• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,092 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Δεκέμβριος 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Νοέ.   Ιαν. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Κρίση, φορολογία, μοναστήρια, αστικό κράτος και πολίτες…

Θα επιμείνω ότι υπάρχουν τρεις τουλάχιστον τρόποι να διαβάσει κανείς την αρνητική απάντηση της κυβέρνησης να συναντήσει την αγιορείτικη αντιπροσωπεία της σαρανταμελούς διπλής συνάξεως του Αγίου Όρους. Η αρνητική απάντηση της κυβέρνησης δεν αποτελεί καλό οιωνό, αλλά το εάν επικοινωνιακά κερδίσει θα εξαρτηθεί και από τη δημόσια έκθεση των απόψεων και προτάσεων των συλλογικών θεσμικών υποκειμένων της Ορθόδοξης Εκκλησίας (Της αγιορείτικης διοίκησης εν προκειμένω)…

Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται χθες 12-12-2009 στη romfea.gr: «…Η σαρανταμελής Διπλή Σύναξη των Ηγουμένων και των Αντιπροσώπων των 20 Μονών του Άθω (ΕΔΙΣ) που συνεδρίασε εκτάκτως στις Καρυές είχε αποφασίσει ομόφωνα στις 17.11.2009 τη συγκρότηση επιτροπής που θα συναντηθεί με τους συναρμόδιους υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να ζητήσει την εξαίρεση των Αγιορείτικων Μονών από τον φόρο ακίνητης περιουσίας και το Ε.Τ.Α.Κ…».

Οι τρεις επόψεις:

1) Επειδή η κυβέρνηση δεν μπορεί να μειώσει το δημόσιο χρέος δημεύοντας ολόκληρες τράπεζες ή μέρος τους, μειώνοντας μισθούς άνω των 4.000 ευρώ (π.χ.) και συλλαμβάνοντας την φοροδιαφυγή να καταφύγει σε τρία γνωστά καπιταλιστικά μέτρα εις βάρος των μη υπαιτίων της κρίσης:  Να πουλήσει δημόσια περιουσία, να ξεζουμίσει τη μισθωτή εργασία και τους συνταξιούχους και να δημεύσει εκκλησιαστική περιουσία χωρίς αρχές.

2) Να πληρώσουν μόνο όλοι οι πλούσιοι (φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που είναι οι καθαροί υπαίτιοι της κρίσης) και να μείνει απέξω μόνο η επιχειρηματική  εκκλησιαστική περιουσία για λόγους φολκλόρ!

3) Να πληρώσουν οι προηγούμενοι καθαροί υπαίτιοι της κρίσης και να συμμετάσχουν τα μεσαία στρώματα χωρίς καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Όσον αφορά την εκκλησιαστική περιουσία να  φορολογηθεί η επιχειρηματική εκκλησιαστική περιουσία (όχι τα κτίρια των Μονών και ο λογικός περιβάλλον χρησιμοποιούμενος χώρος ή προστατευόμενα φυσικά τοπία, όπως π.χ. συμβαίνει σε αρκετές Μονές). Με το ίδιο τρόπο μπορεί να συζητηθεί για τα χρησιμοποιούμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες του Αγίου Όρους εκτός Άθω. Ο  λόγος είναι ότι η επιθετική επιχειρηματικότητα δεν είναι συμβατή με την κοινωνιολογία της Ορθόδοξης πίστης και θεολογίας.

Εξάλλου το άρθρο 105, παρ. 5 ομιλεί για «…Mε νόμο επίσης καθορίζονται η δικαστική εξουσία που ασκούν οι μοναστηριακές αρχές και η Iερή Kοινότητα, καθώς και τα τελωνειακά και φορολογικά πλεονεκτήματα του Aγίου Όρους.». Και ο νόμος λαμβάνει υπόψη του όλες τις παραμέτρους. Εμείς εδώ θέσαμε όχι όμως ως ειδήμονες, αλλά ως ενεργοί πολίτες μόνο κάποιες πρώτες σκέψεις λόγω της πολιτικής και εκκλησιαστικής εμπειρίας μας. Τα πλεονεκτήματα εννοείται ότι δεν αποτελούν ασυδοσία, αλλά ούτε αρπαγή….

Και μια πολλαπλή παρατήρηση: Η αφαίρεση των ποσών που αποδεδειγμένα πηγαίνουν σε ιδρύματα που συντηρεί κάποιο νομικό πρόσωπο της εκκλησίας ή μπορεί να πηγαίνει σε φιλοξενίες προσκυνητών (όπως συμβαίνει παραδοσιακά στα μοναστήρια).

Μια τέτοια οπτική μπορεί να οδηγήσει στη συνέχιση της μισθοδοσίας του κλήρου και της διατήρησης του συστήματος σεβασμού της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Στο ίδιο βεβαίως πλαίσιο οφείλεται να γίνει η φορολόγηση της Συναγωγής, της «καθολικής εκκλησίας¨και κάθε γνωστής θρησκείας στη χώρα.

Εάν το Άγιο Όρος, η Εκκλησία της Ελλάδος, η Ημιαυτόνομη Εκκλησία της Κρήτης κλπ δεν κατανοήσουν τα νέα δεδομένα τότε θα δώσουν εν τοις πράγμασιν νέα επιχειρήματα τόσο στα πολιτικά υποκείμενα για αντιεκκλησιαστική πολιτική, όσο και επί πλέον θεολογικό σκανδαλισμό στα προσωπικά υποκείμενα.

Στώμεν καλώς.


Παράρτημα: Καταθέτω όλο το άρθρο 105 του ελληνικού συντάγματος που αναφέρεται στο Άγιο Όρος.

KEΦAΛAIO TPITO – Kαθεστώς του Aγίου Όρους      ‘Αρθρο 105 – (Καθεστώς του Αγίου Όρους)


1. H χερσόνησος του Άθω, από τη Mεγάλη Bίγλα και πέρα, η οποία αποτελεί την περιοχή του Aγίου Όρους, είναι, σύμφωνα με το αρχαίο προνομιακό καθεστώς του, αυτοδιοίκητο τμήμα του Eλληνικού Kράτους, του οποίου η κυριαρχία πάνω σ’ αυτό παραμένει άθικτη. Aπό πνευματική άποψη το ’γιο Όρος διατελεί υπό την άμεση δικαιοδοσία του Oικουμενικού Πατριαρχείου. Όλοι όσοι μονάζουν σ’ αυτό αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια μόλις προσληφθούν ως δόκιμοι ή μοναχοί, χωρίς άλλη διατύπωση.
2. Tο ’γιο Όρος διοικείται, σύμφωνα με το καθεστώς του, από τις είκοσι Iερές Mονές του, μεταξύ των οποίων είναι κατανεμημένη ολόκληρη η χερσόνησος του ’θω, το έδαφος της οποίας είναι αναπαλλοτρίωτο.

H διοίκησή του ασκείται από αντιπροσώπους των Iερών Mονών, οι οποίοι αποτελούν την Iερή Kοινότητα. Δεν επιτρέπεται καμία απολύτως μεταβολή στο διοικητικό σύστημα ή στον αριθμό των Mονών του Aγίου Όρους, ούτε στην ιεραρχική τάξη και τη θέση τους προς τα υποτελή τους εξαρτήματα. Aπαγορεύεται να εγκαταβιώνουν στο ’γιο Όρος ετερόδοξοι ή σχισματικοί.

3. O λεπτομερής καθορισμός των αγιορειτικών καθεστώτων και του τρόπου της λειτουργίας τους γίνεται από τον Kαταστατικό Xάρτη του Aγίου Όρους, τον οποίο, με σύμπραξη του αντιπροσώπου του Kράτους, συντάσσουν και ψηφίζουν οι είκοσι Iερές Mονές και τον επικυρώνουν το Oικουμενικό Πατριαρχείο και η Bουλή των Eλλήνων.
4. H ακριβής τήρηση των αγιορειτικών καθεστώτων τελεί ως προς το πνευματικό μέρος υπό την ανώτατη εποπτεία του Oικουμενικού Πατριαρχείου και ως προς το διοικητικό μέρος υπό την εποπτεία του Kράτους, στο οποίο ανήκει αποκλειστικά και η διαφύλαξη της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

5. Oι πιο πάνω εξουσίες του Kράτους ασκούνται από διοικητή, του οποίου τα δικαιώματα και καθήκοντα καθορίζονται με νόμο.

Mε νόμο επίσης καθορίζονται η δικαστική εξουσία που ασκούν οι μοναστηριακές αρχές και η Iερή Kοινότητα, καθώς και τα τελωνειακά και φορολογικά πλεονεκτήματα του Aγίου Όρους.

ΠΗΓΗ: http://www.parliament.gr/politeuma/syntagmaDetails.asp?ArthroID=109

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: