• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,155 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιανουαρίου 2015
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Δεκ.   Μαρ. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ως μικρο-εξουσιαστές ας ανέβουμε στη συκομουριά των εκλογών…

Ως μικρο-εξουσιαστές ας ανέβουμε στη συκομουριά των εκλογών…

Τις ώρες που η ελπίδα έρχεται (όπως παρόμοια το 1974, 1981, 1993, 2009) στην Ελλάδα και την Ευρώπη, μένω πιό ήρεμος και πιο απαθής, όπως ο νέος Πρωθυπουργός μιας «δημοκρατικής» χώρας, που ευαγγελίζεται να «σώσει» την Ελλάδα, την Ευροζώνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση…

Αυτή τη φορά δεν θέλω να γράψω την ΔΕΝ θα φηφίσω ή ακόμη τι θα ψηφίσω, γιατί δεν έχει πλέον καμμιά σημασία. Έχει αποφασιστεί να αποκαθηλωθούν οι εξουσιαστές της τελευταίας εξηκονταετίας και κυρίως της τελευταίας «μνημονιακής» εξαετίας –καιρός ήταν- και ένας νέος «εξουσιαστής», πιο συλλογικός και πιο φρέσκος, φαίνεται ότι θα ανέλθει τα σκαλιά του «Μαξίμου»… χωρίς γραβάτα.

Η «ελπίδα έρχεται» λοιπόν –και καλώς να έλθει- όμως το όντως νέο θέλει πριν απ’ όλα όλους εμάς τους μικρο-εξουσιαστές και μερικούς αρχι-εξουσιαστές να κάνουμε τρεις βασικές κινήσεις, παίρνοντας αντίστοιχες αποφάσεις.

1) Να αποφασίσουμε να δώσουμε χώρο στο «συλλογικό» και «αλληλέγγυο» πρώτα μέσα στην καρδιά μας. Να φύγουμε «εσωτερικά» από τον «αξιοπρεπή» ρόλο του μικροεξουσιαστή γονέα, παππού, γραφειοκράτη, καθηγητή, γιατρού, εργοδότη, διευθυντή, «συμβούλου», μπράβου, δεσπότη, παπά, «εξομολόγου», ψάλτη, επίτροπου, δημοσιογράφου, αναλυτή, κομματάρχη, συνδικαλιστή, ειδικού, μπάτσου, αξιωματικού, καπετάνιου, οδηγού…

2) Να ανεβούμε, ως «κοντόφθαλμοι», πάνω σε ο,τιδήποτε είναι ικανό για να δούμε και να συναντήσουμε τον «φτωχό» που έρχεται, είτε είναι άνεργος, άστεγος, άπορος, διαθέσιμος, απολυμένος, ανασφάλιστος ή μη, ασθενής, βασανισμένος, μοναχικός, μετανάστης στον τόπο του ή εκτός τόπου, αναλφάβητος ή μη μαθητής, υπόδουλος, τετραωρίτης, εποχικός, φαντάρος, εξαθλιωμένος μικροσυνταξιούχος, αναξιοπαθής και στιγματισμένος…

3) Να κατέβουμε πάραυτα από εκεί όταν πλέον τα «βλέμματά μας» συναντηθούν με τους «φτωχούς» και να αποδώσουμε αυτά που χρωστάμε, εκμεταλευόμενοι την «μικροεξουσία» που είχαμε στην προηγούμενη «άθλια περίοδο» μιας επαίσχυντης εκμετάλλευσης [της μικροεξουσίας μας]… Να μοιράσουμε στα δύο τον χρόνο που κλέψαμε από το συλλογικό, και στα τέσσερα τις γνώσεις, τα λεφτά και τις θέσεις χωρίς καμιά θητεία…

Και τότε θάρθουν «οι φτωχοί» στο σπίτι μας… Γιατί «…Δεινν πένεσθαι, χερόν δ’ επορεν κακς...», κατά τον σήμερα εορτάζοντα Γρηγόριο τον και Θεολόγο. Και τότε το «όνομά μας» θα γραφτεί στα «ψηφοδέλτια» της ιστορίας και όχι απλά η ιδιότητά μας ως μικρο-εξουσιαστή…

*******

Είναι αυτές που συμπτωματικά μας δείχνει στους πιστούς το σημερινό ευ-αγγέλιο, ως προεισαγωγή στην τριωδιακή περίοδο: Την αντίστοιχη τριπλή κίνηση-στάση του αρχι-τελώνη, αρχι-φοροκλέφτη, μικρο-εξουσιαστή Ζακχαίου*1.

Κίνηση 1η: «.. και εζήτει ιδείν τον Ιησούν τις εστί, και ουκ ηδύνατο από του όχλου, ότι μικρός ήν…» (Λουκ. Θ΄, 2). «..Ήταν ώριμος ο Ζακχαίος και δεν χρειαζόταν ένας παρά ένας λόγος, μια απλή κλήση του Ιησού, για να φανερώσει με πράξη την μετάνοιά του...» (Κωστής Μπαστιάς, Κυριακοδρόμιο, σελ. 40, έκδ. ΑΣΤΗΡ, 1977).

Κίνηση 2η: Αποφασίζει να ξεπεράσει κάθε αστική ψευτο-αξιοπρέπεια, ξεμπροστιάζει το πλήθος και ανέρχεται σε μια συκομουριά να δει το βλέμμα του Ιησού, εκτιμώντας ότι «η ελπίδα έρχεται». «…και προδραμών έμπροσθεν ανέβη εις συκομορέαν, ίνα ίδη, αυτόν, ότι δι εκείνης ήμελλε διέρχεσθαι…» (Λουκ. Θ΄, 4). Και η συνάντηση των βλεμμάτων γίνεται και η συνάντηση των Υποκειμένων θα πραγματοποιηθεί διοτι ο Ιησούς βλέπει και το πριν (καρδιά) και το τώρα (βλέμμα) και το μετά (έμπρακτη αλλαγή-μετάνοια). «και ως ήλθεν επί τον τόπον, αναβλέψας ο Ιησούς είδεν αυτόν και είπε προς αυτόν. Ζακχαίε, σπεύσας κατάβηθι. Σήμερον γαρ εν τω οίκω σου δει με μείνε...». (Λουκ. Θ΄, 5).

Κίνηση 3η: Ως έτοιμος από καιρό ο αρχι-φορομπήχτης δέχεται την πρόσκληση και ανακοινώνει «σταθείς δε Ζακχαίος είπε προς τον Κύριον. Ιδού τα ημίση των υπαρχόντων μου, Κύριε, δίδωμι τοις πτωχοίς, και εί τινος εσυκοφάντησα (=αδίκησα), αποδίδωμι εις τεραπλούν…» (Λουκ. Θ΄,8)… Και τα υπόλοιπα ήλθαν σαν το γάργαρο νερό. Ο μεν Ιησούς τα βρήκε με τον πρώην μικρο-εξουσιαστή και οι συστημικοί και ηθικίζοντες δεν έπαυσαν να βρίζουν…

****

Εάν θέλουμε από αύριο να κάνουμε μια νέα αρχή, δεν έχουμε παρά ως πρόσωπα και ως συλλογικά υποκείμενα να δράσουμε ως μικρο-ζακχαίοι. Και εάν η νέα εξουσία αλλάξει ρότα (όπως συχνά») τότε θα έχουμε κάθε δικαίωμα να θυμίσουμε τον Ιάκωβο τον αδελφόθεο, όπου «η θεία οργή απευθύνεται εναντίον όσων κατακράτησαν το μεροκάματο των θεριστών»  (Κεφ.5, 1-6)*2.

Και μέσα σε μια τέτοια λογική και θεολογία, μπορούμε να δράσουμε στα κινήματα του σήμερα… Γιατί οφείλουμε να υπερβούμε και την όποια, κατά Τάκη Φωτόπουλο, «Αριστερή μυθολογία και η νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση: ΣΥΡΙΖΑ και Podemos»

*****

*1 ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ Κυ­ρι­α­κς ΙΕ Λου­κκ το κα­τ Λου­κν (ιθ 1-10).

«Τ και­ρ ­κεί­ν, δι­ήρ­χε­το ­η­σος τν ­ε­ρι­χώ· κα ­δο ­νρ ­νό­μα­τι κα­λού­με­νος Ζακ­χα­ος, κα α­τς ν ρ­χι­τε­λώ­νης, κα ο­τος ν πλού­σι­ος, κα ­ζή­τει ­δεν τν ­η­σον τίς ­στι, κα οκ ­δύ­να­το ­π το ­χλου, ­τι τ ­λι­κί­ μι­κρς ν. Κα προ­δρα­μν μ­προ­σθεν ­νέ­βη ­π συ­κο­μο­ρέ­αν, ­να ­δ α­τόν, ­τι δι᾿ ­κεί­νης ­μελ­λε δι­έρ­χε­σθαι. Κα ς λ­θεν ­π τν τό­πον, ­να­βλέ­ψας ­η­σος ε­δεν α­τόν κα ε­πεν πρς α­τόν· Ζακ­χα­ε, σπεύ­σας κα­τά­βη­θι· σή­με­ρον γρ ν τ ο­κ σου δε με με­ναι. Κα σπεύ­σας κα­τέ­βη, κα ­πε­δέ­ξα­το α­τν χαί­ρων. Κα ­δόν­τες πάν­τες δι­ε­γόγ­γυ­ζον λέ­γον­τες ­τι πα­ρ ­μαρ­τω­λ ν­δρ ε­σλ­θε κα­τα­λ­σαι. Στα­θες δ Ζακ­χα­ος ε­πε πρς τν Κύ­ρι­ον· ­δο τ ­μί­ση τν ­παρ­χόν­των μου, Κύ­ρι­ε, δί­δω­μι τος πτω­χος, κα ε τι­νός τι ­συ­κο­φάν­τη­σα, ­πο­δί­δω­μι τε­τρα­πλον. Ε­πε δ πρς α­τν ­η­σος ­τι σή­με­ρον σω­τη­ρί­α τ ο­κ τού­τ ­γέ­νε­το, κα­θό­τι κα α­τς υ­ς ­βρα­άμ ­στιν· λ­θε γρ υ­ς το ν­θρώ­που ζη­τ­σαι κα σ­σαι τ ­πο­λω­λός».

ΠΗΓΗ: http://www.porphyrios.gr/index.php/pdf/liturgical/syntetagmenes-fyllades/263-2015-01-25-kyriakh-ie-loyka

*2 Προοπτικές της Πατερικής σκέψης για μια θεολογία της απελευθέρωσης, Του Θανάση Ν. Παπαθανασίου.

ΠΗΓΗ:http://www.tomtb.com/%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CE%BA%CE%AD%CF%88%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%AC-%CE%B8%CE%B5%CE%BF/

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: