• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,155 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Απρίλιος 2011
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μαρ.   Μάι. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ελεύθερες μεταμοσχεύσεις ναι, κατασχέσεις οργάνων όχι!

«Βρήκαν παπά και λένε να θάψουν και κανα ζωντανό»!!! Ναι ακριβώς έτσι περίπου φαίνεται ότι το πάει ειδικό νομοσχέδιο που κατατίθεται στη Βουλή.

Ο «παπάς» που βρήκαν είναι η οικονομική και πολιτική κατοχή πάνω στο λαό και εις βάρος της δικής μας πατρίδας έφερε το Pasok και συνευλόγησαν οι φιλομνημονιακές δυνάμεις άμεσα (Dora και  Laos) ή έμμεσα (Νέα ND).


Οι «ζωντανοί» είμαστε όλοι εμείς, που αν και δεν πάμε πριν τα «κακαρώσουμε» να δηλώσουμε ότι δεν χαρίσουμε όργανα, ε τότε έχουμε δυνάμει μετατραπεί σε «δωρητές» οργάνων μεταμόσχευσης, χωρίς τη θέλησή μας, κατά τη ώρα που θα λάβει μέρος το «Μυστήριο του θανάτου» μας.

Γιατί βεβαίως είναι άλλο πράγμα όντες ζωντανοί να χαρίσουμε το ένα από τα δυο διπλά όργανά μας του κορμιού μας κατά το «έχων δύο χιτώνες χαρίζει τον ένα», και άλλο να επέμβουν και να «αρπάξουν» ως γύπες διπλά ή και μονά όργανα, όταν εμείς θα οδεύουμε μέσω της Πύλης του βιολογικού μας θανάτου, ειδικά σε περίπτωση ατυχήματος, προς την «άλλη ζωή».

Δυστυχώς στην περίπτωση «ζώντων» και φυσικά συνειδητών δοτών τα πράγματα μπαίνουν σε στενούς ατραπούς: «…Όσον αφορά την αφαίρεση οργάνων από ζώντα δότη, επιτρέπεται μόνον όταν πρόκειται να γίνει μεταμόσχευση στο σύζυγό του, σε ασθενή με τον οποίο ο δότης συνδέεται με το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης, σε συγγενή μέχρι και τον τέταρτο βαθμό εξ αίματος σε ευθεία ή πλάγια γραμμή (γονείς, παιδιά, εγγόνια, δισέγγονα, αδέλφια, ξαδέλφια, ανίψια, θείοι), σε συγγενή μέχρι το δεύτερο βαθμό εξ αγχιστείας (γονείς και αδέλφια συζύγου), καθώς και «σε πρόσωπο με το οποίο έχει προσωπική σχέση και συνδέεται συναισθηματικά».

Για την τελευταία περίπτωση, σύμφωνα με το προσχέδιο, θα απαιτείται άδεια με δικαστική απόφαση, που εκδίδεται κατόπιν ελέγχου όλων των προϋποθέσεων αφαίρεσης οργάνου από ζώντα πρόσωπο και επιπλέον της ψυχικής υγείας του δυνητικού δότη, της προσωπικής σχέσης και του συναισθηματικού δεσμού του με τον υποψήφιο λήπτη, όπως και την ανιδιοτέλεια της προσφοράς…»

Τελείως συνοπτικά, αλλά καθαρά για το νοήμονα πολίτη υπογραμμίζει   και «η καλύβα ψηλά στο βουνό», όπου ακολουθούν δεκάδες σχόλια… Με την απλή λογική γι’ αυτό το σχεδόν «ναζιστικού» τύπου νομοθέτημα ισχυρίζεται ότι δημιουργεί συνθήκες για «Πολλά τα ερωτηματικά, δύσκολες οι απαντήσεις…». Οπότε ανοίγει η «κατοχική» πλειοψηφία πολλά πολιτικά, νομικά και κοινωνικά ζητήματα, πατώντας ταυτόχρονα στο πολιτικό χάος και στην συναισθηματική φόρτιση με το ζήτημα της διευρυνόμενης λίστας υποψηφίων δεκτών…

Από την άλλη μεριά η ιατρική (κυρίως εμπορευματοποιημένη) elite δεν λέει όχι, στη δύσκολη εποχή, για να σιγουρέψει πελατεία…, παρά τις νομικές τυπικές προβλέψεις περί «ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ)… Εδώ ταιριάζει «το (συναισθηματικά και επιστημονικά) τερπνόν, μετά του (επαγγελματικά) ωφελίμου»… Δύσκολη εποχή δηλαδή για βαριά φιλοσοφία και θεολογία…

Από πλευράς τώρα θεολογικής, από εκεί και πέρα, ο παπα Κώστας Στρατηγόπουλος έθεσε το μαχαίρι πολύ πιο βαθιά, αφού μεταξύ του επιστημονικού «εγκεφαλικού θανάτου» και του γνωστού «τελικού» θανάτου διενεργείται «Το Μυστήριο του θανάτου»… Με μία ομιλία επί του θέματος, νομίζω, ότι αναγκάζει και τη θεσμική Εκκλησία να θεολογήσει με ακρίβεια όσον αφορά τους πιστούς. Και εντάξει δεν τελειώνει τόσο εύκολα το θεολογικό ζήτημα, αλλά βάζει δύσκολα από εδώ και πέρα….

– Θέτει το ζήτημα: «…Γι’ αυτό, εμείς, πρέπει να περιμένωμε το σώμα πραγματικά να είναι πεθαμένο. Ας το διαπιστώνωμε, όπως το διεπίστωνε η παληά Ιατρική, ο παληός ο γιατρουδάκος, ώστε να είμαστε σίγουροι. Το πότε ακριβώς πέθανε ένας άνθρωπος δεν ξέρομε. Γι’ αυτό, δεν πρέπει να γίνωνται άκαιρες παρεμβάσεις. «Ου φέρει, λοιπόν, τό μυστήριον έρευναν»…».

– Βάζει τον εαυτό του στη θέση του νομοθέτη και κατόπιν του γιατρού: «…Αν μετά από ένα τροχαίο δυστύχημα, ένας καταλήξη εγκεφαλικά νεκρός, και δηλωθή ως εγκεφαλικά νεκρός, αλλά όχι κλινικά νεκρός, εγώ δεν μπορώ να πάρω τα όργανά του. Με την προοπτική ότι θα πεθάνη μετά από πέντε δευτερόλεπτα, εγώ όργανα δεν μπορώ να πάρω. Αδυνατώ…».

– Καταλήγει: «…Δεν ζητούμε ευθύνες, δεν κάνομε δικαστήριο. Κάνομε θεολογία. Περί θανάτου θεολογία, για να μη λειτουργήση ένα άνομο σύστημα αγρίας εκμεταλλεύσεως του άλλου… Ούτε εγείρεται θέμα σωτηρίας για εκείνον που έδωσε τα όργανά του. Αυτά, είναι ανόητα πράγματα…

…Ηθελημένα μιλάνε για διπλό θάνατο… Ιατρικά, (το θέμα του χωρισμού της ψυχής) ποτέ δεν θα το λύσουν. (Επιφανειακά), αυτοί, το έλυσαν. Έβαλαν τον όρο «εγκεφαλικός θάνατος», και το έλυσαν. Αλλά, στην πράξη, κατά αλήθειαν, δεν το έλυσαν. Απόδειξις, ότι δεκάδες επιστήμονες, παγκοσμίως, διαμαρτύρονται. Αυτό, δεν λέει κάτι;..»

Advertisements

27 Σχόλια

  1. Δεν μπορεί να υπάρξει «ανθρωπιά» ex lege. Όλα αυτά θυμίζουν…βιοπολιτική. Τα’ λεγε ο έρμος ο Agamben στο «Homo Sacer» εδώ και χρόνια: «Το νέο πολιτικό σώμα της Δύσης συγκροτείται από τα απολύτως φονεύσιμα σώματα των υπηκόων»(Homo Sacer,εκδ. Scripta,σελ.199). Και παρακάτω:»…ζωή και θάνατος δεν αποτελούν κυριολεκτικώς επιστημονικές έννοιες, αλλά πολιτικές έννοιες, που ως τέτοιες,αποκτούν ένα νόημα μόνο διαμέσου μιας απόφασης..»(ό.π.,σελ.253). Και: «Ως εκ τούτου δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι μεταξύ των ένθερμων υποστηρικτών του εγκεφαλικού θανάτου και της νεωτερικής βιοπολιτικής συγκαταλέγονται και εκείνοι οι οποίοι επικαλούνται την παρέμβαση του κράτους, το οποίο, αποφασίζοντας τη στιγμή του θανάτου, θα επιτρέπει την ακώλυτη παρέμβαση πάνω στον «ψευδοζωντανό», όταν αυτός βρίσκεται στην αίθουσα ανάνηψης»(ό.π., σελ. 254).

  2. […] δική μας ταπεινή θέση,όπως την καταθέσαμε σε σχόλιο μας στο “Μανιτάρι του Βουνού“, είναι η […]

  3. αμεριμνησία

  4. Ίσως δεν έχετε κατανοήσει σφαιρικά το θέμα ή (πιο πιθανό) δεν έχει φτάσει στην πόρτα σας το πρόβλημα. Κάθε μέρα πεθαίνουν νέα παιδιά από έλλειψη οργάνων ενώ ταυτόχρονα κείτονται στην άσφαλτο και πάνε στράφι όργανα πολλαπλάσια. Η διάγνωση του εγκεφαλικού θανάτου και τα φιλοσοφικά θέματα δεν έχουν καμία παντελώς σχέση. Υπάρχουν χιλιάδες τελείως ξεκάθαρες περιπτώσεις, μην επικεντρωνόμαστε στις «περίεργες» (κώμα κλπ) http://bit.ly/gfQBcp

  5. @ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ

    Ευχαριστώ για την αναδημοσίευση, συνυπογράφω το σχόλιό σου…

    @ Μιχαήλ Εύφορος

    Αμεριμνησία, αλλά όχι αδιαφορία. Μη ξεχνάμε ότι τα «εμέριμνα» πουλιά που δεν θερίζουν, αγωνιζονται να κτισουν τις φωλιές τους, ζευγαρώνουν , κάνουν μάχη για να ταισουν τα παιδάκια τους στη φυσει και να συντηρηθούν…

    Καλή Ανάσταση

  6. @ Alexander Chalkidis

    Ευχαριστώ για την υποσημείωσή σας. Εξάλλου μου είναι γνωστή, ως κυρίαρχη.

    Το ζήτημα με το νομοσχέδιο έφυγε από το φιλοσοφικό – θεολογικό επίπεδο και οδηγείται στο πολιτικό – ολοκληρωτικής μορφής. Δυστυχώς μαζί με τα ξερά, ίσως καούν και χλωρά….

  7. Καλησπέρα,

    στο blog μου έχω παραθέσει μερικά επιχειρήματα και 2 άρθρα ενός ιατρού σχετικά με τον εγκεφαλικό (και όχι μόνο) θάνατο τα οποία ίσως σας ενδιαφέρουν.
    Θα τα βρείτε εδώ
    http://apeleytheros.wordpress.com/2011/04/02/dorea-organon-fovia/

    Επίσης έχω παραθέσει και αυτό το βίντεο από έναν «δικό σας» άνθρωπο. Αυτός άραγε δεν ξέρει θεολογία;

  8. @ apeleytheros

    Ευχαριστω για την ενημέρωση. Τα άρθρα που παραθέτεις αποτελούν την κυρίαρχη άποψη για τις μεταμοσχεύσεις στα όρια «του γκεφαλικού θανάτου»… Τις απόψεις του Σεβ. Μεσογαίας Νικολάου τις είχα υπόψιν μου.

    Πάντως το καινούριο που έχει πολιτική σημασία και όχι φιλοσοφική [και θεολογική για μας] είναι η ολοκληρωτική αντίληψη και νομοθεσία για να είμαστε δότες προκαταβολοκά. Δείγμα του ευρύτερου διεθνούς ολοκληρωτισμού. Εδώ δεν υπεισέρχεται επιστήμη αλλα το πνεύμα της εθελοδουλείας ή ελευθερίας.

  9. Τι να κάνουμε. Επαφιέμενοι στην διάθεση προσφοράς Ελλήνων καταλήξαμε να «εισάγουμε» νεφρά από χώρες της ΕΕ που έχουν εφαρμόσει το μέτρο και καλύπτουν τις δικές τους ανάγκες, Οι δικοί μας νεφροπαθείς, περιμένουν στις λίστες έως και 5 χρόνια.

    Εθελοδουλεία; Τι υποχρεώνεσαι να κάνεις; Νεκρός θα είσαι. Το πτώμα σου, που έτσι και αλλιώς χώμα θα γινόταν, θα ωφεληθούν άνθρωποι από αυτό (στην εξαιρετικά απίθανη περίπτωση που.. χτύπα ξύλο.). Δεν με ενδιαφέρουν οι «πολιτικές» ερμηνείες όταν πρόκειται για ανθρώπινες ζωές. Και το θεωρώ απίστευτα σκληρό και αντιχριστιανικό να βλέπεις ανθρώπους να πεθαίνουν και να τους λες «ψόφα! με ενδιαφέρει να προστατεύεται η αδιαφορία μου!»
    (γιατί αν σε ενδιαφέρει το ζήτημα, ή θα είχες γίνει δωρητής, η θα στείλεις επιστολή να μην γίνεις. Δεν στερείσαι κανένα ΑΠΟΛΥΤΩΣ δικαίωμα η ελευθερία. Ο νόμος αναλαμβάνει όταν μέσω της αδιαφορίας σου ψήφισες «λευκό».

  10. @ apeleytheros

    Μάλλον δεν πρόσεξες καλά ούτε την απάντησή μου, ούτε τον τίτλο του ποστ…

  11. Παντως απο το internet μαθαινεις πραγματα. Μεχρι τωρα νομιζα οτι ηξερα, οτι οι μεταμοσχευσεις γινονται απο οργανα νεκρων ανθρωπων. Και δεν καταλαβαινα γιατι δεν εβγαζε το κρατος ενα νομο να γινονται υποχρεωτικα οι μεταμοσχευσεις, οταν πεθενες. Δεν ηξερα, οτι πρεπει ο αλλος να ειναι ζωντανος, σε κωμα, να κυκλοφορει το αιμα, για να του παρουν ενα οργανο. Ευχαριστω για την πληροφορηση. Αλλαξε ολη η φιλοσοφια μου σχετικα με τις μεταμοσχευσεις. Ειναι τρελο τελειως δηλαδη. Περνουν οργανα απο ζωντανους ανθρωπους, που τους θεωρουν εγκεφαλικα νεκρους. Και εχω διαβασει στις εφημεριδες, για ανθρωπους που συνηλθαν απο κωμα μετα απο 30 χρονια. Σπανια περιπτωση δηλαδη, 1 στο 1.000.000, αλλα εγινε.

  12. Μια μικρή συμβολή για τη νομική πτυχή του ζητήματος. Η «εικαζόμενη συναίνεση» γενικά είναι προβληματική νομική κατασκευή, ακριβώς διότι είναι εικαζόμενη και όχι ρητά εκφρασθείσα. Για το λόγο αυτό, σπάνια ο νομοθέτης καταφεύγει σε αυτήν και όταν το κάνει, προσπαθεί να λάβει υπόψη του όποια στοιχεία υπάρχουν, ώστε να βεβαιώσει ότι πράγματι αυτό θα ήθελε ο άνθρωπος. Κλασική περίπτωση, η κληρονομική διαδοχή εξ αδιαθέτου: εφόσον δεν υπάρχει διαθήκη, δε γνωρίζουμε με βεβαιότητα τη βούληση του νεκρού σχετικά με την περιουσία του, γι’ αυτό επεμβαίνει ο νόμος και ρυθμίζει το ζήτημα, με βάση όμως τις κρατούσες κοινωνικές αντιλήψεις και το συνήθως συμβαίνον, δηλαδή κληρονομούν οι στενότεροι συγγενείς. Στην περίπτωση όμως του επίμαχου νομοσχεδίου, φοβάμαι ότι επικρατούσα κοινωνική αντίληψη δεν υπάρχει, ούτε βέβαια η δωρεά οργάνων είναι το συνήθως συμβαίνον, επομένως η ¨εικαζόμενη συναίνεση¨ δε στηρίζεται κάπου. Η «αδιαφορία» που αναφέρθηκε παραπάνω, νομικά δεν αρκεί για να θεμελιώσει μια «εικαζόμενη συναίνεση». Για τους λόγους αυτούς, νομίζω ότι η ρύθμιση είναι άκρως προβληματική, είμαι δε 100% βέβαιος ότι μόλις ανακύψει θέμα εφαρμογής της, οι συγγενείς του νεκρού θα καταφύγουν στα δικαστήρια και εκεί, βέβαια, τα επιχειρήματα υπέρ ή κατά της ρύθμισης θα πρέπει να είναι νομικά, βάσει του Συντάγματος της χώρας, όχι θεολογικά, φιλοσοφικά ή ιδεολογικά (αν θεωρήσουμε ότι μια νομική ερμηνεία μπορεί να είναι πλήρως απαλλαγμένη αυτών), ούτε όμως επιχειρήματα σκοπιμότητας του τύπου «υπάρχει μεγάλη λίστα αναμονής και αφού δεν έχουμε εγχώρια όργανα, πρέπει να βρούμε, ώστε να μην περιμένουμε από το εξωτερικό…».

    Αντιπαραβάλετε την παραπάνω ρύθμιση για τους νεκρούς με την προτεινόμενη ρύθμιση για τους ζωντανούς δότες: πόσο σχολαστικά επιδιώκεται εδώ να διαπιστωθεί η βούληση του δότη, ότι η δωρεά γίνεται για οικείο πρόσωπο, ότι δεν υπάρχει αντάλλαγμα κ.λπ., σε σημείο που απαιτείται πια άδεια με δικαστική απόφαση. Όλα αυτά θεσπίζονται πολύ ορθά, για να αποφευχθεί πρωτίστως η πιθανότητα εμπορίας οργάνων. Ο ίδιος όμως κίνδυνος, σε ασυγκρίτως μεγαλύτερο βαθμό, υφίσταται στην περίπτωση των νεκρών αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει τάχα εικαζόμενη συναίνεσή τους.

    ΥΓ. Ο νέος νόμος θα ενσωματώνει και ρυθμίσεις Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με διάφορα επιμέρους ζητήματα. Η επίμαχη ρύθμιση όμως για την οποία γίνεται ο διάλογος αυτός, δε φαίνεται να επιβάλλεται από την Οδηγία, όπως τουλάχιστον προκύπτει από το προσχέδιο που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας. Είναι δική μας (φαεινή) ιδέα…

  13. @manitari όντως πιθανόν να μην κατάλαβα κάτι, αν θέλεις γίνε πιο σαφής στο τι υποστηρίζεις, και το οποίο έχω παρερμηνεύσει. (το 2ο πρόσωπο είναι σχήμα λόγου πάντως)

    @eleftherionhthon,
    Αυτό που λες με τα 30 χρόνια οφείλεται σε παρερμηνεία 2 διαφορετικών εγκεφαλικών καταστάσεων. Αν θέλεις, διάβασε το άρθρο που έχω αναρτήσει ακριβώς πάνω από το βίντεο. Σε γενικές γραμμές πάντως, έχεις καταλάβει λάθος. (χωρίς διάθεση προσβολής)

    @Νίκος Σ.
    Ήδη αρκετοί γιατροί έχουν δηλώσει ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε διαδικασία για να γίνει δότης ο εγκεφαλικά νεκρός, εφόσον έχουν σαφή άρνηση των συγγενών. Το θέμα είναι (το θεωρώ/ελπίζω πολύ απίθανο) να μην κινηθούν νομικά ασθενείς που θα περιμένουν στις λίστες, εναντίων τέτοιων γιατρών, γιατί θα έχουμε πολύ λυπηρά για τις μεταμοσχεύσεις αποτελέσματα. Μην ξεχνάμε ότι των πρώτων παίζεται η ζωή τους, ενώ των δεύτερων ο «εγωισμός» τους (άρα οι πρώτοι έχουν πιο «σοβαρό» κίνητρο)
    Θα δούμε…
    Θα ήθελες να διευκρινήσεις το έννομο συμφέρον που έχουν οι συγγενείς προκειμένου να πάνε σε δίκη;

  14. @ eleftherionhthon

    Ναι έτσι είναι, αλλά και η συνύπαρξη φίλτρων για το είδος των πληροφοριών. Είμαι της άποψης ότι άλο το κώμα και άλλο ο εγκεφαλικός θάνατος, πρότι δεν είμαι ειδικός.

    @ Νίκος Σ.

    Ευχαριστώ για τις νομικές παρατηρήσεις σου. Το ζήτημα εκτιμώ ότι δεν θα μείνει έτσι. Η «εικαζόμενη συναίνεησ» ‘έχω την πολιτκή άποψη ότι είναι ολοκληρωτικής τεκμηρίωσης και ναζιστικής απόκλισης….

    @ apeleytheros

    Υπογραμμίσω εμφαντικά για 2η φορά και γι αυτό δεν δέχομαι τις πλάγιες κριτικές περί «αδιαφορίας»:

    1) Είπα ναι και καθαρά στις μεταμοσχεύσεις συνειδητών ζώντ ων και βεβαίως με «θεολογική» κάλυψη:

    «… Γιατί βεβαίως είναι άλλο πράγμα όντες ζωντανοί να χαρίσουμε το ένα από τα δυο διπλά όργανά μας του κορμιού μας κατά το «έχων δύο χιτώνες χαρίζει τον ένα», …»

    Γι αυτό χρόνια τώρα είμαι συνειδητός αιμοδότης, όταν η υγεία μου το επιτρέπει.

    2) Δεν έγραψα εναντίον της πρακτικής όσων (μη χριστιανών) δηλώνουν «δωρητές οργάνων» σε περίπτωση εγκεφαλικού θανάτου, παρά τις δικές μου, όπως και ειδικών, αντιρρήσεις.

    3) Θέτω ω ς ενεργός πολίτης πολιτικά και έμμεσα νομικά ζητήματα για την λεγόμενη πλάγια – «εικαζόμενη» συναίνεση, όπως και αν την ντύσουμε με επιχειρήματα συανισθημάτων.

    Σημείωση: βεβαίως στο κείμενό μου δεν αποσυνδέω τη δωρεά οργάνων από το μέγα μυστήριο της «Ζωής», αλλά και αυτό του θανάτου για τους χριστιανούς, ως οφείλω. Εάν όντως η άποψη ότι ο λεγόμενος «εγκεφαλικός θάνατος» προηγείται του τελικού-καρδιακού θανάτου, ε τότε από μια έποψη τίθεται ζήτημα: «οι μεν να προβούμε στην πράξη της αυτοκτονίας, οι δε ιατροί (εκόντες-άκοντες) στην πράξη της δολοφονίας».

  15. Ορολογία:
    Σε περίπτωση «εγκεφαλικού θανάτου» είσαι δότης, όχι δωρητής (δωρητές είναι οι ζωντανοί)

    Σε περίπτωση «εγκεφαλικού θανάτου», ιατρικά είσαι νεκρός. δεν έχει «αλλά», παρερμηνείες, «ίσως», «μπορεί» κλπ Αποσυνδέονται τα μηχανήματα άμεσα, και δεν έχει νόημα η παραμονή στα μηχανήματα, εκτός αν κάποιος είναι δότης προκειμένου να του πάρουν τα όργανα.

    Σε περίπτωση «καρδιακού θανάτου», ο επερχόμενος εγκεφαλικός θάνατος είναι αναπόφευκτος εκτός αν καταφέρει το ιατρικό προσωπικό μέσα σε 4 λεπτά να επαναφέρει τον «κλινικά νεκρό». Αν τα καταφέρει σε 5 λεπτά ο ασθενής θα έχει προβλήματα στον εγκέφαλο, σε 6 λεπτά είναι οριστικά νεκρός. Στην αντίθετη περίπτωση πρώτα εγκεφαλικός θάνατος μπορεί να συντηρηθεί το σώμα για μερικά 24ωρα ώστε να του πάρουν τα όργανα. Αλλιώς κλείνουν τον διακόπτη έτσι και αλλιώς, ο άνθρωπος είναι νεκρός.

    Σε περίπτωση «φλοιώδους θανάτου» (καταστροφή του φλοιού του εγκεφάλου) ο άνθρωπος είναι σε κώμα, αλλά σε ελάχιστες περιπτώσεις μπορεί να ανανήψει μετά απο καιρό. ο «φλοιώδης θάνατος» (γνωστό ως «φυτική κατάσταση», «έμεινε φυτό») δεν είναι «εγκεφαλικός θάνατος» και δεν πάει για δότης (εκτός αν επέλθει εγκεφαλικός θάνατος εξ αιτίας της αναπόφευκτης σταδιακής επιδείνωσης της κατάστασης του.

    Γράφω τα παραπάνω επειδή διαφοροποιείς το «θάνατο» από τον «εγκεφαλικό θάνατο» ενώ το δεύτερο είναι ιατρικός χαρακτηρισμός μιας μορφής του πρώτου (έχει να κάνει με ποια σειρά παύει η λειτουργία των οργάνων, είναι αυτονόητο ότι δεν παύουν όλα ταυτόχρονα).
    Αν θέλεις παραπάνω πληροφορίες από ιατρό, διάβασε το άρθρο το οποίο έχω παραθέσει στο ποστ που έγραψα παραπάνω.

    Την αδιαφορία έθιξα επειδή αδιαφορείτε να ενημερωθείτε, και αυτό φαίνεται από τα γραφόμενα σας. Την αδιαφορία για το ότι πεθαίνουν συνάνθρωποι σας γιατί πιστεύετε ότι τα πτώματα πρέπει να θάβονται ολόκληρα, η ότι άλλο πιστεύετε, δεν την έθιξα, αλλά έχω δικαίωμα να σας λέω ότι αν είχατε δεί τα νούμερα και το δράμα αυτών που περιμένουν μόσχευμα σαν άνθρωποι θα είχατε διαφορετική άποψη.

    Όσο για αυτό που λες «είμαι υπέρ αλλά ας το κάνουν άλλοι»… δικό σου:

    δότες δεν γίνονται μόνο άπιστοι. Γίνονται και χριστιανοί που ξέρουν γιατί πράγμα μιλάνε. φιλικά…

  16. Το Σύνταγμα δεν κατοχυρώνει μόνο την προστασία της ζωής και της υγείας, κατοχυρώνει στο άρθρο 2 και την προστασία της αξίας του ανθρώπου και στο άρθρο 5 την προστασία της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας. Δε μπορεί κάποιος να επεμβαίνει στο σώμα σου, ακόμη και για να σε θεραπεύσει, χωρίς να έχει τη συναίνεσή σου (εκτός εννοείται από ακραίες περιπτώσεις, όπου και πάλι υπάρχουν όρια). Μετά το θάνατο, δεν υπάρχει πλέον προσωπικότητα ούτε και προστασία της, υπάρχει όμως ένα (αδιαμφισβήτητα) νεκρό σώμα, ό,τι απέμεινε από την προσωπικότητα αυτή, στο οποίο η κοινωνία δείχνει ακόμη ένα είδος σεβασμού. Για αυτό το λόγο τιμωρούνται ποινικά πράξεις όπως η προσβολή νεκρού και η τυμβωρυχία (π.χ. πάμπτωχοι και απελπισμένοι άνθρωποι άνοιγαν κάποτε τους τάφους για να πάρουν τα χρυσά δόντια, δεν το έκαναν από κακία, απλώς δεν είχαν να φάνε, τη ζωή τους ήθελαν να προστατεύσουν!): αυτά δεν πλήττουν τον ίδιο το νεκρό προφανώς αλλά το αίσθημα τιμής και ευλάβειας των ζωντανών συγγενών του (και όχι μόνο) προς εκείνον. Γι’ αυτό και τιμωρούνται ποινικά.

    Εδώ έχουμε έναν άνθρωπο τον οποίο θεωρούμε νεκρό έστω και αν η καρδιά του θα χτυπά για λίγο ακόμη με την αναγκαία μηχανική υποστήριξη: για μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας, αυτός θεωρείται ζωντανός ακόμη (υπενθυμίζω ότι οι νόμοι ψηφίζονται από εκλεγμένους αντιπροσώπους όλου του λαού, όχι μόνο των ειδικών επιστημόνων). Είναι δυνατό να έρχεται ο νόμος να αντιμετωπίζει τον άνθρωπο αυτό ως «αποθήκη ανταλλακτικών» με μια αμφίβολη νομική κατασκευή εικαζόμενης συναίνεσης και οι συγγενείς να μην αντιδράσουν; Εδώ έχουν έννομο συμφέρον και δικαιούνται να αντιδράσουν όταν ο συγγενής τους είναι αναμφισβήτητα νεκρός. Προφανώς, όταν οδηγηθεί το θέμα στα δικαστήρια, θα γίνει στάθμιση μεταξύ προστατευόμενων εννόμων αγαθών που μάλλον είναι τα ίδια και στις δυο περιπτώσεις: η ανθρώπινη αξία εκείνων που περιμένουν στις λίστες αναμονής και η ανθρώπινη αξία εκείνων που αντιμετωπίζονται υποχρεωτικά ως δότες. Δεν αμφιβάλλω για το έννομο συμφέρον των συγγενών, νομίζω ότι εύκολα θα γίνει δεκτό, προκειμένου να είναι δυνατή η κρίση επί της ουσίας του προβλήματος που αφορά σε «καυτό» κοινωνικό θέμα. Δεν είμαι βέβαιος όμως για το αποτέλεσμα της νομικής στάθμισης, αν υπερισχύσει χωρίς άλλες προϋποθέσεις η αξία των ζωντανών έναντι εκείνης των εγκεφαλικά νεκρών, φοβάμαι ότι ανοίγει ο δρόμος για περισσότερα που ενδεχομένως δε μπορούμε να φανταστούμε ακόμη…

    ΥΓ. Έχω αναρωτηθεί πολλές φορές πώς αξιολογούμε θεολογικά το όλο ζήτημα από την πλευρά των ασθενών που αναμένουν στις λίστες αναμονής. Θυμάμαι να διαβάζω για μια περίπτωση ασθενούς που όταν του είπαν ότι η μόνη λύση για την περίπτωσή του είναι η μεταμόσχευση, ρώτησε απλά «δηλαδή, τώρα θα πρέπει να προσεύχομαι να σκοτωθεί ένας νέος υγιής άνθρωπος για να πάρω τα όργανά του και να επιβιώσω εγώ;». Προφανώς, δε σκέπτονται όλοι έτσι, ακόμη και αν είναι πολύ υψηλά ιστάμενοι στην Εκκλησία. Δεν κατηγορώ κανέναν για αυτό, άλλωστε «όποιος είναι (ακόμα) έξω απ’ το χορό πολλά τραγούδια ξέρει», απλώς την απορία μου καταθέτω…

  17. @Νίκος Σ.
    Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανάλυση. Βασικά έθεσα το ερώτημα με το σκεπτικό ότι δεν μπορώ να κατανοήσω τι «χάνουν» οι κοντινοί συγγενείς. (ξεκινάμε με το ιατρικό δεδομένο ότι ο ασθενής είναι νεκρός ούτως η άλλως). Πώς στοιχειοθετείται σαν «προσβολή» η αφαίρεση οργάνων; Η εξωτερική εμφάνιση του ασθενούς παραμένει αναλλοίωτη, (μάλιστα το νομοσχέδιο αφιερώνει ειδική πρόταση για αυτό). Το νεφρό είναι τμήμα της προσωπικότητας του νεκρού;
    Δεν μπορώ να το αντιληφθώ για προσβολή νεκρού, μείωση της υπόληψης του με κάποιο τρόπο η οτιδήποτε άλλο το να δώσει κάποιος κάτι που θα το πέταγε έτσι και αλλιώς για να σωθεί κάποιος άλλος. Μάλλον ως τιμητική «έκφραση αλτρουισμού» το αντιλαμβάνομαι. (Αν και ο αλτρουισμός υποθέτει ότι χάνει κάτι ο αλτρουιστής, που δεν συμβαίνει στην προκειμένη. Αλτρουιστή θα ονόμαζα τον ζωντανό δωρητή).

    Λες
    «για μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας, αυτός θεωρείται ζωντανός ακόμη (υπενθυμίζω ότι οι νόμοι ψηφίζονται από εκλεγμένους αντιπροσώπους όλου του λαού, όχι μόνο των ειδικών επιστημόνων). Είναι δυνατό να έρχεται ο νόμος να αντιμετωπίζει τον άνθρωπο αυτό ως “αποθήκη ανταλλακτικών” με μια αμφίβολη νομική κατασκευή εικαζόμενης συναίνεσης και οι συγγενείς να μην αντιδράσουν;»
    Νομίζω οτι αυτό είναι λάθος. Εξηγούμαι:
    1. Υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία η κοινωνία δεν κατανοεί (πχ το ότι εγκεφαλικός θάνατος ΕΙΝΑΙ θάνατος, η ότι ο «φλοιώδης θάνατος» είναι άλλο πράγμα). Οπότε η κοινωνία δεν είναι κατάλληλη για να κρίνει εξειδικευμένα νομοσχέδια.
    2. Η κοινωνία ποτέ δεν θα ενέκρινε μείωση των αποδοχών, ακόμα και αν είχαν αδειάσει εντελώς όλα τα ταμεία, κ είχαμε πουλήσει μέχρι και τα γραφεία και τις καρέκλες, όμως μια κυβέρνηση είναι αναγκασμένη να παίρνει «αντιλαϊκά μέτρα». Ίσως αν έλειπε η κουλτούρα υπαγορεύει ότι η κυβέρνηση πρέπει να κάνει αυτό που αρέσει στη μάζα να μην είχαμε οδηγηθεί στην παρούσα οικονομική κατάσταση.

  18. Εφιαλτικός νόμος για υποχρεωτική δωρεά οργάνων.
    Σημαντική λεπτομέρεια: Όταν το ΔΝΤ πήγε στην Αργεντινή, ψηφίστηκε αμέσως ο ίδιος νόμος!

    Με το γνωστό αναμάσημα περί της »ψήφου εμπιστοσύνης» από τον λαό, η διεφθαρμένη μειοψηφία επιβάλλεται στην ανήμπορη πλειοψηφία και το νέο οργουελικό νομοσχέδιο που ετοιμάζονται να περάσουν, θα υποχρεώνει (άκουσον άκουσον) όλους τους Έλληνες πολίτες να δωρίζουν τα όργανά τους μετά από το θάνατό τους, όπως ακριβώς έγινε στην Αργεντινή μετά την έλευση και την κατοχή της από το ΔΝΤ!!!.

    Αν διαφωνούμε, θα πρέπει… να σπεύσουμε από τώρα να το δηλώσουμε. Οι δικτάτορες που ορίζουν τις τύχες του ελληνικού λαού, έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο δήμευσης της ελευθερίας μας που αποφάσισαν να μας στερήσουν ακόμα και αυτό το υπέρτατο και θεμελιώδες δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματός μας! Φυσικά, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η δήλωση άρνησης είναι μια »αστεία» διαδικασία η οποία ελάχιστη ισχύ θα έχει σε πραγματικά δύσκολες καταστάσεις, όπου κανείς δεν θα την υπολογίζει.

    Το ερώτημα είναι ποιός νομιμοποίησε αυτούς τους Εφιάλτες της ζωής και της πολιτικής να μας αναγκάσουν να συναινέσουμε σε «αυτόματη» θετική χρήση του σωματός μας ,δίχως την έγκρισή μας?

    Το σώμα μας το ορίζουμε και το διαθέτουμε μόνοι μας. Ειναι η ύψιστη ιδιοκτησία μας, η οποία προστατεύεται και από τους νόμους του κράτους. Συνεπώς,η δωρεά οργανων – που ειναι θέμα σωματικής αυτοδιάθεσης, δεν μπορεί να γίνει υποχρεωτική.

    Οι διάφορες ηθικοπλαστικές αηδίες που θα αρχίσουν να εκτοξεύονται δεξιά και αριστερά προσπαθώντας να μας δημιουργήσουν ενοχές του τύπου »μαζί τα φάγαμε και τώρα κοπρίτες δεν δίνετε τα όργανά σας στο κοινωνικό σύνολο» οι οποίες θα προέρχονται από τα ίδια κερδοσκοπικά κέντρα που φρόντισαν να μας διαλύσουν ως κράτος και ως κοινωνία, δεν θα πρέπει να μας επηρεάσουν στο παραμικρό γιατί ο μοναδικός τους στόχος είναι η κάμψη της αντίστασής μας και η ολοκληρωτική παράδοση άνευ όρων.

    H Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (ΠΟΣΕΑ), εκπροσωπώντας 20 και πλέον συλλόγους δωρητών οργάνων σε όλη τη χώρα και ως εκ τούτου χιλιάδες δωρητές οργάνων, δημοσιοποίησε άμεσα την εντονότατη αντίθεσή της για το επικείμενο νομοσχέδιο της υποχρεωτικής δωρεάς οργάνων που πρόσφατα ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, εκτιμώντας ότι »ο πρωτοφανής και αδιανόητος καταναγκασμός, προσκρούει στις αρχές της δεοντολογίας, αφαιρώντας κάθε κατοχυρωμένη έκφραση της ελευθερίας της βούλησης και του αυτεξούσιου του σώματος». Όταν λοιπόν, οι ίδιοι οι εθελοντές ιστών και οργάνων, αυτοί οι τόσο ευαισθητοποιημένοι άνθρωποι εκλιπαρούν την πολιτεία να σταματήσει αυτό το απάνθρωπο νομοσχέδιο που θα χρησιμοποιεί τους ανθρώπους για ανταλλακτικά και θα θέτει σε ενδεχόμενο κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα πολλών συνανθρώπων μας, ο μέσος Έλληνας τι περισσότερο μπορεί να προσθέσει?

    Ζούμε εφιαλτικές στιγμές και πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα γιατί δεν ξέρουμε τι μας ετοιμάζουν κάθε μέρα που ξημερώνει. Εκτός από δούλους και άβουλα ρομποτάκια της νεοταξικής πραγματικότητας, θέλουν να μας καταστήσουν ζωντανά δοχεία ανταλλακτικών, από τα οποία θα »ψωνίζει» τα χρειαζούμενα όργανά της η μελλοντική παγκόσμια ελίτ!

    ΠΗΓΗ: Δευτέρα, 11 Απριλίου 2011, ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ

  19. @manitaritoubounou
    1. Το ΔΝΤ δάνεισε τη Αργεντινή το 2001-2002, ο σχετικός νόμος ψηφίστικε το 2004, όχι «αμέσως»
    2. Υπάρχουν Πολλές χώρες που έχουν παρόμοιο νόμο οι οποίες δεν έχουν σχέση με το ΔΝΤ
    3. Το «υποχρεωτική δωρεά» είναι στυγνή προπαγάνδα, και ίσως θα έπρεπε να είσαι πιο προσεκτικός με αυτά που κάνεις copy paste. Όποιος (δεν) θέλει γράφει σε ένα χαρτί «δεν θέλω να γίνω δότης οργάνων» το υπογράφει σε ένα ΚΕΠ για να βεβαιωθούν ότι είναι ο ίδιος και το στέλνει στον Ε.Ο.Μ.
    Αν και υποψιάζομαι ότι με την έλευση της ΚτΠ θα μπορεί να το κάνει και από τον υπολογιστή του, σε λιγότερο από 1 λεπτό.

  20. @ apeleytheros

    Η επιθετικότητά σου σηματοδοτεί ότι ή δεν θέλεις ή δεν μπορείς (φιλοσοφικά τουλάχιστον) να κατανοήσεις τι σημαίνει το ναζιστικού τύπου νομοσχεδιο…. Ασε τώτα το το τι θα κάνω «εγω’. Θα κάνω ό,τι μου πει η δική μου συνείδηση…. Με ενδιαφέρει όμως το τι θα κάνουν τα παιδιά μου και οι πολλοί: από άγνοια, φόβο, και επιρροή της μεθοδευμένης προπαγανδας των elite και «των συνοσοιπόρων της».

    Με την ίδια μέθοδο που τα προχωρημένα φυλάκια του χρήματος – κεντρικές και λοιπές δηλαδη τράπεζες – αφαιρούν πλούτο από λαούς και κράτη, τα προτεκτoράτα τους και τα οιονί προτεκτοράτα τους, αφαιρούν και το ύστατο στοιχείο αυτοδιάθεσης: το σώμα. Ε όχι. Εμνείς θα αποφασίσουμε , αλλά όχι με εικαζόμενες συναινέσεις τόσο στο πολιτκό, όσο και στο ανθρώπινο επιπεδο.

    ΥΓ: Αν οι χρονολογίες είναι όπως τις σημείωσες, ε τότε ο GAP χρησιμοποιεί το πιστόλι που του «χάρισαν», πολύ πιο γρήγορα από τους τους άλλους. Δυστυχώς ενάντια στο λαό και τον άνθρωπο και για χάρη τωνelite. έχει ο καιρός γυυρίσματα όμως… Όπως σημείωσε και ο αρθρογράφος: «… Η ανοχή έχει τα όρια της, η αδιαμαρτύρητη υποταγή στους κυρίαρχους του σύμπαντος επίσης, ενώ δεν είναι δυνατόν να έχουν αδρανοποιηθεί εντελώς, να έχουν εξουδετερωθεί καλύτερα όλοι οι υγιείς, ανθρώπινοι μηχανισμοί αντίδρασης, αντίστασης και αυτοπροστασίας. .

    @ Νίκος Σ.

    Θετική η νομική σου τοποθέτηση και άριστος ο προβληματισμός για όσους ανθρώπους περιμένουν στις λιστες, αν και η μοίρα των φτωχών είναι η … ευθανασία… Σε ευχαριστώ για τη νότα που έδωσες στο θέμα.

  21. Για τις άλλες χώρες που το έχουν εφαρμόσει και έχουν λύσει το θέμα των μεταμοσχεύσεων για φτωχούς και πλούσιους χωρίς να έχουν επαφή με το ΔΝΤ (για παράδειγμα, ΙΣΠΑΝΙΑ, 5-6 φορές περισσότερες μεταμοσχεύσεις από εμάς, και ακολουθούν με επίσης πολλαπλάσιες μεταμοσχεύσεις ανά εκ πληθυσμού: Λετονία, Αυστρία, Πορτογαλία,Βέλγιο, Γαλλία, Ιταλία, Φιλανδία, Ουγγαρία, Νορβηγία, Δανία, Πολωνία, Σουηδία. υπάρχουν και άλλες αλλά δεν έχουν τόσο καλά ποσοστά) γιατί δε αναφέρεις τίποτα;

    Για το ότι με μια επιστολή απλή μπορεί όποιος θέλει να πεί «δεν θέλω», την οποία στο μέλλον θα μπορείς να συντάσσεις και να στέλνεις από την πολυθρόνα σου στο σπίτι, γιατί δεν λες τίποτα; «Υποχρεωτική» την βαφτίζεις για να προκαλέσεις αίσθηση όχι επειδή είναι. Υποχρεωτική θα την έλεγες αν δεν σου δινόταν η επιλογή. Όπως για παράδειγμα, υποχρεωτικό είναι να πληρώνεις φόρους, να σταματάς στο φανάρι κλπ.
    Μπορείς (αν έχεις κάτι να πεις), να επιχειρηματολογήσεις για την «εικαζόμενη συναίνεση» όπως ο Νίκος Σ. και όχι προσπαθείς να με κάνεις δακτυλοδεικτούμενο «είσαι επιθετικός» (ναι είμαι, γιατί αυτό που κάνεις είναι προπαγάνδα, όχι διάλογος με επιχειρήματα)

  22. @ apeleytheros

    χαχχαχαχαχα!! Όλα τα ΜΜΕ προπαγανδίζουν ενάντιά μας και εφ΄όλης σχεδόν της ύλης, αλλά εγω κάνω προπαγανδα από ένα ιστολόγιο για το αυτονότηο…. Πολύ αστείο!!!

    ΥΓ: Ξέρεις την ιστορία με την κολοβή αλεπού; Είναι η εποχή της.

  23. Με τη ρύθμιση για την οποία συζητάμε, υπάρχει επέμβαση στο σώμα ενός νεκρού ανθρώπου και αφαίρεση συστατικών του, χωρίς να έχει δοθεί ρητά καμία σχετική άδεια. Αυτή χωρίς άδεια επέμβαση είναι που πλήττει την προσωπικότητα ή μάλλον ό,τι απέμεινε από αυτήν. Δε χρειάζεται, νομίζω, να φθάσουμε σε εμφανή ακρωτηριασμό της σορού για να θεωρήσουμε προβληματική τη ρύθμιση από αυτή τη σκοπιά.

    Να σημειώσω επίσης ότι στην περίπτωση που ο νεκρός δότης είναι ανήλικος, ο νόμος απαιτεί ρητή συγκατάθεση των ασκούντων τη γονική μέριμνα, προκειμένου να αφαιρεθούν τα όργανα. Ούτε εδώ πλήττεται η σορός εξωτερικά, ενώ λόγω του νεαρού της ηλικίας κάποια όργανα ίσως είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση και, άρα, καταλληλότερα προς μεταμόσχευση. Γιατί δεν αρκείται εδώ ο νόμος σε εικαζόμενη συναίνεση; Επειδή ακριβώς πρόκειται για ανήλικο που τελεί υπό γονική μέριμνα (και δεν θα μπορούσε να υποβάλει έγκυρα θετική ή αρνητική δήλωση από μόνος του), με δεδομένη και την πρόσθετη συγκινησιακή φόρτιση, ο νόμος δεν παρακάμπτει τους γονείς και απαιτεί ρητή δήλωσή τους.

    Νομίζω ότι για να μιλάμε για πράξη αλτρουισμού, θα πρέπει αυτή να είναι πρωτίστως εκούσια. Αυτό όμως αμφισβητείται στην περίπτωσή μας…

    Δεν υποστηρίζω ότι ο λαός κρίνει πάντοτε ορθά, κάθε άλλο. Απλώς το πολίτευμα της χώρας είναι, τυπικά τουλάχιστον, δημοκρατία, οπότε ο λαός κρίνει τελειωτικά. Εδώ βρισκόμαστε μπροστά σε σοβαρό κοινωνικό ζήτημα για το οποίο θα μπορούσε να γίνει μέχρι και δημοψήφισμα βάσει του άρθρου 44 παρ. 2 του Συντάγματος (το οποίο ρητά εξαιρεί τα δημοσιονομικά νομοσχέδια, δηλαδή όσα αφορούν στη διαχείριση των οικονομικών του κράτους, για προφανείς λόγους!). Όταν ψηφιζόταν εκείνο το άρθρο, είχε αναφερθεί ως παράδειγμα σοβαρού θέματος, η νομιμοποίηση των αμβλώσεων, επειδή ακριβώς εγείρονται και εκεί διλήμματα. Δεν υποστηρίζω ότι πρέπει να γίνει δημοψήφισμα, απλώς δεν είναι δυνατό να ψηφιστεί μια ρύθμιση εντελώς ερήμην της κοινωνίας.

    ΥΓ. Ο «δικός μας» Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος έγραψε ένα άρθρο για το ζήτημα στο Βήμα της Πέμπτης 7.7.2011. Δε φαίνεται να συμφωνεί…

  24. @ Νίκος Σ.

    Με λιτό, κατανοητό, νομικό και πολιτικό τρόπο έδειξες τα αυτονόητα. Αλλά έχω την εκτίμηση ότι την elite δεν την ενδιαφέει η «πράξη αλτρουισμού» των δοτών, αλλά η βιολογική επιβίωση των ιδίων…. και κάποιων ακόμα, κατά το «μαζί με το βασιλικό, ποτίζεται και η γλάστρα… Με προβληματίζει βεβαίως η «γλάστρα», αλλά όχι μόνο σε συναισθηματικό επίπεδο…

    Γι αυτο πατουν ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ και επί πτωμάτων ή έμάλλον λίγο πριν γίνουν πτώματα…. οι κατά τα άλλα συν-άνθρωποι… Το ζήτημα επομένως δεν τελειώνει στα αυτονόητα. θα χρειαστεί και φιλοσοφική αντίληψη για το νόημα της ζωής όλων και του μυστηρίου του θανάτου μερικών…

  25. @Νίκος Σ.
    Νομίζω ότι στους ανήλικους συγκεκριμένα δεν επιτρέπεται να λαμβάνουν πολλές αποφάσεις που αφορούν το άτομό τους (πχ απαλλαγή από τα θρησκευτικά, εκδρομές, οικονομικές συναλλαγές), άρα λογικό μου ακούγεται για ένα άτομο που θεωρείται ανώριμο σε αρκετά θέματα, να θεωρείται εξίσου ανώριμο για να αποφασίσει για το άτομο του.
    Επίσης θεωρώ ότι σέβεται και το ενδεχόμενο δράμα των γονιών.
    Χρηστικά, δεν νομίζω ότι έχει τόση αξία όση παρουσιάζεται το νεαρό της ηλικίας για δότες, γιατί τα όργανα δεν είναι αρκετά ανεπτυγμένα. (όχι οτι δεν έχουν, αλλά, ότι δεν έχουν ΤΟΣΗ.)

    «Αυτή χωρίς άδεια επέμβαση είναι που πλήττει την προσωπικότητα ή μάλλον ό,τι απέμεινε από αυτήν.»
    Ο Νόμος προβλέπει να δηλώσεις αντίρρηση, αλλά να μην δηλώσεις τίποτα αν συμφωνείς. Επομένως, δεν είναι απαραίτητο ότι δεν έχει δοθεί καμία συναίνεση, περισσότερο θα έλεγα ότι είναι πιθανότερο το άτομο να μην έχει ασχοληθεί. Όπως και στις εκλογές, αν δεν έχεις ψηφίσει, αποφασίζουν άλλοι για λόγου σου, έτσι και στο συγκεκριμένο ζήτημα, εικάζεται ότι συμφωνείς. Στις εκλογές δηλαδή, τι γίνεται με αυτούς που δεν συμμετέχουν;

  26. Τη συνιστώ: Πολύ καλή ανάρτηση, με αρκετά σχόλια και φυσικά με ερανισμό πολλών αναρτήσεων σε ελληνικά ιστολόγια:

    «Δωρεά οργάνων – Posted on Απριλίου 1, 2011 by Herr K.

    Δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο: εν δυνάμει δότες οργάνων θα είναι στο εξής όλοι, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το νέο προσχέδιο νόμου για τις μεταμοσχεύσεις: η αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο, θανόν πρόσωπο, θα πραγματοποιείται εφόσον δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του. ”Εικαζόμενη συναίνεση” αποκαλείται αυτό (στο πρωτότυπο “presumed consent” για όσους θέλουν να το ψάξουν).

    Ακούγεται εξωφρενικό ως είδηση, ιδιαίτερα στην περίοδο που διανύουμε στην Ελλάδα. Φέρνει συνειρμούς από το Κοσσυφοπέδιο και την εποχή όπου αλβανικές μαφίες σκότωναν Σέρβους για να εμπορευτούν τα όργνά τους. Δεν είναι όμως πρωτάκουστο: υπάρχει ως θεσμός σε ευρωπαϊκές χώρες στις δε ΗΠΑ έχουν τα τελευταία χρόνια γίνει προσπάθειες να καθιερωθεί σε διάφορες πολιτείες χωρίς επιτυχία. Σημειωτέον ότι στη Βραζιλία θεσμοθετήθηκε το 1997 για να καταργηθεί ένα χρόνο μετά όταν διαπιστώθηκαν καταχρήσεις.

    Πέρα από τα ηθικά ζητήματα που δημιουργεί μια τέτοια νομοθεσία, δεν φαίνεται και να οδηγεί απαραίτητα (εκεί που εφαρμόζεται) σε αύξηση των δωρητών οργάνων.

    Αφού δεν είναι πρωτάκουστο γιατί σου φάνηκε τόσο εξωφρενικό; μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος. Επειδή μία κατοχική κυβέρνηση έχει το θράσος και την ελαφρότητα να βολιδοσκοπεί την κοινωνία για τόσο ευαίσθητα θέματα.

    Ενδιαφέρων σχολιασμός και το θέμα από ηθική σκοπιά«

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: