Σινούκ, Βατοπέδι, δις και … η τρομοκρατία

Επειδή η «υπόθεση Βατοπεδίου» μπορεί να συνδυαστεί με την πτώση του Σινούκ κάνω μια,

ενδιαφέρουσα για τη σκέψη μας, αναδημοσίευση από πρόσφατο άρθρο στον politis-gr. Χωρίς να υιοθετώ απολύτως το άρθρο, θεωρώ ότι «συνδέει» πολλά σημαντικά γεγονότα στην Ελλάδα, επιτυχημένα ή μη, αλλά πάντως με ενδιαφέρον.

Εξάλλου η υπόθεση για την περίεργη και απρόβλεπτη πτώση του Σινούκ προωθείται δικαστικά, όπως φαίνεται.

*

Στα σχόλια του χθεσινού άρθρου κάποιος φίλος με παρακάλεσε να σχολιάσω το θέμα της … «επικαιρότητας», … τη Μονή Βατοπαιδίου.

Θα προσπαθήσω μέσα από διάφορα άρθρα να σας παρουσιάσω κομμάτια του παζλ, με σκοπό μια ειλικρινή ενημέρωση για υποψιασμένους πολίτες και όχι «πρόβατα» των εξαρτημένων και κατευθυνόμενων ΜΜΕ (και όχι μόνο).

Θα ξεκινήσω αυτά τα κομμάτια του παζλ από ένα άρθρο του Γ. Ντάσκα, που από πολλούς πέρασε στα …ψιλά. Γράφει ο δημοσιογράφος:

«Το καλοκαίρι του 2004 είναι εξαιρετικά «βαρύ». Στην Ελλάδα έχουν προγραμματιστεί οι Ολυμπιακοί αγώνες, αλλά στο περιθώριο υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις.

Πατριάρχης στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου είναι ο Κύπριος Πέτρος.

Εκείνο το καλοκαίρι πηγαινοέρχεται στην Αθήνα, αλλά και σε ένα ….νησάκι πολύ κοντά στο Άγιο Όρος.

Κάποια στιγμή οργανώθηκε, με την συμμετοχή υψηλού εκκλησιαστικού παράγοντα, συνάντηση του Πατριάρχη Αλεξανδρείας με μέλος βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας.

Η συνάντηση έγινε σε θωρακισμένη βίλα στη Γλυφάδα και κάποια στιγμή από τη βίλα αυτή μεταφέρθηκαν σε ελληνικό τραπεζικό ίδρυμα περίπου 110 δις δραχμές της εποχής, δηλαδή κοντά στα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες οργανώθηκε επίσκεψη του Πατριάρχη Αλεξανδρείας στο Άγιο Όρος με κυριότερη επίσκεψη του στη Μονή Βατοπαιδίου.

Το περίεργο είναι ότι ο Πατριάρχης πήγαινε εκεί με ολόκληρο το οικονομικό και νομικό επιτελείο του και εκείνους που γνώριζαν τις φανερές αλλά και τις μυστικές συναλλαγές.

Η μεταφορά τους οργανώθηκε με ελικόπτερο Σινούκ και στο επιτελείο του ήταν και ο δικηγόρος Γ. Μαύρος, μέλος του αιγυπτιακού ελληνισμού, αλλά και δικηγόρος σε σημαντικότατες υποθέσεις όπως π.χ στην υπόθεση των οικονομικών σκανδάλων της Εκκλησίας αλλά και στην υπόθεση της τρομοκρατίας.

Το Σινούκ συνετρίβη λίγο πριν φθάσει στο Άγιο Όρος, κάτω από εντελώς σκοτεινές συνθήκες και σκοτώθηκαν όλοι.

Στο ελικόπτερο την τελευταία στιγμή δεν επιβιβάστηκαν δύο πρόσωπα. Ο πρόεδρος που δίκασε τη 17 Νοέμβρη, κ. Μαργαρίτης, και ο πρώην ιερωμένος και πρώην δημοσιογράφος της πατριαρχικής συνοδείας κ. Απ. Φορλίδας.

Ο τελευταίος δεν επιβιβάστηκε για να παραστεί όπως είπε , ως μάρτυράς σε δίκη του Πατριαρχείου. Λίγο καιρό αργότερα έβγαλε το ράσο, απείλησε με αποκαλύψεις αλλά  δείχνοντας εξαιρετικά φοβισμένος …..εξαφανίστηκε….

Ο δικηγόρος Γ. Μαυρός, ο οποίος ήταν σε μερικές υποθέσεις και επίσημα δικηγόρος της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα και δικηγόρος της Εκκλησίας μας, αλλά και των Σαϊεντολόγων και των Μορμόνων, έλεγε λίγο καιρό πριν την συντριβή, ότι τελειώνει το γράψιμο πολύ σημαντικού βιβλίου για την τρομοκρατία, γιατί η αλήθεια δεν είχε βγει όλη στο δικαστήριο και πολλά μέλη της τρομοκρατίας γύριζαν σε κεντρικά σαλόνια της Αθήνας.

Ο δικηγόρος κυριολεχτικά εξαφανίστηκε και δεν βρέθηκε ποτέ το παραμικρό σωματικό ίχνος του.

Εξαφανίστηκε όμως μυστηριωδώς και το βιβλίο, το οποίο ήταν σχεδόν έτοιμο για έκδοση και συνταρακτικές αποκαλύψεις.

Στην συνέχεια, ήρθαν στην επιφάνεια πολύ σοβαρά στοιχεία που σχετίζονται με την υπόθεση.

Μεταξύ αυτών, η ανατίναξη με βόμβα των δύο λογιστών που χρησιμοποιούσε το Πατριαρχείο. Οι λογιστές πήγαιναν από την Ελλάδα στην Αίγυπτο για να τακτοποιήσουν τα οικονομικά μετά την συντριβή του ελικοπτέρου και τον θάνατο του Πατριάρχη και του Οικονομικού και νομικού επιτελείου του.

Μόλις έβαλαν μπρος τη μηχανή του παρκαρισμένου στο αεροδρόμιο του Καΐρου αυτοκινήτου τους, εκείνο ανατινάχθηκε. Ο κύριος λογιστής Κοσμίτης κομματιάστηκε και ο βοηθός του ακρωτηριάστηκε….

Ποτέ δε έγινε λόγος για τη δολοφονία αυτή…….».

ΠΗΓΗ: Τρίτη, 16 Σεπτέμβριος 2008,

http://politis-gr.blogspot.com/2008/09/blog-post_16.html

Σχετικά με την πτώση του Σινούκ και το βιογραφικό του μακ. Πέτρου Αλεξανδρείας εδώ.

Σημείωση: Αρκετές υπογραμμίσεις έγιναν και από τΜτΒ

UP DATE: 11-09-2010, ώρα 16.15

ΔΕΝ ΔΙΕΘΕΤΕ ΠΟΜΠΟ ΑΝΑΓΚΗΣ, ΠΕΤΟΥΣΕ ΜΕ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ, ΣΑΦΕΙΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΡΗΞΗ ΕΝ ΠΤΗΣΕΙ!

Στο ημίφως στοιχεία-φωτιά για τη συντριβή του «Σινούκ»

Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Εξι χρόνια μετά την πτώση του μοιραίου ελικοπτέρου «Σινούκ», που στις 11 Σεπτεμβρίου του 2004 μετέφερε από την Αθήνα στις Καρυές του Αγίου Ορους τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, Πέτρο, και τη συνοδεία του, αποκαλύπτονται σοβαρότατα στοιχεία που δεν έχουν αξιολογηθεί και διαλευκανθεί, ενώ και οι δύο κυβερνήσεις (Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ), αλλά και οι αρμόδιες Αρχές εξακολουθούν να κρατούν σε πλήρη συσκότιση το θέμα.

Εξι χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα της συντριβής του «Σινούκ», συνταρακτικά στοιχεία φαίνεται πως μένουν αναξιοποίητα Τα στοιχεία αυτά αφορούν πληθώρα (πάνω από 500) συνημμένων επίσημων κρατικών και διεθνών εγγράφων, ως αποδεικτικό υλικό στη σχετική τεχνική έκθεση από την πλευρά των οικογενειών των θυμάτων.

Σύμφωνα με ορισμένα από αυτά:

Χωρίς πομπό

1 Η διάθεση του ελικοπτέρου για τη μεταφορά του Πατριάρχη Αλεξανδρείας (σ.σ.: τυγχάνει υπηρεσιών ανάλογων αρχηγού ξένου κράτους) δεν ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες, διότι το «Σινούκ» δεν πληρούσε τους κανόνες ασφαλείας, ούτε για την πτήση ούτε για την προσγείωσή του. Από την πληθώρα των σχετικών στοιχείων, προκύπτει ότι οι αρμόδιοι που ενέκριναν τη διάθεση του «Σινούκ» και αυτοί που διέταξαν την πτήση του δεν το εφοδίασαν με φορητό πομπό εντοπισμού ανάγκης (ELT)· αν τον είχε, τότε θα εξέπεμπε το σημείο και την ώρα της πτώσης του στη θάλασσα και επομένως θα υπήρχε άμεση ενεργοποίηση της έρευνας και διάσωσης. Η έλλειψη του πομπού και η μη παρακολούθηση της πτήσης του «Σινούκ» από την ΥΠΑ και την Πολεμική Αεροπορία είχαν αποτέλεσμα την 5ωρη και πλέον καθυστέρηση της επιχείρησης διάσωσης, με αποτέλεσμα να πέσει η νύχτα και η έρευνα να καταστεί δυσχερής και προβληματική.

Η καθυστέρηση αυτή συνέβαλε ώστε να μην επιζήσει ο πατριάρχης, που έπεσε ζωντανός στη θάλασσα. Αυτό προκύπτει από το πιστοποιητικό θανάτου, στο οποίο αναγράφεται ως ώρα θανάτου η 15.35 της 12ης Σεπτεμβρίου, ενώ η πτώση του «Σινούκ» έγινε στις 10.45 π.μ. της 11ης Σεπτεμβρίου. Από αυτό το έγγραφο προκύπτει ότι ο πατριάρχης χαροπάλευε στη θάλασσα 28 (!) ώρες…

Σαν τουρκικό!

2 Η ΥΠΑ όφειλε, για λόγους ασφαλείας (σ.σ.: περίοδος Ολυμπιακών Αγώνων 2004), να μην εγκρίνει το σχέδιο πτήσης για τις ακατάλληλες Καρυές. Ετσι, ίσως να είχε αποτραπεί η τραγωδία. Τόσο η ΥΠΑ όσο και η Πολεμική Αεροπορία όφειλαν να διακόψουν αυτή την πτήση, ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη, για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι άκρως εντυπωσιακός:

Οπως αναφέρεται στα συνημμένα έγγραφα, το «Σινούκ» από την Πάχη Μεγάρων στον Καρέα και από τον Καρέα στην Κάρυστο πετούσε πάνω από την Αθήνα και εντός της τερματικής περιοχής πτήσεων της Αθήνας, που ελέγχεται αποκλειστικά από την ΥΠΑ, με τουρκικό κωδικό (!!!) στο σύστημα αναγνώρισης φίλιου ή εχθρικού αεροσκάφους (IFF). Αυτός ο κωδικός αριθμός αναγνώρισης απεικονίζεται στις οθόνες των ραντάρ της ΥΠΑ και της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ετσι, το ελληνικό στρατιωτικό ελικόπτερο, που έφερε τουρκικό κωδικό αριθμό IFF, ανύπαρκτο για τα ελληνικά αεροπορικά μέσα στο FIR Αθηνών, πετούσε ως… τουρκικό μέχρι τις Καρυές, κάνοντας σμπαράλια το σύστημα εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ και της αεράμυνας της χώρας.

Αντιθέτως, αν η ΥΠΑ (αρχικώς) και η Π.Α. (στη συνέχεια) είχαν ζητήσει -ως όφειλαν- από τον κυβερνήτη του «Σινούκ» να θέσει τον σωστό κωδικό, και στην περίπτωση μη συμμόρφωσής του να εφαρμόσουν τις προβλεπόμενες αυστηρές διαδικασίες, δηλαδή να διακόψουν την πτήση, αυτό πιθανόν να είχε αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί η να διασωθούν οι επιβαίνοντες.

Τα αίτια της πτώσης

3 Σε ό,τι αφορά τα αίτια της πτώσης του «Σινούκ», τα πράγματα μπερδεύονται ακόμα περισσότερο:

Σύμφωνα με την ιατροδικαστική έρευνα, την τεχνική ανάλυση του αμερικανικού στρατού, αλλά και το πόρισμα του τεχνικού συμβούλου, εμφανίζεται ως πιθανότερη η πτώση του «Σινούκ» λόγω έκρηξης και δευτερευόντως λόγω τεχνικής βλάβης.

Σύμφωνα με την έκθεση της ιατροδικαστού στην Επιτροπή Διερεύνησης, που συμπεριλαμβάνεται και στην πρόταση του εισαγγελέα του Στρατοδικείου Θεσσαλονίκης, τα χημικά εγκαύματα που ανευρέθησαν στα σώματα των θυμάτων σε καμία περίπτωση δεν προκλήθηκαν από στοιχεία του ελικοπτέρου, αλλά από έκρηξη! Κατά τον εισαγγελέα, η ιατροδικαστής ισχυρίζεται ότι με επιστημονικά κριτήρια είναι αδύνατη η ταυτοποίηση του μέσου που προκάλεσε τα χημικά εγκαύματα. Πιθανολογεί βάσιμα, όμως, ότι ορισμένοι από τους επιβάτες δέχθηκαν ισχυρό ωστικό κύμα. Με βάση την τεχνική ανάλυση του αμερικανικού στρατού, το ωστικό κύμα προκλήθηκε προ της ελεύθερης πτώσης του ελικοπτέρου. Αποδίδεται δε στο ενδεχόμενο πρόκλησης κάποιου είδους έκρηξης εντός του ελικοπτέρου από την ύπαρξη χημικών εγκαυμάτων στα σώματα, τα οποία έγιναν εν ζωή, αλλά και από τον εντοπισμό ενσφηνωμένων σωματιδίων μικρού ειδικού βάρους και μεγέθους στα σώματα των θυμάτων, και μάλιστα όχι επιφανειακών.

Το γιατί όλα αυτά τα στοιχεία παραμένουν ώς σήμερα στην αφάνεια και αξιολογούνται αρμοδίως ως… ήσσονος σημασίας, είναι ένα ακόμα ερώτημα…

ΠΗΓΗ: Ελευθεροτυπία, 11-09-2010,  http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=201906

2 Σχόλια

  1. Ψιλοεπιστημονική φαντασία μου φαίνονται όλα αυτά. Πάμε καλύτερα σε κάτι πιο ρεαλιστικό και χρήσιμο, http://www.champions-league.gr

  2. @ Βασιλική,

    καλώς ήλθες. Μακάρι να είναι έτσι. Ένα πρόβλημα λιγότερο.

    Δεν με ενδιαφέρει όμως το «τσάμπιον λιγκ», γιατί ενώ είναι ρεαλιστικό για τους εμπλεκόμενους μ’ αυτό, δεν είναι χρήσιμο για πολλούς άλλους (ούτε για μένα πια…)

Σχολιάστε