• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,822 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Αύγουστος 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιολ.   Σεπτ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Κοιμήθηκε σε ηλικία 103 ετών ο μαχητής κληρικός Αυγουστίνος Καντιώτης

Σήμερα στις 5 τα ξημερώματα κοιμήθηκε ο επίσκοπος μαχητής Αυγουστίνος Καντιώτης. Δεν τον γνώρισα ποτέ από κοντά. Γνώρισα πολλούς και πολλές θαυμαστές όπως και οπαδούς του. Φοβάμαι ότι δεν μετέφεραν όλοι το άρωμά του. Κάποιοι μετέφεραν μόνο τις αδυναμίες του μεγεθυσμένες. Γνώρισα στα νιάτα όμως ένα πνευματικό του παιδί, που μετέφερε το αγωνιστικό του πνεύμα στο έπακρο: το Νίκο Ψαρουδάκη και αυτό μου αρκεί.

Δεν είναι της ώρας για μια συνοπτική αποτίμηση του πλούσιου και πολυποίκιλου έργου του και την ορεινή θεολογία που κόμισε εμπράκτως και παρά κάποιες απότομες χαράδρες…

Αντί αφιερώματος θα δημοσιεύσω την επιφυλλίδα του γνωστού μας βαθιά ορθόδοξου θεατρολόγου και σοσιαλιστή Κωστή Μπαστιά από την εφημερίδα «βραδυνή» στις 30/6/1967.

Μόλις άρχιζε η επταετία της χούντας. Για τις «εκλογές» μέσα από τις οποίες «ξεφύτρωσε» ως επίσκοπος για να «ησυχάσουν», όπου αναφέρεται και ο εν λόγω και με αντιστασιακό φρόνημα, έχουμε γράψει ολόκληρο αφιέρωμα στις 17 Νοέμβρη 2008:   1967 και 1973: Εκκλησία και χούντα – οι δυο όψεις.

Για μια περίληψη του βιογραφικού του δείτε στο egolpion.

Διαβάστε την επιφυλλίδα λοιπόν:

«O MAXHTHΣ

του Κωστή Μπαστιά

H χειροτονία εις Mητροπολίτην του Aρχιμανδρίτου Aυγουστίνου Kαντιώτη αποτελεί γεγονός. Tέτοια γεγονότα αποτελούν σταθμόν, καi τέτοιοι σταθμοί παρουσιάζονται κατά πολύ αραιά διαστήματα: Ένα τoν αιώνα. Oι  πνευματικοί του φίλοι  ούτε καν το εφαντάζοντο. O ίδιος έπραξε το παν καθ’ όλην την κληρική καi κηρυκτική σταδιοδρομία του για να αποκλείσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Δεν είπε ποτέ το πικρόν γλυκύ. Tο είπε πικρόν εις όλους τους τόνους. H πεπατημένη ζητεί το θέατρον.  Kαι ο Aυγουστίνος υπηρξε βαθύτατα αντιθεατρικός. Όχι τζιβλέδες, όχι καμώματα, όχι προσωπεία.  Για τούτο δεν έλεγε τω εκάστω αρέσκοντα. Aν τα έλεγε θα είχε ομόθυμον την ψήφον των ελεκτόρων. Mήπως όμως δεν υπήρχαν και καλά εις την Eκκλησίαν; Yπήρχαν. Aλλά ήσαν ολίγα. Ήσαν ελάχιστα. Tο πλεονάζον καί υπερπερισσεύον ήτο η αμάθεια και το χειρότερον από όλα η σύγχησις. H σύγχησις που καταλύει την όρασιν και δίδει σχεδόν ισοτιμίαν εις τα εωσφορικά και τα Θεία. Aυτό τον ετρόμαζε, αυτό τον έκανε να επαναστατεί. H νοθεία. O τύπος κατέτρωγε την ουσία. Kαι αυτή ακόμη η χριστιανική ταπεινοφροσύνη είχε καταντήσει ταπεινολογία θηρεύουσα επαίνους και χειροκρότημα. H υπερηφάνεια υπό μάσκαν. H υποκρισία στη νιοστή δύναμη. Σε τόση υπερπερισσεύουσα φαυλότητα το πυρακτωμένο σίδερο ήτο το ικανό να καθρίσει τις εξελκώσεις. Yπερβολή; Ίσως. Aλλά χωρίς αυτήν η υποκρισία αποβαίνει πολύ περισσότερον από νικητής. Aποβαίνει θριαμβευτής. Kαι τότε; H στρατηγική του κατά του εκκλησιαστικού εωσφόρου ήτο τόσον σοφή όσον και απλή. Eγνώρισε ότι ο αγών κατά του εκκληιαστικού ψεύδους, κατά του εωσφορισμού δεν έχει τέλος. Eγνώριζεν και γνωρίζει ότι  ο αγωνιστής εις αυτήν την μάχην δεν έχει δικαίωμα ύπνου, δικαίωμα δόξης. Aντιθέτως έχει χρέος αδιακόπου αγρυπνίας. ατέρμονος μόχθου, έχει χρέος αίματος και εισπράττει προς δροσισμόν αντί ύδατος όξος και χολή. Tούτο γνωρίζων είχε απεμπολήσει τον φόβο. Όταν ο κ. Pακιντζής τ. αρχηγός της Aστυνομίας, διοικητής τότε της Aσφάλειας, απείλησε τον Kαντιώτη να τον κλείσει σε μπουντρούμι ο Kαντιώτης απήντησε:
―Ήρθατε να δείτε που κάθομαι; Aπό το ένα μπουντρούμι θα βγω και στο άλλο θα μπω.

Άφοβος και άτρομος. Iδιοσυγκρασία πυρηνικής εκρηκτικότητας αντέχει εις όλα τα βλήματα. Όπλα του· η πίστις, η συνέχεια ο άψογος βίος.
Aυτά εγνώριζε καλά ο Προκαθήμενος και διά τούτο προέταξε το στήθος του και δια τούτο έδωσε τη μάχη της επισκοπήσεως του Aυγουστίνου Kαντιώτη. O Mακαριώτατος Aρχιεπίσκοπος Iερώνυμος ήρθη υπεράνω των προκαταλήψεων εστάθη πολύ υψηλότερα της εκλησιαστικής πεπατημένης, Ήρθη εις ύψη πατερικά και απεκάλυψε εαυτόν οντολογικώς γενναίον. Eύγε. Kαι ο Kαντιώτης; Aυτός δεν απαναπαύεται εις την δικαίωσιν. Παραμένει μοναχός, μαχητής, αμείληκτος διώκτης πάσης εωσφορικής παραπλανήσεως.

Eις το θέμα Kαντιώτη, θέμα εκκλησιαστικόν από τα μέγιστα δύο απεδείχθησαν ορθοφρονούντες: O αρχιεπίσκοπος Iερώνυμος και ο Λαός. O Λαός που με την οξύτατην όσφρησιν κατωτέρου τρωκτικού, μυρίζεται που φυσά καθαρός άνεμος και που όχι. Kαι ο Λαός, ο θρησκευμένος Λαός, ήτο εις το πλευρόν του μαχητού Aυγουστίνου όπως προ μακρών χρόνων ήτο εις το πλευρόν του Παπουλάκου, του Aιτωλού Kοσμά, του Σαβοναρόλα.»

ΠΗΓΗ: http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=848

Advertisements

18 Σχόλια

  1. «Κάποιοι μετέφεραν μόνο τις αδυναμίες του μεγεθυσμένες.»

    Άψογο το μανιτάρι! Καλό χειμώνα Πάνο! Την ευχή του γέροντα ας έχουμε!

  2. @ egolpion

    προσπάθησα να είμαι αληθινός… Με τις ευχές του γέροντα καλό χειμώνα Κώστα.

  3. -«Ναι, αλλά τα έβαλε με όλους. Ακόμη και με τη Χούντα που τον διόρισε!». Αληθώς, αλλά για ζητήματα ανούσια και από θέση «ακραιφνώς επαναστατική». Συγκριτικά με τον Άγιο Φλωρίνης, ο δικτάτωρ Γ. Παπαδόπουλος φαντάζει, ενίοτε, απλώς δεξιός.

  4. φυσικά δεν συνεχιζω περι του αγιου »και την ορεινή θεολογία που κόμισε εμπράκτως και παρά κάποιες απότομες χαράδρες…’ διοτι ειμαι σιγουρος οτι γνωριζεις και τις χαραδρες αλλα και γιατί συνεχιζω να σε συμπαθώ Μανιτάρι και να σε καταλαβαινω οπως και την θεση σου πολλές φορές εν μέσω των αγίων …..

  5. @ Νοσφερατος

    Οι απόψεις του ήταν όντως συντηρητικές σε πολλά (είχε μια δυτικίζουσα – αυγουστίνεια απόκλιση), αλλά ήταν γνήσιος στη ζωή. Και αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία, ίσως αυτό είναι το κριτήριο και όχι το αντίθετο. Αυτό υπογράμμισε και ο σοσιαλιστής Κωστής Μπαστιάς που ήταν ως γνωστόν βαθύς ορθόδοξος.
    Ευτυχώς και εσύ καταλαβαίνεις, πέρα από την όποια συμπάθειά… Καλό Φθινόπωρο συνάδελφε.

  6. καλό χειμωνα κι αλλο κακο να μη μας βρει (λεμε τωρα)

  7. @ Noσφερατος
    αν και ¨ουδέν κακόν αμιγές καλού», το κακό δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί.. Βλέπεις οι κουβελο-τρεμόπουλοι είναι μέσα στο παιχνίδι από ταδήθεν αριστερα (ο laos από τα δεςξιά)

  8. Γελοίος, γραφικός και επικίνδυνος όπως κάθε φασίστας. Να ζήσετε να τον θυμόσαστε…

  9. @ avgoustos

    Όντως ήταν … γραφικός.

  10. Αρα θεωρείς πως το να αφορίζει αριστερά και δεξιά κόσμο για τις ιδέες του και τις καλλιτεχνικές δημιουργίες του, να γκρεμίζει εκκλησίες επειδή τις έφτιαξαν Βούλγαροι, να θεωρεί αγωνιστές πατριώτες τους χουντικούς είναι απλά …γραφικά. Ωραία χριστιανική αντίληψη για τον πλησίον. Και εις ανώτερα.

  11. @ avgoustos

    Πολύ ωραία!!! Έφτασες τόσο γρήγορα στο «άρα», ίσως χωρίς να διαβάσεις όλο το ποστ, ούτε ίσως φυσικά κατανόησες το πνεύμα. Ελπίζω να ισχύει το «ίσως». Και το κυριότερο: έβγαλες συμπέρασμα και για τον ιστολόγο… Οπότε θα κάνω δεκτή και την ευχή σου.

  12. Με παρεξήγησες. ¨ομως κατανοώντας το πνεύμα της άποψης σου μπορεί να φτάσουμε σε ακρότητες της σκέψης. Με το ίδιο πνεύμα και ο Χίτλερ αυθεντικός και γνήσιος υπήρξε στη ζωή του.

  13. @ avgoustos

    Δεν νομίζω να σε παρεξήγησα. Μάλλον το αντίθετο συνέβη. Στ0ο κείμενό μου μίλησα για επικίνδυνες χαράδρες σε σημεία της θεολογίας του και πολύ περισσότερο σε κάποιες απόψεις του. Το ίδιο απάντησα και στο φίλο «Noσφερατος». Η διαφορά είναι ότι εκε΄’ινος παρακολουθεί μεγάλο χρονικό διάστημα το ιστολόγιο και δεν με παρεξηγεί. Ενώ εσύ ίσως όχι. Ξαναελπίζω στο «ίσως».

    Στην τελευταία σου αποστροφή:

    «…. Με το ίδιο πνεύμα και ο Χίτλερ αυθεντικός και γνήσιος υπήρξε στη ζωή του…»

    γενικά δεν μπορώ να διαφωνήσω. Αν και δεν τον έχω ζήσει τον μακαριστό από κοντά, έχω την εντύπωση ότι δεν είχε καμιά σχέση με τον αιμοσταγή ως προς τον τρόπο ζωής. Ήταν όμως όντως πολύ σκληρός σε ορισμένα ζητήματα «ηθικής» και «πολιτικής» που μπορούσαν να τα διαστρέψουν εθελόδουλοι οπαδοί του. Αλλά και γι αυτό άφησα ίχνη στο ποστ. Δεν μου αρέσουν όμως και οι δικοί σου αφορισμοί. Μου φαίνονται κι αυτοί σκληροί και φανατικοί.

    «…

  14. Το πρόβλημα είναι ότι σε αυτές τις επικίνδυνες χαράδρες όπως λες ο Καντιώτης έσπρωξε μέσα ανθρώπους και το χειρότερο όλων με τη δύναμη του ράσου οδήγησε την τοπική κοινωνία να επικροτήσει αυτές τις ενέργειες. Αυτή τη στάση εγω τη λέω επικίνδυνη και φασιστική. Αν δε φορούσε ράσο εσύ πως θα την έλεγες;

  15. @ avgoustos

    μίλησα για δυτικίζουσα θεολογία και κοινωνικό συντηρητισμό, αλλά και γνησιότητα (αντίθετα στον δήθεν κοσμοπολιτισμό που οδήγησε στην υποδούλωση της χώρας). Εάν πραγματικά έχεις ζήσει στη Φλώρινα, παρακάμπτοντας την ημέρα της κηδείας του, θα σε παρακαλούσα να καταθέσεις συγκεκριμένα πράγματα (ένα προς ένα με στοιχεία). Και θα παρακαλούσα όποιον γνωρίζει τα ίδια να τα επιβεβαιώσει ή διαχωρίσει. Και εμείς να τα συζητήσουμε με την άνεσή μας.
    Μου κάνει όμως εντύπωση πως παρασύρθηκε ένας ολόκληρος λαός… Τόσο εθελόδουλος ήταν ή κόμισε και κάτι πολύ σημαντικό ο άνθρωπος, που λείπει στην εποχή της «προοδευτικότητας»;

    ΥΓ. Ανεξάρτητα από το πως θα ανταποκριθείς στο κάλεσμα σ΄ευχαριστώ για την υπενθύμιση των ‘χαραδρών».

  16. Το να επιχειρήσει ο κάποιος, ο πάσα ένας, εγώ βρε αδελφέ, να κρίνω , σίγουρα θα παίξει λόγο και ρόλο από την οπτική θέση που στέκομαι για να δω.Το λέγω αυτό διότι διαφορετικά θα έκρινα πριν δέκα χρόνια και σίγουρα, διαφορετικά μετά από άλλα δέκα, δηλαδή το 2020, και αυτό γιατί το ερώτημα ναι μεν ίδιο όμως ο χρόνος και οι εμπειρίες κάνουν την προσέγγιση διαφορετική.Άρα το ζητούμενο δεν είναι το τι έκανες στον πόλεμο Θανάση, αλλά αν και πόσο ανακόλουθος ήσουν ή σαι, για αυτά που πίστευες, ή που έλεγες ότι πιστεύεις και δόξα τον Άγιο Θεό ο μακαριστός γέροντας δεν έβαζε νερό στο κρασί του και για αυτό άφησε σπουδαιότατο έργο πίσω του όντας πράγματι ηγέτης φυσικά με την χάρη Του Αγίου Θεού και αν θέλετε παίζει σπουδαίο ρόλο η χάρης, γιατί όταν φύγει και ξέρουμε το γιατί, μπούρμπερη και κονιορτό αφήνει πίσω του. Παίζει λοιπόν, ρόλο σπουδαίο η χάρης, η παραδοχή της προσωπικότητας και εμείς τουλάχιστον δεν παίζουμε με το λιβανιστήρι τουλάχιστον εγώ. Ε νοώντας ότι δεν έχω ίδιον όφελος, όμως έχω την υποχρέωση να αναδεικνύω έργον και προσωπικότητα, προς μίμηση στους καιρούς που ζούμε, αυτούς τους καιρούς τους τόσο παμπόνηρους.

  17. @ υιος+ασωτος

    Ο τρόπος που θέτεις αυτή την όψη με βρίσκει αρκετά σύμφωνο κατ΄αρχήν….

  18. Στον Μακαριστό π. Αυγουστίνο Καντιώτη

    Για να μπορέσεις άξια

    Κάποιον να εγκωμιάσεις,

    Σε ύψη, που εκείνος έφτασε

    Πρέπει και συ να φτάσεις.

    Τόση όμως φλόγα, πού να βρεις

    Και τόσο άγιο πάθος;

    Στα τρίσβαθα ποιου ουρανού

    Και ποιας ψυχής το βάθος!

    Ποια γλώσσα ν’ αναμετρηθεί

    Ποια γλαφυρή γραφίδα

    Μ’ όσα εκείνος πάλεψε

    Για πίστη και πατρίδα!

    Χρυσόστομος, Πατροκοσμάς

    Και πύρινος Ηλίας!

    Απ’ το λήθαργο θανάσιμης

    Μας ξύπναγ’ υπνηλίας…

    Και σαν την αλογόμυγα

    Του δηκτικού Σωκράτη

    Σπιρούνιζε της Εκκλησιάς

    Το ράθυμο το άτι.

    Μπορεί η σπείρα των νωθρών,

    Των δόλιων κι αφρόνων

    Τον άγιο οίστρο, υπερβολή

    Να λέει, των σωφρόνων…

    Όμως ο χρόνος κι ο Θεός.

    Που δίκαια δικάζουν

    Τ’ αντίδωρα στους κάλπικους

    Κι αληθινούς μοιράζουν…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: