• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,824 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Οκτώβριος 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Σεπτ.   Νοέ. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ο π. Προκόπιος των μεταναστών Βοηθός επίσκοπος στα Καλάβρυτα!

Ναι γίνονται όλα! «Είμαστε ρεαλιστές, ζητάμε το αδύνατο». Εξελέγη με 56 ψήφους επί παρόντων 77 73 Mητροπολιτών Στην Ι. Μ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με ρόλο κυρίως στα βασανισμένα καλαβρυτοχώρια:

UP DATE: Μικρό Μήνυμα του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κερνίτσης: ο ξένος…. Πέμπτη, 15-10-2009, ώρα 15.20


Με μεγάλη χαρά ανακοινώνω την επιλογή πριν λίγη ώρα, σήμερα Τρίτη 13-10-2009 του π. Προκόπιου σε Βοηθό επίσκοπο στην Ι. Μ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, με ρόλο κυρίως στα βασανισμένα καλαβρυτοχώρια:

«… H Ιεραρχία εξέλεξε με 56 ψήφους τον Αρχιμανδρίτη Προκόπιο Πετρίδη (προϊστάμενο του Ι.Ν. Αγίου Παντελεήμονα Αχαρνών), με τον τίτλο του Βοηθού Επισκόπου της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Κερνίτσης, βοηθός στην Ι.Μ. Καλαβρύτων…»

ΠΗΓΗ 1: http://www.romfea.gr/index.php?option … ask=view&id=3260&Itemid=2

Διαβάστε για το ρόλο του π. Προκόπιου πριν το καλοκαίρι υπέρ των μεταναστών στην πλ. Αγίου Παντελεήμονα  στην Αποικία Ορεινών Μανιταριών

Advertisements

40 Σχόλια

  1. @ egolpion

    Αξιότατος!!

    Να ευχηθούμε και να προσευχηθούμε μαζί του εκεί στα ορεινά Καλαβρυτοχώρια, να συνδιάσει τη νηπτική θεολογία με την κοινωνική προσφορά και αγάπη!!! Να γίνει υπόδειγμα.

  2. Αξιος, Αξιος, Αξιος απο ΠΟΛΥ πρωτο χερι.

    Τοσα χρονια τον ειχε παραπεταμενο τον ανθρωπο η ιεραρχια επειδη δεν ανηκε σε κλικες.

    Αλλα ομως ο τιτλος αυτος εχει αντικρισμα ή ειναι τιτουλάριος; Δηλαδη όντως θα εποπτεύει καποιων περιοχων;

  3. @ theoprovlitos

    Δεν είναι τιτουλάριος στην πράξη, αλλά βοηθός. Εξάλλου οι εκλογές βοηθών (με τίτλους τιτουλάριους) γίνονται μόνο σε Μητροπόλεις με πολλά χωριά και γέροντες Μητροπολίτες. Θα μάθουμε ελπίζω περισσότερα σύντομα και θα τα αναρτησουμε στα σχόλια εδώ.

  4. Λες καποια στιγμη να γινει και Αιγιαλειας; Μακαρι! Θα δωσει εναν εντελως διαφορετικο τονο.

  5. @ theoprovlitos

    Εσύ λες ότι κάποια στιγμή θα παραιτηθεί ο Αμβρόσιος υπέρ του; Ίσως αργότερα… Τίποτα όμως σ΄αυτό τον (διπλό) κόσμο της φθοράς και της ανάστασης δεν είναι βέβαιο.

  6. Ας πω και γω αξιος. Εφοσον ειναι Υπερ των μεταναστων και εχει ολη αυτή την πολυποικιλη αξιολογη δραση και συνεισφορά .. Χρειαζομαστε οσο ποτέ τετοιους ανθρωπους οσο πυκνωνουν οι Φωνές απο το στρατοπεδο του ρατσισμου του Φασισμου και της ξενοφοβιας…
    Μακαρι να τον ακολουθησουν κιαλλοι απο την κκλησια και οχι μόνο

    διαβασα και την συνεντευξη του και αισθανομαι συγκινημενος

    μακάρι να χουμε Πολλους πραγματικά χριστιανους και μη που να μπορουν εμπρακτα να πουν αυτά τα Λογια:

    » Δεν θέλω να το σχολιάσω, συγχωρέστε με. Τι να σχολιάσω; Οι Έλληνες είναι διασκορπισμένοι παντού. Πήγα στο βορειότερο άκρο της Φινλανδίας και βρήκα έναν Έλληνα από τη Ρόδο. Θέλω να πω ότι είμαστε παντού, μας ανέχονται οι πάντες και μας υποδέχονται οι πάντες και όταν έρχονται σε εμάς κάποιοι δείχνουμε ένα τέτοιο πρόσωπο προς αυτούς. Θεωρώ ότι είναι άδικο. Να περιφρουρήσουμε την πλατεία από τι; Δεν αφήνουν τα παιδάκια να μπουν στην παιδική χαρά και να παίξουν γιατί είναι ξένα. Δηλαδή τιμωρούμε τα παιδιά;

    Εμείς τα Χριστούγεννα που μοιράζουμε τα δέματα στους φτωχούς, αποφασίσαμε με την ευλογία του Μακαριοτάτου να ενισχύσουμε και κάποιες οικογένειες ξένων. Μέσα στα κουτιά που τους στείλαμε βάλαμε και κάποια παιχνιδάκια. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι χαρά αισθάνθηκαν αυτοί οι άνθρωποι που θα μπορούσαν να έδιναν στα παιδιά τους αυτά τα παιχνιδάκια και τι ικανοποίηση εμείς που μπορέσαμε και βοηθήσαμε, αυτές τις άγιες μέρες, ανθρώπους που δεν πιστεύουν στον Χριστό, που ενδεχομένως οι περισσότεροι από αυτούς είναι μουσουλμάνοι, μέσα στη δυστυχία τους να νιώσουν λίγη χαρά». ……

    Μακάρι…

  7. @ Νοσφεράτος

    ναι, ναι. Και εγω που διαβάζω τις υποσημειώσεις σου, συγκινούμαι. Έχουμε μεγάλη ανάγκή από τέτοιους αληθινούς χριστιανούς, από τέτοιους παπάδες, από τέτοιυς επισκόπους. «Από το στόμα σου και στου θεού τ’ αυτί» σύντροφε Νοασφεράτε!

  8. Εγώ που είμαι καχύποπτος περί τα εκκλησιαστικά και θυμωμένος περί τα μεταναστευτικά, μπορώ να ανησυχώ για την επόμενη ημέρα στον Άγιο Παντελεήμονα; Μου φέρνει κάτι σε μέθοδο «προαγωγής και αποστράτευσης» αυτό. Θέλω να πω δηλαδή, μήπως η κοινωνική δραστηριότητα του Προκόπιου δεν ήταν επιθυμητή;

  9. Άξιος, όντως… Η δράση του ήταν πολύ στέρεα θεμελιωμένη θεολογικά. Και ορισμένων κατά τι κακοπροαίρετων τους κακοφάνηκε, όταν άκουγαν, ότι οργανώσεις – το τονίζω, όχι κάτοικοι – συγκεκριμένης ιδεολογίας επιτίθενταν σε «παπάδες» με χαρακτηρισμούς συγκεκριμένους… 🙂 Όλα αυτά όντως είναι ανεκτίμητα την σήμερον ημέρα… Ας ελπίσουμε να εξελιχθή σε ενα νέο Ιωακείμ Κοζάνης της εποχής μας… Ευχές πολλές…

  10. @ imwrong

    Το αρθράκι αυτό γράφτηκε για να τιμήσει ένα πρόσωπο που έδειξε πράγματα μέσα στη φωτιά και ευελπιστούμε να παίξει σε μεγαλύτερη κλίμακα. Εάν αυτό είχε γίνει με άλλο πρόεδρο της Ιεραρχίας θα το συζητούσα, αλλά όχι με τον Μακ. Ιερώνυμο.
    Ένα στοιχεί που μπορεί να απαντήσει στον ισχυρισμό σου ή την καχυποψία σουείναι το ποιας τάσης ήταν αυτοί που δεν το ψήφισαν και ποιά ς αυτοί που τον πρότειναν και το ψήφισαν. Θα το ψάξω. Με κατανόησες;

    Πάντως δέχομαι ότι πολλές φορές παίζονται ΚΑι τέτοια «ανίερα » παιχνίδια σε όλους τους χώρους. «Ουδείς αναμάρτητος». Και εδώ – στην Ορθοδοξία – δεν πιστεύουμε σε Αλάθητα».

    @ philalethe00

    Να το πούμε καθαρά ποιοί του έκανα πόλεμο: Οι χρυσαυγίτες και οι συνοδοιπόροι τους. Που να κατανοήσουν τι εστό Ορθοδοξία-Ορθοπραξία…

    Πάντως αδελφέ δεν είναι ανάγκη να μοιάσει σε άλλον επίσικοπο. Έχει ο καθείς τη προσωπική του σφραγίδα. Εξάλλου οι εποχές έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά.

  11. Δεν θέλω επ’ ουδενί να μειώσω την προσφορά του ανθρώπου, το αντίθετο μάλιστα και θα χαρώ αν δω τον Προκόπιο να συμβάλλει στα κοινωνικά ζητήματα από το πόστο στο οποίο θα βρεθεί, αν και οι θεωρητικές μας αφετηρίες βρίσκονται σε αντίθεση – όμως λίγη σημασία έχουν οι θεωρητικές αφετηρίες όταν εκείνο που μετράει είναι η βούληση κι η πράξη. Τους μηχανισμούς φοβάμαι! Ενδιαφέρον θα είχε να μαθαίναμε πάντως αν υπήρχαν κάποιοι εντός ιεραρχίας που δεν τον ήθελαν στον Άγιο Παντελεήμονα για κάποιο λόγο και αν οι φασίστες που αναφέρεις έχουν τον τρόπο τους εντός του εκκλησιαστικού θεσμού.

  12. @ imwrong

    Πολύ κατανοητές οι επιφυλάξεις σου, παρότι δεν υπάρχει καμμία ένδειξη υπέ αυτών. Εχω υπογραμμίσει με μπόλντ τα σημεία που αφορούν το θέμα μας:

    Καταθέτω τα πρώτα στοιχεία για την ψηφοφορία και εκλογή του Αρχιμ. π. Προκόπιου Πετρίδη σ εβοηθό επίσκοπο της Μητροπόλεως Καλαβρύτων με τον τιτουλάριο τίτλο «τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Κερνίτσης»:

    Δεύτερη Συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος

    Συνῆλθε σήμερα Τρίτη, 13 Ὀκτωβρίου 2009, σέ δεύτερη τακτική Συνεδρία ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὑπό τήν Προεδρία τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, στήν Αἴθουσα Συνεδριῶν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας.

    Μετά τήν προσευχή ἀνεγνώσθη ὁ Κατάλογος τῶν συμμετεχόντων Ἱεραρχῶν καί διεπιστώθη ἡ ἀπουσία τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶν Λαγκαδᾶ κ. Σπυρίδωνος καί Μαρωνείας καί Κομοτηνῆς κ. Δαμασκηνοῦ, οἱ ὁποῖοι ἀπουσίασαν ᾐτιολογημένα.

    Κατόπιν ἐπικυρώθηκαν τά Πρακτικά τῆς χθεσινῆς Συνεδρίας.

    Στή συνέχεια ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ἠλείας κ. Γερμανός εἰσηγήθηκε τό θέμα «Περί τῶν ἕξ (6) θέσεων Βοηθῶν Ἐπισκόπων τοῦ Νόμου 1951/1991». Ἀνέλυσε τά σχετικά μέ τόν κανονικό θεσμό τῶν Βοηθῶν Ἐπισκόπων καί τόν τρόπο ἀναδείξεώς τους σύμφωνα μέ τήν ἰσχύουσα πραγματικότητα καί πρότεινε νά προχωρήσει ἡ Ἱεραρχία στήν πλήρωση τῶν ἕξι κενῶν θέσεων Βοηθῶν Ἐπισκόπων γιά τίς Ἱερές Μητροπόλεις.

    Ἐπί τῆς εἰσηγήσεως ἀκολούθησε εὐρεία συζήτηση, στήν ὁποία ἔλαβαν μέρος οἱ Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου κ. Προκόπιος, Θεσσαλονίκης κ. Ἄνθιμος, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας κ. Ἀμβόσιος, Τρίκκης καί Σταγῶν κ. Ἀλέξιος, Νικοπόλεως καί Πρεβέζης κ. Μελέτιος, Μονεμβασίας καί Σπάρτης κ. Εὐστάθιος, Ξάνθης καί Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων, Νικαίας κ. Ἀλέξιος, Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, Καισαριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ κ. Δανιήλ, Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος, Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Κορίνθου κ. Διονύσιος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος καί Παροναξίας κ. Καλλίνικος. Οἱ Ἱεράρχες διετύπωσαν διάφορες ἀπόψεις γιά τόν θεσμό τοῦ Βοηθοῦ Ἐπισκόπου ἐν ἀναφορᾷ πρός τούς Ἱερούς Κανόνες καί τούς Ἐκκλησιαστικούς Νόμους.

    Στή συνέχεια ἀπεφασίσθη τό Σῶμα νά προβεῖ σέ ψηφοφορία γιά τήν ἐκλογή ἤ μή δύο Βοηθῶν Ἐπισκόπων γιά τίς Ἱερές Μητροπόλεις Ἠλείας καί Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας.

    Ἡ ψηφοφορία εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νά παραχωρηθοῦν οἱ θέσεις τῶν δύο Βοηθῶν Ἐπισκόπων γιά τίς ἀνωτέρω δύο Μητροπόλεις.

    Κατόπιν ἀκολούθησε δεύτερη ψηφοφορία γιά τήν κατανομή τῶν ὑπολοίπων τεσσάρων θέσεων Βοηθῶν Ἐπισκόπων τοῦ Νόμου 1951/1991, στίς Ἱερές Μητροπόλεις οἱ ὁποῖες ζήτησαν Βοηθό Ἐπίσκοπο.

    Ἡ ψηφοφορία εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα νά παραχωρηθοῦν οἱ θέσεις τῶν ὑπολοίπων τεσσάρων Βοηθῶν Ἐπισκόπων γιά τίς Μητροπόλεις : Ἀργολίδος, Θεσσαλιώτιδος καί Φαναριοφερσάλων, Μεγάρων καί Σαλαμῖνος καί Μονεμβασίας καί Σπάρτης.

    Στή συνέχεια ἀκολούθησε ἡ ψηφοφορία γιά τήν ἐκλογή τῶν νέων Βοηθῶν Ἐπισκόπων.

    Γιά τήν πλήρωση τῆς θέσεως Βοηθοῦ Ἐπισκόπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας, μέ τόν τίτλο τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Κερνίτσης, ἐπί συνόλου 73 ψηφισάντων ἔλαβαν:

    1) Ἀρχιμανδρίτης κ. Προκόπιος Πετρίδης ψήφους 56,

    2) Ἀρχιμανδρίτης κ. Συμεών Χατζῆς ψήφους 3,

    3) Ἀρχιμανδρίτης κ. Γερβάσιος Κούτσουρας ψήφους 0,

    Εὑρέθησαν καί 10 λευκές καί 4 ἄκυρες ψῆφοι.

    Βοηθός Ἐπίσκοπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας, μέ τόν τίτλο τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Κερνίτσης, ἐκλέγεται ὁ Ἀρχιμανδρίτης κ. Προκόπιος Πετρίδης.

    Γιά τήν πλήρωση τῆς θέσεως Βοηθοῦ Ἐπισκόπου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἠλείας, μέ τόν τίτλο τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Ὠλένης, ἐπί συνόλου 73 ψηφισάντων ἔλαβαν :
    1) Ἀρχιμανδρίτης κ. Ἀθανάσιος Μπαχός ψήφους 61,
    2) Ἀρχιμανδρίτης κ. Δαμασκηνός Πετράκος ψήφους 0,
    3) Ἀρχιμανδρίτης κ. Θεόκτιστος Κλουκίνας ψήφους 1,
    Εὑρέθησαν καί 10 λευκές καί 1 ἄκυρη ψῆφος.
    Βοηθός Ἐπίσκοπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἠλείας, μέ τόν τίτλο τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Ὠλένης, ἐκλέγεται ὁ Ἀρχιμανδρίτης κ. Ἀθανάσιος Μπαχός.

    Μετά τήν ὁλοκλήρωση τῶν δύο ψηφοφοριῶν, ἀκολούθησε τό Μικρό Μήνυμα τῶν δύο νεοεκλεγέντων Βοηθῶν Ἐπισκόπων.

    Ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας θά συνεχίσει τίς ἐργασίες Της αὔριο. Κατά τήν 11η πρωινή, ὁ Μακαριώτατος καί τά Μέλη τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, θά μεταβοῦν στό Ἑλληνικό Κοινοβούλιο, ὅπου θά τελεσθεῖ ὁ Ἁγιασμός γιά τήν ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν τῆς νέας Βουλῆς.

    Ἡ Ἐπιτροπή Τύπου τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας

    ΠΗΓΗ: http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/holysynod.asp?id=1114&what_sub=d_typou

  13. Fair enough!

    Θα πρέπει πάντως να παρακολουθούμε το τι συμβαίνει στον Αγ. Παντελεήμονα.

  14. Ο π.Προκοπιος ειχε ξαναβαλει υποψηφιοτητα και ειχε φαει χυλοπιτα (νομιζω επι Χριστοδουλου) διοτι δεν ανηκε σε καποια ομαδουλα να τον υποστηριξει.

    Μαλιστα ειχε απογοητευθει και ασχολιοταν με την ενορια του, με το θεολογικο οικτοροφειο για αλλοδαπους φοιτητες και με τις διεθνεις υποθεσεις της Συνοδου. Καποια στιγμη ηθελε και να μεταταχθει στην ιδιαιτερη πατριδα του την Ροδο με αλλαγη Εκκλησιαστικης δικαιοδοσιας βεβαια. Η υπομονη του ομως ανταμοιφθηκε.

    Παντως ο Αμβριοσιος Καλαβρυτων σιγουρα θα τον στηριξε διοτι εχει ο ιδιος την φιλοδοξια να προεδρευει της επιτροπης Εξωτερικων υποθεσεων της Εκκλησιας και το παιδι για ολες τις δουλειες ηταν ο π.Προκοπιος.

    Δεν το ηθελε να γινει δεσποτης από ψωνιο οσο για να μην τον εχουν για τα θεληματα οι ανωτεροι και για να μπορει ελευθερα να κινειται.

    Πολεμο στον Αγιο Παντελεημονα του εκαναν κυριως διαφορες κυρατσες που ζηλευαν οτι φροντιζει τους αλλοδαπους και παραμελει τις ιδιες. Δηλαδη ο εκ των εσω πολεμος ηταν χειροτερος απο τον εκ των εξω. Οι ομαδες που αναφερεσθε ΔΕΝ πατουν ποτε στην Εκκλησια ουτε εχουν προσβασεις σε αυτην για να επιτυχουν την απομακρυνση του. Αλλα ουτε και ενδαφερονται για τον π. Προκοπιο. Αυτους τους ενδιαφερουν οι μαζες και πως θα τις καπελωσουν ψηφοθηρικα.

    Παλιοτερα που οι μεταναστες ηταν λιγοι καποιες αναξιοπαθουσες φιλοξενουνταν σε διαμερισμα κληροδοτημα της Εκκλησιας.

    Τον πετυχα φετος το καλοκαιρι στο αεροδρομιο εκεινος περιμενε καποιος ξενους και τον πετυχα στο δισκοπωλειο Metropolis να χαζευει τα CD!

    Μιλησαμε κανα μισαωρο και για τα του Αγ Παντελεημονα. Οι μουσουλμανοι που κοιμοντουσαν γυρω γυρω την προσεχαν και την σεβοντουσαν την Εκκλησια. Απο τοτε που απομακρυνθηκαν πλακωσαν οι διαφοροι αλητηριοι και την εκαναν χαλια με σπασμενα μπουκαλια, σπρευ κλπ.

    Τους κατοικους που διαμαρτυρονται τους ξερει και κατανοει το προβλημα με την διαφορα που τους εχουν καπελωσει διαφοροι στρατευμενοι για λογους ψηφοθηριας οι οποιοι ειναι γυρολογοι και περιφερονται απο γειτονια σε γειτονια δημιουργωντας πυρηνες αγανακτισμενων πολτιων. Με αυτους ηταν εξαλλος. Πιο Χριστιανοι ειναι του ΚΚΕ – ειπε- απο αυτους που τους παριστανουν ενω δεν ειναι καν.

    Αυτο το αναφερω για τον imwrong που γραφει «αν και θεωρητικές μας αφετηρίες βρίσκονται σε αντίθεση» .Τις αντιθεσεις τις δημιουργουν τα στερεοτυπα και η οικειοθελης ενταξη μας σε αυτα…

    Εμενα δυο πραγματα με ανησυχουν

    α) Το πρωτο αυτο που μου ειχε πει ενας εξομολογος καμμενος απο την Δεσποτοκρατια: Τους βλεπεις καλους-καλους και μολις φορεσουν την μητρα του δεσποτη δαιμονιζονται. Δηλαδη η αλλοτριωση της εξουσιας.

    β) Αν ο ιδιος ο π.Προκοπιος -που χαζευει CD στο Metropolis- θα ειναι ανετα σαν δεσποτης η θα του ειναι ξενο ρουχο.

    Καμμια φορα οι ανθρωποι γινονται και δεσμιοι των θεσμων.

    Ας του ευχηθουμε καλη τυχη

  15. Μαλλον στον Αγ. Παντελεήμονα συμβαινει οτι και στις υπολοιπες Υποβαθμισμένες περιοχες της Ελλάδας ..

    Οπου οι Φασιστες προσπαθουν να εκμεταλευτουν την δυσαρεσκεια και την φτωχεια ων πολιτών και να την στρεψουν εναντιον αυτών που δεν φταινε σε τιποτε , αυτών που εχουν πραγματικά την αναγκη μας , αυτών που πληρωνουν ενω ειναι εντελώς Αθωοι …

    Ο Γνησιος Αντιφασισμόςκαι Πατριωτισμός ειναι η Εμπρακτη αλληλεγγυη στους μεταναστες τωρα …
    Και αυτό ειναι και γνησιος Πατριωτισμός ..
    Γιατι στον Τόπο μας ο Πατριωτισμός ηταν ανεκαθεν συνυφασμένος με την αντιφασιστική πάλη , με την Φιλοξενια , με την αγαπη προς τον ξενο με την συμπονοια ..

    Παρά τις υστερικές κραυγες, την βια , τον χαφιεδισμό τις προβοκατσιες την Απανθρωπιά των Ναζηδων και των Φασιστών υπάρχουν ακομα ανθρωποι-Χριστιανοι και Μη ζωντανοι και ορθιοι σ’αυτον τον τόπο

  16. @ imwrong

    Αυτή την όψη του ζητήματος ας βοηθήσουμε «συλλογικά’ να μην τη ξεχάσει κανένας μας….

    @ theoprovlitos

    Καλο είναι διασταυρωθουν οι πληροφορίες σου.

    Όσον αφορά την φθορά της όποιας εξουσίας, διπλό είναι το φάρμακο: Η πρόληψη μέσω της νηπτικής ζωής (εσωτερικά) και της αλληλεγγύης, δικαιοσύνης και αγάπης (εξωτερικά).

    @ Νοσφεράτος

    Ναι υπάρχουν, ναι ζουν και παλέυουν.

    Όσο γαι τον πατριωτισμό, έχεις πολλές όψεις καιμια απ αυτή δεν παέι να είανι για τον δικό μας τον ελληνικό, ρωμέϊκο και χριστιανικό απαρασάλευτη: Η φιλοξενία! Είναι όμως ακόμα και το της παροιμίας: «στήριξε το σπίτι σου μη πέσει και σε πλακώσει»… Αρκείν να στηριχτεί πολυποίκιλα και δίκαια και αληθινά.

    Την καληνύχτα μου.

  17. @theoprovlitos: έγραψα επίσης «όμως λίγη σημασία έχουν οι θεωρητικές αφετηρίες όταν εκείνο που μετράει είναι η βούληση κι η πράξη». Υποψιάζομαι φυσικά ότι δεν διαφωνούμε στο δια ταύτα. Από την άλλη, επίτρεψέ μου να έχω διαφορετική γνώμη για την σκοπιμότητα της σχέσης των ανθρώπων με τις θρησκευτικές πίστεις.

  18. @imwrong

    Θεμιτες και οι αντιρρησεις, και οι αμφιβολιες, και οι καχυποψιες και η απαξιωση και οι σκοπιμοτητες πισω απο δεδομημενα θρησκευτικα συστηματα και ολα. Απλα επειδη σε βαθος χρονου μαλλον τα εχω ακουσει πια όλα μπορω να πω πως και αυτα ακομα μπορει να ανηκουν σε στερεοτυπα -χωρις αυτο να σημαινει οτι αναφερομαι στον προσωπικο σου προβληματισμο.

    Για παραδειγμα ενα καρακλισε ειναι το κλασικο πια » ο ανθρωπος αισθανεται αδυναμος και θελει απο καπου να πιαστει». Έτερον: «Ο φοβος του θανατου κανει τον ανθρωπο να αναζητει καποια λυση μετα» κοκ.

    Για μενα προσωπικα τιποτα απο τα παραπανω δεν ισχυει. Ουτε αδυναμος αισθανομαι, ουτε τον θανατο φοβαμαι. Αρα οποιαδηποτε προσπαθεια να με ενταξει κανεις μεσα σε αυτην την κατηγορια ως «πιστου» (νισαφι πια με αυτες τις κατηγοριοποιησεις) ειναι ατυχης και συνηθως αφορα στον τροπο σκεψης οχι αυτου που κατηγοριοποιειται αλλα αυτου που κατηγοριοποιει και προβαλει τις δικες του ιδεες πανω στον αλλο.

    Η πιστη ειναι ενα αυστηρα προσωπικο δρομολογιο που περνα ενιοτε και απο δαιδαλωδεις παραμετρους και εμπειριες. Οι εδω διαφωνιες μου με διαφορες θεσεις που διατυπωνονται αποδεικνυει οτι ανθρωποι απο εντελως διαφορετικα υποβαθρα, παρελθον και ιδεολογιες καταληγουν να πιστευουν. Κακην κακως βεβαια, αλλα παντως πιστευουν.

    Το καλο βεβαια ειναι οτι στην ανατρεπτικη διδασκαλια του Χριστου το ποιος ειναι πιστος και ποιος οχι εξαρταται απο το εισθαι και οχι απο το φαινεσθαι.
    Ακριβως γι αυτο το λογο αντιδρω στο φαινεσθαι και ψαχνω το εισθαι.

  19. Καταλαβαίνω την οπτική σου και συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρηση ότι οι κατηγοριοποιήσεις αφορούν αυτόν που κατηγοριοποιεί κι όχι αυτόν που κατηγοριοποιείται. Νομίζω πως όχι απλώς η πίστη αλλά και η ζωή ολόκληρη είναι ένα προσωπικό δρομολόγιο, κι απ’ αυτή την άποψη δεν μπορώ να θέσω την πίστη στο κέντρο της δικής μου προσοχής. Πάντως η αρχική μου παρατήρηση για τον Προκόπιο είχε επιφυλάξεις απέναντι στην εκκλησία ως οργανωμένο θεσμό (ιεραρχία, γραφειοκρατία, όργανα…) και δεν είχε καθόλου θρησκευτικό χαρακτήρα.

  20. Δυστυχως οι «βαρβαροι» παντα ειναι μια καποια λυση, σε σχεση με την καμμια.

    Μπορεις ακομα να τους αποκαλεσεις και ως «αναγκαιο κακο». Κατι σαν τους βοθρατζηδες και τους νεκροθαφτες, που ολοι τους χρειαζομαστε αλλα κανενας δεν θελει να γινει σαν κι αυτους. Το δε βοθρατζηδες και νεκροθαφτες αν το δεις και αλληγορικα σε σχεση με την ανθρωπινη ψυχη, τους ταιριαζει γαντι. 🙂

  21. Δυστυχως οι “βαρβαροι” παντα ειναι μια καποια λυση, σε σχεση με την καμμια.

    Μπορεις ακομα να τους αποκαλεσεις και ως “αναγκαιο κακο”.

    παραδοξως συμφωνω με τον προλαλήσαντα…

    διοτι »τι θα καναμε χωρις βαρβαρους;»
    ε ;
    ετσι κιαλλιως ειναι μια καποια λύση…
    ( σ’αυτό το Αλυτο μυστηριο της Υπαρξης
    οι βαρβαροι δεν ειναι που μας θυμιζουν καθε τόσο οτι η ζωή ειναι μικρή και δεν πρεπει να χανουμε καιρό και να αναζητησουμε το νοημα του Βιου μας; Με μια εννοια οι Βαρβαροι ειναι αυτοι που δινουν το νοημα Απ’εξω ..Ως αλλοι, Οπως και ο απολυτος Αλλος , ο θανατος )

  22. Που και που, για να σπάει η μονοτονία, εκλέγονται ή αναδεικνύονται και οι καλυτερότεροι. Καλή του δύναμη

  23. Δεν τον ξέρω τον π.Προκόπιο.
    Ξέρω όμως τον Καλαβρύτων, και ερωτώ . Ισχύει το όμοιος τω ομοίω αεί πελάζει; ή το πού πας ξυπόλυτος στα αγκάθια;
    Εμ , δεν ήξερες,εμ δε ρώταγες;
    Δεν υπάρχει ένας καλός στην επαρχία του, όλοι είναι του κυκλώματος Χρυσοπηγής και Σια και…και ..που έλεγε ο Ζακύνθου κάποτε.
    Με πολύ επιφύλαξη οψόμεθα.

  24. @ imwrong

    Δες αυτό: Φρ. Ένγκελς για Θρησκεία και ταξική πάλη

    @ theoprovlitos

    Στο είναι φύεται η Αλήθεια και στο Φαίνεσθαι το ψέμα, αλλά αυτά μπερδεύονται συχνά… στα μάτια…

    @ Νοσφεράτος

    Μήπως οι βάρβαροι κροάζουν συχνά στα υπογεια και της δικής μας συνείδησης;

    @ phlou…flis

    Ναι ναι να σπάει η μονοτονία. Και παιρνει κάποια … αξία η εξουσία όταν αυτοαναιρείται ως διακονία…

    @ Μάριος Αντωνίου

    Εδώ δεν έπαθε στη φωλιά της Χρυσής Αυγής, θα πάθει από ένα Αμβρόσιο που γέρνει στο προσκεφάλι της ιστορίας;

  25. Μήπως οι βάρβαροι κροάζουν συχνά στα υπογεια και της δικής μας συνείδησης;
    ———————————————
    Φυσικά. Ο εαυτός μας δομειται απ΄νω στο βαθρο(την απωθηση) της απολυτης Ξενοτητας ..Ομως ο απωθημενος εντος μας αλλος μας μιλά συνεχώς…στα ονειρα , στους εφιαλτες στα λάπσους στις παραπραξιες ,στους καθημερινους μας φοβους ..
    Εμεις ειμαστε οι Αλλοι ..Εμεις ειμαστε οι βαρβαροι.. οταν τους ξορκιζουμε ξορκιζουμε αυτο που ειναι θεμ΄νο μεσα μας κυμμένο στο υπογειο , στην καταπακτη του Ασυνειδητου σαν σκελετος στην Ντουλάπα ..

  26. …και ο ιδιος ο Ρατσισμός κιαυτο που συμβαινει στον Αγιο Πανελεημονα ετσι δεν εξηγειται βαθυτερα; ..Και ολοι αυτοι οι δυστυχεις που φωνάζουν (και δεν μιλώ για τα φασιστικά καθαρματα βεβαια- αλλά για τους απλους φτωχους ανθρωπους ) »εξω οι ξενοι»

    Δεν προσπαθουν να εξορκισουν μάυτο τον τροπο το φαντασμα της δδικής τους μιζεριας , το πραγματικό που βιωνουν και απωθουν στο ειδωλο του αλλου;

    Δεν ειναι σαν να σπανε τον ιδιο τους τον καθρεφτη;

    Per te fabula narraturκαι αυτο σχυει για τον ραστσιστη :οταν ξορκζει τον εξενο προσπαθει να καθησυχασει τον δικο του φοβο να καλυψει την ιδια του την αθλιοτητα , να σκεπασει την δική του γυμνια

  27. @ Νοσφεράτος

    Πολύ όμορφα τα γράφεις, αν και βιαστικά…. Σαν νάχουμε δίκιο, πάντως, μου φαίνεται…. χαχχαχαχαχαχαχχα

  28. Γραφω βιαστικά για να ξορκισω τον δικο μου Αλλο που διαρκώς μου φωνάζει απο μεσα : »Δεν θα προλάβεις»

  29. @Μαρκος Αντωνιου

    Τον Εβραιο Νεεμια ο Περσης ειδωλολατρης βασιλιας Αρταξερξης ηταν εκεινος που του εδωσε άδεια και πρωτες υλες για να ξανακτισει την Ιερουσαλημ.

    Επίσης στον Αλβανο Βυζαντινολογο Θεοφανη Poppa ηταν ο Εμβερ Χοτζα που εδωσε αδεια να συγκεντρωθουν ολες οι Βυζαντινες εικονες στα υπογεια του μουσειου των Τιρανων και να σωθουν (ως πολιτιστικη κληρονομια μεγαλης αξιας) ενω αλλα κατωτερα στελεχη του κομματος ηθελαν και να τις καψουν και να εξοντωσουν και τον Poppa που τους χαλασε τα σχεδια.

    Ο δε Poppa, οταν μαζευε τις εικονες απο τα χωρια για να τις σωσει, ο κοσμος νομιζε πως ηταν κομματοσκυλο της εξουσιας που ηθελε να τις καταστρεψει και τον πετροβολουσε. Και αυτος για να μην αποκαλυφθει καθοταν και ετρωγε τις πετριές.

    Εκει να δεις σταυρο! Να σε πετροβολουν και οι μεν και οι δε και εσυ να ακολουθεις την συνειδηση σου με ΜΟΝΟ συμμαχο τον Θεο που στην προκειμενη περιπτωση εκανε τον δικτατορα αρωγο του όπως και με τους Φαραώ.

    Επομενως ΤΙΠΟΤΑ δεν ειναι δεδομενο και για αλλη μια φορα τα στερεοτυπα καταριπτονται.

  30. @theoprovlitos

    Δεν ξέρω αν ο άνθρωπος έχει πληροφορία εκ Θεού να πάει στον Καλαβρύτων, αλλά λογικά, όταν βλέπουμε ακαθαρσίες τις αποφεύγουμε.
    Δεν νομίζω ότι έχει σχέση η παρούσα περίπτωση μας , με τις δύσκολες ιστορικες στιγμές που αναφέρετε.

  31. @ Μάριος Αντωνίου

    Διαβάστε και τη σχετική ανάρτηση του Σεβ. Μητρ. Καλβρύτων Αμβροσίου:

    Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣ Τετάρτη, 14 Οκτώβριος 2009

    ΕΞΕΛΕΓΗ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ

    ———-Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας στη δεύτερη κατά σειράν ημέρα των εργασιών της Συνεδρία (13 Οκτωβρίου 2009) προέβη σε εκλογές Βοηθών Επισκόπων προκειμένου να πληρωθούν έξ (6) θέσεις του Νόμου 1951 του έτους 1991, οι οποίες επί χρόνια τώρα έμεναν κενές.

    ———-Κατά την έναρξη της Συνεδρίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός ανέγνωσε την Εισήγησή του, διά της οποίας απέδειξε, ότι ο θεσμός των Βοηθών Επισκόπων είναι και κανονικός και νόμιμος.

    ———-Επηκολούθησε μια έντονη και μακρά συζήτηση μεταξύ των Ιεραρχών κατά τη διάρκεια της οποίας ανεδείχθησαν όχι μόνον εσωτερικά προβλήματα της διοικήσεως, αλλά και ο κίνδυνος διχασμοῦ της Ιεραρχίας εξ αιτίας της εφαρμογῆς των διατάξεων της Πατριαρχικῆς και Συνοδικῆς Πράξεως του 1928. Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίον αργά ή γρήγορα θα ανατινάξει στον αέρα την ενότητα του Σώματος των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχῶν τῆς Εκκλησίας της Ελλάδος. Αλλά περί αυτού θα γινει λόγος αργότερα.

    ———–Η Ιεραρχία μας χωρίς λόγο ενεπλάκη σε ατέρμονες συζητήσεις, δίδοντας σημασία σε ένα δευτερευούσης σημασίας ζήτημα μέ κίνδυνο να πνιγούμε όλοι μας «σε μια κουταλιά νερό»! Οι έμμονες ιδέες μερικών αδελφών αφ ενός και αφ ετέρου η δουλική υποταγή άλλων στα κελεύσματα ή τα «κεκτημένα δικαιώματα» του Οικουμενικού Πατριαρχείου έφεραν το Σώμα πολύ κοντά στο ναυάγιο. Η υπομονή του Αρχιεπισκόπου και η συνετή στάσις μερικών Αδελφών απέτρεψαν τη ρήξη.

    ———-Τελικά έπειτα από ατέρμονες συζητήσεις έγινε δεκτή η άποψη του Σεβ. Εισηγητού, ότι δηλ. ότι ο θεσμός των Βοηθών Επισκόπων είναι και κανονικός και νόμιμος και τοιουτοτρόπως άνοιξε ο δρόμος για την πλήρωση των έξ κενών θέσεων Βοηθών Επισκόπων.
    ———-Τώρα πλέον ανεφύετο ένα άλλο πρόβλημα: ποίοι Αρχιερείς δικαιούνται Βοηθόν Επίσκοπον; Δηλ. με ποιά κριτήρια επιλογής θα γινόταν η κατανομή των κενών θέσεων; Οι θέσεις ήσαν εξ και οι αιτούντες Βοηθόν Επίσκοπον Αρχιερείς ήσαν ένδεκα!
    ———-Προσωπικά είμεθα ευγνώμονες πρός τό ιερό Σώμα, διότι απ΄ αρχής διέστειλε την αίτησιν των Μητροπολιτών Καλαβρύτων Αμβροσίου καί Ηλείας κ.κ. Γερμανού από τους υπολοίπους. Η Ιεραρχία με μυστική ψηφοφορία αποφάσισε, ότι οι προαναφερθέντες Αρχιερείς άνευ περαιτέρω συζητήσεως και ερεύνης δικαιούνται και πρέπει να λάβουν οπωσδήποτε Βοηθόν Επίσκοπον κατ εφαρμογήν προγενεστέρων Αποφάσεων τόσο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, όσον και της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, οι δε υπόλοιπες τέσσερες (4) θέσεις δια μυστικής ψηφοφορίας να διατεθούν εις ισαρίθμους Αρχιερείς μεταξύ ένδεκα Σεβ. Μητροπολιτών, οι οποίοι είχαν υποβάλει σχετικό αίτημα.
    ———-Γενομένης ψηφοφορίας και επί του ερωτήματος τούτου το Σώμα ενέκρινε την παραχλώρηση Βοηθού Επισκόπου στους Σεβ. Μητροπολίτες Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Βαρθολομαίο, Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιο, Αργολίδος κ. Ιάκωβο και Θεσσαλιώτιδος κ. Κύριλλο.
    ———-Μετά ταύτα άρχισε η διαδικασία της εκλογῆς. Και στο σημείο αυτό Ιεράρχης προέβαλε αντιρρήσεις ως πρός την εφαρμοστέα διαδικασία, επιχειρώντας να εισαγάγει νέα ήθη καί νέα τακτική στην εκλογική πρακτική! Κι εδώ όμως επικράτησε η κοινή λογική. Η Ιεραρχία έθεσε σε εφαρμογή την μέθοδο, που εφαρμόζεται στην Εκκλησία της Ελλάδος από της συστάσεώς της. Δηλ. προκειμένου περί εκλογῆς Επαρχιούχων Μητροπολιτών η εκλογική διαδικασία διεξάγεται σε δύο φάσεις, προκειμένου όμως περί εκλογῆς Βοηθών Επισκόπων, η εκλογή γίνεται απ ευθείας σε μία και μόνη φάση. Απαραίτητη στην περίπτωση αυτή είναι η υπό του ενδιαφερομένου Αρχιερέως πρόταση των ονομάτων τριών υποψηφίων της επιλογής του.
    ———–΄Επειτα και από την διεκρίνηση αυτή η Ιεραρχία εισήλθε πλέον στην εκλογική διαδικασία. Προηγήθηκε η εκλογή Βοηθού Επισκόπου του Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, ένεκα των πρεσβείων χειροτονίας. Ο Σεβασμιώτατος κ. Αμβρόσιος πρότεινε τρία ονόματα κληρικών, εκ των οποίων η Ιεραρχία διά φήφων πενήντα εξ (56) εξέλεξε ως Βοηθόν του τόν Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη κ. Προκόπιο Πετρίδη, Γραμματέα της Συνοδικής Ἐπιτροπής Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων, προϊστάμενο δε και του ιερού Ναού του Αγίου Παντελεήμονος της οδού Αχαρνών, στον οποίο απένειμε τον τίτλον της «πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Κερνίτσης». Έτσι στις ημέρες μας αναβιώνει ο Επίσκοπος Κερνίτσης Προκόπιος, ο οποίος μετείχε της συσκέψεως των Οπλαρχηγών και των Προκρίτων της Αχαΐας, υπό τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, που έγινε στην Αγία Λαύρα στις 21 Μαρτίου 1821, έλαβε δε μέρος και στην ορκομωσία των Αγωνιστών του 1821 κατά την έναρξη του αγώνος της εθνικής μας παλιγγενεσίας!
    ———–Στή συνέχεια η Ιεραρχία προήλθε στην εκλογή Βοηθού Επισκόπου βγια τον Σεβ. Μητροπολίτη Ηλείας κ.κ. Γερμανό. Εκ των προταθέντων τριών υποψηφίων η Ιεραρχία διά ψήφων εξήντα και μιάς (61) εξέλεξε ως Βοηθόν του τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη κ. Αθανάσιο Μπαχό, στον οποίο απένειμε τον τίτλον της «πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Ωλένης».
    ———–Τέλος, οι εκλεγέντες προσεκλήθησαν στην Αίθουσα των Συνεδριών, όπου ο Μακαριώτατος κ.κ. Ιερώνυμος ανεκοίνωσε σε κάθε ένα χωριστά τήν εκλογή του, εκείνοι δε με τη σειρά τους εδήλωσαν ότι αποδέχονται την εκλογή τους, ευχαρίστησαν τους εκλέκτορες Ιεράρχες και έτσι ολοκληρώθηκε το λεγόμενο «μικρό μήνυμα».
    ———–Σήμερα το μεσημέρι στο παρεκκλήσιο των Αγίων Ταξιαρχών της ιεράς Μονής Πετράκη τελέσθηκε το Μεγάλο Μήνυμα.
    ———— Η χειροτονία του Εψηφισμένου Επισκόπου Κερνίτσης κ. Προκοπίου θα γίνει την Κυριακή 18 Οκτωβρίου στον ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών με προεξάρχοντα τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ.κ. Ιερώνυμο.

    ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

    Ευγνωμονώ το Σώμα της σεπτής Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για την αποδοχή του αιτήματός μου, ένα αίτημα που χρόνια πρίν είχε υποβληθή. Η αίτηση για την παραχώρηση Βοηθού Επισκόπου δεν έχει σχέση με κάποιο υποτιθέμενο κλονισμό της υγείας μου ή με την πολύ προχωρημένη ηλικία μου. Με τη βοήθεια του Κυρίου μου ακόμη αισθάνομαι πολύ καλά, άλκιμος θα έλεγα, τηρουμένων των αναλογιών! Το αίτημα για την παραχώρηση είναι πράξη ηρωϊσμού και αυτοθυσίας του Μητροπολίτου, η οποία στοχεύει στην ωφέλεια της Μητροπόλεώς του! Προετοιμάζει την έξοδό μου εκ της ενεργού διακονίας πριν ακόμη φθάσω στα βαθειά γηρατειά και στοχεύει στην ενημέρωση, την άσκηση και την σταδιακή προετοιμασία του Βοηθού Επισκόπου ως Διαδόχου μου στην διαποίμανση της Μητροπόλεως μας. Άρα η είσοδος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κερνίτσης κ. Προκοπίου στην Διοίκηση της Μητροπόλεώς μας σηματοδοτεί τήν δική μου έξοδο από την Διοίκηση, όχι όμως και από την άσκηση της πνευματικής διακονίας μου για την σωτηρία ψυχών προς δόξαν Κυρίου. Αυτά όμως θα τα πούμε καλύτερα στο μέλλον.

    ———– Η επιλογή του π. Προκοπίου στη θέση του Βοηθού μου ήταν δι εμέ προσωπικώς μια πολυ-υπεύθυνη αλλά και πολυώδυνη απόφαση. Πολυώδυνη, διότι βρέθηκα στην ανάγκη να παρακάμψω έντιμους και φιλότιμους Κληρικούς μας, οι οποίοι με αφοσίωση υπηρετούν την Εκκλησία χρόνια τώρα. Τούτο και εμέ ελύπησε αλλά και τα πολυαγαπητά μου αυτά πρόσωπα-συνεργάτες μου. Πολυ-υπεύθυνη δέ διότι η ευθύνη μου έναντι της συνειδήσεώς μου αλλά και έναντι της Εκκλησίας μας με ώθησε να επιλέξω ό,τι καλύτερο μπορούσα από τον εκκλησιαστικό χώρο σήμερα. Ο π. Προκόπιος λοιπόν στολίζεται από πολλά πνευματικά χαρίσματα. Θα αναφέρω μερικά. Είναι σεμνός και ταπεινός κληρικός. Εργάζεται σεμνά και αθόρυβα, επιτελεί όμως ένα τεράστιο πνευματικό έργο στην Ενορία του, στην Ιερά Σύνοδο και στην Εκκλησία γενικώτερα. Διαθέτει μια πνευματική ακτινοβολία στο Εξωτερικό και είναι πολύ αγαπητός ιδιαίτερα στη Ρωσσία και σε όλες τις σλαβικές Εκκλησίες. Είναι Διευθυντής του Φοιτητικού Οικοτροφείου της Εκκλησίας μας για τους αλλοδαπούς Υποτρόφους. Ομιλεί και γράφει απταίστως την Ρωσσική γλώσσα. Έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακλές σπουδές στο Εξωτερικό. Είναι εξαιρετικά εργατικός, ασκητικός, παραδοσιακός, ευχάριστος, ιεροπρεπής, καλλίφωνος, συνεργάσιμος, ηθικά καθαρός, αψεγάδιαστος, και συνετός! Είναι και ο προστάτης και βοηθός των μεταναστών. Όλοι ενθυμούμεθα τα ζωηρά γεγονότα εις βάρος των μεταναστών στην οδό Αχαρνών λίγο κιρό πρίν.

    _______ Μέσα στα σωθικά του καίει η φλόγα της ιεραποστολής. Δεν επιζητεί τις διακρίσεις και τα αξιώματα. Ουδέποτε εζήτησε ή επεδίωξε την προαγωγή του. Έζη ως «ξένος και πάροικος», αν και βρισκόταν στο χώρο, όπου τα εκκλησιαστικά δρώμενα συντελούνται! Εγώ τον επέλεξα και τον εξεχώρησα.

    _______Στην Μητρόπολή μας θα φέρει μιά νέα πνοή. Θα αναπτύξει το πνευματικό έργο, το οποίο εγώ δέν κατώρθωσα. Δεν κατωρθωσα όχι διότι δεν το επεδίωξα ή δεν το μπορούσα, αλλά διότι αναλώθηκα με το να καθαρίσω το χώρο της Εκκλησίας από κληρικούς και μοναχούς, πού ήσαν επιλήσμονες της αποστολής των. Πάλαιψα μέ όλες τις δυνάμεις για να ξελογγώσω τον αγρό της Εκκλησίας. Αυτό μου εκόστισε πολύ, πάρα πολύ! Αλλά με τη βοήθεια του Κυρίου μας το κατώρθωσα! Τώρα η Μητρόπολις διαθέτει σεμνούς κληρικούς, έντιμους, ηθικούς, οι οποίοι αγωνίζονται τον αγώνα της αρετής. Πάνε πια τα χαρτοπαίγνια στα Μοναστήρια μας. Πάνε πιά τα ηθικά σκάνδαλα με τους Μοναχούς μας. Η πορεία της Μητροπόλεως μας τώρα πιά οιάζει με πλεύση σε ήρεμα νερά!

    ——–Τώρα λοιπόν είναι η ώρα της σποράς του θείου λόγου. Και αυτό θα είναι το έργον του Βοηθού Επισκόπου. Να αναστήσει το Χριστό στις ψυχές των ανθρώπων.

    ———Ευγνωμονώ τον Αρχιποίμενα Κύριό μου Ιησού Χριστό, διότι μου εχάρισε αυτό το δώρο. «Είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον από του νύν και έως του αιώνος».
    KAI ΤΩΡΑ ΔΗΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΗΝΥΜΑ

    + Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
    Αθήναι, Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2009

    ΠΗΓΗ: http://mkka.blogspot.com/2009/10/blog-post_14.html

  32. @manitaritoubounou

    1 . Το ότι δεν τον πείραξε η Χρυσή Αυγή ίσως είναι και θέμα διπλωματίας. Δεν ξέρω.

    2 .Δε χρειαζόταν να βάλετε την ανάρτηση του Σεβ. Μητρ. Καλβρύτων Αμβροσίου. Τη διαβάζουμε στο μπλοκ του και γελάμε ειδικά όταν λέει!:

    «Δεν κατωρθωσα όχι διότι δεν το επεδίωξα ή δεν το μπορούσα, αλλά διότι αναλώθηκα με το να καθαρίσω το χώρο της Εκκλησίας από κληρικούς και μοναχούς, πού ήσαν επιλήσμονες της αποστολής των. »

    Το αντίθετο συμβαίνει. Ο καθείς γίνεται Ιερεύς του Υψίστου, αρκεί να σκύβει το κεφάλι.Σκεφτείτε ότι έναν Ιερέα που ατυχώς έγινε αίτιος θανατηφόρου τροχαίου μετα την ΕΔΕ θα τον επαναφέρει στη θέση του , σαν να μην υπάρχουν Κανόνες γι αυτό.
    Για να μη πούμε για τα εισαγωμενα προιόντα που εμπλουτίζει την Μητρόπολη του και υπάρχουν ιστορίες απείρους κάλλους .
    Μακάρι ο π.Προκόπιος να είναι εξαίρεση , αλλα οι μέλισσες πάνε στα λουλούδια και όχι ………που έλεγε ο π. Παίσιος.

  33. @ Μάριος Αντωνίου

    Ο Λαός του Θεού της επαρχίας καλαβρύτων (και Αιγιαλείας βεβαίως) δεν είναι κόπρος, όπως υπονοείς. Μη βλασφημειτε αγαπητέ. Η Εκκλησία δεν είναι ο επίσκοπός της.

  34. Και βέβαια άξιος ο π. Προκόπιος!
    Αλλά μήπως κάποιοι με τις προαγωγές
    παροπλίζουν κάποιους;
    Όπως κι αν έχει το πράγμα ο άάξιος
    είναι άξιος σε κάθε χώρο.
    Και θα βρίσκει τρόπους να
    επενδύει την αξιοσύνη του.

  35. O μητροπολίτης Καλαβρύτων έπραξε άριστα.
    Προς τιμήν του δεν ζήτησε να γίνει επίσκοπος κάποιος από το περιβάλλον της Χρυσοπηγής.
    Επίσης είναι θετική η προοπτική ο π. Προκόπιος να τον διαδεχθεί στην Μητρ.Καλαβρύτων.
    Να δίνει ο καλός Θεός δύναμη και αξιωσύνη στον εψηφισμένο επίσκοπο Κερνίτσης!

  36. @manitaritoubounou

    Ασφαλώς και δεν υπονοώ το Λαό του Θεού της επαρχίας Καλαβρύτων , αλλά την εκτός Εκκλησίας δραστηριότητα του Καλαβρύτων (ξενοδοχεία (Μετόχι )εστιατόρια κ.λ.π.), τις νομικές παραβάσεις με τα πρόστιμα (πολεοδομία ) και άλλα.
    Κατά τη γνώμη μου μόλις δει και μάθει (αν μάθει ποτέ τα τεκταινόμενα ) ο π.Προκόπιος θα πρέπει να κόψει δρόμο και να μη προσφέρει κάλυψη και άλλοθι..
    Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη, μακάρι να είναι εσφαλμένη

  37. ΚΕΡΝΙΤΣΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΛΕΟΝΤΙΟς?

  38. @ papailias

    Έκανες πλήρη ανακεφαλαίωση του ποστ!

    @ Μisha

    Ελπίζω να είναι μια μεγάλη ευλογία για τα καλαβρυτοχώρια. Μη ξεχνάμε ότι εκεί είναι πολλά μοναστήρια ανοικτά και ένα άσυλο που θέλει τονάνθρωπό του!

    @ Μάριος Αντωνίου

    Ο θεοφ. Προκόπιος είναι ο ξένος, δεν τον ενδιαφέρουν αυτά.

    @ τσουκνίδα

    Ναι, αλλά μόνο ως τίτλος. Τώρα οδεύουμε στην πράξη…

  39. @manitaritoubounou

    Δυστυχώς με αυτά (Μετόχι κ.λ.π.) θα έχει να κάνει, να συνεργάζεται και θα τα έχει απέναντί του.
    Θα καταφέρει να περάσει αλώβητος;
    Μακάρι!
    Μακάρι να έμενε και ξένος απο δεσποτιλίκια όπως ο π.Έπιφάνιος Θεοδωρόπουλος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: