Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χριστιανικός γάμος 1– Σχόλια στην Α. & Μ. Σύνοδο ΙΙΙ
Γάμος και συλλογικός άνθρωπος, ύστερες ιστορικές παγιώσεις και σύγχρονη ρευστότητα – Μέρος ΙΙΙ
Κριτικά υποστηρικτικά σχόλια για την Αγία & Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης 2016
Του Παναγιώτη Α. Μπούρδαλα*
Συνέχεια από το μέρος ΙΙΙ – νηστεία και αλληλεγγύη, διάκριση και Ευχαριστία κατά τόπους
Προλογικά
Η σειρά των σχολίων αυτών θα μοιραστεί και θα αναρτηθεί σε τρεις ενότητες.
– 1η ενότητα: «Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χριστιανικός γάμος»:
– 2η ενότητα: «Ορθόδοξος Αρραβώνας & Γάμος, κωλύματα και κρατικές πολιτικές», σε επόμενη ανάρτηση.
– 3η και τελευταία ενότητα: «Προβλήματα, εκκλησιαστική οικονομία, αναστολές και τελικά συμπεράσματα», σε μεθεπόμενη ανάρτηση.
Ι. Εισαγωγικά
Πολύ ορθά ένα από τα ζητήματα που τέθηκαν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο ήταν και το ζήτημα του ορθοδόξου γάμου. Στην ιστορική περίοδο που ζούμε. όχι μόνο ο ορθόδοξος, αλλά εν γένει ο γάμος, ως πρακτικός και διαχρονικός τρόπος υπέρβασης της ατομικότητας μέσω της ζεύξης άνδρα και γυναίκας βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο, κυρίως από την πλευρά μιας νεοφιλελεύθερης αντίληψης υπέρ των δικαιωμάτων της «ατομικότητας» και «ετερότητας».
Βεβαίως ο σεβασμός στην ετερότητα είναι ζητούμενο, όταν συχνά στην ανθρώπινη ιστορία κατά κανόνα «τα δηλητηριώδη φίδια δαγκώνουν τους ξυπόλυτους» της κοινωνίας: δούλους, φτωχούς, γυναίκες, ορφανά, ανθρώπους με ειδικές ανάγκες και ειδικά προσόντα. Αυτό όμως δεν μπορεί να συμβεί αποθεώνοντας την ατομικότητα και την ρευστότητα τόσο της ανθρώπινης φύσης, όσο και της μη προτεραιότητας του προσώπου απέναντι στη φύση. Για την ορθόδοξη χριστιανική θεολογία το συλλογικό υποκείμενο μπορεί συνήθως καλύτερα να υποστασιάσει την ανθρώπινη φύση, με την προϋπόθεση ότι αφ’ ενός την σέβεται και αφ’ ετέρου τα πρόσωπα είναι ισότιμα.
Filed under: Π. Μπούρδαλας,Πανανθρώπινες αξίες,Πανορθόδοξος Σύνοδος 2016,Περί Γάμου,Συνοδικά,Σχόλια |
Φίλε Πάνο χαίρε. Πολύ απλά θέλω να τονίσω ότι η λεγομένη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος έχει ξεφτίσει και πλέον μόνο οι «νεο-πατερίζοντες» βρίσκουν κάτι θετικό σε αυτήν. Προσωπικά καλύπτομαι από τις τοποθετήσεις του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και του π. Βασιλείου Βολουδάκη. Δεν συμφωνώ καθόλου με τις κινήσεις του π. Θεοδώρου Ζήση και του π. Νικολάου Μανώλη.Εύχομαι ολόψυχα καλή Ανάσταση
Στις 1:09 μ.μ. Σάββατο, 8 Απριλίου 2017, ο/η Το Μανιτάρι του Βουνού έγραψε:
#yiv6923363934 a:hover {color:red;}#yiv6923363934 a {text-decoration:none;color:#0088cc;}#yiv6923363934 a.yiv6923363934primaryactionlink:link, #yiv6923363934 a.yiv6923363934primaryactionlink:visited {background-color:#2585B2;color:#fff;}#yiv6923363934 a.yiv6923363934primaryactionlink:hover, #yiv6923363934 a.yiv6923363934primaryactionlink:active {background-color:#11729E;color:#fff;}#yiv6923363934 WordPress.com | manitaritoubounou posted: «Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χριστιανικός γάμος 1– Σχόλια στην Α. & Μ. Σύνοδο ΙΙΙΓάμος και συλλογικός άνθρωπος, ύστερες ιστορικές παγιώσεις και σύγχρονη ρευστότητα – Μέρος ΙΙΙΚριτικά υποστηρικτικά σχόλια για την Αγία & Μεγάλη Σύνοδο της Κρήτης» | |
& Ιβάν ο οχληρός
Ευχαριστώ για το σχόλιο και εύχομαι επίσης Καλή Ανάσταση
****
Όσον αφορά τα της Συνόδου, προς τον παρόν, ΔΕΝ καλύπτομαι από κανέναν ξεχωριστά. Εξάλλου το πώς την βλέπω τα εκφράζω στη σεριά των σχολίων μου, που αν μεχει καλά ο Ζωοδότης, θα πάρουν καιρό..