• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 598,874 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουλίου 2012
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιον.   Αυγ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Οι πολύτεκνοι διπλοθεσίτες κληρικοί ως «ανάπηροι» ή ως ευνοημένοι στο δημόσιο εν μέσω κρίσης;

Σήμερα θα αποπειραθώ να γίνω «κακός». Θα αγγίξω ένα ειδικό θέμα για κληρικούς σε μια περίοδο όπου η πιθανότητα του πλήρους νομικού διαχωρισμού θεσμικής Εκκλησίας και Κράτους αυξάνεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Η αιτία της βεβαίως είναι διπλή:

Από τη μια η νόθα σχέση Ορθόδοξης ελλαδικής Εκκλησίας και κράτους και από την άλλη η τάση παγίωσης της αμερικανικής εμπνεύσεως λογικής ιδιωτικοποίησης των «Εκκλησιών». Και την ευνοούν φαινόμενα σαν αυτό που θα αποκαλύψω, όχι όμως στους παροικούντες την … Ιερουσαλήμ.

Προσωπικά δεν είμαι υπερ-πολύτεκνος, όπως μία μερίδα κληρικών. Είμαι απλά πολύτεκνος και όχι κληρικός. Κατανοώ επομένως ταυτόχρονα τόσο τις δυσκολίες των πολύτεκνων (όχι των κληρικών ιδιαίτερα), όσο κυρίως τις δυσκολίες των εκατομμυρίων ανέργων και στη χώρα μας, ειδικά  των αδιόριστων θεολόγων που βρίσκονται στη χειρότερη μοίρα απ’ όλους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς (αν δεν μου διαφεύγει κάποια τεχνική ειδικότητα).

Πριν δυο χρόνια είχαμε την αποποίηση του μισθού δύο Μητροπολιτών: Του Μεσογαίας Νικολάου και του Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου. Αποτέλεσμα; Να μη κλείνουν το στόμα τους και να μη φείδονται δρόμων πράξης στην δύσκολη ιστορική περίοδο του νεώτερου ελληνισμού και του ελληνικού λαού. Όμως αποτέλεσαν εξαιρέσεις. Μια μερίδα κληρικών συνεχίζει να έχει τον (μειωμένο όπως όλοι) μισθό του δημοσίου, αλλά και να  «αρπάζει» ακόμα «τυχερά» από αμετανόητους «φακελάκιδες» θρησκευόμενους σε πολλές ακολουθίες… Φαινόμενο που αντιστοιχούσε σε εποχές που οι κληρικοί δεν είχαν κρατικό μισθό, αλλά ούτε υπήρχε οργανωμένος μισθός από την ενορία…

Όμως υπάρχουν κληρικοί που (κατ)έχουν ακόμα νόμιμα δυο θέσεις στο δημόσιο. Συνήθως είναι εκπαιδευτικοί ιερείς. Και οι περισσότεροι εργάζονται τίμια και με όλες τους τις δυνάμεις και στις δυο θέσεις. Και πληρώνονται με ένα αλγόριθμο κάτι λιγότερο από το άθροισμα και των δυο μισθών. Βεβαίως υπάρχουν και κάποιοι λίγοι που συχνά «αποσπώνται» σε «Μητροπόλεις» και ενώ κάνουν μία και κάτι εργασία πληρώνονται κανονικά.

Τι συμβαίνει όμως σε περίοδο βαθιάς κρίσης; Συνεχίζονται τέτοια φαινόμενα; Βεβαίως. Μάλιστα βγαίνουν και εγκύκλιοι για πολύ ειδικές περιπτώσεις νόμιμης «διπλοθεσίας» ή «διπλομισθίας» που αφορούν γενικά «Αναπήρους, κληρικούς, συνταξιούχους και πολύτεκνους». Βγαίνει όμως και πιο ειδική εγκύκλιος που αφορά το συνδιασμό πολύτεκνου «διπλοθεσίτη» κληρικού: Εκεί η Τρόικα – προς το παρόν – δεν βάζει χέρι, ούτε η ντόπια πολιτική ελίτ. Γιατί άραγε; Θα χρησιμοποιηθεί κάποια στιγμή για έναν επώδυνο «χωρισμό» «Εκκλησίας και Πολιτείας» αντί για έναν συναινετικό και συμβατό; Ίσως….

Δημοσιεύω λοιπόν σήμερα την σχετική εγκύκλιο με τρεις επιδιώξεις:

1) Να «κάψω» ένα τέτοιο σενάριο, εάν η ανάρτηση περπατήσει.

2) Να βγούμε από το λήθαργο όσοι ακόμα ακουμπάμε στους «δοσίλογους» εραστές της «αναδιάρθρωσης», της «κάθαρσης», του «Ευρώ» και των «αγορών» σε εποχή άγριου καπιταλισμού…

3) Να στιγματίσω θεσμικές ιδιαιτερότητες στο δημόσιο (δεν είναι βεβαίως οι μοναδικές) που δίνουν λαβές και λόγους για πλήρη «διαπόμπευση» επί δικαίων και αδίκων…

Κατά τα άλλα «καλό καλοκαίρι» και καλή «Παναγιά»….

Advertisements

6 Σχόλια

  1. Επειδή ξέρω ότι οι προθέσεις σου είναι καλές,έχουν να κάνουν με την αγωνία για επιβίωση του Λαού, των νέων επιστημόνων, των νέων ανέργων, που αυτή δέχονται το μεγαλύτερο χτύπημα και αν θέλεις και την ξεφτίλα που βιώνουν των εργοδοτών, όταν σε αναζήτηση εργασίας, αυτοί βγάζουν το κόμπλεξ της αγραμματοσύνης τους και ότι άλλο κουβαλούν από τα παιδικά τους χρόνια, όμως ο τρόπος και ο δρόμος που δείχνεις και εννοώ τους παπάδες, κατά την γνώμη μου δεν βοηθά, απεναντίας βάνεις απέναντι τον Λαό με τον Λαό, ενισχύεις και επιβραβεύεις την κλοπή μισθών και συντάξεων, δήθεν για και προς αλληλεγγύη, η κλοπή αυτή που πάει στα ταμεία των Ευρωπαίων τοκογλύφων. Θα έλεγα λοιπόν για τα περί αντιπάλων και που είναι και μονόδρομος, αγώνα σύσσωμου όλου του Λαού και με μέτωπο ένα, τους τραπεζίτες μέσα και έξω και τα όργανα τους που διαχειρίζονται τα τις Ελλάδας μας σήμερα και εκεί χωράνε όλοι, όλοι όσοι είναι αντίθετοι, εκτός από τους δούρειους ίππους, την χρυσή αυγή και όλους τους συν αυτώ τραμπαλιζόμενους στο λούνα πάρκ της εξουσίας. Τα άλλα περί χωρισμού που εγώ δεν διαφωνώ, όπως και αυτό τις πολυθεσίας, που όμως θυμίζουν δείχνουν, εργαζόμενους και συνταξιούχους, (προνομιούχους), όπως βολεύει να μας παρουσιάζουν, ποιοι, αυτοί οι αδερφοφάδες που εξηγώ ποιο πάνω και στο που αποσκοπούν και ναι πρέπει να λέγεται, θέλουν, μεθοδεύουν, εμφύλιο μεταξύ τον εργαζομένων. Ανάμεσα στον Λαό. Δεν είναι το διαίρειν, θέλουν αίμα, στο έχω ξανά πει θέλουν εξόριστους, οι αθεόφοβοι να νομίζουν πως έτσι θα μειωθεί οι ανεργία.

  2. @ υιος ασωτος υιος ασωτος

    Κατ’ αρχήν να σε ευχαριστησω για την εκτίμησή σου για τις προθέσεις μου. Όμως:

    ΕΝΩ συμφωνώ για το πως θα πάμε σε μια ευρυτατη ενότητα ενάντια στο μεγάλο κεφάλαιο, τους τραπεζίτες και την τρόϊκα ΠΟΛΙΤΙΚΑ,
    ΔΕΝ έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε πως δεν βλέπουμε τις προσπάθεις κάποιων να την κάνουν ως εξαιρέσεις και να μείνουν στην άκρη με ένα άλλον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ πέραν της αλληλεγγυης και αλληλοπεριχωρης των απο κάτω.

    Για να χτιστει το Μέτωπο οφείλουμε να ειμαστε προσεχτικόι να μην αλληλοτρωγ΄λομαστε για τα πίτουρα )και ΕΔΩ ΣΥΜΦΩΝΩ μαζί σου), αλλά παράλληλα δεν μπορυμε να παραβλέπουμε όσυς την κάνουν με … ελαφρα πηδηματάκια και μάλιστα με κάλυμα το μαύρο ρασο της ταπείνωσης.

    ΥΓ: Είχα την εγκύκλιο πολλες μέρες σττην επιφάνεια εργασίας μου και δεν βιάστηκα να τις αναρτήσω. Το δούλεψα πολύ μεσα μου. Επειδή ουδείς αλάνθαστος θα περιμένω αρκετο καιρό για να δω και άλλους σχολιασνούς – φανερούς εδώ ή μη – για να αποδεχτω την εκτίμησή σου οτι «...κατά την γνώμη μου δεν βοηθά, απεναντίας βάνεις απέναντι τον Λαό με τον Λαό, ενισχύεις και επιβραβεύεις την κλοπή μισθών και συντάξεων, δήθεν για και προς αλληλεγγύη, η κλοπή αυτή που πάει στα ταμεία των Ευρωπαίων τοκογλύφων…«. Για σκέψου το και εσυ λιγάκι ακόμα…

  3. Στο ζήτημα των κληρικών που εργάζονται ως εκπαιδευτικοί υπάρχει και η πτυχή της θρησκευτικής ελευθερίας: η απαγόρευση κατοχής της (δεύτερης) θέσης στην εκπαίδευση, με το επιχείρημα ότι ο κληρικός πληρώνεται ήδη ως εφημέριος, έχει κριθεί ήδη από τη δεκαετία του ’80 ως αντίθετη στο άρθρο 13 του Συντάγματος για την προστασία της θρησκευτικής ελευθερίας, με αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, έγινε όμως δεκτός ο περιορισμός των αποδοχών του κληρικού από τη δεύτερη θέση (βλ. ΣτΕ 4045/1983, 986/1984 και 2753/1988).
    Κατά τη γνώμη μου, θα ήταν συνταγματικά απολύτως ανεκτή (αν όχι και επιβεβλημένη) υπό τις παρούσες συνθήκες, η υποχρέωση του κληρικού να επιλέξει τις αποδοχές της μιας μόνο από τις δύο θέσεις, χωρίς οποιαδήποτε προσαύξηση λόγω της δεύτερης θέσης. Το να πούμε όμως ότι πρέπει να μη διορίζονται και ως εκπαιδευτικοί επειδή είναι διορισμένοι ως κληρικοί, εξακολουθεί να δημιουργεί το ίδιο νομικό πρόβλημα, όπως κρίθηκε και τότε. Η ύπαρξη αδιόριστων θεολόγων δεν ασκεί επιρροή σε αυτό το συγκεκριμένο ζήτημα.
    Αυτά, πέραν του γεγονότος ότι η παράδοσή μας σαφώς γνωρίζει και αποδέχεται κληρικούς – δασκάλους. Ας μην δώσουμε αφορμή να δημιουργηθεί νέα πλάνη χείρων της πρώτης. Ευκαιρία και αφορμή ψάχνουν, όχι τόσον οι «άθεοι» όσο μερικοί από κείνους που φίλησαν «ευλαβέστατα» και επιδεικτικά το Σταυρό και το χέρι του Αρχιεπισκόπου πριν λίγες μέρες…

  4. @ Νίκος

    Συμφωνώ με το σχόλιό σου σχεδόν 100%. Ειδικά ότι ΔΕΝ πρέπει να αποκλκείονται από την εκπαίδευση όσι ειναι (διορισμένοι βεβαιως με μισθό) εξ υπαρχής. Τίθεται βεβαίως στη σημερινή φαση το ζήτημα της διπλομισθίας. Συμφωνω βεβαιως και με τα υπονοούμενα στο τελος.

    Το μόνο σημείο που κρατώ επιφυλάξεις ειναι η φραση σου: «… Ας μην δώσουμε αφορμή να δημιουργηθεί νέα πλάνη χείρων της πρώτης. Ευκαιρία και αφορμή ψάχνουν, όχι τόσον οι “άθεοι” όσο μερικοί από κείνους.Δεν μπορούμε δηλαδή να κρύβουμε συνεχώς τα σκουπίδια κάτω από τα χαλιά.

  5. φίλε Πάνο,

    το θέμα ποὺ θίγεις εἶναι σύμπτωμα μιᾶς βαθύτερης ἀσθένειας (διαστροφῆς, σωστότερα) ποὺ ἀπλώνεται στὸ σῶμα τῆς ἐκκλησίας.
    θὲς νὰ τὴν πῆς ἀστοχριστιανισμό; θὲς νὰ τὴν πῆς κρατικὴ θρησκεία / ἐκκλησία; θὲς νὰ τὴν πῆς πτωχαλαζονία ἑνὸς καταρρέοντα παποκαισαρισμοῦ; ὅπως καὶ νὰ τὴν ὁνομάσης θὰ ἔχης δίκιο, ἂν καὶ θὰ εἶναι λίγο νὰ τὴν περιγράψουν. (ἐγὼ ξέρεις ὅτι τὴν ὁνομάζω κληρικαλισμό – τὴν διαστροφὴ τῆς διακονίας (φυσικοῦ ρόλου τοῦ σώματος τῆς ἐκκλησίας) σὲ αὐτόνομη οὐσία-κυριαρχία ἐπὶ τοῦ σώματος.)

    ὅσοι θεωροῦν ἑαυτοὺς ὡς χριστιανοὺς (?) τείνουν νὰ λησμονοῦν ὅτι εἶναι φορεῖς τῆς ἱερωσύνης κατὰ χάριν (ἀπὸ τὸ τὸ χρίσμα) καὶ νὰ ἀντιμετωπίζουν κάθε κριτικὴ πρὸς τὸν κλῆρο σὰν ἐπίθεση πρὸς τὴν ἐκκλησία (λὲς καὶ μπορεῖ κανεῖς νὰ ἐπιτεθῆ στὸν Χριστό…).
    φοβᾶμαι ὅτι ἂν κάποιοι πραγματικὰ στρέφονται ἐνάντια στὴν ἐκκλησία δὲν εἶναι οἱ κατ’ ἐπάγγελμα ἀντἰθρησκοι ἀλλὰ οἱ κληρικαλιστὲς (λαϊκοὶ καὶ κληρικοί). αὐτὸ μπορεῖ νὰ γίνη φανερὸ καὶ ἀπὸ τὴν ἐξαιρετικὴ σκαιότητα ποὺ αὐτοὶ οἱ «χριστιανοὶ» (‘σχώρα μου τὰ εὶσαγωγικὰ) συνῆθως ἐπιτίθενται στοὺς ἀδελφούς τους ποὺ πράτουν ἢ νιώθουν διαφορετικὰ τὸ ἐπάγγελμα τοῦ χριστιανοῦ στὸν κόσμο. (μὴν μοῦ ζητήσεις παραδείγματα, τὰ γνωρίζεις καὶ δὲν εἶναι ἀνάγκη νὰ γίνω κακὸς πάλιν καὶ πολλάκις).

    καλὲς ὑπομονὲς (τράβα ἐπειγόντως ΔΙΑΚΟΠΕΣ).

    /βψ

  6. @ vassilip

    Ευχαριστώ για την προτροπή «τράβα ἐπειγόντως ΔΙΑΚΟΠΕΣ«, αλλά είναι μόνο μια κουβέντα…. Εγώ δείχνω να τραβάω, αλλά με τραβάνε πολλά ακόμα στην περιοχή…. Ας το ελπίσουμε ότι θα γίνει…

    Όσο για τα περί χαρισματικής Ιερωσύνης και κληρικαλισμού θεωρώ ότι γράφεις όμορφα και δεν έχω να λλάξω τώρα κάτι….

    Ομοίως καλές υπομονές…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: