1973: Εδώ Παράρτημα Πάτρας με αρκετή … ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ!

Ένα αφιέρωμα για το τι έγινε στην Πάτρα το 1973 από το αντιδικτατορικό κίνημα είναι δύσκολο να χωρέσει σε ένα θέμα ενός ιστολόγιου. Ελπίζω όμως ότι θα χωρέσουν πολλά γιατί θα σας δώσω αρκετές ζεύξεις, με κυριότερη μία, για πολλά κείμενα, ντοκουμέντα, βιβλία και εκδηλώσεις  αυτή της πρωτοβουλίας «γενιάς συντρόφων του ’73 στην Πάτρα». Για πολλές όμως φωτογραφίες, αλλά και υλικό ντοκουμέντων … απευθυνόμαστε στη «δημόσια συλλογή cal – λευκώματα» της ίδιας πρωτοβουλίας.

Και στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφέρω ότι σήμερα Σάββατο 15 Νοέμβρη 2008, στις 21.00 θα συμφάγουν με μουσική σε γνωστό κέντρο στα όρια της Πάτρας,

πολλοί από τους  συναγωνιστές και συναγωνίστριες του μεγάλου αγώνα όλο το 1973 στην Πάτρα με κορύφωση την Κατάληψη του παραρτήματος στην οδό Κορίνθου μέσω μιας 16ωρης συνεχόμενης Γενικής Συνέλευσης.


Το ΜτΒ έχει ήδη δημοσιεύσει πολλά στοιχεία και φωτογραφικό υλικό ξεκινώντας από πέρισυ. Σε λίγο θα σας δώσω αυτές τις ζεύξεις που συμπληρώνουν τις παραπάνω πλούσιες ιστοσελίδες. Πριν το κάνω όμως οφείλω να τονίσω ότι ήδη έχει προσφέρει (τΜτΒ) αρκετό υλικό προς την Πρωτοβουλία για το afkp.

xristian-ef-62

Ένα μέρος από το υλικό αυτό – ντοκουμέντα από την πολύ σημαντική, όντως, αντιστασιακή εφημερίδα «Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ», δημοσιεύεται υπό μορφή φωτογραφιών  εκεί και εδώ σε απλό κείμενο.

xristain-ef-1xristian-ef-2

Ι) Τα θέματα που έχουν αναρτηθεί από πέρισυ στο ΜτΒ είναι δυο (ολόκληρες) συνεντεύξεις στο περιοδικό «Σημάδια» το Φθινόπωρο του 1983:

xristian-ef-4

α) Ο Νίκος Ηλιόπουλος το 1983 για τη γενιά του Πολυτεχνείου τότε…, και

β) Από τα 10 χρόνια στα 34 … μνήμες Πολυτεχνείων, του Παναγ. Μπούρδαλα.

ΙΙ)Επίσης μεγάλο ρεπορτάζ από τη δίκη των 8 αγωνιστών φοιτητών του τότε αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος:

α) Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ, 1ο, 10-08-1973,

β) Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ, 2o, απολογία Νικ. Ηλιόπουλου, 10-08-1973,

γ) Απολογία Τ. Καππάτου και Δ. Ταγκαλάκη, δίκη αφκ Πάτρας, 10-08-1973,

δ) Η Δίκη της Πάτρας, 3ο, απολογίες Γ. Πουντουράκη και Κ. Βογιατζή στη δίκη του αφκ της Πάτρας στις 10-08-1973.

xristian-ef-5

ΙΙΙ)Σημαντικά επίσης είναι τα αφιερώματα:

α) του ιστορικού  Βασ. Κ. Λάζαρη στην εφ. ΗΜΕΡΑ της Πάτρας Το «Πολυτεχνείο» της Πάτρας,

β)με πρωτεύουσα πηγή της πρωτοβουλίας του afkp Το χρονικό των κινητοποιήσεων του 1973 στην Πάτρα και

γ) το αφιέρωμα της Ελευθεροτυπίας Πάτρα 1973 – Μιλούν για τα νιάτα τους. Όσα έζησαν και δεν περίμεναν.

xristian-ef-3

IV) Στο ΜτΒ περιέχονται ακόμα:

α) Οι σημειώσεις ενός καθηγητή από την πρώτη συνέλευση των φοιτητών της Πάτρας, στις 27 Φεβρουαρίου του 1973, με πηγή την σελίδα της πρωτοβουλία afkp

β) Μέσα στο φοιτητικό χώρο (της Πάτρας) άρχισαν μαζικές διακοπές αναβολών στρατεύσεως. Στείλανε φαντάρους… φοιτητές με φασιστική απόφαση! Αντέδρασαν τότε με  ανακοίνωση οι τοπικοί Σύλλογοι Πατρινών, Ηλείων, Κορινθίων, Ηπειρωτών, Καρδιτσιωτών, Τρικαλινών, Αρκάδων και Χίων φοιτητών, και

xristian-ef-8

γ) ένα ωραίο κείμενο του Βασίλη Ν. Τριανταφυλλίδη (Χάρυ Κλύν) με τίτλο 17!

xristian-ef-7

V) Τέλος, θα ήθελα επίσης να σημειώσω ότι στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας για το afkp θα βρείτε  σημαντικά  κείμενα και μαρτυρίες, ντοκουμέντα της εποχής, ανάμεσα στα οποία είναι και το υλικό από την εφημερίδα  Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ, βιβλιογραφία για το αντιδικτατορικό κίνημα της Πάτρας, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν τα βιβλία:

α) Όνειρο ήταν…, Το αντιδικτατορικό φοιτητικό κίνημα και το Πολυτεχνείο με το βλέμμα των πρωτεργατών,  που επιμελήθηκαν οι  Βαγγέλης Αγγελής, Ολύμπιος Δαφέρμος και

β) Δικτατορία και αντίσταση στην Πάτρα 1967-1974 που επιμελήθηκε ο Δημήτρης Κοσμόπουλος.

Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι από το http://afkpatras.gr, ενώ η εφημερίδες της Χριστιανικής δόθηκαν από το ΜτΒ στην πρωτοβουλία, τις οποίες αυτή επεξεργάστηκε σε φωτογραφική μορφή.

36 Σχόλια

  1. Πολύ σημαντική και … συλλεκτική -θα έλεγα- ανάρτηση!

    Εύγε για τη συγκλονιστική παρουσίαση!

    Διότι, το χειρότατο που μπορεί να μάς συμβεί είναι η Λήθη…

  2. Θεός σχωρέστους! πάρε και το πολυσυζητημένο πόρισμα Τσεβά:

    http://www.asxetos.gr/articlefull.aspx?i=1451

  3. Ας μιλήσει ο ποιητής αντί για μένα:
    » 1. Σελίδες από μια χαμένη επανάσταση που στα περιθώρια γράψαμε

    κι εμείς τη ζωή μας

    2. κι εσείς νεκροί μου σύντροφοι, καμιά φορά βαδίζω μαζί σας και το

    Παλτό μου ανοίγει σαν φτερούγα,

    ύστερα ακουμπάω κάπου κι ονειροπολώ ή μοιράζω την αστροφεγγιά

    στους άτυχους αυτού του κόσμου.

    3. Ήταν τις μέρες που ανακαίνιζαν το άσυλο. Οι ελαιοχρωματιστές

    Μου φέρονταν καλά, μας κουβεντιάζανε, μας έδιναν τσιγάρα,

    εγώ τους έδειχνα πώς να βγάζουν έξω το χρυσάφι – τσιμουδιά,

    αλλά στο άσυλο είχαμε πολύ.

    Τα τσιγάρα βέβαια δεν τα κάπνιζα, τα φύλαγα για τους συντρόφους

    μου –όλους νεκρούς, απ’ την Καντόνα ως το Γουαδαλκιβίρ…

    4. Τελικά δεν είμαι παρά ένας σύντροφος τρελός από καλύτερες μέρες.

    5. ω γενιά μου χαμένη –πήραμε μεγάλους δρόμους, μείναμε στη μέση.

    6. Κι αν νικηθήκαμε δεν ήταν απ’ την τύχη ή τις αντιξοότητες, αλλά

    απ’ αυτό το πάθος για κάτι πιο μακρινό.

    7. …Αλλά δε θα ξεχάσω ποτέ μια νύχτα σ’ εκείνη

    τη μεγάλη εξέγερση, οι τραυματιοφορείς μ’ ακούμπησαν για μια στιγμή

    κάτω και τότε κοίταξα τα’ άστρα, θεέ μου, πως έλαμπαν,

    και ξαφνικά δε μ’ ένοιαζε που είχαμε νικηθεί, «όλο το άπειρο είναι

    δικό μας», είπα μέσα μου κι έκανα όρκο να φέρω ως το τέλος το

    πεπρωμένο μου.

    ΒΙΟΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ
    Τάσος Λειβαδίτης»

  4. φίλε ΜτΒ
    συγχαρητηρια για την δημοσίευση!

    ο κυρ Νίκος Ψαρουδάκης ήταν από τους λίγους που διέσωσαν το εκκλησιαστικό ήθος και την χριστιανική μαρτυρία σε καιρούς χαλεπούς, όταν οι οργανώσεις Ζωή και Σωτήρας, ουσιαστικά κυβερνούσαν την Ελλάδα.

    τότε που κάποιοι διάβαζαν και δε γνώριζαν για το ΕΑΤ ΕΣΑ και άλλοι μάχονταν τον «αντίχριστο κομμουνισμό», επικροτώντας τις ανά την υφήλιο αμερικανοκίνητες χούντες και πολέμους.

    η περίοδος της επταετίας είναι μια περίοδος, γεμάτη από μαθήματα για όλους, προς μίμηση ή αποφυγή.

  5. Παιδια εχουμε παρει χαμπαρι προς τα που παει το πραγμα; Για ποια χουντα Παπαδοπουλου μιλαμε πια; Αυτοι φαινονται πια ως… «αγγελουδια». Τωρα μολις μιλησαν στο Mega ανοικτα περί «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ» και «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ» και «ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΤOΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ» στην σύνοδο των G20.

    Όπως γραφει και στο money.cnn.com

    G-20: Shaping a new world order

  6. @ Π.Κ.,

    ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

    «… Διότι, το χειρότατο που μπορεί να μάς συμβεί είναι η Λήθη…»

    Ναι η λήθη όταν ως το αντίθετο της α-λήθ-ειας είναι από τη φύση εκδικητική…, αφού οδηγεί σε δρόμους πλάνητες.

    @ egolpion,

    αυτή είναι η 1η και επίσημη προσέγγιση των νεκρών. Όμως η ιστορική αλήθεια γίνεται πιο συγκεκριμένη με την έρευνα. Ας προσθέσουν οι γνώστες επί πλέον στοιχεία.

    Να σημειώσω όμως, ότι αρκετοί αγωνιστές έχουν φύγει από κοντά μας. Έχουν περάσει ήδη 35 χρόνια. Μπήκαμε ήδη στην επόμενη βιολογική γενιά. με ό,τι σημαίνει αυτό…

    @ tsouknida,

    ευχαριστούμε για την ποιητική συμμετοχή σου, μέσω Τ. Λειβαδίτη!

    @ Misha,

    να προσθέσω ότι δεν ήταν μόνο ο Νικ. Ψαρουδάκης. Γύρω του μια μεγάλη ομάδα συνεργατών, ένα τεράστιο δίκτυο σε όλες τις μεγάλες και μικρές πόλεις, φανεροί και μη. Απλά αυτός ήταν στην κορυφή του παγόβουνου.

    Πολλοί μοναχοί και λαϊκοί κληρικοί, μέχρι και μερικοί επίσκοποι (είναι γνωστοί οι τρεις), όσοι απέμειναν μετά την βίαιη έξοδο αρκετών και την «Αριστίνδην Ι. Σύνοδο».

    Αλλά πολλοί από την αντίσταση πέρα από τα φρονήματα τα πολιτικά, είχαν στέρεη ή ατελή την πίστη. Απλά δεν την διαλαλούσαν…

    @ theoprovlitos,

    ναι τώρα οφείλουμε να κάνουμε νέες μορφές με νέους στόχους αντίστασης…

  7. φίλε ΜτΒ
    συγχαρητηρια για την δημοσίευση!

  8. @Manitari

    Αν παντως δεν κατορθωσουμε να εμπνευσουμε τα σημερινα παιδια σχετικα το τι εγινε τοτε δεν θα μπορεσουμε να τα εμπνευσουμε και για το αυριο που ερχεται.

    Επισης ισως να πρεπει να κανουμε και εναν παραλληλισμο για το όπως φαινομενα διαφθορας εκφυλισμου και εκπτωσης των θεσμων της Δημοκρατιας του 1967 οδηγησαν στον ολοκληρωτισμο σαν «λυση» έτσι και η αναλογη σήψη, αποστασια και εκφυλισμος των θεσμων το 2008 μπορει να οδηγησει την Ελλαδα αλλα και τον κοσμο ολοκληρο σε μια «ανωθεν» επιβαλλομενη αποκατασταση των παντων.

    Σε αυτην την συντελεσθεισα το 1967 τραγωδια αλλα και στην διαφαινομενη αυριανη δεν πρεπει να κατηγορουμε μονο αυτους που επέβαλαν την «λυση» αλλα και αυτους που την κατεστησαν ως «απαραιτητη», ως ηθικους αυτουργους.

    Εγω παντως στην σημερινη κατασταση ευκολα μπορω να κατονομασω ΚΑΙ αυτους που οδηγησαν και οδηγουν την χωρα σε μια χαοτικη παρακμη ΑΛΛΑ και αυτους που τελευταια προβαλλονται ως ΛΥΣΗ από τα ΜΜΕ του συστηματος τοσο στον Ελλαδικο όσο και στον παγκοσμιο χωρο.

  9. Μα την αλήθεια. Τί όμορφη δημοσίευση.
    Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε…

    Την καλησπέρα μου.

    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

  10. @ collector,

    πάντα ευγενικός! Την καλησπέρα μου.

    @ theoprovlitos,

    ενδιαφέρον θέμα για συζήτηση, αλλά αυτό θέλει άλλο ποστ γιατί θα χαθεί η αξία των γεγονότων.

    @ vloutis,

    μα τόσο πολύ σου άρεσε; Ναι είναι αλήθεια ότι σε ιστολόγιο δεν έχω δει για το Παράρτημα της Πάτρας. Φυσικά και για την «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ»…

  11. @ manitaritoubounou

    Αγαπητέ, εξαίρετη ανάρτησις. : ) Όντως…

    Βεβαίως, κολοσσιαία η προσφορά των αδελφών της Χριστιανικής, της Χριστιανικής Δημοκρατίας και της νεολαίας Ε.Χ.Ο.Ν., όπως και, έπειτα, της Χ.Σ.Κ. στα πανεπιστήμια, στην διάρθρωσι της γνήσιας Ορθόδοξης πολιτικοκοινωνικής μαρτυρίας…! Βεβαίως, υπήρχαν και άλλες τέτοιες δυνάμεις (Ορθόδοξες Χριστιανικές Σοσιαλιστικές), όπως η Χ.Α.Ρ.Α., Χριστιανικη Αντίσταση Ριζική Αλλαγή.

    Θυμάμαι, ότι στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, σε εκδήλωσι για την 17η Νοεμβρίου, που συμμετείχαν όλες οι παρατάξεις της Αριστεράς, είχα αναγνώση (προ 2 ετών ήταν) ανακοίνωσι της τελευταίας περί της παπαδοπουλικής Δικτατορίας την οποία είχα βρη στο βιβλίο του εξαιρετικού θεολόγου/Συμβούλου κλπ και μέλους της Χ.Δ. Αν.Αργυρόπουλου για την χριστιανική πολιτική δράσι στην δικτατορία…

    Πράγματι, οι αγώνες εκείνοι δικαιώνουν την αγωνιστική Πατερική γραμμή, δικαιώνουν το Κυριακό «μακάριοι οι δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης», που περιλαμβάνει και την προστασία των κοινωνικά αδικουμένων και των άλλων, και δικαιώνει και την καταπληκτική, πράγματι,ούτως ειπείν, ΑΝΤΙΤΥΡΑΝΝΙΚΉ θεολογία του Αγίου Ισίδωρου του Πηλουσιώτη, που μιλάει για την τιμή σε όσους («τυραννοκτόνους») αντιστέκονται βιαίως στους τυράννους, όπως την καταγράφει καταπληκτικά ο Σισανίου και Σιατίστης Αντώνιος σε παληό του βιβλίο εν είδει διδακτορικής διατριβής για την εξουσία…

    Αυτά, όπως διαπιστώνω με το χαροποιό πένθος της χαρμολύπης για το οποίο μας μίλησαν αφού το βίωσαν οι Άγιοι/ες, μας θυμίζουν και το πώς η Εκκλησία του Χριστού, αφού δίδαξε στον αμαρτωλό κόσμο τέλεια και άμεση δημοκρατία και εκλογή επισκόπων κ.α. «ψήφω κλήρου και λαού» κατά τους 5-6 πρώτους αιώνες μ.Χ., εξέπεσε σε καισαροπαπισμούς και δεσποτοκρατίες που βιάζουν και παραβιάζουν ΚΑΤΆΦΩΡΑ τους Ιερούς Κανόνες και τις Πατερικές θέσεις, και θυμίζουν πως σήμερα επιτέλους πρέπει να γίνουν κινήσεις αποφασιστικές, ώστε να επιστρέψουμε στην κανονική τάξι από την κατ’εξακολούθησιν, δαιμονιώδη αμαρτία…

  12. @ φιλαλήθης,

    ευχαριστούμε για το υλικό (τίτλοι βέβαια).

    Μιας και ανοίγεις το ζήτημα με ονόματα, να προσθέσω την περίπτωση του παπα-Πυρουνάκη (Ξύπνα παπά – ξύπνα λαέ) με το μεγάλο του περίγυρο,, τον επίσκοπο της Μητρόπολης Πειραιά Χρυσόστομο, τον νυν Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο και φυσικά μεγάλο πλήθος ιερέων και διακόνων.

    Οφείλω να μνημονεύσω (χρειάζεται ειδική έρευνα βεβαίως για λεπτομέρειες) για το πως Ο Χρυσόστομος Β΄ (Αρχιεπίσκοπος Αθηνών το 1967), που δεν αποδέχτηκε την χούντα, καρατομήθηκε ως «ασθενής», μαζί με μια ομάδα επισκόπων. Οι θέσεις αυτών συμπληρώθηκαν με «αριστίνδην σύνοδο» και πρόκειται για τους γνωστούς καρατομηθέντες επί Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ (όχι όλοι, μόνο 12).

    Αξίζει να αναφέρω ακόμα το πως αντιστάθηκαν ο τότε Φλωρίνης Αυγουστίνος (ζει παραιτημένος άνω των 100 ετών) σε μια σειρά παρεμβάσεις (τον έβγαλαν τότε «τρελλό» (!)) και ο τότε Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο (έχει κοιμηθεί).

    Δυστυχώς ο συν. Ανδρ. Αργυρόπουλος δεν επέκτεινε την έρευνά του…

    ΥΓ Σε παρακαλώ στείλε μου το υλικό για το Ισίδωρο Πηλουσιώτη. Δεν το έχω στα αρχεία μου.

  13. Πάνο μου αξίζει να ακουστεί μια εκπομπή του π.Κων/νου Στρατηγόπουλου σχετική με τη στάση που κράτησε η εκκλησία επί χούντας.

    Τι έκανε η Εκκλησία τον καιρό της Χούντας και την ώρα του Πολυτεχνείου;
    http://egolpio.wordpress.com/2008/11/16/polutexneio/

  14. @ egolpion,

    ευχαριστώ πολύ Κώστα για τη ζεύξη σου, πολύ δε περισσότερο για την ανάρτησή σου.

    Να σημειώσω ότι η εκπομπή έγινε στις 17 Νοέμβρη του 1996, από τον πολύ αγαπητό π. Κωνσταντίνο Στρατηγόπουλο και καλεσμένο τον Μανώλη Μηλιαράκη, πρόεδρο της ΕΧΟΝ επί δικτατορίας. Στα αποκόμματα της εφημερίδας ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ, που έχω αναρτήσει, μπορείτε να δείτε σε μεγένθυνση, ότι έχει την ευθύνη για την ενημέρωση και για το φοιτητικό κίνημα.

    Αξίζει να κατεβεί όλο το αρχείο. Νομίζω όμως ότι είναι πολύ σημαντικό να ακουστoύν οπωσδήποτε τα αρχεία 6 και 7, διότι ο Μανώλης Μηλιαράκης βάζει σε καλή βάση την όλη συζήτηση.

    ΥΓ Κώστα μου σήμερα κατάφερες να με κάνεις να δακρύσω…

  15. Αξίζουν πολλά δάκρυα για όσους έπεσαν για τη Λευτεριά. Αξίζουν δάκρυα και για οσους δεν πήραν χαμπάρι τους αγώνες αυτούς…

  16. φιλαλήθη, ΜτΒ, egolpion

    πραγματικοί θησαυροί είστε !!! ευχαριστώ για το υλικό που μας προσφέρετε!

    να καταθέσω μια μικρή σκέψη:
    παλιότερα άκουσα σε μια ομιλία πως ο αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος δήθεν έλεγε πως είναι καλύτερος ένας κακός άρχων από την αναρχία.

    έψαξα τα κείμενα του και τελικά ανακάλυψα ότι ο άγιος γράφει το ακριβώς αντίθετο!!!
    «Εκείνοι που έχουν κακό άρχοντα, έχουν εκείνον που τους οδηγεί στους γκρεμούς και στους βούρκους.

    Ίσως μου πει κάποιος, ότι υπάρχει και άλλο κακό, που δεν είναι άλλο από το να είναι κακός ο ίδιος ο πολιτικός άρχων. Το ξέρω και εγώ. Δεν είναι μικρό το κακό αυτό, αλλά είναι πολύ χειρότερο και από την αναρχία, επειδή είναι προτιμότερο να μην διοικείται ένας λαός από κανένα άρχοντα, παρά να διοικείται από κακό και τρισάθλιο πολιτικό ηγέτη.»

  17. @ Misha,

    χαίρε.

    να πω ότι στην εκπομπή αποκαλύπονται και τα εξής από τον νυν επίσκοπο Αρκαλοχωρίου Σεβ. Ανδρέα (Νανάκη), καθηγητή στο θεολογικό τμ. του ΑΠΘ και τον π. Κωνσταντίνο τα εξής:

    α) Ο διάκονος π.Τιμόθεος Λαγουδάκης είναι αυτός που αποκάλυψε (μαζί τον π. Χρίστο Χριστοδούλου που είναι εν ζωή) τον Γενάρη του 1973 την νοθεία στις στημένες φοιτητικές εκλογές της θεολογικής Αθήνας, η οποία οδήγησε στην πρώτη εξέγερση στην Αθήνα (προοίμιο της εξέγερσης της Νομικής το Μάρτιο του 1973).

    Όπως τονίζει ο π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος (μάλλον ήταν και αυτός τότε φοιτητής εκεί), έμπαιναν τότε στη θεολογική (ένα τμήμα είχε) μόνο 25 φοιτητές το χρόνο. Είχε λοιπόν μαζί με τους επί πτυχίω περί τους 150 σύνολο. Τότε ξεσηκώθηκαν οι 65!!!

    Να σημειώσω ότι τέτοια νοθεία αποκαλύφτηκε και στις φοιτητικές εκλογές αρχές του 1973 στο Πανεπ. της Πάτρας..

    β) Επισημαίνεται ο τρόπος που φαγώθηκε ο Αρχιεπ. Αθηνών Χρυσόστομος Β΄ (Παπασταύρου) που κουβαλούσε ως Καβάλας ιστορικές και αντιστασιακές μνήμες.

    γ) Πως εκπαραθυρώθηκαν ιεράρχες (όπως ο Δημητριάδος Δαμασκηνός) κλπ με την χουντική αριστίνδην σύνοδο.

    δ) Την αντίσταση που έγινε ενάντια στην εθνικιστική εκκλησιαστική πολιτική του Ιερώνυμου Α (Κοτσώνη) όχι μόνο από τους προαναφερθέντες Αυγουστίνο και Αμβρόσιο, αλλά και από τους μακαριστούς Παντελεήμονα Κορίνθου, Μεγαρίδος Ιάκωβο (Βαβανάτσο), Κίτρους Βαρνάβα κλπ.

    ε) Τα συσίτια του π. Γεώργιο Δημητριάδη (έχει κοιμηθεί) που έκανε για τα παιδιά των εξορίστων από τη χούντα, στο Πέραμα, από τις πρώτες μέρες της χούντας, όπως ανέφερε ο καθηγητής Νίκος Ζίας.

    Εν τέλει μάλλον η Εκκλησία ως σύνολο ήταν διωκόμενη επί χούντας αφού είχε στηθεί και εκεί μια εκκλησιαστική χούντα.

    Συγκλονιστικά πράγματα…
    ο π. Τιμόθεος Λαγουδάκης τον «πήγαν» από τροχαίο!!!!

    ΥΓ Επειδή ο Σεβ. Ανδρέας (Νανάκης), ως καθηγητής εκκλησ. ιστορίας, αναφέρει ότι δεν γνωρίζει πλην του π. Τιμόθεου Λαγουδάκη, ότι πήγαν στην ασφάλεια ή ΕΑτ – ΕΣΑ, καταγγέλλω λοιπόν ότι (Σάββατο του Λαζάρου) στις 21 -04-1967, εγκλωβίστηκε για μέρες ο τότε ιερέας του χωριού μου, π. Ανδρέας Νικολάου (έχει κοιμηθεί).

  18. @ φίλε ΜτΒ

    α) τον καλλιφωνότατο παπα Χρήστο Χριστοδούλου έχουμε την ευλογία να τον ακούμε συχνά καθώς είναι εφημέριος στον Αγ. Κωνσταντίνο Πειραιώς.
    γνωριζα την εμπλοκή του με την Χ.Δ χωρίς περσσότερες λεπτομέρειες.
    ευχαριστώ για την υπόμνηση!

    β) ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Χατζησταύρου είχε υποσχεθεί στον γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο την επιστροφή της ελλαδικής Εκκλησίας στο παλαιό εορτολόγιο και την λύση του ημερολογιακού σχίσματος, όπως καταθέτει ο ίδιος ο γέρων σε επιστολές του.

    δυστυχώς η χούντα τον έφαγε…

    τελικά το κακό της επταετίας είναι πολλαπλό…..

  19. @ Misha,

    καλά αυτά που λες,

    αλλά στο χωριό μου που έχει «παλαιοημερολογίτικη ενορία» που το μετέτρεψαν πριν λίγα χρόνια και σε «μετόχι» ήταν οι βασικότεροι στυλοβάτες της χούντας….

    «Θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου….»

  20. @ MτΒ

    ήταν βλέπεις πολύ πιασάρικο το σύνθημα «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών»…(Καθολικώς Διαμαρτυρομένων κατά Γεώργιον Παπανδρέου)

  21. Στο Παράρτημα της Πάτρας είχε γίνει κατάληψη και το 1979-1980 ή κάπου εκεί. Η εφημερίδα της ΠΠΣΠ (φοιτητική παράταξη) είχε βγάλει ένα τεύχος με ένα εξώφυλλο που είχε φωτογραφία απο το προεδρείο της συντονιστικής και με αυτό το παρέπεμψαν σε δίκη (το προεδρείο).

    Το έχει κανένας αυτό το εξώφυλλο;;;;

  22. @ Καναλιώτης,

    μιλάμε για την κατάληψη του 1979, ενάντια στο ν. 815 της κυβέρνησης ΝΔ – Καραμανλή Κωνσταντίνου του πρεσβύτερου, με περιεχόμενο αντίστοιχο του πρόσφατου ν. της Γιαννάκου. Ο ν. 815 βέβαια αποσύρθηκε…

    Όσο για το τεύχος αυτό θα το ψάξω και εγώ, όπως και για τη φωτογραφία που ζητάς. Κάπου θα υπάρχει να σκαναριστεί. Ευχαριστούμε για την πληροφορία.

  23. Ναι για αυτό μιλάμε.

    Η φωτογραφία δικιά μου και την έχω χάσει. 😦

    Αν την βρείς στείλε email για να με ενημερώσεις στο eparxiwths@yahoo.com

    Ευχαριστώ.

  24. Εσύ πρέπει να ξέρεις και τον Σπύρο Ψ. απο το Χημικό Αθήνας ε;;;

    Δεν ήταν πάρα πολλοί τότε (λέω για μεταπολίτευση και μέχρι το 1980) που ήταν με Ψαρουδάκη και διάβαζε Χριστιανική.

  25. @ Καναλιώτης,

    ήδη ανοίγω τα πλοκάμια μου. Εκτιμώ ότι κάποιοι της κατάληψης του παραρτήματος του 1979 στην Πάτρα ή της ΠΠΣΠ θα διαβάσουν την αναζήτησή σου. Δεν θα χαθούμε…

    ΥΓ Για τον Σπύρο Ψ. τον είχα ακούσει τότε – και τις ιδιαίτερες απόψεις του -, αλλά δεν έτυχε να έχουμε γνωριστεί από πολύ κοντά. Που να βρίσκεται άραγε ο αδελφός; έχεις νέα του;

  26. Ναι εχω.
    Ιδιαίτερος άνθρωπος.

  27. @ Καναλιώτης,

    Μήπως έχει κάποιο ιστολόγιο; Ασχολείτο νομίζω και με την οικολογία από τότε…

  28. Με την οικολογία και τους πρόσφυγες και άστεγους, Αντιρρησίες Συνείδησης κλπ.

    Εργάζεται στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης» στο Ίλιον στον Τομέα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

    Μάλλον με τους Οικολόγους Πράσινους.

    Ιστολόγιο δεν ξέρω.

    Θα του τηλεφωνήσω αύριο μεθαύριο και θα σου πω.

  29. @ Καναλιώτης,

    Ελήφθη το e – mail και απέστειλλα ηλεκτρονικό γράμμα.

    Ευχαριστώ για την διαμεσολάβηση!!!

    Παναγ.

  30. […] Στοιχεία μπορείτε να δείτε στο πρόσφατο θέμα στο ΜτΒ 1973: Εδώ Παράρτημα Πάτρας με πολλή… ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ! […]

Σχολιάστε