• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,799 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Δεκέμβριος 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Νοέ.   Ιαν. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Η Ι. Σύνοδος θέτει και προς τον εαυτό της το ερώτημα: «ελευθερία ή ευτυχία;»

Τι άραγε να σημαίνει ένα ακόμα φυλλάδιο «προς το Λαό» της ελλαδικής Ορθόδοξης Ιεραρχίας; Εάν κρίνουμε από τα τελευταία εξήντα χρόνια πιθανά να είναι κενό περιεχομένου. Εάν κρίνουμε από την κρισιμότητα της κατάστασης, σε εκκλησιαστικό, πολιτισμικό, πολιτικό και οικονομικό επίπεδο στη χώρα μας και στην Ευρώπη ίσως να υπονοεί πολλά.


«Λυδία λίθο» αποτελεί πάντα η πράξη για την οποία ο Λαός του Θεού και οι καλής θελήσεως θύραθεν εύκολα θα υποκλιθούν ταπεινά. Στη χούντα το έκαναν σε κάποιους πρωτοπόρους, όπως π. χ. ο (+) παπα – Γιώργης Πυρουνάκης, τον οποίο δεν μπορούσε όχι να ακολουθήσει, ούτε να κατανοήσει η τότε πλειοψηφία της ελλαδικής Ιεραρχίας.

«Στην Σύνοδο της Ιεραρχίας εμείς, οι πνευματικοί σας πατέρες, κάναμε την αυτοκριτική μας, θελήσαμε να αναμετρηθούμε με τις ευθύνες μας και να αναζητήσουμε με τόλμη το μερίδιο της ενδεχόμενης δική μας υπαιτιότητας στην παρούσα κρίση. Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν» (Βλέπε Romfea.gr, Τρίτη, 14 Δεκέμβριος 2010).

Εάν οι παραπάνω εκφράσεις πάρουν συγκεκριμένες ενσαρκώσεις και  συνοδευτούν με συνοδικό τρόπο για μια νέα παλιγγενεσία, όπου το παράδειγμα θα δείξουν ως σώμα πρώτοι οι Ιεράρχες, ε τότε θα πρόκειται για ένα βασικό αποκούμπι για όλους και ειδικά τη νεολαία, το μέλλον μας.

Εάν οι εκφράσεις αυτές γράφτηκαν για να κουκουλωθούν απλά αδυναμίες, καθυστερήσεις, πλάγιες οικονομικές ή πολιτικές σχέσεις με τον κρατισμό, τις τράπεζες, τα φακελάκια και την ευδαιμονία κάποιων,  καλύτερα να μη γραφόταν αυτό το κείμενο. Να είχαμε πρώτα την πράξη και μετά αυτό…

Έγραψα πριν περίπου δύο χρόνια με αρκετή ελπίδα ότι με τον νέο Αρχιεπίσκοπο κάτι θα άλλαζε σημαντικά στην διοίκηση της ελλαδικής Εκκλησίας. Θα ξεκινούσαν οι διαδικασίες για το συνοδικό πολίτευμα σε όλα τα επίπεδα: Στην Ιεραρχία, στις Μητροπόλεις, τις ενορίες. Δυστυχώς τίποτα δεν φαίνεται να κινείται… Έτσι θα υπήρχε και μια στάση λεβεντιάς απέναντι στις κυβερνήσεις, όχι βεβαίως με κραυγές Θεσσαλονικώτικες, αλλά με δέουσα σοβαρότητα, που δεν μπορεί να είναι η σιωπή.

Δυστυχώς ο μακ. Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄ ξεπέρασε και τον μακαριστό Χριστόδουλο. Τραγικές απολήξεις μιας φιλοεξουσιαστικής λογικής να δεχτεί να νομιμοποιήσει την εθελόδουλη κυβέρνηση του ΓΑΠ, συμμετέχοντας ως «μαϊντανός» σε υπουργικό Συμβούλιο. Και καλά τότε «παρασύρθηκε». Τι ήθελε με υπουργούς της «νέας κατοχής» εντός του Ιερού Ναού του Αγ. Παντελεήμονα πριν λίγες μέρες;

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα:

1) Ο Αρχιεπίσκοπος συμφωνεί με το φυλλάδιο «προς το Λαό», όπου ανάμεσα σε πολλά καταγγέλλεται ότι:

– «…Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας. Γνωρίζουμε ότι πολλοί περιμένετε από την ποιμαίνουσα Εκκλησία να μιλήσει και τοποθετηθεί πάνω στα γεγονότα που παρακολουθούμε».

– «Τα απαιτούν τα μέτρα αυτά οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων – δανειστών μας..».

– «Να θυμάστε για πολλούς οικονομολόγους η παρούσα κρίση είναι κατασκευασμένη, είναι μια κρίση – εργαλείο που αποβλέπει στο παγκόσμιο έλεγχο από δυνάμει που δεν είναι φιλάνθρωπες»…

2) Εάν ο Αρχιεπίσκοπος συμφωνεί τότε γιατί συνεχίζει να συμφύρεται με τους εξουσιαστές, που μας έσυραν στη «νέα κατοχή»;

3) Ή μήπως δεν συμφωνεί και κάνει κινήσεις «αντιπερισπασμού», διαιρεί την Ιεραρχία, δημιουργεί σύγχυση σε μας, νοθεύει το δικό μας φρόνημα;

4) Οι υπόλοιποι Ιεράρχες συμφωνούν με το εν λόγω φυλλάδιο ή μήπως πρόκειται για ένα κείμενο που βγήκε λόγω «συσχετισμού δύναμης» στην τελευταία Διαρκή Ιερά Σύνοδο και θα ατονήσει από στις επόμενες;

5) Τέτοια «ιστορικά» κείμενα δεν είναι ορθό να βγαίνουν με ευρύτητα συνοδικότητας   και μάλιστα από ένα πολύ ευρύ σώμα – αν ήταν δυνατόν – που να είχε και πολλούς άλλους αντιπροσώπους από όλες τις Μητροπόλεις, για μια αρχή των συνοδικών αλλαγών που εξήγγειλε σε υψηλούς τόνους ο Αρχιεπίσκοπος στην αρχή της θητείας του και εμείς χαρήκαμε;

Όσο τα ερωτήματα αυτά μένουν αναπάντητα και όσο δεν εκφράζονται με συλλογική πράξη, δηλαδή δεν πάρουν σάρκα και οστά,  τότε ή  δικαίως θα αποδυναμωθεί η Ι. Σύνοδος στις ψυχές του λαού ή ο Αρχιεπίσκοπος οφείλει να παραιτηθεί για μια νέα αρχή. Οι δημοσιογράφοι – ως γνωστό – πάντα καιροφυλακτούν για να κάνουν τις δουλειές τους.

Δυστυχώς χρονικά βρισκόμαστε σε οριακό σημείο. Έχουν ήδη ανοίξει οι «ασκοί του Αιόλου». Μετά από τους κυβερνήτες, βουλευτές δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους, ούτε οι μεγαλοδημοσιογράφοι, αλλά ούτε οι Ιεράρχες…

Μπορεί το εν λόγω φυλλάδιο «Προς το Λαό» να καταλήγει με την σημείωση ότι: «…Οι έμποροι της κατεδάφισης της σχέσης του λαού με την ποιμαίνουσα Εκκλησία του εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο και πραγματικά η κατασκευασμένα σκάνδαλα και προσπάθησαν να διαρρήξουν την εμπιστοσύνη σας στην Εκκλησία…», αλλά  η σημείωσή σας «… το ερώτημα – δίλημμα του Ντοστογιέφκσι «ελευθερία ή ευτυχία;» το ζούμε πλέον σε όλη την τραγικότητα. Διαλέξαμε μια πλαστή ευμάρεια και χάσαμε την ελευθερία του προσώπου μας, χάσαμε την ελευθερία της χώρας μας…», δεν απευθύνετε κυρίως προς τους άλλους, αλλά πρωτίστως σε όσους το εκφωνούν δημόσια, γιατί εκτίθενται.

Σημείωση: Η παγκόσμια κρίση δεν είναι προκατασκευασμένη, είναι υπαρκτή και δομική του καπιταλισμού. Η Ελλάδα των διαπλεκομένων έπαιζε και ταυτόχρονα ροκάνιζε και εις βάρος του λαού. Και αυτά οφείλατε να το γνωρίζετε. Όμως η κρίση αυτή σέρνεται χρόνια και επομένως οι παγκόσμιες και ντόπιες  elite (οικονομικές, πολιτικές, δημοσιογράφοι, οργανικοί διανοούμενοι, κλπ) είχαν προετοιμαστεί και περίμεναν πως θα την χρησιμοποιήσουν για να διαλύσουν δίκαια συλλογικά δικαιώματα και να «βαλκανοποιήσουν» το λαό και τη χώρα….

Οι Ορθόδοξοι Ιεράρχες τι γνώριζαν, με ποιους συζητούσαν και εν τέλει τι προετοιμασίες έκαναν; Πως; Είχαν προετοιμάσει το Λαό (του θεού και όχι μόνο);

Ως ασθενές μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και όχι ως κριτής, αναφωνώ το «Στώμεν καλώς»!!!

Advertisements

28 Σχόλια

  1. Χαίρε πρωτοπόρε συνάδερφε!
    Το κείμενο γράφτηκε από Σιατίστης Παύλο και Δημητριάδος Ιγνάτιο. Έτσι άκουσα.
    Ο Ιερώνυμος -απ’τον οποίο πολλοί περιμέναμε όσα κ συ- κρατάει μια πολύ πολύ πολύ προσεκτική στάση, τόσο προσεκτική, που είναι παρεξηγησιμη προς τα κει που λες κ συ… Περιμέναμε όλοι κάποια παρέμβαση. Πάντως και στον Αγ.Παντελεήμονα, στη φιέστα, που μίλησε, περιορίστηκε περί τέχνης… κρατώντας κ κει προσεκτική στάση. Γενικά, νομίζω, χρειάζεται η σύνεση και η διάκριση, αλλά κ η προσωπική-συνοδική παρέμβαση είναι αναγκαία, μία φορά στο τόσο…

  2. @ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ

    Ευχαριστώ για τη ζεύξη. Πάσχει κάπου το κείμενο;

    @ Γ.

    Τον Σεβ. Σιατίστης Παύλο πολύ τον σέβομαι και είναι αληθινός σε ό,τι γράφει. Ο Σεβ. Ιγνάτιος είναι «πολιτικός», οπότε προς το παρόν προσπερνώ τις απόψεις του. Εκεί που «τάχω χαμένα» είναι με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Κάπου διαισθάνομαι έχει «εγκλωβιστεί»….

  3. Αδελφέ,δεν νομίζω ότι το κείμενο σου πάσχει κάπου.Αντιθέτως εκφράζει προβληματισμούς που λίγο-πολύ τους έχουμε όλοι. Οπωσδήποτε σε κάποια σημεία του το «πρός το Λαό» προκαλεί αίσθηση, όπως στο:»Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας…». Αυτό το μικρό τμήμα έβαλα στο πόστ μου, μαζί με παραπομπή στη Ρομφαία και στη δική σου ανάλυση.
    Για μένα κλειδί στην προσέγγιση σου είναι το κομμάτι που λες:
    «…Εάν οι παραπάνω εκφράσεις πάρουν συγκεκριμένες ενσαρκώσεις και συνοδευτούν με συνοδικό τρόπο για μια νέα παλιγγενεσία, όπου το παράδειγμα θα δείξουν ως σώμα πρώτοι οι Ιεράρχες, ε τότε θα πρόκειται για ένα βασικό αποκούμπι για όλους και ειδικά τη νεολαία, το μέλλον μας».
    Μακάρι να είναι έτσι.
    Σου εύχομαι ολόψυχα καλές γιορτές

  4. @ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ

    Ευχαριστώ και εγώ αδελφέ και για τις παρατηρήσεις σου και για τις ευχές. Αντεύχομαι δεόντως…

  5. Προσωπικα τον Ιερωνυμο τον θεωρω τον σκοτεινοτερο Αρχιεπισκοπο όλων των εποχων, (με εξαιρεση ισως τον Μελετιο Μεταξακη) από όποια πλευρα και αν το δεις ακομα και συγκρινομενο με τον συνωνοματο του Ιερωνυμο της Χουντας. Διοτι ο δευτερος στηριξε μια ελληνοκεντρικη εστω δικτατορια ενω ετουτος εδω στηριζει μια ανθελληνικη παγκοσμια αυτοκρατορια στο προσωπο μιας κυβερνησης κατοχης.

    Κατ αρχην καποιος ο οποιος με ιντριγκες, δολοπλοκιες, δημοσιες σχεσεις, εξουδετερωσεις αντιπαλων κλπ προσπαθει να εκλεγει αρχιεπισκοπος για δευτερη φορα εξ ορισμου στερειται πνευματικοτητας. Μεγαλεία πρωτοκαθεδριες και θρονοι ειναι εξ ορισμου διαμετρικα αντιθετα με την πνευματικοτητα.

    Ιδιαιτερα δε οταν βλεπεις οτι σε προμοταρει ο κυβερνητικος τυπος καποιο λακκο θα εχει η φαβα. Ή οταν βγαινεις και μιλας για την απαγωγη ενος βιομηχανου και σιωπας με την απαγωγη ενος ολοκληρου εθνους από κακοποια στοιχεια. Ή οταν καθιστας την εκκλησια θυγατρικη του Οργανισμου Λαμπρακη λες και ο ΔΟΛ παραγει θεολογικο λογο τον οποιο δεν μπορεις να παραξεις εσυ και σου τον βαζουν άλλοι στο στομα δια στοματος ακατανομαστου αοιδου, συζυγου κυβερνητικης υπουργου.

    Υποψιαζομαι οτι και αυτη η ανακοινωση ακομα, η οποια δημοσιοποιηθηκε με καθυστερηση 1,5 μηνα μαλλον ειναι αποτελεσμα του… ξυλοδαρμου του Χατζηδακη. Διοτι μετα τους βουλευτες και τους δημοσιογραφους έχουν και άλλοι σειρα. Και δεν το λεω ως απειλη. Ως διαπιστωση το λεω.

    ΑΝ η εκκλησια και η ενορια δεν γινει ΤΩΡΑ εκκλησια δεν θα γινει ποτε. Θα παραμεινει Βατικανο από ολες τις απόψεις πλην της δογματικης. Και με τον Ιερωνυμο μεχρι και για αυτο το τελευταιο αμφιβαλλω…

  6. ΥΓ. Για να μην παρεξηγηθω από οσους δεν με ξερουν σε καμμια περιπτωση δεν εισηγουμαι το μοντελο του Ανθιμου Θεσαλονικης, ή του Χριστοδουλου. Αλλα τουλαχιστον ο τελευταίος ο Χριστιανος μεσα στην παραζαλη του ειπε και ενα ΟΧΙ στην απαιτηση των Αμερικανοσιωνιστων για τις ταυτοτητες. Και η πορνη η Ραχαβ συγκαταλεγεται ως πορνη στο γενεαλογικο δενδρο του Χριστου μονο και μονο επειδη βοηθησε το λαό της (αν δεν απατωμαι). Ουτε μετανοησε για την πορνεια της ουτε τιποτα τετοια ηθικοπλαστικα. Απλα οταν χρειαστηκε εσωσε τον λαο της μεσα στην αμαρτια της.

    Όπως και ο ευνουχισμενος Καραμανλης συγκρινομενος σε αυτα τα πλαισια της αστικης δημοκρατιας ειπε και ενα ΟΧΙ στο σχεδιο Αναν και στην εισοδο των Σκοπιων στο ΝΑΤΟ συγκρινομενος με τον νυν εθνικο μειοδοτη.

    Ο Ιερωνυμος θα μιλησει ποτε ή καλυτερα να μην μιλησει γιατι θα ειναι χειροτερα.

  7. Αφήστε το σκεπτικισμό. Η απόφαση της συνόδου αναδεικνύεται ιστορική διότι
    1)Είναι δημοκρατική (πέρασε μια τεραστίων διαστάσεων απόφαση παρά τις πιθανές αντιρρήσεις του προκαθήμενου)
    2)Είναι ανατρεπτική και αντικαθεστωτική, σηματοδοτώντας και εμπνέοντας σε νέο ήθος και όραμα όχι μόνο αντίστασης, αλλά και αντιπρότασης στο υφιστάμενο σύστημα.

    Τέτοια απόφαση δεν έχει πάρει κανένας φορέας εθνικών διαστάσεων, ούτε η ΕΣΗΕΑ, ούτε η ΓΕΣΕΕ, ούτε και οι εκπαιδευτικές συνομοσπωνδίες.

    Ας σταματήσουν τις κριτικές οι ψευδοαριστεροί. Ο Βελουχιώτης είμαι σίγουρα ότι μια τέτοια απόφαση όχι μόνο θα τη χαιρετούσε, αλλά και θα την επαινούσε.

    Ως συλλογική διακήρυξη, είναι προφανώς ανώτερη από τη διακήρυξη του Θεοδωράκη…

    Σταματήστε να ξεψειρίζετε τη μαϊμού. Αυτή είναι η καλύτερη διακήρυξη που θα μπορούσε να βγάλει στην εποχή μας μία Ιερά Σύνοδο, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και παγκοσμίως…

    Ευκαιρία να ξεσηκώσετε οι ευλαβικότεροι και τακτικά εκκλησιαζόμενοι ημών τους πιστούς που συναναστρέφεστε για τη συν-διαμόρφωση ενός νέου κινήματος ομο-ηθής και δια-ταξικής ανατροπής του εξαρτημένου, παρασιτικού και καταναλιστικού καπιταλισμού και την αντιπρόταση ενός νέου παραγωγικού, δημοκρατικού και κοινοτιστικού προτάγματος, με εθνικό, οικολογικό, κοινωνικοαπελευθερωτικό και αντιιμπεριαλιστικό χαρακτήρα.

    Ιδού η Ρόδος, αδελφοί…

  8. @ Theoprovlitos

    Να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω στην κλίμακα που το θέτεις:

    1) Ο Ιερώνυμος Α΄ εκλέχτηκε από τη χούντα και το παλάτι και μάλιστα από μια διαλυμένη Ιεραρχία (αριστίνδην Σύνοδο). Ο Ιερώνυμος Β΄δεν εκλέχτηκε από πολιτικούς, αλλά με μεγάλη πλειοψηφία από την Ιεραρχία. Άλλο θέμα οι ιδιαίτερες σχέσεις του ΤΟΤΕ με το πάλαι ποτέ κεντρώο ΠΑΣΟΚ.

    2) Παρ’ ότι ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ΠΛΗΡΩΣ το τοπίο, ο Ιερώνυμος κάλυψε, τουλάχιστον τυπικά, την απόφαση της Διαρκούς Ι. Συνόδου για το θέμα μας.

    3) Το ζήτημα της οικονομικής και πολιτικής κατοχής του λαού και της χώρας δεν φαίνεται ακόμα να έχει χωνευτεί και από ένα σημαντικό μέρος του λαού (ψήφισαν αυτοί ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ, ΝΤόρα, ΝΔ κλπ) στις πρόσφατες περιφερειακές εκλογές. θα το καταλάβει πρώτα ο Ιερώνυμος Β;

    @δελφινάκι

    Και με σένα θα διαφωνήσω εκ του αντιθέτου:

    1) Η απόφαση αυτή δεν έχει ΑΚΟΜΑ αποδεκτή από το σύνολο της Ιεραρχίας. Απλά αποτελεί απόφαση μιας από τις 7-8 δωδεκάδες της εντός ενός έτους και μάλιστα όχι ομόφωνα. Κάτσε ντε να δούμε αν θα αποτελεί και πλειοψηφική απόφαση.

    2) Να αναμένουμε αν αυτή η απόφαση θα οδηγήσει σε αλλαγή στρατηγικής της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μέχρι τότε «δεν ψυρίζουμε την μαιμού», αλλά «κρατάμε μικρό καλάθι» για τα δήθεν π»πολλά κεράσια»…

    3) Το κυριότερο: Θα περπατήσει το πνεύμα της απόφασης σε μητροπολιτικό και ενοριακό επίπεδο; Ιδού η Ρόδος..

    ΥΓ: Δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες εδώ στο περιεχόμενο αυτής καθ εαυτής της απόφασης σε πολιτικό επίπεδο. Αυτό θα γίνει σε κύριο ποστ…

  9. Η ανακοίνωση της Ιεραρχίας έχει φαρδιά πλατιά την προσωπική σφραγίδα του π.Παύλου , μητρ. Σιατίστης.
    (το περιστατικό με το παιδί που έπαιρνε ναρκωτικά συνέβη στον ίδιο).
    Και είναι ένα πολύ ώριμο, όσο και πρωτοποριακό κείμενο για τα δεδομένα της συντηρητικής ιεραρχίας.
    Προσωπικά , την χάρηκα πολύ.
    Οι αντιδράσεις Ιερωνυμου μάλλον προέκυψαν κατόπιν εορτής, όταν οι κόρακες του ΓΑΠ άρχισαν να κρώζουν για δήθεν «ανάμιξη της Εκκλησίας στην πολιτκή». Όταν έπαιρνε τον αρχιεπίσκοπο σε υπουργικό συμβούλιο, τότε δεν ήταν ανάμιξη.

    ΜτΒ

    Και ο Σεραφείμ από χούντα εξελέγη.
    Ο Ιερωνυμος είναι ο πρωτος αρχιεπίσκοπος που άκουσε χοντρά γιουχα και χρειάστηκε ΜΑΤ για να μπει σε εκκλησία της περιφέρειας του.

  10. @ Misha

    Αδελφέ μου είμαι υποχρεωμένος να συμφωνήσω σε όλα όσα σημείωσες, πλην ενός:

    Ο Σεραφείμ δεν εκλέχτηκε από (τη) «χούντα». Εκλέχτηκε απ’ όλους τους Ιεράρχες που είχαν εκλεγεί και ενθρονισθεί ΠΡΙΝ τις 21 Απριλίου 1967!! Δες σχετικά και εδώ στο ΜτΒ:

    1967 και 1973: Εκκλησία και χούντα – οι δυο όψεις

    Και ειδικά η παράγραφος:

    «…. Δεν επιλέχτηκαν ή δεν ενέδωσαν, με καθαρά πολιτικά ή ευσεβιστικά[10] κριτήρια παρότι δεν αντέδρασαν δημόσια και άμεσα, 44 ιεράρχες. Από αυτούς οι 32 ήταν στην Ιεραρχία και αποτέλεσαν ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ το εκλεκτορικό σώμα (Ιερά Σύνοδο) που επέλεξαν (12-01-1974) τον Αρχιεπ. Σεραφείμ[11] (Ιωαννίνων) νέο αρχιεπίσκοπο, αφού είχε ήδη παραιτηθεί από το Δεκέμβριο του 1973 ο Ιερώνυμος Α΄, οπότε βάσει της 3ης Συντακτικής Πράξης[12], ήταν οι μόνοι κανονικοί, πριν την 21η Απριλίου 1967[13]…

  11. ΜτΒ

    Καιροσκοπισμός του αισχίστου είδους ήταν η στάση Σεραφείμ εκείνων των χρόνων.
    Ήταν τόσα χρόνια εντός της Συνόδου και δεν είχε βγάλει άχνα, ούτε για παραβιάσεις κανόνων ούτε για τα εγκλήματα της χούντας.
    Τον ξεμπροστιασαν το 1973 οι, όντως μακαριστοί, μητροπολίτες Ελευθερουπολεως π.Αμβρόσιος και Φλωρίνης Αυγουστίνος με προσφυγή στο ΣτΕ , το οποίο έβγαλε απόφαση ενάντια στις βουλές της χούντας.
    Για την αδικοπραγία εκείνων των κινήσεων Σεραφείμ από ιεροκανονικής απόψεως, έχει γράψει ο π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, την θέση του οποίου ασπάζομαι λαμβανομένου υπόψιν και του ήθους των ιεραρχών που εξεβλήθησαν σε αντίθεση με τους αντικαταστάτες τους.

  12. @ Misha

    Η παρατήρησή σου για τους δυο πια μακαριστούς επισκόπους είναι ορθή. Αλλά δεν οφείλεται μόνο σ’ αυτούς. Έπαιξε ρόλο και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως βεβαίως και η διαφαινόμενη πτώση της χούντας. Μη ξεχνάμε ότι το «Πολυτεχνείο» ήταν φρέσκο και άρα είχε αλλάξει η διάθεση το κόσμου. Με ένα «λάθος» η χούντα θα έπεφτε. και δυστυχως το λάθος δεν ήταν μικρό, ως γνωστό.

    Όμως: Ο Σεραφείμ εκλέχτηκε κανονικότατα, παρά την συντακτική πράξη για παραμερισμό των μετά τις 21-4-1967.

    Το ζήτημα όμως ΚΥΡΙΩΣ δεν είναι στην εκλογή, αλλά στη θητεία. Και επομένως ο Ιερώνυμος Β΄μάλλον αρχίζει να αμαυρώνει τη θητεία του και ταυτόχρονα να δημιουργεί σύγχυση, αφού και εκκλησιαστικά παράτησε τις προτάσεις του περί συνοδικότητας και πολιτικά γίνεται μέρα με τη μέρα έκθετος…

  13. Το κείμενο ίσως είναι «η καλύτερη διακήρυξη που θα μπορούσε να βγάλει στην εποχή μας μία Ιερά Σύνοδος»

    Γιατί μού δίνει την εντύπωση άμυνας; Γιατί η λέξη «κατοχή» στο κείμενο ακούγεται όπως στα στόμα δημοσιογράφων που κάνουν μία παραχώρηση στο κοινό πριν το υπνώσουν καλυτερα;

    Μήπως όταν μιλάς για κατοχή, πρέπει να έχεις και το ηθικό ανάστημα να ηγηθείς σε μία προσπάθεια εναντίον της;

  14. Μέχρι να ολοκληρώσετε την ψηλάφηση των «τύπων των ήλων» θα αναδημοσιεύσω το σχόλιο φίλου από άλλη συζήτηση (κλειστής λίστας, στην οποία όμως οι περισσότεροι των παρισταμένων συμμετέχουμε) επί του ίδιου θέματος,σχόλιο το οποίο με καλύπτει πλήρως Εκεί βέβαια, αναδημοσίευσαν το ίδιο το κείμενο της Ιεράς Συνόδου, πράγμα που αρνείσαι να κάνεις εσύ Μανιτάρι, και μάλιστα χωρίς να είναι μπλογκ για «Ζητήματα Κοινωνίας και Ορθόδοξης Χριστιανικής Θεολογίας»

    «Το κείμενο είναι πολύ πιο μπροστά ιδεολογικά, από την σωρεία των κειμένων
    που διαβάζουμε καθημερινά για την κρίση. Έχει πιο βαθιά ανάλυση, απορρίπτει
    επί της ουσίας τη λογική του σάπιου ελληνικού παρασιτικού καπιταλισμού…
    μέχρι και ζητήματα αποανάπτυξης βάζει…
    Είναι απίστευτο, αλλά αυτή η κίνηση της Εκκλησίας της Ελλάδος αποτελεί ένα
    μέτρο για να κατανοήσουμε την κατάσταση. Ακόμα και αυτή η εκκλησία, που
    έπλεε μέσα στην διαφθορά, τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα κ.ο.κ. είναι σε
    καλύτερη θέση από τις πολιτικές δυνάμεις, ώστε να διακρίνει την ουσία του
    σύγχρονου ελλαδικού προβλήματος… Ίσως γιατί δεν ενέπιπτε στο παράδειγμα
    της μεταπολίτευσης, και άρα μπορεί να δει τα πράγματα πιο ελεύθερα από τις
    παραμορφωτικές ιδεολογικές επιδράσεις του καθεστώτος που κυριαρχεί στην
    Ελλάδα.
    Αυτή είναι η αλήθεια.
    Από εκεί και πέρα τώα ασφαλώς και μπαίνουν ζητήματα… Αλλά ας μην πέσουμε
    στην παγίδα. Γιατί διαισθάνομαι ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες πολλοί θα
    σπεύσουν να καλύψουν τις δικές τους αδυναμίες, και περισσότεροι την συνενοχή
    τους, με τις γνωστές υστερικού τύπου επιθέσεις προς την Εκκλησία.
    Νομίζω ότι αυτή την φορά δεν θα τους περάσει. Εξάλλου, άλλοι σήμερα τρώνε
    παντεσπάνι ενώ ο λαός πεινά, και αυτοί δεν συνωστίζουν στις αυλές τους
    ιερείς και καρδινάλιους, αλλά φιλελεύθερους και αριστερίζοντες
    δημοσιογράφους και καθηγητάδες..’΄

  15. Misha

    Ποιος Ιερωνυμος ακουσε γιουχα και πότε;

    Επίσης αν και ειναι εντελως εικασια και δεν θα μπορουσε να αποδειχθει ποτε, ο αιφνιδιος θανατος απο καλπαζοντα καρκινο του ενοχλητικου Χριστοδουλου ή οι κακιστοι χειρισμοι για την θεραπεία του στην Αμερικη και εδω σε συνδυασμό με την εξουδετερωση καποιων αντιπαλων του Ιερωνυμου από το περιβαλλον του Οικουμενικου Πατριαρχειου δνε καθιστουν την εκλογη του ενελως αδιαβλητη.

    Διετε εδω και τι του εσερνε μεχρι προτινος το ΒΗΜΑ πριν αρχισει ο Ιερωνυμος τους εναγκαλισμους με τον ΔΟΛ.

  16. @ Herr K.

    Νομίζω ότι αυτή είναι και μία από τις όψεις του άρθρου που ανάρτησα.

    @δελφινάκι

    Πέρα από το γεγονός αυτής καθ αυτής της ανάρτησης – την οποία μάλλον θα ήθελες να έγλυφε την ΔΙ –

    Έγραψα σε σχόλιό μου – Υποβλήθηκε 21/12/2010, 7:57 πμ – απευθυνόμενος σε σένα στο τέλος :

    «… ΥΓ: Δεν μπαίνω σε λεπτομέρειες εδώ στο περιεχόμενο αυτής καθ εαυτής της απόφασης σε πολιτικό επίπεδο. Αυτό θα γίνει σε κύριο ποστ…»

    Απαντάς:

    «… πράγμα που αρνείσαι να κάνεις εσύ Μανιτάρι, και μάλιστα χωρίς να είναι μπλογκ για “Ζητήματα Κοινωνίας και Ορθόδοξης Χριστιανικής Θεολογίας” ..»

    Ερωτώ: Θα φταίω εάν πω ότι το γράψιμό σου είναι κακόβουλο ή έστω προβοκαρόρικο; Δεν θα το κάνω ακόμα, μακροθυμώντας….

  17. Ούτε κακόβουλος ούτε προβοκάτορας. Επειδή σε παρακολουθώ και σε συναναστρέφομαι χρόνια, και σε θεωρώ σύντροφο, είμαι απλά…απογοητευμένος…

  18. @ δελφινάκι

    … Θα σου περάσει… Το ευνοούν όλες οι συνθήκες…

  19. Η δε απογοήτευσή μου, έγκειται στο γεγονός ότι τη στιγμή που δίνεται, κι αυτό μία φορά τον αιώνα θα συμβεί το πολύ, το κατά πλειοψηφία φοβισμένο και συντηρητικό, ποίμνιο της εκκλησίας να μπολιαστεί με αντιστασιακό ήθος, αντιμνημονιακή και αντι-ιμπεριαλιστική συνείδηση, αντικαπιταλιστική προδιάθεση, εκείνοι που θα έπρεπε να είναι οι ιμάντες επικοινωνίας μεταξύ επαναστατικής και χριστιανικής συνείδησης, επαναστάτες χριστιανοί όπως του λόγου σου, να διυλίζουν τον κώνωπα για τη σκοπιμότητα της δήλωσης, τις ενδοεκκλησιαστικές ίντριγκες και συμμαχίες. Χέστηκα για γλύψιμο ή φτύσιμο της ιεραρχίας Το μήνυμα της αντίστασης και της ανατροπής, με σκοπό την ελευθερία, την ισότητα, και την ομόνοια με ενδιαφέρει να μεταδοθεί, κι ας είναι απ΄τον τράγο τον ίδιο. Που’ σαι ρε ΑηΓιώργη, να μπείς μπροστά με το σπαθί σου…

  20. @ δελφινάκι

    Τι να κάνουμε; Δεν σκεφτόμαστε, ούτε αναλύουμε τα πάντα με τον ίδιο τρόπο. Ευτυχώς δεν είμαστε .. κλωνοποιημένοι.

  21. Για ένα λόγο μόνο κάνω αυτό το σχόλιο.
    Για τον καλό μας HerrK..

    Μπορεί όλοι οι άλλοι να είστε θεολόγοι ή τέλος πάντων με κάποιον τρόπο να θεολογείτε και να έχετε ως βασικό σας μέλημα τη μελέτη της Αγίας Γραφής(το ελπίζω) και για το λόγο αυτό θα ‘μετρηθείτε’ όπως πρέπει αλλά ο HerrK έχω την εντύπωση δεν είναι σαν εσάς.. γιαυτό δε μου αρέσει να διαβάζει ανακρίβειες σε μπλογκ που αυτοπροσδιορίζεται ως ‘Ορθόδοξο’ και βασικά ασχολείται με ζητήματα Ορθόδοξης Χριστιανικής Θεολογίας!
    Με λίγα λόγια, θα μάθει ‘στραβά’ αν αυτές οι ανακρίβειες, αυτά τα λάθη που λέγονται από κάποιους (Theoprovlitos) δε διορθωθούν! Και νομίζω πως είναι κρίμα!
    Βεβαίως περίμενα πως κάποιος από εσάς θα διόρθωνε, και θα μέβγαζε από τον κόπο, αυτά που ελέχθησαν περί της Ραάβ και τα περίεργα που με απίστευτο τρόπο γράφει ο σχολιαστής:
    ‘Ουτε μετανοησε για την πορνεια της’

    Ποια;;;; Η Ραάβ!
    Που τη μνημονεύει ο Άγιος Ιάκωβος ως τύπο αληθινής πίστης! Δλδ πίστης που συνοδεύεται με έργα!
    «ομοίως δε Ραάβ η πόρνη ουκ εξέργων εδικαιώθη, υποδεξαμένη τους αγγέλους και ετέρα οδώ εκβαλούσα; » Ιακώβου β’, 25
    Και ο Άγιος Παύλος: «Πίστει Ραάβ η πόρνη ου συναπώλετο τοις απειθήσασι, δεξαμένη του κατασκόπους μετ’ειρήνης»
    Αλλά και ο Ιησούς του Ναυή την εγκατέστησε ανάμεσα στον Ισραηλιτικό λαό! Δλδ τη θεώρησε ισραηλίτισσα:
    «Και Ραάβ την πόρνην και πάντα τον οίκον αυτής τον πατρικόν εζώγρησεν Ιησούς, και κατώκησεν εν τω Ισραήλ έως της σήμερον ημέρας….».
    Κι αυτή σαν Ισραηλίτισσα πια, παντρεύτηκε τον Σαλμών και εγέννησε τον Βοόζ που ακούμε κι αυτές τις ημέρες στις Εκκλησιές μας!

    Έχετε, στο ιστολόγιο τούτο κυρ Μανιτάρι, μια αδυναμία με τα ‘ηθικοπλαστικά’, με τους τάχα προτεσταντίζοντες, τους τάχα κακούς οργανωσιακούς, τους τάχα θρησκευόμενους όπως τους λέτε και ‘τσουβαλιάζετε’ και ποιους δε ‘τσουβαλιάζετε’!!!

    Ό,τι και να πει ο οιοσδήποτε, ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν έμεινε στην πορνεία της και στην αμαρτία της κάποια η οποία μετά θα αξιωθεί να τη μνημονεύουν ως παράδειγμα πίστης και μάλιστα στην Αγία Γραφή!

    ***καλά ότι δε βοήθησε το λαό της, όπως με επιφύλαξη μας λέει ο Theoprovlitos, αλλά έκανε ακριβώς το αντίθετο… δε το σχολιάζω μόνο και μόνο γιατί έχει μια κάποια αμφιβολία ***

    Καλά Χριστούγεννα τοις πάσι!

  22. @ noname

    Ευχαριστούμε για όλα ακόμα και για τις επισημάνσεις σου για τις «αδυναμίεςς» μας, ιστολόγου και σχολιαστών. Εμείς δεν τις κρύβουμε.

    ΥΓ Προτιμώ να μιλήσεις εσύ περί Ραάβ με το σχολιαστή. θα παρέμβω όταν κρίνω.

    Ευλογημένα φίλε βόρειε Χριστούγεννα. Εκεί στη μικρή Ελβετία που αγάπησα…

  23. @Τheoprovlitos

    Ο αρχιεπίσκοπος τα άκουσε για τα καλά προσερχόμενος στο προσφατο ρεβεγιόν του ΔΟΛ στον αγ.Παντελεήμονα.
    Η Εκκλησία ήταν γεμάτη ασφαλίτες και απέξω πολλά καλόπαιδα (το α με ω) των ΜΑΤ που φύλαγαν την «πρωτοβουλία αλληλεγγύης».
    Μιλάμε για πλέρια αλληλεγγύη, όλος ο καθεστωτικός εσμός σε επίδειξη χυδαιότητας.

  24. Σιγά μην αρχίσω να μιλώ με αγνώστους.
    Για τον HerrK ήταν το σχόλιο και δευτερευόντως για εσένα που κάθε τόσο, πολύ πολύ εύκολα, ‘τσουβαλιάζεις’ αδιακρίτως!
    Και φυσικά για να μη περάσει, αβρόχοις ποσί, κάτι πολύ άσχημο(τουλάχιστον για τα μάτια μου).
    Αλλά πές μου, ωρέ Μανιτάριε πού εθήτευσες, στα βόρεια;

  25. Α, ξέχασα…
    αν τις βλέπατε είμαι σίγουρος πως θα τις κρύβατε!
    Έτσι δεν είναι;

  26. @ noname

    Ξεπερνώ τα αγκάθια και πηγαίνω στον … κήπο της Παναγιάς της Μαυριώτισας δίπλα στη Λίμνη… Όμορφα πρωινά περπατήματα και ολίγη ψαλτική τα πρωινά των παγωμένων Κυριακών.. Πόσα χρόνια πάνε….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: