• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,647 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουλίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιον.   Αυγ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Μια εφ’ όλης της ύλης παρέμβαση της Ι. Μ. του Αγ. Διονυσίου εν Ολύμπω

Περιήλθε στα χέρια μου μια εκτενής, συνολική και σταράτη παρέμβαση απάντηση από την Ιερά Μονή εφ’ όλης της ύλης. Περιλαμβάνει εννέα μικρά κεφάλαια κατά σειρά:

1) Μικρό ιστορικό, 2) Η Μοναστηριακή περιουσία, 3) Οι τίτλοι της περιουσίας του Μοναστηριού 4) Το θέμα των ιδιωτών, 5) Η προτεινόμενη λύση, 6) Διακονήματα – δραστηριότητες της Ι. Μονής, 7) Το Μοναστήρι και το φυσικό περιβάλλον, 8 ) Η θέση του Μοναστηριού, 9) Επίλογος.

xartis-Olympou-imagdion-litoxwro-dion

Πολλά θα μπορούσε να σημειώσει κανείς σ’ αυτή την ενδιαφέρουσα παρουσίαση που θα παρουσιάσω, μάλιστα σε 2 pdf. Χωρίς να θέλω να προκαταβάλλω τη σκέψη σας, να μου επιτρέψετε μόνο να πω μερικές πρώτες σκέψεις τελείως συνοπτικά. Ελπίζω στα σχόλια τα εναύσματα να δώσουν αφορμές για περισσότερα.

Διαβάστε σε δύο pdf (μονοτονικό ή πολυτονικό) την παρέμβαση με τίτλο:

ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ (του εν Ολύμπω) Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ,

ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

Μονοτονικό: I.Moni-Agiou-Dionysiou-en-Olympw-se monotoniki-grafi-ioulios-2009

Πολυτονικό: I.Moni-Ag.Dionysiou-en-Olympw-se-polytoniki-grafi

Α) Με ανάπαυσε εσωτερικά: δεν δικολαβεί, δεν αντιφάσκει, δεν κρύβει, δεν φοβάται και προτείνει στην τοπική και όχι μόνο κοινωνία. Αντίθετα είναι έτοιμοι να αποδεχτούν αιτιολογημένα πιθανά σφάλματα  (αν και δεν γίνεται σε πρώτη ή δεύτερη ανάγνωση).

Β) Θεολογεί παραδοσιακά στο θέμα της περιουσίας: με πολύ λίγα λόγια παρουσιάζει το ρόλο του μοναχισμού και ειδικά στο θέμα της περιουσίας ξεκαθαρίζει τόσο τη χρήση των υλικών αγαθών ορθοτομώντας, αλλά και με έμμεσο τρόπο αποδεικνύει πως η κτήση δεν μπορεί να γίνεται επιθετικά και άνευ όρων (αναφέρει αποζημιώσεις που αρνήθηκε να δεχτεί). Επειδή δεν εμπλέκεται σε διαδικασίες διαπλοκών ή καπιταλιστικών επιθετικών τρόπων κτήσης υλικών αγαθών (όπως σε τάσεις ή και πράξεις οικονομικής εκκοσμίκευσης σε κάποια μοναστήρια), εξηγείται γιατί δεν θίγει άμεσα το θέμα.

agDionysios-en-Olympw-1

Γ) Αναδεικνύει την ιστορική σημασία της Μονής.

Δ) Αναλύει τις σχέσεις με την τοπική κοινωνία χωρίς φόβο και πάθος.

Ε) Φανερώνει πλήρη συνείδηση της οικολογικής σημασίας του εθνικού Δρυμού του Ολύμπου και αποδεικνύει έμμεσα την τεράστια οικολογική πρακτική θεολογία των ορθοδόξων Μονών με τη Φύση και την αποδοχή των ήπιων μορφών παρεμβάσεων.

Στ) Δείχνει τη θαρραλέα στάση απέναντι σε προσπάθειες θεσμικής στην περιοχή (πεδίο βολής, επιθετικές αναπτυξιακές προσπάθειες φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης).

Ζ) Αποδεικνύει και ερμηνεύει συνοπτικά τα βαθύτερα αίτια της προχθεσινής προκλητικής και γελοίας επιθετικής, βίαιης και προσβλητικής συμπεριφοράς ομάδας συμφερόντων.

η) Με βοήθησε να κατανοήσω βαθύτερα το γιατί πολλοί φορείς της νεοελληνικής πολιτικής δεν μπορούν να  «πιάσουν» (όταν δεν διαπλέκονται) τη σημασία του ορθόδοξου (μη εκκοσμικευμένου) μοναχισμού.

Σημείωση: Μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο και σε απλή μορφή στην Αποικία Ορεινών Μανιταριών:   Ι. Μ. Αγ. Διονυσίου εν Ολύμπω

Advertisements

10 Σχόλια

  1. Το κείμενο δημοσιεύεται και στον ιστοχώρο της Μονής
    http://www.imado.gr/monastery/

  2. @ Misha

    Ευχαριστούμε για τη ζεύξη. Απαραίτητη για διερεύνηση και όλου του ιστοχώρου της Μονής.

  3. Συγχαρητήρια,
    βλέπεις τα χρυσόβουλα και η αμφισβήτισή τους άνοιξαν τις ορέξεις πολλών, κι υπάρχουν κι αλλού περιστατικά…

  4. @ Cacofonix

    καλώς τον. Εδώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο σκάνδαλο. και τα προηγούμενα ανοίγουν τις ορέξεις, όχι τα «χρυσόβουλα». Και γι αυτό είμαι … αμείλικτος προς τους διαπλεκόμενους. Χαίρε λοιπόν.

  5. Όσοι από μας είμασταν εκείνη την Κυριακή στο Μοναστήρι μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα το μένος εκείνων των ανθρώπων. Ευτυχώς υπάρχουν και οι υποστηρικτές της Μονής, Λιτοχωρινοί που έχουν και μυαλό και έχουν ευεργετηθεί από το Μοναστήρι πολυτρόπως. Τό μόνο που θάθελα να επισημάνω είναι ότι εκείνη η συγκεκριμένη ομάδα που προκάλεσε τα γεγονότα και την οικτρή εκτροπή στη συμπεριφορά τους έκανα μία τεράστια καμπάνια στην Πιερία, με αφίσες, ραδιοφωνικές & τηλεοπτικές εκκλήσεις των τοπικών ΜΜΕ καθώς και μέ εκστρατείες με αυτοκίνητα που διέθεταν μεγάφωνα στα χωριά της Πιερίας. Αυτοί οι ίδιοι κάλεσαν και τους δωδεκαθεϊστές και προσπάθησαν χρησιμοποιώντας και κάποια ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης να προσελκύσουν και άλλο κόσμο. Τό αποτέλεσμα ήταν να μαζευτούν γύρω στα 100 άτομα συμπεριλαμβανομένων των δωδεκαθεϊστών και του Δήμου του Δίου, ένα γειτονικό χωριό. Πλήρης αποτυχία δηλαδή. Μάλιστα ο Δήμαρχος Λιτοχώρου καθυστέρησε την έναρξη της «διαδήλωσης» γιατί έτρεχε από καφενείο σε καφενείο του Λιτοχώρου προκειμένου να μαζέψει όσο κόσμο μπορούσε γιατί είδε ότι ήταν πολύ λίγοι.
    Κάτι ακόμα που θέλω να πω είναι για τον Δήμο του Δίου επειδή συμβαίνει να γνωρίζω τι τρέχει με αυτούς τους ανθρώπους. Η αρχαιολογική σκαπάνη ανακάλυψε κάποια αρχαία σε αγρούς του Δίου. Ο τότε Νομάρχης Πιερίας ζήτησε από το Μοναστήρι μέσω του Μητροπολίτη να δωρήσει η Μονή ισάριθμης έκτασης κτήματα στους κατόχους των αγρων που απαλλοτριώθηκαν οι αγροί τους. Η Μονή συναίνεσε, ενώ δεν είχε υποχρέωση να κάνει κάτι τέτοιο αλλά, αντιθέτως, έπρεπε να το κάνει το Δημόσιο. Όρισε λοιπόν τα κτήματα που δώριζε και έκανε ένα προκαταρκτικό έγγραφο με το οποίο προτίθετο να δωρήσει τα κτήματα στους ενδιαφερομένους. Ωστόσο δεν μπόρεσε ποτέ να υπογράψει ένα τελειωμένο επίσημο δωρητήριο για τους εξής λόγους. Ο Δήμαρχος του Δίου με το έτσι θέλω πήγε και κατέλαβε όποια κτήματα ήθελε από την πλησιόχωρη ιδιοκτησία της Μονής χωρίς καμιά συνενόηση, αλλά απολύτως αυθαίρετα. Αυτό το πραγμα εκκρεμεί μέχρι και σήμερα. Ο Δήμαρχος έχει την ίδια νοοτροπία με τον Δήμαρχο του Λιτοχώρου και γιαυτό πήρε μέρος στη Διαδήλωση. Μπορείτε να καταλάβετε με τι ανθρώπους πρέπει να συνεννοηθεί η Μονή.

  6. @ Γ Ε

    Απολύτως κατανοητά και συμπληρώνουν το παζλ του γενικότερου προβλήματος στον Όλυμπο. Μια παρατήρηση μόνο: Οι ενδιαφερόμενοι για την επιθετική ενάπτυξη στον Όλυμπο κάνουν και τραγικά πολικά λάθη ουσίας, εκτός όλων των άλλων. Ευτυχώς όμως ο κόσμος της περιοχής έχει περισσότερο Νου απ΄αυτούς…

    Όμως γρηγορείτε. Τα λεφτά και όχι μόνο είναι «πολλά»… Ευχαριστούμε πάντως και εμείς οι μακρινοί για τις πολύτιμες πληροφορίες σου.

  7. Το θέμα είναι πολύπλοκο. Από την μιά οι ετσιθελικές πράξεις του καθενός υπαλληλάκου και κοινοτάρχη που νομίζει ότι είναι δικτάτορας και από την άλλη η αφαίμαξη της ελληνικής γής και η αφαίερεσή της από τους έλληνες. Η μόνη ελληνική γή που απέμεινε είναι η μοναστηριακή, αφού η υπόλοιπη έχει πουληθεί σε ξένες εταιρίες ή έχει υποθηκευτεί.
    Πάντοτε η εκκλησία προστάτευε και βοηθούσε τα μέλη της που είχαν πρόβλημα. Όχι όμως και να γίνουμε θύματα.

  8. @ ιωαννης

    καλώς ήλθες στα σχόλια του ΜτΒ.

    Όντως το θέμα είναι ΣΧΕΤΙΚΑ πολύπλοκο, αλλά το κουβάρι ήδη ξετυλίγεται. Σε λίγη ώρα θα δεις , όπως και όλοι οι αναγνώστες μια ακόμα νέα πλευρά. Είναι η πλευρά που θα κριθούν επί συνειδήσει οι όντως οικολόγοι. Αναμείνατε στο ακουστικό σας.

  9. […] Επ… στο Όχι μάγκες της “ΕΑΡ…manitaritoubounou στο Μια εφ’ όλης της ύλης παρέμβα…ιωαννης στο Μια εφ’ όλης της ύλης […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: