• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 598,891 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Οκτώβριος 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Σεπτ.   Νοέ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Γιατί τέτοια καταιγίδα αντίδρασης για το Νέο Λύκειο;

Βγήκε στο φως της δημοσιότητας μέρος του σχεδίου αλλαγών του (κάπως ; )  Υπουργείου Παιδείας, Κατάρτισης και Θρησκευμάτων και υπήρξε ομοβροντία εναντίον του. Γιατί την πέφτουν ταυτόχρονα φιλόλογοι, χημικοί, βιολόγοι, θεολόγοι, πληροφορικοί; Για την πέφτουν ταυτόχρονα «συντηρητικοί» θεολόγοι και η εφημερίδα αυγή; Τι συμβαίνει άραγε;


Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε δυο μικρές προσεγγίσεις: Από τη μια να παρουσιάσουμε μικρά αποσπάσματα απ’ αυτό τον καταιγισμό των πρώτων αντιδράσεων και από την άλλη να κάνουμε τις πρώτες προσεγγίσεις για το τι περίπου σχεδιάζεται.

«Το σχέδιο προβλέπει στο «νέο» Λύκειο 3 μόνο βασικά μαθήματα σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου στα οποία δεν είναι και τα θρησκευτικά, αλλά (εκτός από την αναμενόμενη γλώσσα) τα αγγλικά και η φυσική αγωγή!!! Κάθε μάθημα θα είναι 3ωρο εκτός από τη γλώσσα (6ωρο) και ένα από τα σταθμισμένα επιλεγόμενα..» γράφαμε τις προάλλες εδώ στο ΜτΒ με αφορμή τον εξοβελισμό των Θρησκευτικών…

Να πούμε όμως προκαταβολικά ότι θα χρειαστούν και νέες προσεγγίσεις, αφού λείπουν τρία βασικά μέρη του «πασλ». Λείπει το νέο εξεταστικό σε όλες του τις πλευρές, οι αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση, οι αλλαγές στο περιεχόμενο των μαθημάτων που θα παραμείνουν στο Λύκειο και θα διδάσκονται στις προηγούμενες βαθμίδες. Επιπρόσθετα δεν γνωρίζουμε με σαφήνεια πως θα λειτουργούν οι πανεπιστημιακές σχολές από εδώ και πέρα σε προπτυχιακό επίπεδο, πόσοι φοιτητές και σπουδαστές θα εισάγονται ή θα παίρνουν πτυχίο.

Α) Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με κάποιες από τις αντιδράσεις ενδεικτικά και ολιστικά:

Ι) Χημικοί (Ένωση Ελλήνων Χημικών) Δευτέρα, 04-10-2010: «….Η ΕΕΧ διαφωνεί με κάθε σχέδιο περαιτέρω υποβάθμισης της διδασκαλίας  των Φυσικών Επιστημών και ιδιαίτερα της Χημείας  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, διότι εκτιμά ότι ο επιστημονικός αλφαβητισμός αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη διαμόρφωση συνειδητών πολιτών ικανών να λαμβάνουν κρίσιμες αποφάσεις, για την κοινωνική εξέλιξη και τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της χώρας , αλλά και την προώθηση της Επιστήμης και της Τεχνολογίας…».

ΙΙ) Βιολόγοι (Ένωση Ελλήνων Βιοεπιστημόνων) Κυριακή, 03 Οκτωβρίου 2010: «…Αβίαστα εξάγεται το συμπέρασμα ότι ένας μαθητής μπορεί να ολοκληρώσει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα, χωρίς να έχει διδαχθεί ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ από τα αντικείμενα των επιστημών ζωής – ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ! Σύμφωνα με το νέο σχέδιο ένας μαθητής θα μπορεί να ολοκληρώνει τις σπουδές του στη λυκειακή βαθμίδα χωρίς, στην β΄ και γ΄ Λυκείου, να διδαχθεί κάποιες από τις Φυσικές Επιστήμες (Βιολογία, Φυσική, Χημεία)….».

ΙΙΙ) Πληροφορικοί (Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής) Α.Π. 62/3-10-2010: «Στην εποχή που όλοι ευαγγελίζονται τη μετάβαση από την κοινωνία της Πληροφορίας στην κοινωνία της Γνώσης και ενώ επί μία δεκαετία και πλέον διδάσκεται η Πληροφορική στο Γενικό Λύκειο, το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει το δρόμο της ολοκληρωτικής κατάργησης της διδασκαλίας της…».

IV) Ιστορικοί α) Χρήστος Κάτσικας Νέο Λύκειο: Εξαφάνισαν τη νεότερη ελληνική Ιστορία 02-10-2010: «…Με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας μπορούμε να είμαστε σίγουροι είναι ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει εφεύρει το καλύτερο και «αποδοτικότερο» ξερίζωμα της ιστορικής γνώσης από τα κεφάλια των μαθητών. Στο κλίμα της εποχής ευδοκιμεί η υποταγή σ΄ ένα παρόν που θεωρείται αυτονόητο και δεδομένο, ενώ συγχρόνως εκχερσώνονται τα ερωτήματα που μπορούν να υπονομεύσουν αυτή την εικόνα…».

και β) Τάσος Χατζηαναστασίου Η Κατάργηση της Ιστορίας στο Νέο Λύκειο 03-10-2010: «…Σήμερα επιχειρείται η εξαφάνιση του προβλήματος μέσω της εξαφάνισης του ίδιου του αντικειμένου της Ιστορίας από το Λύκειο. Έτσι, οι δεκαεξάρηδες και δεκαεφτάρηδες μαθητές θα στερηθούν το δικαίωμα να αποκτήσουν ιστορική συνείδηση μέσα από την κριτική προσέγγιση ενός παρελθόντος που στη χώρα μας εξακολουθεί να επηρεάζει τις σύγχρονες εξελίξεις και τις πολιτικές επιλογές. Τώρα δηλαδή που διαθέτουν την απαιτούμενη ωριμότητα προκειμένου να δουν κριτικά την Ιστορία και δεν θα περιορίζονται στην αποστήθιση γεγονότων – όπως είναι φυσικό με βάση την εξελικτική ψυχολογία να γίνεται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο – δεν θα διδάσκονται Ιστορία!..».

V) Θεολόγοι (ιστοσελίδα με υλικό για το μάθημα των Θρησκευτικών Του Ιωάννη Τάτση) 6/10/10: «…Συνοψίζοντας, το «νέο Λύκειο» θα επιφέρει τριπλό πλήγμα στο μάθημα των Θρησκευτικών:

α) στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου τα Θρησκευτικά γίνονται επιλεγόμενο μάθημα.

β) στις τάξεις αυτές (Β΄ και Γ΄) η πιθανότητα επιλογής του μαθήματος μειώνεται δραματικά καθώς αυτό τοποθετείται στην ομάδα με τα περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα και μάλιστα μαζί με μαθήματα μεγάλης ζήτησης (π.χ. Οικονομία) εξαιτίας της ανάλογης μεγάλης ζήτησης σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

γ) στην Α΄ Λυκείου τα Θρησκευτικά γίνονται επιλεγόμενο μάθημα, ρύθμιση που θα εφαρμοστεί άμεσα, κατά το ερχόμενο σχολικό έτος…».

VΙ) Δημοσιογράφοι

α) Λογοτεχνία, Γιάννης Παπακώστας στην Καθημερινή 5/10/10: «…Έτσι, αντί τον κεντρικό κορμό του μαθήματος να τον συνιστά η Λογοτεχνία, που είναι και ο φορέας της γλώσσας, θα συμβεί το αντίθετο: η Λογοτεχνία θα τεθεί στην υπηρεσία του γλωσσικού μαθήματος, αποκόπτοντας έτσι την επικοινωνία του μαθητή με τον δημιουργικό λόγο, με τα κείμενα, δηλαδή, δόκιμων Νεοελλήνων συγγραφέων, όπως αυτοί καταξιώθηκαν ιστορικά μέσα στον χρόνο…».

β) Νέο Λύκειο, Π. Στεφανάκου  στην ΑΥΓΗ 05/10/2010 : «…Το Λύκειο θα είναι πλέον προπαρασκευαστικό κέντρο που θα λειτουργεί με ελάχιστα υποχρεωτικά μαθήματα, κοινά για όλους τους μαθητές, και πολλά μαθήματα επιλογής …  Το πρόγραμμα, που σχεδιάζεται από την Θ. Δραγώνα, αποτελεί στην ουσία αντιγραφή του Ιντερνάσιοναλ Μπακαλορεά, το οποίο λειτουργεί σε ακριβά ιδιωτικά σχολεία προκειμένου οι γόνοι των οικονομικά εύπορων οικογενειών να εξασφαλίσουν θέση σε πανεπιστήμια του εξωτερικού χωρίς να περάσουν από την ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, όπου μένεις εκτός για ένα μόριο…».

γ) Πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα επίσης έγινε με τον δημοσιογράφο Τέρενς Κουΐκ στο αθηναϊκό κανάλι «Κόντρα TV» αργά το βράδυ της Δευτέρας 4-10-2010 για την Ιστορία και όχι μόνο…. με κεραυνούς και ομοβροντίες.

Επιμύθιο: Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΔΒΜΘ)   Σήμερα Πέμπτη 07-10-10

ΥΠΔΒΜΘ: «….Το κείμενο σχετικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο Λύκειο που είδε το φως της δημοσιότητας, αποτελεί πρόταση μιας Επιτροπής και όχι απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.

Οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο, οι οποίες είναι υπό διαμόρφωση,  θα δοθούν προς  διαβούλευση – όπως γίνεται και με κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου – εντός του Οκτωβρίου…».

Β) Γιατί όμως  το Υπουργείο προσπαθεί να αποστασιοποιηθεί από την εισήγηση της δικής του επιτροπής; Γιατί έχει και εναλλακτικό σενάριο Β΄, το οποίο όμως κινείται προς τον ίδιο γκρεμό από διπλανό μονοπάτι. Αυτό το … διπλανό μπορεί να παίξει με μερικά από τα επιλεγόμενα. Ποιος είναι ο γκρεμός; Στο επίπεδο της δομής είναι τα πάρα πολλά επιλεγόμενα μαθήματα. Στο επίπεδο του περιεχομένου είναι η ανάπτυξη της εργαλειακής μάθησης (διδασκαλία της γλώσσας όχι ως μητρικής, αλλά ως ξένης γλώσσας γι’ αυτό και εργαλειακή υποταγή της λογοτεχνίας στην επικοινωνία της γλώσσας που ήδη έχει ξεκινήσει από το Δημοτικό). Πιθανόν το ίδιο να συμβεί και με τα φυσικά μαθήματα (όσα και σε όποιους διδάσκονται).

Αποστασιοποίηση από την κάθε ηρωική, αντιστασιακή ελληνική παράδοση και κάθε μορφή συλλογικότητας, αλληλεγγύης και πνευματικότητας του ελληνικού και ανατολικού πολιτισμού (ελληνική ιστορία, θρησκευτικά) και αντικατάσταση με ολίγη  ευρωπαϊκή ή ακίνδυνη ιστορία των… ιδεών…. Πράγματα που δένουν τόσο με την «υποταγή» μας μέσω Τρόικας στους κοσμοπολίτες κεφαλαιούχους, τοκογλύφους και καρτέλ, όσο και στις ψεύτικες φιλίες με την νεοτουρκική αστική τάξη.

Το Νέο Λύκειο σπάει το ενιαίο της γνώσης μέσω των πάρα πολλών επιλεγομένων μαθημάτων μεταξύ διαφορετικών γνωστικών πεδίων από την ηλικία των 15, 5 ετών. Ταυτόχρονα σπάει και στο εσωτερικό του ίδιου πεδίου (βλέπε φυσικές επιστήμες). Κάποια μαθήματα τα πετάει είτε κατευθείαν έξω από το Λύκειο (πληροφορική, που την κατεβάζει πολύ χαμηλά στο δημοτικό, είτε πλαγίως (Ιστορία, Θρησκευτικά κλπ).

Μείωση της ολιστικής γνώσης και επομένως της δυνατότητας ερμηνείας του … μεσαίωνα που φέρνουν στη νέα γενιά, ώστε να μη μπορεί και να αντισταθεί ποικιλότροπα.

Αναβαθμίζει τη … Γυμναστική όμως και τις Ξένες γλώσσες γιατί έχει υποσχεθεί στα καρτέλ να μάθουν τα παιδιά να τρέχουν για καμιά δουλίτσα και να μιλούν στις γλώσσες των δυτικοευρωπαίων, οι οποίοι θα χαίρονται φτηνά τον ήλιο, τον αέρα και τη θάλασσά μας…

Αυτό σημαίνει ότι το σχέδιο πρέπει να «κουμπώνει»  και με μια νέα εργαλειακή διδακτική και εξετάσεις πανελλαδικού τύπου με αύξηση στις ερωτήσεις κλειστού τύπου…

Ταυτόχρονα ένα τέτοιο σχέδιο …. οφείλει να αποδιώχνει βίαια μαθητές προς την κατάρτιση και να γιγαντώσει κλείνοντας πολλά λύκεια χρησιμοποιώντας τις δομές του… δήθεν Καλλικράτη…

 

Ελπίδα: Η υπουργός ρισκάρει με τη φωτιά, αφού οι άλλες αναδιαρθρώσεις έχουν περάσει. Μήπως εδώ τελικά βρει το δάσκαλό της η κυβέρνηση των υποτελών και δοσιλόγων; Πολύ πιθανό…

Advertisements

5 Σχόλια

  1. Το λίαν περίεργο είναι ο παραγκωνισμός-αν καλά κατάλαβα-της πληροφορικής.

    Καλά η εθνική συνείδηση τους φταίει. Γιατί συντήρησε τον ελληνισμό για τετρακόσια ολόκληρα χρόνια, στη διάρκεια της τουρκοκρατίας.
    Και φυσικά και η ιστορία. Γιατί θυμίζει ότι κάποιοι αγωνίστηκαν για την εθνική ανεξαρτησία, που οι τωρινοί εφιάλτες την ξεπούλησαν.
    Και η λογοτεχνία. Γιατί και αυτή αναφέρεται σε αναρίθμητα παραδείγματα άκρως αντίθετα από αυτά της ξενόδουλης και μαμωνόδουλης κοινοβουλευτικής χούντας.

    Και ασφαλώς τα θρησκευτικά. Γιατί, αν μη τι άλλο, το Ευαγγέλιο μιλάει για δικαιοσύνη. Όπως και οι Πατέρες. Που καταδικάζουν την τοκογλυφία! Με το καθεστώς της οποίας εξαθλίωσαν την ελληνική οικονομία…

    Αλλά η πληροφορική;

    Φαίνεται, μάλλον, ότι στην πράξη ανακάλυψαν ότι το ιντερνέτ δεν κάνει καθόλου καλό στα-κατ’ ουσίαν- φασιστικά καθεστώτα…

  2. […] Γιατί τέτοια καταιγίδα αντίδρασης για το Νέο Λύκειο; « … […]

  3. Άρχισαν οι παράδρομοι για τον «Γρκεμό», όπως προβλέψαμε πριν λίγες μέρες….

    Η Ιστορία παραμένει υποχρεωτική
    Θα περιλαμβάνεται στον βασικό κορμό μαθημάτων του Νέου Λυκείου

    Του Αποστολου Λακασα

    Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Φυσικοχημεία, Γυμναστική, Ξένη Γλώσσα και Ιστορία. Πρόκειται για τα μαθήματα που, τελικά, θα αποτελέσουν τον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων του Νέου Λυκείου, το οποίο θα εφαρμοσθεί από την προσεχή σχολική χρονιά 2011-2012 στην Α΄ Λυκείου. Το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να δώσει στη δημοσιότητα την πλήρη πρότασή του για τη νέα δομή του Λυκείου περί τα τέλη Οκτωβρίου. Ομως, θεωρείται βέβαιο ότι το μπλοκ των μαθημάτων που παραδοσιακά βρίσκεται στις υποχρεωτικές ώρες του αναλυτικού προγράμματος δεν θα αλλάξει.

    Η απόφαση του υπουργείου αναμένεται να κατευνάσει τις αντιδράσεις που προκάλεσαν τα πρώτα σχέδια για τη δομή της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, τα οποία δόθηκαν σε καθηγητές και στελέχη της εκπαίδευσης για έναν πρώτο, άτυπο διάλογο. Τα σχέδια προκάλεσαν αντιδράσεις τόσο από τα κόμματα (εστίασαν στην πρόταση για μετατροπή της Ιστορίας από υποχρεωτικό μάθημα σε επιλογής) όσο και από τις ενώσεις των εκπαιδευτικών, τα μαθήματα των οποίων μετετράπησαν από υποχρεωτικά σε επιλογής με την αντίστοιχη μείωση στις ώρες της διδασκαλίας τους. Βέβαια, υπάρχει κίνδυνος οι αντιδράσεις να ακυρώσουν στην πράξη την ουσία της προωθούμενης μεταρρύθμισης. «Το θέμα δεν είναι να βγάλουμε την Ιστορία από τα υποχρεωτικά μαθήματα. Το θέμα είναι να κάνουμε πιο ελκυστική τη διδασκαλία του μαθήματος» ανέφερε χθες μιλώντας στην «Κ» η υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, ερωτηθείσα σχετικά με τις αντιδράσεις που υπήρξαν για την τύχη του μαθήματος της Ιστορίας.

    Από την άλλη, η φιλοσοφία του Νέου Λυκείου θα παραμείνει η ίδια όπως αποτυπώνεται στα σχέδια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Δηλαδή, εκτός από τα υποχρεωτικά μαθήματα, θα διατηρηθούν τα «καλάθια» των μαθημάτων επιλογής, στα οποία οι μαθητές θα κατευθύνονται ανάλογα με την κλίση τους και τον κλάδο σπουδών που θέλουν να ακολουθήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, θα μειωθούν οι ώρες των υποχρεωτικών μαθημάτων υπέρ των ωρών των μαθημάτων επιλογής. Πρόκειται δηλαδή για ένα Νέο Λύκειο, η δομή του οποίου προσιδιάζει στη δομή του προγράμματος International Baccalaureate (IB).

    Το υπουργείο Παιδείας έως την επίσημη παρουσίαση της πρότασής του για τη δομή του Νέου Λυκείου μελετά την εφικτότητα των σχεδίων. Συγκεκριμένα, εξετάζεται το κόστος της πρότασης και η δυνατότητα εφαρμογής του σχεδίου με βάση τις υποδομές και το προσωπικό.

    Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

    Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, από την άλλη, δείχνει ότι απομακρύνεται η πιθανότητα κινητοποιήσεων, καθώς στο διήμερο συνέδριο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), το οποίο ολοκληρώθηκε χθες, δεν ελήφθη σχετική απόφαση, παρά την πρόταση του προέδρου κ. Δημήτρη Μπράτη για εικοσιτετράωρη προειδοποιητική απεργία στις 25 Οκτωβρίου. Τα προεδρεία της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ έχουν προγραμματίσει συνάντηση για την προσεχή Τρίτη σε μια προσπάθεια να συντονίσουν τη δράση τους, με κύριο άξονα τα οικονομικά αιτήματα των εκπαιδευτικών ενόψει της διαδικασίας συζήτησης για τη διαμόρφωση νέου μισθολογίου για τους δημοσίους υπαλλήλους.

    ΠΗΓΗ: Καθημερινή, Hμερομηνία δημοσίευσης: 13-10-10

  4. […] ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες τον καταιγισμό αντιδράσεων για το “σχέδιο” που αφορά στο “νέο Λύκειο”. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: