• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,559 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Σεπτεμβρίου 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Αυγ.   Οκτ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Και τώρα τι κάνουμε; Και τι περιεχόμενο θα’ χει ο σάκος της ζωής μας από εδώ και πέρα;

Με όλα αυτά που συμβαίνουν στη ζωή μας, στη δύση της μεταπολίτευσης, στην αυγή μιας μεγάλης κρίσης του παγκόσμιου καπιταλισμού, στη βουβαμάρα της θεσμικής εκκλησίας της χώρας, στις διαιρέσεις των συστημικών κομμάτων και στο χάσιμο της ψυχραιμίας σε ό,τι έχει μείνει από την αριστερά. Αποκούμπι το αυριανό Ευ-αγγέλιο.

Το σημερινό σημείωμα έχει όμως και αφορμή και αιτία:

Διάβασα – δυστυχώς – ένα άρθρο του πιο συστημικού θεολόγου-φιλοσόφου-πολιτειολόγου που κάνει ακόμη μια απέλπιδα κωλοτούμπα: Ελπίζει όχι στην Ύψωσι του Σταυρού στη Ζωή μας, αλλά στην προσχεδιασμένη πολιτική της εισόδου της ξενοκρατίας – και με θεσμικό τρόπο – στη χώρα για να μας κάνουν πάλι «Da». Και εμείς οφείλουμε να βρούμε και να σηκώσουμε τον αρμόζοντα δικό μας σταυρό ως πρόσωπα, στο νέο βεβαίως περιβάλλον που ξετυλίγεται μπροστά μας…

Θα μας υπενθυμίσω ένα παλιό κείμενο του μακαρίτη Παναγιώτη Νέλλα με τίτλο  «Ο Θάνατος του Θεού και η Ανάσταση του ανθρώπου». Αλλά κυρίως θα μας παρουσιάσω σήμερα ένα πιο παλιό,  αλλά ελπιδοφόρο κείμενο του γνωστού και στο ΜτΒ Κωστή Μπαστιά, από το «Κυριακοδρόμιό» του, ψηλαφώντας[i] το αυριανό Ευ-αγγέλιο «Μετά την Ύψωσι» (Μάρκου η΄, 34 – θ΄1.). Η ερμηνεία του στηρίζεται στη αποδοχή του εκούσιου λεβέντικου Σταυρού του Χριστού και όχι στο σκυφτό ξεγύμνωμα του… «Μνημονίου», που εκθειάζει – όχι πια παραδόξως – με  κατάπτυστο κείμενο – κάτι σαν τα λόγια του Πέτρου στη αυριανό ευ-αγγέλιο – ο γερασμένος κυριολεκτικά και αξιοθρήνητα Χρ. Γιανναράς με τον σαφή τίτλο «Με το «μνημόνιο» να ανατραπεί η κοματοκρατία»!!!

«Όστις θέλει οπίσω ακολουθείν, απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού, και ακολουθείτω μοι»

«Φτάνει λίγη προσοχή, για να καταλάβει ο άνθρωπος το νόημα του όρου «σταυρός», που χρησιμοποιεί ο Ιησούς. Φτάνει μια μικρή αναδρομή, στις προηγούμενες παραγράφους, για να φανερωθούν τα κίνητρα του λόγου του Ιησού σ’ αυτή την περικοπή. Γιατί τα είπε αυτά τα λόγια; Γιατί πρέπει κείνος που θα τον ακολουθήση να σηκώση αναγκαστικά το σταυρό του; Γιατί αυτή η μαρτυρική προϋπόθεση; Τι στάθηκε για να οδηγηθή ο Ιησούς σ’ αυτή την αποκάλυψη, σ’ αυτή την αλήθεια;

Στάθηκε ένα επεισόδιο με τον Πέτρο. Ο Ιησούς μιλά πια ανοιχτά για τους Αρχιερείς, τους Φαρισαίους, τους Γραμματείς,, και μιλά ανοιχτά για τη σύλληψή του, την καταδίκη του, τη θανάτωσή του και την Ανάστασή του. Ο Πέτρος παίρνει τα λόγια του σαν πρόκληση προς την εξουσία, σαν αυτοκτονία. Τον τραβά λοιπόν παράμερα και του το λέει. Βρίσκει ακατανόητο το φέρσιμο του δασκάλου. Ο Ιησούς όμως δεν επικαλείται σαν τον Πέτρο, τη λογική, τη τρεχούμενη φρόνηση των νοικοκυραίων, αλλ’ αγανακτεί, ξεστομίζει το βαρύτατο λόγο: «Ύπαγε οπίσω μου, σατανά. Ότι ου φρονείς τα του Θεού, αλλά των ανθρώπων».

Βαρύτατη αποδοκιμασία, δεν μπόρεσε να ξεστομίσει ο δάσκαλος. Λίγες φορές ο Ιησούς  έχει τόσο πολύ αγαναχτήσει. Αλλ’ αυτή το φορά ένοιωθε στα λόγια και στην φρόνηση του Πέτρου, μια τραγική παρανόηση. Μιλούσε η λογική, η φρόνηση. Μ ιλούσε το πρίφοβο σαρκίο, που έτρεμε μην κακοπάθη, μην πονέση, μην αφανιστή. Και δίνοντας τέτοιο αμαρτωλό προβάδισμα στο σαρκίο, ο Πέτρος, γκρέμισε συθέμελα τη χριστιανική οικοδομή κι αλλοίωσε την ουσία και το νόημα της διδαχής του Δάσκαλου. Πώς να μην αγαναχτήσει ο Ιησούς;

Τι να το κάμη το σαρκίο ο άνθρωπος, όταν θάχη αφανιστή η ψυχή και το πνεύμα; Όταν αυτό το σαρκίο θα μοιάζη μ’ άδειο σακκί, κι όχι μονάχα άδειο, αλλά και προωρισμένο και καταδικασμένο να μένει άδειο, χωρίς πνοή αληθινής κι ανέσπερης ζωής; Τι να το κάμη; Ποια δικαίωση έχει ένα σακκί καταδικασμένο να μείνει άδειο; Και ποιος κατασκευάζει ένα σάκκο, αν δεν έχη στο νου του, πριν τον φτιάξη, με τι θα τον γεμίση; Κανείς. Μονάχα ένας τρελλός μπορεί να συλλαβη την εικόνα του σάκκου χωρίς προκαθωρισμένο τον προορισμό του, να περικλείση το περιεχόμενο. Τα΄ςετοιος σάκκος, τέτοιο σαρκίο, είναι μονάχα δαιμονική σύλληψη και σαν τέτοια την αποδοκιμάζει μ’ αγανάχτηση ο Ιησούς.

Μα μετά από σκηνή τέτοιας οξύτητας, ήταν φυσικό ο Ιησούς να ξεκαθαρίση τη σκέψη του και να μεταβάλλη σε κονιορτό την εκδοχή και τη στάση του Πέτρου.

Ο Σταυρός, που καλεί να σηκώσουμε όσοι τον ακολουθούνε, είν’ η προσήλωση στο περιεχόμενο κι όχι στο περιέχον. Είν’ η έγνοια για τα πνευματικά και ψυχικά κι όχι για τα σαρκικά. Η έγνοια για τα αιώνια κι άφθαρτα κι όχι για τα εφήμερα και τα φθαρτά.

Αν δεν σταυρωθή, αν δεν παραμεριστή το σαρκίο, δεν γίνεται να προβληθή το περιεχόμενο. Αν δεν ανοίξη, και στην ανάγκη αν δεν σκιστή ο σάκκος[ii], το περιεχόμενο δεν αποκαλύπτεται. Κι αν χαθή το περιεχόμενο, ο κρυμμένος δηλαδή θησαυρός, τι αξία πια έχει ο σάκκος; Καμμιά. Είν’ άχρηστος. Η μοίρα του θάναι τραγική. Θ’ ακολουθήση «τους εχθρούς του Σταυρού του Χριστού, ών το τέλος απώλεια, ών ο Θεός η κοιλία και η δόξα εν τη αισχύνη αυτών, οι τα επίγεια φρονούντες!», καθώς λέει ο Παύλος στην προς Φιλιππησίους επιστολή του.

Αυτή είν’ η μεγάλη καταδίκη του φιλοτομαρισμού, που τόσο κακότυχα έγινε η ενσάρκωσή του ο Πέτρος. Καταδίκη αμείλιχτη και τελεσίδικη.»

Υστερόγραφο: Επειδή και ο γράφων πιθανά μοιάζει με τον Πέτρο στη φάση της δαιμονοποίησης, ας μας ελεήσει έστω και με τέτοιο μαστίγωμα ο Κύριος του Σταυρού και της Ανάστασης…


[i] «ΝΕΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟΔΡΟΜΙΟΝ», Σχόλια Κωστή Μπαστιά,  εκδ. Αστήρ, β΄ έκδ., ΑΘΗΝΑΙ 1977, σελ. 191-193.

[ii] Αν δεν ήλπιζε στο «μνημόνιο» και στον «δοσίλογο» Φαρισαίο της πολιτικής Γιώργο Παπανδρέου ο Χρ. Γιανναράς, θα μπορούσε να παρομοιάσει όλα τα κόμματα με σάκο, μιλώντας όμως για το περιεχόμενο … που δεν έχουν αυτά, αλλά έχει κάποιο άλλο συλλογικό υποκείμενο. Αυτό όμως δεν κρύβεται συνήθως στα .. σαλόνια και τους … νυκοκυραίους…

Advertisements

5 Σχόλια

  1. Σκοπος μας να υπαρξει επιτελους, να επιβληθει απο την βαση η συνυπαρξη Δημοκρατικης Βουλης που δεν θα καταργει τις ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ που αποτελουν το κοινωνικο σωμα, το οποιο εκφραζει η πρεπει να εκφραζει ως θεσμικο οργανο της Κοινωνιας.

  2. Καλή σου ημέρα,Για το ρόλο του Σταυρού έχουν αποφανθεί η Εκκλησία οι Άγιοι πατέρες και Ο ίδιος Ο Ιησούς Χριστός, έχει δε να κάνει με την σωτηρία μας και αυτό είναι δε, κάλεσμα προσωπικό και έχει να κάνει με τον κάθε έναν από μας. Όμως όπως καλά το τοποθετείς έχει να κάνει και με μας όλους, δηλαδή στην, στον, τρόπο αντίστασης, ως προς τον υποχρεωτικό βάσανο, που μας έβαλαν οι πολιτικοί και οι σμπίροι τους.Το ζητούμενο όμως πριν από κάθε επιλογής μας στην αποτίναξη του βασάνου που φορτωθήκαμε, προέχει κατά την γνώμη μου, εμείς που καταλαβαίνουμε το φορτίο και από ευαισθησία μας και του διπλανού, πριν πάμε σε οτιδήποτε να έχουμε ξεκάθαρη γνώμη, από την μια μπορούμε εμείς και τη,από την άλλη θα αντέξουμε στους πειρασμούς, στο μέλι και στο κόλλημα να πούμε, όπως στον νεποτισμό και τις πιέσεις φίλων και γνωστών ως προς τα γνωστά, ρουσφέτια και τα συναφή.Εκεί είναι και το κλειδί για την όποια στάση μας. Το ότι πρέπει σύντομα να υπάρξουν και όχι σιτεμένες αλλά φρέσκες και αλώβητες προτάσεις αλλά και συσπειρώσεις, είναι γεγονός, συνήθως η Ιστορία κοιλοπονάει και θα βγάλει το πρέπον, είναι σαν τον εγκέφαλο που ψάχνει να βρει τρόπους να μην πεθάνει, του αρέσει η ζωή του αρέσει η ύλη.Οψόμεθα!

  3. […] Και τώρα τι κάνουμε; Και τι περιεχόμενο θα' χει ο σάκο… […]

  4. Δεν καλοκατάλαβα τίνος είναι το, σχετικό με το σάκο και το σταυρό, κείμενο. Αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία…

    Γιατί, νομίζω ότι τα πράγματα είναι πολύ απλούστερα απ’ όσο οι σοφολογιότατοι τα παρουσιάζουν και τα περιπλέκουν.

    Ο Πέτρος αποδοκιμάζεται, γιατί σκέφτεται ιδιοτελώς.

    Εντεύθεν και η αυταπάρνηση, που στη συνέχεια συνιστά ο Χριστός.

    Και ο σταυρός;

    Το καθήκον απέναντι στην αλήθεια και την ανθρωπιά. Το καθήκον απέναντι στο συνάνθρωπο. Τους «ελάχιστους αδελφούς» του Χριστού.

    Είναι δισεκατομμύρια αυτοί, με τους οποίους μπορούμε να γεμίσουμε το σάκο μας.

    Και το θέμα είναι ποιοι, πόσο και αν έχουν τα κότσια…

    Για ν’ αποφύγουμε την κόλαση στην άλλη ζωή, πρέπει να την πολεμήσουμε εδώ και τώρα.

  5. @ taspa

    Ως προ το πολιτικό σκέλος θέλει «δουλειά πολύ», εκτός και αν πιάσει «συνεχόμενη βροχή» συνειδητών πολιτών..

    @ υιος ασωτος

    Ναι, ναι φρέσκες και αλώβητες προτάσεις με συνειδήσεις μακρυά από τα … ρουσφέτια… Εκεί θέλει … σταυρό.

    @ Διαιτες

    Κάποιο πρόβλημα με τη διεύθυνσή σου…

    @ arxiloxos1111

    Ο … (+) Κωστής Μπαστιάς είναι ένας από τους αγαπημένους μου…. εκκλησιαστικούς συγγραφείς. Από εκεί και πέρα συμφωνούμε…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: