• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,026 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Οκτώβριος 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Σεπτ.   Νοέ. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Τι κρύβεται πίσω από τις μαθητικές παρελάσεις;

Κατ’  αρχάς  να πω ότι κρύβονται πολλά. Οι μαθητικές παρελάσεις βεβαίως πήραν γενικά χαρακτηριστικά – λένε  οι ιστορικοί – στην περίοδο του Ι. Μεταξά. Οφείλουμε όμως να συμφωνήσουμε ότι αποτελούν σύμβολο του «έθνους – κράτους». Την ίδια περίοδο δημιουργήθ8ηκε το ΙΚΑ, αλλά και μέσα απ’ αυτό το στόμα ειπώθηκε το 1ο Όχι στον ιταλικό φασισμό. Ακολούθησε το μεγάλο «Όχι» του ηρωικού λαού στην Πίνδο και η εθνική αντίσταση.

Βεβαίως από τότε πολλά άλλαξαν. Η πάλαι ποτέ Σοβιετική συνένωση κατέρρευσε, αλλά δημιουργήθηκε η καπιταλιστική Ε. Ε. Η παγκοσμιοποίηση σε άλλους τομείς αναπτύσσεται (χρηματιστήρια) και σε άλλους τομείς συρρικνώνεται (πολιτισμικές ταυτότητες).

Οι αλλαγές αυτές βεβαίως επηρεάζουν βαθιά και τα διάφορα ιστορικά ρεύματα της αριστεράς, του ελευθεριακού και αναρχικού κινήματος, αλλά και των κομμάτων εξουσίας και των αναδυόμενων ρευμάτων της πολιτικής οικολογίας. Ταυτόχρονα αναπτύσσονται νέες μορφές πατριωτισμού, που είτε έχει εθνικιστικές απολήξεις, είτε ενσωματώνεται στις συσσωματώσεις κρατών (π.χ. το ρεύμα της συνομοσπονδίας στην ΕΕ), είτε εντάσσεται στα κινήματα ανατροπής (αντιϊμπεριαλιστικά, αντικαπιταλιστικά, μη κοσμοπολίτικα πολιτικά ρεύματα).

Σε μια περίοδο ύφεσης των πραγματικών κινημάτων στον εκπαιδευτικό χώρο, διάφοροι ακτιβιστές που ιδεολογικά ανήκουν σε όλες τις μορφές του κοσμοπολιτισμού, προσπαθούν στις περιόδους των εθνικών εορτών να ανοίγουν περιστασιακά το ζήτημα των «μαθητικών παρελάσεων». Το πράγμα έχει όντως περιεχόμενο, αφού οι μαθητικές παρελάσεις, όπως γίνονται, αντιστοιχούν στο φορντικό μοντέλο παραγωγής και στο παιδαγωγικό μοντέλο του δασκαλοκεντρικού συστήματος.

Όπως όμως ο καπιταλισμός εξελίσσεται και οδηγεί στην διάλυση των συλλογικών συμβάσεων, δημιουργεί στρατιές απασχολούμενων ελαστικών ποικίλων μορφών ελαστικής εργασίας, την ίδια στιγμή ο τρόπος παρέλασης δεν αντιστοιχεί σ’ αυτό το νέο μοντέλο. Και όπως η απάντηση στον καπιταλισμό σε συνδικαλιστικό και παιδαγωγικό επίπεδο είναι ακόμα σε αναζήτηση, έτσι συμβαίνει και με την αντικατάσταση των παρελάσεων.

Η άποψή μου είναι ότι όπως δεν πρέπει να διαλύσεις το δημόσιο σχολείο  επειδή αντιστοιχεί στο παρωχημένο φορντικό μοντέλο αντικαθιστώντας το με διαλυτικά φαινόμενα, το ίδιο συμβαίνει και με τις παρελάσεις. Ήδη οι μαθητές και μαθήτριες το κάνουν υπόγεια, αφού εμείς κάνουμε πως δεν βλέπουμε και δεν ακούμε. Και έχουμε όλων των ειδών τις αντιδράσεις: καμάρια για τις σημαίες (οι πρώτοι), αποφυγές (οι επαναστατηημένοι μαθητές) και υποβάθμιση έως και μορφές γελιοποίησης (οι πολλοί με γόβες και συνολάκια).

Η παραπέρα συζήτηση, η μεταβατική περίοδος και οι μη αγκυλωμένες απόψεις μπορούν να συνεισφέρουν σε μια αντικαπιταλιστική, αντιϊμπεριαλιστική και προοδευτική κατεύθυνση.

Προτείνω για δείγμα δυο αντίθετες απόψεις εδώ:

Α) Συνηγορία υπέρ των μαθητικών παρελάσεων

Β) ΕΛΜΕ Χανίων: Ζητείται ουσία

Advertisements

18 Σχόλια

  1. To θέμα είναι να βρούμε δημιουργικούς τρόπους επαφής με την ιστορική μνήμη, αυτές τις σημαδιακές μέρες.
    Η γενίκευση των παρελάσεων είναι προϊόν του Μεσοπολέμου . Όχι μόνο στην Ελλάδα (Από την Σοβιετική Ένωση μέχρι την Φασιστική Ιταλία,αλλά ίσως και στη μετωπική Γαλλία, παρέλαση δεν έκαναν μόνο τα σχολεία αλλά μέχρι και οι εργάτες των εργοστασίων, τα φιλανθρωπικά Σωματεία κλπ). Ανταποκρίνεται στην έννοια της συλλογικότητας εκείνης της μετωπικής εποχής…
    Σήμερα πιστεύω ότι θα αναβαπτίσει τον παιδευτικό ρόλο του σχολείου, ο χρόνος που χάνεται για βήμα κλπ να χάνεται για μια ανοικτή στην τοπική γιορτή ανήμερα στις 28, όχι με ξερά ποιηματάκια, αλλά με την δημιουργική συμμετοχή των μαθητών από καλλιτεχνικά μέχρι παρουσίαση έρευνας στην τοπική ιστορία.

  2. Δεν μπορω να καταλάβω γιατί οι άνθρωποι της εκκλησίας υποστηρίζουν τις παρελάσεις. Τι σχέση έχουν με το ορθόδοξο ήθος; Οι παρελάσεις κρύβουν πίσω τους έναν δυτικο τύπου χριστιανισμό. Κανουμε υπακοη κάπου με σκοπό όμως την εγωιστική μας προβολή. Τα παιδιά μας ειδικά στις μέρες μας τι άλλο κάνουν από το προβάλλουν άλλοι την κορμοστασιά τους , άλλοι την τρέλα τους. Και εμεις από κάτω να χειροκροτάμε. Δεν φτάνουν τόσοι εγωισμοί που τα φορτώσαμε; Τωρα πρέπει να είναι περήφανα επειδη περπατάνε καμαρωτα; Πως τιμά η εκκλησία μας τους αγίους της; Τετοιο ήθος νομίζω πρέπι να έχουμε και όταν τιμάμε τους ήρωες. Υπάρχει κοινωνία προσώπων στις παρελάσεις; Καμία.Ας βρούμε λοιπόν άλλους τρόπους.Μόνο που το διαφορετικο θέλει κόπο, φαντασία, χρόνο και προτιμάμε να υποστηρίζουμε αυτό που βρήκαμε ακόμα και αν δεν έχει καμία σχέση με την παράδοση αυτού του τόπου.

  3. @ τσουκνίδα

    Η κατεύθυνση που δίνει για το σχολείο είναι σωστή Οι μαθητικές παραελάσεις όμως δεν είναι μονο σχολική εκδήλωση. Σ αυτό δεν απάντουν οι σκέψεις σου…

  4. @ Μαρίνα

    Έχεις δίκιο στην προσέγγισή σου. έχουμε αργήσει όμως να βρούμε την εναλλακτική προσέγγιση αντί των παρελάσεων στους δρόμους. Γιατί είναι οπισθοδρόμιση να κλειτούμε στις αίθουσες μόνο. Νομίζω οτι ήδη σε καποιες χώρες παρελαύνουν χορεύοντας, με δρώμενα, με πανώ…

    Θέλω προτάσεις φίλοι μου και όχι μόνο κατεδαφίσεις . Ανατροπές βναι, αλλα και εναλλακτικές λύσεις στις ιστορικές μνημες και αγώνες ενάντια σε φασιμούς και κατοχές…

  5. νομίζω είπα, ανοικτές δημιουργικές εκδηλώσεις ανήμερα με συμμετοχή και των σχολείων.

  6. @ τσουκνίδα

    Είπες:

    «… για μια ανοικτή στην τοπική γιορτή ανήμερα στις 28, όχι με ξερά ποιηματάκια, αλλά με την δημιουργική συμμετοχή των μαθητών από καλλιτεχνικά μέχρι παρουσίαση έρευνας στην τοπική ιστορία.»

    Δεν είπες όμως για εκδηλώσεις στους δρόμους. Με ενδιαφέρει να βγαινει ο λαός στους δρόμους, στις πλατείες. Θέλω όμως να μη χειροκροτεί μόνο, αλλά και ο ίδιος να γινει μέρος της κινησης, του χορού, των δρώμενων και όχι μονο θεατης-χειροκροτητης. Θέλω οι εξουσιαστές να κατέβουν από τα βάθρα και να γίνουνε αυτό που οφείλουν: Συντονιστές του λαού.

    Θέλω….. ++++

  7. Το φαινόμενο των βαρετών για τους μαθητές σχολικών παρελάσεων δεν είναι νέο. Και πριν την Κατοχή οι μαθητές συμμετείχαν αναγκαστικά και χωρίς ζήλο. Κατά την Κατοχή όμως, οι πρώην ανούσιες μαθητικές παρελάσεις πήραν ουσιαστικό περιεχόμενο, οι ίδιοι οι μαθητές – φοιτητές τις οργάνωναν (αν και απαγορεύονταν) και πολλές φορές πλήρωσαν με τη ζωή τους την συμμετοχή τους σ΄αυτές. Επομένως, αν δεν αποκτήσουν κάποιο επίκαιρο και ουσιαστικό στόχο θα εξακολουθήσουν να αποτελούν για άλλους επίδειξη και για άλλους αναγκαστική «ταλαιπωρία».

  8. Αγαπητό manitari Καλημέρα
    Γενικά συμφωνώ με τον προβληματισμό σου. Μόνο που ως φύσει απαισιόδοξος (αυτό δεν είναι καλό, το ξέρω) «δεν βλέπω» κάποια εναλλακτική στον όντως απαρχαιωμένο θεσμό των παρελάσεων..Ξέρεις, μην θεωρούμε ότι οι πειραματισμοί πάντα έχουν ελπιδοφόρο μέλλον. Πολλές φορές είναι και άλλοθι για την αμηχανία μας. Αντίθετα, η Ιστορία δημιουργεί εκ του μηδενός. Όταν λοιπόν προκύψουν οι αναγκαίες συνθήκες, τότε θα νοηματοδοτηθούν και οι όποιες εκδηλώσεις. Μέχρι τότε; Μέχρι τότε καλό κουράγιο, ό,τι μπορεί ο καθένας και ο λίγος χαβαλές της παρέλασης δεν βλάπτει…

  9. «Θα ρίξω το επίπεδο» για να σχολιάσω μέσω των φωτογραφικών επιλογών του ΜτΒ. Οταν βρείτε τις εναλλακτικές εκδηλώσεις για τον εορτασμό, να φροντίσετε να υπάρχουν διμοιρίτισες σαν της φωτογραφίας για να υπάρχει και λαός!

  10. Μερικές ιδέες όπως μου έρχονται.
    – Γιατί δεν ετοιμάζει κάθε σχολείο ένα άρμα όπως στις αποκριάτικες παρελάσεις με ένα θέμα από την επέτειο.»οι γυναίκες της Πινδου», «Η υποστολη της Γερμανικης σημαίας απο την Ακρόπολη» κ.τ.λ. Και άρμα αφου περάσει από τους δρόμους θα σταθεί σε ένα συγκεκριμένο σημείο και μπορεί να θεατρικοποιήσει το δρώμενο.
    -Παρουσιαση δημοτικων χορών και τραγουδιών.
    -Να στηθούν στις πλατείες βιντεοπροβολής και κάθε σχολείο να έχει ετοιμάσει μικρές ταινιούλες ή ντοκιμαντερ που έχουν σχέση με την γιορτή. Ειδικά για 28η Οκτ. Μπορούν τα παιδιά να βρουν ακόμα αυτοπτες μάρτυρες και να τους παίρνουν συνέντευξη.
    -Καθε σχολείο να είναι υποχρεωμένο να διακοσμήσει έναν συγκεκριμένο χώρο σε κάποια πλατεία , με εικαστικές δημιουργίες, με θέμα την επετειο.
    -Να γίνουν αναπαραστάσεις γεγονότων. Η μάχη της Κρήτης, η ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου ή ότι έχει σχέση με την τοπική ιστορία.Έτσι θα γίνει μια μεγάλη γιορτή ένα πανηγύρι σε κάθε γωνιά του δήμου.

  11. Σ’ ένα από τα ντοκυμαντέρ της 28ης Οκτωβρίου, άκουσα ένα γερμανό να λέει ότι ένα από τα χαρακτηριστικά του ναζισμού ήταν ότι όλες οι εκδηλώσεις της κοινωνίας είχαν στρατιωτικοποιηθεί. Ο αθλητισμός, η τέχνη, κλπ, όλα πήραν στρατιωτική έκφραση. Ισως θα πρέπει να ξεκινήσουμε από εκεί. Να αποστρατιωτικοποιήσουμε,(ή και να απομαζικοποιήσουμε?) τις εκδηλώσεις. Αλλά επειδή οι πόλεμοι γίνονται κυρίως με όπλα, μήπως θα έπρεπε να γίνονται μόνο στρατιωτικές παρελάσεις, αλα σοβιετία!?; Οχι, θα κάνουμε παρελάσεις αλά ΗΠΑ, και στο προπορευόμενο καμπριολέ θα είναι επιβιβασμένη η Ελληνίδα Μις Υψήλιος και θα χαιρετάει, θα χαιρετάει, θα χαιρετάει … Πάντως εμένα μου αρέσει η κατάσταση μετά τις παρελάσεις, όταν ξεχύνονται και σκορπίζουν παρέες-παρέες οι άνθρωποι, μιλώντας, γελώντας μέσα στην τρελή χαρά της γιορτής. Αντε και στις 25 Μαρτίου.
    ΥΓ Φέτος στην υπηρεσία μας δεν εκφωνήθηκε ο πανηγυρικός της επετείου, και δεν φύγαμε μια ώρα νωρίτερα. Παραγωγικότερος από ποτέ, θυμήθηκα το τραγουδάκι,
    «Κάποιος γιορτάζει που να ξέρω
    Που να θυμάμαι τι να πω
    Κάποιος γιορτάζει κι ησυχάζει, δε με νοιάζει
    Κάποιος γιορτάζει μα το βρήκα είμαι εγώ»

  12. Από όσο μπορώ να σκεφθώ οι παρελάσεις είναι πανάρχαιο έθιμο. Από τα αρχαία χρόνια έχουμε παρελάσεις και πομπές στις γιορτές (πομπή Παναθηναίων κλπ), στους θριάμβους δηλ. μετά από μία νίκη όπου παρήλαυνε ο νικηφόρος στρατός υπό τις επευφημίες του λαού μαζί με τα τρόπαια (εκ του τρέπω, ο εχθρός δηλ. ετράπη σε φυγή). Η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου αυτό το νόημα έχει και τα περί Μεταξά κλπ είναι πολύ μεταγενέστερα.Οι Ναζί, οι σοβιετικοί, ο Μεταξάς, οι όποιες εξουσίες γενικώς στα νεώτερα χρόνια, κλπ απλώς μεταχειρίστηκαν τις παρελάσεις για εντυπωσιασμό.

  13. @ Φιλοσόφου Μαρία

    Συμφωνώ στις παρατηρήσεις σου. Αλλά σκέπτομαι, μιας και κουβεντιάζεται το ζήτημα, να συζητήσουμε εναλλακτικές λύσεις, χωρίς να κλειστεί ο κόσμος μόνο σε αίθουσες.

    @ Γαριβάλδι

    Α, να που συντονιζόμαστε εδώ με την πρώτη. Το ερώτημά μου είναι ότι η ωρίμανση των συνθηκών θα γίνει χωρίς να εκφραζόμαστε, χωρίς να κριτικάρουμε, χωρίς να προτείνουμε; Νομίζω όχι.

    @ Αρης Π.

    Και τα δυο σου σχόλια μου άρεσαν, αλλά το 1ο περισσότερο. Ναι εψαξα πολλές φωτογραφίες μέχρι να πετύχω το .. κοριτσάκι… Θιγεις μια όψη στο 2ο, που δείχνει τι οφείλουμε να αποφύγουμε. Θα διαφωνήσω στο σημείο ότι «οι πόλεμοι γίνονται μόνο με τα όπλα». Πριν φτάσοουν οι κάποιοι στον πόλεμο προετοιμάζουν καλά το ιδεολογικό, διπλωματικό, μορφωτικό, οικονομικό και επικοινωνιακό πεδίο… Έτσι και ο όποιος ξεσηκωμός στο παρόν της κοινωνίας με αντίστοιχους στις ανάγκες του μέλλοντος τρόπους – τιμώντας το οποιο ηρωικό παρελθόν – παίζει και σ αυτό.

    @ Μαρίνα

    Ευχαριστούμες για τις επίκαιρες προτάσεις σου. Και μόνο γι αυτές δικαιώθηκε το ποστ.

    @ Hera

    Ισχύουν αυτά. Και ειδικά τα περί εντυπωσιασμού. Γι’ αυτό λέω να πάμε πιο πέρα απ’ αυτά, αλλιως οι μαθητικές παρελάσεις θα συνεχίζουν να εκφυλίζονται ή θα καταργηθούν.

  14. Σωστά αναδεικνύεις τον προβληματισμό που σίγουρα υπάρχει, δηλαδή το πρέπει δεν πρέπει, όμως και σωστά μπήκε σαν ερώτηση, είναι συμμετοχή στην Ιστορία μας; Συμβάλει; Ή ο εξαναγκασμός φέρνει, φέρνει το λιγότερο την απέχθεια. Όμως το πρόβλημα παραμένει άσε που κάπου μπλέκεται,να, θρησκεία, πολιτική, Ευρωπαϊκή, Σοβιέτ και το κύριο, η αλλοτρίωση του δάσκαλου, φυσικά όπου και αν υπάρχει, σε όλες τις βαθμίδες, δεν φαίνεται, εκτός και αν είναι αυτονόητο και εναπόκειται στον πατριωτισμό των Ελλήνων η μέθεξη στην Ιστορική κολυμβήθρα, ναι στην επανάληψη, έτσι για να θυμόμαστε τον Γιώργο ,τον Λευτέρη ,την Ελένη, δεν είναι κακό αυτό, όμως δεν είναι εκείνο που πρέπει.

  15. @ υιος+ασωτος

    Σωστά. Ψάχνουμε να δούμε ποιό «είνει εκείνο που πρέπει»…

    Την καλημέρα μου.

  16. Στην ολιγαρχική Κοινοβουλευτική οικογενειοκρατία που ζούμε, τα πάντα ειτε είναι προγραματισμένα να υπηρετούν το σύστημα, είτε υπονομεύοντε αν δεν μπορεί να απαγορευτούν ωστε να μη βλάπτουν το σύστημα.Τόσο απλά είναι τα πράγματα!!!
    Και για να γίνω επιθετικά κατανοητός!!!..Γιατί κάθε χρόνο στη Θεσαλονίκη στην επετειο των Εβραίων συμετέχουν Υπουργοί ,Δήμαρχοι Νομάρχεςκ.λ.π…ενώ στο Κομμένο της Αρτας όπου δολοφονήθηκαν 378 άνθρωποι ποτέ δεν πήγε κανένας!!!….
    Πόσοι γνωρίζουν για το ύψωμα 716 στη Β.Ηπειρο;……..το Γοργοπόταμο; το Δίστομο; τα Καλάββρυτα;
    Πόσοι γνωρίζουν για τον Απολωνα; για τον Προμηθέα;…….
    ….Και οι δάσκαλοι -καθηγητές δεν θέλουμε αξιολόγηση και δεν ντρεπομαστε καθόλου που απο το 1980!..δηλαδή 30! χρόνια δεν μπορέσαμε να βρούμε εναν τρόπο που να αξιολογούμε έστω εμείς οι ίδιοι την δουλειά μας….Έχουμε τεράστια ευθήνη…και ας νομίζουμε οτι την απεμπολούμε και ξεμπλέκουμε.Αυτή καθε μέρα που περνάει θα μεγαλώνει.
    Δηλαδή τι καινούργιο και καλό προτείνει ο κλάδος μας στη θέση των παρελάσεων και ποιός τον εμποδίζει να το εφαρμόσει;Η χαρά μου θα ήταν να προτείνουμε κάτι καλό και ας μας εμπόδιζαν!!.κάτι καλό θα προέκειπτε.Ενώ τώρα τι συμβαίνει;…σαπίζουμε και βυθιζόμαστε χωρίς να κινείται φύλλο.

  17. Νομίζω η άρση του στρατοκρατικού και αναχρονιστικού χαρακτήρα των μαθητικών παρελάσεων μπορεί να επιτευχθεί αρκετά απλά με

    1)Αλλαγή μουσικής (αντί στρατιωτικών εμβατηρίων, ρυθμική, κατάλληλη για βηματισμό, παραδοσιακή ή ακόμα και σύγχρονη ελληνική μουσική, που να συσχετίζεται με το θέμα της αντιστασιακής εορτής – που είναι τόσο η 25/3, η 28/10 και η 17/11 )

    2)Αλλαγή ενδυμασίας (όχι με ατομοκεντρικά κριτήρια, αλλά μια ομοιόμορφη ενδυμασία ανά συλλογικό υποκείμενο, δηλ. ανά σχολείο, συλλογική ενδυμασία που να επιλέγει το κάθε σχολείο με δημοκρατικές διαδικασίες με τη συμβουλή μαθητών και διδασκόντων)

    Η πλήρης κατάργηση των παρελάσεων όμως, συμβάλει στην κοινωνική διάλυση, στην εξάλειψη της συλλογικής μνήμης. Η παρέλαση είναι μοναδική ευκαιρία επαφής εκείνων των ομάδων, στις οποίες ελπίζει ή και στηρίζεται η κοινωνία μας, με το κοινωνικό σύνολο. Διασχίζοντας χαρωπά και συντεταγμένα τον κοινωνικό ιστό, τα κέντρα των πόλεων και των χωριών, δίνουν το μύνημα: «Είμαστε εδώ, συνεχίζουμε τον αγώνα των προγόνων μας, μέσω της αντίστασης, για εθνική ανεξαρτησία, ελευθερία, αλληλλεγγύη, ισότητα, δημοκρατία, κοινωνική χειραφέτηση…».

    Καταργόντας όλ΄αυτά, και ιδίως αν δεν υπάρχουν παράλληλα και νέοι αγώνες, σημερινή αντίσταση, τι μένει…δυστυχώς το κενό κι ο μηδενισμός…

  18. @ Δελφινάκι

    Συμφωνώ σε δυο σημεία που γραφεις:

    1) Όχι στρατιωτικά εμβατήρια, αλλα μουσική αντίστοιχη με τα γεγονότα ή σύγχρονη με αναφορά στα γεγονότα.

    2) Όχι διάλυση των παρελάσεων, αλλά αντικατάστασή τους.

    Όμως: Δεν φτάνουν αυτά. Χρειάζονται και άλλα ακόμη…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: