• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,799 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαΐου 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Απρ.   Ιον. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Η ελλαδική οικονομική κρίση, ως κρίση της χριστιανικής Πεντηκοστής

Η ελλαδική οικονομική κρίση, ως ειδική έκφραση της παγκόσμιας οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης, δεν είναι άμοιρη με την έλλειψη οικείωσης του διαρκούς γεγονότος των «πυρίνων γλωσσών», που εορτάζεται σήμερα. Όσο και αν η θεσμική ορθόδοξη Εκκλησία δείχνει και προβάλλεται ως μια «επαγγελματική θρησκεία και εν πολλοίς κρατική», δεν παύει στο εσωτερικό της να ενεργείται στους όντως πιστούς το μυστήριο των άκτιστων πολλαπλών ενεργειών.

Τι χαρίζει το Πνεύμα το Άγιον σε όσους  «κλίνουν τα γόνατα  προς την ελευθερία Του σε μέρες υποταγής»; Μα ό,τι από τα αρχέγονα της κτίσης ως ζωή και ζωοποιών, ως φως και χορηγός φωτός, αυτάγαθον και πηγή αγαθότητας…» και όλη «η νομάδα χαρισμάτων», που ολοκληρώνεται με τις πύρινες γλώσσες στους μαθητές του Χριστού που είχαν ολοκληρώσει την εσωτερική τους προσδοκία..

Όσο όμως το μυστήριο της χριστιανικής Πεντηκοστής δεν «οικειώνεται» και δεν ενεργείται, τόσο εμείς οι τυπικά μαθητές του Χριστού στον 21ο αιώνα βολοδέρνουμε ανάμεσα στην πλημμυρίδα των κοινωνικών μας δράσεων και την άμπωτη της ατομικής μας θρησκευτικής μας αυτάρκειας.

► Στην πρώτη περίπτωση, όσοι προσφέρουμε τον εαυτό μας για μια έξοδο από την απόλυτη εξουσία στο «θεό του κέρδους», δηλαδή στη σχετικά αυτονομημένη κεφαλαιοκρατία, κονταροκτυπιώμαστε με ένα είδος θεολογικού νέο-αρειανισμού και φιλοσοφικού νέο-βαρλααμιτισμού, στο βαθμό που είμαστε ενδεείς από το μεγαλύτερο πλήθος της νομάδας των «θείων» χαρισμάτων. Έτσι  το φως που εκπέμπεται από μας,  είναι λειψό από εκείνες τις δημιουργικές φωτοδότες συχνότητες, τις ικανές να φωτίσουν τις σκοτεινές πτυχές και της κοινωνικής μας ζωής, παρά τις αγωνιστικές μας προσπάθειες. Απόδειξη αποτελεί η έλλειψη του ικανού λήμματος, του αναγκαίου δηλαδή συλλογικού υποκειμένου που θα οδηγούσε την τοπική και εθνική μας κοινωνία στο να γίνουμε το πείραμα μιας αλληλέγγυας κοινωνίας.

Δυστυχώς η ελληνική όψη της παγκόσμιας κρίσης και η επιλογή της χώρας μας ως «πειραματόζωου» για το βάθος και την ένταση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων σε βάρος των πολλών και των δημόσιων αγαθών το αποδεικνύει. Η Παρουσία του Θεού αυτή τη φορά γίνεται με εκκωφαντική Σιωπή: μας παρουσιάζει στα μάτια ιθαγενών και ξένων με ορατή «την Απουσία Του».

► Στη δεύτερη περίπτωση, όσοι έχουν επηρεαστεί καίρια ή πολύ περισσότερο στηρίζουν και πρωταγωνιστούν για το «θεό του κέρδους», ενώ παράλληλα εξυμνούν την ορθόδοξη ασκητική, θεολογία και πίστη, είναι έρμαιοι σε ένα είδος θεολογικού νέο-νεστοριανισμού και ενός φιλοσοφικού νέο-πλατωνισμού και μανιχαϊσμού. Απόδειξη αποτελεί η οικείωση της καλβινικής θεολογίας περί ευλογημένου χρήματος, ανεξάρτητα από τον τρόπο απόκτησής του.

Δυστυχώς η αντίληψη αυτή είναι ακόμα επικρατούσα και εκφράζεται παράδοξα τόσο με την επαγγελματική συνείδηση μεγάλης μερίδας του κλήρου, που συμβολοποιείται στα «τυχερά» από κληρικούς «δημοσίους υπαλλήλους», αλλά και στην νέο-καλβινική ομολογία του σύγχρονου συγκλονιστικού εκφραστή της, δηλαδή του νέο-βατοπεδινού ηγουμένου Εφραίμ:  «Η Μονή έχει αναθέσει σε τρίτους ειδικούς τη διαχείριση των χρημάτων της»!

Στο δια ταύτα:

Η ετήσια εορτή της ορθόδοξης χριστιανικής Πεντηκοστής μας προσφέρει τη δυνατότητα ενός επαναστοχασμού για τη «θεολογία» μας, μιας μετάνοιας και επανατοποθέτησης στα πράγματα, μιας νέας στάσης για την οικείωση των θείων ενεργειών που χαρίζονται σε όσους τελικά βρεθούν στο «υπερώο» της βάσιμης και ώριμης προσδοκίας. Η συνεχής «είσοδός» μας στα ούτως ή άλλως κοινά πράγματα μπορεί έτσι να προσφέρει το απαραίτητο αλάτι της καθαρτικής ώσμωσης και το ευκταίο φως μιας νέας δημιουργικής πορείας.

Η έξοδος από την μέγγενη της νέας οικονομικής δομικής κρίσης εννοείται ότι δεν μπορεί να γίνει εις βάρος των πολλών και με την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των δημόσιων αγαθών. Δεν μπορεί δηλαδή να μας νικήσει ο «θεός του κέρδους», όπως με ευθύτητα και παρρησία σημείωσε πρόσφατα ο αγαπητός μας παπα-Ηλίας.

Αν και το πρόβλημα του καπιταλισμού είναι παγκόσμιο σήμερα, οι  αντιστάσεις των λαών παγκόσμιες, το θεολογικό ζήτημα βεβαίως δεν αφορά όλους τους λαούς. Αφορά όμως τους τυπικά Ορθοδόξους. Για παράδειγμα αφορά σε παρόμοιο επίπεδο και  τον αδελφό λαό Ρουμανίας… Δηλαδή το θεολογικό πρόβλημα δεν είναι αμιγώς εθνικό, αλλά οικουμενικό…

Advertisements

3 Σχόλια

  1. Καλά όλα αυτά που λες.
    Απλά θα ήθελα να σημειώσω το εξής:
    Πεντηκοστή σημαίνει ελευθερία εν κοινωνία. Συνεπώς το θέμα τους είναι να μην κλείνουν τα μάτια στην αδικία, ναρκωμένοι στην παγίδα, ότι ελευθερώνονται από τα πάθη τους….Αλλά από την άλλη το θέμα είναι να μην κλείνουμε την πλήρη αλήθεια σε όσα τεμαχισμένα μπορούμε να αντιληφθούμε..

  2. @ http://tsouknida.blogspot.com/

    Όντως!!!

    1) Το κλείσιμο των ματιών στην αδικία αποτελεί και νάρκη και παγίδα και αποτελεί βεβαίως πειρασμό… εκ δεξιών…

    2) Η Αλήθεια ΔΕΝ τεμαχίζεται. Δες: «Ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος» Κύριος…

  3. Μιλούμε τη γλώσσα της Βαβέλ. Και γι’ αυτό αδυνατούμε να συνεννοηθούμε, όχι μόνο με τους άλλους, αλλά και με…τους ίδιους τους εαυτούςμας.

    Που σημαίνει ότι δεν μας αρέσει να λέμε την αλήθεια, όχι μόνο στους άλλους, αλλά ούτε και στον εαυτό μας. Γιατί μέσα στη σύγχυσή μας μπερδεύουμε τη γλώσσα της αλήθειας με τη γλώσσα του συμφέροντος.

    Ενώ εκείνοι, που μιλούν της γλώσσα της Πεντηκοστής, μπορούν να συνεννοηθούν όχι μόνο με τους συνανθρώπους τους, αλλά και με τ’ αγρίμια και τ’ άψυχα. Γιατί βέβαια πρωταρχικά συνομιλούν με τον ίδιο το Θεό.

    Που είναι «η αλήθεια, η οδός και η ζωή». Σε προσωπικό, αλλά και κοινωνικό επίπεδο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: