• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,872 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Σεπτεμβρίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Αυγ.   Οκτ. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ή HOLDING; Ο Ναυπάκτου «δικαιώνει» τΜτΒ

 Έλεγχος στην προέλευση και στη διαχείριση

 Άρθρο του Σεβ. Μητροπολίτη ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ κ. Ιερόθεου (Βλάχου) στο ΒΗΜΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Το θέμα της εκκλησιαστικής περιουσίας έχει εξετασθή διεξοδικώς κατά καιρούς, επανέρχεται όμως συχνά στην επικαιρότητα από πολλούς λόγους, είτε από σκανδαλώδεις συμπεριφορές Κληρικών είτε από κομματικές – πολιτικές σκοπιμότητες. Η αντιμετώπιση του θέματος είναι πολύπλευρη και στο άρθρο αυτό θα τονισθούν μερικά μόνον σημεία.

Κατ’ αρχάς, όταν ομιλούμε εδώ για Εκκλησία σε σχέση με την περιουσία δεν την εννοούμε από θεολογικής και πνευματικής πλευράς, αλλά από νομικής και κοινωνικής. Έτσι εδώ δεν εννοούμε την Εκκλησία ως τον Θεανθρώπινο οργανισμό, αλλά τα συγκεκριμένα Νομικά Πρόσωπα, ήτοι την Ιερά Σύνοδο, τις Ιερές Μητροπόλεις, τις Ενορίες και τις Μονές.

Με αυτήν την έννοια η Εκκλησία έχει περιουσία αφ’ ενός μεν για να καλύψη τις λειτουργικές της ανάγκες, αφ’ ετέρου δε για να ασκήση το ποικίλο φιλανθρωπικό της έργο. Όσοι ασχολούνται με την διοίκηση της Εκκλησίας γνωρίζουν ότι οι ανάγκες της είναι μεγάλες για να λειτουργήσουν τα Γραφεία, να είναι ανοικτοί οι Ιεροί Ναοί και να συντηρούνται, μερικοί από τους οποίους είναι μνημεία πολιτισμού και θα δαπανούσε το Κράτος μεγάλα χρηματικά ποσά για να τους συντηρήση. Επίσης το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας είναι τεράστιο, αφού λειτουργούν γύρω στις 200 Μονάδες προνοιακού χαρακτήρος και γενικά πάνω από 1.000 Ιδρύματα, όπως φαίνεται στο βιβλίο «Η μαρτυρία της αγάπης» που εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας, και επομένως η Εκκλησία είναι ο μεγαλύτερος φιλανθρωπικός φορέας στην Χώρα μας.

Βέβαια, η εκκλησιαστική περιουσία προέρχεται από τα μέλη της και πρέπει να προσφέρεται στον λαό-πλήρωμά της για την θεραπεία των διαφόρων κοινωνικών πληγών. Αυτό εξασκείται στις περισσότερες περιπτώσεις με υπευθυνότητα. Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας της Εκκλησίας έχει διατεθή στην κοινωνία. Αρκεί να σκεφθή κανείς ότι όλα τα μεγάλα Ιδρύματα της Αθήνας (Ακαδημία, Πολυτεχνείο, Μαράσλειος Ακαδημίας, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη κλπ.) αλλά και πολλά Νοσοκομεία (Ευαγγελισμός, Αρεταίειον, Παίδων, Συγγρού, Λαϊκό, Γ. Γεννηματάς κλπ.) έχουν ανοικοδομηθή σε χώρους που παρεχώρησαν οι Ιερές Μονές, ιδιαιτέρως η Ιερά Μονή Πετράκη, και όποιος είναι καλοπροαίρετος μπορεί να το διαπιστώση διαβάζοντας σχετικά κείμενα και καταλόγους με τέτοιες κοινωνικές προσφορές.

Όμως μια σημαντική παράμετρος του θέματος είναι το πώς αποκτά και αυξάνει η Εκκλησία την περιουσία, πώς την διαχειρίζεται και πώς την χρησιμοποιεί. Όπως σε όλα τα θέματα έτσι και σε αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία ο τρόπος κτήσης και χρήσης και χωρίς αυτόν τα πάντα απαξιώνονται.

Μερικές φορές αυτό το πώς δείχνει την απληστία διαφόρων Κληρικών, την νεοπλουτίστικη νοοτροπία τους, τα πάθη της φιλαργυρίας και της φιλοκτημοσύνης, την καπιταλιστική διάθεση, την πολυτέλεια κλπ.

Ο Max Weber στο περίφημο έργο του «Η προτεσταντική ηθική και το πνεύμα του καπιταλισμού» έδειξε ότι ο ευσεβιστικός ατομισμός, ο προτεσταντικός ασκητισμός και το καθήκον για το επάγγελμα, γενικότερα η ηθική του Προτεσταντισμού γέννησε το «πνεύμα» του Καπιταλισμού που είναι προϊόν της ορθολογιστικής οργάνωσης της επιχείρησης, καθώς επίσης είναι δημιούργημα των συμβουλών που δόθηκαν από πουριτανούς ηγέτες «να θεωρήσουν ότι ο χρόνος είναι χρήμα», «ότι η πίστωση είναι χρήμα», ότι «η περιουσία είναι ευλογία Θεού» κλπ. Εγινε μεγάλη συζήτηση για την ανάλυση που έκανε ο Max Weber, αλλά ο προβληματισμός παραμένει, ότι ο Καπιταλισμός έχει μια μεταφυσική κατοχύρωση.

Μπορεί προσωπικά να φαίνομαι καθυστερημένος, αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω Ορθοδόξους Κληρικούς να ασχολούνται με εμπορικές επιχειρήσεις, με μετοχές στο Χρηματιστήριο, με συσσώρευση πλούτου, με αγώνες για μια «ρασιοναλιστική λογική» του χρήματος, με εμπορικές εταιρείες κλπ. που αποβλέπουν σε μια κοινωνική εξουσία και δύναμη.

Σε μια τέτοια περίπτωση το Κράτος πρέπει να θεωρή τους Κληρικούς αυτούς ως εμπόρους και να τους μεταχειρίζεται ανάλογα. Δεν είναι δυνατόν να σέβεται κανείς την Εκκλησία και ο σεβασμός αυτός να επεκτείνεται και σε Κληρικούς που διακρίνονται από τέτοιου είδους ακατανόητες, ακτιβιστικές και ανορθόδοξες δραστηριότητες.

Εάν κανείς εξετάση την σύγχρονη εκκλησιαστική ζωή στην Ελλάδα θα διαπιστώση ότι υπάρχουν πλούσιες Μητροπόλεις, Ενορίες, Μονές από τις οποίες άλλες κάνουν φιλανθρωπικό έργο και άλλες κατασπαταλούν το χρήμα και τις προσφορές των πιστών, αλλά υπάρχουν και πτωχές Μητροπόλεις, Ενορίες και Μονές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα βασικά λειτουργικά και φιλανθρωπικά έξοδά τους. Υπάρχουν δε Μητροπολίτες που καταθέτουν μέρος του μισθού τους στο ταμείο των Ιερών Μητροπόλεών τους για να επιτελέσουν στοιχειωδώς το έργο τους. Γι’ αυτό δεν μπορεί να γίνονται γενικεύσεις και απλοποιήσεις, οι οποίες είναι αποσπασματικές και επικίνδυνες. Ακόμη, είναι άδικο να επιβληθή βαρύτατη φορολογία σε Ιερούς Ναούς της Επαρχίας, για τους οποίους καταβάλλεται μεγάλος αγώνας για να λειτουργήσουν και να συντηρηθούν, αλλά και σε Μονές που ζουν από την προσωπική εργασία των μοναχών, το «εργόχειρό» τους, επειδή μερικές άλλες Μονές έχουν ιδρύσει εμπορικές Εταιρείες.

<!–[endif]–>Ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι

στους «Αδελφούς Καραμάζοφ» και μάλιστα στον μονόλογο του Ιεροεξεταστή ανέλυσε ανάγλυφα και τραγικά τους τρεις πειρασμούς του Χριστού και της Δυτικής Εκκλησίας, που είναι η αγάπη για τον πλούτο, την δόξα και την εξουσία, και έδειξε ότι ο Χριστός νίκησε τους πειρασμούς αυτούς, ενώ η Δυτική Εκκλησία υπέκυψε σε αυτούς. Το ερώτημα που έθεσε ο Ιεροεξεταστής στον Χριστό είναι: «ευτυχία ή ελευθερία» και έδωσε προτεραιότητα στην ευτυχία των ανθρώπων σε βάρος της ελευθερίας τους. Εντελώς κυνικά είπε στον Χριστό ότι η Εκκλησία (η Δυτική) διόρθωσε το δικό Του έργο και κατά τρόπο ανάλγητο του είπε: «Γιατί ήλθες λοιπόν τώρα να μας ενοχλήσης;». «Δίκασέ μας αν μπορείς και αν τολμάς». «Μάθε πως δεν σε φοβάμαι».

Σκέπτομαι, μήπως και μερικοί ορθόδοξοι Κληρικοί σήμερα έχουν την αίσθηση ότι διορθώνουν με τις πράξεις τους το έργο του Χριστού και μάλιστα θεωρούν τον Χριστό «ενοχλητικό» και «επιζήμιο» γι’ αυτούς και δεν Τον φοβούνται, γιατί απέκτησαν εξουσία και χρήμα που Εκείνος αποποιήθηκε;

ΠΗΓΗ: Το ΒΗΜΑ, 21/09/2008 , Σελ.: B20, Κωδικός άρθρου: B15467B201
ID: 297109,

http://www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=15467&m=B20&aa=1

Σημείωση: Οι υπογραμμίσεις έγιναν από τΜτΒ.

Advertisements

20 Σχόλια

  1. Πολύ Καλό, ακριβώς αυτό συμβαίνει και έτσι θα γίνεται πάντα νομίζω

  2. @ collector,

    Καλώς ήλθες .. στα σχόλια!

    Ναι πάντα αυτά συμβαίνουν. Πρώτος επιχειρηματίας από την θεσμική εκκλησία ο μαθητής Ιούδας Ιασκαριώτης, που ήταν και ο .. ταμίας.

    Όμως μετά από λίγο βρέθηκε αλλού….

  3. ναι ο Σεβασμιότατος διατύπωσε την πραγματικότητα ακριβώς αυτό το τιμά πιστεύω

  4. ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτές οι δημόσιες παρεμβάσεις του π.Ιεροθέου και σπάνε την «ιερή» ομερτά.

  5. που καταντήσαμε! Να «θαυμάζουμε» όποιον αναφέρει το αυτονόητο και να σιωπούμε μπρος στον παραλογισμό… Τελικά αξίζει να ασχολούμαστε με τέτοια φαινόμενα έλλειψης ορθοδοξίας; Το μόνο σίγουρο πως θα απομονωθούν απο τη συνείδηση του πληρώματος.

  6. @ collector,

    τον τιμά, αλλά το ερώτημα είναι τι συμβαίνει με τους καλβινικώς καπιταλίζοντες μητροπολίτες, ηγουμένους κλπ;
    Η σιωπή μας είναι ισχύς τους.

    @ Misha,

    «Ομερτά’, τι λέξη είναι αυτή αδελφέ μου;

    @ egolpion,

    Ακριβώς, «που καταντήσαμε»…

    Ο «ελληνοχριστιανισμός» των δυο τελευταίων αιώνων ήταν η ερμαφρόδιτη ιδεολογία για ξέπλυμα της ορθόδοξης θεολογίας με τα απονέρια του καλβινισμού και της υποδούλωσης της θεσμικής εκκλησίας στο κράτος, έναντι νοθευμένου πινακίου φακής..

    Να πετάξουμε τα λέπια αυτά από πάνω μας.

    Προσέξετε, πια απάντηση δίνει ο Σεβ. Καλαβρύτων σε δημοσιογράφο για το «Σήμαντρο» Α.Ε. κλπ.

    *

    »

    Γράφει ο/η Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος
    20.09.08

    Άμεση ήταν η απάντηση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιου, για το σημερινό δημοσίευμα Αθηναϊκής Εφημερίδας, που αφορά την Μονή Μεγάλου Σπηλαίου.
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ Κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ:
    Αγαπητέ κ. Διευθυντά
    Σας ευχαριστώ πολύ για την δυσφήμηση μιας προσπάθειας μας, η οποία τελικά, για τους έχοντες νουν και άρα σκεπτόμενους αναγνώστες σας, καταλήγει να είναι διαφήμιση.

    Αναφέρομαι στο σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδος σας με τίτλο: «Πως τα κελιά των μοναχών έγιναν πολυτελέστατο ξενοδοχείο, ΜΕΓΑ ΣΠΗΛΑΙΟ, RESORT».

    Αντιπαρερχόμενος τό σκωπτικό και επικριτικό πνεύμα της συντάκτριας κας Γιούλης Σταρίδα, θα απαντήσω μόνον σε ορισμένα καίρια σημεία, προκειμένου οι αναγνώστες σας να έχουν πληρέστερη ενημέρωση.

    Τό συγκεκριμένο συγκρότημα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ αλλά ΠΡΟΕΧΟΝΤΩΣ εκκλησιαστικό ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ και εκ παραλλήλου ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ, μόνο και μόνο για να είναι βιώσιμο.

    Πως θα μπορούσε άλλωστε να διατηρηθεί ένα μικρό Επαρχιακό Συνεδριακό Κέντρο πραγματοποιώντας Συνέδρια μόνο επί 30 ή 50 ή και 80 έστω ημέρες τό χρόνο;

    Συλλογισθήτε, παρακαλώ, ότι όταν πραγματοποιείται ένα Συνέδριο χρειάζονται δωμάτια ύπνου, τραπεζαρίες, γεύματα, πρωινό, γενικώς παροχή και άλλων σχετικών ανέσεων και υπηρεσιών (accomodation).

    Συνεπώς ένα ολοκληρωμένο Συνεδριακό Κέντρο πρέπει να είναι καί Ξενοδοχείο για να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες. Σεις όλως δευτερευόντως, ως εν παρόδω, εγράψατε, ότι: «…διαθέτει επίσης συνεδριακό κέντρο, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει επαγγελματικές συναντήσεις, εταιρικές παρουσιάσεις, συνέδρια και άλλες εκδηλώσεις καθώς είναι σχεδιασμένο και εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας οπτικοακουστικά συστήματα».

    Τό λάθος της συντάκτριας είναι ότι τον πρωτεύοντα ρόλο τον συνεδριακό- έθεσε δεύτερο και αντιστρόφως. Εξ άλλου τα ξενοδοχεία εργάζονται με ταξιδιώτες και τουρίστες στα Week End, (δηλ. Παρασκευή απόγευμα, Σάββατο και Κυριακή) τά δέ Συνέδρια πραγματοποιούνται στις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδος δηλ. από το πρωί της Δευτέρας έως τό μεσημέρι της Παρασκευής.

    Τό συγκρότημα αυτό δημιουργήθηκε πάνω σε ερείπια, με αυτό δε και δια αυτού αναστήθηκαν τα ερείπια, που υπήρχαν έως τότε! Στα κτίρια αυτά δεν έμεναν σχεδόν καθόλου πια Μοναχοί, διότι ούτε κύρια κατοικία των Μοναχών υπήρξαν ποτέ, ούτε τόσοι πολλοί Μοναχοί υπάρχουν σήμερα στο Μέγα Σπήλαιο.

    Τα παλιά πέτρινα σπίτια καί τό ελαιοτριβείο της Μονής είχαν εγκαταλειφτεί ήδη καί είχαν καταντήσει ερείπια, αποθήκες αχρήστου υλικού, καταφύγιο των τρωκτικών κλπ. Αποτελούσαν όνειδος για την ιστορική Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου. Τώρα πια και αυτά ανακαινίσθηκαν και η ιστορία της Μονής συνεχίζεται.

    Στη δημιουργία του Συνεδριακού τούτου Κέντρου συνέβαλε αποφασιστικά ή βούληση και επιθυμία του αειμνήστου καί οραματιστού Μητροπολίτου Σηλυβρίας κυρού ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΥ, Ιεράρχου του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος έζησε στην Ελβετία και μας εδώρησε και το ποσόν του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) € περίπου, που αποτέλεσε τό εταιρικό κεφάλαιο της ΜΕΤΟΧΙ Α.Ε.

    Η Εταιρία αυτή είναι αμιγώς εκκλησιαστική, μέτοχοι δε η Ιερά Σύνοοδος (2%), η Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου (18%) καί η καθ’ ημάς Ιερά Μητρόπολις (80%).

    Η σύσταση της Α.Ε. ήταν υποχρέωσης του Νόμου, διότι άλλως το έργο της αναστηλώσεως δεν θα μπορούσε να ενταχθή στις ιδιωτικές Επενδύσεις και φυσικά να χρηματοδοτηθεί.

    ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ, ότι υπήρξαν αντιδράσεις τόσο από πλευράς των Μοναχών, όσο καί από της πλευράς της τοπικής κοινωνίας. Θα ήταν χαρά μου να με ενημερώσετε περί αυτών, αν υπάρχουν.

    ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ, ότι υπάρχει μιά «τεράστια πισίνα». Σας ερωτώ μία πισίνα με διαστάσεις 6,5 χ 13,5 θεωρείται τεράστια; Δεν πρέπει να σοβαρευτούμε λιγάκι;

    ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ, ότι «κάθε χρόνο δεκάδςς γάμοι και βαπτίσεις τελούνται» εκεί! Μά τό συγκρότημα άρχισε να λειτουργεί μόλις την Μεγάλη Πέμπτη, τόν παρελθόντα Απρίλο!

    Πως λοιπόν «κάθε χρόνο» τελούνται κλπ. αφού ακόμη δεν έχει χρονιάσει; Σας πληροφορώ δε ότι μόνον δύο γάμοι καί μόνον κατ’ εξαίρεση έγινα μέχρι τώρα!

    Εκ του έργου αυτού η Αιγιάλεια πολλαπλώς έχει ωφεληθεί καί θα ωφεληθεί περισσότερο προϊόντος του χρόνου. Ήδη περισσότερα από τριάντα άτομα εργάζονται στη Μονάδα αυτή σε μιά εποχή που η ανεργία μαστίζει την Χώρα μας.

    Αλλά και η άφιξη προσώπων και προσωπικοτήτων ημεδαπών καί ξένων, μόνον καλά προσπορίζει στην Αιγιαλεία.

    Εάν λοιπόν λέξεις όπως «πολυτελές», πολυτελέστατο ξενοδοχείο» κλπ. είχαν αντικατασταθεί με τίς λέξεις «αξιοπρεπές», «αξιοπρεπέστατο συγκρότημα», τότε το δημοσίευμα σας θα ήταν μια πρώτης τάξεως διαφήμιση. Ο όρος «Ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων ****» είναι αρκετό. Τα λέγει όλα!

    Αλλά βλέπετε σεις οι των ΜΜΕ δεν χρωστάτε ένα καλό λόγο για μας τούς Ιεράρχες. Πρέπει όλα να τα βλέπετε στραβά ή να τα στρεβλώνετε!

    Την προτομή του Ιεράρχου – Δωρητού δεν την είδατε; Δημοσιεύετε δέκα τρείς (13) φωτογραφίες! Θα έβλαπτε να είχατε μια ακόμη; Αλλά στην όλη περιγραφή της καλής σας συντάκτριας δεν ταίριαζε!

    Η αναφορά στον μακαριστό Ιεράρχη θα χάλαγε το ρεπορτάζ! Αυτό ακριβώς συνθέτει την κρίση της εποχής μας. Η στάση του Τύπου και των ΜΜΕ γενικώς.

    Σκεφτείτε το! Σας συγχωρώ.»

  7. «…Υπάρχουν δε Μητροπολίτες που καταθέτουν μέρος του μισθού τους στο ταμείο των Ιερών Μητροπόλεών τους για να επιτελέσουν στοιχειωδώς το έργο τους. Γι’ αυτό δεν μπορεί να γίνονται γενικεύσεις και απλοποιήσεις, οι οποίες είναι αποσπασματικές και επικίνδυνες. Ακόμη, είναι άδικο να επιβληθή βαρύτατη φορολογία σε Ιερούς Ναούς της Επαρχίας, για τους οποίους καταβάλλεται μεγάλος αγώνας για να λειτουργήσουν και να συντηρηθούν, αλλά και σε Μονές που ζουν από την προσωπική εργασία των μοναχών, το «εργόχειρό» τους, επειδή μερικές άλλες Μονές έχουν ιδρύσει εμπορικές Εταιρείες…»

    Επειδή αυτό το έχω γνωρίσει από κοντά λέω πως από πλευράς φορολογίας αυτοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα επειδή δε θα ξεπερνούν το αφορόλογητο όριο…

  8. @ ΜτΒ

    Ομερτά είναι ο κώδιξ σιωπής των νοτιοϊταλών.
    «Βλέπε,άκου,σώπα»

    @ Τσουκνίδα

    γνώρισα κληρικό με εξαιρετικές σπουδές,φτωχαδάκι του Χριστού,δίχως μισθό από την ιερωσύνη του,πολλές φορές δίχως χρήματα για τα εισιτήρια του.
    Ούτε ευρω δηλαδή…κι αυτό στους καιρούς μας, στις πονηρές μέρες που διάγουμε.
    Σκέφτομαι πως κάποια μέρα ισως δωσει και το ρασάκι του σε κάποιον άστεγο και θα κυκλοφορεί γυμνός σαν τον αββά Σεραπίωνα.

    Υπάρχουν και σημερα παρηγοριές αλλά λιγοστεύουν δραματικά….

    @ egolpio

    ε, μα;;; σιγά την πισίνα!!! μόλις 90 τετραγωνικά!
    άσε που το φτιάξαμε με επισκοπική δωρεά 340.000.000 δρχ… (κι αυτά φυλαγμένα για τα γεράματα φαντάζομαι)
    α!και το 3ήμερο της 28ης Οκτωβρίου έχουμε προσφορές: μόλις 88 ευρώ το δίκλινο.

    κι ένα ακόμα: όταν παρατήρησαν οι αγιορείτες αντιπρόσωποι στον ηγούμενο Εφραίμ ότι σκανδαλίζει με τη συμπεριφορά του και ειδικότερα με τη χρήση ελικοπτέρου για τις μετακινήσεις του, απάντησε ότι «χρησιμοποιώντας το ελικόπτερο εξοικονομώ χρόνο για την προσευχή».
    ανακοίνωσε δε σε συνέντευξη του στον Εθν. Κήρυκα ότι του λείπουν ακόμα 300 εκατομμυρια ευρω (όχι δραχμές) για να τελειώσουν τα έργα στο Βατοπέδι.

    τι λέτε; θα κάνουμε όλα τα ορθοδοξολογούντα ιστολόγια μια λογία να τον ενισχύσουμε;

  9. @ τσουκνίδα,

    έτσι όπως έχουν έλθει τα πράγματα με τη αλογο-σκούφια ΝΔ (βλέπε ελεύθερους επαγγελματίες κλπ) θα φορολογήσουν από το 1ο Ευρώ. Μην είσαι τόσο ευκολόπιστος.

    Αλλά τέλος πάντων η φορολογία για τα πλούσια «βα9λ)τοπεδινού» προτύπου, πρέπει να φορολογούνται για τα εκτός Μονής εισοδήματα τουλάχιστον και ας γίνουν φτωχά και βρώμικα.

    @ Misha,

    Σε ερωτώ: Η προσευχή δεν μπορεί να γίνει καλύτερα περπατώντας ή με γάιδαρο ή με ποδήλατο ή με τραίνο; Χάσαμε τα αυτονόητα με τους νεόπλουους καπιταλες μοναχούς!!!

    ΥΓ Λογία; Έχεις κανένα ελικόπτερο για βόλτα μέχρι … Ρουμανία;

  10. @MτΒ

    δεν έχεις ακούσει πόσο καλό ισοκράτημα κάνουν οι περιστρεφόμενες έλικες του ελικοπτέρου.
    καμμία σχέση με γάιδαρο ή ποδήλατο.
    αν το δοκιμάσεις μια φορά, μετά όλο στο ελικόπτερο θα θέλεις να προσεύχεσαι.
    άσε που όταν είσαι μετέωρος στον αιθέρα νοιώθεις πιο κοντα στον Θεό, συλλογίζεσαι πιο εύκολα την σμικρότητα των γηίνων πραγμάτων και ο φυσικός φόβος μήπως κάτι πάει στραβά στην πτήση ενισχύει την προσευχητική διάθεση.

    (οι προσγειωσεις κι οι απογειωσεις λογιζονται για μεγάλες μετάνοιες;)

  11. Μου δημιουργείται η εντύπωση πως γενικεύετε επικίνδυνα. Δεν είναι πλειοψηφία οι λεγόμενοι (εδω μέσα)καπιταλιστές μοναχοί. ..

  12. @ Misha,

    πριν πως «Θου Κύριε φυλακήν…»,

    ας σημειώσω ότι και εκεί κανείς μπορεί να προσεύχεται, αλλά το να κερδίζεις χρόνο με πάει στο «ο χρόνος είναι χρήμα…»

    Τέλος πάντων ας προστρέξουμε στην εμπειρία των αληθών γερόντων. Ευκαιρία είναι.

    @ egkolpion

    Γράφεις:

    Μου δημιουργείται η εντύπωση πως γενικεύετε επικίνδυνα. Δεν είναι πλειοψηφία οι λεγόμενοι (εδω μέσα) καπιταλιστές μοναχοί. ..

    Που το κάναμε αυτό αδελφέ μας; Ούτε δημοψήφισμα κάναμε, ούτε εφορία είμαστε. Έχουμε όμως παραδείγματα που σπάνε κόκαλα… στη πρακτική καλβινίζουσα κοινωνική θεολογία…

    Πάντως, θεωρώ ότι και η πλειοψηφία των μοναχών της βατοπεδίου που είναι υποτακτικοί και όχι καπιταλιστές… θα υποφέρουν πιο πολύ από μας.

    Ναι, δεν πρέπει να διαφαίνεται η γενίκευση.

  13. Το θέμα είναι για ποιο λόγο η Ιερά Επιστασία, η Ιερά Σύνοδος και κάθε αρμόδια «Ιερά» κάνουν τουμπεκί ψιλοκομμένο και δεν καλούν σε απολογία κάθε Εφραίμ και κάθε Αμβρόσιο…
    Η σιωπή αυτή μου φέρνει στο νου -συγχωρήστε μου το λογισμό- το τραγούδι (παραλλαγμένο): «… δε λέω κουβέντα, (επειδή) κρατούν κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα»!..
    Μάλλον θα πρέπει να παρακαλάμε να πραγματοποιηθεί γρήγορα η προφητεία με τον Προφήτη Ηλία και το μαχαίρι του ή να παρέμβει ο Θεός με άλλον τρόπο, αλλιώς στο τέλος φοβάμαι μήπως καταντήσουμε -Θεός φυλάξοι- ίδιοι και χειρότεροι!..
    Σας παρακαλώ, προσευχηθείτε για μένα, πριν πάω και ξεκολλήσω καμιά γενειάδα, εξασφαλίζοντας έτσι το εισιτήριο για τη γέενα…
    Συνυπεύθυνοι, πάντως, είμαστε ήδη…

  14. …η Μονή Βατοπαιδίου – με εκπρόσωπο προσωπικά τον αρχιμανδρίτη Εφραίμ – αγόρασε πριν από ένα χρόνο πολυώροφο «φιλέτο» στο κέντρο της Αθήνας και μάλιστα σε καλή τιμή. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα συμβόλαια της αγοραπωλησίας συνέταξε σύζυγος βουλευτή της Ν.Δ.
    Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο του 2007 η Μονή αγόρασε από κυπριακή off shore εταιρία πενταώροφη πολυκατοικία με δύο υπόγεια στην οδό Κεφαλληνίας 45 και Κόμνα Τράκα, δίπλα δηλαδή στην οδό Πατησίων. Η αγορά κόστισε στο Βατοπαίδι 3,7 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που γνώστες της αγοράς ακινήτων εκτιμούν για το συγκεκριμένο ακίνητο ως «ιδιαίτερα καλό» για τον αγοραστή.

    http://www.e-tipos.com/newsitem?id=52595

  15. @ Misha

    Τώρα οι λόγιοι μοναχοί στο Άγιο Όρος ζητούν αυτοσυγκράτηση. Φοβούνται καραμπόλες. Και είναι αλήθεια ότι σε τέτοιες φάσεις μπορούν να «καούν και τα χλωρά μαζί με τα ξερά».

    Γι αυτό νομίζω ότι η Διπλή Σύναξη οφείλει να λύσει όλα τα ζητήματα με μια σειρά, φτάνοντας μέχρι το ζήτημα της εκκοσμίκευσης και όχι να ζητούν από μας «ομερτά» κατηγορώντας ( μας ) για «λαϊκισμό»!!!

    Ορίστε λοιπόν:

    Γράφει o μοναχός Μωυσής Αγιορείτης

    Το να μην παρασυρθείς από την κατακραυγή των μέσων και το λιθοβολισμό του πλήθους δεν είναι σήμερα τόσο εύκολο.

    Θα επιχειρήσουμε το τόλμημα απτόητα και άφοβα χάρη της αλήθειας. Δεν θα εισέλθουμε στην ουσία του θέματος, την οποία βέβαια δεν γνωρίζουμε, Θα μιλήσουμε για κάποιες παραμέτρους, για κάποιες δηλώσεις που έγιναν, για κάποιες υπόνοιες που έχουμε και για ένα κλίμα που επικρατεί.

    Πρόκειται για το θέμα της μονής Βατοπεδίου. Καταρχάς η μονή Βατοπεδίου θεωρείται και είναι μία από τις σπουδαιότερες μονές της Ορθοδοξίας.

    Έχει υπερχιλιόχρονη λαμπρή ιστορία, ανέδειξε αγίους, διαθέτει μεγάλο κειμηλιακό πλούτο, αριστοτεχνική αρχιτεκτονική, 35.000 τ.μ. οικοδομών συνολικά, 2.000 πορτοπαράθυρα, 100 μοναχούς, οι περισσότεροι νέοι και μορφωμένοι, περισσότερους από 150 εργαζόμενους, αρχιτέκτονες, μηχανικούς, εργολάβους, τεχνίτες και εργάτες, που μαζί με τους φιλοξενούμενους σημαίνει περίπου 600 πιάτα φαγητό ημερησίως.

    Η σημερινή αδελφότητα, υπό τον ηγούμενο αρχιμανδρίτη Εφραίμ, θεολόγο από την Κύπρο, μετέτρεψε το ιδιόρρυθμο μοναστήρι σε κοινόβιο, το οργάνωσε καλά, το ανακαίνισε, συντήρησε και κατέγραψε τα κειμήλια, εξέδωσε σειρά αξιόλογων βιβλίων, διοργάνωσε σημαντικά συνέδρια και ανέπτυξε πλούσια φιλανθρωπική δράση.

    Την περιουσία της μονής οι μοναχοί τη βρήκαν και ήταν υποχρεωμένοι να τη διαφυλάξουν. Η περιουσία αυτή είναι από αιώνων. Ευσεβείς βυζαντινοί αυτοκράτορες και βαλκάνιοι ηγεμόνες πρόσφεραν κτήματα δι’ επισήμων εγγράφων με διαρκή και απαραχάρακτη νομική ισχύ προς αιώνια μνημόνευσή τους.

    Η μονή Βατοπεδίου πρόσφερε χιλιάδες στρέμματα σε ακτήμονες μετά τη μικρασιατική καταστροφή στη Χαλκιδική και αλλού. Όλο το Άγιον Όρος πρόσφερε 1.500.000 στρέμματα στους πρόσφυγες.

    Πολλά βατοπεδινά μετόχια στη Ρουμανία και τη Ρωσία δημεύθηκαν και χάθηκαν. Ας σημειωθεί ότι όλη αυτή τη μεγάλη περιουσία τη σεβάστηκαν και αυτοί οι τούρκοι κατακτητές, φοβούμενοι να πειράξουν τα βακούφια.

    Από το 1998, σε συνεννόηση με την τότε κυβέρνηση, συζητήθηκε και αργότερα πραγματοποιήθηκε η ανταλλαγή των στρεμμάτων της λίμνης Βιστωνίδας (Μπουρού), παρά την Ξάνθη, με άλλα κτήματα σε διάφορα μέρη. Τις τιμές ανταλλαγής των στρεμμάτων δεν τις όρισε η μονή, αλλά οι επί τούτω αρχές και υπηρεσίες του κράτους. Εμείς ποτέ δεν θα υποστηρίξουμε ό,τι το παράνομο και άδικο.

    Ό,τι παράτυπο μπορεί και πρέπει να διορθωθεί με όποιο κόστος, όπου υπάρχει και αν υπάρχει. Η διαφάνεια, η αλήθεια, η τιμιότητα αξίζει και πρέπει να λάμψει.

    Είναι αρκετά λυπηρό όμως για τους Αγιορείτες να βρήκαν την ευκαιρία να κατηγορούν Αγιορείτες δημόσια και εύκολα. Με προσοχή, σύνεση, σοβαρότητα, γνώση, υπομονή και νηφαλιότητα θα πρέπει να ιδωθεί το πρόβλημα. Δεν θα πρέπει τόσο σοβαρά θέματα να αντιμετωπίζονται πρόχειρα και επιπόλαια. Σήμερα δυστυχώς οι πάντες έχουν γνώμη επί παντός επιστητού.

    Ήδη άρχισαν να αναφέρονται ονόματα και άλλων αγιορείτικων μονών. Δηλαδή τι συμβαίνει, έχει αρχίσει το πλιάτσικο κάθε μοναστηριακής και εκκλησιαστικής περιουσίας;

    Φοβάμαι ότι υπάρχει μια καλά ενορχηστρωμένη προσπάθεια κατά της εκκλησίας και του Αγίου Όρους. Τόσο κακό έκανε η εκκλησία σε αυτόν τον τόπο; Έγιναν δηλώσεις ότι, ακόμη και αν είναι νόμιμες οι ανταλλαγές, θα πρέπει να παρθούν από τις μονές τα ακίνητα. Επιστρέφουμε δηλαδή σε αρπαγές άλλων καιρών;

    Δεν υπάρχουν νόμοι, κράτος, δικαίωμα περιουσίας και κυριότητας; Γίνεται ένας συναγωνισμός ποιος θα κτυπήσει πιο σκληρά. Αν κάποιοι θέλουν να ρίξουν την κυβέρνηση, για να επισπεύσουν τη σύμπραξη και το συνασπισμό προς πλήρη διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους, ας κάνουν υπομονή και ας μη νομίζουν ότι με τη διόγκωση, τις υπερβολές, τις κραυγές και τη σκανδαλοθηρία θα τα καταφέρουν σύντομα.

    Κι εκείνοι που χρησιμοποιούσαν την εκκλησία απογοήτευσαν. Το δημιουργούμενο από οργανωμένες μειοψηφίες αντιεκκλησιαστικό μένος δεν θα βγει σε καλό για τον τόπο μας.

    Επίσης πιστεύω πως, επειδή το Άγιον Όρος έχει πλούσια ιστορία, μεγάλη προσφορά και σημαντική παρουσία στο παρόν, γίνεται προσπάθεια να διαβληθεί, για να υποτονιστεί η πνευματικότητά του. Βάλθηκαν μερικοί να μη μείνει τίποτα το ιερό όρθιο.

    Αξίζει να προστατεύσουμε με κάθε τρόπο το Άγιον Όρος από εμπαθή, ανίερα βέλη. Είναι ένα τελευταίο οχυρό αντιστάσεως. Για τα όποια λάθη υπάρχει διόρθωση και μετάνοια.

    Το Άγιον Όρος έχει πολλά να προσφέρει σε έναν κόσμο ανοημάτιστο και αγχώδη, ανέραστο και περιπετειώδη. Το Άγιον Όρος δεν φοβάται, μόνο λυπάται για το σκανδαλισμό και προσεύχεται για το φωτισμό όλων. Μην τα ισοπεδώσουμε όλα, προς Θεού!

    Ο φθηνός λαϊκισμός και τα πυροτεχνήματα-σλόγκαν δεν θα φέρουν την προσδοκώμενη διαφάνεια. Ο ιερός Χρυσόστομος λέει: Πρόσεξε μήπως κτυπώντας την αμαρτία κτυπήσεις τον αμαρτωλό.

    Ας σεβαστούμε την ιερότητα των προσώπων, όποια και αν είναι. Όλοι είμαστε αμαρτωλοί. Καταντήσαμε χώρα ανθρωποφάγων. Ας συνέλθουμε. Σήμερα κερδίζει όποιος πιο χυδαία βρίζει.

    Ο Χριστιανισμός σήμερα στις χώρες των χθεσινών παραδείσων του υλισμού ανθεί. Η εκκλησία δεν φοβάται το μαρτύριο. Συγχωρεί τους σταυρωτές. Πονά για τον παρασυρμό τους και ελπίζει.

    Το Άγιον Όρος μπορεί να ζήσει δίχως περιουσία, ο κόσμος όμως δεν μπορεί να ζήσει δίχως την εκκλησία.

  16. «Το Άγιον Όρος μπορεί να ζήσει χωρίς περιουσία»….

    Το σύγχρονο Άγιον Όρος μπορεί;
    Αμφιβάλλω…πολύ….

    φίλε ΜτΒ, δεν ειμαι αισιόδοξος. Θα επιχειρηθεί κουκούλωμα μετά πολλού θεομπλαμπλά.
    Η ανακοίνωση των αγιορειτών θα συνταχθεί από τους π.Ελισσαίο Σιμωνοπετρίτη και π.Τυχωνα Σταυρονικητιανό.
    Ο π. Ελισσαίος είναι ο ισχυρότερος συμμαχος των νεοβατοπεδινών στην Ι. Κοινότητα, αυτός που εισηγαγε από την δεκαετια του 1980 τις εοκικές επιδοτήσεις στο Αγιονόρος και στο ίδιο πνεύμα της «ιεράς» επιχειρηματικότητας. (βλ. Ορμύλια, Παναγία Φιλανθρωπινή κλπ)

    «το θάμα τρείς μέρες, το παράθαμα τέσσερεις» είπε ένας γεροντας αγιορείτης προχτές.

    «είναι πολλά τα λεφτά Άρη» και «μόνο οι μαρίδες πιάνονται στα δίχτυα, οι καρχαρίες (με τα πολλά εκατομμυρια ευρω καταθέσεις) τα σχίζουν και φεύγουν».

    τέλοςπάντων,απάντησ στον παλιο γνωστό π.Μωυσή εχει δώσει ο όσιος γέροντας Παίσιος με τα κείμενα που παρέθεσα κι αλλα δημοσιευμένα κι αδημοσίευτα.

    λείπει ο γάτος χορεύουν τα ποντίκια…
    λείπουν οι μεγάλοι γέροντες, κάνουν πάρτυ οι ρασοφόροι μάνατζερς….

  17. Λέει ο «μοναχός Μωϋσής Αγιορείτης»:

    «Επίσης πιστεύω πως, επειδή το Άγιον Όρος έχει πλούσια ιστορία, μεγάλη προσφορά και σημαντική παρουσία στο παρόν, γίνεται προσπάθεια να διαβληθεί, για να υποτονιστεί η πνευματικότητά του. Βάλθηκαν μερικοί να μη μείνει τίποτα το ιερό όρθιο.»

    Ποιους κατηγορείτε, πάτερ μου; Τους δεδηλωμένους εχθρούς του Χριστού και της Εκκλησίας του που πάντες γνωρίζουμε και είναι σχετικώς εύκολο να φυλαχτούμε απ’ το δηλητήριό τους; Δεν μας λέτε κάτι καινούριο. Κάθε Ορθόδοξος γνωρίζει πως ο σκοπός τους είναι να διαβάλλουν συνεχώς, ώστε να ξεχαστεί η προσφορά της Εκκλησίας μέσα στους αιώνες και, κατά συνέπεια, του Αγίου Όρους, ώστε να υποτονιστεί η πνευματικότητά του.

    Μήπως, όμως, εθελοτυφλείτε και γι’ αυτό δεν αναφέρεστε στις εκ των έσω προσπάθειες κάποιων, εκούσιες ή ακούσιες, να διαστρεβλώσουν τη μακραίωνη προσφορά, επομένως και το σημερινό λόγο ύπαρξης του Αγίου Όρους και του Ορθόδοξου Μοναχισμού γενικότερα, υιοθετώντας κοσμικούς στόχους και μεθόδους επίτευξής τους κι εξαφανίζοντας έτσι την πνευματικότητά του, ασχολούμενοι, μοναχοί άνθρωποι, με κοσμικά πράγματα, μάλιστα δε πολύ πιο επιτηδευμένα και εξειδικευμένα από τους περισσότερους όχι μόνο λαϊκούς Ορθόδοξους χριστιανούς αλλά ακόμη κι από εντελώς αδιάφορους κοσμικούς ανθρώπους;

    Επειδή, από τα 10 εκατομμύρια των Ελλήνων πόσοι έχουν τα κεφάλαια και, προπάντων, τις «υψηλές» γνωριμίες, ώστε να επιδοθούν σε μια «υψηλών προδιαγραφών» επιχειρηματικότητα;
    Ή, κι αν ακόμη τα έχουν, πόσοι πάνε κόντρα στη συνείδησή τους, σε τούτον τον αγιασμένο τόπο, την Ελλάδα, ακόμη κι αν δηλώνουν άθεοι;

    Ας θυμηθούμε όλοι, αλλά κυρίως οι μοναχοί, πολύ δε περισσότερο όσοι περήφανα υπογράφουν ως Αγιορείτες, το Γεροντικό: Όταν ο βασιλεύς Κωνσταντίνος κάλεσε στη Βασιλεύουσα τον Άγιο Αντώνιο τον Μεγάλο, κι ο δεύτερος ζήτησε ταπεινά τη γνώμη του υποτακτικού του Αββά Παύλου, ο υποτακτικός είπε στον Μεγάλο ασκητή: «Αν πας, θα λέγεσαι Αντώνιος. Αν δεν πας, Αββάς Αντώνιος»!..

    Αλλά, ξέχασα…Οι καιροί άλλαξαν και θεωρείται ετεροχρονισμένο το «όποιος διά φόβον Ιουδαίου κ.λ.π. αρνηθεί το Χριστό, αν είναι λαϊκός να αφορίζεται και αν είναι Κληρικός να καθαιρείται»… Και μαζί μ’ αυτό θεωρείται ετεροχρονισμένο, ακόμη κι από κάποιους παρα-μορφωμένους Επισκόπους, ολόκληρο το Ιερό Πηδάλιο… Το «κατ’ οικονομίαν» έγινε, πλέον, «Ορθοδοξία» στο όνομα της… αγάπης, και ο προ πάντων των αιώνων γεννηθείς Χριστός (και η Αλήθεια του) κάτι που αλλοιώθηκε μέσα σε μόλις 2.000 χρόνια, άρα είναι… «ανεφάρμοστα στην εποχή μας όσα είπε»!

    Κάποιοι θεωρούν πως μπορούν, οι έρημοι, να συμπληρώσουν ή ακόμη και να διορθώσουν το Χριστό…
    Ευλογημένοι, αμαρτωλοί είμαστε όλοι βέβαια. Αλλά εσείς γίνεστε αιρετικοί, φτιάχνοντας μια νέα, ορθολογιστική και ανθρωποκεντρική «Ορθοδοξία» -αντί της Θεανθρωποκεντρικής που ίσχυε ως σήμερα- στηριγμένη σε «φιλανθρωπίες» και «κοινωνικό έργο», σε διατήρηση των κειμηλίων όχι ως κάτι καθαγιασμένου απ’ τους Αγίους που το άγγιξαν, το οποίο μας υπενθυμίζει το φιλότιμό τους να κουβαλήσουν το σταυρό τους σ’ αυτήν την πρόσκαιρη ζωή, με αποτέλεσμα να κερδίσουν κατά Χάριν την άλλη, την αληθινή, αλλά ως… ιστορική πηγή! Κι ας μην έχετε διδαχθεί τίποτα ουσιαστικό κι απ’ αυτήν ακόμη την ιστορία αυτού του Γένους και της Εκκλησίας του, την οποία επικαλείστε… Επιχειρείτε, δηλαδή -Θεός φυλάξοι- να πατήσετε πάνω στα χνάρια του καταραμένου θεολογικά και αποτυχημένου ορθολογιστικά παπισμού!..

    Μα, καλά, ευλογημένοι, τα πιστεύετε αυτά που λέτε και κάνετε; Είστε απλώς πλανεμένοι επειδή για κάποιο λόγο απομακρύνατε τη Θεία Χάρη; Είστε παντελώς άπιστοι; Ή μήπως εντελώς εύπιστοι στα «καλά και συμφέροντα» αυτού του κόσμου που σας σερβίρουν κάποιοι πραγματικά άπιστοι;..
    Εύχομαι να κάνω λάθος και να μην είναι έτσι, κι ας συγκεντρώσω αναμμένα κάρβουνα πάνω απ’ το κεφάλι μου με τους αριστερούς λογισμούς μου. Επειδή, αν έχω δίκιο στο ελάχιστο, ουαί κι αλίμονό μας ολονών, μοναχών και λαϊκών!.. Ειδικά οι λαϊκοί, θα πρέπει να κάνουμε το κομποσχοίνι κομμάτι του αμαρτωλού κορμιού μας και τη μνήμη του θανάτου κύρια σκέψη μας, μήπως συγκινήσουμε τον Χριστό και δώσει συναίσθηση αμαρτωλότητας σε κάποιους κληρικούς του.

    Στο κάτω της γραφής, όπως προσεύχονταν για μας οι μοναχοί επί αιώνες αιώνων, ίσως ήλθε το πλήρωμα του χρόνου να προσευχηθούμε κι εμείς για κάποιους εξ’ αυτών. Όχι ως λιγότερο αμαρτωλοί ή ως λιγότερο πλανεμένοι, αλλά ως πρόβατα ψηλά στο βουνό που θα πρέπει να ζεστάνουν με το χνώτο τους τον τσοπάνη που αρρώστησε, ώστε να μην πεθάνει και δεν έχουν κανέναν να τα οδηγήσει στο μαντρί, οπότε θα τα φάει κι αυτά ο λύκος…

  18. Αγαπητο μανιταρι του βουνου ευχαριστουμε ευγνωμονως για την παρουσια σου στο διαδικτυο.Σε γνωρισα μολις προχθες μεσω τουΝεκταριου του Μαμαλουγκου.Δικος σου Γιαννης Χατζηγεωργιου

  19. @ Misha,

    ούτε εγώ είμαι αισόδοξος κατά κόσμον.

    Όμως βλέπω ότι «κράζουν οι λίθοι» και επομένως «Υπάρχει ελπίς»…

    @ Evagelos,

    συμμερίζομαι τις αγωνίες σου. Ας πράξουμε λοιπόν το αυτονόητο…

    @ Ιωαννης Π.Χατζηγεωργιου,

    παρακαλώ!!!
    Ο Νεκτάριος είναι κοινός γνωστός, έστω και αν σε μένα κυρίως διαδικτυακός. Τα λέμε και ΙΧ…

  20. Παίρνω πολύ κουράγιο από δω μέσα. Ο Χριστός να σας ευλογεί όλους!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: