• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 601,358 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Σεπτεμβρίου 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Αυγ.   Οκτ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Βατοπέδι: Πτυχές αναδυόμενες υψηλής εκκλησιαστικής «ραπτικής»

«Και όμως η γη γυρίζει». Η … καθυστερημένη έκφραση του Γαλιλαίου στους βατικάνειους ιεροεξεταστές, όπως πολλοί ισχυρίζονται, μπορεί να ειπωθεί πια με μεγαλύτερη βεβαιότητα, όχι για τη «γη», αλλά πια και για το «Βατοπέδι»:

«….Ήταν πράγματι προκλητικές οι ανταλλαγές της λιμνοθάλασσας με τα οικόπεδα στο Μαρούσι ή σε άλλα κεντρικά σημεία των Αθηνών. Ο κοινός Εθνικός σκοπός όμως σε συνδυασμό με το μυστικιστικό περιβάλλον των μονών του Αγίου Όρους συντελούσαν στο να αποκοπεί κάθε αντίληψη κοινής λογικής. Είναι επίσης σαφές ότι μόνο με την επίκληση ενός «εθνικού λόγου» θα μπορούσαν τόσοι πολλοί άνθρωποι να συναινέσουν σε μια τόσο εξωφρενική ιστορία…».

«… Το γεγονός ότι η αμεσότητα επικοινωνίας και το επείγον δημιούργησαν την αίσθηση ότι τα πάντα θα ήταν πιο εύκολα και έτσι όλοι έγιναν επιρρεπείς στα λάθη και αβλεψίες που προκάλεσαν ξένες υπηρεσίες πληροφοριών και επέτρεψαν σε συνεργάτες τους που επιχειρούν στην Ελλάδα να αναλάβουν δράση αναστολής και εξάρθρωσης του σχεδίου…»

Δεν γνωρίζω τι πηγές – και εάν έχει – το άρθρο αυτό στο …  tro(ma)ktiko, αλλά και μόνο που το αναδημοσιεύουν οι «φίλοι του Βατοπεδίου», οι οποίοι πολέμησαν και τΜτΒ για παλαιότερες αναρτήσεις, πρέπει να έχει μεγάλη δόση αλήθειας.

Εμείς στις αναρτήσεις μας* δυο πλευρές έχουμε σημειώσει:

α) Τη θεολογική με τις κεφαλαιοκρατικού τύπου ανταλλαγές (ειδικά με το .. Ολυμπιακό ακίνητο) και όλες τις άλλες κεφαλαιοκρατικές οικονομικές δοσοληψίες εκατομμυρίων κερδών € μέσα από «χαρτιά».

β) Ότι πίσω απ’ αυτές τις πρακτικές κρύβεται «εθνικός πολιτικός» λόγος, που περιλαμβάνει όλα τα όλη την «Καθ’ ημάς Ανατολή».

Συμπέρασμα: Η «πονηρή αλεπού πιάνεται από τα τέσσερα». Τα «φαναριώτικα» κόλπα να παίζουν με «τον βασιλέα του κόσμου τούτου» και να προσπαθούν να «σώσουν» το Πατριαρχείο με μέσα αντιχριστιανικά έδωσε το δικαίωμα στο «θεό Μαμμωνά» να τους ξεσκεπάσει. Και ταυτόχρονα να δημιουργήσει τεράστιες αρνητικές εντυπώσεις στη νεολαία, στους σκεπτόμενους πολίτες και σε όλο το  άθλιο πολιτικό σύστημα. Όταν το καλό δεν γίνεται καλώς, δεν είναι καλό έχει σημειώσει ο Απ. Παύλος…

UP DATE, 25-9-2010, ώρα 22.45: Παρουσιάζω  -με βίντεο – μέρος ειδήσεων του ΣΚΑΪ «περί ανατροπής του σκανδάλου Βατοπεδίου», ότι δηλαδή δεν προκύπτει ζημιά εις βάρος του δημοσίου. Η εκτίμηση αυτή, εάν όντως αποδειχθεί αληθής, επιβεβαιώνει εμμέσως το παρακάτω άρθρο «περί μακροχρόνιου σχεδίου», την αποφυγή από όλες τις αναρτήσεις μας περί πολιτικού σκανδάλου, και την επιμονή μας περί θεολογικού σκανδάλου. Δυστυχώς οι νεοβατοπεδινές οικονομικές «κινήσεις» αποδείχτηκαν όχι μόνο  παγίδα  σχεδίου ενάντια στο Άγιο Όρος και το Μοναχισμό, αλλά και στην ορθόδοξη πίστη και θεολογία.  ταυτόχρονα είναι πολύ πιθανόν να είναι μέρος και παγίδα για την υποδούλωση του λαού και της χώρας σε ΔΝΤ-ΕΚΤ….

Διαβάστε λοιπόν αυτό το περίεργο μεν αλλά με αρκετά αποκαλυπτικά στοιχεία άρθρο – «εθνικοφρόνων» βεβαίως προσεγγίσεων -, που ομολογώ ότι το βρίσκω και ελκυστικό και με τεράστιες δόσεις αλήθειας…


Όλη η αλήθεια για το Βατοπέδι


«Ένα ζήτημα Εθνικής σημασίας που απασχολεί δεκαετίες την Ελλάδα, τα αρμόδια υπουργεία, τις Εθνικές αρχές ασφαλείας και πληροφοριών, αποτέλεσε με την βοήθεια και «άλλων εξωτερικών» παραγόντων αντικείμενο εσωτερικής πολιτικής αντιπαράθεσης, εξεταστικών επιτροπών, ανεξέλεγκτης πολυλογίας, τις συνέπειες των οποίων ενδεχομένως να υποστεί ο Ελληνισμός σε βάθος χρόνου.

Το πρόβλημα ξεκινά από το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης και την τύχη του. Οικουμενικό για όλους τους Ορθόδοξους του κόσμου. Όχι για τους Τούρκους. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Πατριαρχείο στην Πόλη είναι γνωστό: Δεν αναγνωρίζεται από το τουρκικό κράτος η οικουμενικότητά του, θεωρείται ένα ίδρυμα που απευθύνεται σε ορθόδοξους Τούρκους, και ως εκ τούτου οι ιεράρχες του πρέπει να είναι Τούρκοι υπήκοοι. Η θέση αυτή της Τουρκίας παραβιάζει τη συνθήκη της Λωζάννης και στερεί από την οικουμενική ορθοδοξία τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα του οίκου της όπως θα έπρεπε. Γιατί, σε συνδυασμό με την εξάλειψη της πολίτικης ρωμιοσύνης και την κλειστή Σχολή της Χάλκης, που συστηματικά επεδίωξε η Τουρκία, δεν υπάρχει παραγωγή νέων ντόπιων στελεχών για το Πατριαρχείο, και είναι ορατός ο δι’ ασφυξίας θάνατός του.

Σε περίπτωση λοιπόν που ο Προκαθήμενος του Οικουμενικού Θρόνου αντιμετωπίσει αιφνίδιο ή φυσιολογικό «πρόβλημα» τότε χηρεύει η θέση του. Εκτιμήθηκε λοιπόν ιδιαίτερα από το 2000 (επί ΠΑΣΟΚ και ορθώς) ότι είναι σφοδρά πιθανόν σε περίπτωση χηρείας, να διεκδικήσει η Ρωσία την έδρα του Οικουμενικού Θρόνου κυρίως λόγω του ότι σε αυτή τη χώρα κατοικεί η πολυαριθμότερη συμπαγής μάζα ορθοδόξων στον κόσμο.

Ήδη όμως από το 1978 το ζήτημα είχε εντοπισθεί σε άλλη όμως βάση. Τότε η Τουρκία (και όχι η Ρωσία) αποτελούσε την κύρια απειλή. Λίγα μόλις χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, η Ελλάδα ζούσε τη νέα μεταβατική της περίοδο. Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής κάλεσε το νεαρό τότε υπουργό Παιδείας Ιωάννη Βαρβιτσιώτη στο γραφείο του και του έδωσε εντολή να αναζητήσει ένα χώρο για να στεγαστεί το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης, σε περίπτωση που άλλαζε το status quo στην Πόλη με τρόπο μοιραίο και μη αναστρέψιμο. Το 1978 απείχε μόλις 4 χρόνια από τα γεγονότα της Κύπρου και η Τουρκία είχε ήδη σκληρύνει «επικίνδυνα» τη στάση της έναντι του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Τα γεγονότα των προηγούμενων δεκαετιών στην Πόλη ήταν ακόμη νωπά και οι σχέσεις των δύο χωρών στο ναδίρ της διπλωματικής σφαίρας.

Εκεί εντοπίζεται η πρώτη αφετηρία μιας άγνωστης σε πολλούς ιστορίας, η οποία εκτυλίχθηκε και έφτασε μέχρι το γνωστό -πλέον- και ως «σκάνδαλο» του Βατοπεδίου. Σκάνδαλο που σε οικονομικό επίπεδο δεν στοιχειοθετείται ακόμα και σήμερα. Στην αρμόδια Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής όλοι οι ειδικοί (Γκρόζος, Μαντούβαλος, Γούσιος) μέλη της «Επιτροπής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Παράνομη Δραστηριότητα» κατέθεσαν ότι «δεν υπάρχει τίποτε μεμπτό, τίποτε παράνομο, καμία δωροδοκία» στην υπόθεση Βατοπαιδίου.

Ο βουλευτής Β’ Θες/νικης της ΝΔ κ. Σάββας Αναστασιάδης, μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής, δήλωσε σε συνέντευξή του ότι η υπόθεση Βατοπαιδίου δεν είναι σκάνδαλο αλλά μία «συνήθης, νομική υπόθεση».

Παρόλα αυτά η υπόθεση στην συνείδηση των περισσοτέρων Ελλήνων (και με την βοήθεια πληροφοριακών επιχειρήσεων ξένων υπηρεσιών) ακόμα και σήμερα παραμένει περίπλοκη συσκοτισμένη κι ίσως και να συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην ανατροπή της Κυβερνήσεως Καραμανλή.

Το 1978 λοιπόν, εκτιμήθηκε ότι οι εξελίξεις θα οδηγούσαν αργά ή γρήγορα στην εξορία του Πατριαρχείου από την Κωνσταντινούπολη. Ακόμη κι αν δεν προχωρούσαν οι Τούρκοι σε μονομερή πράξη, φοβούμενοι κυρίως την αντίδραση των Αμερικανών, η λειψανδρία μεταξύ των μελών της ελληνικής κοινότητας θα αναδείκνυε σε βάθος χρόνου τη δυσκολία εκλογής νέου πατριάρχη και θα καθιστούσε αναπόφευκτη την αναζήτηση νέας στέγης για το «Βατικανό» της ορθοδοξίας. Ο ίδιος προβληματισμός αλλά με κινητήριο μοχλό την πολιτική των ΗΠΑ πλέον αναπτύχθηκε και γύρω στο 2000.

Το 1978 υπήρξε η σκέψη να χρησιμοποιηθεί η ακίνητη περιουσία που διαθέτει το Πατριαρχείο στη Γενεύη, αλλά η λύση αυτή γρήγορα εγκαταλείφθηκε, αφού θεωρήθηκε ότι αυτόματα το Πατριαρχείο θα έχανε το γεωγραφικό του προσδιορισμό ως Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία. Το επόμενο σενάριο που εξετάστηκε ήταν εκείνο του Αγίου Όρους, αλλά το ιερό άβατο αποτέλεσε σοβαρό ανασταλτικό παράγοντα. Εξετάστηκε και η περίπτωση της Πάτμου, αλλά κι αυτή γρήγορα απορρίφθηκε λόγω έλλειψης υποδομών. Ο κ. Βαρβιτσιώτης εξέτασε τότε την πιθανότητα του Μυστρά και η πρόταση αυτή άρεσε και στον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Με τον Μυστρά υπήρχε κι ένας εθνικός συμβολισμός, καθώς ήταν το καταφύγιο των Παλαιολόγων αμέσως μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης. Το θέμα έπεσε χαμηλά σε προτεραιότητα ιδίως με την μεταπήδηση του Εθνάρχη στην Προεδρία της Δημοκρατίας.

Ήδη όμως το 1993 εκτιμήθηκε ότι υπήρχε ζήτημα άμεσης εξεύρεσης εναλλακτικής λύσεως για τον Οικουμενικό Θρόνο αφενός διότι είχαν περιέλθει αρκετές πληροφορίες στις υπηρεσίες πληροφοριών της Χώρας μας σχετικά με απειλές κατά της ζωής του Πατριάρχη, αφετέρου άνοιγε μέτωπο και κατά του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων (από άλλο Κράτος και άλλες Υπηρεσίες πληροφοριών) όπου εκεί μάλιστα ο μετέπειτα σχεδιασμός και εκτέλεση της αποστολής προστασίας του, αντιμετώπισαν υπονομευτικές διαρροές που συνετέλεσαν δυστυχώς στην απόλυτη επιτυχία των επιχειρήσεων οργάνων των ξένων Υπηρεσιών. (Πολύ αργότερα ένα αξιόλογο στέλεχος των Ελληνικών Υπηρεσιών ο γνωστός Βαβύλης αποκαλύφθηκε από ξένες επιχειρήσεις αντιπληροφοριών και η όλη Ελληνική αποστολή θεωρήθηκε ως ένα ακόμη σκάνδαλο, όπως σήμερα το αντίστοιχο του Βατοπεδίου που ακόμα θεωρείται από μερικούς σκάνδαλο).

Η ανάδειξη του Βαρθολομαίου στο θρόνο του Πατριάρχη επανέφερε το ζήτημα ξανά στην ατζέντα. Αυτή τη φορά επελέγη το Άγιο Όρος και ο στόχος ήταν ξεκάθαρος, να υπάρχει η υποδομή για να μεταφερθεί σε περίπτωση ανάγκης εκεί το Πατριαρχείο. Κρίθηκε ως η καλύτερη λύση, μολονότι υφίσταται το «αγκάθι» του άβατου. Κι αυτό διότι το Άγιο Όρος έχει το αυτοδιοίκητο και ταυτόχρονα αποτελεί πνευματικό σημείο αναφοράς για τη χριστιανοσύνη. Το ΠΑΣΟΚ εκτίμησε και ορθά ότι η καλύτερη αντιπρόταση στη Ρωσία σε περίπτωση που διεκδικούσε για λογαριασμό της την μεταφορά σε αυτήν του Οικουμενικού Θρόνου ήταν το Άγιο Όρος.

Επελέγη από τη τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μια μονή εγκαταλελειμμένη και ετοιμόρροπη και αποφασίσθηκε αυτή η μονή να ενισχυθεί άμεσα οικονομικά και με αξιόλογο προσωπικό μοναχών (με πολλούς μεταπτυχιακούς τίτλους). Η προσπάθεια ξεκίνησε μεθοδικά με ορίζοντα πενταετίας.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι πρώτες ανταλλαγές οικοπέδων για τη Μονή του Βατοπεδίου ξεκίνησαν επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και τις χειρίσθηκαν οι κοι Φωτιάδης και Δρυς. Και ορθά έπραξαν. Ας μην ξεχνάμε τις άριστες σχέσεις της τότε κυβέρνησης με το Πατριαρχείο και την αντίστοιχη «κόντρα» της κυβέρνησης με την Ελλαδική Εκκλησία. Η βασική ιδέα ήταν ότι θα έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος για να ενισχυθεί οικονομικά η επιλεγείσα μονή (Βατοπεδίου), έτσι ώστε να υπάρχει η απαραίτητη οικονομική βάση στην περίπτωση που θα χρειαζόταν να φτάσουμε στο απευκταίο σενάριο της εξορίας του Πατριαρχείου από τον φυσικό του χώρο ή διεκδίκησής του από την Ρωσία.

Το 2004 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έπεσε. Όταν άλλαξε η κυβέρνηση η επικοινωνία μεταξύ κεντρικής Κρατικής διοίκησης και εκκλησίας έγινε ευκολότερη, διότι άμεσοι συνεργάτες του πρωθυπουργού, όπως ο κ. Ρουσόπουλος και ο κ. Αγγέλου, είχαν ουσιαστική και προσωπική σχέση με τη μονή του Βατοπεδίου, ίσως σαν αποτέλεσμα μιας στρατηγικής που χτιζόταν στο προηγούμενο διάστημα σε Εθνικό επίπεδο.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ συνέχισε και ορθώς μια πολιτική που είχε ξεκινήσει το ΠΑΣΟΚ δεδομένου μάλιστα ότι το διεθνοπολιτικό πεδίο είχε διαμορφωθεί ακόμα πιο απειλητικό για το Πατριαρχείο της Κωσταντινούπολης. Πιο συγκεκριμένα οι «θρησκευτικοί μηχανισμοί» (όπως τα Πατριαρχεία) προκαλούσαν ανέκαθεν απροσδιόριστο φόβο στις υπηρεσίες των ΗΠΑ διότι εκτιμούν πως η έκφραση της θρησκευτικότητας με την ανατολική ορθόδοξη μορφή μπορεί να αναδείξει πολιτικές εκφράσεις και πρότυπα στις χώρες όπου επικρατεί πλειοψηφικά το ορθόδοξο δόγμα. Δηλαδή ότι θα μπορούσε να αναδείξει πολιτισμικά πρότυπα τα οποία αργά ή γρήγορα θα γίνουν εκφράσεις εφαρμοσμένης πολιτικής που θα απευθυνθούν στους λαούς αυτούς σαν εναλλακτική πρόταση στην κυριαρχία της προτεσταντικής αντίληψης για τις κοινωνικές δομές που επικρατούν τώρα σε όλη την χριστιανοσύνη.

Η εκτίμηση αυτή έχει κάποια βάση αν μπορέσει κανείς να συνδυάσει το γεγονός ότι «έσκασε» ένα τέτοιο θέμα σε μια μονή με μεγάλη διορθόδοξη δράση και με πολλούς μοναχούς απ’ όλο τον ορθόδοξο και όχι μόνο κόσμο. Η αμερικανική αντίληψη για τα πράγματα είναι ότι πρέπει να ενισχυθεί το δικό τους πρότυπο ζωής που δίχως την ύπαρξη εξωτερικών εχθρών ευδοκιμεί στην Βόρεια Αμερική. Στην συγκεκριμένη όμως γεωγραφική περιοχή με την ύπαρξη του μωσαϊκού λαών είναι νομοτέλεια ότι αυτό το πρότυπο θα ενισχύσει τις διαλυτικές τάσεις στο εσωτερικών αυτών των κοινωνιών χωρίς ένα ισχυρό κεντρικό κράτος. Παράδειγμα αποτελεί η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και η εξακολουθητική αποσύνθεση της Σερβίας που συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας. Ο ρόλος δε του Βατικανού στο όλο ζήτημα ελέγχεται.

Έτσι από το 2004 άνοιξε ο δρόμος για να ολοκληρωθεί από τη ΝΔ το εθνικό σχέδιο που είχε ξεκινήσει το ΠΑΣΟΚ σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Κι εδώ έγινε ίσως το μεγάλο σφάλμα:

Το γεγονός ότι η αμεσότητα επικοινωνίας και το επείγον δημιούργησαν την αίσθηση ότι τα πάντα θα ήταν πιο εύκολα και έτσι όλοι έγιναν επιρρεπείς στα λάθη και αβλεψίες που προκάλεσαν ξένες υπηρεσίες πληροφοριών και επέτρεψαν σε συνεργάτες τους που επιχειρούν στην Ελλάδα να αναλάβουν δράση αναστολής και εξάρθρωσης του σχεδίου.

Ήδη ο Καραμανλής είχε ενοχλήσει τόσο με το ΟΧΙ στο σχέδιο Αναν, με το ΟΧΙ στο ζήτημα εισόδου των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ και η χαριστική βολή ήταν η συνεργασία της Ελλάδας με τους Ρώσους στο θέμα των αγωγών. Τότε ο κύβος ερρίφθη και με ένα σμπάρο θα επετύγχαναν δύο τρυγόνια: θα εμποδιζόταν αφενός η Ελλάδα να προετοιμάσει διάδοχη κατάσταση για το Πατριαρχείο παράλληλα δε το διεθνές σύστημα θα απαλλασσόταν από τον μόνο μεταπολεμικά Ευρωπαίο Πρωθυπουργό που τόλμησε να αντιταχθεί σε δημόσια εκπεφρασμένη άποψη Προέδρου των ΗΠΑ: «Τα Σκόπια θα εισέλθουν στο ΝΑΤΟ». (ούτε ο ντε Γκωλ δεν είχε τολμήσει να αντιταχθεί σε Πρόεδρο των ΗΠΑ).

Ήταν πράγματι προκλητικές οι ανταλλαγές της λιμνοθάλασσας με τα οικόπεδα στο Μαρούσι ή σε άλλα κεντρικά σημεία των Αθηνών. Ο κοινός Εθνικός σκοπός όμως σε συνδυασμό με το μυστικιστικό περιβάλλον των μονών του Αγίου Όρους συντελούσαν στο να αποκοπεί κάθε αντίληψη κοινής λογικής. Είναι επίσης σαφές ότι μόνο με την επίκληση ενός «εθνικού λόγου» θα μπορούσαν τόσοι πολλοί άνθρωποι να συναινέσουν σε μια τόσο εξωφρενική ιστορία.

Δεν είναι δυνατόν δύο τουλάχιστον Κυβερνήσεις και αριθμός αξιωματούχων και των δύο, να παραφρόνησαν ή να συνωμότησαν ξαφνικά ένα πρωί.

Τελικά μια διαδικασία Εθνικής σημασίας εξελίχθηκε σε μια φούσκα που έγινε ένα ««σκάνδαλο»». Μέσω ατέρμονων και ανερμάτιστων δηλώσεων ύποπτων ατόμων και ΜΜΕ που είτε κινούμενα από προσωπικές στρατηγικές, είτε κατ’ εντολή ξένων προϊσταμένων. Αντί να υπερασπίσουν μία Μονή που προορίζεται (από πολλές διαφορετικές χρονικά Κυβερνήσεις) να αποτελέσει θεματοφύλακα της Ορθοδοξίας και του Έθνους δημιούργησαν την εικόνα σκανδάλου που τελικά δεν στοιχειοθετείται πουθενά και για κανέναν παρόλες τις έρυενες.

Ομιλούν οι «επικριτές» για «παρακράτος». Η Μονή Βατοπαιδίου ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου συνεργάστηκε με τα αρμόδια όργανα του Κράτους (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, Γνωμοδοτικό Συμβούλιο, ΚΕΔ, στελέχη Κυβερνήσεων κλπ).

Το μόνο σφάλμα του Κώστα Καραμανλή είναι ενδεχομένως το ότι έδωσε λευκή επιταγή χειρισμού του θέματος σε άτομα που δεν είχαν την εμπειρία να αντιμετωπίσουν στοχευμένες επιχειρήσεις αντιπληροφοριών που εκδηλώνονται από ξένες υπηρεσίες πληροφοριών στην Ελλάδα με καταιγιστικό πλέον ρυθμό. Ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξη του είχε δηλώσει με νόημα: «Ήταν ένα προσωπικό μου λάθος».

Αυτή είναι η αληθινή ιστορία του Βατοπεδίου. Στις πληροφοριακές επιχειρήσεις όμως η αλήθεια δεν έχει σημασία. Σημασία έχει η εικόνα που προβάλλεται και οι εντυπώσεις που δημιουργούνται. Η αλήθεια είναι σαν ένα δάσος που καίγεται σε λίγα λεπτά και μετά….. απαιτούνται πενήντα χρόνια για να ξαναγίνει.»

Αναγνώστης (Παρασκευή 3.38μ.μ). πηγή: tro(ma)ktiko

ΠΗΓΗ: 17 Σεπτεμβρίου, 2010 — VatopaidiFriend,

http://vatopaidi.wordpress.com/2010/09/17/%CF%8C%CE%BB%CE%B7-%CE%B7-%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B9/#more-52418

* Οι παλιότερες αναρτήσεις μας με χρονολογική σειρά:

Ι) Σινούκ, Βατοπέδι, δις και … η τρομοκρατία

Posted on Σεπτεμβρίου 22, 2008 by manitaritoubounou

ΙΙ) Το φτωχό Βατοπέδι του Μαξίμου του Γραικού (του και αγίου)

Posted on Σεπτεμβρίου 26, 2008 by manitaritoubounou

ΙΙΙ) Νεοβατοπεδινές μανιχαϊστικές ακροβασίες και επτά πρώτες παρατηρήσεις

Posted on Οκτωβρίου 12, 2008 by manitaritoubounou

ΙV) Οι νεοβατοπεδινές κόντρες στην Ξάνθη και η ανάγκη βαθιάς μετάνοιας

Posted on Φεβρουαρίου 26, 2009 by manitaritoubouno

V) Να γίνει ο χωρισμός θεσμικής Εκκλησίας και (καπιταλιστικού) κράτους!

Posted on Οκτωβρίου 18, 2008

VI) Ανοιχτή επιστολή σε αγιορείτες, Βατοπεδινούς και όχι μόνο

Posted on Νοεμβρίου 29, 2008 by manitaritoubounou

VII) Ηγ. Εφραίμ: Η Μονή έχει αναθέσει σε τρίτους ειδικούς τη διαχείριση των χρημάτων της…

Posted on Μαΐου 18, 2010

VIII) Ν’ αφήσουμε τον κάθε Εφραίμ ν’ αγιάσει

Posted on Φεβρουαρίου 15, 2009 by manitaritoubounou

IX) Το Βατοπέδι και το Αποπαίδι, ως Γεργεσηνοί…

Posted on Ιουλίου 16, 2010 by manitaritoubounou

Advertisements

22 Σχόλια

  1. πρόκειται για τραγικό κείμενο.

  2. Γιατι τοσο μενος εναντιον της μονης?η μονη ειναι καθαρη και οΘεος αποκαλυπτει σιγα-σιγα την αληθεια.εδω εμεις δεν μπορουμε να φερουμε βολτα τον ιδιο τον εαυτο μας και ο π.Εφραιμ καθοδηγει με επιτυχια εκατονταδες ανθρωπους,μοναχους και οικογενειες,συντηρει οικογενειες,μοναστηρια αλλα και σπουδαζει φοιτητες.αυτα δεν του τα αναγνωριζει κανεις.Και τον αγ.Αθανασιο της Μεγιστης Λαυρας τον κατηγορουσαν για το υλικο του εργο.οποιος δε θελει τα εργα στα μοναστηρια,ας τα επισκεπτεται και ας κοιμαται στα κρεββατια με τους ψυλλους!ο νοων νοειτω.ευχαριστω για το βημα.

  3. @ stinathina

    Ο υποφαινόμενος συνεχίζει να το λέει αποκαλυπτικό γιατί μας βοηθάει τόσο στην θεολογική κατανόηση της «διαπλοκής» με το «κεφάλαιο» και το «κράτος» με τους δικούς του όρους και γιατί πιά μπορούμε να δούμε και τα σχέδια τοων ντόπιων και διεθνών πρακτόρων κατά του Αγίου Όρους ως σύνολο…

    @ Ανωνυμος

    Κανένα μένος άγνωστε φίλε. Αλλά θεολογική κριτική για τις μεθόδους που δημιούργησαν τόσα ερείπια…. Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή στους προβληματισμούς μας.

    ΥΓ: Τελικά προτιμηταίοι οι ψύλοι…

  4. Νομιζω οτι μιλαμε ολοι εκ του ασφαλους.ας ειμασταν και εμεις αγιορειτες ηγουμενοι και τοτε ας μιλουσαμε.ας αφηναμε τα κτιρια μεγαθηρια να ερειπωθουν.ολα τα μοναστηρια αναστηλωνονται,ακομη και τα πιο αυστηρα.αυτες οι αναστηλωσεις ομως κοστιζουν.ας μην ξεχναμε και τους μοναχους της αιγυπτου που κατεβαιναν καθε τοσο για να πουλησουν το εργοχειρο τους στην πολη.τωρα το εργοχειρο για να συντηρηθει ενα βατοπαιδι ειναι αλλου μεγεθους και ειδους.στο γεροντικο γραφει.αν ο μοναχος μεινει απλυτος οι λαικοι τον κατηγορουν οτι ειναι απεριποιητος,αν πλυθει τον κατηγορουν οτι περιποιειται τον εαυτο του.καποιο κριτηριο θα ειχε ο π.Εφραιμ για να κινηθει,οπως κινηθηκε.και παλι ο νοων νοειτω.

  5. Σύντροφε

    άστο να πάει, άστο…
    Στην Αμερική ποτέ κανείς λεφτάς που έχει τη δυνατότητα να πληρωσει καλούς δικηγόρους δεν κατέληξε στο θάλαμο εκτελέσεων, όποιο έγκλημα κι αν είχε κάνει.

    Μόνο κάτι άφραγκοι, έγχρωμοι επι το πλείστον , πληρώνουν την νύφη.

    Όταν υπάρχουν λεφτά και καλά κοννέ (πχ με το εφοπλιστικό λόμπυ του Λονδίνου ) πρέπει να γυρίσει ο κόσμος ανάποδα για να αποδοθούν ποινικές ευθύνες σε μια χώρα-παρία που ζητιανεύει έλεος από τους ισχυρούς.

    Τα θεολογικά ζητήματα βεβαίως παραμένουν ενεργά αλλά σαν θυμάσαι πως τέτοια μέρα πέθανε τυφλός και πένης σε μια πειραιώτικη τρώγλη ο Αχιλλέας του νεοελληνικού ξεσηκωμού, ο μέγας Νικηταράς , μετά καταλαβαίνεις πως «Σ’ αυτό τον τόπο όσοι αγαπούνε τρώνε βρώμικο ψωμί» …..

    Ο υποστηρικτής της Ιεράς Εξετάσεως και της μοναστηριακής φεουδαρχίας Ιωσήφ του Βολοκολάμσκ «αγιοποιήθηκε» από τη ρωσική ιεραρχία ελάχιστα χρόνια μετά τον θάνατο του, ενώ ο οπαδός της ευαγγελικής ανοχής και πτωχείας όσιος Νείλος του Σόρα, μόλις πριν μερικά χρόνια…

    Δε βαριέσαι , φίλε..Έτσι λειτουργεί το σύστημα.Αν δεν υπήρχε Θεός την είχαμε πραγματικά πολύ άσχημα.

  6. Δεν μιλαμε γενικα για τις διαφορες αδικιες μεσα στην εκκλησια,αλλα για το συγχρονο βατοπαιδι,στο οποιο μπορει να ελεγξει την καταστασηκανεις ιδιοις ομμασι.Δηλαδη θελετε να μου πειτε οτι και οΓ.Εφραιμ απο την Αμερικη που υποστηριζει το βατοπαιδι εχει λαθος?τους εχει στειλει μαλιστα και υποστηρικτικη επιστολη.μπορω να πω οτι και εγω ημουν διστακτικος ως προς το βατοπαιδι,οταν ειδα ομως την κατασταση απο διαφορα γεγονοτα πεισθηκα για το εργο τους.και ο καθενας θα κριθει αναλογα με τις συνθηκες.Ο Π.Εφραιμ θα κριθει συμφωνα με τις επιλογες που ειχε,αν ας πουμε κινηθηκε λαθος.Oυτως η αλλως,αυτο ειμαστε η εκκλησια(ανθρωποι) ενα ματσο χαλια που παλευουμε καθημερινα με τα παθη μας και τις πτωσεις μας και περιμενουμε το ελεος του Θεου!δεν ειναι ενα συνολο αναμαρτητων.

  7. @ Ανωνυμος

    Ας μιλήσω λακωνικά: Ο σκοπός ΔΕΝ αγιάζει τα μέσα (εκ των προτέρων). Σου θυμίζω μόνο την «μάχαιραν του Πέτρου». Αν και αυτό δεν το κατανοείς μπορείς να βρεις δεκάδες θεολογικές δικαιολογίες για να στηρίξεις τις όποιες οικονομικές τερατουργίες και εκατοντάδες «εθνικούς» λόγους.

    @ Misha

    Εμείς εδώ σε ένα απλό ιστολόγιo απλά δεν «χάφτουμε» εύκολα τα προηγούμενα «επιχειρήματα» και ας έχουμε ακούσει διαμαρτυρίες στρατευμένων χριστιανών. Έχουμε διαλέξει ένα δύσκολο δρόμο. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι είμαστε σε όλα αληθινοί ή υγιείς πνευματικά, αλλά τουλάχιστον έχουμε την πρόθεση να είμαστε ειλικρινείς. Εύχου και η πρόθεσή μας να είναι υπό το θείο Φως.

  8. Oυτε εγω θεωρω οτι οσκοπος αγιαζει τα μεσα.αυτο που λεω ειναι οτι ο π.Εφραιμ χρειαζοταν καποια χρηματα.εκανε ο,τι μπορουσε ανθρωπινως για να τα βρει.κινηθηκε με αγνα κινητρα και ισως να εκανε λαθη,οχι ομως οτι προδοσε τα πιστευω του για να βρει χρηματα.ο Αβρααμ ηταν πλουσιος και ομως κερδισε τον Παραδεισο,απλα τον διαχειριστηκε σωστα.ακομη,δεν θεωρω θεολογια το να δικαιολογεις εναν ανθρωπο.στη ζωη τιποτα δεν ειναι ασπρο μαυρο.

  9. @ Ανωνυμος

    Αρχίζεις και μου αρέσεις αδελφέ γιατί πράγματι βάζεις επιχειρήματα και όχι δικαιολογίες. Α΅τα δούμε λίγο συνοπτικά:

    1) Λες:

    «…ο π. Εφραιμ χρειαζοταν καποια χρηματα.εκανε ο,τι μπορουσε ανθρωπινως για να τα βρει…»

    Απαντώ: Και ο διάβολος είπε στο Κύριο που πείναγε να κάνει τους λίθους ψωμί -δοκιμάζοντάς τον αν είναι ο Μεσίας μάλιστα-, αλλά ο Κύριος ΔΕΝ έκανε ό,τι μπορούσε. Απάντησε «ουκ επ άρτω ζήζεται μόνω άνθρωπος». Το «πως» προηγείτεια στο «τι», το «πνεύμα» προηε’ιται» της «σάρκας», η»πτωχεία» προηγείται της «εκμετάλλευσης».

    2) Λές:

    «… ο Αβρααμ ηταν πλουσιος και ομως κερδισε τον Παραδεισο..».

    Απαντώ: Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
    α) Ο Αβραάμ έζησε πριν τους… μακαρισμούς, πριν την Ανάσταση, πριν τη Πεντντηκοστή, πριν την παραβολή του πλουσίου νεαρού που τηρούσε πάντα εκ νεότητος, αλλά δεν ήθελε να μοιράσει τα πλούτη του και έφυγε στεναχωρημένος, πριν ο Ζακχαίος αποδώσει τις αδικίες εις τετραπλούν…

    β) Ο Αβραάμ δεν έκλεψε τα ζώα, δεν έπαιξε σε οφ σορ εταιρείες, δεν έκανε ανταλλαγές με υπερκέρδη εν μια νυκτί. Ο Αβραάμ δεν εγκατέλειψε μάλιστα την κληρονομιά του πατέρα του, εργάστηκε στη γη ανάμεσα σε μικρό γήινο πληθυσμό, συνεργάστηκε, ζούσε απλά, φιλοξενούσε τους πάντες , τα πλούτη, μέχρι και το μονάκριβο παιδί τους ήταν έτοιμος να «πουλήσει»…
    Πάνω απόλα ήταν ένας ταπεινός άνθρωπος. Εύχομαι το ίδιο να συμβεί στο γέροντα Εφρα΄’ιμ μετά τα όσα συνέβησαν και θα συμβούν και στους άλλους μοναχούς της Ι. Μονής.

    Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα από τη δημόσια «πρακτική διδασκαλία» δηλαδή ότι μπορούμε χωρίς πνευματικό και θεολογικό κόστος να βγάζουμε χρήματα με όποιο τρόπο μπορούμε. έχουμε και παιδιά που μαθαίνουν αδελφε, και δεν πρέπει να μαθαίνουν στραβά….

    ΥΓ: Ελπίζω να μη αναγκαστώ να κατεβάσω αποσπάσματα από χριστιανούς πατέρες.

  10. Ο π.Εφραιμ εζησε με πτωχεια.δεν ξεκινησε απο το βατοπαιδι.εκει του ς εστειλε ο γ.Πορφυριος(μαρτυρια του ιδιου του γ.Ιωσηφ του Βατοπαιδινου).το μοναστηρι ηταν ηδη πλουσιο,δεν το εκανε πλουσιο ο π.Εφραιμ.αναγκαστικα,θελοντας και μη ηρθε αντιμετωπος με το μεγεθος της μονης Βατοπαιδιου και χρεος του ηταν να διαφυλαξει και να μεγαλωσει την περιουσια της μονης.εκανε ο,τι εκρινε σωστο.μεσα στα λαθη του μπορει να ηταν και οι οφ σορ εταιρειες,δε σημαινει ομως οτι ειχε σκοπιμοτητες.απλως,ειναι μεγαλα τα μεγεθη και σκανδαλιζομαστε μονο και μονο απο τα υπερογκα ποσα.καποτε ο π.Ιακωβος Τσαλικης υπερασπιτηκε μια ελια του μοναστηριου που την διεκδικουσε καποιος χωρικος,λεγοντας οτι η ελια ανηκει στον Οσιο Δαυιδ.Πειτε μου τωρα οτι και ο π.Ιακωβος ειχε εμπαθεια.φανταστειτε τι πρεπει δηλαδη να κανει ο π.Εφραιμ.το μοναστηρι δεν ειναι δικο του,αλλα της Παναγιας και του Ελληνικου Εθνους.Δειγμα οτι η Παναγια ευαρεστειται με το βατοπαιδι ειναι τα παμπολλα μαρτυρημενα και διαπιστωμενα θαυματα που επιτελουνται απο τις θαυματουργες εικονες της,ψυχικης και σωματικης υγειας.Ειδαλλως η Παναγια μας ξερει να δειχνει τη δυσαρεσκεια της και μεσω των εικονων Της!

  11. Φίλε μου ανώνυμε ,
    το λείψανο του αγίου Νικολάου το έχουν οι λατίνοι και όμως μυροβλύζει ακατάπαυστα.Ομοίως και το λείψανο του Μεγάλου Παϊσίου το έχουν οι μονοφυσίτες κόπτες κι όμως θαυματουργεί κι ευωδιάζει.

  12. Μου απαντατε μονο στην τελευταια μου προταση,που οπως λεω,δειγμα ειναι και το οτι….δε λεω αποδειξη ειναι….ακομη και ετσι να ειναι,οπως τα λετε για τον π.Εφραιμ δε νομιζω οτι ειναι τρπος αντιμετωπισης για εναν αγιορειτη ηγουμενο και μαλιστα σε μια απο τις μεγαλυτερες μονες του αγιου ορους.με πικραινει βαθυτατα το οτι αντιμετωπιζεται σαν μαφιοζος.δηλαδη 110 πατερες με ποσα πτυχια ο καθενας,ενας θεοφορος πατερας ο γ.Ιωσηφ και 20 ηγουμενοι του αγιου ορους που τον στηριζουν δεν ξερουν τι κανουν.απο επιχειρηματα δεν προκειται να τελειωσουμε ποτε

  13. Να δούμε και μια άλλη παράμετρο είναι η γνώμη μου, να δούμε τελικά ότι όλα δεν είναι πολιτική, ή εμπεριέχουν, να δούμε και την επίθεση που δέχεται η Ορθοδοξία, δεν λέω υπάρχουν αδυναμίες και ποιος δεν έχει άλλωστε, όμως και εδώ θα φανεί το κατά πόσον εμείς και σε πιο βαθμό το καταλαβαίνουμε. Ναι, να συμφωνήσω ότι δεν υπάρχει από την πλευρά μας καμιά πρόθεση για προσωπική δικαίωση, όμως μην παραδώσουμε στην φωτιά και στον καιάδα και τις άλλες προθέσεις, τις προθέσεις των μοναχών, ας τις δούμε από την θετική πλευρά, άλλωστε βοηθάει και το πόρισμα προς αυτή την κατεύθυνση, αυτήν για την μη ποινική ευθύνη και μην ξεχνάμε ότι το μπλέξιμο χωρίς να απαλείφω τις ευθύνες των μοναχών, το έφτιαξαν και το έπλεξαν τα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, της γνωστής λέσχης, της λέσχης μπίντελμπεργκ , δεν ξέρω αν το γράφω και καλά, είναι όχι αποδεικτικά, αλλά ούτε από έξω δεν έχω περάσει. Ο Άγιος Θεός να μας φυλάει. Ακόμη όχι ότι δεν πρέπει, αλλά η σύζευξη με το Πατριαρχείο στον όποιο βαθμό, δεν βοηθάει, έχει που έχει τα αρνητικά του με τον χειρισμό των συναντήσεων του με τον πάπα και την παρέα του, ας το αφήσουμε, κοντά του είναι, με προσευχή βέβαια, η κολυμβήθρα του Σιλωάμ και ακόμη μην αφήνουμε το στοίχημα, των σκεπτόμενων Ελλήνων που είναι, το ξεσκέπασμα της ποιο βρόμικης πολιτικής και μέχρι Εθνικής μειοδοσίας, της σημερινής κυβέρνησης, έρμαιο του δ.ν.τ ή και οργανωμένου σχεδίου, που δήθεν, τάχα μου, τάχα μου, μπορεί και να κρύβονται πίσω από αυτό, τους διοικούντες εννοώ, για να θολώνουν τα νερά.

  14. @ Misha

    Εδώ βάζεις λιγάκι δύσκολα αδελφέ…

    @ Ανωνυμος

    Οι πολλοί δεν είναι πάντα εγγύηση, τόσο στα πολιτικά όσο και στα εκκλησιαστικά. Απλούστατα γιατί μπορεί να είναι κλωνοποιημένοι: Δες για παράδειγμα στα πολιτικά πράματα τους βουλευτές της άβουλης … Βουλής στις εποχές μας, δες παλιότερα τις ληστρικές συνόδους… στα εκκλησιαστικά.

    @ υιος ασωτος

    Πολύ καλή, δίκαιη και ισορροπημένη τοποθέτηση. Πάντα προσφέρεις αδελφέ στο διάλογο.

  15. Δεν ειναι το πληθος,αλλα ειναι το συγκεκριμενο πληθος.αναιρειτε δηλαδη τη βαρυτητα της γνωμης των αγιορειτων ηγουμενων των 20 μονων?Αναιρετε ανθρωπους σοβαρους και καποιους απ’αυτους εως και αγιασμενους?αναιρειτε τον Γ.Ιωσηφ?κλωνοποιημενα τα 110 παιδια που ασκουνται φιλοτιμα θυσιαζοντας τη ζωη τους για τον Χριστο στο βατοπαιδι?πραγματικα εκπλησσομαι.οση σχεση εχει το ηθος των αγιορειτων πατερων με τους ανθρωπους στη βουλη αλλη τοση σχεση εχει η νυχτα με τη μερα.φοβαμαι οτι τωρα συγκρινετε εσεις ανομοια πραγματα.

  16. @ Ανωνυμος

    Δεν αναιρώ κανένα. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τους 20 ηγουμένους. Φέρε το κείμενο που στηρίζουν πλήρως και άπαντες την οικονομική πολιτική κλπ του ηγουμένου της Ι. Μ. Βατοπεδίου. Περιμένω.

  17. Δεν εχω κανενα κειμενο.και ουτε μου χρειαζεται.δε θελω να αποδειξω σε κανεναν τιποτα.ο καθενας μας εχει μυαλο να σκεφτει και να κρινει(δεν εννοω εσας)).η υποστηριξη τους φαινεται απο τις δηλωσεις τους και απο τις επισκεψεις τους στην μονη.δεν στηριζουν την πολιτικη του ουτε την επικρινουν,γιατι σεβονται ο ενας τον αλλον.απλως στηριζουν τον π.Εφραιμ.νομιζω δεν καταλαβατε τις τοποθετησεις μου.δεν λεω αν ο π.Εφραιμ εκανε λαθη η οχι,αλλα αυτο που λεω ειναι οτι δεν ειναι απατεωνας ουτε φιλοχρηματος.αν δεν ηταν σοβαρος ανθρωπος να ειστε σιγουροι πως θα βρισκοταν ενωπιον της ιερας επιστασιας,οπως εγινε με την μονη εσφιγμενου,γιατι τα μοναστηρια του αγιου ορους δεν ειναι κελλια,να μενει ο καθενας μονος και να ζει οπως θελει.δινουν αναφορα στην ιερα επιστασια.

  18. Αγαπητέ ανώνυμε, δεν ταυτίζονται όλοι οι ηγούμενοι με τη στάση του π.Εφραίμ. Μπορώ να σου πω ευθέως από προσωπική γνώση, ότι ο π.Γεωργιος Καψάνης και ο παπα Γρηγόρης ο Ζουμής της Δοχειαρίου διαφωνούν με την τακτική του. Και δεν είναι οι μόνοι.

    Ασφαλώς και δεν δαιμονοποιούμε τον π.Εφραίμ αλλά άνθρωπος είναι , μπλέχτηκε με διοικητικές μέριμνες και πολλά λεφτά και κάπου έχασε τη μπάλα.

    Αν θέλεις από αισθητική άποψη μού φάνηκε πολύ παράταιρο να ανοίγονται τραπεζικοί λογαριασμοί εκατομμυρίων ευρώ από την εξεταστική επιτροπή της Βουλής και να βρίσκονται δικαιούχοι αγιορείτες μοναχοί, τη στιγμή που η ελληνική κοινωνια ασφυκτιά στα δεσμά του ΔΝΤ.

    Δες πχ την έκκληση του ΜτΒ για τη χήρα και άνεργη μάνα δυο παιδιών…

  19. Μα ακριβως αυτο ειναι το θεμα.με τα λεφτα που διαχειριζοταν ο π.Εφραιμ βοηθουσε αυτες τις μανες.την γνωμη του Γεροντος Γρηγοριου την γνωριζω απο την πρωτη στιγμη,οπως γνωριζω οτι στελνει και τα καλογερια του να ψαλλουν στο βατοπαιδι.οπως ειπα σκανδαλιζομστε και μονο στο ακουσμα των ποσων,αλλα δεν κοιταμε τι τα κανει ο π.Εφραιμ,αν τα τρωει ο ιδιος,αν τα μοιραζει.ας μπουμε λιγακι στη θεση του.εδω ενα σπιτι θελει να φτιαξει κανεις και παιρνει τοσα δανεια και ξοδευει τοσα λεφτα,σκεφτειτε μονο ποσα χρηματα χρειαζονται για την συντηρηση αυτων των ιστορικων κτιριων η θα προτιμουσατε να αφεθουν στη μοιρα τους?και ακομη δεν εχει γινει ουτε το μισο του μισου.οι μοναχοι ζουν ασκητικα.τους εχω επισκεφθει.δεν υπηρξαν αγιοι αυτοκρατορες που ειχαν χρηματα?,απλα τα διαχειριζονταν σωστα.

  20. φιλε Πανο

    1. δεν θελω να γονομαι ανιαρος, αλλα στο’πα χιλιες φορες οτι ο «διαλογος» με «ανωνυμους» και αορατους δεν οδηγει ΠΟΤΕ στο φως της δημοσιας, οπου αυναντιουνται τα υπευθυνα προσωπα

    2. για να επιστρεψω τωρα στο σημαινον:
    οσοι συμμετεχουμε ενεργα στα δρωμενα της «κοινωνιας» τουτης γνωριζουμε οτι τα καλοπαιδα του πρωκτικου, της ζουγκλας, του»θεματος» και λοιπων ευαγων ιδρυματων συν-ουσιαζονται ιδεολογικα και πρακτικα με την ΕΥΠ
    και οπως και συ γνωριζεις, το ιδρυμα αυτο δικαιολογια τα εργα του με την διαρκη αναπαραγωγη του φαντασιακου του (σκοτεινες δυναμεις που απειλουν τη «φυλη», το «γενος», την εθνικη «Ορθοδοξια», κ.λπ.)

    το νταραβερι λοιπων των ελιτ (τρομαρα μας) κληρικων με τετοια υποκειμενα θετει και ενα αλλο θεολογικο σκανδαλο, πλην της σχεσης με τον Καισαρα: την υπογεια δραση, γιατι αγαπησαν μαλλον το σκοταδι παρα το φως (βλ. επισης Λκ.11:35 & Ιω.9:4-5)

    αν αυτες οι υπογειες διαδρομες δεν βαθαινουν τον ελιτισμο και συνακολουθα την κατατεμαχιση του σωματος του Χριστου τοτε τι αλλο θα μπορουσαμε να ονομασουμε ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ;

    τωρα τα λοιπα τα αφηνουμε για καταπροσωπο διαλογο

    /βψ

  21. εφ’οσον προσφερεται να μιλησει κανεις ανωνυμα το επιλεγω.οπως και εγω ουτε καν γνωριζω το μικρο του ΜτΒ.τι διαφορα εχει αν γραψει δηλαδη κανεις ενα ψευδωνυμο.ουτε εσυ γραφεις το επιθετο σου.οποτε εισαι και εσυ οπως οι ανωνυμοι.ετσι δουλευει το διαδικτυο ως επι το πλειστον.και δεν συζηταμε για να καταληξουμε σε ενα κοινο συμπερασμα,δεν ειναι υποχρεωτικο.αν θεωρειται κακο το να υπστηριζει καποιος εναν ηγουμενο που βαλλεται απο παντου,δεν νομιζω οτι μπορω και εγω να συνεχισω τη συζητηση.ας μιλησουν μονο οσοι συμφωνουν.

  22. Μεταφέρω το εξής απο antivaro.gr:

    Συντάκτης: Τηλέμαχος Μ
    Για όσους δεν το κατάλαβαν με την πρώτη:

    1. τον Ιούλιο 2008 προχώρησε η δικαστική διαδικασία και απαγγέλθηκαν οι κατηγορίες για κακουργήματα κατά του Κοντομηνά για τις υποθέσεις της Ιντεραμέρικαν και τις απάτες κατά διαφόρων ασφαλιζομένων του. Ο Κοντομηνάς θεώρησε ότι ο Ρουσόπουλος έπρεπε να παρέμβει δικαστικά και να τον σώσει, επειδή η γυναίκα του δούλευε στον Άλφα. Ο Ρουσόπουλος δεν το έκανε. Έτσι, ο Κοντομηνάς πήρε σβάρνα όλα τα κολητάρια του Ρουσόπουλου για να τον εκδικηθεί και να τον πετάξει εκτός πολιτικής. Στις 15-20 Αυγούστου επισκέφθηκε ο ίδιος ο Κοντομηνάς το Άγιο Όρος και βρήκε διάφορα στοιχεία για τον Εφραίμ. Την επόμενη εβδομάδα ο σταθμός του σήκωσε μπαιράκι επανάστασης.

    2. Τις επόμενες ημέρες οι άλλοι σταθμοί πήραν χαμπάρι ότι έχει ψωμί η υπόθεση και άρχισαν να παίρνουν μέρος στη συναυλία. Άλλοι για λόγους αντιπολίτευσης, άλλοι για αντικληρικαλισμό, άλλοι για τα «νούμερα» τηλεθέασης και άλλοι επειδή είχαν και οι ίδιοι άλλα πράγματα για τη γούνα του Ρουσόπουλου (κυρίως επειδή δεν ευνόησε σχεδόν κανένα παραδοσιακό νεοδημοκρατικό έντυπο). Το επόμενο 4μηνο γίναμε όλοι μάρτυρες του τι δύναμη μπορεί να έχει μία συντονισμένη προπαγάνδα από τα τηλεοπτικά ΜΜΕ

    α. το ΠΑΣΟΚ ξεπέρασε τη ΝΔ στις δημοσκοπήσεις

    β. Ρουσόπουλος και Βουλγαράκης (παράπλευρη απώλεια) έφυγαν από τη θέση τους και ο Ρουσόπουλος ήδη δήλωσε ότι παραιτείται της πολιτικής μετά την παρούσα θητεία του

    γ. αναθερμάνθηκε το αντι-κληρικαλιστικό μένος ορισμένων

    3. Όλα τα παραπάνω γίνανε με θύμα την ίδια τη λογική. Διότι κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα εξής:

    α. την ανταλλαγή της λίμνης με τα διάφορα οικόπεδα την ζήτησε το ΚΡΑΤΟΣ.

    β. την επιλογή των οικοπέδων την έκανε το ΚΡΑΤΟΣ.

    γ. την αξία των οικοπέδων που αντηλλάγησαν την υπολόγισε το ΚΡΑΤΟΣ.

    δ. στην υπόθεση δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ που να αγνοείται η τύχη του, δηλαδή να δόθηκε για μίζα ή τέλος πάντων να έτυχε ύποπτης συναλλαγής. Από τα οικόπεδα που πήρε ως ανταλλάγματα η Μονή, κάποια πούλησε και κάποια όχι. Το αντίτιμο από όλα όσα πούλησε εδόθη σε Κυπριακή εταιρεία (Κοιρανίδης) για να το διαχειριστεί. Όλο το ποσό υπάρχει μέχρι τελευταίας δεκάρας και τελικά επεστράφη στο ελληνικό δημόσιο. Όσα ακίνητα δεν πωλήθηκαν, επεστράφησαν και αυτά στο ακέραιο στο ελληνικό δημόσιο. Δεν έλειψε ποτέ ούτε ένα ευρώ.

    Άρα λοιπόν ακόμα και αν δεχτούμε ότι η αξία των οικοπέδων που αντηλλάγησαν ήταν μεγαλύτερη από αυτήν που υπολογίστηκε ότι αξίζουν (δηλαδή αν άξιζαν 5 και δόθηκαν σαν να άξιζαν 3), πράγματι εμφανίζεται ότι το κράτος έχει μία ζημία. Όμως αυτή η ζημία δεν προήλθε από μαύρα χρήματα που έφυγαν και έγιναν βίλες και κότερα. Είναι «λογιστική» ζημία. Έχω ένα οικόπεδο που αξίζει 10 δραχμές και το δίνω 8 δραχμές. Άρα έχασα 2 δραχμές. Όμως ΕΓΩ ζήτησα να δώσω το οικόπεδό μου (για να πάρω πίσω τη λίμνη), ΕΓΩ υπολόγισα πόσο αξίζει και ΕΓΩ δέχτηκα να το δώσω για 8. Ο άλλος, η Μονή, πήρε όσα ΕΓΩ (το κράτος) του έδωσα χωρίς να έχει ζητήσει τίποτα.

    Και τελικά βέβαια με τον θόρυβο επεστράφησαν όλα.

    Το κακό όμως έγινε. Πέρασε στους ανενημέρωτους ή ημι-ενημερωμένους πολίτες η άποψη ότι «οι μοναχοί περνούν ζωή και κότα». Λες και πάνε για διακοπές στην Κυανή Ακτή ή στη Χαβάι. Λες και πάνε στα καζίνο και σπαταλάνε τα λεφτά τους. Λες και δεν ζουν 365 μέρες τον χρόνο στα κελιά τους στα μοναστήρια. Λες και δεν υπηρετούν και δεν φιλοξενούν εντελώς δωρεάν παρέχοντας φαγητό, στέγη ακόμα και ρουχισμό σε ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ το ζητήσει. Λες και δεν είναι οι Μονές οίκοι που μπορεί ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΩΡΕΑΝ να φιλοξενηθεί για όσο θέλει με καμία υποχρέωση.

    Σήμερα βλέπουμε η Μονή να δικαιώνεται στο δικαστήριο. Ήταν απολύτως βέβαιο ότι θα γίνει. Το ίδιο θα γίνει και στα Ευρωπαικά Δικαστήρια. Όπως έγινε και με την περίπτωση της περιουσίας τους πριν 15-20 χρόνια.

    Κερδισμένοι ηθικά είναι οι άνθρωποι της Μονής Βατοπαιδίου αλλά και όσοι ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ τόλμησαν να πάνε ΚΟΝΤΡΑ στο ρεύμα και να μη συμμετάσχουν στον δημόσιο λιθοβολισμό.

    ΥΓ. Διαβάστε και τα σχόλιό μου παρακάτω διότι συμπληρώνουν την εικόνα ΥΓ2. Μόνο η Απογευματινή αφιέρωσε ένα μικρό μονόστηλο στην είδηση. Κάποια ακόμη στοιχεία για την απόφαση και από το Αμήν

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: