• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,822 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουνίου 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μάι.   Ιολ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Η πτώχευση, η διχοτόμηση και το Λυχνάρι στις μέρες που ήλθαν

Οι μέρες που ζούμε είναι πολύ πυκνές. Η βίωσή τους όμως δεν είναι ίδια για όλες και όλους μας. Όχι μόνο γιατί έχουμε άλλα συμφέροντα οι πολλοί απέναντι στους λίγους ή έχουμε βεβαίως και άλλες ιδεολογικές και πολιτικές οπτικές στα γεγονότα. Κυρίως γιατί υπάρχει μια διαφοροποίηση στη «θεολογική» μας οπτική. Όχι δεν εννοώ την «θρησκευτική» διαφοροποίηση σε «ομολογιακό» επίπεδο. Εννοώ στο κατά πόσο είναι αναμμένο το εσωτερικό λυχνάρι της ανθρώπινης συνείδησης, ανεξάρτητα από την ένταση της φλόγας του.

Η κρίση που ήλθε, η πτώχευση που προχωρά μεθοδευμένα την ασθάνονται οι άνεργοι, οι μικροσυνταξιούχοι, οι μισθωτοί, οι μικροί και μεσαίοι ελεύθεροι επαγγελματίες, ακόμα και πολλοί μικροί επιχειρηματίες… Παράλληλα η Moudy’ s χτυπά και πονά όλη την Ευρωζώνη χτυπώντας τη λαβωμένη ελληνική οικονομία, ενώ στο Αιγαίο λένε ότι ξεκίνησαν περίεργα νέα παιχνίδια …, κάτι σαν διχοτόμηση στα ηλεκτρομαγνητικά κύματα… των .. Ραντάρ…

Σύντομα θα νοιώσουμε τη διχοτόμηση μέσα μας. Ο σκοτεινός «κανίβαλος» θα παλέψει με το φωτεινό άνθρωπο και μέσα μας και στις γειτονιές μας και στην επικράτεια… Μια πιθανή πλήρης πτώχευση των λαϊκών στρωμάτων από τις δυνάμεις του «Μαμωνά» οφείλει να ξυπνήσει το «λύχνο του σώματος» τους οφθαλμούς της συνείδησης.

Προχθές Κυριακή, Γ΄ του Ματθαίου, η ευαγγελική περικοπή μας τα υπενθύμισε όλα. Μας τοποθετεί απέναντι στην κρίση, στο κεφάλαιο, στη μέριμνα, στη δικαιοσύνη και βασιλεία του Θεού… μας δείχνει το φωτεινό δρόμο που μπορούμε να ακολουθήσουμε στις μέρες. «ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά» (Ματθ. ς΄, 24).

Το κεφάλαιο – ο μαμωνάς – διεθνές, ευρωπαϊκό και ντόπιο, χτυπά αλύπητα. Εμείς οι πολλοί τόσο καιρό μεριμνούσαμε για πάρτη μας, παίζαμε στο γήπεδο του μαμωνά. Μεριμνούσαμε για την ατομική μας επιβίωση, ανέλιξη με θεμιτούς και αθέμιτους τρόπους. Η μέριμνα αυτή χτύπησε βαθιά και μέσα στη θεσμική εκκλησία, σε βαθμό αναισθησίας σε πολλές περιπτώσεις.

Και ενώ τα «πουλιά του ουρανού ούτε σπέρνουν, ούτε θερίζουν», αλλά σε μια οικολογική ενότητα και συνεργασία με τη φύση τη γονιμοποιούν και αυτή τους τρέφει σύμφωνα με τις βουλές του θεού, εμείς λειτουργούμε λίγο-πολύ ως κανίβαλοι… Βεβαίως οι μεγάλες μπάζες έγιναν από «επιχειρηματίες», τραπεζίτες και πολλούς πολιτικούς, κυρίως του δικομματισμού… Εμείς απλά άλλες φορές ψάχναμε για κανένα άνομο κόκαλο, νομιμοποιώντας τους ηθικά και πολιτικά, και άλλες φορές αντιδρούσαμε. Λίγοι μείναμε έξω από το παιχνίδι. Τώρα όμως όλα τελειώνουν…

Έστω και τώρα όμως μπορούμε να φουντώσουμε το λυχνάρι μέσα μας, να φωτίσει το προσωπικό και συλλογικό μας σώμα, να δημιουργήσει επιτροπές στις γειτονιές, δίκτυα στις πόλεις, πανελλαδική απεύθυνση πριν φτάσουμε σε κανιβαλισμούς, όπως στις επαρχίες της Αργεντινής (βίντεο 1 ώρα και 56 λεπτά με ελληνικούς υπότιτλους) που οδήγησε κατόπιν και στη εξέγερση των πολλών…

Όχι μόνο να περιφρουρηθούμε και να περιφρουρήσουμε, αλλά και αλληλέγγυα να μοιραστούμε τις σκέψεις μας, τις τροφές μας, τα ρούχα μας, το καλό μας λόγο. Αυτό δεν αποκλείει βεβαίως και μια νέα πολιτική στάση, ούτε τις δυνατότητες ακόμα και εξεγερσιακών δυνατοτήτων για να αλλάξει προσανατολισμό η χώρα κοιτώντας σε μια ενότητα εθνικού και διεθνικού με τους λαούς ή ακόμα και με τις χώρες τους με  παρόμοια μοίρα στη περιοχή μας.

Ο αγαπημένος θεατρολόγος του 20 αιώνα στη χώρα μας, ο θεολογών Κωστής Μπαστιάς, στο «κυριακοδρόμιό» του τονίζει: «… Γι’ αυτό δε μπορούμε να υπηρετούμε δυο πράγματα. Αν αποσπάσουμε την προσοχή μας από το λύχνο, αν τον αφήσουμε απροστάτευτο, θα σβήσει, και τότε τα έργα μας θάναι έργα ανθρώπων που αναδεύουνε σκοτάδι, θάναι αμαρτία».

Advertisements

10 Σχόλια

  1. Ασχετο , Αγαπητό Μανιτάρι. Δεν ανοίγεις μια συζήτηση εδώ για την Γερόντισσα Γαβριηλία. Γιατί όσες απαντήσεις με επιχειρήματα και αν έχω βάλει στο σχετικό θέμα που έχει ανοίξει το αγαπήτο «Εγκόλπιον» δεν τις δέχεται και τις διαγράφει, ενώ παρακάτω ζητάει «επιχειρήματα». Οριστε λοιπόν ένα :

    Λέει ο συγγραφέας περί «Γλωσσολαλιας». Ομως στο βιβλίο δεν περιγράφεται καθόλου μια «Προτεσταντικού τύπου» Γλωσσολαλια. Το μονο που λέει είναι πως η Γερόντισσα μιλούσε γλώσσες που δεν είχε διδαχθεί. Γιατί είναι αυτό διαφορετικό απο αυτό που έκανε ο π.Πορφύριος Αν μου επιτρέπεται θα συνεχίσω, αλλιώς διαγράψτε και απο εδώ το κείμενο μου…αλλωστε εδώ είναι άσχετο ευχαριστώ για την φιλοξενεία…;

    ακολουθεί απόσπασμα:

    «Ο γέρων Πορφύριοςδεν εγνώριζε κάποια ξένη γλώσσα. …
    Κάποτε επεσκέφθη τον γέροντα Πορφύριο ένας Ιρλανδός επίσημος με τον διερμηνέα του, για να ζητήσει τη συμβουλή του για ένα σοβαρό θέμα που τον απασχολούσε.

    Ο πατήρ Πορφύριοςόμως δεν ήθελε ν’ ακούσει ο διερμηνέας τη συζήτηση. … ο διερμηνέας αποχώρησε από τη συζήτηση και έμειναν οι δυο τους μόνοι στο κελλί. Μετά από 20 λεπτά βγήκε κι ο Ιρλανδός. Τον ρωτά ο διερμηνέας: «Πώς συνεννοηθήκατε μεταξύ σας; Του απαντά ο Ιρλανδός: «Δεν υπήρχε καμμία δυσκολία. Ο γέροντας γνωρίζει τέλεια τα Ιρλανδικά».

    Το ίδιο χάρισμα είχε και ο μακαριστός γέρων Παίσιος ο Αγιορείτης, ο οποίος σε παρόμοια περίπτωση, όταν τον είχε επισκεφθεί Γάλλος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης, που εφιλοξενείτο στη Σιμωνόπετρα, επεκοινώνησε μαζί του με τον ίδιο τρόπο. …

    Πρόκειται για μια επανάληψη, θα τολμούσανα πω, ενός μοναδικού φαινομένου στην ιστορία της Εκκλησίας αλλά και του παγκόσμιου πολιτισμού, γεγονότος που πραγματοποιήθηκε κατά την ημέρα της Πεντηκοστής».

    Γεωργίου Σ. Κρουσταλλάκη, Καθηγητού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο Γέρων Πορφύριος, ο πνευματικός πατέρας και παιδαγωγός. Εκδόσεις Ιχνηλασία, Αθήνα 1997, σελ. 119, 120.

  2. @ Αλεξανδρος Κοτεας

    Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα από το αγαπητό μου egolpio. Ότι σχόλιο και να βάλω, ανεβαίνει.

    Πάντως η πρότασή σου να ετοιμάσουμε κάποιο ποστ εδώ δεν είναι άσχημη. Όμως οφείλω να τονίσω ότι μπορεί να γίνει όταν θα είμαι και ο ίδιος έτοιμος. Μη ξεχνάμε ότι μετά την εδώ και 15 μήνες λειτουργίας της συλλογικής και ανοικτής σε αρθρογραφία «Αποικίας Ορεινών Μανιταριών», το ιστολόγιο εδώ έχει γίνει πλήρως προσωπικό.

    Οφείλω όμως να κάνω δυο παρατηρήσεις για τους «αντιοικουμενιστές» αδελφούς μας:
    1. Όποιος καεί στο χυλό φυσά και το γιαούρτι.
    2. Η εποχή μας είναι πολύ πονηρή.
    3. κάποιοι δυσκολεύονται να κατανοήσουν την μεγάλη ελευθερία στον τρόπο ζωής των ορθοδόξων που φτάνει μέχρι τα άκρα για την συνάντηση με τον .. άλλο. Οι «συμπροσευχές» και το πέρασμα συχνά της κόκκινης γραμμής από κάποιους πατριαρχικούς ή μη, θολώνει το τοπίο και στα δικά τους μάτια.

  3. Εμένα πάντως μου έχει κόψει όλα τα σχόλια για το θέμα. Ούτε υβριστικά ήταν, ούτε καν εριστικά…απλά ένα επιχείρημα που σκέφτηκα… γιατί; Δεν μπορώ να καταλάβω! Γενικά πάντως μου αρέσει το ιστολόγιο αυτό.

    Στο βιβλίο γράφει πως η Γαβριηλία αρνήθηκε να συν προσευχηθεί με αλλόδοξους, παρά την αγάπη της προς αυτους. Το γράφω αυτό για το 3ο σου σχόλιο.

    Συγνώμη που έβαλα άσχετο σχόλιο στο θέμα σου, δεν θα συνεχίσω.

  4. Φίλε Μανιτάρι , σήμερα εξελίχθηκε μια πολύ καλή ενημέρωση για το ζήτημα της πτώχευσης ή τέλος πάντων αυτού που μάς παρουσιάζουν σαν πτώχευση αλλά ουσιαστικά είναι άρνηση της τοκογλυφίας.
    Το υλικό υπάρχει εδώ:

    http://www.thepressproject.gr/

  5. Το σχόλιό σας θα ελεγχθεί πρώτα από συντονιστή

    ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΠ’ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΕΛΛΑΔΑ
    ————————————————-

    “Για τις σταλινικές διώξεις

    Εκδηλώσεις μνήμης για τις σταλινικές διώξεις, οι οποίες άρχισαν το 1987 από τα θύματα και τους απογόνους τους και συνεχίζονται έως σήμερα χωρίς διακοπή, πραγματοποιούνται τη Δευτέρα ώρα 8.00 μ.μ. από τον Σύνδεσμο Ποντιακών Σωματείων Νοτίου Ελλάδας και Νήσων της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδας, στον Καλλιτεχνικό-Μορφωτικό Σύλλογο Ποντίων Ανω Λιοσίων «Η Τραπεζούντα» (Πάρκο πόλης, Πλατεία Πόντου, Αγ. Γεώργιος, Ανω Λιόσια).

    Μιλούν οι:
    -Βασίλης Τσενκελίδης, ιστορικός,
    -Γιώργος Γρηγοριάδης, ερευνητής της ιστορίας του Σοχούμι,
    -Δικαίος Ψικάκος, ερευνητής – περιοδικό «Κόκκινο»,
    -Βλάσης Αγτζίδης, ιστορικός συγγραφέας «Κόκκινου καπνά»

    Θα ακολουθήσει μια μαρτυρία από τα γκουλάγκ, από τον Βασίλη Ελευθεριάδη.

    Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Χρήστος Σαββουλίδης.”

    http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=174504

  6. εξαιρετικό το άρθρο…….

  7. @ Misha

    Είσαι πάντα ένας καλός ηλεκτρονικός συνεργάτης….

    @ nikos k

    Ευχαριστώ. Πρόκειται για μια ακόμη διάσταση της κρίσης: Η συνειδησιακή…

  8. Η εξεγερση εναντια της οικονομικης κρισης δεν ειναι η αντιδραση της συνειδησης, αλλα ζωωδη ενστικτο επιβιωσης. Διαφορετικα δεν θα φταναμε σ’ αυτο το χαλι . Ολοι ειναι μονο λογια και πως θα βολευτουμε καλυτερα και μολις στριμωχτουμε ,ζοριζομαστε. Αυτη ειναι η αληθεια. ΛΑΙΜΑΡΓΑ ΝΑ ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΣΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑ!!!

  9. @ paradikastiko

    Εμείς εδώ στο ΜτΒ προτιμάμε τη συνείδηση, αλλά κατανοούμε και το ένστικτο…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: