• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 598,891 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαρτίου 2013
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Φεβ.   Απρ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ο διπλός θησαυρισμός, η ντόμπρα και η υποκριτική νηστεία και ο αναστάσιμος δρόμος της συγ-χώρεσης: πινελιές στο ευαγγέλιο της Τυροφάγου

«…Μὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς,

ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει,

καὅπου κλέπται διορύσσουσι καὶ κλέπτουσι…»

 

Ενώ από αύριο οι Ορθόδοξοι μπαίνουμε όλοι μαζί στο δρόμο της ομαδικής πολλαπλής νηστείας και άσκησης για να φτάσουμε και πάλι να γευτούμε καρπούς από το ζωοποιό αναστάσιμο δέντρο,  χτυπήθηκαν από την Ε.Ε. και οι καταθέσεις στην Κύπρο προχθές. «Οι Ρώσοι έχασαν σε μια μέρα έως και 3,5 δισ. ευρώ» σημειώνει η ρωσική έκδοση του αμερικανικού περιοδικού Forbes στο δικτυακό τόπο του.

Ο σκόρος στις αποθήκες των πλούσιων αποταμιευτών και οι παντοειδείς κλέφτες των υλικών αγαθών δεν έχουν χάσει ποτέ τη δουλειά τους. Γι’ αυτό ο Ιησούς στη σημερινή  εὐαγγελική περικοπή* της Τυρινής Κυριακής – Ματθ., κεφ. στ΄, στίχ. 14 έως21 –, μέρος της «επί του όρους ομιλίας» Του θέτει  τρεις αναγκαίες και ικανές συνθήκες ώστε το στάδιο της Μεγάλης σαρακοστής να έχει θετικό νόημα. Ένα νόημα ώστε να οικοδομείται σε σώμα ο κατακερματισμένος ατομικός άνθρωπος και να  πραγματοποιείται ο αιώνιος συλλογικός θε-άνθρωπος.

Αρχίζοντας λοιπόν από το τέλος της περικοπής σημειώνουμε:

1) Επειδή «ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεἔσται καἡ καρδία ὑμῶν» τίθεται ο στόχος. Αν τα χαρίσματα που δια του Πνεύματος πέμπει ο αναστημένος Ιησούς είναι ο θησαυρός των χριστιανών, προς τα εκεί προσανατολίζεται η πυξίδα καρδιά. Δυστυχώς για την επιβίωσή μας ή ευτυχώς για τον αναστοχασμό και την πνευματική επανατοποθέτησή μας τα τελευταία χρόνια, βιώνουμε την τεράστια και βαθιά κρίση της υπερσυσώρευσης κεφαλαίων, συνήθως άυλων «χαρτιών».

Από την κατάρρευση της Leaman Braders στις ΗΠΑ – και με σχέδιο – φτάσαμε στην κατάρρευση κρατών, δημόσιων αγαθών, συντάξεων, μισθών, ασφαλιστικών ταμείων και καταθέσεων στην καρδιά της Ε.Ε. Η ουτοπία μας κατέρρευσε και μια άλλη ιστορική ουτοπία μας περιμένει. Τα υλικά αγαθά ανήκουν σε όλους όσους μπορούν να εργαστούν και επιζητούν να το κάνουν, ανήκουν στα παιδιά που γεννιούνται, στους γέροντες που ξεκουράζονται, στους ανάπηρους και αδυνατούντες. Όχι στους κηφήνες. Ο αγώνας αυτός, προσωπικός και συλλογικός, είναι η τελευταία προϋπόθεση που έθεσε το σημερινό ευαγγέλιο: «…θησαυρίζετε δὑμῖν θησαυροὺς ἐν οὐρανῷ, ὅπου οὔτε σὴς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν…».

2) Επειδή το πάθος της συλλογικής συγκομιδής αμβλύνεται και στρεβλώνεται από την επιβολή στη συνείδηση του ατομικού ενστίκτου της επιβίωσης, η ορθόδοξη ψυχο-θεραπεία θέτει ως εργαλείο εκγύμνασης την συλλογική νηστεία από κάθε τέτοια επιβολή. Δεν είναι μόνο η αποχή από κάθε λιπαρή τροφή, δεν είναι μόνο η μείωσή της στο επίπεδο της μέρας ή της βδομάδας, είναι και η αποχή από κάθε μορφή εγωκεντρικής και ατομικής επιβίωσης. Γι’ αυτό ο Ιησούς πάντα συνδέει την νηστεία με την προσευχή (νοερά ή συλλογική) και την αποσυνδέει από κάθε κομπορήμανα δήθεν διαλάλησή της: «…ὅπως μὴ φανῇς τοῖς ἀνθρώποις νηστεύων…». Γιατί η αγάπη για το συλλογικό άνθρωπο είναι αυτό που μπορεί να φαίνεται και δεν «καίεται υπό το μόδιον»… Υπόδειγμα αποτελεί η  απαράμιλλη  φιλοξενία του Αβραάμ και της Σάρας σε τρεις αγνώστους «ξένους»…

3) Ο δρόμος από την ατομικότητα στην συλλογικότητα θέλει τον αναγκαίο χωροχρόνο της. Βασικό στοιχείο είναι το πνεύμα της αληθινής συν-ύπαρξης, η συγ-χώρεση μέσα από την αλληλο-περιχώρηση και την προσωπική απογύμνωση από τις ατομικές, βιολογικές ή ψυχοπαθολογικές άμυνες των δίκιων του καθενός. Εδώ δεν πρόκειται για την αναίρεση του κοινωνικού ή δημόσιου δικαίου ή την κατάργηση της πάλης των τάξεων. Πως άλλωστε να αναιρεί το ευ-αγγέλιο τα «ουέ του», το ευαγγέλιο της κρίσης με την «διαίρεση των εθνών κλπ» της προηγούμενης Κυριακής των απόκρεω, αλλά ακόμα και την μη συγχώρεση του ίδιου ουράνιου Πατέρα: «…ἐὰν δὲ μἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, οὐδὁ πατὴρ ὑμῶν ἀφήσει τὰ παραπτώματα ὑμῶν…».

Πρόκειται για το προσωπικό κατόρθωμα της άφεσης μόνο για αδικίες προς το δικό μας αποκλειστικά πρόσωπο και όχι των αδελφών μας που αδικούνται. Γι’ αυτές οφείλουμε να παλέψουμε για τη συλλογική δικαίωση, να παίξουμε το ρόλο μας στο στενά συλλογικό, στο κοινωνικό και στο πολιτικό γίγνεσθαι, μισώντας απάνθρωπες ιδεολογίες και πράξεις και όχι φυσικά τις (αμαυρωμένες) εικόνες του Χριστού. Τότε και μόνο τότε έχει νόημα να μπούμε στ’ αλήθεια στο στάδιο της σαρακοστής, χωρίς υποκρισία, που οδηγεί μπροστά στο «κενό μνημείο»: «…ἐὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, ἀφήσει καὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος..».

*****

*Ματθ. Κεφ. 6, χωρία 14 ἕως 21

«14 Είπεν ὁ Κύριος, ἐὰν γὰρ ἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, ἀφήσει καὑμῖν ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος·

15 ἐὰν δὲ μἀφῆτε τοῖς ἀνθρώποις τὰ παραπτώματα αὐτῶν, οὐδὁ πατὴρ ὑμῶν ἀφήσει τὰ παραπτώματα ὑμῶν.

16 ῞Οταν δὲ νηστεύητε, μὴ γίνεσθε ὥσπερ οὑποκριταὶ σκυθρωποί· ἀφανίζουσι γὰρ τὰ πρόσωπα αὐτῶν ὅπως φανῶσι τοῖς ἀνθρώποις νηστεύοντες· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἀπέχουσι τὸν μισθὸν αὐτῶν.

17 σὺ δὲ νηστεύων ἄλειψαί σου τὴν κεφαλὴν καὶ τὸ πρόσωπόν σου νίψαι,

18 ὅπως μὴ φανῇς τοῖς ἀνθρώποις νηστεύων, ἀλλὰ τῷ πατρί σου τἐν τῷ κρυπτῷ, καὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ.
19 Μ
ὴ θησαυρίζετε ὑμῖν θησαυροὺς ἐπὶ τῆς γῆς, ὅπου σὴς καὶ βρῶσις ἀφανίζει, καὅπου κλέπται διορύσσουσι καὶ κλέπτουσι·

20 θησαυρίζετε δὑμῖν θησαυροὺς ἐν οὐρανῷ, ὅπου οὔτε σὴς οὔτε βρῶσις ἀφανίζει, καὅπου κλέπται οὐ διορύσσουσιν οὐδὲ κλέπτουσιν·

21 ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεἔσται καἡ καρδία ὑμῶν

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: