Φύγαμε με τραμ στην Πάτρα!

Στέλνω την πρότασή μου για Τραμ στην Πάτρα που δημοσίευσα την περασμένη Κυριακή (26-10-08) στην εφημερίδα ‘ΓΝΩΜΗ’, (περίληψη εργασίας). Δεν σας κρύβω την ικανοποίησή μου από την εργασία αυτή και νομίζω ότι θα την ευχαριστηθείτε κι’ εσείς.

Θα με ενδιέφερε κάθε παρατήρησή σας.

Ρίον, 1-11-08, Φιλικά Ανδρέας Γαλάνης

Μόνο με αυτά τα λόγια θα μορούσε κανείς να σταματήσει την παρουσίαση.

Όμως θεωρώ ότι αξίζει ακόμα να πούμε και ένα ευχαριστώ στον Ανδρέα, αλλά και να μελετήσουμε την πρόταση,

protasi-gia-tram-patras-simera_andr-gal_1-11-2008

ώστε να ανοίξει πιο πολύ το ζήτημα στην σύγχρονη και απλωμένη ποικίλα Πάτρα.

Το κυκλοφοριακό δεν μπορεί να γίνεται με (ή μόνο με) όρους Ι.Χ.

Ας εντρυφήσουμε λίγο  στο ζήτημα,  βλέποντας το τραμ προπολεμικά στην Πάτρα, όταν ακόμα αυτή ήταν ανθρώπινη πόλη…

tram-patras-palaia

Ας κλείσουμε τώρα με την παράκληση του Ανδρέα:

«… Στην παρούσα φάση εκείνο που προέχει είναι να δεσμευτούν τα όρια ορισμένων οδών ώστε να προσφέρονται μελλοντικά  για χρήση με μέσα σταθερής τροχιάς όπως είναι το Τραμ. Η πόλη επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς και αργότερα δεν θα βρίσκουμε ανοιχτούς χώρους. Π.χ. η ελικοειδής οδός Μπεγουλακίου (της Οβρυάς) θα πρέπει να ευθυγραμμισθεί και να διαπλατυνθεί.

Επίσης θα ήταν πολύτιμο να μεταθέσουμε τη διαδρομή του Τραμ από τον Ι. Ν. Αγ. Νικολάου (ΣΣ εννοεί  Λεύκας – Οβρυάς) έως την Ηλείας και αντί να ακολουθεί την οδό Αγ. Νικολάου να διέρχεται (παράλληλα προς αυτήν) από μη κατοικημένους σήμερα χώρους (χωράφια). Θα μπορούσες κι’ εσύ από την πλευρά σου με όσες επιρροές διαθέτεις στην τοπική κοινωνία να ενεργοποιήσεις κάποιους παράγοντες για να διεκδικήσουν αυτά τα θέματα.

Σε κάθε περίπτωση μία πρόταση σαν τη δική μου έχει σκοπό να ανοίξει ένα διάλογο και να συμβάλλει στον προβληματισμό για το μέλλον αυτής της πόλης, τη λειτουργία της και την ποιότητα ζωής.

Ασφαλώς και μπορείς να ανεβάσεις τη δουλειά αυτή στο μανιτάρι του Βουνού, αφού αυτό βοηθάει στους προηγούμενους στόχους. Είναι σημαντικό ότι έχεις επιτύχει υψηλή επισκεψιμότητα. Από πλευράς μου μπορείς να έχεις όποια βοήθεια χρειαστείς…»

Ανδρ. Γαλάνης

Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι από το Διαδίκτυο, από διάφορες αξιόλογες ιστοσελίδες. Οι υπογραμμίσεις στα σχόλια του Ανδρ. Γαλάνη έγιναν από τΜτΒ.



10 Σχόλια

  1. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.
    http://www.panoramio.com/user/286030

  2. Δεν ξέρω καθόλου απο Πάτρα. Ολες κ’ολες έχω πάει 2-3 φορές. Δεν μπορών να έχω γνώμη για την πολη.

    Αλλα αν γίνει το Μετρό όπως έγινε στην Αθήνα..ασ’τα να πάνε..δεν βολεύει καθόλου, είναι ΠΟΛΥ αργό.. Μονο για βολτες είναι χρήσιμο..

    Ισως να ήταν καλύτερα , αντι για γραμμές Τραμ, να γίνουν στον ίδιο χώρο λεωφορειόδρομοι με «τειχάκι» το οποίο θα αποκλείει να μπαίνουν σ’αυτούς τα Ι.Χ. . Ετσι θα εχεις μία ταχύτατη μεταφορά χωρίς το υπερμετρο κόστος του να τοποθετηθούν γραμμές για Τραμ.

    Μαλλον πρακτικότερο και ευκολότερο..

  3. Συμφωνώ! Το τραμ της Αθήνας είναι άχρηστο! Όσο για το «τειχάκι» δεν ξέρω πως το εννοείς αλλά αν είναι κάτι σαν και αυτό που χρησιμοποίησαν στην Αθήνα στο οποίο αν δεν το έβλεπες και κυκλοφορούσες με μηχανή τότε πήγαινες στο νοσοκομείο, τοτε…

  4. @ GREGORY,

    νάσαι καλά, αλλά γράψε και κάτι για το τραμ!!!

    @ Iwannhs Aleritos, και egolpion,

    εντάξει κρατάμε τις παρατηρήσεις σας για το τραμ της Αθήνας κλπ, αλλά η Πάτρα δεν είναι ακόμα τερατούπολη.

    Ευχαριστούμε πάντως για τις παρατηρήσεις σας.

  5. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΡΑΜ ΚΑΙ ΤΡΑΜ, ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΙΧΑΚΙ ΤΟΤΕ ΤΟ ΤΡΑΜ ΘΑ ΠΑΕΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΠΌ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ.. ΚΑΙ ΕΙΝΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΤΕΡΟ

  6. Τειχάκι έχει και το τραμ εδώ, σε πολλές περιοχές, όμως όχι σε όλες. Ταχύτερα δεν υπάρχει περίπτωση να πάει… Αρκεί να είναι καλά ορατό.

    Οσο για το «οικολογικότερο», αναλόγως το λεωφορείο…αν παρεις καινούργια οικολογικά η διαφορά προσεγγίζει το μηδέν.

    Το καλό με τον λεωφορειόδρομο είναι πως μπορεί να γίνει γρήγορα και χωρίς μεγάλα έξοδα, ενω αργότερα αν χρειαστεί περνάς τις ράγες για το Τραμ απο τον ίδιο δρόμο.

    Δεν ξέρω τι χρηματα εχει η Πάτρα, αλλα μου φαίνεται πως σε πρώτη φάση θα ήταν πολύ ευκολότερος ο λεωφορειόδρομος απλά και μόνο λόγω απλότητας υλοποίησης και μικρής χρηματικής δαπάνης.

  7. Πιστευω πως το νουμερο ενα που πρεπει να γινει ειναι να φυγει το εμπορικο λιμανι απο το κεντρο της πολης και να γινει στην θεση του μια λεωφορος με διαβασεις, με τεραστια πρασια, χωρους αναψυχης, ποδηλατοδρομο οπως ειναι η πολη της Σμυρνης που αν και καηκε εγειναν τετοιες επεμβασεις τα τελευταια χρονια που ο Δήμαρχός της βραβευτηκε απο την ΕΕ. Εκει βεβαια χωραει και το τραμ.

    Ας πανε οι αρχοντες της Πατρας στην Σμυρνη να κλεψουν ιδεες.

  8. Υπάρχουν και πιο οικονομικές λύσεις. Επειδή η σιδηροδρομική γραμμή είναι κατά μήκος της πόλης των Πατρών αν υπήρχε ένα τοπικό τρενάκι να ξεκινά από την Αχαγιά και να φτάνει μέχρι τον Ψαθόπυργο θα εξυπηρετούσε τρομερά όλη την περιοχή. Αρκεί τα δρομολόγια να προγραμματίζονταν στα ενδιάμεσα των δρομολογίων του ΟΣΕ. Αφετηρίες των λεωφορείων σε κάθε στάση του τοπικού τραίνου θα μπορούσαν να διασχίζουν κάθετα προς την θάλασσα την πόλη και να φτάνουν στα ανατολικά σύνορα τηε πόλης έως την αρχή του Παναχαϊκού, ώστε η διακίνηση του πληθυσμού να γίνεται ταχύτατα και χωρίς να διασχίζουν τα λεωφορεία κατά μήκος την πόλη επιβαρύνοντας την ατμόσφαιρα και την κυκλοφορία.

  9. @ τσουκνίδα,

    αυτά με τα τοιχάκια δεν ξέρω πως λειτουργού. καμιά καλύτερη ανάλυση;

    @ Iwannhs Aleritos,

    Οικολογικότερα τα λεωφορεία χμμμμμ, ναι αν είναι ηλιακά….

    @ Theoprovlitos,

    καταπληκτική ιδέα, αλλά οι συνδιαχειριστές του καπιταλισμού, μέσω ΟΛΠΑ, θέλουν να πουλήσουν το μέτωπο της παραλίας… Μήπως περισσεύει και κάτι ακόμα να το εμπορευματοποιήσουμε;

    @ Ευαγγελατος Γεώργιος,

    την καλησπέρα μου!

    Συμφωνώ κατ΄αρχήν ότι θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από την πρότασή σου σε συνδυασμό εκ των προτέρων με την πρόταση του Α. Γαλάνη για τη συνέχειά της.

    Ποιοί όμως θα δημιουργήσουμε αυτή την ανησυχία σε πραγματικό κοινωνικό κίνημα στην Πάτρα;

  10. Μετα απο τοσο καιρο εχουν ειπωθει λιγα πραγματα για το τραμ δυστυχως… Τον τελευταιο καιρο ο προαστιακος της πατρας ειναι πρωτο θεμα,και πιστευω οτι ειναι ενα πολυ καλο βημα προς την οικολογικοτερη μετακινηση των κατοικων,αλλα και την διευκολυνση μεταβασης των κατοικων που ζουν σε προαστιακες περιοχες προς στο κεντρο της πολης… Αν συνδιαζοταν ο Προαστιακος της Πατρας με τα αστικα κτελ,η’ ακομα και μιας γραμμης τραμ οπως της προτινομενης που βρισκεται εδω,πιστευω οτι μιλουσαμε για ενα πολυ δυνατο συνδιασμο αστικων συγκοινωνιων…. Μακαρι να ολοκληρωθουν τα σχεδια και απο τα σχεδια να προχωρησουμε στην πραξη,αν και τα πραγματα πλεον στην χωρα ειναι δυσκολα.. Καλο θα ηταν να μην αφεθουν τετοιες ιδεες στο κενο…

Σχολιάστε