• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 604,993 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Σεπτεμβρίου 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Αυγ.   Οκτ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Τέμενος, πλατείες και Ορθόδοξη θεολογία

Η αλλοίωση των κριτηρίων για το ποια είναι τα «άγια των αγίων», ο χώρος των μυστηρίων, το άσυλο και άβατο αν θέλετε, έχει αμβλυνθεί τόσο από το «θρησκεύοντα» λαό, όσο και την πλειοψηφία των κληρικών.

Ως γνωστό η δομή της αρχιτεκτονικής των ιστορικών χριστιανικών ναών καθιερώθηκε εν γένει με την κλιμάκωση από το κοσμικό, έως το ιερό (έξω της αυλής, αύλειος χώρος, πρόναος, κυρίως ναός, ιερό) φανερώνει τόσο τα όρια της ελευθερίας όλων των ανθρώπων, όσο και το σεβασμό του θείου μυστηρίου στο χώρο της αγίας τράπεζας. Η αλήθεια είναι πως και ο χώρος του ιερού κάμποσες φορές βεβηλώνεται, όχι μόνο από επαγγελματικά λαϊκά μέλη (π. χ. νεωκόρους), αλλά και κληρικούς, αλλά ας θεωρήσουμε αυτό ως παρεκτροπή.

Παρόμοια βεβήλωση γίνεται και στον ιερό χρόνο από την ίδια τη θεσμική εκκλησία. Κλασικό παράδειγμα για το ποιες περιόδους ιερουργούνται γάμοι ή και ποιες μέρες: Μέσα σε σαρακοστές (ειδικά στην προ των Χριστουγέννων) ή σε μέρες πριν την Κυριακή.

Και αντί η θεολογική συζήτηση να πάει προς τα εκεί, το κείμενο[i] του Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιά ασχολείται με μια απολύτως κοσμική αυλή, πολύ μακριά βεβαίως από ιερό ναό: Την πλατεία Κοτζιά της Αθήνας, (όπως το ίδιο έγινε και σε σχετική πλατεία στο Ζαβλάνι της Πάτρας) με τη λήξη του Ραμαζανιού.

Και ενώ νόμιμοι μετανάστες, πρόσφυγες και λαθρομετανάστες κατακλύζουν όλες τις χώρες της Ευρώπης (επομένως και την Ελλάδα) ένα μεγάλο μέρος απ’ αυτούς είναι μουσουλμάνοι το θρήσκευμα. Τυχαίο; Δεν νομίζω… Εξ άλλου έχουμε δεκάδες χιλιάδες μουσουλμάνους έλληνες πολίτες κυρίως στη Θράκη (τουρκογενείς, πομάκους και τσιγγάνους). Έθεσε κανείς ζήτημα για την τέλεση μιας δημόσιας προσευχής; Όχι βεβαίως..

Είναι παραδεκτό πως ιστορικά η τέλεση των θρησκευτικών και λατρευτικών αναγκών ενός συλλογικού υποκειμένου χρειάζονται ειδικούς ναούς, κατάλληλους για τον σαφή διαχωρισμό μεταξύ κοσμικού και ιερού χώρου.

Η πεισματική άρνηση για την ανέγερση τεμένους – πιθανά και με διπλωματικές ανταλλαγές με τις αντίστοιχες χώρες εισόδου των μουσουλμάνων μεταναστών – κυρίως από την πολιτεία για λόγους ψηφοθηρίας (κάτω από πιέσεις της θεσμικής εκκλησίας), οδήγησε στην ακραία (για να μη μιλήσω βαρύτερα) τοποθέτηση του Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ.

Η εποχή που το εθνικιστικό ιδεολόγημα του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού», το οποίο ανέχτηκε όμως συχνά τόσο τον καπιταλισμό του Μαμωνά, όσο και χούντες, διώξεις και φυλακίσεις αντιφρονούντων (μερικές φορές και πιστών ορθοδόξων), έχει καταρρεύσει παταγωδώς. Βεβαίως – από μια οπτική όμως βαθύτερης κατανόησης και αληθούς ορθόδοξης (ιερ)α)οστολής –ισχύει  και σε ένα βαθμό η διαπίστωσή του:

«…Η Ελληνική Πολιτεία βάσει του ισχύοντος Συντάγματος δεν είναι ουδετερόθρησκος Πολιτεία. Επιπροσθέτως ουδείς έχει το δικαίωμα εν ονόματι του δήθεν εκσυγχρονισμού και της δήθεν πολυπολιτισμικότητος να ποδοπατεί βαναύσως την ιστορική μνήμη του Ελληνικού Έθνους, παραθεωρώντας τους ποταμούς αιμάτων των αγρίως σφαγιασθέντων και αναιρεθέντων Νεομαρτύρων από τους οπαδούς της συγκεκριμένης θρησκευτικής παραδοχής, αλλά και των ηρώων της Εθνικής μας παλλιγγενεσίας…».

Όταν όμως η χρήση αυτής της διαπίστωσης οδηγεί, όχι στην διαπολιτισμική προσέγγιση και αγάπη των ανθρώπων, αλλά στο «στρίμωγμα», το τελικό αποτέλεσμα είναι η δικαίωση του «πολυπολιτισμού» και του δήθεν κοσμοπολιτισμού μιας διαιρεμένης κοινωνίας, πέρα και από την ταξική διαίρεση που από τη φύση του εντείνει ειδικά ο σύγχρονος πληροφορικός και παγκοσμιοποιημένος στο έπακρο καπιταλισμός.

Στην ανακοίνωση του Μητροπολίτη, απλά εκφράζω το δικό μου «παραπικρασμό» τόσο για τη θεολογία που αποπνέει, όσο και την κοινωνική της διάσταση…

ΥΓ 1: Όλοι μπορούμε στις πλατείες να εκφράζουμε και συλλογικά (και εναλλακτικά) και δημόσιες λατρευτικές εκφράσεις και φυσικά όχι μόνο οι ορθόδοξοι, που κατά τεκμήριο αποτελούμε  την «επικρατούσα θρησκεία, αν και η Ορθοδοξία δεν είναι κυρίως θρησκεία, αλλά ζωή πολυποίκιλης πίστης, ελπίδας και αγάπης.

ΥΓ2: Ευχαριστώ το Γιώργο Μ. που με τσίγκλησε έμμεσα για να γραφτεί αυτό το αρθράκι.


[i] Ο Μητροπολίτης Πειραιώς για την προσευχή των Μουσουλμάνων στην Πλατεία Κοτζιά

Παρασκευή, 10 Σεπτέμβριος 2010

Με αισθήματα οδύνης και βαθυτάτου παραπικρασμού παρακολουθήσαμε από την τηλοψία την παραχώρηση από την Δημοτική Αρχή των Αθηνών ανευθύνως της πλατείας Κοτζιά στο κέντρο της Αθήνας σε Μουσουλμανικής θρησκευτικής παραδοχής πρόσωπα, τα οποία επετέλεσαν δημοσία, αντί σε προσωρινά παραχωρημένο κλειστό χώρο τα θρησκευτικά των καθήκοντα δια πρώτην φοράν μετά την Εθνεγερσία και την αποτίναξη της βάναυσης τουρκικής θηριωδίας.

Επιθυμούμε να καταθέσωμε τις απόψεις μας για το θέμα:

1. Είναι πρόδηλος η σύγχυση που επιχειρείται να επικρατήση με την ταύτιση της συνταγματικά κατοχυρωμένης εννοίας της ανεξιθρησκείας και της ελευθερίας θρησκευτικής συνειδήσεως με την έννοια της επικρατούσης θρησκείας.

Η παραχώρηση του κέντρου των Αθηνών για την τέλεση θρησκευτικών τελετών μίας άλλης εκτός της επικρατούσης κατά το Σύνταγμα θρησκείας αποτελεί απαράδεκτον συμπεριφοράν που πλήττει την επικρατούσα εις το Κράτος θρησκευτικήν πίστιν.

Η Ελληνική Πολιτεία βάσει του ισχύοντος Συντάγματος δεν είναι ουδετερόθρησκος Πολιτεία. Επιπροσθέτως ουδείς έχει το δικαίωμα εν ονόματι του δήθεν εκσυγχρονισμού και της δήθεν πολυπολιτισμικότητος να ποδοπατεί βαναύσως την ιστορική μνήμη του Ελληνικού Έθνους, παραθεωρώντας τους ποταμούς αιμάτων των αγρίως σφαγιασθέντων και αναιρεθέντων Νεομαρτύρων από τους οπαδούς της συγκεκριμένης θρησκευτικής παραδοχής, αλλά και των ηρώων της Εθνικής μας παλλιγγενεσίας.

Μόνον γαικύλοι και προδόται της πατρίδος διατάκται και υπεργολάβοι της νέας εποχής και του αθλίου συγκρητισμού μπορούν να αμνηστεύουν με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο «τέσσερα μαύρα ατέλειωτα εκατόχρονα σκλαβιάς», φρίκης, δολοφονιών, βιασμών και ειδεχθών εγκλημάτων που είχαν ως εφαλτήριο και την συγκεκριμένη θρησκευτική παραδοχή.

Ενταύθα βέβαια παραθεωρήθηκε πλήρως η διεθνώς κατωχυρωμένη έννοια της αμοιβαιότητος διότι εις ουδεμία μουσουλμανική χώρα θα επετρέπετο ποτέ μία παρόμοια θρησκευτική ενέργεια και επί πλέον εκθέτει διεθνώς την χώρα μας διότι την εμφανίζει ως δήθεν αρνουμένη την στέγασιν της συγκεκριμένης θρησκευτικής κοινωνίας την στιγμήν κατά την οποίαν εις την Ελληνικήν Επικράτειαν υφίστανται και λειτουργούν ανέτως μουσουλμανικά τεμένη στην Θράκη και την Δωδεκάννησο, αι μουσουλμανικαί μουφτείαι τυγχάνουν ανεγνωρισμέναι ως ΝΠΔΔ και μισθοδοτούνται υπό του Ελληνικού Δημοσίου οι Θρησκευτικοί λειτουργοί της Μουσουλμανικής Θρησκευτικής παραδοχής και επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό τα Μουσουλμανικά Ιεροδιδασκαλεία. Στο δε λεκανοπέδιον ανεξελέγκτως λειτουργούν άτυπα μουσουλμανικά τεμένη.

2. Επί της συγκριτικής μελέτης των δύο θρησκειών επισημειούμεν ότι το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού είναι η μόνη και η πλήρης για τον Θεόν, τον κόσμον και τον άνθρωπον αλήθεια, η οποία απεδείχθη και εσφραγίσθη όχι με το κήρυγμα των Αποστόλων και μαθητών του Χριστού μόνον, αλλά με το αίμα και το μαρτύριον τους, διότι τα αληθινά παιδιά του αληθινού Θεού ουδέποτε επεβλήθησαν με την βία και την μάχαιρα και τον θάνατο των άλλων αλλά με το θαύμα και την προσωπική τους θυσία.

Το αληθές κήρυγμα λοιπόν του Χριστού, του Μεσσίου βεβαιούται με την μαρτυρία και το μαρτύριο επί τρεις ολοκλήρους αιώνες των Αποστόλων, των Πατέρων της Εκκλησίας και 11.000.000 περίπου σφαγιασθέντων κατακρεουργηθέντων και καέντων μαρτύρων και Αγίων Της και επομένως εγείρεται το αμείλικτο ερώτημα: Ποίος λέγει την αλήθειαν;

Ο Ιησούς Χριστός, ο Θεάνθρωπος, που εγεννήθη στον κόσμον αυτόν υπερφυσικώς, δια του Πνεύματος του Θεού και όχι κατά την φυσικήν οδόν των ανθρώπων όπως αποδέχεται και διακηρύσσει πλήρως και ο ιδρυτής του Μουσουλμανισμού στο Κοράνιόν του, και του οποίου Ιησού Χριστού το κήρυγμα αποτελεί συμπλήρωσιν και ολοκλήρωσιν της εις τους Προφήτας της Παλαιάς Διαθήκης γενομένης υπό του Θεού Αποκαλύψεως, ο δε Λόγος Του και η Ανάστασίς Του μας δίδεται αψευδής δια των με τον θάνατο τους μαρτυρησάντων την Αλήθειαν η ο λόγος και οι πεποιθήσεις ενός κοινού ανθρώπου του Άραβα εμπόρου Μωάμεθ υιού του Αμπνταλάχ και της Άμινα Μπιντ Ουαχάμπ, που έζησε εξακόσια χρόνια μετά τον Ιησούν Χριστόν και που γεννήθηκε όπως όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται κατά φύσιν και που ανατρέπουν πλήρως και ουσιαστικώς όλον το περιεχόμενον της αποκαλύψεως του Θεού δια των προφητών και του ενσαρκωθέντος, σταυρωθέντος και αναστάντος Υιού Του, Κυρίου ημών Ιησού Χριστού;

Όταν ληφθή επιπροσθέτως ότι ο Μωάμεθ υπ’ ουδενός επροφητεύθη διότι ο ισχυρισμός του στη σούρα του Κορανίου (Πολεμική παράταξη 61:6) «Ο δε Ιησούς Υιός της Μαριάμ είπε προς τον λαόν αυτού Ω υιοί Ισραήλ εγώ ειμί Απόστολος του Θεού πεμφθείς προς υμάς όπως κυρώσω την προ εμού αποσταλείσαν Πεντάτευχον και ευαγγελίσωμαι υμίν την έλευσιν ετέρου Αποστόλου μετ’ εμέ ου το όνομα Αχμέτ» καθώς και η θέσις των Μουσουλμάνων ερμηνευτών ότι δήθεν στο Ευαγγελικό εδάφιο Ιω. 16, 7 «Εάν μη απέλθω ο Παράκλητος ουκ ελεύσεται προς υμάς, εάν δε πορευθώ πέμψω αυτόν προς υμάς» υπήρχε αρχικά η λέξις περικλυτός και όχι Παράκλητος η οποία σημαίνει ένδοξος και είναι συνώνυμος της κορανικής λέξεως Αχμέτ είναι εντελώς ανάξια αντικρούσεως διότι προσκρούουν στην επί έξι αιώνες μέχρι της εμφανίσεως της δήθεν αποκαλύψεως του Κορανίου, χριστιανική πίστη, Οικουμενικές Συνόδους, θεολογία, συγγραφική δραστηριότητα, παγχριστιανική πεποίθηση και επιστήμη και μάλιστα στην κοινή λογική διότι είναι εντελώς αδιανόητο να ανέμενε ο Θεός έξι ολοκλήρους αιώνες από την υπερφυσική ενσάρκωση, δράση και παρουσία του Μεσσίου και ανάληψή του στους ουρανούς για να αποστείλει την δήθεν σφραγίδα πάντων των προφητών δηλαδή τον κοινόν άνθρωπον Μωάμεθ.

Αντιθέτως ο αληθινός Παράκλητος, το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, το Πανάγιον Πνεύμα επεφοίτησε πενήντα μέρες μετά την Ανάσταση του Χριστού και δέκα μετά την ανάληψη Του στους μαθητάς και Αποστόλους Του ιδρύοντας την Εκκλησία Του που είναι το σώμα Του με εκείνον κεφαλή, ενδυναμώνοντας τους κρυβομένους και τρομοκρατημένους μαθητάς του Χριστού για να κηρύξουν σε όλο τον κόσμο το Ευαγγέλιο της υιοθεσίας του ανθρώπου από το Θεό Πατέρα και να αδιαφορήσουν για την προσωπική τους τύχη και για τα τρομακτικά βάσανα και τελικά τον μαρτυρικό και επώδυνο θάνατο, που θα «κέρδιζαν» από όλη αυτή την πνευματική προσπάθεια.

Όταν ληφθή επίσης υπ’ όψιν ότι ο Μωάμεθ κατά τα ανωτέρω επέβαλε την θρησκεία του με την βία, τον θάνατο και την εξουσία και το κυριώτερον εάν ήσαν αληθείς οι δήθεν αποκαλύψεις που εγένοντο σε αυτόν από τον φερομένον σαν αρχάγγελον Γαβριήλ, θα έπρεπε ο Θεός να είναι εντελώς παράφρων, εφ’ όσον άλλα εκήρυσε και απεκάλυπτε επί αιώνες στο ανθρώπινον γένος και εξακόσια χρόνια μετά την τελευταίαν του αποκάλυψιν «μετέβαλε γνώμην» και άλλαξε ριζηδόν την περί του Εαυτού του γνωστοποίηση.

Επειδή όμως αυτό είναι βλασφημία και ύβρις κατά του αληθινού Θεού, ο οποίος όπως το μεγαλειώδες σύμπαν, «το έργον των χειρών Του» αποδεικνύει με την υπερμαθηματικήν ακρίβειαν των δισεκατομμυρίων γαλαξιακών σχηματισμών είναι η πανσοφία, είναι η απόλυτος αλήθεια, είναι η απόλυτος αγάπη, λογικώς  είναι εντελώς  αδύνατον να έχει συμβεί και κατά λογική ακολουθία το συμπέρασμα που εξάγεται ευχερώς είναι, ότι ο κοινός άνθρωπος Μωάμεθ διεμόρφωσε εξακόσια χρόνια μετά την ολοκλήρωση της Θείας Αποκαλύψεως εξ ιδίας πρωτοβουλίας, σκέψεως και αντιλήψεως το θρησκευτικό του σύστημα που αποτελεί συμπίλημα αρχαίων αραβικών θρησκευτικών δοξασιών ιουδαϊκών και χριστιανικών αντιλήψεων και το χρησιμοποίησε για να συνενώσει τις Αραβικές φυλές της εποχής του και για να δημιουργήσει το θεοκρατικό, ηγεμονικό του καθεστώς, κατακτώντας την εξουσία και δημιουργώντας κράτος.

Ως εκ τούτων ο Μουσουλμανισμός αποτελεί βαθυτάτη πλάνη και η θρησκευτική παραδοχή αυτού δεν αποτελεί αποκάλυψη του ζώντος Θεού αλλά ανθρωποπαθές κατασκεύασμα που ουδεμία σχέση έχει με την αλήθεια του αποκαλυφθέντος στην Παλαιά Διαθήκη Δημιουργού του σύμπαντος κόσμου Ενός και μοναδικού Τρισυποστάτου Θεού, στους γενάρχες του εβραϊκού έθνους Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ και εξαιρέτως στον Προφήτη Μωϋσή και κατά την Καινή Διαθήκη ενσαρκωθέντος εν τω προσώπω του Λόγου Αυτού σε εκπλήρωση των ανά τους αιώνας προφητειών για την σωτηρία του κόσμου.

Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΠΗΓΗ:

http://www.romfea.gr/component/content/article/25-2009-12-18-08-37-46/5800-2010-09-10-17-54-30

Advertisements

12 Σχόλια

  1. Μας εμπνέει με τη στάση του ο Σεβασμιοτατος Πειραιώς.

  2. Μάλλον υπάρχει μια …παρανόηση στην αντίληψη κάποιων. Το αν οι μουσουλμάνοι έκαναν εγκλήματα κλπ κλπ δεν αφαιρεί το δικαίωμα των πιστών του κορανίου στην προσευχή. Στην Αθήνα λειτουργούν, σχεδόν σε κάθε συνοικία, άτυπα τζαμιά μέσα σε διαμερίσματα και μεγάλες αποθήκες. Ειδικά στην περιοχή του Πειραιά αλλά και στην πλατεία Βάθης υπάρχουν μεγάλα «τζαμιά» που οπωσδήποτε καλύπτουν τις ανάγκες των μουσουλμάνων. Και μη νομίζετε ότι δεν επαρκούν οι χώροι. Επειδή καθημερινά συναναστρέφομαι με μουσουλμάνους γνωρίζω ότι και τα «τζαμιά» δεν γεμίζουν αλλά και τα μεγάλα του Πειραιά και της πλ.Βάθης, μπορούν να καλύψουν τη ανάγκη τους.

    Από την άλλη υπάρχουν και οι πολιτικο-εθνικές σκοπιμότητες καθώς και ο αγώνας για κυριαρχία επί των μουσουλμάνων της Αττικής (οι οποίοι είναι και οι περισσότεροι) αναμεταξύ Τούρκων-Αιγυπτίων-Σαουδαράβων και Πακιστανών, οι οποίοι και έχουν συμφέρον να παρουσιάζουν «ανοικτού» τύπου, υπαίθριες προσευχές ως επίδειξη ισχύος.

    Τέλος, ίσως δεν γνωρίζουν κάποιοι ότι οι υπαίθριες προσευχές δεν είναι κάτι που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα. Να θυμίσω στην Ν.Ιωνία πριν 3 χρόνια αλλά και στην πλ.Αττικής πέρσι.

    Κάποια πράγματα είναι πράγματι τρομακτικά όταν φοβάσαι μην εκτεθεί η θρησκεία σου αλλά πόσο περισσότερο τρομακτικό είναι να μην επιτρέπεις στον αλλόδοξο να μιλήσει στο θεό του; Πραγματικά, σαν Ορθόδοξος Χριστιανός δεν μπορώ να αντιληφθώ το μέγεθος του ατοπήματος των προσευχόμενων μουσουλμάνων. Σαν Έλληνας το καταλαβαίνω…

  3. @ παναγιώτης Τελεβάντος

    Όταν οι επίσκοποι παύουν να θεολογούν, αλλά να πολιτικολογούν, συνήθως κάνουν θεολογικά ατοπήματα. Έσι χάνουν την εκτίμησή μας. Εξάλλου στην Ορθόδοξη εκκλησία οι πάπες είναι απόβλητοι… Τυχαίο; Δεν νομίζω…

    @ egolpion

    Συμφωνώ γενικά με το σχόλιό σου. Μια ερώτηση όμως: Γιατί οι επίσκοποι που λειτουργούν ως «δεσποτάδες» συνήθως χρειάζονται την κατανόησή μας;

  4. O επίσκοπος οφείλει να ειναι και δεσπότης, αν αναγνωρίζει την ευθύνη του έναντι του ποιμνίου. Τώρα αν δεν ταιριάζουν τα χνώτα μας με κάποιους δεν δημιουργεί απαραίτητα και πρόβλημα. Αυτή είναι η ορθοδοξία.

  5. @ egolpion

    Αν εννοείς να ενδιαφέρεται για το κοινωνικό και ευρύτερο πολιτισμικό, περιβαλλοντικό, εθνολογικό και πολιτικό περίγυρο με βάσει τη διδαχή των Αποστόλων συμφωνούμε. Εάν το «δεσπότης» σημαίνει «τσάρος» διαφωνούμε. Η τσαρική απόκλιση των επισκόπων περνάει με μεγάλα τραύματα και περιθωριοποίηση…

  6. Όποιος νομίζει ότι η γυναίκα είναι κομοδίνο, η μάνα, η γυναίκα, η κόρη του πόρνη για να διασκεδάζουν οι … πιστοί του ισλάμ, όποτε και όπως θέλουν, όπως πρεσβεύει το ισλάμ, όποιος θεωρεί τον εαυτό του άπιστο γκιαούρι, που όταν το ξεζουμίσουν οι ιμάμηδες δικαιούνται και να το σφάξουν, καλά κάνουν και υποστηρίζουν το πολιτικό κίνημα με θρησκευτικό μανδύα που ονομάζεται υποταγή (ισλάμ).
    Δεν ξεχνάμε τό πόσο αγάπη μας έδειχναν οι ισλαμιστές όταν τους είχαμε πάνω από το κεφάλι μας. Άλλοι θέλουν να επαναλληφθεί το ίδιο.Άλλοι δηλώνουν ότι θα κάνουν ό,τι μπορούν για να μην επαναληφθεί το ίδιο.

  7. Ποιος αγαπάει ποιον να είναι η απορία ή θα πρέπει κάποτε να διεκδικούμε τουλάχιστον τα συμφωνημένα και στην προκειμένη το Σύνταγμα, που εν τοιαύτη περιπτώση, με αυτό πορευόμαστε, τουλάχιστον το επικαλούμαστε, πιστεύω όχι κατά το δοκούν, δηλαδή δεν όφειλαν αυτοί που έδωσαν την άδεια, να πάρουν αδερφέ μου, κάποια συνένεση έστω, από τον εκπρόσωπο των τριών εκατομμυρίων ενεργών Ορθοδόξων Χριστιανών που στο κάτω, κάτω της γραφής είναι η επίσημος θρησκεία του Ελληνικού κράτους, αυτό το δικαίωμα, να μην το διεκδικήσουμε; Ακόμη δεν δέχομαι τους φόβους και αιτιάσεις τα περί Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών επειδή κάποιοι το καπηλεύονταν να τους το χαρίσω κιόλας. Όσον αφορά το βαθμό μου σαν πολίτη με ελευθέρα τη συνείδηση, δεν με καθορίζει το όχι μου στον δημόσιο χώρο έκφρασης τον συγκεκριμένων, αν θες με πονηρεύει, η ίδια η δημοσιοποίηση, δηλαδή το πολιτικό μέρος, το τον γενικότερων εκμαιεύσεων, που θα βγουν από αυτή την Ιστορία και φυσικά τα συμπεράσματα.Ακόμη, δεν φοβάμαι την Ορθοδοξία που την βλέπει και υπερασπίζεται Ο Άγιος Θεός που έκτισε με το αίμα του, όμως και εγώ έχω το καθήκον αυτό που απορρέει και από την δική μου ομολογία πίστεως, Πιστεύω εις έναν Θεόν……

  8. @ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Μη τα μπερδεύουμε φίλε. Εγώ μιλάω για ναούς και … πλατείες και όχι σαλόνια με κομοδίνα…

    @ υιος ασωτος

    Ναι αλλά μη μπερδεύουμε την κόκκινη γραμμή της αγάπης με αυτήν της κατοχής.

  9. Η μητρόπολη Πειραιώς ταΐζει καθε μέρα εκατοντάδες αναγκεμένους, μεταξύ των οποίων και πολλοί μετανάστες.

    Νομίζω πως σε έναν λαό που έχει υποφέρει για 400, 500 ή και 600 χρόνια κάτω από μουσουλμανική κατοχή, δικαιολογείται και η δυσπιστία και οι αντιδράσεις στην ανέγερση ισλαμιστικού κέντρου (γιατί αυτό θα είναι το μεγάλο τζαμί, πέραν πάσης αμφιβολίας).

    Προσωπικά, δε θέλω τζαμί με κρατική έγκριση στην Αθηνα όσο:
    1.απαγορεύεται η δημιουργία χριστιανικών εκκλησιών στη Σαουδική Αραβία η οποία αποτελεί τον κύριο χρηματοδότη τέτοιων προσπαθειών
    2.όσο διώκονται οι κόπτες χριστιανοί στην Αίγυπτο και η ζωή των χριστιανών σε Πακιστάν και Αφγανιστάν κρέμεται σε μια κλωστή.
    3.όσο απαγορεύεται στη γειτονική Τουρκία η λατρεία και τα σχολεία των νεοπλατωνιζόντων Αλεβήδων.

    Η πρόταση μου είναι να ανοίξουν τα σύνορα και οι καταδιωγμένοι συνάνθρωποι μας να πάνε στη Δυτική Ευρωπη η οποία ευθύνεται κυρίως για την εξαθλίωση των χωρών τους, και όπου υπάρχουν αρκετά επίσημα τζαμιά και καλύτερες συνθήκες ζωής.

    Οι δημόσιες επιδείξεις ισχύος , πότε με τα Κοράνια ανα χειρας και πότε σε δημόσιες αυτομαστιγώσεις και άλλες θρησκευτικοπολιτικές εκδηλώσεις, δε χωράνε στην καθημαγμένη από τους πασάδες Ελλαδίτσα.

    Από κει και πέρα , οφείλουμε να δώσουμε στους ανθρώπους αυτούς αφειδώλευτη αγάπη σε προσωπικό επίπεδο.Eίναι ντροπιαστικές οι εικόνες των εκατοντάδων άστεγων και πεινασμένων στο κέντρο της Αθηνας.Μέχρι κα στα παγκάκια έξω από την Μητρόπολη κοιμούνται άνθρωποι πια, εικόνα άγνωστη μέχρι πρόσφατα.

  10. καλά δεν βλέπουμε την σκόπιμη αλλοίωση της χώρας; γιατί να υπάρχουν τόσοι αλλοδαποί στην Ελλάδα; δεν ξέρουμε οτι η χώρα έχει εκατομμυρια ξένους όταν μπορεί να αντέξει 500 χιλιάδες;δεν ξέρουμε ότι τους πληρώνουμε; δεν βλέπουμε ότι κοντευουμε να βγούμε από τα σπίτια μας έξω για να τα πάρουν αυτοί; δεν ακούμε οτι το 60% των εξιχνιασθέντων εγκλημάτων-αδικημάτων προέρχονται από αλλοδαπούς; δεν βλεπουμε που μας ειρωνεύονται και μας καταστρέφουν ορισμένοι εξ αυτών;δεν βλεπουμε ότι οι περισσότεροι στελνονται πρακτόρικα και ορισμένοι είναι πράκτορες ξένων υπηρεσιών και κάνουν καλά τη δουλειά τους;. θα βάλουμε και το μουεζίνη να λαλάει στις πλατείες;
    δεν βλέπουμε τι γίνεται στη θράκη με τους τουρκαλάδες, στην βόρειο ήπειρο αλλά και στην ήπειρο με τα περί τσάμηδων της αλβανίας. ακόμα και με τους σκοπιανούς που καταντήσαμε;
    η χώρα έγινε κουρελόχαρτο από κάθε άποψη και τασσόμαστε υπέρ τέτοιων συγκεντρώσεων όταν το 80% των μεταναστών πρέπει να φύγει από τη χώρα;
    καλά κάνουν λοιπόν όλοι αυτοί, ο αξιότιμος πρόξενος της τουρκίας στην κομοτηνή και σε συνδυασμό με το ΔΝΤ καλό σαρίκι και καλό εξανδραποδισμό όλων μας.
    όσοι θέλουν να δώσουν αγάπη τέτοιου είδους να τους ΄πάρουν σπίτια τους.σε μενα έλληνα χριστιανό ορθόδοξο, καραφορολογούμενο για να πληρώνω κι αυτούς όλους και τις κλεψιές των πολιτικών και του συναφιού τους, που υπηρέτησα με το όπλο στην πρώτη γραμμή και θα με καλέσει το κράτος να δώσω και τη ζωή μου αν χρειαστεί, δεν μου δείχνει κανένας την αντίστοιχη αγάπη αλλά υφίσταμαι την αδικία του κράτους σε πλείστα όσα θέματα.
    ε, νομίζω παραπάει. εκτός αν κάποιοι έχουν σύνδρομο νοητικής καθυστέρησης ή είναι εγκάθετοι

  11. πωπω… τι είπε ο «Πειραιώς» και τι γράφει κι ο λαός του θεού… έμαθα κάποια πράγματα αλλά αισθάνομαι και κάποια αποστροφή για άλλα… Το πνεύμα μας νοσεί, φοβόμαστε, ανησυχούμε, κι αυτό δεν είναι ούτε νέο ούτε έξω από την «οικονομία» αλλά για το φόβο μας ας λέμε τουλάχιστον ότι είναι κατ’ οικονομία, ότι τόσο μπορούμε, ότι αυτοί είμαστε με καρδιά κι αγάπη μισή κι ας αφήσουμε τα (τραγικά παραποιημένα ή τραγέλαφα-«ιστορικά» ) επιχειρήματα και τις λοιπές προφάσεις εν αμαρτίες.
    Αγαπητέ Μανιτάριε, δύσκολη η καθαρότητα της καρδίας και ο λόγος που δεν εκτονώνεται αλλά ζητά την ειρήνη την αγάπη και την δικαιοσύνη με τους όρους του Υιού του Ανθρώπου, ακατόρθωτος. Είμαστε για τα θαύματα. Παραθόμεθα, μεταξύ άλλων ενεργειών, την εξέλιξη των πραγμάτων. Ας είμαστε ξένοι. Είθε να βάλει το χέρι Του.

  12. @ Misha

    Αγάπη ναι σε προσωπικό επίπεδο. Πολιτική αγάπης σε συλλογικό επίπεδο. Όσο «Τζαμί» δεν μπορεί να δημιουργηθεί από τις χώρες εισόδου σε περιοχή της Αθήνας από τις κυβερνήσεις, τότε θα γεμίζουν τις πλατείες. Τα συλλογικά υποκείμενα, ανάλογα με τον τρόπο πολιτικής συμπεριφοράς μας, μπορούν να κάνουν και συλλογικές επιδείξεις ισχύος, όπως όλα τα … loby.
    Συμφωνώ μαζί σου στη διοχέτευση στους τόπους προορισμού. Το ερώτημα όμως είναι έχουμε τέτοιες κυβερνήσεις; Εδώ αυτοί διαλύουν εμάς και θα λύσουν ζητήματα των μεταναστών;

    @ filios

    Δεν απαντάς θεολογικά, οπότε δεν συνεχίζω.

    @ stinathina

    Μου άρεσε η προσέγγισή σου. Νάσαι πάντα καλά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: