Ευθεία ερώτηση στους κοσμοπολίτες: Αυτό είναι διαπολιτισμός;

UPDATE – 05/03/2008 – Ώρα 14.30

Για το 2ο βίντεο αυτό υπάρχουν και ενστάσεις, ότι δηλαδή τραβήχτηκε στη Βοσνία και εμφανίστηκε το 2005. Ανεξάρτητα το πόσο μπορεί να δουλεύει και η αντίθετη προπαγάνδα, η ουσία είναι ίδια. Και στο Κόσσοβο έχουν λεηλατηθεί Εκκλησιές πράγμα που δείχνει το 1ο βίντεο. Πιθανότατα επί Μιλόσεβιτς να είχαμε και αντίστροφα φαινόμενα. Τώρα πάντως στην “γωνία” είναι οι Σέρβοι και οι Ορθόδοξοι…

……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Με ανάμεικτα (ΣΥΝ)αισθήματα πόνου, οργής, αγανάκτησης, κατανόησης και ερωτημάτων καταθέτω αυτά τα βίντεο λεηλασίας σε ένα εκκλησάκι (ορθόδοξο) στο .. Άγιο Όρος της Σερβίας (Κόσοβο).

Αισθήματα πόνου γιατί μου λοιδωρείται η πίστη και πληγώνεται η καρδιά μου.

Συναισθήματα οργής ενάντια στην πολιτική των ιμπεριαλιστών της ΕΕ και ΗΠΑ που πυροδότησαν τον αλβανικό εθνικισμό.

Συναισθήματα οργής για την ιταλική αριστερά (τύπου Νταλέμα) και τη πτέρυγα των οικολόγων της Γερμανίας, που συμμετείχαν στο έγκλημα κατά της Γιουγκοσλαβίας και Σερβίας. Αυτού του είδους η αριστερά θα ακολουθήσει ίδια πολιτική στη Κύπρο; Ο ανερχόμενος ΣΥΡΙΖΑ τι θα κάνει στην Ελλάδα; Οι κοσμοπολίτες σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ, ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ, ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ, ΜΚΟ και λοιποί, πως θα αντιδράσουν;

Αισθήματα κατανόησης στους μειονοτικούς Σέρβους του Κόσσοβου…

Πλήθος ερωτήματα για το μέλλον των Βαλκανίων, της Κύπρου, της Γάζας, κλπ…

Ποιοι θα απαντήσουν και τι θα πουν;

Βίντεο 1ο :

Destruction of Serbian Orthodox Church in Podujevo

Βίντεο 2ο :

What to expect from Kosovo

11 Σχόλια

  1. Στη διεύθυνση http://www.youtube.com/watch?v=UCxc0gF54EQ&eurl=
    υπάρχει μια σειρά σχολίων που αμφιμφητεί ότι είναι έργο Κοσσοβάρων.

    Ο τίτλος όμως γράφει:

    What to expect from Kosovo, δηλαδή «Τι να περιμένεις από το Κόσσοβο»
    που έχει διπλή ανάγνωση. Κρατάω λοιπόν το 2ο βίντεο για να διαφανεί πλήρως πως παίζεται το «παιχνίδι» στα δυτικά Βαλκάνια…

    Δυο απο τα τελευταία σχόλια (εκεί) γράφουν:

    1) kosovousa (5 days ago)

    «THIS IS BOSNA NOT KOSOVO» δηλαδή: «Αυτή είναι η Βοσνία, όχι το Κόσσοβο»

    2) snikikk (1 day ago)
    «This is a fake!!! This is in Bosnia Not KOSOVA and they are also speaking Bosnian.», δηλαδή: «Αυτό είνα ψέματα!!! Αυτό είναι στη Βοσνία, όχι στο Κόσσοβο και επίσης μιλάνε βοσνιακά».

  2. Το βίντεο αυτό είναι παλιό, το είχα δει και παλαιότερα, το έχουν αναδημοσιεύσει (Σέρβοι, προφανώς) και αλλού λέγοντας πως είναι απο Βοσνία.

    Εδώ π.χ. το λένε ξεκάθαρα πως είναι απο την Βοσνία:

    Λέει καθαρά: «Desecration of a Orthodox Christian church in Bosnia»

    Παρεξήγηση, μάλλον.

  3. Ο Θεός να φυλάει και να μη ξαναζήσουμε τέτοια γεγονότα! Να χαρίζει ειρήνη στις καρδιές όλων και να δίνει αυτοσυγκράτηση σε όλους!

  4. @ Θ.Δ.

    Γι αυτό έβαλα την αρχική υποσημείωση, αλλά και την αντιγραφή των δυο τελευταίων σχολίων.

    Πάντως το 1ο βίντεο είναι από το Κόσονο και το έχω ξαναδεί πριν πολύ καιρό. Η ουσία είναι ότι με τέτοιες συνθήκες, όπως σ αυτές των δυτικών Βαλκανίων, τα πράγματα παίρνουν άλλα χαρακτηριστικά…

    ΤΟ πραγματικό πρόβλημα είναι όμως ποιά είναι η γενικότερη αντίδρασή μας, εξού και το ερώτημα στον τίτλο.

    @ π. Αντώνιος

    Ελπίζω πάντα στο καλύτερο, αλλά το πρόβλημα στη περιοχή συν-δαυλίζεται από ΗΠΑ και ΕΕ για πολλούς λόγους, όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο άρθρο: Η Τουρκία πάλι στα Βαλκάνια,

    Η Τουρκία πάλι στα Βαλκάνια

    Εξάλλου σημαντική συνιστώσα είναι και η Τουρκία. Ερωτηματικό είναι η τακτική που θα ακολουθήσει η Ρωσία, αφού το νατοϊκό υπογάστριό της όλο και την πλησιάζει…

    Ας έχουμε πιο κοντά το είναι μας στον Τριαδικό Θεό όλοι οι ορθόδοξοι για εντονώτερο φωτισμό μας.

  5. Ανεξάρτητα από το βίντεο: από τα 32 «Πράσινα» κόμματα της Ευρώπης, μονάχα δύο (ένα το Γερμανικό, του Φίσερ) είπαν «ναι» στην επέμβαση κατά της Σερβίας και στους βομβαρδισμούς. Κι όταν οι βομβαρδιμοί ξεκίνησαν, ο Μιχάλης Τρεμόπουλος ήταν εκεί, διαδηλώνοντας εναντίον της βίας.

    Δυστυχώς, οι Γερμανοί μας άφησαν τη ρετσινιά…

  6. @ Πάνος

    και εγω έγραψα, ανεξάρτητα από το βίντεο:
    Μόνο για «πτέρυγα των οικολόγων της Γερμανίας», δεν τους έπιασα όλους πακέτο. Στις εκλογές μάλιστα του Σεπτέμβρη 2007, είχα δυο πολύ καλούς μου φίλους (Αχαϊα και Β Πειραια) υποψήφιους στους Πράσινους, ως αντικοσμοπολίτες.

    Δεν γνωρίζω για τον Τρεμόπουλο. Εξάλλου η ηγεσία τους στην Ελλάδα ακομα ειναι συλλογική και επομένως με ενδιαφέρουν κυρίως οι τάσεις τους.

    Όπως θα κατάλαβες, δεν αφήνω σχεδόν τίποτα απέξω (πλην ΛΑΟΣ, διοτι εκει εχουμε τον εθνικισμό, την άλλη μάστιγα…)

  7. Είμαι βαμμένος ΚΚΕ οπότε δεν θα θεωρηθεί αντικειμενική η γνώμη μου. Όμως, ένας από τους λόγους που είμαι «βαμμένος» είναι και η θέση του ΚΚΕ σε όλα αυτά τα θέματα (Γιουγκοσλαβία, Κύπρος, Παλαιστίνη κτλ). Και ευθαρσώς λέω ότι το 1992 ήμουν στα συλλαλητήρια, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ. Εγώ έκανα την αυτοκριτική μου,ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΟΧΙ. Και κατάλαβα ποιοί είναι οι εχθροί μου. Είναι οι εχθροί όλων των λαών. Άσχετα ποιόν θεό πιστεύουν ή δεν πιστεύουν.
    Κάτι που έχω πει και στο δικό μου ιστολόγιο: οι φίλοι Αλβανοί και Αλβανόφωνοι ας διδαχθούν από την ελληνική ιστορία: τον ελληνικό μεγαλοϊδεατισμό τον αξιοποίησαν θαυμάσια οι ιμπεριαλιστές. Και αυτό το πληρώσαμε οι Έλληνες με άφθονο αίμα. Σήμερα τους χρειάζονται, αύριο όχι…

  8. […] Το Μανιτάρι του Βουνού Ζητήματα Κοινωνίας και Ορθόδοξης Χριστιανικής Θεολογίας « Ευθεία ερώτηση στους κοσμοπολίτες: Αυτό είναι διαπο… […]

  9. χωρίς να είμαι βαμένος ΚΚΕ.. λέω πως στο θέμα της Μακεδονίας και των Βαλκανίων γενικότερα οι ερυθροί έχουν την πιο σωστή στρατηγικά γνώμη για μένα. Το Σκοπιανό.. το Αλβανικό και το Κυπριακό είναι απλά επισόδεια στην νέα διείσδυση (όχι των μεγάλων δυνάμεων) αλλά των πολυεθνικών, των οποίων οι διεθνείς οργανισμοί έχουν καταντήσει τελικά δυστυχώς απλοί χωροφύλακες…

  10. Απορία αμαθούς νο.1: πόσο πιθανή θεωρείτε τώρα ή στο προβλεπτό μέλλον την καταστροφή (με κάθε τρόπο) ενός ορθόδοξου ναού στην κομφουκιανή Κίνα;
    Απορία αμαθούς νο.2: πόσο πιθανό θεωρείτε το παραπάνω γεγονός στην σιντοϊστική Κίνα;
    Απορία αμαθούς νο.3: πόσο πιθανό θεωρείτε το παραπάνω γεγονός στην (ότι θέλει ας είναι) Αφρική;
    Απορία αμαθούς νο.4: και πόσο πιθανό θεωρείτε το παραπάνω γεγονός σε μία (οποιαδήποτε) μουσουλμανική χώρα;
    Γιατί άραγε ότι προβλήματα έχει η ορθοδοξία και οι πιστοί της (εκτός Ισραήλ, το οποίο είναι μια άλλη ολόκληρη ιστορία), τα έχουν αποκλειστικά σχεδόν με μουσουλμάνους («εκσυγχρονισμένους» ή μη…);
    Γιατί άραγε, από όποια σκοπιά και να το δω, δεν μπορώ να μην θεωρήσω το ισλάμ το πιο ανελεύθερο και καταπιεστικό πιστεύω της ανθρωπότητας;
    Γιατί άραγε το ισλάμ έχει την μεγαλύτερη σύγκρουση με την ορθοδοξία και όχι με τον …βουδισμό λόγου χάρη;
    Και γιατί πρέπει ντε και καλά το μινάρισμα που με διακατέχει ως εθνικό τρόπο ζωής ιστορικά να το μεταφράζω σε «ιμπεριαλιστική συνωμοσία» ή «καπιταλιστικό διεισδυτισμό» ή ότι άλλο θέλετε;
    Μήπως δεν έβγαλα μόνος μου τα μάτια μου στον εμφύλιο; Μήπως δεν ρουφιάνεψα ασύστολα τον γείτονά μου στην χούντα για να την «βολέψω»; Μήπως τώρα δεν με νοιάζει κυρίως η πορεία των «χαρτιών» μου, των «επενδύσεών» μου και «της ήσυχης ζωής» μου (φραπεδογκλαμουριά δηλαδή) περισσότερο από την οποιαδήποτε «ιστορία» μου;
    Ήτανε μινάρας ο Κολοκοτρώνης ή ο κάθε έφεδρος του ’12 & του ’40 που παίζανε το κεφάλι τους, έτσι για να μην βλέπουνε καθημερινά δίπλα τους την φάτσα κανενός τουρκο-βουλγαρο-γερμανοφασίστα;
    Μήπως κάναμε ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ που δεν αφήσαμε τον Μάρτιο του ’40 τους γερμανούς να κάνουν τσάρκα ελεύθερα και να καθαρίσουν τον πόλεμο μια και καλή; Δεν θα είχαμε το κεφαλάκι μας ήσυχο; Ούτε σκοτωμοί, ούτε τίποτα και θα είχαμε εξασφαλίσει και μερικές γερμανικές επενδύσεις (έτσι δεν λένε ΣΗΜΕΡΑ οι αφεντάδες μας την «εισροή κεφαλαίων»;;;)
    Λοιπόν γιατί σκούζουμε τώρα; Τα πάντα πουλιούνται, ιδεολογίες, πιστεύω και ότι άλλο θέλετε, αρκεί ΝΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΛΑ.
    Συμπαθάτε με για την πολυλογία…

  11. @ erythros @ Tσουκνίδα @ Drakoumel

    Αντί απάντησης στις κομματικές γραμμές (που φυσικά έχοτν την όποια αξία τους) και τα .. Ισλαμικά (παρότι υπήρξαν πολλά χρόνια με καλές σχέσεις Ορθοδόξων με μουσουλμάνους στο θρήσκευμα΄) ΚΑΤΑΘΕΤΩ πρόσφατο σχετικά ΥΟΠΜΝΗΜΑ της ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ της ΣΕΡΒΙΑΣ για το θέμα.

    ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
    για Κόσσοβο- Μετόχια (Κ/Μ)

    Ήδη από το 2003 ή Ιερά Σύνοδος της Σερβικής Εκκλησίας εξέδωσε με νηφαλιότητα και υπευθυνότητα ογκώδες Υπόμνημα για την έκρυθμη κατάσταση στην περιοχή του Κοσσόβου, το όποιο παραμένει εντυπωσιακά επίκαιρο, όχι μόνο για τις καίριες θέσεις του, αλλά και για τον τρόπο που μπορεί και πρέπει η Εκκλησία να παρεμβαίνει στα σύγχρονα ζητήματα, χωρίς να προδίδει την θεολογία της.

    Παραθέτουμε τα Συμπεράσματα του Υπομνήματος

    «Για εμάς τους Σέρβους, το Κόσσοβο δεν είναι κάποιο εικονικό, μυθικό παρελθόν, αλλά η πραγματικότητα ενός ιστορικού και χριστιανικού πεπρωμένου, το οποίο διαρκεί και το οποίο μέχρι σήμερα, με τη νεότατη τούτη τραγωδία, υφίσταται ακόμη δεινά, Αυτό είναι το δικό μας μαρτυρικό Κόσσοβο-Μετόχια, που είναι η Αγία μας Ιερουσαλήμ, η ψυχή της ψυχής μας, η τιμή μας, η ρίζα της υπάρξεώς μας, το πεπρωμένο μας, δίχως το οποίο εμείς παύουμε να είμαστε αυτό που είμαστε, επειδή στο Κόσσοβο – Μετόχια (στο εξής: Κ/Μ) είναι που γίναμε ώριμο ιστορικό έθνος και μέσα από το στόμα του αγίου Λαζάρου, Με¬γαλομάρτυρος του Κόσσοβου, επιλέξαμε μια για πάντα τη Βασιλεία των ουρανών», [Από κήρυγμα του μητροπολίτου Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας κ. Αμφιλοχίου, στην εορτή του Ευαγγελισμού της 25-3-1999].

    Όμως, πιστεύουμε ακόμα στην καλή θέληση της Διεθνούς Κοινότητας και των ισχυρών κρατών του δυτικού κόσμου, Ευρώπης και Αμερικής, ότι δηλαδή θα αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη και την ελευθερία, την ειρήνη και τη συνύπαρξη όλων όσων διαβιούν στο Κ/Μ Γι’ αυτό και κάνουμε έκκληση, παρακαλούμε και ζητάμε από τη Διεθνή Κοινότητα και το Σερβικό Κράτος τα βασικότερα:

    1. Να αναγνωριστεί η θέση του σερβικού έθνους και της Εκκλησίας. Κανείς και ποτέ να μην έχει το δικαίωμα να απαρνηθεί το Κ/Μ ως αναπόσπαστο τμήμα του εδάφους του Σερβικού Έθνους, του Σερβικού Κράτους και της Σερβικής Εκκλησίας, καθώς και να εφαρμοστεί στο έπακρο η αρχή του απαραβιάστου και αναλλοιώτου των κρατικών συνόρων, τα οποία εγγυώνται με διεθνώς αναγνωρισμένες κρατικές νομικές πράξεις, Και με την απόφαση υπ’ αριθμ. 1244 του Συμβουλίου Ασφαλείας, η οποία εγγυάται την ακεραιότητα και τη δικαιοδοσία του Σερβικού κράτους επί του Κ/Μ.

    2. Να σταματήσουν άμεσα τα δεινά και η εθνική μεροληψία προς το σερβικό ορθόδοξο λαό στο Κ/Μ, να εξασφαλιστεί η α¬σφαλής και αξιοπρεπής διαβίωση όλων των κατοίκων της περιοχής ανεξαρτήτως καταγωγής.

    3. Να καταστεί δυνατή η επιστροφή όλων των εκδιωχθέντων και διασκορπισθέντων προσώπων, ιδιαιτέρως των 230.000 Σέρβων, οι οποίοι εδώ και τέσσερα χρόνια δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους, Ομοίως, να εξασφαλιστεί η επιστροφή όλων εκείνων που κάτω από διάφορες πιέσεις αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και επιθυμούν να επανέλθουν στις εστίες τους.

    4. Να προστατευτούν οι σερβικές περιουσίες από την αρπαγή και την καταστροφή και να δοθεί η δυνατότητα στους νόμιμους ιδιοκτήτες να κάνουν χρήση των νομικών τους δικαιωμάτων. Να παρεμποδιστεί η εκποίηση των σερβικών γαιών υπό καταναγκασμό.

    5. Να σταματήσει η βάρβαρη καταστροφή και βεβήλωση των ορθοδόξων ναών και κοιμητηρίων στο Κ/Μ, καθώς και να επιτραπεί στη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία η ανακαίνιση των γκρεμισμένων Μονών και Ιερών και το απρόσκοπτο ποιμαντικό και πνευματικό έργο του κλήρου.

    6. Να διαφυλαχτεί από την ανεξέλεγκτη ιδιωτικοποίηση η γη που αυτή τη στιγμή αποτελεί δημόσια περιουσία και έχει παράνομα και χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα αποσπαστεί από τη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Να κινηθεί η διαδικασία για την επιστροφή της αρπαγείσας γης ή της καταβολής ανάλογης αποζημίωσης.

    Απομένει να ελπίσουμε στον Θεό της δικαιοσύνης, της αληθείας και της ελευθερίας, στον Τριαδικό Θεό της ευαγγελικής αγάπης και της σταυροπασχαλίου Αναστάσεως και σωτηρίας, για να μας βοηθήσει σε τούτο τον σταυρώσιμο Γολγοθά μας, Σήμερα, μονάχα ο Θεός μπορεί να μας βοηθήσει Εμείς όμως δεν εκδικούμαστε κανέναν, αλλά μαζί με τον δίκαιο Ιώβ αναφωνούμε: «Ει τα αγαθά εδεξάμεθα εκ χειρός Κυρίου, τα κακά ουχ υποίσομεν;» (Ιώβ 2, 10), Και ακόμη, μαζί με τον εκ των δεξιών μετανοημένο ληστή στο Σταυρό του Γολγοθά, προσευχόμαστε λέγοντας: «Μνήσθητι ημών Κύριε, όταν έλθης εν τη Βασιλεία Σου!» (Λουκ, 23, 42).

    ΠΗΓΗ: Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ, ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ : 1082 (769), 6-3-2008

    http://www.xristianiki.gr/popup.php?aid=251

Σχολιάστε