• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 601,358 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιανουαρίου 2011
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Δεκ.   Φεβ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Υπόθεση λειτουργικές μεταφράσεις: Η διπλή τραγωδία στο Βόλο με τον Ιγνάτιο στο κέντρο της

Με ψέμματα (όπως αποδεικνύεται από το βίντεο) και σωματοφύλακες όχι μόνο δεν θα ξεμπερδέψεις δεσπότη Ιγνάτιε του Βόλου, αλλά οξύνεις την αφροσύνη των απέναντι: Όπισθεν ολοταχώς επομένως… Στο βίντεο από τον Εσπερινό του Αγ. Αντωνίου στο Βόλο διαφαίνεται εμφαντικά η διπλή τραγωδία… που μπορεί και να εξαπλωθεί…. Γιατί τα λειτουργικά κείμενα δεν είναι ούτε απολιθώματα, ούτε όμως κινούμενη άμμος…

Είναι σαν τις ιερές εικόνες: Ούτε είναι απρόσιτες μακρυά από τους πιστούς, ούτε  προσκυνούνται τα υλικά τους χάνοντας τα στεφανηφόρα πρόσωπα από το κέντρο της λατρείας…

16-1-11 ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΣΟΚ!! ΑΠΟ ΤΟΝ Μ.ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟ

Οι μεταφράσεις λειτουργικών κειμένων σε μακροϊστορικό επίπεδο νομίζω ότι μπορούν να γίνονται, αλλά με άλλους όρους απ’ ό,τι για πρόχειρη ατομική ανάγνωση.

Χρειάζονται συνοδικές αποφάσεις και φυσικά να προηγούνται συλλογικές προσπάθειες με «νήψη και προσευχή». Ένα επί πλέον πρόβλημα υφίσταται όταν η γλώσσα είναι ακόμα κατανοητή σε μεγάλο βαθμό, όπως η λειτουργική γλώσσα στην ελληνική. Ίσως σήμερα υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε με ομαλό τρόπο να εισαχθεί η διπλή ανάγνωση (πρωτότυπο συν Μετάφραση) στα ήδη μεταφρασμένα κείμενα της Παλ. Διαθήκης (αναγνώσματα εσπερινού, όρθρου κλπ), αλλά και πάλι υπό όρους και προϋποθέσεις.

Δυστυχώς η προσπάθεια αυτή εμποδίζεται από δυο αντίπαλα θρησκευτικά ρεύματα στο χώρο των ελληνόφωνων ορθόδοξων εκκλησιών.

– Το ένα που ειδωλοποιεί τα ιερά κείμενα και αντιδρά ανεπίγνωστα, λες και ο Λόγος δεν έγινε σαρξ ακόμα,  όπως οι αντιδρώντες στο πιο κάτω βίντεο: έρπων μονοφυσιτισμός…

– Το άλλο  υπερτονίζει τα ανθρώπινα και κτιστά, όπως ο λόγος, η φιλοσοφία, η πολιτική, η γλώσσα αφήνοντας τη Χάρη σε δεύτερη μοίρα, όπως ο δεσπότης του Βόλου και οι παρατρεχάμενοί του: έρπων βαρλααμιτισμός…

Πρόκειται για διπλή τραγωδία… Εκτός από την οικονομική και πολιτική κατοχή της χώρας μας και την λαϊκή και εθνική υποτέλεια, δυστυχώς έχουμε και την θεσμική και εκκλησιαστική αφροσύνη… Γι’ αυτό «έρχου Κύριε ταχύ»…

ΠΗΓΗ βίντεο: megasfilippos | 17 Ιαν 2011 |

Advertisements

27 Σχόλια

  1. Αναρωτιεμαι, αυτοι που φωναζουν «οχι στη δημοτικη», τι θα ελεγαν αν βρισκονταν σε καποια απο τις αγγλοφωνες ενοριες του Τοροντο, οπου τα παντα διαβαζονται και ψαλλονται στα αγγλικα, στα καθομιλουμενα αγγλικα (οχι thee και thou).

  2. Αγαπητό Μανιτάρι,

    από την ώρα πού ανήρτησες το συγκεκριμένο θέμα με προβλημάτισες τόσο έντονα, πού προσπαθώ να ανιχνεύσω μονοφυσιτισμό στην στάση μου απέναντι στην λειτουργική μας γλώσσα. Προσπαθώ να δώ πού υποπίπτω σε πλάνη , να δώ πίσω από τις γραμμές, με καλοπροαίρετη διάθεση, να διαγνώσω αν μπορώ και όσο μπορώ.
    Καταλήγω τελικά- αν και ακόμα το παλεύω- πώς ναί, όντως ο Λόγος σαρξ εγένετο… γι’αυτό και ο όρος της Χαλκηδόνας δεν προυποθέτει λογικούς μετασχηματισμούς, φυρμούς, συνθέσεις, αντιθέσεις, διαίρέσεις, ούτε υπαγωγή σε διαβλητά πάθη και διατρητά σημεία. Η συνάντηση του Λόγου με την ιστορία είναι αυτό πού είναι. Ενδεδειγμένο, εκλεγμένο Σώμα για αδιαίρετη μοναδική ένωση υποστατική, χωρίς μετακλητές επιλογές και χρεία τρυκ, με την επίφαση κατανόησης του μυστηρίου. Το Ευαγγέλιο γράφτηκε στην γλώσσα πού γράφτηκε. Η λειτουργική γλώσσα στην ησυχαστική φυσιολογία ενεργοποιεί κέντρα εγκεφάλου και κέντρα ψυχής πού δεν ενεργοποιεί κανένα υποκατάστατο της.Απο κεί και πέρα αν αλλάξει ο Λόγος στολή έχουμε ένα φαινόμενο παρένδυσης- ας μου επιτραπεί ο όρος- πού τον καθιστά ξένο με την ελεύθερη και μοναδική αποκάλυψη Του και επικίνδυνα διαβλητό. Γιατί ότι αμφισβητείται ως απαρχαιωμένο και ακατανόητο χάνει τα δικαιώματα του στην υπερβατική αϊδιότητα. Αν ο λειτουργικός λόγος αντικατασταθεί με κάτι άλλο, ας αρχίσουμε να μιλάμε για ιστορική αμφισβήτηση και αυτής ακόμα της ακατανόητης για τους πολλούς ενανθρώπησης. Βιβλικά παραμύθια για αγροίκους χριστιανούς… θα λέμε… ας βρούμε μία άλλη φόρμουλα… πιό κοντά στις αισθητικές μας εμπειρίες…

    Νομίζω το επίκεντρο θέμα του video δεν είναι η στάση κάποιων απέναντι στην λειτουργική γλώσσα, αλλά «ποιός είναι το αφεντικό του Ναού, ποιός ο διαχειρστής του » και αλλα συναφή…
    Την γνώμη μου δεν θα την γράψω, γιατί θα είναι σκληρή και ό,τι είναι σκληρό δεν στερείται και από το άδικο πολλές φορές…

    Καλημέρα.

  3. Θα ήθελα να πώ και κάτι στον φίλο plagal και να μην θεωρηθεί ως προπέτεια.

    Χωρίς να θέλω να θίξω την ακεραιότητα των πατέρων και των αδελφών του εξωτερικού, πιστεύω πώς η υπαναχώρηση τους σε τέτοια κοσμικά σχήματα δεν είναι αδικαιολόγητη. Ζούνε στο ορθολογιστικό περιβάλλον της Δύσης.
    Εκεί οι προτεστάντες μαζεύονται στην Εκκλησία-θρησκευτικό club , ψαλμωδούν 2-3 στίχους, ακούνε και ένα εντυπωσιακό κήρυγμα και έξω από την πόρτα. Λατρεία λογική μηδέν…
    Όμοια και οι Ρωμαιοκαθολικοί. Αποκρουστικός σακραμενταλισμός και ασφυκτική «αρχαιοπρέπεια».
    Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, δεν έχουνε και πολλές επιλογές διαμόρφωσης του θρησκευτικού λατρευτικού αισθητηρίου… Νομίζω…

    Αν και έτσι όπως έχουν τα ελλαδικά χάλια μας… είναι μικροψυχία να τους κρίνουμε τόσο επιπόλαια…

    Καλημέρα.

  4. Θαυμάσια η σελίδα και τα άρθρα σας, εύγε για το Θεάρεστο έργο σας!

  5. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά δύσκολο θέμα:

    Η γλώσσα των ευαγγελικών περικοπών στο μεγαλύτερο μέρος της είναι κατανοητή.
    Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τις επιστολές του Παύλου. Σε μεγάλο βαθμό.
    Όπως και για τ’ αναγνώσματα της Παλαιάς
    Διαθήκης.

    Και καλά αυτοί, που έχουν κάποια γνώση της κοινής αλεξανδρινής.

    Με τους ολιγογράμματους ή και αγράμματους τι γίνεται;

    Αυτοί δεν έχουν ψυχή; Και πρέπει η συμμετοχή τους να είναι απλά παθητική;

    Όταν μάλιστα απουσιάζει-συχνά- και ένα κάποιο στοιχειώδες κήρυγμα…

    Πιστεύω ωστόσο ότι η παρούσα συγκυρία, κατά την οποία βαλλόμαστε από παντού, δεν προσφέρεται για πειραματισμούς. Και μάλιστα μεμονωμένους.

  6. H μαμά μου, που είναι του δημοτικού απόφοιτος, διαβάζει από το Σάββατο βράδυ την ευαγγελική και αποστολική περικοπή της Κυριακής από το πρωτότυπο και δίπλα βλέπει την μετάφραση.
    Επίσης έχει και το βιβλιαράκι με την θεία λειτουργία σε πρωτότυπο και μετάφραση δίπλα.
    Θέλω να πω με αυτό, πως όποιος ξέρει γιατί εκκλησιάζεται και είναι συνειδητοποιημένος βρίσκει τρόπους και εν κατακλείδει, όπως έχουν πει διαπρεπείς θεολόγοι, στην λειτουργία δεν υπάρχουν μόνο τα κατανοούμενα αλλά και τα νοούμενα τα οποία με την τόση εμμονή στην απόλυτη κατανόηση, υποβαθμίζονται.
    Και τελικά, μπροστά σε τόσο σκανδαλισμό (σκανδαλιζόμαστε πολύ περισσότεροι από όσους φωνάζουν) γιατί επιμένει αφού το όποιο «ώφελος» από την μετάφραση, εξανεμίζεται μέσα στην φασαρία και την ταραχή?
    Ας μας ωφελήσει με την όλη στάση του και με το παραδειγμά του, αν μπορεί, και όσα δεν καταλαβαίνουμε θα τα αναπληρώσει η θεία χάρις και ο άνωθεν φωτισμός!
    Αλλωστε οι περισσότεροι που αγίασαν ήταν αμόρφωτοι……Η «μόρφωση» του Θεού υποβοηθείται από τον ίδιο τον Κύριο και όχι από τον κάθε δεσπότη- επιμορφωτή….

  7. Προφανώς, ήταν πολύ δύσκολο να διαβαστούν τα αναγνώσματα στο πρωτότυπο και αμέσως μετά, ως κήρυγμα, να διαβάσει ο μητροπολίτης τη μετάφραση, κάνοντας και επιπλέον ερμηνεία στα πιο δύσκολα σημεία, όπου η απλή μετάφραση δεν επαρκεί (εκεί είναι πρωτίστως το πρόβλημα). Κανείς δεν θα μπορούσε να διαμαρτυρηθεί.

    Αυτό που δεν καταλαβαίνω, είναι γιατί πρέπει, σώνει και καλά, οι ποιμένες μας να κάνουν τους πιστούς «τεμπέληδες», δίνοντας τα πάντα «στο πιάτο». Μου φαίνεται τρομερή υποκρισία όλο αυτό, τη στιγμή που πληρώνουμε αμέτρητα χρήματα για να μάθουμε μία ή δύο ή τρεις ξένες γλώσσες. Όποιος θέλει πραγματικά να κατανοήσει τα κείμενα, κινητοποιείται ο ίδιος και βρίσκει τρόπο, όπως αυτόν που βρήκε η μητέρα της Έλενας. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε ευρεία κλίμακα μια παρόμοια λύση στις ενορίες;

    Κατά τα άλλα, η «θεσμική» Εκκλησία ετοιμάζεται να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα 100 έτη από το θάνατο του Αλ. Παπαδιαμάντη, τον οποίο λίγοι συνομήλικοί μου γύρω στα 30, μπορούν να διαβάσουν στο πρωτότυπο. Και την ίδια στιγμή ορισμένοι κάνουν ό,τι μπορούν για να αποξενώσουν ακόμη περισσότερο το ποίμνιο από την «εκκλησιαστική ελληνική».

  8. @ plagal

    … «anaga kai 8eoi pei8ontai»……

    Γεια σου φίλε Μιχάλη. Νομίζω ότι η υπόθεσή σου τέμνεται με τα ελλαδικά, αλλά δεν ταυτίζεται λόγω πολιτισμικών – παραδοσιακών διαφορών μέχρι στιγμής, αλλά και εκεί μπορεί να ανθεί το «αποφασίσζομεν και διαττάσομεν», όπως και «δεν θα μείνει κολυμπιθρόξυλο»…..

    @ π παντελεημων

    Υπονοώ ότι η δογματική άρνηση των μεταφράσεων ισοδυναμεί ότι το κείμενο δεν είναι κτιστό ως λόγος των ευαγγελιστών και λοιπών συγγραφέων, αλλά ταυτίζεται με το Λόγο… Με άλλα λόγια δήθεν δεν υφίσταται η κτιστή όψη των κειμένων… Αυτο δεν είναι έρπων μονοφυσιτισμός;

    @ Άκης

    Το κατά δύναμη αδελφέ μαζί με τις αστοχίες μας. Εύχου.

    @ παπα-Ηλίας

    Η προσέγγισή σου δεν με βρίσκει αντίθετο, διότι οι όροι, οι προϋποθέσεις, αλλά και η συγκυρία – όπως και η ποιμαντική πλευρά – λιώνουν τους πάγους. Εδώ φαίνεται γίνεται το ανάποδο. Εύχου.

    @ Ελενα

    Νομίζω ότι ακόμα αντέχει αυτή η πλευρά. Φοβάμαι όμως ότι σε λίγο καιρό θα είναι μειοψηφική, αλλά όμως δεν φοβάμαι και το «μικρό ποίμνιο». Θα μπορούσε με άλλη μέθοδο να εισαχθεί η μετάφραση δύσκολων κειμένων: Διπλή ανάγνωση δίπλα από κήρυγμα, μεγάλης περιοδικότητας ανάγνωσης κειμένων στην δημοτική μαζί με εναλλασσόμενα κείμενα, πάντα όμως λειτουργόντας η ευχαριστιακή κοινότητα ως ΣΩΜΑ και όχι με δεσποτοκρατία….

    Ευχαριστώ για όλα τα καλά σου λόγια…

    @ Νίκος Σ.

    Αυτό που υπονοείς είναι η θρησκευτική – δεσποτοκρατική υποκρισία. Πρόκειται για μια απο τις μεγαλύτερες ενδημούσες ασθένειες στο ελλαδιστάν… τουλάχιστον…

  9. Κατάλαβα τί ήθελες να πείς. Όμως το κτιστό ήταν εκλεγμένο,προωρισμένο, όχι τυχάρπαστο ή επιβαλλόμενο
    🙂

  10. @ π παντελεημων

    Ωραία! Και εγώ με τη σειρά μου δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω ότι στο πρόσωπο και τις σάρκες της Παναγιάς μας ότι «…το κτιστό ήταν εκλεγμένο,προωρισμένο, όχι τυχάρπαστο ή επιβαλλόμενο…»

    Γι αυτό και από τη μια κατήγγειλα από τη σειρά μου τον τρόπο που το χειρίστηκε ο Δημητριάδος (και … ΕΡΤ) Ιγνάτιος, ομιλόντας για έρποντα βαρλααμιτισμό και ορατό δεσποτισμό στον τρόπο σκέψης. Παράλληλα πρότεινα ενδεικτικά εναλλακτικές απλοϊκές σκέψεις, όχι για τυχάρπαστες πρακτικές, αλλά προ το ΣΩΜΑ της Εκκλησίας. Μόνο αυτό αποφασίζει. ΣΩΜΑ σε επίπεδο Επισκοπής, ΣΩΜΑ σε επίπεδο τοπικής ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΣΩΜΑ σε επίπεδο ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ…

  11. Και βέβαια.

  12. ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΕΝΕΤΑΙ Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΚΑΠΟΙΩΝ[ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ] ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΩΝ.
    ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΑΝΟΥΣΙΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ Η ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΩΝ [ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ],ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ,ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΘΑ ΕΛΗΓΕ.
    ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΑΛΙΜΠΑΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΠΑΔΩΝ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ,ΠΟΥ ΕΓΕΙΡΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΜΗ ΝΗΦΑΛΙΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ.
    Ο ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ ΤΟΥ »ΠΡΟΦΗΤΟΛΟΓΙΟΥ»[ΜΙΛΤ.ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ] ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΟΣΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ,ΕΧΟΥΝ ΜΑΓΙΚΗ??? ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ,ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΗ ΑΥΤΗ Η ΜΑΓΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΘΟΥΝ ΟΛΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΚΑΘΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ.
    ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΑΛΗ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ,ΑΛΛΑ ΧΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΕΙΔΗ ΕΠΙΑΣΑΝ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΗΣ .
    ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΟΠΑΔΟΙ ΚΑΘΕ ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ.
    ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ,ΤΟ ΔΙΑΚΥΒΕΥΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΙΣ ΕΝΑΙ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ.
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΑΠΟΧΩΡΟΥΣΑ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΑΟ,ΜΗ ΑΝΕΧΟΜΕΝΟΣ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΠΟΙΜΕΝΕΣ,ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΥΣ.
    ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΛΕΣΕ ΤΑ ΜΑΤ.

  13. @ π παντελεημων

    Μεγάλη υπόθεση η αλληλοκατανόηση, αρχή για την αλληλο-περιχώρηση… Σ’ ευχαριστώ για την συνεισφορά σου…

    @ ΠΑΝ.ΚΟΚΚΑΛΙΔΗΣ

    Πολύ μεγάλες αλήθειες αδελφέ, απλά να γνωρίζουμε ότι ενώ το σημαντικό είναι το γιατί εκκλησιαζόμαστε στην «Εκκλησιά» και όχι πόσα καταννοούμε λογικά σ΄αυτή (χωρίς αυτό να το πετάμε, αφού η λογική είναι μέρος του είναι μας που εισάγεται για αγιασμό..). Εξάλλου ο σατανάς κατανοεί όλη τη Λειτουργία αλλά δεν συμμετέχει… Εδώ νομίζω ταπεινά είναι το κέντρο του ζητήματος… Όσο για τα αφεντικά-δεσποτάδες (λαϊκούς και κληρικούς) θα έλεγα, παραφράζοντας σχετική διαφήμιση: «θέλουν τους αναρχικούς τους»…

    ΥΓ: Ο καθηγητής μου κ. Μιλτ. Κωνσταντίνου είναι πολύ αξιόλογος επιστήμονας με μεγάλη συνεισφορά στην Π. Δ. Αυτό όμως δεν μπορεί να τον μετατρέψει και σε … πάπα…

  14. Ορθόδοξοι Χριστιανοί του Βόλου μετασχόντες στα γεγονότα του Ι. Ν. του Αγ. Αντωνίου απαντούν.

    Ποιός τέλος πάντων είναι ο καλός Χριστιανός κατά τη γνώμη του Σεβ. κ. Ιγνατίου; Αυτός που σκύβει και φιλάει το χέρι του δεσπότη και κάνει εδαφιαίες μετάνοιες; Το κάνουμε και αυτό, εάν όμως είναι καρπός της συνειδησιακής μας ελευθερίας. Και αν δεν καταλαβαίνει τί σημαίνει αυτό, θα το πούμε με άλλα λόγια. Αυτό που ο Σεβ. κ. Ιγνάτιος ονομάζει αντιδραστικότητα είναι απόλυτα ελληνοπρεπές. Είναι η εκκλησία του δήμου, η άμεση δημοκρατία.
    Μήπως είδε κανείς κάποια απάντηση του Σεβ. κ. Ιγνατίου στα δημοσιεύματά μας δημοσίως ή κατ’ιδίαν; Εμείς δεν είδαμε κανένα. Καμμία απόσταση ασφαλείας, καμμία μυστηριώδης υπεροχή, που καλύπτει τη γύμνια του Βασιλιά, κανένα πρόσχημα καθωσπρεπισμού δεν πρόκειται να τον προστατεύσουν στον ολισθηρό δρόμο που έχει πάρει και να φιμώσει τη φωνή του λαού. Κάποια θέματα ο λαός πρέπει να τα επιλύει ενώπιος ενωπίῳ ασκώντας το θεμελιωμένο επάνω στην παράδοση και πρακτική αιώνων της Εκκλησίας κυριαρχικό του δικαίωμα. Ναι αυτό ακριβώς Σεβασμιώτατε σημαίνει Παράδοση. Πηγή της εξουσίας του επισκόπου είναι ο λαός• εάν δεν υπήρχε ο λαός δεν υπήρχε λόγος να υπάρχει και επίσκοπος. Κι όσο δεν πρέπει ο λαός να κάνει κάτι άνευ του επισκόπου, άλλο τόσο δεν πρέπει ο επίσκοπος να κάνει κάτι χωρίς το λαό. Και κυρίως, δεν μπορεί να περιφρονεί το λαό.
    Κλήρος και λαός δεν συμφωνούν με τις μεταφράσεις των ιερών κειμένων που σκοπό έχουν να δημιουργήσουν μία προτεσταντικού τύπου εκκλησία, όπου θα πηγαίνουμε να τραγουδάμε μερικά τραγουδάκια και ο καθένας θα θεολογεί κατά το δοκούν (πρακτικές που εφαρμόζονται στις συμπροσευχές που συμμετέχει και ο ίδιος στο ΠΣΕ και στους διαλόγους με τους αιρετικούς), εισάγοντας την μεταπατερική θεολογία και μετακινώντας όρια αμετάθετα, την δογματική δηλαδή διδασκαλία της Εκκλησίας. Μόνο ο Σεβασμιώτατος διαβάζει τα κείμενα σε μετάφραση και μπροστά του μερικοί κληρικοί• εκείνος γνωρίζει με ποιό τρόπο υποτάσσονται.
    Δεν μπορούμε την αμάθεια, ημιμάθεια ή έστω μονομερή γνώση να την βαπτίσουμε αβίαστα εξέλιξη της γνώσεως. Δεν μπορούμε την αμάθεια των νέων με προσωπική ή συλλογική ευθύνη να την αναγάγουμε σε κριτήριο και ρυθμιστή της πνευματικής πορείας αυτού του γένους. Εν όψει της εορτής των Τριών Ιεραρχών που ενσάρκωσαν τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό, η γνώση και η μάθηση ήταν πάντοτε η αξία, το ιδανικό, ο στόχος και η καταξίωσή μας. Με την αμάθεια αρνηθήκαμε να συμβιβασθούμε ακόμα και εν μέσῳ πικράς δουλείας.
    Εάν ο Σεβ. κ. Ιγνάτιος αγαπά τους νέους και δεν καπηλεύεται την αμάθεια και το υπαρξιακό των κενό θα πρέπει να διαλύσει την αιρετική και ανθελληνική Ακαδημία Θεολογικών σπουδών και να ιδρύσει μία ελληνική Ακαδημία ακαδημαϊκού επιπέδου, όπου θα διδάσκεται η ελληνική γλώσσα από τον Όμηρο μέχρι σήμερα, όπου μαθητές, έφηβοι, νέοι και ενήλικες θα βρίσκουν μία όαση μάθησης, η οποία μόνο ψυχαγωγεί την ανθρώπινη ψυχή και δίνει μία δημιουργική διέξοδο στο πρόβλημα της ανεργίας. Όλα τα άλλα είναι απλώς άλλοθι.
    Μία νοησιαρχική προσέγγιση στο θέμα της κατανόησης του λειτουργικού κειμένου είναι λανθασμένη. Δεν κατανοούμε τα νοήματα της λειτουργικής γλώσσας με το μυαλό αλλά με την καρδιά και το βίωμα.
    Τέλος αν είχε κάνει ο Σεβασμιώτατος λίγο κόπο να γνωρίσει το λαό του, 10 χρόνια τώρα που ζει στο Βόλο, θα γνώριζε ότι είμαστε όλοι Βολιώτες και θα γνώριζε ασφαλώς και τα πρόσωπά μας.

  15. Ζει στον Βόλο; Ή είναι ταξιδιώτης και θαυμαστής του, που αν μη τη άλλο ορέγεται δια την αναμόρφωσή του, αναμόρφωση, στους μοντέρνους καιρούς, αλλά και ρυθμούς, μιας (νέας εποχής), αχ καινοτόμε μου δεσπότη, που όλα τα έχεις και όλα τα ελέγχεις και που ο Λαός του Βόλου, χορτάτος πλήρης, που το μόνο που του έλειπε είναι η, η δημοτική γλωσσική ενασχόληση του, πάνω στα Ιερά κείμενα, αυτού του Ορθόδοξου χριστιανικού Λαού, που Λεύτερος από έννοιες, έτσι και κατά όπως και εσύ λέγεις, για να γίνει περισσότερος, χαρούμενος και ευτυχής!!!!!!!

  16. Πού να πάτε καμιά εκδρομή στην Πρέβεζα…
    Τέλος πάντων.

    …«νήψη και προσευχή»,
    Αυτό είναι το αναγκαίο να μας διδάξουν οι πνευματικοί μας πατέρες.
    Αυτό είναι που ακούσια ή εμπαθώς εκούσια παραμερίζουν οι πνευματικοί «φωτοδόχοι» και ελπιδοφόροι των απαίδευτων και αμόρφωτων πιστών.
    Αυτό είναι το κλειδί του Παραδείσου, αλλά και…
    Αυτό είναι το προαπαιτούμενο για να εισάγεις αλλαγές σε κείμενα και δρώμενα που θεσπίστηκαν από φωτοφόρους πατέρες μετά από
    …«νήψη και προσευχή».

    Πού είναι η ακολουθία του Νιπτήρος; (για τους Επισκόπους)
    Έχει εξουσία ο Επίσκοπος επί των πιστών ή διακόνημα;
    Πού είναι ο Επιτάφιος θρήνος; (για τους πιστούς)
    Έχει δικαιώματα διάρρηξης των ιερών δρωμμένων ο πιστός; Δεν χωρεί σταυρό στον ώμο του;

    Χρειάζεται διαφήμιση και προ-μασημένη τροφή ο απομακρυσμένος άσωτος;
    Χρειάζεται η Εκκλησία τους πιστούς ή οι πιστοί την Εκκλησία;

    Τα παιδιά μας γίνονται «κατά μάνα, κατά κύρη» .
    Στον πνευματικό χώρο είναι διαφορετικά;

    Ο Θεός μαζί μας!

  17. 1. Ο μακαριστός Χριστόδουλος πήγε να βάλει τη δεύτερη ανάγνωση στην δημοτική των ευαγγελικών αναγνωσμάτων και την πήρε το κύμα… Ο σεβ. Ιγνάτιος δεν είναι Χριστόδουλος όποτε έχουμε και δείγματα δημοκρατικής (έως και αναρχικής) συμπεριφοράς εκ μέρους του ποιμνίου …συν οτι δεν ξέρει και τα ονόματα του ποιμνίου του για να κάνει ρουσφέτια…
    2. Οι Ελληνες πλέον είναι μαλλιαροί (δημοτικιστές) κι ευτυχώς δεν καραφλιάζουν με τα όσα γίνονται και λέγονται!!!
    3. Μιλάνε για καιρούς δοξασμένους, και πάλι
    (Άννα μην κλαις)
    θα γυρέψουμε βερεσέ απ’ τον μπακάλη.

    Μιλάνε για του έθνους, ξανά, την τιμή
    (Άννα μην κλαις)
    στο ντουλάπι δεν έχει ψίχα ψωμί

    Ψηλά το κεφάλι. Η ταπείνωση δεν μας πάει!

    3. Η Κωνσταντινούπολη έπεφτε, έπεσε και μεις ακόμα νομίζουμε οτι είμαστε αυτοκρατορία. Welcome to Greece! Have a nice holiday!

    4. Οταν πλέον τα παιδιά μας είναι ακατήχητα δεν νομίζω ότι θα ενδιαφερθούν και για τη μεγάλη ποιητική και αισθητική των κειμένων και την υποβολή της ηχητικής τους…Ωμ!!!

    5. Μεγάλα διλήμματα. Το σπίτι μου είναι ωραίο και αρχοντικό αλλά δεν μπορώ να το συντηρήσω. Να πάω σε κανένα διαμέρισμα, ή στο χωριό μου για να επιβιώσω; Να καταλήξω άστεγος καλύτερα για να είμαι και ακτήμων, όχι σαν την Μαντάμ Σουσού;;;;;

    Καληνύχτα κυρ-Αλέξανδρε!
    Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ!

    Σας φιλώ όλους

  18. Εάν η γλώσσα είναι εμπόδιο στη συμμετοχή στα μυστήρια, τότε λυπάμαι τα εκατομμύρια Ορθόδοξους που δεν συμμετέχουν σ’αυτά, αφού οι ακολουθίες τους γίνονται μεταφρασμένες σε Αγγλικά,Γαλλικά,Γερμανικά, Κινέζικα, Σουαχίλι κλπ.κλπ.
    Φυσικά, συμφωνώ με πολλά από όσα ειπώθηκαν παραπάνω για τον τρόπο που πάνε να επιβάλλουν τις αλλαγές, για τη δυσκολία μουσικής επένδυσης και την απώλεια μιας ωραιότατης ποίησης και μελωδίας, αλλά είναι λάθος να μην ασχοληθεί η Ελλαδική Εκκλησία με τις μεταφράσεις για τις νέες γενιές- ίσως κιόλας να έιναι αργά…

  19. @ Αρης Π.

    Μου θύμισες τα φοιτητικά σου αποφθέγματα. Χα! Χαιρετισμούς με τις καρδιές ψηλά…

    @ Θωμάς Παναγιώτου

    Όντως! Επιχειρήματα ενάντια στον έρποντα μονοφυσιτισμό… Προσοχή όμως και κάτι άλλο έρπει…

  20. Για το ΜτΒ
    Κι αν σου μιλώ με παραμύθια και παραβολές
    είναι γιατί τ’ ακούς γλυκύτερα…
    Γ. Σεφέρης (Τελευταίος Σταθμός)

    Νομίζω τελικά οτι μπορούμε να συμφωνήσουμε στο εξής. Ανάγνωση προφητειών, ευχών αγιασμού, βαπτίσεων, γάμου, κηδειών και επιστολών σε μετάφραση, για να μη μοιάζουν όλα μαγικά κι αμερικάνικα…
    Καλή εβδομάδα

    Υ.Γ. Ο επίσκοπος μπορεί να προσθέτει και να αφαιρεί κείμενα από τις ακολουθίες χωρίς την έγκριση της Ι. Συνόδου;

  21. @ Αρης Π.

    Καλά είναι τα γλυκύτερα, αλλά καλύτερα τα … συνοδικότερα… Ο κάθε επίσκοπος μόνος του δεν είναι Σύνοδος… και ειδικά όταν μια Σύνοδος άλλα αποφασίζει…. σε ζητήματα αιώνων… «Το καλόν, ου καλόν, εάν μη καλώς γένηται..» κατά το γραφικό…

    ΥΓ: Η γνώμη μου γράφτηκε στο κυρίως άρθρο.

  22. Προς το ΜτΒ

    Καλύτερα τα συνοδικότερα από τη ποίηση; Δεν νομίζω. Τέτοια λόγια κι από έναν ποιητή! Ας είναι.

    Θα το έχεις δει βέβαια το σχετικό για το ΥΓ από το συνημμένο του «υφέρποντα βαρλααμιστή» π. Β. Θερμού στην ιστοσελίδα
    http://eros-theou.pblogs.gr/2010/05/616467.html

    «…Δεν έχει λοιπόν καμιά αρμοδιότητα η Σύνοδος επί της μεταφράσεως των λατρευτικών κειμένων; Αυτή θα ήταν μια εύλογη απορία. Βεβαίως και έχει. Ακροώμενη μετά προσοχής και σεβασμού τις ποιμαντικές αγωνίες των μελών της και του υπολοίπου πληρώματος, διευκολύνει αδελφικά το έργο της μεταφράσεως υποβοηθώντας στην επιλογή των καλύτερων και στην βελτίωσή τους στη συνέχεια. Επίσης έχουν χρέος η Σύνοδος και ο κάθε μητροπολίτης χωριστά να διασφαλίσουν χώρους (ενορίες και μοναστήρια) όπου θα εξακολουθήσει να ακούγεται το παλιό γλωσσικό ιδίωμα.

    Δανειζόμενος από τη νομική ορολογία θα έλεγα ότι ο έλεγχος εκ μέρους της Συνόδου προς τις μητροπόλεις δεν είναι δυνατό να είναι προληπτικός παρά μόνο σε θέματα τα οποία άπτονται της υποστάσεως της ανά την Ελλάδα Εκκλησίας (νομικά, οικονομικά, καινοφανή προβλήματα, θεολογικές και εκκλησιολογικές ανιχνεύσεις, συνεργασία μητροπόλεων, κεντρικά ποιμαντικά εγχειρήματα κ.ο.κ.).

    Η κάθε επισκοπή, ως τοπική Εκκλησία που συγκεφαλαιώνει το πλήρωμα της εκκλησιαστικής καθολικότητας, ως αρμονική συναρμογή χαρισματούχων, κληρικών και λαϊκών, λαμβάνει στα όριά της όλα εκείνα τα μέτρα που θεωρεί ποιμαντικώς απαραίτητα, ο δε έλεγχος της Συνόδου έχει κατασταλτικό χαρακτήρα στην περίπτωση κατά την οποία η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ξεφεύγει από την αλήθεια της Εκκλησίας…»

    Καλό μήνα!

  23. @ Αρης Π.

    Σε ενημερωνω ότι το ειχα διαβασει πριν αναρτησω το άρθρο και το βιντεο. Σημειωνω πάλι: Τα υφερποντα ειναι δυο και όχι ένα….

  24. Πάντα ήταν παραπάνω από ένα…!!!
    Τρία-τέσσερα κατά μέσο όρο.

    Χρόνια πολλά για σήμερα!

  25. @ Αρης Π.

    ΟΝΤΩΣ! Μη χάσουμε την αριθμητική. Αντεύχομαι συν γυναιξί και τέκνοις…

  26. Εκείνο που με τρομάζει δεν είναι η διαφωνία, είναι η συμφωνία και εκείνη που μας παγιδεύει σε ορισμούς όπως, έλα μωρέ να μην γίνουμε και οπισθοδρομικοί λες και τα π.χ τα Σουαχίλι είναι γιατί επιβάλετε ως προς την κατανόηση και το Άγιο Πνεύμα κοιτάζει, έτσι από περιέργεια και δεν έχει βάλει το χέρι του.

  27. Δυστυχώς τέτοιου είδους επεμβάσεις έχουν αρχίσει από χρόνια. Το αντιμετώπισα, μια Μεγ. Παρασκευή, χρόνια πριν, στο χωριό μου, όπου στο ψαλτήρι, την ώρα των εγκωμίων, η «Μεγάλη Εβδομάς» αντικατεστάθει με πακέτο φωτοτυπιών που έφεραν την σημείωση:

    «Παραθέτωμεν ενταύθα τα υπό της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος εγκριθέντα εγκώμια, 33 εκάστης των τριών στάσεων –εκτός του Δόξα, Και νυν- ως ταύτα εταξινομήθησαν και διωρθώθησαν υπό των αειμνήστων, Μητροπολίτου Κίτρους Κωνσταντίνου και Εμμ. Φαρλέκα, πρωτονοταρίου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών».

    Είχα γράψει, λοιπόν, ένα κείμενο τότε, το οποίον ΔΕΝ παραθέτω λόγω έκτασης, αλλά στο στέλνω να το χρησιμοποιήσεις αν και όπου θελήσεις…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: