Ο Ιερώνυμος Β΄ στο Υπ. Συμβούλιο και η φάκα…

Ποιά είναι η φάκα και ποιο το τυρί; Το τυρί βεβαίως είναι μοσχομυριστό. Πρόκειται για ζεστό χρήμα της θεσμικής εκκλησίας, ας πούμε στην «Εθνική Τράπεζα». Όταν ο θεός – χρήμα κυβερνά (λέγε με οινονομική-χρηματοπιστωτική κρίση) που να βρίσκεται το φτωχό Θείο Βρέφος της Βηθλεέμ;

Βρίσκεται μόνο στα ένδον όπου «μακάριοι οι πτωχοί-τω πνεύματι». Ξέρετε ότι η πονηρή αλεπού πιάνεται στο τέλος από τα τέσσερα. Ποια είναι η πονηρή αλεπού; Μα ο ΓΑΠ, ίσως και ο Ιερώνυμος! Πάει περίπατο – προς το παρόν – ο διοικητικός χωρισμός «θεσμικής εκκλησίας και κράτους», πάνε οι διακριτοί ρόλοι, πάνε τα φούμαρα! Σύντροφοι σας βλέπουν……

Όσον αφορά τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο Β΄: Που είναι η δρομολόγηση της συνοδικότητας από πάνω έως κάτω; Άφαντη; Δικαίως σκούζουν για άμεσο χωρισμό εκκλησίας και κράτους τινές «Χριστοδουλικοί»; Τους πείσατε με μια κίνηση ματ Μακαριώτατε. Και αυτό το απίθανο να πας στο Υπ. Συμβούλιο τι σημαίνει για την Ορθόδοξη Εκκλησία; Στην καθ’ ημάς Ανατολή ερχόταν ο Αυτοκράτορας στις συνόδους, αλλά πότες πήγαιναν άγιοι στις συν-αποφάσεις της Αυλής; Τι λέγουν οι λοιποί συνοδικοί συν-θεματοφύλακες;

Καλά δεν κατάλαβες ακόμα τι παιχνίδι παίζουν οι σοσιαλΗστές; Έχεις την εντύπωση μακαριότατε ότι η θεσμική εκκλησία θα βρεθεί από προχθές σε καλύτερη θέση στο σκάκι; Αμ δε…. Πολύ θα ήθελα – παρόλα αυτά – νάχω πέσει τελείως έξω….

ΥΓ: Δικαίως στου «Ροΐδη»  τάχουν παίξει…. Και αργότερα σημείωναν:

«Κύριε Ροΐδη,

Επιτέλους. Διακριτοί ρόλοι σε πρώτη φάση, άγρια φορολόγηση αμέσως μετά και στο βάθος του τούνελ χωρισμός και κάθαρση. Ο Αρχιεπίσκοπος θα συμμετέχει στο υπουργικό συμβούλιο μόνο κάθε Τρίτη. Τις υπόλοιπες ημέρες θα προεδρεύει στην Ι. Σύνοδο. Ο ΓΑΠ στο μεταξύ ακονίζει κρυφά τη γκιλοτίνα. Ανατριχιαστικό!»

25 Σχόλια

  1. το γεγονός της θείας Σαρκώσεως ξεπερνά τα ανθρωπινα όρια και μας ταξειδεύει σε κόσμους άκοσμους και πολιτισμούς απολίτιστους αφού ο Χριστός έγινε άνθρωπος ενώ ηταν ο εν υπεροχή Ων…ο Θεός του Σύμπαντος κόσμου πλέον κοσμεί την ανθρωπότητα ως ένας εξ αυτού του ανθρωπίνου πλήθους…ίνα σώσει και θεώσει το πρόσλημα της σαρκός και να οδηγήσει όλους εμάς προς προσκύνησιν Του!
    ετη πολλά

  2. @ π.Ιερόθεος λουμουσιώτης

    Είθε, ήτοι Αμήν.

  3. Λοιπόν εγώ δεν το είδα σαν κάτι a priori αρνητικό. Δεν ξέρω από την πλευρά της Κυβέρνησης, αλλά από την πλευρά τπυ Ιερώνυμου, εφ’ όσον η Κυβέρνηση καλεί για διαβούλευση εντός του Υπουργικού συμβουλίου, σημαντικούς φορείς της ελλαδικής κοινωνίας, δεν είχε λόγους να μην πάει ο Ιερώνυμος. Ως υπέρμαχος του χωρισμού με την Πολιτική Εξουσία, εγώ το είδα θετικά, γιατί ακριβώς καταδεικνύει ότι ο χωρισμός από το Κράτος δεν σημαίνει και χωρισμό από την περιβάλλουσα τους θεσμούς (είτε Κρατικούς, είτε μη Κρατικούς) Κοινωνία..
    Τώρα οι ένθεν και ένθεν μανιχαϊστές, δεν μπορεί να το καταλάβουν, γιατί οι σκοποί τους είναι της καθυποτάξεως είτε του ενός είτε του άλλου.
    Δηλαδή, αν αύριο για θέματα της μεινότητας της Δυτικής Θράκης, κληθεί ο Μουφτής στο υπουργικό Συμβούλιο τι θα πουν;
    Σίγουρα η κίνηση της Κυβέρνησης έχει χαρακτήρα επικοινωνιακό, αλλά η Εκκλησία δεν θα μπορούσε να αρνηθεί τον συμβολισμό.
    Και ως συμβολισμός δεν είναι κακός, αν δεν έχει κανείς απωθημένα!!

  4. @ τσουκνίδα

    Πριν απ’ όλα θα ήθελα να εκφράσω τις ευχές μου, πριν δηλαδή σταθώ σε κάποια σημεία του σχολίου σου.

    Με ποιά γενική παρατήρηση, βεβαίως βεβαίως; Στην πολιτική τίποτα δεν γίνεται θεωρητικά ή σε κενό. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

    1) Δεν κατανοώ κατ΄αρχήν το:

    «… Λοιπόν εγώ δεν το είδα σαν κάτι a priori αρνητικό…»

    και λέω δεν κατονώ γιατί η κριτική μου δεν έγινε «a priori «, αλλά «a posteriori», ήτοι εκ των υστέρων. Και εξηγούμαι. Στην συνεδρίαση εκείνη ανακοινώθηκαν μέτρα ενάντια στα μικρά και μεσαία στρώμματα του ελληνικού λαού και κανένα ενάντια στα πλούσια. Η παρουσία του Αρχιεπισκόπου επομένως δεν έγινε για μια συζήτηση γαι γκρίζες ζώνες μεταξύ θεσμικής εκκλησίας και κράτους, αλλά για τις γκρίζες ζώνες μεταξύ κράτους και λαού. Τι επομένως σημαίνει η εικόνα που δημποσιεύεται;

    2) Δεν καταονοώ επίσης το:

    «… ώρα οι ένθεν και ένθεν μανιχαϊστές, δεν μπορεί να το καταλάβουν, γιατί οι σκοποί τους είναι της καθυποτάξεως είτε του ενός είτε του άλλου…»

    Βεβαίως σηματοδότησα και τους ένθεν και τους κακείθεν στο κύριο ποστ. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως … a priori έχουν άδικο και μάλιστα … μανιχαϊστικά. Ο γράφων γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν εκφράζει το μέσο πολίτη ή την πλειοψηφούσα τάση της κοινωνίας, εξού και τα περί άγριων μανιταριών που υπονοεί.

    3) Δεν κατανοώ επίσης το:

    «…. Δηλαδή, αν αύριο για θέματα της μεινότητας της Δυτικής Θράκης, κληθεί ο Μουφτής στο υπουργικό Συμβούλιο τι θα πουν;..»

    Με άλα λόγια ο Μουφτής θα συζητά μόνο για τα περί Δυτικής Θράκης (αμαν, ο θρησκευτικός ηγέτης για πολιτικά) και ο αίρων την συνοδικότητα για να καλύπτει τη αφαίμαξη του ελληνικού λαού και του μέλλοντος της νεολαίας;

    4) Δεν κατανοώ κυρίως το γιατί δεν βλέπεις την φάκα. Όχι για το ΠΑΣΟΚ – αυτό δεν με νοιάζει καθόλου – αλλά για την ηγεσία της θεσμικής εν ελλάδι εκκλησίας. Ας ελπίσουμε (και πάλι το σημειώνω) ότι ο γράφων υπέπεσε σε τελείως λανθασμένη εκτίμηση…. Οι όροι με τους οποίους κάνει την πολιτική του ο ΓΑΠ παρά το ιλουστρασιόν επικοινωνιακό σελοφάν δεν είναι ευθείς….

  5. Και κάτι που ξέχασα: Στη επίσημη σελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος για τα νέα http://www.ecclesia.gr/greeknews/ μέχρις αυτή τη στιγμή δεν έχει βγει καμια ανακοίνωση για την κίνηση του Αρχιεπισκόπου. Ούτε καν μια πρώτη δήλωση… Γιατί άραγε;

  6. Χρόνια πολλά (συγνώμη το ξέχασα, η μανία να τοποθετηθώ βλέπεις..)
    Εντάξει, δεν το είδα, σαν μία κίνηση καθαγιασμού των γενικότερων μέτρων που παίρνει η κυβέρνηση..
    Το είδα ως μία διαβούλευση..
    Το θέμα με τη Δυτική θράκη έχει κυρίως θρησκευτικές πτυχές, έτσι δεν το βλέπει η Ελληνική Διπλωματία, άρα ο Μουφτής θα συζητήσει θρησκευτικοπολιτικά…
    Δεν αναιρώ το επικοινωνιακό, αλλά εφ’ όσον κλήθηκε να μην πάει;
    Επειδή, πραγματικά δεν παρακολούθησα το θέμα, το θεώρησα πολύ δευτερεύον, πες μου μετά πήρε κάποια θέσεη ο Ιερώνυμος υπέρ των μέτρων (π.χ. για το πάγωμα των μισθών);
    Πραγματικά, για μένα δεν είναι ούτε κρύο, ούτε ζέστη, αλλά επειδή οι νοσταλγούντες «εθναρχική εκκλησία», ακονίζουν τα μαχαίρια τους με το θέμα της φορολόγησης της Εκκλ. Περιουσίας, ένιωσα την ανάγκη να υπερασπιστώ τον Ιερώνυμο.

    Το ουσιαστικό φως του Χριστού να μας φωτίζει όλους
    Δες αν θες και το άρθρο περί Χριστουγέννων στην Τσουκνίδα και στην Αποικία..

  7. @ τσουκνίδα

    Προσπαθώ να μην ετεροκαθορίζομαι από εθναρχούντες ή εθνομηδενιστές, από φανατικούς ή απίστους… Η κλήση δεν έχει μόνο ως απάντηση το ΝΑΙ, αλλά και το ΟΧι ή ΝΑΙ αργότερα ή ΝΑΙ με αυτή την ατνζέτα κλπ…

    Ακόμα δεν υπάρχει επίσημη θέση, όπως σημείωσα. Τα πράγματα αφέθησαν να αιωρούνται…. δυστυχώς…

    Όσον αφορά το κείμενό σου είναι εξαίρετο, αλλά τη σχέση να έχει άραγε με τις κινήσεις αυτές…. Αλλοίμονο, εδώ θα σιωπήσω προς το παρόν…

  8. » ή ΝΑΙ με αυτή την ατνζετα «κλπ…
    Ίσως τώρα που το καλοσκέφτομαι, αυτή να ήταν η εγυρότερη απάντηση, αλλά η ανάγκη για πράξη πολλές φορές προηγείται της κριτικής, δεν το έχουμε πάθει όλοι μας;
    Εγώ το έχω πάθει πάντως…

    Με το κείμενο μου ήθελα να εστιάσω σε μια εκκλησία λίγο τρελούτσικη, έτσι είδα αρχικά και αυτό…

  9. @ τσουκνίδα

    Βεβαίως και εγώ το έχω πάθει… Αλλά τότε δεν είχα βοήθειες πρέπουσες από τους συνεργάτες μου. Που είναι αλήθεια οι συνοδικοί που τον εξέλεξαν; Που είναι οι αποσπασμένοι θεολόγοι εκπαιδευτικοί κοντά του; Άλλους συμβούλους δεν έχει; Πολλή κατ’ άνθρωπο ορφάνεια διαβλέπω λοιπόν εκεί ….

    Αν είναι έτσι, ε τότε παλεύει μέσα σε «λάκκο λεόντων»…. Ίσως έτσι βοηθηθούμε στα χειρότερα που έρχονται…

  10. Αδελφοί, Χριστός ετέχθη, χρόνια ευλογημένα και πολλά!!!

    Ειλικρινά, δύσκολο θέμα… Εγώ αντελήφθην (ίσως όχι καλά), ότι ο αρχ.Ιερώνυμος Β’ πήγε, παρέστη, εκφώνησε κάποιον λόγο για το «κοινωνικό έργο» της Διοικούσας-Ποιμαίνουσας Εκκλησίας, ενώ η συμπολίτευση-κυβέρνηση νομοθέτησε για τους μετανάστες, κάτι για το οποίο (το ότι παρέστη στην χωρίς όρους & συλλήβδην «εκ των υστέρων νομιμοποίηση») ιδιαίτερα θύμωσαν πάρα πολλοί.

    Έχω την εντύπωση, ότι, γενικά, ο αρχιεπίσκοπος, παρά το πόσο καλός είναι γενικά, προσπαθεί να σεβαστή την «δημοκρατική απόφανση» του Λαού, χωρίς πολλή «αντιπολίτευση», όπως τα έλεγε και ο Σεραφείμ παληότερα (παληότερα, ήταν ένα βήμα μπροστά από την αντικομμουνιστική ευρεία στάση της Δ. Εκκλησίας μετεμφυλιακά, βέβαια), εξ ου και το ότι δεν αντέδρασε και στο θέμα της πολλαπλάσιας σε σχέση με τα επίλοιπα ΝΠΔΔ φορολόγηση, παρά το ότι όντως πάει για τους πλούσιους και όχι για τον Λαό, όπως το είπε ο Μεσογαίας αρκετά σωστά.

    Έχω την εντύπωση, ότι αυτή η στάση είναι μισοσωστή. Δηλαδή απαιτείται κατανόηση μεν, εκτίμηση ό,τιδήποτε καλού, αλλά και δριμεία κριτική εκει που πρέπει, από σωστή – φιλόπτωχη και φιλάνθρωπη – αφετηρία.

  11. @ philalethe00

    Αντεύχομαι αδελφικά και συντροφικά.

    Η οπτική σου, που προσπαθεί να δεί με μέτρο, είναι μια τρίτη προσέγγιση. Δεν ήθελα ακόμα να την αντικρούσω, πριν δω δηλα΄δη την επίσημη ανακοίονωση ή τ ου γραφείου τύπου του Αρχιεπσικόπου ή της Ιεράς Συν’οδου.

    Ερωτώ όμως με κάθε ειλικρίνεια (για τη δική μου οπτική βεβαίως): Διακρίνεις στην κριτική μου (όσον αφορά τον Αρχιεπίσκοπο και Ι. Σ., γιατί για το ΠΑΣΟΚ δεν με ενδιφέρει σχεδόν καθόλου και κατανοείς το γιατί…) μη «… σωστή – φιλόπτωχη και φιλάνθρωπη – αφετηρία…»; Εάν τη διακρίνεις γράφτο για να μην αδικούμε….

  12. Mήπως ο ΓΑΠ σκοπεύει να ιδιωτικοποιήσει το κράτος και φώναξε τον αρχιεπίσκοπο για να κανονίσουν το deal;

    Δηλαδή πρώτα θα κάνει χωρισμό από την Εκκλησία ο ΓΑΠ και μετά θα της πουλήσει το κράτος.

    Έτσι και θα γλυτώσουμε τη χρεωκοπία και θα αποφευχθεί ο κίνδυνος της αλλοτρίωσης μας από τους ροιδικούς.

    Χριστός ετέχθη! Χρόνια πολλά σε όλους!

  13. @ Misha

    Αληθώς ετέχθη σύντροφε!!!

    Λοιπόν ο ΓΑΠ βεβαίως και έχει βάλει μπροστά να ιδιωτικοποιήσει το κράτος (λέγε με ασφαλιστικό, Καποδίστριας ΙΙ, πώληση μέχρι ρανίδας των πάλαι ποτέ ΔΕΚΟ, λιμάνια κλπ). Η ιδιωτικοποίηση και της θεσμικής Εκκλησίας συνάδει βεβαίως, βεβαίως!!!

    Το ερώτημα παραμένει όλο και πιο δυνατό: Τι έκανε στο Υπ. Συμβούλιο ο Αρχιεπίσκοπος;

  14. @MτΒ

    Δεν ήμουν αρκετά σαφής. Μήπως ο αρχιεπίσκοπος πήγε στο Υπ.Συμβ. για να αγοράσει το κράτος;

    (βλ. χρήμα στις κρατικές τράπεζες κλπ)

  15. @ Misha

    Για το χρήμα στις «κρατικές» τράπεζες μίλησα, αλλά για την αγορά του κράτους ομολογω ευθέως ότι δεν πήγε το φτωχό μυαλό μου. Το δικό σου πως πήγε; Μπας και είσαι πολύ προχωρημένος;

  16. @manitaritoubounou
    Αδελφέ, σε ευχαριστώ για τις ευχές, λοιπόν, νομίζω, ότι δεν αντιλήφθηκες, ότι αναφερόμουν στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στην παράγραφο
    «Έχω την εντύπωση, ότι αυτή η στάση είναι μισοσωστή. Δηλαδή απαιτείται κατανόηση μεν, εκτίμηση ό,τιδήποτε καλού, αλλά και δριμεία κριτική εκει που πρέπει, από σωστή – φιλόπτωχη και φιλάνθρωπη – αφετηρία.»

    Κατά τα άλλα, λοιπόν, συνεπώς, συμφωνώ στην οπτική σου. Η Διοικούσα Εκκλησία, όπως αποτυπώνεται στους Ιερούς Κανόνες και στην Πράξη των Πατέρων, έχει σκοπό ρηξικέλευθο και συγκεκριμένα πρέπει να συναντάται με τους κοσμικούς άρχοντες μ ό ν ο για ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης. Αυτό θεμελιώνει και ο νυν δ/ντής της «Σύναξης» καθ. Θ. Θ. Παπαθανασίου στο βιβλίο(-μπροσούρα) του «Ορθόδοξη θεολογία και κοινωνική δικαιοσύνη». Άρα, ούτε να κάνει πλάτη στον καπιταλισμό πρέπει, πολλώ δε μάλλον στην νεοφιλελεύθερη δαιμονική ορμή των Ευρωπαίων… Το πρόβλημα είναι, βέβαια, ότι αυτά απαιτούν κάποιον εκκλησιαστικό άρχοντα-διάκονο με διάθεση για ρήξεις και που να βιώνει τον καϋμό της Ρωμηοσύνης για την εκκοσμικευμένη-«θεσμική»(!) πορεία της Εκκλησίας.

    Αυτά προς το παρόν! 🙂

  17. ή ο ΓΑΠ είναι πανέξυπνος και έπιασε στη φάκα τον Αρχιεπίσκοπο, ή το ανάποδο. Εκτός κι αν προηγήθηκε κάποια συμφωνία. Ίδωμεν.
    Τον Αρχιεπίσκοπο τον θεωρώ έξυπνο και πνευματικό. Θάλεγα πως τον εμπιστεύομαι απόλυτα.
    Χριστός γεννάται. Χρόνια Πολλά

  18. Μέσα από το λινκ που έδωσες μπήκα στον Ροιδη.
    Λοιπόν δεν θα το πιστέψεις, ενθουσιάστηκα.
    Είναι οι πιό σοβαροί, μορφωμένοι ευγενικοί και ήρεμοι άθεοι που γνώρισα.
    Μερικοί πιστοί όμως τους βρίζουν αντιχριστιανικά.
    Μερικά από τα λόγια τους οι άθεοι αυτοί τα λένε σαν Χριστιανοί.
    Μου άρεσε αυτό για τη βίλα Χριστόδουλο να γίνει άσυλο μεταναστών.
    έχουν πολύ ενδιαφέρον, έχουν αποδείξεις και πηγές.
    5 ώρες τους μελέταγα..
    Η γυναίκα μου με πρόγκιξε
    Καλή χρονιά συν θεώ.

  19. Καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά – Χριστός ετέχθη σύντροφοι και φίλοι.

    @ philalethe00

    Μάλλον δεν αντιλήφτηκα καλά. Εξάλλου το θέμα είναι πολύ οριακό. Κάτι παίζεται χοντρά.

    @ phlouflis

    Νομίζω και οι δυο στη φάκα είναι, ο καθένας από τη μεριά του. Τον αρχιεπίσκοπο τον γνωρίζω και προσωπικά εδώ και 25 χρόνια. Ισχύουν αυτά που λες. Αλλά πρόσεξε: Τα μεγάλα βουνά έχουν και μεγάλες λαγκαδιές…. Πάντως εγώ δεν εμπιστεύομαι πια ούτε τον εαυτό μου…

    @ Θάνος Π.

    Η ευγένειά τους και η γνώσεις τους είναι πανθομολογούμενη. Οι απόψεις τους έχουν διπλές και τριπλές αναγνώσεις. Πάντως και τους παρακολουθώ και με παρακολουθούν, και τους τους έχω στις ζεύξεις μου και με έχουν.

    Ότι πολλοί πιστοί τους απαντούν με δυτικό-καρτεσιανό τρόπο είναι αλήθεια, χωρίς να σημαίνει ότι έχουν σε όλα αδικο.

    Καλό μας φωτισμό.

  20. http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3852:2009-12-26-17-32-55&catid=13

    Ασχετο με το θέμα μεν, μανιτάρι, ενδιαφέρον δε. Δεν συμφωνείς;

  21. @ firikis

    Μαζί με τις ευχές μου και ένα ευχαριστω για τη ζεύξη. Χμ δεν είναι και τόσο άσχετο, αλλά πολύ ενδιαφέρον.

  22. Πολυ απλά, ο Χριστοδουλος ήταν του Κοντομηνά ενω ο Ιερωνυμος του Λαμπρακη όπως και ο ΓΑΠ. Εξ ου και το λιβανισμα του ΔΟΛ προς τον άλαλο και άφαντο Αρχιεπισκοπο. Ο Χριστος είπε οτι ηρθε να βαλει μάχαιρα. Είδε κανεις τον Αρχιεπισκοπο να βαζει μαχαιρα απεναντι στο οποιοδηποτε κατεστημενο; Εκτος αν ενοούμε την μαχαιρα της ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑΣ.

  23. @ theoprovlitos

    Αυτή είναι μια όντως παράπλευρη διάσταση αληθής…

  24. Μέχρι τώρα με λέγαν να φοβάμαι τα αριστερά αφεντικά. Μήπως θα έπρεπε να φοβάμαι και τους αριστερούς Αρχιεπίσκοπους;

    Όσο για τον Ροίδη τι να πω… Καμμένοι υβρίζοντες ήταν πάντα. Απλά νιώθουν τον κόσμο (τον κοσμικό) να χάνεται μετά τη συγκυβέρνηση…

    Σας εύχομαι εν Χριστώ υγεία…

  25. @ Cacofonix

    Αντεύχομαι παρομοίως – μέρες που είναι.

    Προσωπικά φοβάμαι όλα τα αφεντικά, ότι χρώμα και αν εμφανίζουν, σε όποιο χώρο και αν κυκλοφορούν. Αλλοίμονο σε όσους δεν είναια αφεντικά και κάποιοι τα σπρώχνουν να γίνουν.

    Ξαναγράφω ότι τα γραφόμενα σε άλλα ιστολόγια κατ’ αρχήν κάνουν καλό, αφού δίνουν αφορμές και για εμβάθυνση στις αλήθειες και για αυτοκριτική. Φυσικά, επειδή δεν πρόκειται για αγίους, πέφτουν ένθεν-κακείθεν και λασπόνερα. Ας φυλακτούμε απ’ αυτά…

Σχολιάστε