• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,824 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουλίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιον.   Αυγ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Οϊμέ! Οι μέσοι γκρίζοι θρησκευτικοί πολίτες…

Η συζήτηση  που γίνεται στο ΜτΒ, με αφορμή τη ρατσιστική και φασιστική ενέργεια της διάλυσης και πυρπόλησης του πρόχειρου καταυλισμού της Πάτρας πριν δημιουργηθούν ανθρώπινα μέτρα στήριξής τους, είναι άκρως διαφωτιστική. Δείτε λεπτομέρειες δεκάδες σχόλια στο ποστ που ανεβάσαμε στις 12 Ιουλίου: Φασισμός ή αυτοπυρπόληση στη “σκούπα” του πατρινού καταυλισμού των αφγανών;

Οι ρατσιστικές απόψεις προσπαθούν να στηριχτούν στο λαϊκό «μέσο πολίτη» ιθαγενή, που ξαφνικά προσπαθεί να αναγάγει όλες του τις δυσκολίες της καθημερινότητάς του μόνο στους …μετανάστες. Βεβαίως οι μετανάστες χρησμοποιύνται. Δείτε σχετικά στο: Πέντε λόγια πατρινά για πρόσφυγες – μετανάστες και ένα για μας.

Όμως οι ρατσιστικές απόψεις μερικές φορές προσπαθούν να στηριχτούν και στο πολιτισμό των ιθαγενών. Ας υποθέσουμε εδώ ότι είναι η Ορθοδοξία. Η φωτογραφία που ανεβάζω δείχνει όμως  μια γκρίζα εικόνα.

8risk-panhg-obrya-19.20-07-09

Και εξηγούμαι:

Ναι έχουμε ένα λαϊκό πανηγύρι σε νότιο ημιαστικό διαμέρισμα των 8.000 κατοίκων. Και μάλιστα δυο βράδια. Η αφορμή του είναι «θρησκευτική», αλλά πιά ΟΧΙ «ιερή». Ένας απόηχος από την γιορτή του Προφήτη Ηλία – Ομώνυμος ναός στην ενορία  της Άνω Οβρυάς – που δεν αναφέρεται ούτε καν. Αναφέρεται όμως μια μικρή πλατεία όπου θα στηθεί ένα λαϊκό πανηγύρι «παραμονή και ανήμερα» στην περιοχή.

Αυτός ο λαϊκός πολιτισμός απέχει παρασάγγες από την Ορθοδοξία και απλά έχει μια επαφή γκρίζα με  ό,τι απομένει από τον «ορθόδοξο πολιτισμό». Τα πανηγύρια που πλαισίωναν τις Ορθόδοξες λατρευτικές συνάξεις.

Φίλες και φίλοι, το ΜτΒ δεν εκτιμά πως αυτός είναι ο ιθαγενής πολιτισμός πάνω στον οποίο μπορεί  να σταθεί η αλλαγή της κοινωνίας. Ο γκρίζος και φθαρμένος αυτός πολιτισμός δεν αξίζει ούτε στην ανάπηρη πολιτισμικά αριστερά., τουλάχιστον σε ένα μεγάλο μέρος της. Δεν ομιλώ για τη δεξιά, γιατί απλά καπηλεύεται. Ο ιθαγενής πολιτισμός χάνεται λόγω της όποιας ξεχυλομένης πολιτισμικής παγκοσμιοποίησης σιγά-σιγά και χρειάζεται και επανανακάλυψη και μια νέα  πολιτισμική δημιουργία.

Πάνω λοιπόν σ αυτές τις αντιλήψεις, με ελάχιστη ταξική συνείδηση και μάλιστα εν μέσω δομικής καπιταλιστικής κρίσης, με μικροαστικές αντιλήψεις πελατειακών σχέσεων και μικρών προσδοκιών στη ζωή, μπορεί να ανθεί ο ρατσισμός πρώτα και μετά ο φασισμός. Ούτε αρκούν οι αντιρατσιστικές κορώνες, όταν αυτές τις διαδηλώνουμε, έστω μέσα από δίκαιες αφορμές, όπως η πολιτική της «σκούπας» που εκδηλώνεται μετά τις ευρωεκλογές.

Τουλάχιστον πάνω σ’ αυτές δεν στηρίζεται ο τρόπος που λειτουργεί τΜτΒ…

Advertisements

45 Σχόλια

  1. ωραια..Ισως γινει μια καλή συζητηση
    Για την παγκοσμιοποιηση : Η παγκοσμιοποιση ειναι ο υστερος καπιταλισμός σε συνθηκες εξατμισης ..

    Κιαυτό εκκρινεται καθημερινά και σε μακρο κοινωνικό και σε μικροκοινωνικο – επιπεδο ταυτοτητων

    Καποιοι το Λένε Μακντοναλντοποιηση του κόσμου..
    Εκεινό που δεν ειναι ισως κατανοητό ειναι οτι
    και η σημερνικη παγκοσμια εκρηξη των εθνικισμων και εθνολαικισμών και ρατσισμών
    και η »εθνικ » λατρεια της »επινοημενης -κατασκευασένης παραδοσης που δεν εχει καμμια σχεση με την αυθεντική παραδοση οπως ευστοχα δειχνεις και με την φωτογραφια και οπως βλεπουμε ιδιοις ομμασι οταν
    επισκεπτομαστε πολλές φορες

    συγχρονα παγκοσμιοποιημένα ..τουριστικά ..μοναστηρια κλπ (θυμαμαι την τρομακτική αντιθεση αναμεσα σε μια κατανυκτική σεμνη βυζαντινη εκκλησια στην Αγιασο Μυτηλινης (πριν καμμια δεπενταρια χρονια ελπίζω ακομα να ..υπάρχει )
    και στο ..μοναστηρι του Α. Ραφαηλ (οπου ειδα την εκπληκτική διαφημιση πάνω απο μια σειρά ββλια προς πώληση : »νεα θαυματα ου αγιου Ραφαήλ »)

    Εθνικισμοι , ραστσιμοι , εθνολαικισμοι λοιπόν αλλά και εθνικ-εμπορευματοποιμενες παραδοσεις προς πώληση

    Δεν συμβαινουν Πρά και εναντιον και σε Αντιθεση προς την παγκοσμιοποιση

    Αλλά
    Λόγω της Παγκοσμιοποιησης

    Συγκεκριμμένα : Ειναι η Παγκοσμιοποιση η ιδια που βαφτιζεται Εθνικ και εθνική και εθνικιστική και κλπ κλπ

    ( αν δεν πιστευεις παρε και συνεκρινε τους λόγους του Καρά- τζαφερη με εναν οποιουδηποτε ξενοφοβικου »εθνολαικου κόμματος στην Ευρώπη ..

    αν βρεις διαφορες΄(περαν των ονοματων και των περιστασεων )

    στη δομή στο υφος , στο περιεχόμενο

    εγώ να γινω ..εθνολαικιστής νεοφιλελευθερος δεξιος ..

  2. Παγκοσμιοποιηση ; Η παγκοσμιοποιηση δεν ειναι παρα η Εμπορευματοποιηση των Πάντων ..Οχι μόνο ανοιγμα στις αγορές ..Αλλά η μετατροπή του καθε ανεγγιχτου, του καθε ιερου του καθε » εξω » απο το αγοραιο και την αγορά
    σε »μέσα»
    στην αγορα αρα αγοραιο

    Παγκοσμιοποιηση ειναι η καταργηση της διακρισης αναμεσα στο Ιερό και στο Βέβηλο που ελεγε και ο Ελιαντε

    Γιαυτό κι αυτό που βλεπεις στην φωτο η αφαιρεση της λεξης »ιερη» και η αντικατασταση της απο τη λεξη »Θρησκευτική» δεν ειναι παρά το κερασακι σε μια τουρτα που εχει απο πολύ καιρό φτιαχτει….

    Το ‘ιερό» εχει βεβηλωθεί

    απο καιρό εχει απ0-ιεροποιηθει

    εμπορευματοποιηθει .

    .Γι αυτό και το

    Βεβηλο εχει παψει με τη σειρά του να εναι καν Βεβηλο

    γιατί τι ειδους βεβηλο θαναι χωρις την διακριση απο το ιερό;

    Γιαυτό και συμπεριφορες που αλλοτε μας Ξενιζαν και τις βλεπαμε με αποστροφή σημερα τις θεωρουμε -δια του μιθριδατισμου- »φυσιολογικές

    και …’του μέσου ανθρωπου» (ο οποιος δικαιουται

    ο ..καυμένος να εκμεταλευεται τους μεταναστες και να τους βριζει απο πάνω ή να τους ξυλοφορτωνει)

    χωρις Ντροπή

    Τι ντροπή , τι αισθηση οριου να υπάρξει αν δεν υπάρχει καν η διακριση Ιερου και Βεβηλου

    αν το να Βεβηλώνεις σημερα εχει γινει η πιο συνηθης συμπεριφορά ..

    κι ετσι οτι εχει απομεινει απο την παραδοση
    αποκτα την ιδια σημασια στα ματια μας με την παλια ξεθωριασμένη φωτογραφια που εχουμε βαλει σε καινουρια κορνιζα γιατί δενει με τον καναπέ και την τηλεοραση

    —————————————————–
    για τηνν παγκοσμιοποιηση και ταυτοτητες βλ κι εδώ:
    http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blog-post_8405.html

  3. @ Νοσφεράτος

    θα σημειώσω ως πολύ σημαντικά δυο βασικές και κεντρικές αποστροφές σου – και για τη δική μου σκέψη – και γι αυτό σ’ ευχαριστώ:

    1)

    Η παγκοσμιοποιηση δεν ειναι παρα η Εμπορευματοποιηση των Πάντων ..Οχι μόνο ανοιγμα στις αγορές ..Αλλά η μετατροπή του καθε ανεγγιχτου, του καθε ιερου του καθε ” εξω ” απο το αγοραιο και την αγορά σε ”μέσα” στην αγορα αρα αγοραιο

    2)

    Τι ντροπή , τι αισθηση οριου να υπάρξει αν δεν υπάρχει καν η διακριση Ιερου και Βεβηλου αν το να Βεβηλώνεις σημερα εχει γινει η πιο συνηθης συμπεριφορά ..

    κι ετσι οτι εχει απομεινει απο την παραδοση αποκτα την ιδια σημασια στα ματια μας με την παλια ξεθωριασμένη φωτογραφια που εχουμε βαλει σε καινουρια κορνιζα γιατί δενει με τον καναπέ και την τηλεοραση

    Τώρα η συζήτηση μπορεί να ανέβει ένα σκαλί. Από την αντιρατσιστική και αντιφασιστική διάσταση, στην πολιτισμική και όντως ιδεολογική.

  4. Ουρέα . Ευχομαι να φυσηξει στη συζητηση Ούριος άνεμος

    αρκει να μη προβάλει πάλι κανενας ..Θεοπρόβλητος με τα ουρέα του σχολια

  5. @Noσφεράτο

    Ωραία η διασύνδεση :

    …συγχρονα παγκοσμιοποιημένα ..τουριστικά ..μοναστηρια κλπ (θυμαμαι την τρομακτική αντιθεση αναμεσα σε μια κατανυκτική σεμνη βυζαντινη εκκλησια στην Αγιασο Μυτηλινης (πριν καμμια δεπενταρια χρονια ελπίζω ακομα να ..υπάρχει )
    και στο ..μοναστηρι του Α. Ραφαηλ (οπου ειδα την εκπληκτική διαφημιση πάνω απο μια σειρά ββλια προς πώληση : ”νεα θαυματα ου αγιου Ραφαήλ ”)

    Noμίζω ότι δε θα μπορούσε να γίνει καλή αντιπαραβολή!!!
    Και που να ήξερες ότι το μοναστήρι του αγ.Ραφαήλ είναι μεγαλομέτοχος στη ΝΕΛ (μάλλον έχει την πλειοψηφία των μετοχών) και τα βιβλία της πολυβραβευμένης ηγουμένης είναι γραμμένα από μορφωμένες μοναχές και η «αγία μητέρα» απλώς βάζει το όνομα της στο εξώφυλλο, δρέποντας τους επαίνους.

    Βέβαια, η Λέσβος είναι από τους τόπους όπου κρατάει καλά η αυθεντικότητα του λαϊκού βιώματος :από τον Μεσότοπο και την Αγία Παρασκευή μέχρι τη Γέρα και το Πλωμάρι.
    (δεν συζητώ για Μόλυβο και Ερεσσό, εκεί τους έχει πάρει και σηκώσει ο μαμωνάς)

    @ΜτΒ

    Η απόλυτη φρίκη είναι όταν σε γλέντι με κορυφαίους λαϊκούς οργανοπαίχτες , έξω από την πετρόχτιστη εκκλησιά της Ηπείρου, δίνεται παραγγελιά από ευτραφή κυρία, ενδεδυμένη με, έτοιμο να διαρραγεί,τιγρέ κολλητό συνολάκι, , να παιχτεί τσφτετέλι τύπου Μπουγά.

    Κι αντιλαλούν τα πλατάνια το «βρε μελαχροινάκι»….

    ΥΓ. από τους δεξιοτέχνες κατασκευαστές οργάνων είναι κι ο Χριστόδουλος της 17Ν . Νομίζω ότι δέχεται και παραγγελίες. 🙂

  6. Προς Νοσφεράτο:
    Πάντως απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στον στιγματισμό τέτοιων φαινομένων. Απαιτείται διάκριση. Αυτά που λες θεωρητικά και αποστασιοποιημένα στέκουν, όμως…
    Όμως το πανηγύρι, το «κιτς» μοναστήρι, τα εμπορικά έξω από τις εκκλησίες στα χωριά, όλα αυτά και άλλα πολλά…1. είναι κομμάτι του προβλήματος όχι όλο το πρόβλημα, και 2. επειδή ο «λαός» έτσι διοχετεύει την πίστη του ή αν θες έτσι διασκεδάζει (στα πανηγύρια), δεν δικαιούται κανείς- στην ευωχία της σύνθετης σκέψης του- να τον «δείχνει με το δάκτυλο».
    Δεν είμαστε περισσότερο πιστοί απ’ αυτούς ούτε αυτοί είναι τα σημεία της παγκοσμιοποίησης.
    Ας είμαστε πιο ταπεινοί και αν θέλουμε ας τα βάλουμε με τούς πιο υψηλά ιστάμενους (που μάλλον και αυτοί σνομπάρουν τέτοια «κιτς» πράγματα)

  7. »Δεν είμαστε περισσότερο πιστοί απ’ αυτούς ούτε αυτοί είναι τα σημεία της παγκοσμιοποίησης.»

    Γαριμπαλδι αυτο που υπαινισχθηκα ποιο πάνω ειναι οτι κανένας δεν ειχναι πια ΕΞΩ
    ..
    το να λές οτι εισαι εξω (ακομα και με καλές προθεσεις ..γιατί ο δρόμος για την κολαση μάυτές ειναι στρωμενος )

    εν τελει καταλήγει Φαρισαισμός

    – Ουτε ομως και να ξεχνάμε οτι αυτά ειναι αποτελέσματα μιας αγοραιας εμπορευματοποιησης

    και να λέμε

    »ετσι διασκεδαζει ο απλος λαουτζικος τι να κανουμε και μην τουσ νομπαρουμε κλπ )

    Κατ αρχας ποιος λαουτζικος;

    σιγά ..Πανε με τις τζιπουρες να φανε τα κοκορετσια
    τους στην εξοχή, να βρωμισουνε τον τόπο και μετα να
    πιουνε και λίγακι Αγιασμα .. για να καθαρθουνε …

    Δευτερον ..Ετσι ακριβώς διασκεδαζει θρησκευτικόπανηγυρικώς και το Κολονάκι. κα λαος και Κολονάκι και τα βορεια προαστια (που λεει ο ..)

    αυτοι που »δεν την βρισκουνε » ετσι με αυτό το εθνοθρησκοκιτς συνοθυλευμα ειναι ελαχιστοι και δεν
    ειναι καθόλου των ..Βορειων προαστιων ..Καθε αλλο

    αυτό (το οτι ειναι των Βορειων αυτοι που ταχα μου τους σνομπαρουνε ειναι αλλος ενας βολικός Μυθος για να στιγματισει ακριβώς οσους αντδρουν στην γενική ξεφτιλα )

    αναλογος με αυτο που ειχαν βγαλει καποιοι αλλοι καποτε : Οι κουλτουριααιοι , ΄΄ οι ‘διαφωτισταδες» που »σνομπαρουνε » την ‘ευχαριστηριακή κονότητα κλπ

    Ποια κοινοτητα βρε; Απο πότε τα τσιφτετέλια, οι σκεμπεδες , τα κοκορετσια τα σπληναντερα τα λαικά στη διαπασών (και ολιγον αγιασμα ναχουμε το
    κεφαλακι μας ησυχο οτι θα πάμε και στον Παραδεισο αμα σκασουμε απο το πολ΄υ φαι» )

    βαφτιζονται »κοινοτητα » και »παραδοση’ε;

    που πάς σενα οποιοδηποτε -ολα τα ιδια , ολα ερημα μες την νεοπλουτιστική μιζερια της παγκοσμιοποιημενης -εθνικ ερημοποιησης – ελληνικό χωριο να κάνεις Πάσχα –

    και ακους παντου στη ΔΙΑΠΑΣΩΝ την ιδια ξεφτιλα Μουσική (και δεν καταλαβαινεις καν τι ακους) και βλεπεις την ιδια, ακριβώς ,παντου , την ιδια ΕΡΗΜΙΑ ππου βλεπεις στις πολεις μας;

    που δεν αφησαμε τιποτε , που τα καναμε ολα
    ρημαδιο και οικοπεδα ,που τα κάψαμε εμεις οι ιδιοι για να τα
    κανουμε οικοπεδα – και ταχα μου μας φταιγανε αν θυμασαι -οι..ασυμμετρες απειλές»

    που Μόνοι μας βγαλαμε τα μάτια μας σαν τον Οιδιποδα αλλά εκεινος τουλαχιστον ηξερε οτι τόκανε

    ενώ εμεις ειμαστε Τυφλοι και νομιζουμε – μεσα στην πιο χαζοχαρούμενη αυταπάτη που καλλιεργει η δικτατορια του Κατιναριατου από την τηλεοραση ,

    οτι Βλέπουμε κιολας;

  8. Συμφωνώ, όμως χρειάζεται διάκριση. Η αλήθεια δεν είναι πάντοτε του Θεού (θεολογικά) ή αλλοιώς και ο Διάβολος αλήθειες λέει..
    Το ότι επισημαίνεις σωστά πράγματα, δεν σημαίνει ότι ενίοτε μέσα σ’ αυτά τα βλαχο-κιτς δεν υπάρχει ΨΥΧΗ.
    Μην υπεισέρχεσαι πάλι σε κατηγοριοποιήσεις περί «κουλτουριάρηδων», «βορείων» κ.α. δεν μ’ ενδιαφέρουν!

  9. ή αλλοιώς και ο Διάβολος αλήθειες λέει.. 🙂
    Ενταξει Μητσο τοπιασα το υπονούμενο 😉

    Σοβαρα τωρα :

    ε
    ναι . Αυτο ακριβώς λέω .

    Και αυτο ακριβώς ειναι το πνευμα των πρωτων δυο σχολιων μου για την Παγκοσμιο εμπορευματοποιηση

    οτι»μέσα σ’ αυτά τα βλαχο-κιτς δεν υπάρχει ΨΥΧΗ.»

    εμπορευμα υπάρχει Καφριλα υπάρχει ,Αυτπάτη οτι ετσι συνεχιζεται η ..παραδοση υπάρχει

    Οχι ομως Ψυχή ..

    ενιοτε βεβαια βλεπεις και καμμια Ψυχή παρατεταμένη μεσα σε ολη αυτή την Δυσοσμη ευωχια καπου να χαμογελά μενα πικρο χαμογελο

    .Ξενο.
    Καποιος Θυμαται..
    μιαν εποχή που δεν ηταν ετσι ..η ..παραδοση.
    Και ειναι σιγουρο οτι οι υπολοιποι -λαικοι και κολωνακιωτες ανοιχτα η κρυφά τον λοιδωρουν :.

    .» Δες τον
    » Ελληνας ειναι μωρέ αυτός; Που ναι οι περηφανοι ελληναραδικοι σκεμπεδες , που ειναι το 4 επι 4
    πουναι τα κοκορετσια του ,πουναι η λεβεντια του..

    Ελα μωρε , κανας μπατιρης θαναι , κανας ξενέρωτος, κανας θολοκουλτουριαρης κανας μαλάκας , κανας Αλβανος που παριστανει τον Ελληνα»…

  10. Ο.Κ. Υπερβάλλεις, αλλά εντάξει δεν πειράζει.
    Πάντως- για να χαλαρώσουμε- σ’ αυτά τα πανηγύρια, έχει και ωραίες καλλίγραμμες ελληνίδες, έστω και κατινοκιτσαρίες…Χα

  11. @ Misha

    Είπαμε να ανεβάσουμε τη συζήτηση, παίρνοντας ως αφορμή τα περίεργα τώρα των ιθαγενών, πολιτισμικά (;) ορθοδόξων. Τώρα μιας και ανακάτεψες, ορθά αν ισχύουν οι καταγγελίες (σου), και το μοναστήρι της Λέσβου, φέρε στοιχεία, ώστε η θεολογική κριτική να έχει πολύ στέρεο έδαφος.

    @ Γαριβάλδι

    Χρειάζεται διάκριση; Βεβαίως. Χρειάζεται και μάχαιρα; Βεβαίως. Συνήθως χρειάζεται μάχαιρα με διάκριση. Και στην περίπτωσή μας αυτό ισχύει. Και όσο καθυστερούμε τη θεολογική, πολιτισμική και εν γένει κοινωνική κριτική, γινόμαστε ΚΑΙ συνυπεύθυνοι ΚΑΙ μέρος οι ίδιοι του προβλήματος και ως πρόσωπα.

    Γιατί (θα) είχαμε τη δυνατότητα να πούμε δυο κουβέντες και (τελικά) το κρύψαμε.

    @ Νοσφεράτος

    Καλά πάει η κουβέντα μέχρι στιγμής, και σ αυτό έχεις συμβάλει με τα δυο ωραία που σημείωσα πριν ΚΑΙ εσύ.
    Πρόσεξε όμως και εσύ το ύφος σου – με το «μπαρδόν» βεβαίως, βεβαίως… – τώρα που στρώνει η κουβέντα στα πιο «υψηλά’, μη γίνει το «μαγαζί μας» λίμπα…

  12. Γιατί; τι εχει το υφος μου;
    εν άσει περιπτωσει βρηκα μια παλια μου αναρτηση καπως σχετική

    http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blog-post_9338.html

  13. ωραίες καλλίγραμμες ελληνίδες, έστω και κατινοκιτσαρίες…Χα

    οι ελληνιδες φίλε

    δυστυχώς – ενώ εχουν ολες τις προδιαγραφες

    (μεχρι να δέσουν τον Γαιδαρο τους )

    ..λόγω ακριβως της καρακιτσαριακής διαβιωσης και διατροφής –

    – αλλά και μιας πολύ συγκεκριμμένης ελληνιδικης νοοτροπίας και παραδοσης (ισως της μονης που εχει απμεινει)

    μετα τα τριαντα και κατι

    και αφου δεσουνε τον Γαιδαρο τους (το μοναδικό ειδος Γαιδάρου που εχει απομεινει στην Ελλάδα των Τζιπουρων και στην εικονα του οποιου αναγνωριζουμε ολοι τον εαυτο μας)

    … Γινονται σχεδόν ολες σαν τον Ζορμπά δε Γκρηκ
    (καλά υπερβαλλω λίγο αλλα δεν πειραζει )

  14. Μόνος έχεις μιλήσει για το δικό σου ύφος: «Τα παίρνεις στο κρανίο» κάπως έτσι…

    Λοιπόν θαυμάσια και προφητική για το πόστ η ανάρτησή σου με τη ζεύξη που έδωσες..

    Ελπίζω να μου επιτρέπεις να αναρτήσω εδώ, κάπως περιποιημένο, ένα απόσπασμα θαυμάσιο, που συνοπτικά διαγιγνώσκει (πως είναι τα αρχαία μου;) ό,τι ακριβώς συμβαίνει:

    «… Τι απομένει από τίς παραδόσεις στην (μετα) νεωτερική κοινωνία. Απομένουν, ή μάλλον επιπλέουν, διάχυτες και απογυμνωμένες από το ιερό και τελετουργικό νόημα που είχαν στις προνεωτερικές κοινωνίες ως συνήθειες – πού με την κανονική επανάληψη τους προσφέρουν ένα υποκατάστατο της ‘’οντολογική ασφάλειας’’ δηλαδή ενός πλαισίου ερμηνείας του κόσμου.

    Απομένει η «παράδοση που είναι απογυμνωμένη από το περιεχόμενο της και εμπορευματοποιημένη μετατρέπεται είτε σε πολιτιστική κληρονομιά είτε σε κραυγαλέα κακογουστιά-μπιχλιμπίδι προς πώληση στα καταστήματα των αεροδρομίων Η βιομηχανία τη παράδοσης την πακετάρει και την ξαναπαρουσιάζει ως θέαμα»…»

  15. ε αμα σ’αρεσε παρε κιαυτό (αλλά να τ περιποιηθεις ετσι; )
    http://nosferatos.blogspot.com/2008/11/h_4356.html
    Υ. Γ απο οτι βλεπω ο Ουραίος ξανακτυπησε ε; κι αυτή τη φορά εφερε και α σκονάκια του..
    ε δεν πειραζει αρκει να μη χωθει κιεδώ ..

  16. Το να παραμεινει ενα επιπεδο συζητησης υψηλα ή χαμηλα εξαρταται απο το υφος εκεινων που συμμετεχουν και απο το ποσο προβοκατορικο ερειστικο, απαξιωτικο και υπεροπτικο ειναι. Οποτε ολοι αναγκαζονται να προσαρμοσθουν ιδιαιτερα αν υπαρχουν και προσωπικοι χαρακτηρισμοι.

    Χαιρομαι για την παραπομπη της Ελευθεροτυπιας. Γιατι με τον πατερα Προκοπιο Πετριδη εχω συνεργασθει στο θεμα της διακονιας των αλλοδαπων και γνωριζομαστε και προσωπικα. Και το ενδιαφερον του δεν ειναι οψιμο. Εδω και περισσοτερα απο δεκα χρονια ειναι διευθυντης στο Οικοτροφειο του Ιδρυματος Νεότητας της Αρχιεπισκοπης στην οδο Κ. Παλαμα 14 όπου φιλοξενουνται αλλοδαποι φοιτητες από διαφορες χωρες του κοσμου και το οποιο περιήλθε στην ιδιοκτησια της Αρχιεπισκοπης ΕΙΔΙΚΑ για τον σκοπο αυτο και με την δική μου ηθικη συμβολη επι ημερων του διευθυντη του Ιδρυματος τ.Μητροπολιτη Κοζανης Αμβροσιου Γιακαλη τον οποιο παραίτησε ο Χριστοδουλος επειδη τολμησε να πει οτι ο καθε Ελληνας Ορθοδοξος-η να παντρευεται από εναν αλλοδαπό-η ωστε να εκχριστιανισθουν τα εθνη.

    Ειχε ξαναβαλει υποψηφιοτητα στην Νεα Ιωνια (για λογους ιστορικων καταβολων) αλλα εξελεγη ο Κωνσταντινος που ειχε από πισω του ισχυρο κυκλο, στην Αττικη (αλλα εξελεγη ο διασημος πλεον Αττικης ο οποιος επίσης ειχε από πισω του υποστηρικτικο κυκλο αλλα και για να παει καραμπολα στην Ζακυνθο ο τ.Δωδωνης Χρυσοστομος) και στην Ξανθη για να κανει εργο με τους Μουσουλμανους της Θρακης.

    Το Χριστοδουλικο περιβαλλον δεν τα σηκωνε αυτα και στην αρχη τον εξωρισε στην Κοζανη για να δωσει τα φιλετα σε δικους τους και εν συνεχεια τον παραιτησε υπο την απειλη καθαιρεσης επι αιρεσει επειδη τολμησε να αναφερει οτι η Εκκλησια εξεπεσε του προορισμου της..

    Το οικοτροφειο μετα την απομακρυνση του Γιακαλη από την διευθυνση νεοτητας παρεμεινε εγκαταλελημενο για 4 χρονια μεχρι που το ξετρυπωσε ο π.Προκοπιος ο οποιος ζει μονιμα στο οικοτροφειο σε ενα δωματιο.

    Εκτοτε για να βοηθησει τους αλλοδαπους φοιτητες τους προσεφερε διαφορες βοηθητικες εργασιες στον Αγιο Παντελεημονα. Σε μερικα ακινητα της εκκλησιας φιλοξενουσε και μερικες μεταναστριες απο την Ανατολικη Ευρωπη συνηθως, ή φοιτητριες αφου το οικοτροφειο ειναι μονο αρρενων.

    Ταυτοχρονα στην οδο Φυλης ενα κτιριο που προοριζοταν για γηροκομειο αποπερατωθηκε μεν αλλα δεν λειτουργησε δε λογω τεραστιων λειτουργικων εξοδων αλλα και λογω αδιαφοριας ιερεων και επιτροπων να εξασφαλισθουν κονδυλια. Στο κτιριο αυτο γινονται μονο τα αναγραφομενα στο άρθρο συσιτια.

    Στο υπογειο παρεκκλησι του ναου γινονται ακολουθιες στην Ρωσσικη γλωσσα για τις αναγκες των Ρωσοφωνων αλλα εχουν γινει λειτουργιες μεχρι και στα Φινλανδικα.

    Το ενδιαφερον του σε καποιους αλλοδαπους αλλα και η μουρμουρα διαφορων Ελληνων ή Ελληνιδων μαλλον αναξιοπαθουσων που συνεχεια εγειραν απαιτησεις για οικονομικη ενισχυση απο το παγκαρι σε συνδυασμο με καποιες επιτροπους που θεωρουν πως το παγκαρι ειναι τσιφλικι τους, έκανε μερικες απο αυτες να βγαλουν την βρωμα οτι ο π. Προκοπιος δηθεν νοιαζεται μονο για τους αλλοδαπους και οτι τις ιδιες τις παραμελει.

    Η αθλια κατασταση γυρω απο τον ναό δεν ειναι σημερινη απλά σημερα εχει φτασει πια στο αμην λογω ανωτερας βιας. Πριν, η αθλιοτητα ωφειλοταν κυριως σε διαφορους ΜΗ αστεγους και ΜΗ αναξιοπαθουντες κατα κυριο λογο νομιμους και στεγασμενους αλλοδαπους από την Ανατολικη Ευρωπη οι οποιοι ειχαν μετατρεψει την πλατεια, την παιδικη χαρα και τον περιβαλοντα χωρο σε σκουπιδοτοπο και ουρητηριο με άπειρα τενεκεδακια μπυρας και σπασμενα γυαλια εκει που παιζαν τα παιδια μπαλα.

    Αλλα και την δημοσιογραφο κα Δεδε γνωριζω διοτι επί δυο χρονια την ψηναμε να μας πουλησει το κλειστο διαμερισμα της στην οδο Ορφανιδου 31 στον πεμπτο όροφο στα Ανω Πατησια με δανειο της Εργατικης Κατοικιας αλλα ηταν λιαν υπερτιμολογημενο για την παλαιοτητα και την κατασταση που ευρισκεται (αφου μερικοι μεσιτες γελαγαν). Κατοπιν αλλαξε γνωμη και δεν το πουλουσε καθολου και ετσι το διαμερισμα παραμενει επί δυο τουλαχιστον χρονια κλειστο.

    Χαρηκα παντως που διαβασα την ευαισθησια της κας Δεδε για αυτες τις δυστυχισμενες οικογενειες που δεν εχουν που να μεινουν και καταφευγουν στα σκαλια της Εκκλησιας.

  17. @Theoprovlitos

    Ο τ.Κοζάνης παραιτήθηκε για άλλους λόγους.
    To ότι γλύτωσε την καθαίρεση οφείλεται και στον συχωρεμένο αρχιεπίσκοπο, ο οποίος τον προστάτευσε ζητώντας την παραίτηση του καθώς ήταν γνωστό τοις πάσι τι συνέβαινε.

    @ΜτΒ

    Για τα περί των εν Θερμή Λέσβου σημείων και τεράτων :

    http://www.emprosnet.gr/Current/?EntityID=84cea3da-19f8-4cac-b55f-00f2d55652b4

    Κάποιοι ψάχνουν ένα ξενοδοχείο Σέρατον στην Κύπρο,μετονομασθέν σε St.Raphael Hotel 🙂

  18. Misha

    Δεν ξερω εαν υπηρχαν και αλλοι λογοι, και εαν οντως υπηρχαν διοτι ο Αμβροσιος ειχε παρα πολλους εχθρους

    Αρκει να σου πω οτι οταν παιδευομασταν να βαλουμε στο χερι το εγκαταλελημενο κτιρο για να γινει οικοτροφειο αλλοδαπων από ενα συλλογο γραιων που το ειχε, το πρωί ο Αμβροσιος τις εψηνε και το ιδιο βραδυ καποιο ανθρωπιδιο επαιρνε τα μελη του ΔΣ των γραιων και τους εβαζε λογια για να μην του το δωσουν, αλλα ενα μελος του ΔΣ τον καρφωσε στον Αμβροσιο.

    Ή παλι οταν συνδιοργανωσαμε ενα συλλειτουργο με ιεραχες από τα Βαλκανια οταν το ΝΑΤΟ ξαναχαραζε τα συνορα η ΕΡΤ ουδεποτε εμφανιστηκε να καλυψει το συλλειτουργο. Μερικα χρονια αργοτερα και σε τυχαια συναντηση ο υπευθυνος της ΕΡΤ του έπιασε ιδιαιτερως και του ζητησε συγγνωμη που δεν εστειλε συνεργειο να καλυψει την λειτουργια διοτι καποιος συγχωρεμενος πλεον καλοθελητης, ενδεχομενως και κατοπιν εντολων τηλεφωνησε στην ΕΡΤ και ζητησε να μην γινει η αναμεταδοση της Λειτουργιας

    Το δε περιβαλλον του Αττικης αλλα και ετερων τινων τον ειχε στην μαυρη μπουκα. Οποτε και εγω ειμαι πολυ δυσπιστος σε διαφορες φημες. Παντως οτι ο Γιακαλης ηταν άντρας, ήταν.

    Ο Χριστοδουλος δεν ξερω αν τον παραιτησε για να τον προστατευσει, αλλα οτι ειχε δρομολογησει Συνοδικο δικαστηριο με αφορμη τις θεσεις του που δημοσιευθηκαν στην Ελευθεροτυπια ειναι γεγονος.

  19. Πολυ ωραία ανάρτηση,
    από έναν άνθρωπο (εσένα, ΜτΒ) που ΖΕΙ τα θέματα αυτά, και ΜΕΝΕΙ (νομίζω) εκεί όπου συμβαίνουν.

    Ετσι κανείς δεν μπορεί να σε κατηγορήσει ότι «είσαι ψεύτικος αντιρατσιστής του καναπέ (και της… wordpress)» !!! hehe

    Επίσης κανένας δεν μπορεί (εκ των πραγμάτων) να σου πει πως… διακατέχεσαι από μίσος κατά των Ελλήνων χριστιανών.

    Τελικά… κανένας δεν μπορεί να σου προσάψει ΤΙΠΟΤΕ. Θα τους στέλνω λοιπόν ΟΛΟΥΣ εδώ, να βρίσκουν το μπελά τους (με την καλή έννοια…) χαχαχα

    Ρε παιδιά, το μόνο που δεν αναφέρθηκε ίσως είναι η θετική όψη της παγκοσμιοποίησης. Των λαών και όχι των κεφαλαίων, και …ούτε καν των λαών, των ΑΝΘΡΩΠΩΝ μέσα στους λαούς του κόσμου. Διότι εγώ μπορώ διαβάζοντας αυτό το κείμενο, ενός Ελληνα σκεπτόμενου αντι-ρατσιστή (γνήσιου, όχι ιμιτασιόν) ΚΑΙ χριστιανού, παρόμοια λογική και παρόμοιες αξίες με ΕΝΑ σωρό ανθρώπους σε ΟΛΕΣ τις χώρες του κόσμου. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΕΣ σκεπτόμενους, ούτε καν απαραίτητα χριστιανούς…

    Καλή η συζήτηση, αλλά… περιέχει και ανθρώπους που δεν εκτιμώ, ούτε κι εκείνοι καθόλου εμένα, οπότε δεν συμμετέχω, Απλώς ήρθα να δώσω συγχαρητήρια.

  20. (να δω) -σόρυ

  21. Διότι…. μπορώ να δω, διαβάζοντας αυτό το κείμενο, ενός Ελληνα σκεπτόμενου αντι-ρατσιστή (γνήσιου, όχι ιμιτασιόν) ΚΑΙ χριστιανού, παρόμοια λογική και παρόμοιες αξίες με ΕΝΑ σωρό ανθρώπους σε ΟΛΕΣ τις χώρες του κόσμου. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΕΣ σκεπτόμενους, ούτε καν απαραίτητα χριστιανούς…

    (διόρθωση πλήρης)

  22. @ omadeon

    Ακριβώς…. Αλλά αυτά τα κάνει ο κόσμος ο .. δήθεν κοσμοπολίτικος, που λειτουργεί ως κισσός, (σύλλογος τοπικός με ελάχιστες άλλες παρουσίες) και το κέρδος της παραμονής της γιορτής με τα … «κλαμπατσίμπανα»….

  23. Προς ΜτΒ:
    Όλα καλά και ωραία παιδιά. Σχολιάστε λίγο για τις λεηλασίες των ορθόδοξων ναών στην Αλβανία, βλ. http://epirusgate.blogspot.com/
    (Ή μήπως είναι εθνικιστικό?)

  24. @ Γαριβάλδι

    Ευχαριστούμε για την (υπεν)θύμιση. Θα μπορούσες να βάλεις ό,τι έβαλα πιο κάτω χωρίς σπόντες.

    Δες χθες το και αθόρυβο: http://tomtb.com/modules/xcgal/displayimage.php?pid=26

    Εξάλλου το θέμα αυτό αφορά την Οικουμενική Ορθοδοξία κατά κύριο λόγο και επομένως δεν είναι εθνικιστικό από τη μεριά μας. Μ’ήπως όμως είναι από την μεριά εθνικιστών αλβανών;

    Λεηλασίες σε ορθόδοξους ναούς στην Αλβανία

    Λεηλασίες σε ορθόδοξους ναούς της Αλβανίας σημειώθηκαν τα ξημερώματα.Άγνωστοι αφού διέρρηξαν την πόρτα μπήκαν στο ιστορικό προσκύνημα των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου στη Μπένια της Πρεμετής.

    Οι ιερόσυλοι αφαίρεσαν αντικείμενα μεγάλης λατρευτικής και πολιτιστικής αξίας, μεταξύ των οποίων, μία εικόνα του Αγίου Νικολάου, ξυλόγλυπτα από το Δεσποτικό κ.λπ. Ακόμη, πήραν το ξυλόγλυπτο ντουλάπι για τα ιερά σκεύη και παραβίασαν το παγκάρι.Ο ναός αυτός αποτελεί παραδοσιακό αρχιτεκτονικό οικοδόμημα στον οικισμό της Μπένια και κτίστηκε αρχές του 18ου αιώνα.Είναι η δεύτερη φορά που λεηλατείται το συγκεκριμένο μοναστήρι. Σύμφωνα με τις Αρχές, οι δράστες ανήκουν μάλλον σε οργανωμένο κύκλωμα αρχαιοκαπήλων.Εξάλλου, τα ξημερώματα σήμερα,αφαιρέθηκαν δύο βημόθυρα από το ναό των Αγίων Πάντων της Χειμάρρας.

    Μερικές ημέρες νωρίτερα κλάπηκαν εικόνες μεγάλης αξίας από το ναό του Αγίου Γεωργίου στους Γεωργουτσάτες της Δροπόλεως, ενώ το περασμένο Σάββατο πυρπολήθηκε, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, ένα παραδοσιακό κτίριο (το παλαιό Σχολείο Θηλέων) της ενορίας της Αγίας Παρασκευής στο κέντρο της πόλεως της Πρεμετής.

    Σε ανακοίνωσή της η Μητρόπολη Αργυροκάστρου αναφέρει ότι «παρά τη συχνότητα με την οποία οι ορθόδοξες ενορίες απογυμνώνονται από τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς, από τις αρμόδιες αρχές ακόμη δεν έχει εντοπιστεί ούτε ένας δράστης, ούτε έχουν ληφθεί τα επιβεβλημένα μέτρα φύλαξης».

    Αναρτήθηκε από epirusgate.blogspot.com στις 3:44 μμ
    Ετικέτες ALBANIA, ΑΛΒΑΝΙΑ, ΝΑΟΙ

    ΠΗΓΗ: http://epirusgate.blogspot.com/2009/07/blog-post_5978.html

  25. Ο.Κ. Δεν το ήξερα ότι είχες γνώση

    (Πάντως η Ορθοδοξία είναι μία, ούτε οικουμενική ούτε εθνικιστική, και αυτό δεν είναι σπόντα…)

  26. @ Γαριβάλδι

    Η Ορθοδοξία είναι Μία, έχει Οικουμενικό Πατριάρχη, έχει πάπα πάσης Αφρικής, Πατριάρχη πασών των Ρωσιών κλπ. Αρα οικουμενική και με .. σποντούλα.

  27. Οι τουρκαλβανοί πλιατσικολόγοι στην παλιά γνωστή τους δράση, αυτή που έκανε ακόμα και τους Οθωμανούς Τούρκους να στραφούν εναντίον τους.

    Παρόλο που δεν είμαι ηπειρώτης αγαπώ πολύ αυτό το ξεχασμένο από τους πολιτικάντηδες κομμάτι του Ελληνισμού και δε μπορώ να ξεχάσω τις αλήστου μνήμης συγκεντρώσεις της ΚΝΕ προς υπεράσπιση του σκληρότερου σταλινικού καθεστώτος στην Ευρώπη,αυτού του Εμβέρ Χότζα.

    Αυτοί που διερρήγνυαν τα ιμάτια τους (αντιεξουσιαστές,κνίτες και λοιπές «δημοκρατικές» δυνάμεις) για την «προσβολή» στο Κοράνι, μόλις πριν λίγες μέρες, σιωπουν επίμονα και αναίσχυντα τόσο απέναντι στις καταιγιστικές αποκαλύψεις για τον Όλυμπο , όσο και τις επιθέσεις σε χριστιανικά μνημεία.

    Μάλλον, γι αυτούς σε σχεση με τους βανδαλισμούς ισχύει το γνωστό «θέλει η λουλού να κρυφτεί κι η χαρά δεν την αφήνει »

  28. MtB,
    Στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης των λαών μέσω καλωδίωσης (κλπ) δεν είναι πλέον εφικτό να κοιτάμε ΜΟΝΟ τις αδικίες σε μία χώρα χωρίς εκείνες της άλλης. Είτε βανδαλίζεται μια ορθόδοξη εκκλησία, είτε ένα π.χ. εβραϊκό νεκροταφείο, το _ίδιο_ ακριβώς ενδιαφέρον οφείλει να επιδεικνύει κανείς, άσχετα με το ότι -βέβαια- έχουμε ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ, σαν άτομα…

    Ετσι και το «παλιό δόγμα» των αντι-εθνικιστών της δεκαετίας 70 έως 80 (περίπου), το ότι «ασχολούμαστε μόνο με το ΔΙΚΟ μας εθνικισμό» έχει καταρριφθεί μέσω… ΟΠΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ ! 🙂

    Οποιος θέλει τώρα να παίξει τη… στρουθοκάμηλο, και να βγάζει το κεφάλι από την άμμο μόνο… κατά βούληση, μπορεί να παίξει σε κάνα… Μίκυ-Μάους το ρόλο εκείνης της αστείας στρουθοκαμήλου που… εκδράμει σαν βολίδα παντού (ΠΩΣ τη λένε ξέχασα…)

    Ετσι διαφωνώ απόλυτα με όσους π.χ. δικαιολογούν συνέχεια τον εθνικισμό άλλων χωρών και καταδικάζουν μόνο της δικής μας, ή και όσους κάνουν ακριβώς το αντίθετο.

    Επίσης θεωρώ κάπως υπερβολική την ενασχόληση με τα γνωστά (και υπαρκτά, βεβαίως-βεβαίως) φανόμενα αύξουσας διεθνούς εμπορευματοποίησης, διότι αυτή η (μονομερής πάλι) ενασχόληση υποτιμάει π.χ. την επανάσταση των peer-to-peer δικτύων, την επικοινωνία της Γνώσης (που σήμερα μπορεις μέχρι και να σπουδάσεις ό,τι θες on-line) και τη διάχυση ανθρώπων, ιδεών, επικοινωνιών.
    Αυτή η πλανητική διάχυση είναι μια ΘΕΤΙΚΗ παγκοσμιοποίηη.

  29. @ Misha

    Αυτά είναι τα παλιά μας κνίτικα…. Περασμένες εποχές μάλλον….

    @ omadeon

    Στα περί εθνικισμών συμφωνώ απόλυτα σχεδόν. Στα περί παγκοσμιοποίησης θέλει καλή ισορροπία (θετικά- αρνητικά)…

    Τους χαιρετισμούς μου εν μέσω ελλαδικού καύσωνα… περιμένω σε ένα υπόγειο για να φύγωωωωωωωωωωωωω, όπότε μέσω οπτικών ινών «επικοινωνώ» με κάποιες λίγες υπάρξεις χχεχεχχεχεχε

  30. Υ.Γ. ΠΡΙΝ το διαδίκτυο….
    τις ειδήσεις τις μαθαίναμε ΕΙΤΕ μέσα από τα κλασσικά ΜΜΕ (τηλεόραση, τύπος) είτε μέσα από καμμιά… περίεργη μαχητική φυλλάδα, που είχε στόχο να ψαχουλεύει το Αλφα ή Βήτα είδος γεγονότων, τις αδικίες τύπου Χ ή Ψ, κ.ο.κ.
    (κι αυτή τη φυλλάδα ελάχιστοι τη διάβαζαν).
    Αποτέλεσμα ήταν, να ΕΙΝΑΙ εφικτή μια στάση του στυλ «δεν ασχολούμαστε με το να σχολιάζουμε τα γεγονότα τύπου Ψ, παρά μόνο σχολιάζουμε τα τύπου Χ, έτσι ώστε να… αφυπνισθεί η κοινή γνώμη στη χώρα μας που βλέπει μόνο τα Ψ».
    Σήμερα, αν κι αυτό εξακολουθεί να ισχύει για όσους έχουν κύρια πηγή ενημέρωσης τα κλασσικά ΜΜΕ (δηλαδη όσους είναι… ΗΔΗ χαμένοι από χέρι και δεν ξερουν ΠΟΥ παν τα τέσσερα)…
    …εν τούτοις ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ για όλους εμάς ΕΔΩ, στο διαδίκτυο. Εδώ ΔΕΝ μπορείς να πεις «προτιμώ να ΜΗ βλέπω το γεγονός τύπου Ψ και να ασχολούμαι με το τύπου Χ». Αυτό κανονικά είναι ΜΟΝΟ για… λεμονόκουπες και εικονικά γιαούρτια, σαν στάση! 🙂
    Ο κάθε ακτιβιστής επομένως πρέπει ΟΛΑ να τα βλέπει, ΟΛΑ να τα λαμβάνει υπ’ όψη, και -εκ των πραγμάτων- να εφαρμόζει ένα «νέο δόγμα», που λέει «Think globally, act locally» (σκέψου πλανητικά, δράσε τοπικά). Αυτό το δόγμα ΚΑΤΑΡΓΕΙ και τους «ιμιτασιόν αντιεθνικιστές», όπως ακριβώς καταργεί ΚΑΙ τον μυωπικό (πάντα) εθνικισμό.

    Χωρίς ένα ηθικό υπόβαθρο ηθικής για ΟΛΟΥΣ χωρίς διακρίσεις και χωρίς εξαιρέσεις, ο κάθε ακτιβιστής καθίσταται σκέτος πονηρός προπαγανδιστής, αν δεν προσέξει λίγο αυτά τα πράματα. Τώρα… ειλικρινείς άνθρωποι (π.χ. χριστιανοί όπως εσύ) είναι ΗΔΗ «θετικά παγκόσμιοι», ακόμη κι αν δεν το έχουν συνειδητοποιήσει. Διότι π.χ. ΑΥΤΟ ΕΔΩ το άρθρο, έτσι και μεταφραστεί, διαβάζεται άνετα από Αμερική και Βενεζουέλα μέχρι και… Κορέα. ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα. Εϊμααστε ΗΔΗ ένας ΕΝΙΑΙΟΣ πλανήτης, είμαστε ΗΔΗ θετικά παγκοσμιοποιημένοι στο χώρο της πολιτικής ηθικής, των ανθρώπινων δικαιωμάτων, κλπ. κλπ. κλπ.

  31. @ omadeon

    κατ αρχήν θετικά και αξιόλογα όσα λες. Σκέψου όμως ότι:

    α) Η επιλογή στο «χάος» του διαδικτύου δεν είναι εύκολη, άρα η συνείδηση πάλι κανονίζει την επιλογή, όπως και την αναχώνεψη.

    β) Στην πληροφόρηση σχεδόν απέχει το κορμί και η καρδιά-συναισθήματα στις σχέσεις που αναπτύσσονται. ταυτόχρονα η πραγματική φύση, κοινωνία και σχέσεις είναι ‘εξω » απ΄αυτό. Άρα το ως μοχλός μπορεί να χρησιμοποιηθεί και νομίζω έτσι χρησιμεύει το διαδίκτυο.

    γ) Ήδη οι πραγματικέ ς εξουσίες παλεύουν γαι τη χειραγώγισή του. Το τι και πόσο θα καταφέρουν έχει σχέση με τις α-λήθεις που διακινούνται μέσα του και τις ποιότητες των συνειδήσεων…

    Ίδωμεν

  32. Αν και… ΔΕΝ νιώθω καλά να… απαντήσω πάαααλι (χεχε) εν τούτοις θάθελα να συνεισφέρω λίγες θετικές σκέψεις στις δικές σου σημαντικές υπενθυμίσεις, ΜτΒ. (Είναι και η ώρα τέτοια, ο καύσων…κάμφθηκε κάπως -χεχε)…

    Ε, λοιπόν (κατ’ αρχήν με ΟΛΕΣ τις ενστάσεις σου συμφωνώ)
    αλλά…
    α) Το «χάος» αυτό που λες, απολύτως υπαρκτό σαν «Υπερφόρτωση Πληροφορίας» απαιτεί και μία αλλαγή της στάσης μας σε πολλά πράματα, καθώς και μια νέα τεχνολογία που ξεδιαλύνει αυτό το χάος πιο γρήγορα

    β) Στην πληροφόρηση ΙΣΧΥΕΙ αυτό που λες, με τη διαφορά ότι όσοι έχουν ήδη ανθρωπιστικές ανησυχίες μπορούν (αντίθετα) να… παθιαστούν ΑΚΟΜΗ περισσότερο, ενώ (από τη θετική πλευρά) είναι εφοδιασμένοι με μέσα για να δράσουν ΜΕΣΑ σε αυτή την πληροφόρηση (όπως ΗΔΗ κάνεις κι εσύ)!

    γ) Οι πραγματικές εξουσίες πράγματι παλεύουν. Η μάχη δεν έχει τελειώσει, ίσως μάλιστα να μην έχει καν αρχίσει η κύρια φάση (όταν θα στερηθούμε ίσως των ελευθεριών που έχουμε ΤΩΡΑ). Γι’ αυτό και η πραγματική πολιτική μάχη είναι ΚΥΡΙΩΣ ΕΔΩ, στο διαδίκτυο, περισσότερο παρά οπουδήποτε αλλού (όσο κι αν αυτό φαίνεται υπερβολικό).

    Ιδωμεν… 🙂

  33. @ omadeon

    ναι, ναι σημαντικές οι παρατηρήσεις σου. Ίσως εδώ μέσα να υπάρξουν τα «χαρακώματα», αλλά επιμένω ότι:

    – «εξω'» είναι ολόκληρος ο άνθρωπος (προσωπικά και συλλογικά)

    – οι ανθρωπιστικές ανησυχίες είναι καλός σπόρος
    , αλλά η άνθισή τους θέλει, «οξυγόνο», «νερό» και … «μέταλλα». …

    Ίδωμεν προσωπικά και συλλογικά.

  34. Αγαπητέ ΜτΒ,
    Σίγουρα η Ορθοδοξία είναι παγκόσμια, όμως συνάμα έχει και την εθνική της διάσταση (είπαμε, η εθνικιστική είναι αίρεση). Αυτή η μείξη υπερ- εθνικού- εθνικού άλλωστε χαρακτηρίζει τις περισσότερες πίστεις (βλέπε Ισλάμ- ούμα, διακρίσεις τοπικές του Βουδισμού κ.α.). Ίσως ιστορικά να είναι αναπόφευκτος αυτός ο συγκερασμός, καθότι ο άνθρωπος πάντοτε είχε και έχει «πατρίδα». Οπότε, και τα δύο παίζουν ισότιμα.
    Όσον αφορά τα περι εθνικισμού και με ricochet σκέψη από τα λεγόμενα του omadeon (μόνο εδώ φαίνεται μιλάμε πολιτισμένα.., δεν πειράζει) και καθώς λες ότι συμφωνείς, να σου πω ότι μόνο όποιος έχει στέρεη πίστη στο τοπικό και στην παράδοσή του, αξιολογεί αρτιότερα και τις ξένες παραδόσεις (νομίζω ότι και σε μορφή τσιτάτου το είχε αναφέρει και ο Παπαδιαμάντης, αν ενθυμούμαι καλώς..). Αυτό σημαίνει ότι όποιος βιώνει στην ζωή και την καθημερινότητά του τον υγιή πλούτο της παράδοσής του μπορεί δημιουργικά «να ανοιχθεί» στην ιδιαιτερότητα του άλλου. Αυτό δε σημαίνει βέβαια αποκλεισμό.
    Για παράδειγμα: όλοι «συγκλονιστήκαμε» από τις καταστροφές των λαξευμένων Βουδών της Μπιαμάν από τούς Ταλιμπάν. Οι φονταμενταλιστές Ταλιμπάν- όσο και να προσπαθούν- δεν είναι φορείς της παράδοσης του τόπου τους (αναλύσεις για την ιδεολογική και θρησκευτική συγκρότησή τους και πως αυτή επηρεάστηκε από την νεωτερική «αίρεση» του ουαχαμπιτισμού, αφθονούν), γι’ αυτό και καταστρέφουν. Εμείς λυπούμαστε, αλλά σαν διεθνής κοινότητα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να στέλνουμε στρατούς και λεφτά. Η λύπη μας δεν μεταφράζεται συνήθως σε κάτι περισσότερο, γι’ αυτό και μένει μετέωρη. Τελικά, οι κάτοικοι της περιοχής που ζούσαν αιώνες μ’ αυτά τα λατρευτικά μνημεία (ακόμη και οι μουσουλμάνοι) εγκλωβίστηκαν σ’ αυτό το εκατέρωθεν αδιέξοδο.
    Και αν με τούς φανατίλες Ταλιμπάν δεν έχουμε σχέση, όμως πρέπει να παραδεχτούμε ότι η μη αποτελεσματικότητα του σύγχρονου κόσμου απέναντι σ’ αυτά και σε παρόμοια φαινόμενα έχει να κάνει και με μία προσέγγιση «αφηρημένου ανθρωπισμού», δηλαδή «απο- εδαφικοποιημένου συναισθηματισμού» και ρητορείας δικαιωμάτων του ανθρώπου.
    Άρα, κατεμέ μόνο η εμφατική βίωση του τοπικού/ εθνικού είναι ασφαλής οδηγός για συνάντηση ουσίας με τον άλλον.
    Έρρωσθο.

  35. @Μανιτάρι, κάποιος κάπου αλλού εξαπολύει ΠΕΡΙΕΡΓΟΥΣ μύδρους (για πρώτη φορά ΕΠΙΣΗΣ) κατά των «μεταμοντέρνων θεολόγων» που… συμμαχούν προδοτικά με τους προδότες της Νέας Τάξης….

    Αν είναι ένα πράμα που δεν αντέχω, αυτό είναι η υποκρισία (και επίσης η συκοφαντία). ΕΧΕ ΤΟ ΝΟΥ ΣΟΥ….

    με τις τελευταίες ΜΠΟΥΡΔΕΣ που έγραψε ο… ξάδελφος του προααναφερθέντος, απλώς μειδιώ. Ο πραγματικός ανθρωπισμός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αφηρημένος, ΟΥΤΕ έχει ανάγκη ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ «ταύτιση με τοπικισμούς και εθνικισμούς».

  36. Aπευθήνθηκα στο φιλόξενο ΜτΒ και όχι σε εσένα. Απλά έπρεπε να σε αναφέρω, καθώς πήρα αφορμή από λεγόμενα σου. Κατά τα άλλα, δεν έχεις επιχειρήματα. Αλλά αυτό δεν με αφορά.
    Δεν απευθύνομαι σε εσένα!

  37. @Γαριβάλδι
    Επειδή ΔΕΝ επιθυμώ να μεταφέρω εδώ το ΜΠΑΧΑΛΟ που δημιουργείς παντού, ξάδελφε του ΜακΜάνους και επειδή έχω ΠΟΛΛΑ να πω, θα το κάνω αλλού, ΔΕΝ θα κάνω καυγάδες εδώ.

    Ειρήνη Υμίν

  38. Κε Γιώργο, Ειρήνη Υμίν.

    Για τα περι «μπάχαλου» στα επιστρέφω.

  39. @Γ.
    Κοίτα, σημασια έχει ΠΟΙΟΣ ΑΡΧΙΖΕΙ.
    Ε λοιπόν, εδώ, ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΑ εγώ.
    ΟΥΤΕ συνεχίζω.

    Η συκοφαντία πάντως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ανεκτή.
    Για το θέμα του μπάχαλου που δημιουργείς ΠΑΝΤΑ εσύ θα υπάρξει ξεχωριστό ποστ στο μπλογκ μου.

  40. Μάλιστα!!! Το ρίξατε στο τσάμικο…

    @ Γαριβάλδι

    Αν θέλεις να πλησιάσουμε κάπως να πούμε πως η Ορθοδοξία λειτουργεί ως αετός με φτερά οικουμενικά, αλλά όταν προσγειώνεται ακουμπά στο πολιτισμικά τοπικό, που δεν είναι πάντα το «εθνικό», χωρίς σε ειδικές ιστορικές περιπτώσεις να αποκλείεται και να είναι για κάποιο χρονικό διάστημα. Όταν αυτό «παγώσει» οδηγεί σε εθνικισμό. Δες στην εποχή μας π.χ. τη σχισματική «ορθόδοξη» εκκλησία στη FYROM….

    @ omadeon

    τελικά μου άρεσε ότι σ’ αυτό τον Τόπο (χεχεχε πάλι τόπος…) ειρηνεύσατε για λίγο…, αλλά φαίνεται κυνηγιόσαστε σαν τους ερωτευμένους που δεν τα … φτιάχνουν τελικά…. χχεχεχεχεχε

  41. Προς ΜτΒ:
    Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο. Επιγραμμάτισες εύστοχα αυτά που ήθελα να πώ.
    Για το άλλο, το σκεφτόμουν το απόγευμα. Ούτε τη σκέψη μου να διάβαζες..χα! Λές τελικά να τα «φτιάξουμε». Μακάρι (ειλικρινά).
    Πάντως και σε αντίθετη περίπτωση, εγγυούμαι ότι δε θα «τραβηχτώ» σε μπαχαλοποίηση εντός του παρόντος ιστοτόπου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: