• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 598,874 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαΐου 2012
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Απρ.   Ιον. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Εκ γενετής τυφλοί, η δική μας κολυμβήθρα και οι σημερινοί καθεστωτικοί τρομοκράτες

Η ευαγγελική περικοπή της αυριανής Κυριακής ήταν καθοριστική για την μετάβαση της εμπειρικής παιδικής μου θεολογίας στην με Λόγο θεολογία. Όντας φοιτητής στα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης είχα γοητευθεί από το σφύζον φοιτητικό και εν γένει νεολαιίστικο κίνημα της αμφισβήτησης. Ζούσαμε σε απογείωση την οριζόντια ανθρωπιστική, κοινωνική και πολιτική φιλοσοφική σκέψη. Αυτή όντως – την εποχή εκείνη – με έθελγε, αφού δεν ήταν πεπερασμένη και αφού έφτανε στα όρια της ατέρμονης ουτοπίας της ανθρώπινης πλήρους και περιεκτικής – θα λέγαμε σήμερα – άμεσης δημοκρατίας, παρά τις σταλινικές οργανώσεις της πολυποίκιλης αριστεράς της εποχής.

Η έλλειψη όμως βαθιά ριζωμένης κατακόρυφης και ατέρμονης υπαρξιακής διάστασης δεν καλυπτόταν στη δική μου συνείδηση με τον διαλεκτικό υλισμό. Μου φαινόταν λίγος αφού εγκλωβιζόταν και τελείωνε στο πεπερασμένο της ιστορίας. Είχε όμως ως βάση μια μεγάλη αλήθεια: την υλική βάση σε μια διαλεκτική εξελικτική διαδικασία, αλλά της έλλειπε το Πνεύμα.

Απάντηση σε μένα δεν μπορούσαν να μου δώσουν ούτε οι αναρχικοί φίλοι μου, ούτε οι διαβαστεροί μαρξιστές, μα ούτε οι συντηρητικοί χριστιανοί συνάδελφοί μου. Την απάντηση την πήρα από την (αυριανή) ευαγγελική περικοπή  «της θεραπείας του «εκ γενετής τυφλού».

Τέσσερις βασικοί άξονες της περικοπής μου έλυσαν τον φιλοσοφικό-θεολογικό «γόρδιο δεσμό» και από τότε έχουν χαραχθεί στα κεντρικά κιτάπια της ενσυνείδητης θεολογικής μου αντίληψης:

α) Το άμεσο ενδιαφέρον του Ιησού να δώσει φυσικό φως σε ένα εκ γενετής τυφλό δίνοντας αξία στην ολόπλευρη υλική ύπαρξη, παρά τα όποια προβλήματα της «φυσικής επιλογής». Επομένως στη ζωή δεν μένουμε στα «κακώς κείμενα», αλλά χρησιμοποιούμε όλε στις δυνατότητες να εξελιχθεί ο βιολογικός άνθρωπος  στην βιολογική πληρότητά του. Πόσο μάλλον ο κοινωνικός και πολιτικός άνθρωπος…

Τότε δεν γνώριζα ότι αυτή η Κυριακή είναι η 2η της 2ης τριάδας στην αναστάσιμη περίοδο, όπου ξετυλίγεται η βιολογική έκφραση της αγάπης του αναστημένου. Την προηγούμενη Κυριακή έδωσε πληρότητα ζωής σε παράλυτα, αύριο σε τυφλό. Την επόμενη σε κατάκοιτο. Συμπέρασμα: Το νεανικό κίνημα των ποικιλόμορφων συναδέλφων μου είχε καθαγιασθεί.

β) Η χρήση της λίγης λάσπης για την ίαση του ματιού και όχι μια ιδεαλιστική «άυλη» – «πνευματική» τηλεπαθητικής προσέγγισης από τον Ιησού. Ανεξάρτητα από τις πιο βαθιές θεολογικές διαστάσεις του γεγονότος, από μένα υπογραμμίστηκε βαθιά μέσα μου η «υλιστική» διάσταση της πραγματικότητας. Έτσι κατανόησα την θέλξη των φίλων μου για τον «διαλεκτικό» υλισμό, αλλά και την πάνδημη απέχθεια στον υποκριτικό ιδεαλισμό των καθεστωτικών. Σε αυτόν δηλαδή που λειτουργούσε ως βιτρίνα για τις ανομίες τους. Ανομίες που βεβαίως εμφανίστηκαν και πάλι στο διάβα της μεταπολίτευσης από τους νέους καθεστωτικούς.

γ) Η ίαση δεν έγινε «αυτόματα», αλλά χρειάστηκε να φτάσει τα ξελασπωθεί ο τυφλός στην «κολυμβήθρα του Σιλωάμ». Σιλωάμα σημαίνει «απεσταλμένος», δηλα΄δη Μεσίας. Στο νίψιμο αυτό τονίζεται ταυτόχρονα η αξία της ζώσας παράδοσης, ο βηματισμός προς αυτήν, αλλά με το βλέμμα στο μέλλον. Με το βλέμμα δηαλδή στον απεσταλμένο που φανερώνει την κατακόρυφη διάσταση στο νόημα της ζωής.

δ). Η νικηφόρα μάχη με το κατεστημένο των Φαρισαίων του «αναβλέψαντος» και η σταθερή προσήλωση στον «Υιό του Θεού». Η μάχη αυτή τον έβγαλε δυνατό και με ξεκάθαρη πίστη. Εμένα μου έδειξε το νόημα της μετέπειτα ζωής μου.

*********

Με πολλές διακυμάνσεις πορεύτηκα από τότε πολλές … τετραετίες… Αυτή την περίοδο βιώνω μαζί με σας το τέλος αυτής της περιόδου, το τέλος της μεταπολίτευσης. Οι σύγχρονοι πολλαπλοί Φαρισαίοι τρομοκρατούν. Δεν γνωρίζω αν τα βγάλουμε πέρα. Όχι γιατί δεν είμαστε «εκ γενετής τυφλοί». Έχω ακόμα αμφιβολίες για το αν ο Απεσταλμένος έχει βάλει λάσπη στα μάτια μας και αν γνωρίζουμε προς τα πού πέφτει η «Κολυμβήθρα του Σιλωάμ».

Με καθησυχάζει κατά κάποιο τρόπο, ενεργητικά βεβαίως, όμως το γεγονός ότι ο Ιησούς στο σχετικό ερώτημα των μαθητών του, ξεπέρασε αυτό το δίλλημα των ευθυνών:

«καἠρώτησαν αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· ραββί, τίς ἥμαρτεν, οὗτος ἢ οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἵνα τυφλὸς γεννηθῇ; 

ἀπεκρίθη ᾿Ιησοῦς· οὔτε οὗτος ἥμαρτεν οὔτε οἱ γονεῖς αὐτοῦ, ἀλλ’ ἵνα φανερωθῇ τἔργα τοῦ Θεοἐν αὐτῷ. 

ἐμὲ δεἐργάζεσθαι τἔργα τοῦ πέμψαντός με ἕως ἡμέρα ἐστίν· ἔρχεται νὺξ ὅτε οὐδεὶς δύναται ἐργάζεσθαι…»

Μήπως φτάνει η ώρα και σε μας, βάζοντας ο απεσταλμένος, δια της ιστορίας, τη λάσπη της οικονομικής κλπ κρίσης στα μάτια μας και όλα τα σχετικά που παθαίνουμε, θα κάνουμε «τον κανόνα μας», θα ξεπλυθούμε στην «κολυμβήθρα» και θα νικήσουμε τους τρομοκράτες των ημερών; Ίσως η ώρα που θα συμβεί δεν είναι και τόσο μακριά, όσο προσπαθούν να μας πείσουν τα … παπαγαλάκια και οι σχετικοί τροϊκανοί Φαρισαίοι…

Ο αγαπητός παπα Ηλίας το εύχεται από ψυχής: Οι τρομοκρατημένοι τρομοκράτες…

Advertisements

2 Σχόλια

  1. Η σημερινή μέρα μας δίνει τη δυνατότητα να καταλάβουμε πώς φθάσαμε μέχρι εδώ και τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα.
    1.Πώς φθάσαμε έως εδώ?
    Είναι να εξοργίζεται κανείς με το ΚΛΕΨΙΜΟ που έγινε όλα αυτά τα χρόνια από τα δύο μεγάλα κόμματα,που ο λαός εμπιστεύθηκε με την
    ψήφο του.Τώρα είμαστε με θηλιά στο λαιμό.Τι να περιμένουμε από την
    Ευρώπη?ότι θα μας χαρίσει τα χρέη?αρκετά τους δουλέψαμε όλα τα
    χρόνια με επιδοτήσεις που έγιναν διαμερίσματα,αυτοκίνητα κλπ. καταναλωτικά αγαθά…..Ευτυχώς που μας ανέχονται ακόμη.
    2.Τί πρέπει να γίνει?
    Αλλοίμονο στον λαό που θέλει διαρκώς ένα βούρδουλα για να κάνει τα
    αυτονόητα.Δηλ.να μην κλέβει,να μην λέει «άστο για την επόμενη ημέρα,άστο να το κάνει ο άλλος και όχι εγώ».Ο Έλληνας διαβρώθηκε
    όλα αυτά τα χρόνια μετά την μεταπολίτευση και η χώρα έφθασε στον πάτο.Όποιος πιστεύει ότι η κάθε μορφής αριστερά ,πράσινη,ροζ,κόκκινη θα λύσει τα προβλήματα είναι βαθειά νυχτωμένος…………..Δεν έχουμε ανάγκη ούτε τους αποτυχημένους αριστερούς αλλά ούτε τους νεοφιλελεύθερους. Έχουμε ανάγκη να μελετήσει ο καθένας μας το ευαγγέλιο του Χριστού μας,να προβληματισθεί,να πάει στην Εκκλησία και τελικά να ΑΛΛΑΞΕΙ τρόπο
    ζωής ο ίδιος.Η αλλαγή δεν έρχεται με τη βία της αριστεράς-δεξιάς,αλλά
    με το κλίκ που θα γίνει στον καθένα προσωπικά,στην συνείδηση.Βοήθειά μας τούτες τις δύσκολες ώρες μόνο η Εκκλησία και ο Χριστός θα μας δώσουν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: