• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 603,755 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Αύγουστος 2011
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιολ.   Σεπτ. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ο «Δανειστής» που χαρίζει, οι τοκογλύφοι των elite και η απάντηση της καρδιάς

Οι σχέσεις των ανθρώπων θεμελιώνονται, μάλλον κατά σειρά, στην ανταλλαγή των προϊόντων τους, στην επικοινωνία του λόγου τους και στο ξεχείλισμα της καρδιάς τους. Σε όποια ιστορική φάση και αν βρεθούν και στα τρία επίπεδα παρεισφρύουν αλλοτριώσεις, πονηριές και σκληρά – εξατομικευμένα αισθήματα, συνεπικουρούμενα και από μορφές εξουσιαστικής δύναμης

Στην εποχή της ύστερης μετανεωτερικότητας, της καπιταλιστικής πληροφορικής παγκοσμιοποίησης και τρομακτικής υπερσυσσώρευσης πλούτου, κυρίως με τη μορφή πια του λογιστικού χρήματος ο δανεισμός αποκτά μια πολύ ακραία εκβιαστική μορφή που ξεκινά από το πιο απόμακρο ιδιώτη και φτάνει στο κράτος της υπερδύναμης.Γι’ αυτό η σημερινή ευαγγελική περικοπή (ΙΑ΄ Ματθαίου, Κεφ.  18, 23-35, που έχει ως επίκεντρο την υπέρβαση του ασήκωτου βάρους του δανεισμού, γνωστή και ως «Παραβολή του πονηρού δούλου») αποκτά απρόσμενα διπλό χαρακτήρα:

Από τη μια αναδεικνύει τη διπλή θεολογική φύση της εξουσίας των δανειστών και από την άλλη υποδεικνύει τον χαρακτήρα των αλλοτριωμένων ανθρώπων, που κυρίως είναι δούλοι της μικρομέγαλης μικρότητάς τους, της μυωπικής όρασης της ζωής και φυσικά της πονηρής φύσης των εξατομικευμένων λογισμών  τους.

Στην πρώτη περίπτωση ο Δημιουργός-Δανειστής (της ανθρωπότητας) και Πηγή της θυσιαζόμενης Εξουσίας προσφέρει «επί δικαίους και αδίκους» την γένεση, την συνύπαρξη με τη φύση, τις ανθρωπολογικές και κοινωνικές σχέσεις ως βάση αλληλέγγυας ζωής με το υπόδειγμα του δανείζειν χωρίς τόκο. Μέσα όμως σ’ αυτές γεννιούνται αλλοτριώσεις, όπου οι δανειστές αποτελούν την πιο ακραία κοινωνική μάστιγα: «τους πονηρούς δούλους». Αυτούς που ενώ οι ίδιοι είναι υπόχρεοι στο Μέγα Δανειστή που χαρίζει, αυτοί οικειοποιούνται (με μια ιστορικής και κοινωνικής διάστασης προσωρινότητα) τον φυσικό και κοινωνικό πλούτο και αναπαράγουν τον καρκίνο των elite.

Όμως το πνεύμα αυτό δεν αποτελεί ούτε τυχαίο γεγονός σε κάποιους ανθρώπους ή ιδιαίτερο μονομερές χαρακτηριστικό μόνο μιας κάστας (παρότι ο εγκλωβισμός στη λογική εκεί αποτελεί συνήθως πνευματικό λαβύρινθο), αλλά μια καθολική αλλοτρίωση, που φτάνει μέχρι τις πιο απλές ανθρώπινες σχέσεις: Τη φιλία, τον έρωτα, τη συγγένεια, τα καθημερινά πάρε-δώσε, τις εργασιακές, γνωστικές ή  πολιτικές σχέσεις, κλπ).  Έτσι συχνά και ως κανόνας, αντί να ξεπερνιέται το ασήκωτο βάρος των (τοκογλυφικών) δανεισμών και το άγος της δουλοπρέπειας που από τη φύση τους παράγουν, οδηγούν στο τέλος, στην άβυσσο του μηδενός της καταστροφής.

Το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα έτσι από τη μια αναδεικνύει τον χαρισμό των θεϊκών δανείων στον καθένα μας με μοναδική προϋπόθεση να προσλάβουμε το πνεύμα αυτό στη ζωή μας. Να χαρίζουμε και εμείς κάθε «δάνειο». Γιατί μόνο έτσι μπορούμε να  μετατραπούμε σε μέλη «χαρισματικής» κοινότητας και εν τέλει ευχαριστιακής. Σε διαφορετική περίπτωση, όσο και αν συσσωρεύουμε «χρήμα», «γνώσεις», «εξουσία», επί της ουσίας μπαίνουμε σε μια προσωπική «φυλακή», αλλά και σε κοινωνική έρημο, που τα βασικά τους χαρακτηριστικά είναι ο «βασανισμός» του εσωτερικού μας βρέφους, αυτού που δεν το αφήνουμε να ενηλικιωθεί πνευματικά: «…ἐὰν μἀφῆτε ἕκαστος τἀδελφῷ αὐτοἀπὸ τῶν καρδιῶν ὑμῶν τὰ παραπτώματα αὐτῶν…».

Από την άλλη, σε μια εποχή παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αναδεικνύεται το έλλειμμα ενός αλληλέγγυου πολιτισμικού, αλλά και ικανού πολιτικού υποβάθρου, ικανού να οδηγήσει τους λαούς σε μια άλλη ιστορία πέρα από τον άγριο καπιταλισμό  που βιώνουμε στη βασανιστική εκδοχή του, τώρα που το «διάλλειμα τέλειωσε», προς μια κοινωνία αλληλέγγυα – «… οὐκ ἔδει καὶ σἐλεῆσαι τὸν σύνδουλόν σου, ὡς καἐγώ σε ἠλέησα;…» – δηλαδή προς μια πραγματική και περιεκτική δημοκρατία, με άρωμα θείων χαρισμάτων: «…σπλαγχνισθεὶς δὁ κύριος τοῦ δούλου ἐκείνου ἀπέλυσεν αὐτὸν καὶ τὸ δάνειον ἀφῆκεν αὐτῷ…».

Advertisements

Ένα Σχόλιο

  1. Κεντάς Παναγιώτη!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: