• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,092 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Φεβρουαρίου 2011
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιαν.   Μαρ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

17 Μαρτίου 1821 στην Αγία Λαύρα: Η μέρα που αποκρύβουν επιμελώς στο Σκάι τους

Η προπαγάνδα στο Σκάι φυσικά και δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία». Αποτελεί έναν από τους μακροχρόνιους σχεδιασμούς των κοσμοπολιτών του κεφαλαίου, αφού το στήσιμο της 2ης παγκοσμιοποίησης του Καπιταλισμού της καταστροφής δεν εξυπηρετείται από εθνικά οράματα, εθνικό πολιτισμό ή εθνικές μνήμες. Πολύ δε περισσότερο από εθνικές εξεγέρσεις ή επαναστάσεις.


Βεβαίως μια αποκλειστικά «εθνοκεντρική» πολιτική είναι δύσκολο να περπατήσει, ειδικά όταν στοιχεία της έχουν εξεφτελιστεί από εθνικιστές, χουντικούς και λοιπούς ρατσιστές. Το ιδεολόγημα του «ελληνοχριστιανικού» πολιτισμού έπαιξε κάποιο ρόλο στο στήσιμο του ελλαδικού κράτους, αλλά το ξήλωμά του δεν μπορεί να γίνεται με τους όρους του κεφαλαίου, τις «ελευθερίες» του και τους γενικότερους στόχους του. Διότι μετατρέπεται η «εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης».

Η «βερεμιάδα ομάδα» που δείχνει να κυριαρχεί στα ελληνικά πανεπιστήμια στα ζητήματα ιστορίας, αφού αναπαρήγαγαν τον εαυτό τους με κλωνοποιήσεις, φυσικά και έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους τώρα που η χώρα μας και ο λαός της, βήμα το βήμα,  εκποιείται και παραδίνεται από τους ομοϊδεάτες πολιτικούς μέσω ΕΕ-ΔΝΤ.

Ο κίνδυνος (γι’ αυτούς) εξέγερσης τύπου Αιγύπτου ή Τυνησίας μεγαλώνει και επομένως η τηλεοπτική προπαγάνδα για τη διάλυση της όποιας εθνικής διάστασης της πολιτικής και ιδεολογίας οφείλει να κατακερματιστεί, ώστε να μην υπάρχει κανένα περιθώριο δημιουργίας παλλαϊκού μετώπου «αντίστασης και ανατροπής» με μη εθνομηδενιστικά χαρακτηριστικά.

Δυο κρίσιμα σημεία θεωρώ σημαντικά στην προπαγάνδα των κοσμοπολιτών του κεφαλαίου:

Α)  Η όμορφή και δίκαιη – δήθεν – Pax Othomanica. Δηλαδή η θεωρία του πόσο ιδανικά ήταν τα πράγματα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Βεβαίως δεν είμαστε Μανιχαϊστές, αλλά σε εκατοντάδες χρόνια κυριαρχίας σίγουρα θα υπήρξαν πολλαπλές περίοδοι υποταγής, ειρήνης, εξεγέρσεων, διωγμών, ηττών, πολιτικής και οικονομικής καταπίεσης, ταξικότητα, κινήματα εθνικών ή θρησκευτικών ταυτοτήτων κλπ. Και ανεξάρτητα πως θα ήθελε κάποιος να γίνει και εξελιχθεί η βαλκανική επανάσταση, αυτό ουδόλως μειώνει τους ηρωικούς αγώνες. Το αντίθετο.

Β) Ο  – δήθεν – μύθος της Αγίας Λαύρας. Ότι δηλαδή η επανάσταση του 1821 δεν ξεκίνησε από εκεί και ειδικά στις 25 Μαρτίου. Το αστείο με τους κοσμοπολίτες είναι ότι νομίζουν ότι οι Καλαβρυτινοί δεν το γνωρίζουμε το 2ο… Κούνια που τους κούναγε. Δεν γνωρίζουν πόσες δεκαετίες τώρα γίνονται οι σχετικές εκδηλώσεις σε Αγία Λαύρα και Καλάβρυτα στις 21 Μαρτίου, μέρα  εξέγερσης νικηφόρας στα Καλάβρυτα; Δεν ξέρουν ότι είναι μέρα μνήμης της Επανάστασης στα Καλάβρυτα, όπου παίζεται και σχετικό θεατρικό όσο θυμάμαι τον εαυτό μου; Δεν διαβάζουν ντοκουμέντα από Καλαβρυτινά περιοδικά, όπως το «Επι-κοινωνείν» [http://www.epikoinonein.gr];

Δεν είδαν ότι τελικά η κρίσιμη ημερομηνία δεν είναι ούτε η 25 Μαρτίου βεβαίως εκεί, αλλά ούτε η 21η ; Και ναι μεν στις 225 Μαρτίου φαίνεται ότι στην πλατεία Αγίου Γεωργίου στην παλιά Πάτρα είχαμε σχετική διακήρυξη για την Επανάσταση μαζί με τον Π. Π. Γερμανό, εξού και από εκεί αρχίζει η ομώνυμη οδός Γερμανού;

Τι συνέβη όμως στις 17 Μαρτίου 1821 Δεκέμβρη; Η Μέρα αυτή είναι μέρα σημαντική για την Αγία Λαύρα και Ττα Κάλαβρυτα. Είναι μέρα μνήμης του Αγίου Αλεξίου, του Ανθρώπου του Θεού, όπου φυλάσσεται και προσκυνείται η αγία κάρα του.  (Σχετικά Εδώ, Posted on Μαρτίου 18, 2009 by manitaritoubounou). Πρόκειται για τον Πολιούχο Καλαβρύτων.

Από την παραμονή στις 22.00 ξεκινά η όντως ολονύκτια ακολουθία που τελειώνει το επόμενο πρωί (περί τις 8.00). ¨ό Όπως τώρα, έτσι και τότε, πλήθος πιστών από τα γύρω χωριά αποβραδίς (με άλογα τα παλιά χρόνια) κατέκλυζε το μοναστήρι. Τότε, 17-3-1821, λειτουργούσε εκεί ο Παλαιών Πατρών Γερμανός και ξημερώνοντας μετά τη θεία Λειτουργία έγινε και η σχετική ορκωμοσία των Καλαβρυτινών αγωνιστών, όχι βεβαίως με ευκολία…. Δείτε σχετικά Από πού ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση;

Τι και αν αργότερα η μέρα γιορτασμού έγινε η 25 Μάρτη; Τι θα κόστιζε σε εραστές της ιστορικής αλήθειας να σημειώσουν τα παραπάνω, αντί να παίζουν με τις αγωνίες ενός έθνους, ειδικά σε μια περίοδο οικονομικής και πολιτικής κατοχής,. Όπως έδειξε προχθές η τρόϊκα;

Μια μόνο ερμηνεία ανήκει σ αυτούς: Έχουν άλλες αγωνίες και άλλα συμφέροντα….

Advertisements

31 Σχόλια

  1. Πότε γιορτάζεται η απελευθέρωση της Καλαμάτας; Μου θυμίζετε;

  2. @ Χρίστος Δ. Βαλουξής

    23 Μαρτίου φίλε Χρίστο.

  3. Λοιπόν είναι δυνατόν, φίλε μου Παναγιώτη, να γιορτάζουμε την κήρυξη της Επανάστασης στις 25 Μαρτίου; Ρωτώ ίσως αφελώς…;

  4. @ Χρίστος Δ. Βαλουξής

    Αγαπητέ μου Χρίστο:

    1) Η ημερομηνία αυτή του εορτασμού κρατά από το 1838, όταν ακόμα ο Μακρυγιάννης ήταν στην ενεργό πολιτική ζωή. Μόνο με την κατάργηση της χώρας μπορεί να αλλάξει αυτή η ημερομηνία….

    2) Οι ημερομηνία της επανάστασης, εάν επικρατούσε στα Βαλκάνια θα ήταν η 22 Φεβρουαρίου κατά πάσα πιθανότητα:
    «… Εάν αντιμετωπίζουμε την Επανάσταση του 1821 όχι ως ένα τοπικό γεγονός, αλλά ως πανελλήνιας και παγκόσμιας σημασίας, η μόνη σωστή και έγκυρη ημερομηνία είναι η 22α Φεβρουαρίου του 1821, όταν ο Αλ. Υψηλάντης πέρασε τον Προύθο, ύψωσε στη σημαία της Επανάστασης και δύο μέρες μετά εξέδωσε την προκήρυξη-κάλεσμα “Μάχου υπέρ πίστεως και πατρίδος”. Αυτό ήταν το γεγονός που πυροδότησε τις ελληνικές εξεγέρσεις σε διάφορα μέρη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με πιο πετυχημένη απ’ όλες αυτή του Μωριά…» (Βλάσσης Αγτζίδης, ιστορικός).
    Όμως δυστυχώς ΔΕΝ επικράτησε….., δηλαδή έμεινε λειψή. Όπως και δεν επεκτάθηκε στη περιοχή της Ασίας (Πόντος, Μικρά Ασία κλπ).

    3) Η 25η Μαρτίου έχει σχέση ΚΑΙ με την Πάτρα, δεν είναι δηλαδή επαναστατικά λανθασμένη. Και αποτελεί εθνική και όχι τοπική εορτή όπως σε Καλάβρυτα, Καλαμάτα κλπ.

    4) Το ζήτημα εγείρεται διότι συμπίπτει με τον Ευαγγελισμό, πράγμα που ενοχλεί σήμερα τα μη χριστιανικά ρεύματα της χώρας.

    5) Όσον αφορά σε «παλαιοελλαδοκεντρικό» επίπεδο φαίνεται να ήταν καταλληλότερη ημερομηνία – και δεν νομίζω ότι πρέπει ΑΚΟΜΑ να αλλάξει.

    6) Το ζήτημα όμως δεν είναι εδώ, αλλά στην πολιτική συγκυρία που τίθενται και στους βαθύτερους στόχους των σχεδιαστών. Και προσωπικά με τους κοσμοπολίτες του κεφαλαίου είμαι πολιτικά αμείλικτος εναντίον. Η εξουδετέρωση αντιλήψεων στενόμυαλης εθνικιστικής ανάλυσης είναι εύκολη, αλλά κάθε φορά αυτό που έχει σημασία είναι: Στην οικονομική και πολιτική κατοχή του λαού και της χώρας ποιους ευνοεί η προπαγάνδα του Σκάϊ όπου αλήθειες και συσκοτίσεις αποτελούν ένα κοσμοπολίτικο χυλό-αχταρμά;;

  5. 25η Μαρτίου είναι εθνική εορτή και το γνωρίζω πάνω από 40 χρόνια. Μου έμαθαν στο σχολείο, ότι τότε στην Αγία Λαύρα ο Π.Π.Γερμανός κήρυξε την επανάσταση του 1821. Πέρασαν πάρα πολλά χρόνια για ν΄ ανακαλύψω κάποιες ανακρίβειες σ΄ αυτό. Και σε ρωτώ, μήπως ήταν παππούδες, αυτών που σήμερα κατηγορείς, εκείνοι που τότε μας έλεγαν άλλα κι άλλα μας λένε σήμερα. Μήπως πρόκειται για ταυτοπροσωπία… Παπανδρέου, Καραμανλής, Παγκαλος κι άλλοι κοτζαμπάσηδες;

  6. @ Χρίστος Δ. Βαλουξής

    Δυο μικρές σημειώσεις και η απάντηση στο ερώτημά σου:

    1) Η γιορτή δεν κρατά μόνο 40 χρόνια αλλά 2011-1838= 173 χρόνια πια….!!!

    2) Έχεις δίκιο ότι στο σχολείο επικρατούσε η ταύτιση της 25ης μαρτίου με την κήρυξη της επανάστασης. Μόνο που ήταν ήδη τρωτή από χέρι; Στα ίδια τα Καλάβρυτα γιορταζόταν πρώτιστα στις 21 Μάρτη και στην Καλαμάτα στις 23 Μάρτη. Παράλληλα πολλοί μαθαίναμε ότι ξεκίνησε με τον Υψηλάντη στη Μολδοβλαχία στις 22 Φλεβάρη. έχεις δίκιο όμως για τους πολλούς που άκριτα έχαυταν το περί 25ης…

    3) Μόνο εγώ κατηγορώ το υπάρχον πολιτικό σύστημα; Πάει ήδη καιρός ότι οι δικές μας μειοψηφικές απόψεις αποτελούν ήδη δυνάμει το υπαρκτό πλειοψηφικό ρεύμα στην ελλαδική κοινωνία. Απλά χρειάζεται λίγος χρόνος ακόμα σε πολιτική μορφοποίησή του…

    ΥΓ:
    Οι παππούδες δεν έχουν καμμιά σχέση με την ελλαδική επανάσταση σε Μωριά και Ρούμελη.

  7. Κι εγώ, Παναγιώτη, κατηγορώ το πολιτικό σύστημα από 15άρης και πήγα 50 ετών. Μάλιστα εμείς δεν «διαβάζαμε» αλλά «αλητεύαμε» στο «πεζοδρόμιο» και στο «δρόμο». Και τώρα, που πλακώνει πείνα, δεν πρόκειται να βάλει μυαλό ο κόσμος, απλά να ξεσπάσει θέλει και να ξαναχειραγωγηθεί…

  8. @ Χρίστος Δ. Βαλουξής

    Αυτά που σημειώνεις είναι μεγάλες αλήθειες. Όμως τώρα στα δύσκολα θα δείξουμε εάν καλώς είμασταν στους «δρόμους», στα «πεζοδρόμια», στις «αναζητήσεις».

    Έσω δυνατός!!!!

  9. Το πιο λογικό θα ήταν να ξέρουμε την ιστορία ολόκληρη και σε όλη της την ακρίβεια. Και αν και άθεος δεν θα με ενοχλούσε να ήξερα (γιατί να με ενοχλεί, ιστορικό γεγονός είναι!) ότι στις 17 ήταν εκεί και λειτουργούσε, και μετά όλη την ιστορία κουτσά στραβά.
    Όμως με ενοχλεί που κανείς 173 χρόνια (ή όσο είναι) δεν μπήκε στον κόπο να το ξεκαθαρίσει επίσημα, και εγώ στο σχολείο έμαθα το παραπάνω ψέμα. Δε θα αναλώσω το σχόλιο σε σκοπιμότητες, για τη μεταφορά της ημερομηνίας ώστε να κάνει θρησκευτικούς συνειρμούς, απλά με ενοχλεί η ανακρίβεια.
    Μάλλον πρέπει να μαθαίνουμε μόνοι μας ιστορία από το πρωτότυπο. Βλέπε τα απομνημονεύματα του ΠΠΓ και του Μακρυγιάννη κ των άλλων.

  10. @ Αντώνης

    Έχεις δίκιο. Δεν γνωρίζω όμως με ακρίβεια εάν και κατά πόσο ήθελαν τα Υπουργεία Παιδείας ή τι είδους έρευνες και διδασκαλίες γινόντουσαν στα Πανεπιστήμια ιστορικών σπουδών. Παράλληλα δεν γνωρίζω, αφού δεν είμαι ιστορικός, τι έχει γραφε΄’ι στην υπόλοιπη βιβλιογραφία.

    Όμως δεν δέχομαι τη «θεωρεία του εκκρεμούς» στα ζητήματα ιστορίας…. Ταυτόχρονα δεν υπάρχουν «αθώες Περιστερές» στα Μέσα Μαζικής Εξουδετέρωσης (ΜΜΕ)….

  11. Στόχευση δεν είναι η ημερομηνία αλλά η σημειολογία της. Ωραία..δεν ξεκίνησε από τα Καλαβρυτα η επανάσταση στο σημερινό ελλαδικό χώρο, ξεκίνησε από την Αρεόπολη της Μάνης , μέσα από την σωζόμενη ακόμη εκκλησιά των Ταξιαρχών με δεσποτάδες , παπάδες και οπλαρχηγούς.
    Tι αλλάζει στο σκηνικό; ΤΙΠΟΤΑ!
    Οι Βερέμηδες αυτό που επιδιώκουν να κάνουν στοχεύοντας στην 25η Μαρτίου είναι η αποκοπή του γένους από τις ρίζες τους , ώστε να καταστεί ένας εύπλαστος χυλός αφασικών καταναλωτών όποιοων σκουπιδιών επιλέξει ο Σόρος και η λοιπή πέραν του Ατλαντικού, φασιστοπαρέα που τους χρηματοδοτεί.

    Την Τρίτη θα είμαστε μαζί με τους Καλαβρτινούς έξω από το γραφείο τυπου της κατοχικής τρόικα στο Φάληρο.

  12. Γράφετε κάπου «Τι συνέβη όμως στις 17 Δεκέμβρη;»
    Μήπως εννοείτε 17 Μαρτίου;
    Αν είναι κάντε μία διόρθωση στο κείμενο ή αλλιώς μία επεξήγηση.
    Πάντως του Αγίου Αλεξίου είναι το Μάρτιο και όχι Δεκέμβριο.
    Ευχαριστώ.

  13. @ Μisha

    Σύμφωνοι….

    @ Νέα Πρωία

    Ευχαριστώ για την παρατήρηση για την διόρθωση (ο δαίμων του πληκτρολογίου…). Εξάλλου ήταν σημειωμένο και στον τίτλο. Διορθώθηκε.

  14. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση. Σε ανέβασα στο http://koinotikon.wordpress.com/, διορθώνοντας τη γιορτή του Αγ. Αλεξίου. Πρέπει να βάλουμε και κάτι για τη Σπίθα, μόλις εμπλακούμε περισσότερο

  15. @ Μανιτάρι, έχουν μάζωξη για το θέμα σήμερα οι Καλαβρυτινοί στην Πάτρα. Θα πας;

  16. @ delfinaki

    Χαίρομαι που σου άρεσε αυτό το ποστ…. Ελεύθερες πάντα οι αναδημοσιεύσεις….

    @ εξαποδω

    Ακόμα είμαι κλινήρης και άφωνος….

  17. Πιστεύω πως συγχέουμε (σκόπιμα ή μη) ιστορία και μύθο._

  18. Όση επιστημονική μέθοδο, αντικειμενικότητα, και αμεροληψία να θέλουμε να προσάπτουμε στην ιστορική καταγραφή, και μόνο το στοιχείο της εξιστόρησης εμπεριέχει το υποκειμενικό στοχείο που χαρακτηρίζει τον εκάστοτε που εξιστορεί. Κατά συνέπεια, πρέπει να κρίνουμε τα κίνητρα, την προσωπικότητα, και τη μέθοδο του εκάστοτε αφηγητή. Για το Βερέμη, τον Παπαχελά, τον Πορτοσάλτε, τον Αλαφούζο, το ΕΛΙΑΜΕΠ, και άλλους συντελεστές στην εξιστίριση του ΣΚΑΪ, δεν είναι δύσκολο να αναζητηθούν τα κίνητρα της ιστορικής παραχάραξης, που πάνε πολύ παραπέρα από τη δήθεν επιθυμία να «απομυθοποιήσουν» την ιστορία. Ίσα ίσα, η εντύπωση που δίνει η μέθοδος της διήγησης, είναι πως θέλουν να δημιουργήσουν δικούς τους μύθους, προς εξυπηρέτησηση ιδίων συμφερόντων.

  19. @ Χρίστος Δ. Βαλουξής και @ δελφινάκι

    Το πήρα με e-mail σε ομαδική λίστα και το μεταφέρω και εδώ:

    Το δημοτικό τραγούδι που αναφέρεται στο αποτυχημένο κίνημα στα 1611 του επισκόπου Τρικκης Διονυσίου του Σκυλοσοφου που γδάρθηκε από τους Τούρκους στα Γιάννενα (το δέρμα του μεταφέρθηκε στην Κων/πολη αφού επεδειχθη σε όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη)
    μας μεταφέρει με τον καλύτερο τρόπο τι ωραία περνούσαν οι ραγιάδες στα όμορφα και ξέγνοιαστα χρόνια της πολυπολιτισμικης Οθωμανικής αυτοκρατορίας (σύμφωνα με τους Βερέμη-Τατσοπουλο στην εκπομπή του ΣΚΑΪ για το 1821)…..
    τα σχολια δικα σας

    «Δεσπότη μου, τι σήκωσες τον κόσμο στο σεφέρι

    και ρήμαξαν τα Γιάννενα και ρήμαξε ο τόπος ;

    Μείναν τα σπίτια αδειανά, γεμίσαν τα χαντάκια.

    Κι ο Τούρκος δεν απόσωσε να κόβη και να καίει.

    Εδώ αρπάζουν κόρακες κι εκεί οι Γιαουντήδες.

    Δεν έχει η μάνα πιά παιδιά και τα παιδιά γονέους.

    Κι εσένα το τομάρι σου το στείλανε στη Πόλη

    Να τρών οι κόττες πίτουρα, να ντουβαλάν οι Γύφτοι,

    Για να ξυπνήση η Τουρκιά να κάνη ραμαζάνι

    (Δημοτικό Τραγούδι)

  20. Περαστικά!!!! Πολύ καλή και καίρια ανάρτηση, θα έλεγα….. Ευχαριστούμε πάρα-πάρα πολύ…

    Θα ήθελα να θυμίσω ότι στον Παλαιών Πατρών Γερμανό δεν αναφέρονται μόνον οι Έλληνες απομνημονευματογράφοι (ήταν ο Κασομούλης που αναφέρει αναλυτικά το γεγονός;- δεν το θυμάμαι αυτήν την στιγμή), αλλά και οι ξένοι ανταποκριτές εφημερίδων. Γενικώς, η προσωπικότητά του είναι γνωστή, ώστε το ότι όρκισε τους αγωνιστές, απαλλάσσοντάς τους ως πνευματικός και από την νηστεία της περιόδου, είναι πρώτα-πρώτα ιδιαίτερα (αν όχι το μόνο) λογικά συνεπές.

    Άλλωστε, τι να λέμε, αυτές οι καταστάσεις ήτανε παράδοση στον ελληνικό κλήρο, και τον ανώτατο ακόμη. Εδώ, ένας Ησυχαστής Άγιος, ο τεράστιος Άγιος Μακάριος Κορίνθου που ανήκει στους Φιλοκαλικούς Πατέρες, ήταν δημεγέρτης και μπροστάρης στην Πελοπόννησο στην επανάσταση των Ορλωφικών! Το ίδιο και στην Στερεά Ελλάδα το ’21, που, όπως ξέρω και από παληό φύλλο της «Ρήξης», η επανάσταση ξεκίνησε από ένα μοναστήρι. Το ίδιο και με την Μακεδονία, όπου μια από τις μεγαλύτερες οργανωτικές κτλ. μορφές του αγώνα ήταν ο ‘μητροπολίτης’ Γερμανός Καραβαγγέλης(έχω τα απομνημονεύματά του στο σπίτι).

    Το ίδιο έχουν «λυσσάξει» και με την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης εδώ πάνω, αλλά (τους) τα λέει καλά η Αρβελέρ για την τεκμηριωμένη θαυματουργική απελευθέρωσή της δια του Αγίου Δημητρίου στο τελευταίο της βιβλίο…

    Ακροδεξιοί στα κοινωνικά, τουλάχιστον συντηρητικοί, αν όχι αντιδραστικοί, στα δημοκρατικά ζητήματα και εθνομηδενιστές στα εθνικά. Αυτά, όπως βλέπω, στηρίζουν οι ισχυροί της διανόησης του τόπου.
    Δυστυχώς για όλους, αλλά κυρίως για τους ίδιους…

  21. Δεν σχολιάζω έτσι για να πάρω γνώμες και μετά να πουλήσω εξυπνάδα, αυτό μακριά από εμέ. Γενικά όμως θα βάλω την πρόταση του Δημήτρη Γληνού ως προς την Ιστορία, τον περίφημο Ιστορισμό και απορίπτοντας τον Πόπερ όχι σαν καλλίτερος Ιστορικός, γιατί δεν είμαι καν, όμως δέχομαι τον Ιστορισμό που δέχεται το Λαϊκό στοιχείο σαν πρωτεύων στα Ιστορικά δρώμενα και όχι τον Μάριο και την Τιτίκα, εδώ όμως θα πρέπει να πούμε και το δίκιο του (στραβού), δηλαδή εν ονόματι της ΄όποιας ιδεολογίας είναι και ο από καθέδρας αληθινός, όχι, συχωρεμένε Μάρκο Αυγέρη, ούτε και το άθεος διασφαλίζει το όποιο αληθινό, και για την Ιστορία ο Κ. Δημητρόπουλος στο βιβλίο του φιλοσοφία της Ιστορίας και στην αναφορά του με ποιο πνεύμα θα ερευνήσουμε το παρελθόν αναφέρει, σελ. 21 υπάρχουν και περιπτώσεις,κατά τας οποίας η Ιστορική έρευνα γίνεται ΟΡΓΑΝΟΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ, ακόμη βάζει την μελέτη της ιδιοτυπίας της κοινωνικής ζωής του Λαού….που και εδώ είναι και το ζητούμενο.

  22. Συγγνώμη. Αν εξετάσει κάποιος ένα σύμβολο, και βρει ότι είναι φορέας μεν της αλήθειας όχι όμως κατά γράμμα ιστοριογραφία, τότε τι ακριβώς ανακάλυψε; Δεν μπορώ να καταλάβω.

    Να εξετάσουμε τότε λεπτομερώς τη φράση «Αθηναϊκή Δημοκρατία» και να την αλλάξουμε γιατί δεν περιλαμβάνει τα ακριβή στοιχεία των δούλων που δεν συμμετείχαν σε αυτή.

    Μπορεί οι απεικονίσεις να αναδίδουν ιδεαλισμό, όμως και έθνος υπήρξε, και εκκλησία υπήρξε και άνθρωποι που ορκίστηκαν σε Πατρίδα και Πίστη για να καταφέρουν να φέρουν εις πέρας το σχεδόν ακατόρθωτο εγχείρημα.

    Τα «αρχεία της ελληνικής παλιγγενεσίας» είναι γεμάτα με τους λόγους που οδήγησαν στην επανάσταση:

    1. Έλληνες είναι όσοι πιστεύουν σε Χριστό.
    2. Αυτοί, έχουν αντίπαλους τους πιστούς του Μωάμεθ.
    3. Οι Έλληνες Χριστιανοί, πολεμούν για την Πίστη τους και τα εδάφη τους, ενάντια σε όσους καταπατούν τη γη τους, το Σταυρό, τους Ναούς, τις Εικόνες και τον Κλήρο.

    Αυτά λένε οι κάμποσοι τόμοι των «αρχείων της Ελληνικής παλιγγενεσίας», δεν τα λέω εγώ.

    Δεν πα να λένε για προδοσίες αγωνιστών ή για ανάξιους κληρικούς. Οι ανάξιοι υπάρχουν πάντα και παντού. Το ζήτημα είναι ότι αυτοί που επικαλούνται αντικληρικαλισμό ή αντιχριστιανισμό, δεν θα τον βρούνε πουθενά στα ιστορικά μας δεδομένα. Αυτές οι θέσεις ήταν μιας ομάδας ελίτ, που δυστυχώς τις τελευταίες δεκαετίες έχει θέση περίοπτη στα ΜΜΕ.

    Και έτσι, οι αντικληρικές ατάκες ενός πλουσιόπαιδου που έτρωγε και έπινε στην Ιταλία και ούτε καν στην Ελλάδα δεν βρισκόταν, του Ανωνύμου της Νομαρχίας, μετατράπηκαν σε ευαγγέλιο για κάποιους. Πως όταν γίνει κανένας μικρός σεισμός ψάχνουν τα κανάλια και βρίσκουν μια θεία που φωνάζει «φοβόμαστε, φοβόμαστε» και αυτό θεωρείται υπολογίσιμο δείγμα; Έτσι ακριβώς.

  23. είπατε: «Και έτσι, οι αντικληρικές ατάκες ενός πλουσιόπαιδου που έτρωγε και έπινε στην Ιταλία και ούτε καν στην Ελλάδα δεν βρισκόταν, του Ανωνύμου της Νομαρχίας, μετατράπηκαν σε ευαγγέλιο για κάποιους.»

    Περισσότερα: Ελληνική Νομαρχία

  24. Nα τονιστει παρακαλω, για να ειμαστε σωστοι και δικαιοι, οτι η αποφαση για επανασταση στην Ελλαδα την 25η Μαρτιου, ηταν αποφαση του Υψηλαντη και των Φιλικων πριν διαβουν τον Προυθο ποταμο. Και η αποφαση να εορταζεται η 25η Μαρτιου σαν ημερα εθνικης παλιγεννεσιας, ηταν αποφαση το 1822 της πρωτης ελληνικης βουλης της Επιδαυρου.
    Για να ξερουμε τι λεμε.

  25. @ Ρωμανός

    Ενδιαφέροντα στοιχεία. Ευχαριστούμε.

    @ eleyuerionhthon

    Συμφωνούμε για το σχέδιο για 25 Μαρτίου από Υψηλάντη κλπ. Είναι γνωστό. Όμως για το αρθράκι αυτό σημασία έχει το πότε και πως ξεκίνησε η Επανάσταση στην πράξη στην Πελοπόννησο.

    ΥΓ: Μπορείτε να μας δώσετε στοιχεία για την απόφαση του 1822, διότι δεν το γνώριζα;

  26. Αγαπητό Μανιτάρι,
    εγώ δεν ξέρω τίποτε για την έναρξη της επανάστασης. Εκείνο που με εντυπωσιάζει είναι ο φοβερός μηχανισμός προπαγάνδας που ανέπτυξε το παπαδαριό, με πρωτεργάτη τον ΠΠ Γερμανό, αφού ήδη από τα 1829 οι Αμερικάνικες εγκυκλοπαίδιες μιλού για την έναρξη της επανάστασης λίγο έξω από τα Καλάβρυτα και προς την κατεύθυνση της Τρίπολης.

    Ότι και να πουν θα πρέπει να παραδεχθούν ότι τα ψέμματα του ΠΠ Γερμανού είναι τόσο μεθυστικά ώστε να εξαπατήσει σύσσωμη την Ευρώπη.

    ΥΓ Βέβαια οι μαρτυρίες αυτόπτων μαρτύρων, πέρα του ιατρού Πουκεβίλ, δεν μετράν καθόλου γι’ αυτούς… Δείτε και τη σχετική σειρά post με θέμα revisited, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη…

  27. @ Cacofonix

    Ναι πολλά ψέμματα που έπαιζαν τότε τα διαπκεκόμενα καθεστωτικά ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Εξουδετέρωσης). Αλλά και αυτοί οι Ευρωπαίοι είχαν εξαπατηθεί τότε, όπως και με την είσοδο στο Ευρώ (τους πρόσφατα) πούκαναν ότι δεν καταλάβαιναν οι … κουτόφραγκοι…

    ΥΓ: Ευχαριστούμε για την σχετική ενημέρωση.

  28. Είδατε το άρθρο του κ. Βερέμη στην Καθημερινή σήμερα;
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_27/02/2011_434092

    Σχολιάζει ο ιθύνων νους της τηλεοπτικής σειράς, κάποιες σκέψεις του Σ. Ράμφου, που εκφράστηκαν στη συζήτηση μετά την προβολή του 4ου επεισοδίου. Για το ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε τη συγκεκριμένη εκδοχή της ιστορίας, για την αδυναμία να ενταχθούμε και να αφομοιώσουμε πλήρως τους δυτικούς θεσμούς κ.λπ. κ.λπ., φταίει η επιλογή των Βυζαντινών «καλύτερα το τούρκικο φακιόλι από την παπική τιάρα». Ο κ. Βερέμης φαίνεται να συμφωνεί, αφού κρίνει ότι «η επιλογή εκείνη, αλλά και άλλες παλαιότερες, διαμορφώνουν μια αντίληψη ταυτότητας που βρίσκει στην αέναη συλλογική ζωή τα πρότυπα για τη διαμόρφωση της σημερινής μας αυτοσυνειδησίας. Ετσι η έννοια της ατομικότητας και της ατομικής ευθύνης που λανθάνει, διαχέεται στην αδιάκοπη ανακύκλωση της συλλογικότητας της οικογένειας, της φυλής και της ιστορίας. Οι προτεραιότητες αυτές άλλωστε υπονομεύουν την αξιοκρατία στις δημόσιες επιλογές και τη λειτουργία των νόμων γενικότερα. Η έννοια του απρόσωπου χειραφετημένου πολίτη δεν είναι δυνατό να αποκτήσει οντότητα στην κοινότητα αυτή».

    Είναι γνωστές οι θέσεις και του κ. Ράμφου (τα τελευταία χρόνια) ότι η Ορθοδοξία, ο Ησυχασμός, η Φιλοκαλία κ.λπ. (όλα τούτα ,εννοείται,ως τρόπος ζωής και κοινωνίας, όχι ως αφηρημένες ιδέες) μας έχουν κάνει «προβληματικούς» και «απροσάρμοστους», ανίκανους να αντιληφθούμε τα προτερήματα του «ατόμου» και όλης της αντίστοιχης θεώρησης για τη ζωή και την κοινωνία, που αναπτύχθηκε στη Δύση. Ο κ. Βερέμης, βέβαια, ευφυέστατος και εμπειρότατος ων, δεν αναφέρεται ονομαστικά σε αυτά, ωστόσο, φοβάμαι πως ισχύει το «τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια»…

    Προσωπικά καταλήγω, μέχρι στιγμής, στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημά (τους) δεν είναι οι τάχα εσφαλμένες ημερομηνίες αλλά κάτι πολύ βαθύτερο. Γράφει κάπου ο Μακρυγιάννης για τον ξένο αξιωμάτουχο που παρατήρησε ότι «Εσάς τους Έλληνες θα σας βλάψει το κεφάλαιο της θρησκείας σας». Αυτό το «κεφάλαιο» και οι συνέπειές του, μου φαίνεται πως τους ενοχλούν, απλώς προσπαθούν, όπως ο κ. Βερέμης στο άρθρο του, να μην το φωνάζουν δυνατά (ακόμη…).
    Ευχαριστώ.

  29. Σχετικά με τον Υψηλάντη και την απόφαση της πρώτης Βουλής της Επιδαύρου το 1822 να εορτάζεται η 25 Μαρτίου σαν ημέρα εθνικής παλιγενεσίας, το διάβασα στο site του Ζουράρι. Το antvaro.gr

  30. @ eleftherionhthon

    Ευχαριστώ. Ελπίζω να το βρω στις πηγές κάποια στιγμή…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: