Με αφορμή το μόνο μοναστήρι: Ενδο-ορθόδοξα παιχνίδια και στη Σικελία

Το μοναδικό Ορθόδοξο Μοναστήρι στη Σικελία κινδυνεύει

ΕΠΕΙΓΟΝ!

Αναγνώστη μας  από τη Σικελία

Έκκλησις εις όλους τους ευσεβείς Ορθοδόξους Χριστιανούς δια να παραμείνει εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΟΝΗ του mandanici στη Σικελία!

Σημείωση: Πλούσιο φωτογραφικό υλικό στην  «Αποικία Ορεινών Μανιταριών»

Bivongi 18 Σεπεμβρίου 2009.

Ένας μεγάλος φίλος και υποστηρικτής της αποκαταστάσεως της Ορθόδοξου μοναστικής παρουσίας εις την Μεγάλη Ελλάδα και την Σικελία, ο Καθηγητής Mario Carpo πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του Mandanci (που για χρόνια υπερασπίστηκε σθεναρά την ανάθεση της Ιεράς Μονής στους Ορθοδόξους), χθες μας ανακοίνωσε με ειλικρινή διάθεση και βαθιά θλίψη ότι είχε αποστείλει μήνυμα εις τους Πατέρας Ιωάννη Φέστα, νυν Αρχιερατικό Επίτροπο Σικελίας και εις τον προκάτοχό του πατέρα Νείλο Βατοπαιδινό, καλώντας τους να ενεργήσουν, με όλους τους δυνατούς τρόπους, για να διατηρηθεί ο προορισμός της Ιεράς Μονής του Mandanici για την Ορθόδοξον Εκκλησία εν όψει της βαρύνουσας αποφάσεως η οποία θα ληφθεί την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου από το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο θα κληθεί να αποφασίσει για την διαδικασία ενάρξεως ανάκλησης της αξιοπιστίας της Ελληνόφωνης Μητροπόλεως Ιταλίας σχετικά με την παραχώρισιν της Ιεράς Μονής.

Κατ’ αρχάς να αναφερθεί η εξαιρετικής σοβαρότητος κατάστασις και τα γεγονότα που οδήγησαν στη ευεργετική διάθεση του Δήμου να αναθέσει το μοναστήρι εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν. Με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους αναγνώστες αυτής της έκκλησης για βοήθεια να κάνουν ότι μπορούν για να σωθεί η Ιερά Μονή οποία, παρά τις φανερές δυσκολίες αποτελεί εδώ και μερικά χρόνια το μεγαλύτερο πνευματικό κέντρο για τις χιλιάδες των Ορθοδόξων Χριστιανών που ζουν στη Σικελία.

Από το 1992 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σπυρίδων Παπαγεωργίου, πρώτος Μητροπολίτης της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ιταλίας είναι γνωστό ότι είχε εργαστεί με όλους τους τρόπους για να αποκαταστήσει την παρουσία εις την Μεγάλη Ελλάδα και εις την Σικελία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η οποία παρουσία προοδευτικά είχε μειωθεί στη ιστορική κοινότητα της Νάπολης, η οποία κοινότης έχει παίξει στους τελευταίους αιώνες ένα σημαντικό ρόλο για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία στη νότια Ιταλία.

Προς το σκοπό αυτό, ο Μητροπολίτης Σπυρίδων εκ νέου απεκατέστησε την λειτουργία της Ιεράς Μονής του Αγίου Ιωάννη Θεριστού, και επανίδρυσε εις την Σικελία τις ενορίες της Κατάνης και της Μυρσίνης συνδέοντάς τες με στενό πνευματικό δεσμό με την Ιερά Μονή του Οσίου Ιωάννου Θεριστού. Έτσι από τις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα η ανανεωμένη ελληνοορθόδοξη παρουσία άνθισε στη Σικελία και τη Μεγάλη Ελλάδα ως συνδεδεμένη με τον Ορθόδοξο Αγιορετικό μοναχισμό ο οποίος υπήρχε ικανός να εξασφαλίσει την συνέχεια των μοναστικών ριζών οι οποίες για πάνω από χίλια χρόνια άνθησαν εκεί.

Λίγους μήνες μετά την χειροτονία του πατρός Νείλου εις πρεσβύτερον στο Άγιον Όρος, ο Μητροπολίτης Σπυρίδων έγινε Αρχιεπίσκοπος Αμερικής όπου και εκεί μέσα σε λίγα χρόνια προώθησε την ανάπτυξη του Αγιορειτικού μοναχισμού. Κατά την εποχή Αρχιερατείας του διάδοχού του, νυν Μητροπολίτου Ιταλίας Γενναδίου Ζερβού, η αναμενόμενη αύξησις του αριθμού των Ορθοδόξων πιστών της μεγαλονήσου, λόγω των πιστών Ορθοδόξων μεταναστών από την Ανατολική Ευρώπη, οδήγησε τον επικεφαλής Αρχιερατικό Επίτροπο πατέρα Νείλο, με την ευλογία του Μητροπολίτου Γενναδίου, να ζητήσει από τον Δήμο του Mandanici την παράδοση του Ιερού μοναστηριού για να εξασφαλίσει ένα μοναστικό κέντρο πιο κοντά από ό,τι το Bivongi, εις τους Ορθοδόξους πιστούς του μεγαλυτέρου νησιού της Μεσογείου.

Αφού δόθηκε η Ιερά Μονή προς το τέλος του 2005, ο Μητροπολίτης Γεννάδιος την ανεθέσε προσωρινώς εις τον πατέρα Νείλο, ο οποίος ταυτοχρόνως συνέχιζε να ερευνά εις την Ελλάδα για μοναχούς δια την Σικελία και άρχισε να οργανώνει Συναντήσεις, Συνέδρια, Διαλέξεις και μαθήματα εικονογραφίας εις την Ιερά μονή ώστε να καταστεί το πνευματικό κέντρο της Ορθοδοξίας και του Ελληνικού πολιτισμού εις την Σικελία.

Η δημιουργία μιας μοναστικής κοινότητας φάνηκε τελικά επικείμενη το περασμένο έτος, όταν εις την Πανήγυρη της Ιεράς Μονής (25 Μαρτίου), παρουσιάστηκε ομάδα μοναχών από την Ιερά Μονή Βατοπαιδίου με επικεφαλής τον ίδιο τον Άγιον Καθηγούμενον.

Όμως, λίγο μετά από ένα μήνα από το ευχάριστο γεγονός ο Μητροπολίτης έφτασε απροσδόκητα στις αρχές Μαΐου στη Σικελία απομακρύνοντας τον πατέρα Νείλο από Αρχιερατικό Επίτροπο Σικελίας και Καλαβρίας και από προϊστάμενο της Ενορίας της Κατάνης. Ακολούθως εις την Καλαβρία, ο αυτός Μητροπολίτης Γεννάδιος Ζερβός συνέχισε αποδιώκοντας εις την Ελλάδα τον πατέρα Γεννάδιο Διονυσιάτη, διάδοχο εις το Bivongi του πατρός Κοσμά Αγιορείτου, ο οποίος κι αυτός είχε απομακρυνθεί από την Ιταλία παρόλο που στις δύο περιπτώσεις η Ελληνική Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή της Ιταλίας δεν ήταν σε θέση να εξασφαλίσει άμεσους διαδόχους ικανούς δια την φύλαξη της Μονής μας.

Στη Σικελία, ο Πατέρας Νείλος διορίστηκε υπεύθυνος της Ιεράς Μονής του Mandanici με απαγόρευση να ασκεί οποιαδήποτε δραστηριότητα Λειτουργική και Ποιμαντική έξω από το Ιερά Μονή. Μετά από επίμονο αίτημα των πιστών της Catania, ο Μητροπολίτης Γεννάδιος επέτρεψε αργότερα εις τον Πατέρα Νείλο να εξομολογεί κάθε μήνα εις την Ενορία αλλά με αυστηρή απαγόρευση να μην Λειτουργεί και να μην κηρύττει τον θείον Λόγον εκεί.

Συνειδητοποιώντας τον σεισμό που προκλήθηκε από όλες αυτές τις αποφάσεις, το Οικουμενικό Πατριαρχείο απέστειλε τον Οκτώβριο του περασμένου έτους μία Εξαρχία αποτελούμενη από τον Μητροπολίτη Εμμανουήλ της Γαλλίας και από τον Πατριαρχικό Αρχιδιάκονο Μάξιμο. Αν και οι δύο Πατριαρχικοί απεσταλμένοι πατέρες φάνηκε να έχουν κατανοήσει τη σοβαρότητα της καταστάσεως η οποία μόλις δημιουργήθηκε στην Μεγάλη Ελλάδα και τη Σικελία, ο Πατριάρχης και η Ιερά σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως επιβεβαίωσαν πρακτικώς τις αποφάσεις του Μητροπολίτου Γενναδίου χωρίς να ληφθούν ικανά μέτρα ώστε να να ξεπεραστεί η κρίση η οποία από τότε έχει γίνει ανεξέλεγκτη καθιστώντας αβέβαιο το μέλλον και τη θέση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στη Σικελία και στην Καλαβρία.

Υπ’ αυτάς τας συνθήκας, μη ευρισκόμενος πλέον εις θέση να ανταποκριθεί επαρκώς εις τα συνεχή αιτήματα των εγκατελειμένων πιστών, τόσο στη Σικελία, όσο και στην Καλαβρία, ο Πατέρας Νείλος έχει μια επιδείνωση της υγείας του η οποία προκάλεσε την απόσυρσή του από την απλή υπόθεση της φυλάξεως της Ιεράς Μονής του Mandanci.

Εδώ και ένα χρόνο η Ιερά μονή είναι ακόμη ανοιχτή κάθε Σάββατο και την Κυριακή, χάριτι των θυσιών του Αρχιμανδρίτου Παύλου ο οποίος κατοικεί εις το μακρινό Παλέρμο, και ενός νεαρού πιστού ο οποίος τον βοηθάει ερχόμενος κάθε Σαββατοκύριακο από την Καλαβρία εις το Mandanci.

Με την κατάσταση να έχει έτσι είναι εύκολο να καταλάβουμε την αυξανόμενη απογοήτευση εις τους κατοίκους του Mandanci. Ενώ ακόμα είναι προφανής η έλλειψη σταθερής μοναστικής αδελφότητος και επαρκών μέσων διαβίωσης των μοναχών και για την συνήθη συντήρηση της μονής, εδώ και ένα χρόνο έχουν παύσει και αυτές οι προσκυνηματικές προσελεύσεις όπως επίσης και οι πολιτιστικές δραστηριότητες οι οποίες προωθούνταν τα τελευταία χρόνια από τον πατέρα Νείλο.

Την Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να εγκρίνει την διαδικασία για την ανάκληση της αποδόσεως της Ιεράς Μονής εις την Ιερά Ελληνορθόδοξη Μητρόπολη Ιταλίας. Για την μεθεπόμενη 24 Σεπτεμβρίου, ο Μητροπολίτης Γεννάδιος ζήτησε συνάντηση με το Δήμαρχο. Φαίνεται ότι ο Μητροπολίτης θέλει προς το παρόν να διαβεβαιώσει την Δήμο για το καθημερινό «άνοιγμα» της Ιεράς μονής από ένα μοναχό ο οποίος κατοικεί γύρω στα εκατό χιλιόμετρα μακριά.

Στο πλαίσιο αυτό, θεωρούμε σκόπιμο να αναφέρουμε τη πιο κάτω είδηση την οποία μας μετέφεραν Έλληνες προσκυνητές οι οποίοι έφτασαν φέτος το καλοκαίρι στην Bivongi: Υπήρχαν μοναχοί και μοναχές στην Ελλάδα έτοιμοι να εγκατασταθούν εις τη Μονή σε περίπτωση που λάμβαναν μια πρόσκληση άμεσα από την Κωνσταντινούπολη, διότι δεν εμπιστεύονται εις τον Μητροπολίτη Γεννάδιο ο οποίος έδιωξε από την Ιταλία τους μόνους γενναόδωρους μοναχούς Έλληνες και Αγιορείτες οι οποίοι εργάστηκαν μόνοι και χωρίς βοήθεια με όλες τις δυνάμεις τους να εξασφαλίσουν την αναγέννηση της Ιεράς Μονής του Bivongi.

Η δυσκολία εύρεσης ελληνοορθόδοξων μοναχών οι οποίοι επιθυμούν να εγκατασταθούν εις την Ιταλία δεν είναι μόνο για την Καλαβρία και τη Σικελία.

Ακόμη και οι μοναχοί οι οποίοι έφθασαν πέρυσι από την Χαλκιδική για να εγκατασταθούν σε μία αρχαία Μονή της Umbria γυρίσαν πίσω. Για το λόγο τούτο δεν υπάρχει κανείς Έλλην μοναχός εις τα μοναστήρια της Ιεράς μητροπόλεως Ιταλίας και Μελίτης.

ΣΗΜΕΡΑ, ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΝΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΝΑ ΕΝΕΡΓΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΣΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΣ ΤΗΝ ΖΩΤΙΚΗ ΖΩΝΤΑΝΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ.

ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΝΑΣΤΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΕΤΟΙΜΗ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΜΑΝΤΑΝΙΤΣΙ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΖΗΤΗΘΕΙ ΑΔΕΛΦΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΕΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ (ΟΠΩΣ ΤΗ ΡΩΣΣΙΚΗ Η ΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ) ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΞΑΝΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ.

ΕΧΟΝΤΕΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Η THERISTIS INTERNAZIONAL ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΤΑΠΕΙΝΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΩΣ ΟΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΠΕΡΥΣΙ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΜΑΣ ΤΟΥ BIVONGI ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ, ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΑΣ ΕΙΣ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΟΥΚΡΑΝΩΝ ΟΥΝΙΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ, ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΜΑΝΤΑΝΙΤΣΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΧΑΡΗ,

ΝΑ ΛΑΒΗ ΤΟ ΔΩΡΟ ΜΙΑΣ ΜΙΚΡΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΙΚΑΝΗΣ ΝΑ ΞΑΝΑΛΑΜΨΗ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ.

Σημείωση: Πλούσιο φωτογραφικό υλικό στην  «Αποικία Ορεινών Μανιταριών»

24 Σχόλια

  1. Για τον πατερα Νειλο το Βατοπαιδινο υπαρχουν αρκετες επιφυλαξεις.

    Πρωτον ηταν εκεινος που υποδεχθηκε με ανοικτες αγκαλες τον γνωστο Βαβυλη και εξ αιτιας του ηρθε σε ρηξη με τον πατερα Κοσμα.

    Εν συνεχεια και μετα το σκανδαλο Βαβυλη στην μεταξυ τους διενεξη ο Ιταλιας υποστηριξε τον π.Νειλο και οχι τον π.Κοσμα με αποτελεσμα ο π.Κοσμας αισθανομενος προδωμενος να τα βροντιξει και να φυγει.

    Δευτερον ο π.Νειλος μετα την ρηξη του με τον Ιταλιας παρεδωσε το Bivongi σε Ρουμανους οι οποίοι δεν ξερω αν μνημονευουν καν τον Ιταλιας και τον ΟΠ Βαρθολομαιο αλλα εαν εχουμε πλεον εισπηδηση στην Καλαβρια Ρουμανων.

    Οποτε η κατασταση ειναι χειροτερη απο οτι φαινεται και δεν ξερω αν αυτος που τα εχει θαλασσωσει ειναι ο π.Νειλος ή ο Ιταλιας.

  2. Οποιος και να φταίει,το θέμα είναι πως φταίμε οι Ορθόδοξοι. Σαν ορθόδοξοι τα θαλασσώνουμε, είτε με την μία είτε με την άλλη πλευρά. Και εξ’αιτίας της ανοησίας μας κλείνει ένα μοναστήρι που με κόπο άνοιξε.

    Απο Ουνιτες η να κλείσει πάντως, καλύτερα να μπουν Ρουμάνοι. Μια χαρά Ορθόδοξοι είναι. Εκτός αν θεωρούμε πως μόνο εμείς οι Ελληνες είμαστε σωστοί Ορθόδοξοι.

    Ας μπούνε και Ρουμάνοι και Βούλγαροι και Ρώσοι, αν δεν είμαστε ικανοί να κάνουμε καλά τα του οίκου μας. Το θέμα είναι να μην χαθεί η Ορθοδοξία εκεί. Με κανένα τρόπο. Ο Ελληνισμός έρχεται σε 2η μοίρα.

  3. Ετσι ειναι μεν , αρκει οι Ρουμανοι να μην προβαλουν τον Ρουμανισμο τους παραπανω από τητν Ορθοδοξια.

    Μετα παλι, το μοναστηρι ανασυσταθηκε με τον οβολο του Ελληνα αλλα και αν δεν κανω λαθος και με χρηματα από Ελληνικους φορεις μη εκκλησιαστικους. Δεν ειναι αδικος ο εκρουμανισμος του προς αυτους που εδωσαν τα χρηματα τους για να γινει ΕΛληνικο;

    Και τελος η Ορθοδοξια μπορει να εχει εκει καποια βαρυτητα ως Ελληνικη. Μιλαω για τον συγκεκριμενο γεωγραφικο χωρο και οχι στην Ασια για παραδειγμα. Οι Ρουμανοι τι σχεση εχουν με την Magna Grecia ωστε να δημιουργησουν ενδιαφερον προς την Ορθοδοξια δια του Ελληνισμου;

    Σαφως καλυτερο απο το να γινει gallery ή ουνιτικο αλλα λυση δεν αποτελει σιγουρα για το μελλον της Ορθοδοξιας.

    Το τις πταιει με ενδιαφερει εμενα. Αδιαφορουν οι καλοβολεμενοι Ελληνες μοναχοι ή καποια ηγεσια τους διωχνει και γιατι; Ανικανοτητα ή σκοπιμοτητα;

  4. Από όσο διαβάζω το κείμενο ρίχνει ευθύνες στον Ιταλίας Γενάδιο. Αγνοώ τι συμβαίνει, αλλά πρέπει να υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα…

    Από την άλλη αντιλαμβάνομαι ότι θίγονται και τα συμφέροντα του τόπου όταν βλέπουν οι ντόπιοι να μειώνεται ο προσκυνηματικός τουρισμός.

    Βλεπω στη φωτο το οικοδόμημα πως είναι ερείπιο. Δύσκολο να ζήσει άνθρωπος. Αν είναι έτσι σαφώς θέλει δουλειά. Κατά τα άλλα, από όσο κατάλαβα δεν ανήκει ο χώρος στους Ορθόδοξους, αλλά παραχωρείται, όπως γνωρίζω παραχωρούνται και άλλοι χώροι λατρείας σε ορθοδόξους (βλ. Ρώμη). Και η παραχώρηση είναι εδώ και λίγα χρόνια.

    Οι ενορίες που αναφέρονται ότι συνδέθηκαν με το μοναστήρι δεν μπορούν να έχουν έναν πιο ενεργό ρόλο; Οι χιλιάδες Ορθόδοξοι που ζουν στη Σικελία και ωφελήθηκαν από το Μοναστήρι ως πνευματικό κέντρο (σύμφωνα με τα γραφόμενα της επιστολής) δεν έχουν άποψη ώστε το Μοναστήρι να συνεχίσει να λειτουργεί, έστω ανοίγοντας για προσκύνημα, μέχρι να βρεθεί η περιπόθητη αδελφότητα;

    Τι αποφάσισε, άραγε, εχθές το Δημοτικό Συμβούλιο;

  5. @ Theoprovlitos

    Όντως υπήρξαν και πρακτικές τύπου «Βαβύλη», αλλά εδώ δεν είναι δικαστήριο τόσο, όσο ένα βήμα για ταρχθούν συνειδήσεις. Τα ερωτήματα πάντως που θέτεις στο 2ο σχόλιό σου είναι και δικά μου.

    @ rio-mare

    Όντως η Ορθοδοξία είναι πρωτίστως οικουμενική. Όμως δημιουργείται σε επαρχίες και τόπους. Συμφωνώ όμως ότι προηγείται – και λόγω της μοναδικότητάς του και λόγω της προϊστορίας – η ελληνόφωνη ανθρώπινη διάστασή του. Τα υπαρκτά όμως θεσμικά πρόσωπα έχουν τη δυνατότητα να δώσουν λύση; Εμείς πάντως γι αυτό ανεβάσαμε το άρθρο.

    @ ardalion

    Οι παρατηρήσεις σου καίριες. Θα παρακαλούσα τον αναγνώστη που μας έστειλε το άρθρο να μας ενημερώσει σχετικά με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και με ό,τι άλλο σχετικό κρίνει βοηθητικό.

  6. @ Theoprovlitos, manitari

    Δεν διαφωνώ, και εγώ θα ήθελα να είναι Ελληνική η παρουσία εκεί, ακριβώς λόγω της Magna Grecia.

    Αλλα απο το να χαθεί η να το πάρουν ουνίτες (ακόμα χειρότερα) χιλιες φορές καλύτερα να το πάρουν Ρουμάνοι και ας προβάλλουν τον Ρουμανισμό τους. Σαμπως σε πόσες άσχετες ιεραποστολές (π.χ. Αφρική) δεν προβάλλουμε εμείς τον Ελληνισμό μας; (εχεις δει αφρικανόπουλο…ντυμένο τσολια;). Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί η Ελληνικότητα να προηγείται της Ορθοδοξίας.

  7. @ rio-mare

    Επειδή υπάρχει, έστω και η αμυδρά πιθανότητα, να παρεξηθω, συμφωνώ απολύτως ότι στα ζητήματα της πίστης και της εκκλησιολογικής ζωής, προηγείται η εκκλησιαστικότητα (της ορθοδοξίας μας) από την ελληνικότητα της χώρας μας).

    Απ’ αυτή την έποψη το πρώτο πράγμα είναι να υπάρξει το ορθόδοξο μοναστήρι από ορθόδοξους μοναχούς. Από εκεί και πέρα βεβαίως ας ιδωθούν και τα ζητήματα της (οικουμενικής βεβαίως) διάστασης του ελληνισμού και πολιτισμού στο, ιστορικό χώρο της … Magna Grecia…

  8. *Συμπλήρωμα*: Σε καιμία περίπτωση δεν μπορεί η Ελληνικότητα να προηγείται της Ορθοδοξίας, ούτε η Ρουμανικότητα, ούτε καμια αλλη Εθνικότητα, βέβαια.

  9. Δυστυχώς μανιταρι, εχουν πέσει πολιτικά, διοικητικά και ένα σωρό άλλα συμφέροντα και διαλύουν μια προσπάθεια ετών απο ανθρώπους που εργάστηκαν με Αγάπη και αυτοθυσία. Δεν ξέρω περισσότερα πρόσωπα και πράγματα για να καταλογήσω ευθύνες, αλλα ένα είναι σίγουρο: ΟΠΟΙΟΣ (και ειλικρινά, δεν ξέρω ποιος είναι αυτός…) και να είναι υπεύθυνος που έφυγε ο π. Κοσμάς απο το Μοναστηρι, πρέπει να είναι μεγάλος…

  10. Εν συντομία, χθες, Τρίτη 22/9, το Δημοτικό Συμβούλιο του Mandanici ψηφισε εναντίον της παράδοσης του μοναστηριού στην ορθόδοξη Μητρόπολη. Η απόφαση λύσης της συνεργασίας του με την ελληνική Μητρόπολη ήταν ομόφωνη και φαίνεται ότι είναι αμετάκλητη. Μετά από αρκετό καιρό επίμονων διαβουλεύσεων και παρακλήσεων για υπομονή και συγκατάβαση στη δύσκολη κατάσταση που ζούσε το μοναστήρι, τελικά συνέβη αυτό που απευχόμασταν. Αύριο δε, θα γίνει συνάντηση του Μητροπολίτη Γενναδίου με τον Δήμαρχο του Mandanici για ενδεχόμενη τροποποίηση της απόφασης και προσπάθεια εύρεσης λύσης των προβλημάτων του Μοναστηριού. Από την συνάντηση αυτή θα φανούν οι προθέσεις της ελληνικής Μητρόπολης σχετικά με το μέλλον και την ανάπτυξη του μοναχισμού στο Μοναστήρι και η εμπιστοσύνη που θα ξαναζητηθεί να δείξει ο Δήμαρχος στους ορθοδόξους για την πραγματοποίηση των στόχων αυτών.

    Μετά από αιώνες ορθόδοξης απουσίας και χρόνια χρυσών προσδοκιών ο Κύριος επέτρεψε να επανέλθει ζωντανός στο Άγιο Ποτήριο στο Mandanici. Αλλά ουδείς προφήτης ευπρόσδεκτος στον τόπο του. Στην Μεγάλη Ελλάδα ο Κύριος ίσως χάσει άλλη μια «πέτρα» για να κλίνει την κεφαλήν του κι εμείς μιαν ακόμη ευκαιρία να τον φιλοξενήσουμε.Αυτή είναι η απογοητευτική εμπειρία που χαράσσεται στις ψυχές των ολίγων, αυτών που δούλεψαν για την ορθοδοξία στην Ιταλία και όλων των εν Ιταλία ορθοδόξων που την πόνεσαν. Σιγά-σιγά και ειρηνικά (=διπλωματικά) χάνουν μια ακόμη φιλόξενη στέγη που φρόντισαν καλύτερα απ’ το σπίτι τους. Κι ανήμποροι σήμερα τούς γίνεται ευγενικά κι αυτή η ύστατη έξωση. Αυτή η πληγή στη ψυχή τους φωνάζει δυνατά, με όσους κωφεύουν ηθελημένα να χαμογελούν και να αυτολιβανίζονται.

    Όποια κι αν είναι τελικά η κατάληξη του Μοναστηριού στο Mandanici, είτε μείνει σε ελληνικά ή μη χέρια είτε σε αλλόδοξα, αυτή η «Ιταλία» έχει δείξει ότι συχνά κλωτσάει και χύνει την καρδάρα με το γάλα που με κόπο μάζεψε. Όσοι, τέλος, εργάστηκαν με μόχθο ανιδιοτελώς και μέσα απ’ τον αγώνα τους χρειάστηκε να χάσουν από τη ζωή τους χρόνο, χρήμα ακόμα και υγεία για να ζήσει αυτό το μοναστήρι, τα ονόματα αυτών είναι γνωστά μόνο στον Κύριο. Η δική Του θεανθρώπινη μνημόνευση είναι υπεραρκετή και η Κρίση Του δεν έχει ανάγκη των ανθρωπίνων ασθενικών κρίσεων.

  11. @ rio-mare

    θα σας παρακαλούσα να μη συκοφαντείτε τους γαϊδάρους…. Επί της ουσίας: Δεν νομίζω ότι θα φταίει ένα μόνο πρόσωπο, για να επιτρέψει ο Θεός Λόγος μια τέτοια εξέλιξη….

    @ AA

    Να σε ευχαριστήσουμε βεβαίως για την δυσάρεστη στα ανθρώπινα μάτια πληροφορία σου. Ας ευχηθούμε μετάνοια στα θεσμικά πρόσωπα για τις εκκλησιαστικές πολιτικές τους που οδήγησαν σ΄αυτό το πρώτο αδιέξοδο. Ίσως έτσι επιστρέψει η ελπίδα. Ίσως έτσι ο οικείος επίσκοπος καλύψει το χαμένο θεσμικό έδαφος ή άλλες ανθρώπινες αστοχίες.

    Πάντως από το σχόλιο αυτό ο πόνος πάει και πιο πέρα: στο νεοϊταλικό πολιτισμό που αδυνατεί να κατανοήσει πράγματα… Όσο για τις κρίσεις, ο καθείς έχει και την ευθύνη ή το χρέος όταν τις επιτρέπει στον εαυτό του. Προσωπικά θα ήθελα να ελπίζω ότι θα δρομολογηθεί ανάστροφη πορεία και στο θεσμικό και κυρίως στο πνευματικό επίπεδο εκεί…

  12. @ ΑΑ
    Καταλαβαίνω την απογοήτευσή σου εάν εσύ ή και κάποιοι άλλοι επένδυσαν σε αυτή την ιστορία που φαίνεται ότι έληξε. Νομίζω και αυτή η μη συνέχιση της ζωής του Μοναστηριού μπορεί να σημάνει άλλες πιο γόνιμες εξελίξεις στην περιοχή. Εξ άλλου ένα κτίσμα χωρίς τη ζωντάνια των σωμάτων που το κατοικούν τι είναι; ένα κέλυφος, ίσως όμορφο, αλλά χωρίς ζωή.

    Μιλάω αυθαίρετα και χωρίς να γνωρίζω τι συμβαίνει. Απλά σκέφτομαι και ξαναλέω: οι υπάρχοντες ορθόδοξοι και όσοι δούλεψαν για την ανάσταση της μονής, και φαντάζομαι πως θα είναι και μόνιμοι κάτοικοι, δεν μπορούν να βρουν έναν τρόπο συντήρησης του χώρου, ώστε να λειτουργεί έστω και ως ναός… που θα έχει ένα πρόγραμμα για να μαγνητίσει τον κόσμο;

    Και κάτι ακόμα. Έχετε απευθυνθεί σε άλλους φορείς όπως είναι η πρεσβεία μας στη Ρώμη; Ἐχουν ευαισθητοποιηθεί άλλοι σημαίνοντες άνθρωποι στην Ιταλία για το θέμα, Έλληνες ή Ιταλοί;

    Άλλαξε άραγε κάτι στη συνάντηση σήμερα του αγίου Ιταλίας με τον Δήμαρχο;

  13. @manitari

    ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ….απο τους γαϊδαρους….

    Σιγουρα δεν μπορεί να φταίει μόνο ένας (αν και συμβαίνει και αυτό καμιά φορά…) ομως συνήθως την μεγαλύτερη ευθύνη την έχει ένας απ’΄ολους.

  14. @ ardalion

    Πρόκειται για ένα πολύ νηφάλιο και σοφό σχολιασμό. Ελπίζω επίσης ότι ο ΑΑ ή κάποιος άλλος θα μας φέρει νεώτερα από Σικελία μεριά.

    @ rio-mare

    χεχεχεχχεχε…. Είναι το πιθανότερο κάποιος θεσμικός να είναι ο ποιο υπεύθυνος απ’ όλους γι αυτή την μικρή τραγωδία…

  15. Γνωρίζω ότι διατυπώθηκαν σφοδρές αντιδράσεις για την παρουσία αγιορειτών μοναχών στη Σικελία από καρδιναλίους.
    Δεν ξέρω αν οι παραλογισμοί που διαφαίνονται στην στάση του μητρ.Ιταλίας έχουν ΄σχεση με τις πιέσεις από το Βατικανό με το οποίο διατηρεί άριστες σχέσεις.

    Bρήκα μια χτεσινή συνέντευξη του , την οποία ισως μεταφράσω προσεχώς.

    Πάντως κάνει κήρυγμα περί «αδελφων Εκκλησιών» ( chiese sorelle ) οπότε / και εν όψει νομιμοποίησης της συνευρεσης μεταξύ «αδελφων » είμεθα προσεκτικοί και πάμε τοίχο τοίχο…:)

  16. Ίσωςη απομάκρυνση των ορθόδοξων μοναχών από τη Μεγάλη Ελλάδα όντως να είναι θέλημα…Βατικανού, με εκτελεστικό όργανο τον Γεννάδιο (και πίσω από τον Γεννάδιο δεν υπάρχει άραγε κάποιος άλλος;).
    Αλήθεια, αγαπητό Μανιτάρι, ο συντοπίτης σου και συνάδελφός σου μουσικολογιώτος μήπως έχει καμία καμία εγκυρότερη πληροφόρηση; Αφού αποστέλλει επιστολές στον άγιο Πατέρα της Ρώμης, δεν θα ξέρει τίποτα παραπάνω από εμάς τους κοινούς θνητούς;

  17. @ Μάρκο Τ

    Αναδείξαμε το θέμα και όποιες πληροφορίες έχουμε από Σικελία τις αναρτούμε. Εάν έχεις πληροφορίες ή βάσιμες εκτιμήσεις εδώ ο χώρος τις τιμά.

    ΥΓ Κακίες για άλλους ανθρώπους – που δεν έχουν σχετικό θεσμικό ρόλο – δεν θα ήθελα σ’ αυτό το ιστολόγιο. Γενικά οι κακιούλες παραπέμπουν στον εξαποδώ…

  18. Όποιος ξέρει ιταλιάνικα ας ρίξει μια ματιά εδώ :
    http://arberiaortodossa.blogspot.com/2009/09/dal-sito-del-comune-di-mandanici.html

    Και με μια μηχανη μετάφρασης δεν είναι δύσκολη η ανάγνωση από όλους, αν και τα αποτελέσματα δεν είναι ακριβη ειδικά σε λεπτές αποχρώσεις του λόγου.
    Συγκεντρώνω στοιχεία και θα δούμε άλλο ένα φαναριώτικο ανδραγάθημα.

  19. Η ιστοσελίδα αυτή είναι των Ορθοδόξων Ιταλοαρβανιτών, που ήταν Ορθόδοξοι αρχικά και κατόπιν αναγκαστικά έγιναν ουνίτες. Φαίνεται ότι τώρα επιστρέφουν κάποιοι στην πίστη των προγόνων τους και υπάγονται στο Πατριαρχείο Μόσχας. Θα το πω ωμά: Το αν υπάγονται στη Μόσχα ποσώς με ενδιαφέρει. Αν το Φανάρι τους έκλεισε την πόρτα στα μούτρα (λέω, αν…) και απευθύνθηκαν στη Μόσχα και αυτή τους δέχτηκε, πρόβλημα του Φαναρίου είναι. Εκκλησιολογικό ζήτημα δεν υφίσταται, τουλάχιστον μέχρι να ξεκαθαριστεί το δικαιοδοσιακό πρόβλημα και το οποίο η νεωτεριστική και απόλυτη ερμηνεία του 28ου κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου (τα περί «βαρβαρικής») καθόλου δεν επιλύει.
    Επιπλέον, χαίρομαι γιατί όσοι είμαστε Αρβανίτες, τους Ιταλο-Αρβανίτες τους θεωρούμε ουσιαστικά ομογενείς μας. Είναι συμπληρωματικό κομμάτι του παλαιού ελληνισμού της Μεγάλης Ελλάδας. Θα επιχειρήσω να έρθω σε επαφή με τον ιερέα τους που αναφέρεται στην ιστοσελίδα. Ευχαριστώ θερμά τον φίλο Misha που μας παρέπεμψε.

    Ας μου επιτραπεί από τον φιλόξενο και ευγενέστατο διαχειριστή του ιστολογίου να κάνω μία μικρή «διαφήμηση»: Θεού θέλοντος, από βδομάδας θα αρχίσω στο ιστολόγιό μου ένα μικρό αφιέρωμα στον μεγάλο ρώσο χριστιανό (κυριολεκτικά: εκκλησιαστικό) φιλόσοφο Αλέξη Χομιακώφ. Πολύ επίκαιρη η εκκλησιολογία του Χομιακώφ, ειδικά στις μέρες μας που ο λόγος περί Εκκλησίας έχει καταντήσει να αναφέρεται στα «δίκαια των θρόνων» και σε «πρωτεία». Δεν με ενδιαφέρει ποιοι είναι αυτοί οι «θρόνοι», με ενδιαφέρει ότι έχει εισβάλει ένας άνευ προηγουμένου νομικισμος μέσα στην Εκκλησία, με ευθύνη και του νυν Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, και η ουσία της έννοιας «Εκκλησία» πάει να ξεχαστεί. Από βδομάδας λοιπόν.

  20. @ Misha

    … Θα φωνάξω τη γυναίκα μου…. χαχαχαχαχαχ

    @ Μάρκο Τ

    Εντάξει σαν αρβανίτης τρέφεις ιδιαίτερες συμπάθειες. Το ζήτημα όμως δεν είναι απλό και θα τραβήξει δρόμο…

    ΥΓ Αυτές οι ανακοινώσεις δεν με πειράζουν. Εδώ χάνεσαι στις ζεύξεις…

  21. Ο «γνωστός» Βαβύλης λοιπόν σας απαντάει αδελφικά και καλοπροαίρετα παρά την προφανή σας κακοπιστία στο πρόσωπό μου τα εξής: Στον π. Νείλο με έστειλε ο ίδιος ο οικουμενικός πατριάρχης το 2002, όταν πληρφορήθηκε από τους γονείς μου το ήδη διαφαινόμενο σχέδιο αφανισμού μου.
    ΑΠΑΛΛΑΧΘΗΚΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΟΣΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΝ με τα υποτιθέμενα αδικήματα που «τέλεσα» σε σχέση με την Μ.Κ.Ο. ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΣ. Βέβαια δεν μπηκατε στον κόπο να ενημερωθείτε σχετικά γιατί στην Ελλάδα αυτό που «πουλάει» είναι αίμα, ιδρώτας και σπέρμα. ΟΛΟΙ οι όψιμοι κατήγοροί μου μηδέ του π. Κοσμά εξαιρουμένου ΕΣΠΕΥΔΑΝ ΤΟΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΚΑΝΑΜΕ ΤΑ ΤΟΣΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. Άραγε είναι τυχαίο ότι μόλις ξέσπασε το «σκάνδαλο Βαβύλη» σταμάτησε ουσιαστικά και τυπικά κάθε δραστηριότητα στην Μ. Ελλάδα; Και καλά εγώ ήμουν ο χειρότερος. Όλοι αυτοί οι άγιοι, δεσποτάδες, μεγαλόσχημοι και τόσο πρόθυμοι να ρίξουν τον λίθο του αναθέματος που ήταν και που είναι; Πως γίνεται από το 2001 οπότε και επισκέφθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης την Μ. Ελλάδα να μην μπορέσουν να κάνουν τίποτε ούτε για να επανδρώσουν 2 μοναστηράκια και ένα προσκύνημα; ούτε 10 πρόθυμους αγιορείτες δεν μπόρεσαν να βρούν αυτοί οι ορθοδοξαράδες; Εμείς οι «κακούργοι» βέβαια χωρίς ΚΑΜΜΙΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ή τα δισεκατομμύρια των μυστικών κονδυλίων, κατορθώσαμε να κάνουμε ένα ναό πανέμορφο, αγιορείτικο, μέσα στην καρδιά της Ουνίας, στην γενέτειρα του αιρετικού Βαρλαάμ του Καλαβρού, στην Σεμινάρα της Καλαβρίας, την οποία ο «πολύς» π. Κοσμάς αποκαλούσε κοροϊδευτικά «la cattedrale del deserto» (ο καθεδρικός της ερήμου). Πόσο τιμητικός τίτλος στ’ αλήθεια; εστω κι αν ο ίδιος το έλεγε για να κατηγορήσει τον π. Νείλο και εμένα.
    Πρέπει να ντρέπονται, αλλά η ντροπή προϋποθέτει φόβο Θεού και ο φόβος Θεού προϋποθέτει πίστη στον Θεό, που απουσιάζει.

  22. Αποστολε. απο την μια απαξιωνεις τον π.Κοσμα εναν Αγιορειτη σαλό που εκανε ακριβως αυτο για το οποιο κατηγορεις αλλους πως δεν το εκαναν. Εφυγε απο το Αγιον όρος και εγκατασταθηκε ΜΟΝΟΣ του κυριολεκτικα σε ερειπια ως ασκητης ζητωντας απεγνωσμενα βοηθεια από οποιονδηποτε, ακομα και σε απλα πραγματα όπως του να κρατησει το Μοναστηρι για να μπορεσει να λειψει εστω και λιγο ή να ανοιγει την πορτα στους προσκυνητες.

    Για να τα κανει αυτα ΔΕΝ ηταν απαραιτητη η ύπαρξη ΜΚΟ και αλλων οργανωσεων αλλα τρελλα για το Χριστο.

    Οσον αφορα τις ΜΚΟ επειδη υπηρξα μελος σε κανα δυο και επειδη δεν ειχαμε πολτικο μεσο ή αλλο μεσο τρωγαμε συνεχεια χυλοπιτα από την ΥΔΑΣ του ΥΠΕΞ επί Λοβερδου-Παπανδρεου. Γενικως ηταν γνωστο οτι αγνος ιδεολογος να παρει κονδυλια από την ΥΔΑΣ ηταν αδυνατο αν δεν ειχε πλατες. Ο ιδιος ο υπευθυνος μου ειπε «ασχολειστε με την εκκλησια, θελετε να μας δαγκωσει ο Χριστοδουλος;», ο οποιος εκεινη την εποχη ειχε στησει την Αλληλεγγυη.

    Εμεις οι ιδιοι σε θεματα Ελληνισμου και Ορθοδοξιας τρωγαμε πορτες στα μουτρα. επομενως ειμαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ καχυποτος στο ποιες ΜΚΟ επαιρναν κονδυλια, αλλα και για το απο που και πως τα επαιρναν.

    Μια ΜΚΟ που δειχνει ενδιαφερον να ασχοληθει με την Ορθοδοξια ευκολα μπορει να αποσπασει Πατριαρχικες ευλογιες και αδειες. Εξαρταται με τινος τις πλατες παρουσιαζεται κανεις στις Εκκλησιαστικες αρχες.

    Ο π. Κοσμας το 2005 ειχε πει τοσο σε εμενα οσο και σε φιλο μου δημοσιογραφο ο οποιος συνοδευσε τον Πστριαρχη στην εκει περιοδεια του το 2001. «Μας διελυσε ο Αποστολος». Δεν ξερω τι σημαινει, πως, και τι, αλλα ισχυει και το φοβου τους Δαναους,

    Επειδη γνωριζω ΠΑΡΑ πολυ καλα τους μηχανισμους χρηματοδοτησεων διαφορων ΜΚΟ και περιφερομουν και εγω το 2002 μαζι με καποιο λαμογιο εκ Θρακης -που μου εφαγε και εμενα λεφτα- στα γραφεια των ΠΑΣΟΚΩΝ Παχτα, Ευφημιου, Λοβερδου και Μαγκριωτη (καποιος εξ αυτων εχει στην Θεσσαλονικη και Αναπτυξιακη Εταιρια για τα Βαλκανια και τον Ευξεινο Ποντο αλλα χωρις φυσικα να φαινεται) γνωριζω οτι ανθρωπος με το μετωπο καθαρο χρημα απο την εξουσια ειναι ΑΔΥΝΑΤΟ να εκταμιεσει.

    Συνεπως ολες αυτες οι ΜΚΟ που ξαφνικα ευρεθηκαν να χειριζονται εκατομμυρια τις θεωρω εξ ορισμου σκοτεινες. Οι πιο καλοχρηματοδοτημενες ΜΚΟ επι Λοβερδου-Παπανδρεου ήταν της Αλεξανδρας Μητσοτακη και Αλληλεγγυης του Χρστοδουλου. Η διαπλοκη της εξουσιας σε ολα τα επιπεδα και αγνος ιδεολογος με χρημα στα χερια ουτε υπηρξε ουτε προκειται να υπαρξει ποτε.

    Επομενως ποιοι ειναι αυτοι που δημιουργησαν την ΜΚΟ Μεγαλη Ελλαδα, με τι κονδυλια (Αφου λες οτι παντου συναντησες αδιαφορια). Και στο Ισραηλ τι δουλεια ειχες; Το μονο που μπορω να δεχθω ειναι

    α) Οτι σε παγιδεψαν εξαπατωντας σε
    β) σε εκβιασαν
    γ) Τα ΜΜΕ εκαναν την τριχα-τριχια προκειμενου να εξοντωθει ο Χριστοδουλος με σκανδαλα αλά Καραμανλή (Ζαχοπουλου, Βατοπαιδι)
    δ) Ολα αυτα μαζι.

    Δεν νομιζω πως εδω στηνουμε λαϊκα δικαστηρια αλλα εν πασει περιπτωσει εκουσιως ή ακουσιως λειτουργησες σαν οργανο εκεινων που ειχαν σα στοχο την διαλυση της Ορθοδοξιας. Σιγουρα αναμεσα σε αυτους ΔΕΝ μπορει να ειναι ο π.Κοσμας.

    Εκτος απο τον π.Νειλο παντως υπαρχουν και αλλοι ρασοφοροι στην περιοχη που ουδεποτε εβαλαν το χερι τους στο μελι, και οι οποιοι μαλλον συμφωνουν με τον π.Κοσμα…

    Οπως και εσυ προανεφερες η Ορθοδοξια στην Ιταλια δεν ειχε αναγκη από καθερδικους ναους αλλα από απλους ανθρωπους που θα ηταν διατεθημενοι να κανουν καφεδες στους Ιταλους προσκυνητες, να τους πουν τσατρα πατρα το ιστορικο της μονης και να καθαριζουν τις τουαλεττες. Οι καθεδρικοι ναοι και τα υπολοιπα ΕΠΟΝΤΑΙ δεν προηγουνται.

  23. @ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΒΥΛΗΣ @ theoprovlitos

    Ευχαριστούμε για τα στοιχεία που καραθέτετε, αλλά μέχρι να μάθουμε πλήρως τι ακριβώς φταίει υπάρχει δρόμος. Πάντως, επαναλαμβάνω, το ζήτημα είναι κυρίως εκκλησιαστικό και δευτερευόντως εθνικό. Αυτή τη διάσταση θα πρέπει πάντα να μη την «ξεχνάμε».

    Πληροφορίες που χρειάζονται βεβαίως διασταύρωση. λένε ότι σε χθεσινή – 09.10.09 – απόφαση χάθηκε οριστικά (;) το μοναστήρι στο mandanici. Διαβάστε επιθετικό αφιέρωμα για όλα τα σχετικά ζητήματα σε Σικελία και λοιπά από ένα πατριωτικό-εθνικό ιστολόγιο:

    «…. Η αναγέννηση της Ελληνορθόδοξης Μοναστικής παρουσίας μετά από 1000 χρόνια στην Μεγάλη Ελλάδα και την Σικελία, φαίνεται ότι έσβησε οριστικά, μετά από την σημερινή τελική άρνηση του Δημοτικού Συμβουλίου του Μαντανίτσι της Μεσσήνης της Σικελίας, (Μάνδρα Νικαίας είναι το ελληνικό του όνομα), να παραχωρήσει έστω και μόνον μερικούς χώρους του πλήρως ανακαινισμένου μοναστηριού που χρονολογείται από τον 11ο αιώνα και εγκαινιάστηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην διάρκεια της Ιστορικής του επίσκεψης-προσκυνήματος –της πρώτης Οικουμενικού Πατριάρχου-στην περιοχή το 2001 όπου και εγένετο δεκτός με ενθουσιασμό από τους κατοίκους που ποτέ δεν λησμόνησαν παρά τους διωγμούς τις ελληνικές τους ρίζες που ανάγονται στο 700 π.Χ, ούτε τις ορθόδοξες καταβολές τους, αλλά και με τιμές Αρχηγού Κράτους από τις Ιταλικές Αρχές. Στο ίδιο μοναστήρι μάλιστα εγκαινιάστηκε και υποτίθεται ότι θα λειτουργούσε το Ινστιτούτο Ορθοδόξων Σπουδών και Μελετών «Όσιος Νικηφόρος ο Μονάζων»…

    Εάν θέλετε να δείτε όλη την ανάρτηση με τίτλο: ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ, Παρασκευή, 9 Οκτώβριος 2009, δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ.

    http://greeknation.blogspot.com/2009/10/blog-post_09.html

    http://www.mandanici.net/

  24. Η Ιταλία γενικά είναι μια χώρα η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα.
    Όταν το Μιλάνο δεν έχει ναό και ο κόσμος εκκλησιάζεται σε διαμέρισμα εδώ και χρόνια δεν είναι να εκπλήσσεται κανείς για το μοναστήρι αυτό.

Σχολιάστε