• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,872 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Σεπτεμβρίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Αυγ.   Οκτ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Προς αγιορείτες: Τα τέσσερα κρίσιμα σημεία από το Δ. Τσελεγγίδη

Ο διάλογος και οι πιθανές αποφάσεις για γρήγορες εξελίξεις της θεσμικής ορθοδοξίας με το θεσμικό παπισμό θα κριθούν κατά πάσα πιθανότητα τον επόμενο μήνα στην Κύπρο από την «Συνέλευση της Μικτής Διεθνούς Επιτροπής για τον Θεολογικό Διάλογο Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών».

Η ανοικτή επιστολή του καθηγητή του θεολογικού τμήματος στο ΑΠΘ Δημ. Τσελεγγίδη προς τους αγιορείτες, που δημοσιεύεται σήμερα στη Romfea.gr θέτει κατά τη γνώμη μου τέσσερα σημεία κλειδιά:

1) Δεν αρνείται το διάλογο αυτό καθ’ εαυτό. Επομένως εκθέτει όσους με φανατισμό τον αρνούνται.

2) Διαχέει ένα φόβο για τα αποτελέσματα, ως να έχουν εκ των προτέρων σχεδόν αποφασιστεί. Βεβαίως όταν  οι εξελίξεις σε τέτοιους διαλόγους έχουν κυρίως διπλωματικά ή πολιτικά χαρακτηριστικά, η υπόθεση αυτή είναι βάσιμη.  Αν τα αποτελέσματα αυτά μείνουν μόνο σε επίπεδο «κορυφής» και δεν πάρουν «συνοδικά» χαρακτηριστικά, τότε ο φόβος αυτός θα αποδειχτεί άγιος. Αν, όχι θα πρόκειται απλά για  ένα ανθρώπινο συντηρητικό πάθος. Ο φόβος αυτός υποσημειώνεται και με την επισήμανσή του για «θεραπείες» μετά τις συμφωνίες, εάν «προληπτικά» δεν έχουν πάρει «άλλο» χαρακτήρα.

3) Θέτει ένα σοβαρό ζήτημα στη σειρά επίλυσης των ριζικά διαφορετικών προσεγγίσεων στα επίδικα διαφορετικά θεολογικά ζητήματα: Την προτεραιότητα των «δογματικών» από τα θεσμικά – εκκλησιαστικά, όπως η διαφορετική προσέγγιση του  εκκλησιαστικού πρωτείου. Και ενώ θεωρητικά έχει δίκιο, πρακτικά μπορεί να είναι ορθή  η σειρά. Αν π.χ. η ηγεσία των παπικών είναι «έτοιμη» να παρατήσει τις δογματικές τους παρεκτροπές, εννοείται ότι το γήϊνο ενδιαφέρον τους θα πέφτει στο… πρωτείο του πάπα. Πάντως πρόκειται για μια επισήμανση του κ. καθηγητή πιο πολύ και από καίρια!

4) Επιλέγει από τις μοναστικές κοινότητες μόνο αυτές στον Άθω και δεν απευθύνεται σε άλλες. Νομίζω ότι αποτελεί μια λάθος επιλογή, αλλά και εκτίμηση. Οι αγιορείτες δεν έχουν επιλεκτική, περισσότερη ή πλουσιότερη θεία άκτιστη χάρη apriorι από άλλες μοναστικές κοινότητες στην Ελλάδα, την καθ’ ημάς Ανατολή ή διεθνώς. Εκτός και αν συμβαίνει κάτι που δεν γνωρίζουμε εμείς οι «κοινοί» θνητοί και .. πιστοί…

Advertisements

3 Σχόλια

  1. Φίλε Μανιτάρι του Βουνού,

    Νομίζω ότι υπάρχουν και άλλες παράμετροι στο τεθέν ζήτημα οι οποίες δεν πρέπει να αγνοηθούν.

    Μία εξ αυτών είναι η πολιτική διασταση του μανικού οικουμενιστικού έρωτος των ημετέρων , η οποία κατά την ταπεινή γνώμη μου είναι η σημαντικότερη εξ όλων.

    Την παράμετρο αυτή είχα σκοπό να παρουσιάσω σε χωριστή δημοσίευση , αλλά με πρόκαμε ο, προφανώς πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα έχων, λόγος του π.Βασιλείου Βολουδάκη, με πρόσφατο άρθρο του.

    http://misha.pblogs.gr/2009/09/o-oikoymenismos-ws-ergaleio-politikhs-must.html

    Ως οιωνεί ειδήμονα επί του πεδίου της «πολιτικής θεολογίας» νομίζω ότι θα βρείς υλικό για σκέψη και περαιτέρω κατανόηση των οικουμενιστικών δρωμένων.

    Την καλησπέρα μου!

  2. @ Misha

    Βεβαίως όλα τα θεολογικά ρεύματα εκτιμούν ότι παίζει και το πολιτικό.

    Προσωπικά έκανα προσπάθεια αποκωδικοποίησης της ανοικτής επιστολής του κ. καθηγητή, στην οποία βεβαίως δεν έπαιζε το πολιτικό.

    Εξάλλου σε όλα τα εκκλησιαστικά γεγονότα όταν δυνάμωσε αριθμητικά ο Λαός του Θεού έπαιξαν και τα πολιτικά της κάθε εποχής. Το ζήτημα είναι να μην αποτελούν τον κύριο παράγοντα.

    ΥΓ: θα μελετήσω με την ησυχία μου το κείμενο που παραθέτεις.

  3. Δεν μπόρεσα ακριβώς να παρακολουθήσω το κείμενο και ούτε ξέρω εάν είναι πλήρες, εφόσον διαπίστωσα λάθη.

    Τι είναι ας πούμε «υστερική δεοντολογία» που αναφέρεται κάπου;

    Όσο για το Άγιο Όρος υποτίθεται ορθοτομεί σε περιόδους κρίσεις; Δεν ξέρω. Προσωπικά, πάντως, σε μία φάση πρόσφατη με λύπησε που δεν βρέθηκε στην περίπτωση Εσφιγμένου μία άλλη, εναλλακτική λύση, και μια άλλη συμπεριφορά προς τους πεισματάρηδες καλογέρους της παλαιάς (πρώην πλέον;) Μονής.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: