«Τουρκοποίηση» της Εκκλησίας της Κρήτης ή «Ελληνοποίηση» του Οικ. Πατριαρχείου;

Υποβολέας: «Τούρκοι πολίτες οι Ιεράρχες! Με ομόφωνη απόφαση της Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης. Στο Φανάρι βρέθηκαν χθες ιεράρχες της Κρήτης προκειμένου να υπογράψουν τα απαραίτητα έγγραφα για την απόκτηση της τουρκικής υπηκοότητας..»

Πρόκειται για ένα μεγάλο στοίχημα που άρχισε να παίζεται, κυρίως μετά τα αποτελέσματα της επίσκεψης Ερντογάν στην Αθήνα και τις φανερές αποφάσεις μεταξύ των δύο χωρών.

Η Τουρκία ακολουθεί όντως τα τελευταία χρόνια μια σχετικά αυτόνομη πολιτική σε όλο τον γεωπολιτικό της περίγυρο. Ακολουθεί σταθερή εξωτερική πολιτική και προς Ανατολάς (Κουρδιστάν-Ιράκ από τη μια και Καύκασο από την άλλη, και προς Νότο (Κύπρος-Συρία-Ισραήλ) και φυσικά δυτικά προς τα Βαλκάνια (Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Αλβανία-Κόσσοβο) και φυσικά τουρκόφωνη Βουλγαρία και Δυτική Θράκη.

Στα πλαίσια αυτά είναι αδύνατον να μη έχει σταθερές επιδιώξεις επιθετικού γεωπολιτικού χαρακτήρα προς το ελληνικό Αιγαίο (που φτάνει ίσως και μέχρι την Κρήτη).

Στα πλαίσια αυτά υφαίνονται οι πολλαπλές επιδιώξεις επιβίωσης, αλλά και ανύψωσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τόσο στο χώρο της παραδοσιακής δικαιοδοσίας του, όσο και ευρωπαϊκά και παγκόσμια. Κατά τη γνώμη μου:

Ι) Η αποδοχή και επίσπευση απόκτησης τουρκικής υπηκοότητας από ελλαδίτες Ιεράρχες (τόσο της ημιαυτόνομης Εκκλησίας της Κρήτης, όσο και των Δωδεκανησίων Ιεραρχών  που ανήκουν ξεχωριστά και αδιαμεσολάβητα στο Οικ. Πατριαρχείο) έχει πολλές, ποικίλες  και αλληλοπεριχωρούμενες πλευρές και διαστάσεις. Και γι’ αυτό κάθε απόλυτη γνώμη σ’ αυτή τη φάση αποτελεί και μονόχνωτη και βεβιασμένη και πιθανά λανθασμένη εκτίμηση.

ΙΙ) Είναι αδύνατο να μη ιδωθεί μαζί η δομή και το περιεχόμενο τόσο της πολιτικής διάστασης του γεγονότος, όσο και της εκκλησιαστικής. Για το πρώτο δεν θεωρώ τον εαυτό μου το πιο κατάλληλο πρόσωπο, επομένως θα το αφήσω στη συζήτηση. Για την εκκλησιαστική πλευρά θα πω ότι έχει μια  ελπιδοφόρα πλευρά, αλλά και μια ριψοκίνδυνη, που αφορούν τα ανοιχτά μεγάλα θεολογικά ζητήματα της εποχής μας.

α) Η ελπιδοφόρα πλευρά αποτελεί το τέλος της έλλειψης Ιεραρχών με τουρκική υπηκοότητα σ’ αυτή την ιστορική φάση και επομένως το σταμάτημα του άγχους για διπλωματικές κινήσεις προς τον πάπα και τις άλλες χριστιανικές ομολογίες που περνούν συχνά και την κόκκινη θεολογική και εκκλησιαστική γραμμή (π.χ. η συμμετοχή του Πάπα στην Ορθόδοξη Λειτουργία της Αναφοράς στην Πόλη).

β) Η ριψοκίνδυνη συναποτελείται από την παραπέρα τάση βατικανοποίησης του Οικ. Πατριαρχείου, η οποία θα φορτίζεται και με ελλαδίτικη επισκοπική θεολογική ενέργεια, και ταυτόχρονα αντί να λειτουργήσει ακόμη πιο συνοδικά να απορροφήσει βατικάνεια την ημιαυτόνομη εκκλησία της Κρήτης.

Και ένα ερώτημα: Η δυνατότητα απόκτησης και τουρκικής υπηκοότητας θα μείνει μόνο στους Ιεράρχες ή πρόκειται να διαχυθεί π. χ. και στους υποψήφιους Ιεράρχες της Κρήτης και Δωδεκανήσων;

Διαβάστε τα δυο χθεσινά Ρεπορτάζ από της Κρητική εφημερίδα «Πατρίς»:

Α) Τούρκοι πολίτες οι Ιεράρχες!

Με ομόφωνη απόφαση της Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης

Στο Φανάρι βρέθηκαν χθες ιεράρχες της Κρήτης προκειμένου να υπογράψουν τα απαραίτητα έγγραφα για την απόκτηση της τουρκικής υπηκοότητας. Πρόκειται για τους Μητροπολίτες Ιεραπίτνης και Σητείας κ. Ευγένιο, Πέτρας και Χερονήσου κ. Νεκτάριο, Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιο και Αρκαλοχωρίου, Καστελίου και Βιάννου κ. Ανδρέα.

Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται να βρεθούν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι υπόλοιποι ιεράρχες του νησιού, αφού ως γνωστόν η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης αποδέχτηκε ομόφωνα την τουρκική προσφορά.

Σημειώνεται ότι με την παραχώρηση της τουρκικής υπηκοότητας αποκτούν ταυτόχρονα και το δικαίωμα του «εκλέγειν και του εκλέγεσθαι» στον Οικουμενικό Θρόνο.

Πρόκειται για έναν “ελιγμό” των Ιεραρχών των Μητροπόλεων που υπάγονται και ευθεία στο Πατριαρχείο προκειμένου να αποκτήσουν το προνόμιο που είχαν μέχρι τώρα μόνο οι αποκαλούμενοι “φαναριώτες” (όσοι είχαν γεννηθεί και διέμεναν στην γειτονική χώρα).

ΠΗΓΗ: 28/5/2010,

http://www.patris.gr/articles/180288?PHPSESSID=b3ihk7leosef20q8qdivo5a0i0

Β) Στο Φανάρι οι ιεράρχες για να πάρουν την τουρκική υπηκοότητα

Ξεκίνησε η τυπική διαδικασία – Και επισήμως τώρα υποψήφιοι για τον πατριαρχικό θρόνο

Της Ευαγγελίας Καρεκλάκη

Ξεκίνησε χθες στο Οικουμενικό Πατριαρχείο η διαδικασία για την παραχώρηση της Τουρκικής υπηκοότητας στους Ιεράρχες της Κρήτης. Χθες στο Φανάρι βρέθηκαν οι πρώτοι τέσσερις από τους Ιεράρχες του νησιού που υπέγραψαν τα πρώτα έγγραφα.

Πρόκειται για τους Μητροπολίτες Ιεραπίτνης και Σητείας κ. Ευγένιο, Πέτρας και Χερρονήσου κ. Νεκτάριο, Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιο και Αρκαλοχωρίου, Καστελίου και Βιάννου κ. Ανδρέα. Συνολικά στο Πατριαρχείο βρέθηκαν χθες 15 Ιεράρχες απ’ όλο τον κόσμο.

Κατά τη χθεσινή διαδικασία παρέστησαν εκπρόσωποι της Τουρκικής Πολιτείας ενώπιον των οποίων υπεγράφησαν τα απαραίτητα έγγραφα, ενώ με νεώτερα στοιχεία που προσκόμισαν, οι Ιεράρχες της Κρήτης επαναδιατύπωσαν σε πιο ενισχυμένη βάση το αίτημα τους για την παραχώρηση της Τουρκικής Υπηκοότητας.

Σε δεύτερο χρόνο στο Φανάρι αναμένεται να ταξιδέψουν και οι υπόλοιποι Ιεράρχες της Κρήτης, οι οποίοι επίσης έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν να αποκτήσουν την Τουρκική υπηκοότητα.

Οι Ιεράρχες της Κρήτης χαρακτηρίζουν ιστορικό το γεγονός και δεν κρύβουν την συγκίνηση τους, τονίζοντας ότι πλέον θα μπορούν να κινηθούν διαφορετικά στην Αυλή του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Με την παραχώρηση της Τουρκικής υπηκοότητας αποκτούν ταυτόχρονα και το δικαίωμα του «εκλέγειν και εκλέγεσθαι» στον Οικουμενικό Θρόνο.

Όπως είναι γνωστό, πριν από μερικά χρόνια, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είχε διατυπώσει σχετικό αίτημα προς την σημερινή πολιτική ηγεσία της Τουρκίας και συγκεκριμένα στον πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν.

Πριν από περίπου ένα χρόνο, στη διάρκεια συνάντησης του κ. Βαρθολομαίου με τον Τούρκο Πρωθυπουργό, ο τελευταίος τον διαβεβαίωσε ότι είναι θετικός στο αίτημα που του είχε υποβληθεί και ζήτησε να σταλούν οι σχετικές αιτήσεις από πλευράς των ενδιαφερόμενων Ιεραρχών.

Το θέμα συζητήθηκε στην Ιερά Σύνοδο που πήρε απόφαση να σταλεί σχετική εγκύκλιος στους εκτός Τουρκίας Ιεράρχες του Φαναρίου προκειμένου να δηλώσουν τη βούληση τους.

Η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης αποδέχτηκε ομόφωνα την τουρκική προσφορά.

Το γεγονός αυτό προκάλεσε έντονες συζητήσεις καθώς υπήρξαν και οι φωνές εκείνες που εξέφραζαν τον προβληματισμό τους σε σχέση με τα κίνητρα του Τούρκου πρωθυπουργού, στον οποίο αποδίδουν σκοπιμότητες καθαρά επικοινωνιακού χαρακτήρα.

Από την πλευρά τους πάντως Ιεράρχες της Κρήτης, μιλώντας στην «Π», τονίζουν «οι εποχές αλλάζουν, τα σύνορα αλλάζουν, ο κόσμος παγκοσμιοποιείται και μέσα σε αυτόν τον κόσμο η Τουρκία λαμβάνει τα μηνύματα που την υποχρεώνουν να σέβεται το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Δείτε το ως έμπρακτο ενδιαφέρον από την πλευρά της. Είναι ιστορικό γεγονός αν σκεφτείτε ότι μετά τη Μικρασιατική καταστροφή και την ανταλλαγή των πληθυσμών, ήταν ελάχιστοι εκείνοι που είχαν την τουρκική υπηκοότητα».

ΠΗΓΗ: 28/5/2010,  http://www.patris.gr/articles/180288/116187?PHPSESSID=b3ihk7leosef20q8qdivo5a0i0

13 Σχόλια

  1. Μήπως μεθοδεύεται η απόσχιση της Κρήτης -η οποία έχει πλούσιο υπέδαφος- παράλληλα με την εφαρμογή του «Καλλικράτη»;

    http://www.eamb.gr/new_text/kallikratis.htm

  2. @ Κατερίνα

    Γνωρίζω ο εκτενές άρθρο, αλλά δεν θα ήθελα να δεχτώ τόσο εύκολα αυτή τη συσχέτηση. Σε περίπτωση που αποδειχτεί στην πράξη έτσι, θα πρόκειται για άλλη μια τραγωδία του ελλαδικού κράτους.

  3. Μανιτάρι μου, με όλο το σεβασμό, με υποχρεώνεις να αναπαράγω τμήματα προηγούμενων οργισμένων σχολίων μου, που εν πλήρει ψυχραιμία, βλέποντας τη σημερινή σου ανάρτιση, βλέπω πως ήταν απολύτως δικαιολογιμένα…

    Τμήμα σχολίου μου στη συζήτηση «Οι μανδαρίνοι των αμυντικών προμηθειών και ο… Μίκης»

    <>

    Τμήμα σχολίου μου στη συζήτηση «΄Πόσο ελληνικό είναι του Πουλιού το Γάλα»
    <>

  4. Δε ξέρω γιατί δεν περάσαν τα σχόλια. Τα επαναλαμβάνων

    Τμήμα σχολίου μου στη συζήτηση «Οι μανδαρίνοι των αμυντικών προμηθειών και ο….Μίκης»

    «η πατριαρχο-κενρτική αντίληψή σου, μου επιδεικνύει ότι δεν έχει καταλάβει τη φύση του ισλαμοκεμαλισμού και του νεο-οθωμανισμού, και της ανάδειξη της Τουρκίας ως περιφερειακής δύναμης με επιδίωξη την κυριαρχία στην ευρύτερη περιοχή, και επί ημών, μία δύναμη που τα τελευταία χρόνια, όπως επέδειξε με την άρνηση διέλευσης αμερικανικών κι άλλων νατοϊκών στρατιωτικών δυνάμεων επί του εδάφους του , δεν είναι πλέον “περιφερειακός χωροφύλακας” του δυτικού ιμπεριαλισμού όπως θεωρείτο αυτή και το Ισραήλ μέχρι τη δεκαετία του “90 αλλά μια αυτοτελή δύναμη που η “νεο-οθωμανική” ιδεολογία που δεν μαθαίνει να επιβάλλεται όχι μόνο με την πυγμή, αλλά και την πειθώ, πράγμα που εξηγεί την πληθώρα συμπατριωτών μας, μεταξύ αυτών ο Γιανναράς, και πλέον απ΄ότι φαίνεται, κι ο Θεοδωράκης, που απ΄ότι φαίνεται, να έχουν παρασυρθεί από τη “νεο-οθωμανική” γοητεία, βλέποντάς την ως μια εναλακτική λύση στην υποταγή στη Δύση’

    Τμήμα σχολίου μου στη συζήτηση «Πόσο ελληνικό είναι του Πουλιού το Γάλα.

    «Δεν υπάρχει πια το δίλημμα της Βασιλεύουσας, φέσι ή τιάρα, ο Γιωργάκης μας καρφώνει το φέσι στο κεφάλι, και μας κλοτσάει την τιάρα στο πισινό, και επικρατεί σιγή ιχθύος»

    Στην κίνηση αυτή, της Κρητικής Εκκλησίας, πάντως, το νεο-οθωμανο-Μητσοτακέϊκο, θα έχει παίξει το ρόλο του.

  5. @ δελφινάκι

    Θα μου επιτρέψεις σήμερα να μη σχολιάσω λακωνικά:
    Είναι φυσικό για τους παροικούντες την «Ιερουσαλήμ» οι μονόχνοτοι σχολιασμοί σου. Ειδικά όταν κανείς βλέπει λίγο πιο πέρα από τα καθιερωμένα και με ιδεολογικά μόνο ματογιάλια.

  6. Τα σχόλιά μου, που αντλούνται από υποτυπώδεις γνώση γεωστρατηγικών δεδομένων χωρίς αριστερά «ιδεολογικά ματόγιαλα», που κοιτούν με παρωπίδες, αναζητώντας την κυριαρχία και την υποταγή στον ιμπεριαλιμό ΜΟΝΟ εξ εσπερίας,,
    δεν αποτελούν μονόχνωτο σχολιασμό. Η ανάγνωση ιστορίας, φανερώνει ότι στρατηγικές σαν αυτή του σημερινού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Κρήτης είχαν επαναληφθεί και πριν την Άλωση του 1453, και το δις εξ αμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.

    Την υποτέλεια στο νεο-οθωμανισμό του Φαναρίου αξιόλογων, αλλά φιλοπατριαρχικών, λαϊκών εκκλησιαστικών παραγόντων την είχα μάθει καλά προ δεκαετίας, όταν ιερέας που πρωτοστάτησε, μέχρι και στη θέση του προέδρου έφτασε, σε Σύλλογο Αλληλεγγύής στον Κουρδικό Λαό, δέχτηκε να υποταχτεί σε πατριαρχική «χρυσόβουλη» επιστολή και να παραιτηθεί, γιατί δήθεν η δράση του (σε νοτιοδυτική πόλη της Ελλάδας!) έθετε το Πατριαρχείο σε κίνδυνο! Τέτοιες υποτέλειες οδήγησαν τελικά στην προδοσία του Κουρδικού Εθνικοαπελευθερωτικού Κινήματος και στην πάράδοση του Οτζαλάν.

    Εξάλλου, το ζήτημα το βλέπω και ως πιστός χριστιανός ορθόδοξος. Δεν μπορώ να δεχτώ οι εκάστοτε ιεραρχικοί πατέρες της κεφαλής της εκκλησίας μας, κι όλοι οι ακόλουθοι, σαν του λόγου σου, να είναι όμηροι του εκάστοτε νεο-σουλτάνου. Και την δική μου πνευματική ελευθερία, στα πλαίσια της πίστης μου, διακυβεύουν

    Η διατήρηση του Πατριαρχείου στην Πόλη είχε νόημα μόνο όσο διατηρείτο η φενάκη ότι «Πάλι με καιρούς με χρόνους, Πάλι δική μας θα΄ναι». Εδώ τίποτα δεν θα μείνει «δίκό μας» έτσι που πάμε.

    Άκους εκεί, ««οι εποχές αλλάζουν, τα σύνορα αλλάζουν, ο κόσμος παγκοσμιοποιείται «, καλά εσύ ο αντιστασιακός στην παγκοσμιοποίηση τα δέχεσαι αυτά!

    Και μη μ΄αρχίσεις ότι «εννοούν την καλή παγκοσμιοποίηση, την οικουμενικότητα», αφού είναι πέραν πάσης αμφιβολίας ότι τη παγκοσμιοποίηση που γουστάρει και το μητσοτακέϊκο που τους διαφεντεύει εννοούν…

    ΥΠΟΤΑΓΗ ΜΟΝΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΥΤΕΞΟΥΣΙΑ

    ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΟΣΟ ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ-ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ.

    ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΟΡΘΟΔΟΞΟ, ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ και ΚΟΙΝΟΤΙΣΤΙΚΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΡΗΓΑ, ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΏΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ’21, ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ, ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ, ΤΩΝ ΑΝΤΙ-ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΩΝ,ΑΜΕΣΟ- ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ, ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ του «60 και της ΠΡΩΙΜΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

  7. είναι λάθος.
    Αν ψάξει κανείς θα δει ότι σταθερά είμαι με την πλευρά του Πατριαρχείου στην αντιπαράθεσή του με την συχνά «επαρχιώτικη» στην αντίληψη ελλαδική εκκλησία, αλλά αυτό είναι λάθος από κάθε πλευρά.
    Σωστά ήθελε να στηριχθεί σε πραγματικές εκκλησιαστικές επαρχίες, αλλά δεν ήταν δυνατό για αυτό τον λόγο να προωθήσει τα εθνοτικά χαρακτηριστικά που ανταποκρίνονται σε άλλες εποχές (τουρκική υπηκόοτητα)

  8. @ δελφινάκι

    Δυστυχώς με έχεις παρεξηγήσει.
    Προς το παρόν αναβάλω τον αναλυτικό σχολιασμό μου λόγω των φοβερών εξελίξεων και των δικών μου υποχρεώσεων. Θα γινει όμως με πρώτη ευκαιρία.

    @ http://tsouknida.blogspot.com/

    Όντως αυτή την πλευρά δεν την τόνισα και έχεις δίκιο. Την διόρθωσα ήδη ανεβάζοντας ένα σχετικό άρθρο του Μανώλη Καρέλλη στην Αποικία μας…

    Ο εκτουρκισμός των Ελλήνων Ιεραρχών: «Ευεργέτημα κατά του κ. Βαρθολομαίου ή επικοινωνιακό τερτίπι του κ. Ερντογάν»;

  9. Παναγιωτη, ειχα γραψει σαν σχολιο προ ημερων στο facebook (κακως δεν το εγραψα κι εδω) καποια πραγματα περι Πατριαρχειου και της στηριξης του από τα σιωνιστικά κέντρα της Τουρκιας. Αναφερθηκα μαλιστα και στην περιπτωση του ιδρυματος ΚΕΝΤ ( Coca Cola Μεσης Ανατολης) μεσω του οποιου ανακαινιστκε και μονύδριο στο Μοσχονήσι.

    Παραπεμπω σε άλλο blog το οποίο επιβεβαιωνει αυτα που εγραφα και χειροτερα μαλιστα. (Οχι οτι αμφεβαλες αλλα το παραπεμπω για να στηριξω την αποψη που διετυπωσα και οτι δεν γρραφω ποτε κατι το οποιο να μην εχει καποιο υπόβαθρο ή ισχυροτατη ενδειξη)

    http://tiresias-press.blogspot.com/2009/11/coca-cola.html

  10. Βρηκα και το σχολιο του facebook

    Αν οι Τουρκοι δεν ηθελαν να επεκτείνουν την ΕΞΟΥΣΙΑ τους και στην Κρητη αλλα ήθελαν απλά να δωσουν στο Πατριαρχείο το δικαιωμα να μεγαλώσει τον κύκλο των εκλογιμων ιερέων θα μπορουσαν πολύ απλά να χορηγήσουν Τουρκική υπηκοοτητα σε οποιονδήποτε Έλληνα Κωνσταντινοπολίτη ή Ποντιακής ή Μικρασιατικής καταγωγης (π.χ. τον Δράμας Παύλο) με τον ιδιο τρόπο π… See Moreου γινονται ελληνοποιησεις Βορειοηπειρωτων, Ρωσωποντίων, Ποντιων από την Τασκενδη κλπ. που δεν καταγεται μάλιστα από την Ελλαδα κανενας προγονός τους. Πόσους αρχιμαδρίτες έχουμε στην Ελλάδα Μικρασιάτες; Πάμπολλους υποθέτω.

    Επομένως η κινηση αυτη έχει καθαρα επεκτατικο και Νew age χαρακτηρα ασχετως αν για το Πατριαρχείο ειναι αναγκαίο κακό.

    Εξ άλλου τα ορθόδοξα προσκυνηματα στις… Αμερικάνικες συναγωγες δεν μπορει να μην έχουν καποιο αντίκρισμα.

    Τελος ΑΣΧΕΤΩΣ αν εμας μας συμφερει ο απισλαμισμός της Τουρκιας και η μετατροπή της σε κοσμικο άθρησκο κρατος δρομολογείται από τα ίδια κέντρα που στην Ελλαδα επιδιώκουν τον ΑΠΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ του Ελληνικου κρατους. Δεν τους εχει πιασει ΚΑΝΕΝΑΣ πόνος για το Πατριαχείο. Απλά η ανάδειξη του σε θέμα (πχ. Χαλκη) αποτελεί μηχανισμό μετατροπής τηςΤουρκίας σε πολυπολιτισμική.

    Χαρακτηριστικό ειναι οτι η ανακαίνιση του μονίδριου του Αγ Ιωάννου του Θεολόγου στο Μοσχονησι (Cunda) και η μετατροπή του σε ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ κέντρο Τουρκικων σπουδών έγινε με χρηματα του ιδρυματος ΚΕΝΤ, εβραϊκων συμφερόντων οι οποίοι διοικούν και την Coca Cola Τουρκίας και Μέσης Ανατολής.

    Το ζητημα ειναι τετοιου είδους διαπλοκες και «λύσεις» τις θελουμε ή οχι; Είναι η επιβιωση του Πατριαρχείου αυτοσκοπός μακάρι τι;

    Και αν ο Πατριαρχης ειναι οντως ενας καλος διπλωματης που αγωνιά και εξ αναγκης ελίσσεται μπορει να ειναι σιγουρος οτι υποχωρηση στην υποχωρηση καποια στιγμη θα μετατραπεί σε έρμαιο σε ένα δρόμο χωρίς διέξοδο και γυρισμό;

    Διοτι απαξ και εμπλεξες με τις μαφιες δεν ξεμπλεκεις παρα μονο νεκρός.

  11. Φίλε Θεοπρόβλητε, έχεις δίκιο.
    Τέλος πάντων, το έκαναν βιβλιοθήκη το μοναστηράκι και όχι χώρο για τσιφτετέλια όπως έγινε η αγ.Ειρήνη στην Κωνσταντινούπολη.

    http://www.rmk-museum.org.tr/english/index-cunda-eng.html

  12. @ Κατερίνα, στο Μαΐου 29, 2010 στο 4:39 μμ

    Τι ακριβώς έχει το υπέδαφος της Κρήτης, ώστε να το καθιστά πλούσιο; Εκτός κι αν εννοείς τα πιθανά κοιτάσματα φυσικού αερίου στα νότια της Κρήτης, τα οποία όμως δεν έχουν ακόμη εξακριβωθεί.

    Με… φέσι οι μητροπολίτες της Κρήτης

    Τούρκοι υπήκοοι οι Κρητικοί Ιεράρχες. Νίκη ή ήττα;

  13. @ philalethe00

    Αγγλοσαξωνικές επιλογές χωρίς στοιχεία από τον ανατολικο-μεσογειακό πολιτισμό μας… Αυτά δεν χωνεύονται…

    @ papailias

    Εντάξει, αλλά τα πράγματα είναι σύνθετα ακόμα. Τώρα άρχισε η πολτοποίηση του πολιτικού συστήματος. Αρκεί να μη γινει ανακύκλωση, αλλά ούτε κομποστοποίηση. Θέλει νέα ασκιά… και νέο κρασί. Ο καιρός γαρ εγγύς…

    @ Χρήστος

    Καλά τώρα. Δεν τους λιντσάρισαν. Έντονη διαμαρτυρία, συμβατή ελάχιστα με τα δήθεν μέτρα που ψήφισαν για τη «σωτηρία» της πατρίδας με το ξεπάτωμα του λαού της πατρίδας. Το ίδιο κανουν και σε διπλανές πατρίδες. Να ελπίσουμε ότι 8α υπάρξει όραμα δημιουργίας από τα κάτω και όχι λιντσαρίσματα εκτόνωσης … Γιατί τότε θα είναι όντως κρίμα…

Σχολιάστε