• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,822 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Απρίλιος 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μαρ.   Μάι. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Μ. Παρασκευή: «Και πάσχει η κτίσις εν τω Σταυρώ καθορώσα τον Κύριον»

Η κτίση σε όλες τις εκδοχές έχει μια εσωτερική συνοχή, που εκφράζεται κατά τη σύγχρονη «δυτική» επιστήμη με τους «νόμους». Στην ορθόδοξη θεολογία επικράτησε η ορολογία «λόγοι των όντων», αφού η κάθε νόρμα-κανονικότητα δεν αποτελεί μια εξωτερική επιβολή «νόμου», αλλά μια εσωτερική χαρισμένη αυτεξουσιότητα, με ένα ιδιαίτερο λόγο.


Ο κάθε λόγος εκφράζει, μέσω ενός  μέτρου σύγκρισης, το πηλίκο, δηλαδή το μέρισμα σε σχέση με το μέγιστο Λόγο, που στη θεολογία είναι ο θείος Λόγος. Ο θείος Λόγος ενανθρωπίστηκε και ως νέος Αδάμ (χοϊκός) πήρε όλη τη κτίση (χώμα) ως δεύτερη φύση στην υπόστασή του. Η κτίση – φύση για άλλους – άρχισε να παίρνει ένα νέο συμπαντικό νόημα, αφού γίνεται «αγρός», όπου οι νόμοι της αποτελούν «οντότητες»  με ιδιαίτερη λογική, μέσα στον οποίο σε μια πορεία εξέλιξης σχετίζεται, νοηματοδοτείται και αρχίζει να ομιλεί με τον Άκτιστο φωτεινό Λόγο.

Οι δαιμονικές δυνάμεις, οι δυνάμεις του σκότους και της μιζέριας, οι δυνάμεις δηλαδή του ανταγωνισμού, της εκμετάλλευσης, της αγνωσίας και της οπισθοδρόμησης κατάφεραν να ατιμάσουν στα δικά τους μάτια τον Λόγο, δηλαδή τον Ιησού.

Στο πρόσωπο του Ιησού κάθε ατιμασμένος άνθρωπος, κάθε ληστεμένος, καταδικασμένος, βασανισμένος, κρεμασμένος και θανατωμένος εν μέρει «άδικα» ή εν μέρει «δίκαια» με τους πολιτικούς νόμους εξουσίας  και του κράτους εναποθέτει το όποιο δίκιο του.

Ο πολυποίκιλα ατιμασθείς και σταυρωθείς ως «κακούργος» Ιησούς, με την πιο απόλυτη κοινωνική και πολιτική αδικία, υπέμεινε τη μωρία των ανθρώπων του λαού Του, όχι από πολιτική αδυναμία, αλλά λόγω της «αδυναμίας» της με «αγάπη» σοφίας για οριστική ένωση κτίσης και Ακτίστου, αφού τον σταυρό τον ακολουθεί ο νικημένος τάφος. Μιλάμε για τη νίκη πάνω στο βιολογικό θάνατο και επομένως πάνω σε κάθε θάνατο: υπαρξιακό, κοινωνικό, πολιτικό, πνευματικό.

Η κτίση, «καθορώσα» με τους οφθαλμούς των λόγων της, πάσχει όχι μόνο από τον πόνο του σταυρωμένου σώματος, αλλά και από τον πόνο και την αγωνία του «κινδύνου» να χαθεί οριστικά η ένωση κτιστού και ακτίστου, αφού η αποδοχή της σταύρωσης του Κυρίου (της) ομοίαζε με μωρία.

«Είχαν όμως γνώσι οι φύλακες»… Ήταν και είναι αδύνατο τα κτίσματα της οπισθοδρόμησης και του μηδενισμού να νικήσουν την Όντως ζωή…

Η περιφορά του Επιταφίου κατά τον αυριανό όρθρο εκφράζει ακριβώς αυτή την βέβαιη ελπίδα και παρηγορεί τη κτίση και για το δικό της «τριήμερο» πάθος…

Περισσότερα:

►  Μ. Παρασκευή: η συμπύκνωση της ιστορίας!

Δημοσιεύθηκε την Απριλίου 25, 2008 από manitaritoubounou

Στα μεγάλα ιστορικά γεγονότα τελικά δυο ρεύματα συγκρούονται…

ΠΗΓΗ εικόνας: Ψηφιοποιημένο Αρχείο του Ελληνικού Ινστιτούτου Βενετίας, Μικρογραφίες, http://194.177.217.107/gr/miniatures.asp

Advertisements

3 Σχόλια

  1. 🙂 …

    καλη Ανασταση!

    (δια-Λογικα…)

  2. @ vassilip

    .. Αντεύχομαι εις πάντα…

  3. […] This post was mentioned on Twitter by Ζωντανό Ιστολόγιο. Ζωντανό Ιστολόγιο said: Μ. Παρασκευή: «Και πάσχει η κτίσις εν τω Σταυρώ καθορώσα τον Κύριον»: Η κτίση σε όλες τις εκδοχές έχει μια εσωτερι… http://bit.ly/8YVt7W […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: