• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 599,731 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
    Γιώργος Κομοτηνή στο + Γεώργιος Μακρής: Εις Μνήμην……
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαρτίου 2010
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Φεβ.   Απρ. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Μ. Τετάρτη: Νύξ μοι υπάρχει, οίστρος ακολασίας…

Η έκφραση αυτή στο «τροπάριο της Κασσιανής» εκφράζει την επαφή κάθε υποκειμένου με τα κατάβαθα του πόθου. Πρόκειται για μια τέλεια συναίσθηση του ερωτικού κενού σε μια ανθρώπινη ύπαρξη. Το ερωτικό κενό καλύπτεται από την διπλή ελκτική  κίνηση δυο υποκειμένων που οδηγούν στην αφετηρία πλήρωσης του νοήματος του ζειν.

Η φαινομενική κάλυψη του νοήματος από δήθεν σχέσεις, από εξωτερικά επιχρίσματα επαφής, αποτελούν την αποδοχή του  σκότους, της «νύκτας» με τα βαθύ σκοτάδι για τη δημιουργία φωτεινών σχέσεων. Μιλάμε βεβαίως για προσπάθειες νόμιμες – γι’ αυτό και ακόλαστες από τις κρατικές υπηρεσίες – μα απρόσφορες προς την όντως ζωή, εκτός και αν «το μάθημα γίνει μάθημα». Ο «οίστρος» για σχέσεις κενές, μα ακόλαστες, δεν αφορά μόνο τις δυαδικές σχέσεις αρσενικού-θηλυκού. Αφορά κάθε σχέση στα όρια της πόλης, κάθε σχέση πολιτική.

Στην αντίπερα όχθη του λατρευτικού  ποταμού της Μ. Τετάρτης, όπου «οδύρεται» η πρώην πόρνη, κείτεται πνευματικά νεκρός ο μη ηθικιστικά πόρνος, αλλά πολιτικά πόρνος Ιούδας ο Ισκαριώτης. Δεν κατάφερε να υπερβεί την εξουσιαστική πολιτική που ήταν δέσμιος, δεν κατάφερε μέσα του να οσμισθεί την όντως πολιτική των πολιτών μιας Πόλης – Βασιλείας, που ο Ιησούς  – ως «ακρογωνιαίος λίθος» – κτιζόταν σε μη εξουσιαστικό και μη εμπορευματικό επίπεδο.

Απελπισμένος αρνήθηκε τη συμμετοχή του σε μια τέτοια Πόλη και ταυτόχρονα την ενέταξε στα διαχειριστικά πλαίσια εμπορευματοποίησής της. Όπως συχνά κάμποσοι μαθητές – κληρικοί την εμπορεύονται στα 2000 χρόνια ανέγερσής της. Αποκόμισε βεβαίως και το μη ευκαταφρόνητο ποσό των «30 αργυρίων», αλλά το κενό της δικής του πορνείας, δηλαδή της προδοσίας, δεν τον οδήγησε στη αγορά μύρου για χύσιμο στα πόδια έστω των φτωχών που υποτίθεται υπερασπιζόταν. Τον έφερε μπροστά στο απόλυτο χρέος – ανάγκη ερωτική, ίδιο μ’ αυτό «που διέλυσε» ο Ιησούς στην πόρνη,  αλλά στη πλήρη χασούρα: στον αυτό-αγχονισμό, σύμβολο της κενής απελπισίας, αλλά και στο ιστορικό σύμβολο όλων των μανιακά ανέραστων σφετεριστών της πίστης κληρικών και …. θεολόγων….

Αντίθετα ο οδυρμός και οι λυγμοί της πόρνης, το εκρηκτικό μίγμα «δακρύων και μύρου», οδήγησαν την ερωτική ύπαρξή της στην όντως Πόλη, μέσω της όντως πολιτικής πράξης. Δηλαδή μέσω της όντως μετάνοιας.

Περισσότερα:

►  Μ. Τετάρτη: Δυο πρακτικές στα σύνδρομα και της νέας ενοχής μας.

Δημοσιεύθηκε την Απριλίου 23, 2008 από manitaritoubounou

ΠΗΓΗ εικόνας: Ψηφιοποιημένο Αρχείο του Ελληνικού Ινστιτούτου Βενετίας, Μικρογραφίες, http://194.177.217.107/gr/miniatures.asp

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: