Αρχίζουμε σιγά-σιγά να ξεδιπλώνουμε το κουβάρι του Ολύμπου. Η μεγάλη αναγνωσιμότητα και τα πολλά αποκαλυπτικά σχόλια του προηγούμενου ποστ – Όχι μάγκες της “ΕΑΡ”, δεν είναι όλα για γκρέμισμα – έφερε και νέα στοιχεία για την επίθεση στον Όλυμπο, που είχε ως στόχο την ηθικο-πολιτική διαπόμπευση του Μοναστηριού του Αγίου Διονυσίου.
Το σκηνικό με τις επιθετικές οικονομικές κινήσεις της ηγεσίας του Βατοπεδίου, το πολιτικό σκηνικό που δημιούργησε και η σιχαμάρα της πλειοψηφίας του λαού (αποκορύφωμα οι ευρωεκλογές) έδωσαν φαίνεται το έναυσμα για την πολιορκία του Ολύμπου.
UP DATE, 11-07-2009, ΩΡΑ 12.10: Δείτε το νέο ποστ με τίτλο: Πρόποδες Ολύμπου: Επιχειρηματικά «χαλίκια» ενάντια σε δάσος
UP DATE, 10-07-2009, ΩΡΑ 13.50: Δείτε το νέο ποστ με Μια εφ’ όλης της ύλης παρέμβαση της Ι. Μ. του Αγ. Διονυσίου εν Ολύμπω
Η «πολιορκία» περιλαμβάνει τέσσερα στάδια:
Α) Απομόνωση μέχρις εσχάτων της Ι. Μ. του Αγίου Διονυσίου της εν Ολύμπω, ηθικά, πολιτικά, κτηματικά με ταυτόχρονη ακινητοποίηση του λαϊκού στοιχείου της περιοχής.
Β) Απομόνωση των οικολογικών οργανώσεων και ειδικά του ΠΑΝΔΟΙΚΟ που αντιδρά, υπερασπιζόμενο το Δρυμό, που μέχρι τώρα διαφύλαττε, δυστυχώς για τους επιχειρηματίες, η … Ιερά Μονή.
Γ) Πολιτικό πλαίσιο για επιχειρηματικές μελέτες με επίκεντρο «χιονοδρομικό στον Όλυμπο» και κατόπιν όλων των υπολοίπων … αναπτυξιακών έργων.
Δ) «Δρυός πεσούσης», δημιουργία της «Επτάπολης» από τους δωδεκαθεϊστές. Δεν είναι τυχαίο ότι μαζί τους σε «προμήθεια» σε ΕΓΚΑΙΝΙΑ (”Καθιέρωση”) νεοπαγανιστικού ναού στην Β. Ελλάδα… ήταν μέχρι και ο … Νομάρχης Θεσσαλονίκης!!!
Το ερώτημα είναι: τι κάνουν οι λεγόμενες αντινεοφιλελεύθερες ή αντικαπιταλιστικές δυνάμεις της «Αριστεράς»; Και εννοώ ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κλπ. Αυτό σε επόμενο ποστ.
Σας παρουσιάζω τώρα μερικά από τα στοιχεία που στηρίζουν την προηγούμενη πολιτική μου εκτίμηση.
Ι) Η υπέρβαση του Κανονισμού Εθνικού Δρυμού Ολύμπου :
«Η είσοδος στον Εθνικό Δρυμό επιτρέπεται μόνον από τους υπάρχοντες δρόμους και η κυκλοφορία επιτρέπεται μόνο στα διαμορφωμένα μονοπάτια, από την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου.
Δεν επιτρέπεται:
* H είσοδος χωρίς συνοδό σε παιδιά κάτω των 14 ετών
* H στάθμευση σε άλλους χώρους εκτός των ειδικών χώρων στάθμευσης
* H κοπή δέντρων, η μεταφορά φυτοχώματος, το ξερίζωμα και η συλλογή θάμνων, φυτών ή σπόρων
* Tο άναμμα φωτιάς και η κατασκήνωση στην ύπαιθρο
* Tο κυνήγι κάθε ζώου με οποιοδήποτε μέσο, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους
* H καταστροφή και η συλλογή φωλιών, αυγών ή νεοσσών και γενικότερα η ενόχληση και καταστροφή ειδών της πανίδας
* H πρόσκληση ζημιών σε γεωλογικούς σχηματισμούς
* H ελεύθερη κυκλοφορία οποιωνδήποτε ζώων που συνοδεύουν επισκέπτες
* Ο Εθνικός Δρυμός του Ολύμπου προστατεύεται με ειδική νομοθεσία. Για τους παραβάτες εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν.Δ. 86/1969, του Ν.Δ. 996/1971, και των Νόμων 177/1975, 998/1979, 1650/1986, 2742/1996 και 3044/2002.»
ΙΙ) Πολιτική ακινητοποίηση της ΠΑΝΔΟΙΚΟ (ενέργειες από Αθήνα 1 Φεβρουαρίου 2005): ΟΧΙ Χωροθέτησηση Χιονοδρομικού Κέντρου στον Όλυμπο :
……………………………….
8. Ύστερα από τα παραπάνω προτείνονται τα εξής:
8.1 Να μην εγκριθεί η χρηματοδότηση της οδοποιίας Σπαρμού Ολύμπου από το ΠΕΠ Θεσσαλίας και να γίνει άμεση ανάκληση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων της οδοποιίας αυτής λόγω βασικότατης έλλειψης της ΜΠΕ όσον αφορά την εξέταση των πιθανών επιπτώσεων από τυχόν τουριστικές αναπτύξεις (κάθε είδους) που θα ευνοηθούν από την διάνοιξη και ασφαλτόστρωση της υφιστάμενης οδού, οι οποίες παντελώς αποσιωπήθηκαν.
8.2 Η μελέτη σκοπιμότητας του χιονοδρομικού κέντρου Ολύμπου να μετατραπεί ως προς το αντικείμενο και να περιλάβει μόνον “Δράσεις και έργα βιώσιμης ανάπτυξης στην περιοχή Ελασσόνος” όπως στο Λιτόχωρο.
8.3 Να υπογραφεί τάχιστα η υπό έκδοση ΚΥΑ για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος του Ολύμπου με ρητή απαγόρευση για την δημιουργία χιονοδρομικών κέντρων .
Η ΕΠΤΑΜΕΛΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ 6946-381707, ΒΟΛΙΩΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 6977-686838, ΖΗΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 6977-606820, ΚΑΝΕΛΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 6972-902750, ΚΕΛΛΑΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ 6977-668776, ΜΙΧΑΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 6944-862254, ΠΑΠΑΧΡΥΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 6974-640419).
ΙΙΙ) Δημιουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου,
Όπου όμως: «….Δ) Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΠΕΠ) Θεσσαλίας προχώρησε σε Κοινωνική υποτίθεται Διαβούλευση (6-12-2004) στη Λάρισα για την χωροθέτηση του Χιονοδρομικού Κέντρου Ολύμπου που στην ουσία εξέτασε όπως αναφέρουν τα πρακτικά που διαβιβάστηκαν στις 10-12-2004 στις εφημερίδες εναλλακτικά σενάρια της χωροθέτησης του Χιονοδρομικού κέντρου που αποτελούν και την Α΄φάση της μελέτης σκοπιμότητας που εκπονείται από ομάδα συνεργατών της Αναπτυξιακής Εταιρείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λάρισας (ΑΕΝΑΛ) …» και
«….6. Η μελέτη σκοπιμότητας για την δημιουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου στον Όλυμπο την Α΄φάση της οποίας υπογράφει το γραφείο Γιάννης Μπαϊμπάς και Συνεργάτες (Νοέμβριος 2004) μπορεί να χαρακτηρισθεί όχι απλώς ελλειπής αλλά και αντιεπιστημονική για τους εξής τουλάχιστον λόγους:…»
ΙΙΙΙ ) Δημιουργία της «Επτάπολης». Δείτε όλο το σχεδιασμό σε pdf: Eptapolis-meleti
Filed under: Έρευνες,Όλυμπος,Απαγορεύσεις,Αποκαλυπτικά,ΑΝΤΑΡΣΥΑ,Επτάπολις,Ι. Μ. Αγ. Διονυσίου εν Ολύμπω,ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ,ΠΑΝΔΟΙΚΟ,Πιερία,ΣΥΡΙΖΑ,Φθόγγοι και κραυγές,Χιονοδρομικά Κέντρα,KKE |
[…] To blog “Μανιτάρι του Βουνού” προσθεσε νέα ανάρτηση με περισσότερα στοιχεία: https://manitaritoubounou.wordpress.com/2009/07/09/olympos-dyo-tritos-den-xwra/ […]
Μπράβο παιδιά! Ξεσκεπάστε τους τους διαπλεκόμενους!
Ας μάθει ο Ελληνικός λαός γιατί οι Παγάνες με τους Ευαγγελικούς και τους Δημάρχους τής περιοχής τα έκαναν πλακάκια εναντίον τής Ιεράς Μονής για να φάνε τα φιλέτα!
Προβλέπω να φάνε ξεφτίλα στο πανελλήνιο όλοι αυτοί οι τύποι, μαζί με τους κεφαλαιούχους που τους στηρίζουν για να φάνε το δάσος!
Τα δεδομένα φαίνεται να είναι διαφορετικά από ότι τα παρουσίαζαν οι διαδηλούντες (νεοπαγανιστές,συριζίτες και λοιποί) έξω από το μοναστήρι του Αγ.Διονυσίου.
Κι αυτά είναι τα εξής:
1.Το φυσικό περιβάλλον του βουνού παρέμενε άθικτο όλους αυτούς τους αιώνες της λειτουργίας του μοναστηριού,περιλαμβανομένης της τελευταίας περιόδου κατά την οποία εγκαταβιώνει εκεί η υπό τον π.Μάξιμο Κυρίτση συνοδεία. (ίσως υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις για ορισμένες ενέργειες των μοναχών, ελάσσονος όμως σημασίας. )
Ο κίνδυνος για το βουνό προέκυψε από την πίεση της καταραμένης «τουριστικής αξιοποίησης» η οποία σημαίνει σταθερή διοργάνωση, φολκλορικού χαρακτήρα, παγανιστικών δρωμένων ( με τα οποία οι πλακατζήδες «θεοί» των αρχαίων θα είχαν κατουρηθεί στο γέλιο, αν υπήρχαν ) σε κατάλληλα οργανωμένο μόνιμο χώρο, ανέγερση χιονοδρομικών κέντρων, σαλέ πολυτελείας (αλά Αράχωβα και Άγιο Αθανάσιο Πέλλας), διάνοιξη δρόμων , τελεφερίκ,επέκταση των υπαρχουσών κτηνοτροφικών μονάδων.
Ακόμα και στις περιπτώσεις όταν ορισμένοι μοναχοί ξεφεύγουν και πέφτουν σε λούμπες αποκαλύπτεται ότι κάποιοι «επιχειρηματικοί σύμβουλοι» τους τριβελίζουν το μυαλό με υποσχέσεις για ευρωπαϊκά κονδύλια,ανακαινίσεις, αναπτύξεις κ.ο.κ
2.Φαίνεται ότι η κυριότητα της Μονής επί συγκεκριμένων εκτάσεων θίγει τους σχεδιασμούς κάποιων τοπικών παραγόντων για αξιοποίηση (διάβαζε «τσιμεντοποίηση») του Ολύμπου.
Γι αυτό και θέλουν να διώξουν τους μοναχούς και μετά να ξαμοληθούν σαν τα πεινασμένα γίδια και να μην αφήσουν τίποτα όρθιο στο βουνό.
3.Ο Όλυμπος είναι ένα θαύμα της φύσης.Μοναδικό καλλιτέχνημα.Η επέκταση των καταναλωτικών ανθρωπογενών δραστηριοτήτων θα τον καταστρέψει όπως καταστρέφει και όλα τα βουνά,τις λίμνες και τα ποτάμια της χώρας.
Ακόμη και η ορειβασία έχει τέτοιες στρεβλές συνέπειες όπως αποδεικνύουν οι χιλιάδες τόννοι σκουπιδιών στα Ιμαλάϊα.
Αν υπάρχουν στοιχεία ότι οι μοναχοί του μοναστηριού του Αγ.Διονυσίου στοχεύουν στην αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος στις εκτάσεις που ανήκουν (με το ένα ή το άλλο νομικό καθεστώς) στη μονή, ας καταγγελθούν με συγκεκριμένα στοιχεία.
Μέχρι τώρα όμως τα μόνα χειροπιαστά στοιχεία που βλέπουμε είναι τα μεγαλεπήβολα σχέδια για χιλιάδες τόννου τσιμέντου στον Όλυμπο μέσω «αναπτυξιακών εταιρειών» από αυτούς οι οποιοι διαμαρτύρονταν την Κυριακή !!!
Φαίνεται ότι με τις αμετροέπειες της υπόθεσης Βατοπεδίου άνοιξαν οι ορέξεις κάποιων να αρπάξουν ότι ανήκει σε εκκλησιαστικούς φορείς …«Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά…» που θάλεγαν οι ΕΛΑΣίτες ή «Μάθανε πως …»χανόμαστε», και πλακώσαν κι οι γύφτοι…» κατά το αθυροστομώτερον ….
Αγιασμό για τα παγανά του ΕΑΡ και του ΥΣΕΕ, σύντροφοι, 🙂
@ exel_dim
… «τρώγοντας έρχεται η όρεξη», αλλά και τα στοιχεία από σας τους αναγνώστες και σχολιαστές βεβαίως συστηματοποιούνται.
@ Misha
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μες το σχόλιό σου.Εξάλλου βοήθησες με τα στοιχεία για να αρχίσει να ξετυλίγεται το κο7υβάρι. Ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς.
Θα ήθελα όμως να κάνω δύο παρατηρήσεις:
α) Όντως οι μοναχοί και ιδίως τα ηγουμενοσυμβούλια οφείλουν τη σημερινή εποχή να είναι δέκα φορές προσεκτικότερα από παλιότερα. Γύρω από ο τυρί υπάρχει πάντα και φάκα. Ιδίως σε επιχειρηματικού κλπ ενδιαφέροντος περιοχές, όπως ο Όλυμπος.
β) Η εκτίμησή μου είναι πως στα κόμματα της αριστεράς υπάρχουν πολλές γνήσιες φωνές. Ελπίζω να δουν καθαρά, να απομονώσουν όσους είναι τυφλοί στα επιχειρηματικά και λοιπά συμφέροντα και να συστρατευθούν με τιμιότητα υπέρ της μη επιχειρηματοποίησης του Εθνικού Δρυμού και γενικά των λίγων παρθένων περιοχών, απ’ όπου και αν προέρχονται αυτές οι … επιχειρήσεις. Δεν μπορεί δηλαδή ο όποιος πράσινος καπιταλισμός να καταστρέψει και τους εθνικούς Δρυμούς ή να αποτελειώσει εκείνες τις πολιτισμικές παραδοσιακές δυνάμεις, όταν λειτουργούν οικολογικά και ανθρωπιστικά, για χάριν ιδεολογικών-κοσμοθεωρητικών πίστεων ή αγκυλώσεων.
Προσωπικά ελπίζω ακόμα στις γνήσιες σε μεγάλο βαθμό συνειδήσεις.
Μανιτάρι, μια διορθωση. Η φώτο με τον νομάρχη δεν είναι απο τα «Προμήθεια» αλλα απο ΕΓΚΑΙΝΙΑ («Καθιέρωση») νεοπαγανιστικού ναού στην Β. Ελλάδα…
@ oode
Ευχαριστώ για τη διόρθωση. Από βιασύνη μου… Πάω να το διορθώσω και στο ποστ. Ευχαριστώ.
Βρε τους… αδικημένους από τη Μονή επιχειρηματίες και 12θεϊστές… Πώς μπορούν να είναι τόσο σκληροί αυτοί οι μοναχοί, και να μην δίνουν ένα χεράκι να χτιστεί η Επτάπολις;
@ expaganus
Εδώ δεν έδωσαν οι μοναχοί του Μεγάλου Σπηλαίου στον Αλή Πασά θα δώσουν οι μοναχοί της Μονής αγ. Διονυσίου στους πασάδες επιχειρηματίες και μικρο-εμίρηδες της επταπόλεως; Καλά ο Δίας είχε επτάπολη κεί ή πήγαινε σε πάσα πόλη και έκανε τις δουλείες του – κατά το μύθο;
Για να δούμε ποιοί άλλοι …. Νενέκοι (;) κρύβονται ακόμα πιο πίσω… Να πάνε με πολιτικούς, πολιτισμικούς και οικολογικούς όρους και με πολλαπλές μορφές δημοκρατίας, αν θέλουν να μη τους αποκαλούμε Αλή Πασάδες»….
Περιμένω αύριο τις αντιδράσεις των 5 Μητροπολιτών του νομού Θεσσαλονίκης, των Ορθοδόξων μοναστηριών και αδελφοτήτων του νομού, του Αγίου Όρους, των παπάδων, των θεολόγων, του Ορθόδοξου λαού μπροστά στη πρωτοφανή αυτή προσβολή των Ορθοδόξων Χριστιανών με τη παρουσία ενός εκπροσώπου μας σε εγκαίνια ειδωλολατρικού ναού. Πραγματικά ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ γι’αυτό που βλέπω …
Και εννοώ του εκλεγμένου από το 56% των Ορθοδόξων Χριστιανών του νομού Θεσσαλονίκης νομάρχη Θεσσαλονίκης, ο οποίος πρέπει να δώσει εξηγήσεις στους ψηφοφόρους του … Θα βρεθεί ένας νέος Επίσκοπος Μεδιολάνων ;
@ Νίκος
Όποιος φεύγει από το ταμείο είναι αργά…. Το ζήτημα δεν είναι αυτό. Το ζήτημα είναι να φύγουμε προς τα εμπρός στη σημερινή εποχή, με το πνεύμα της παραδόσεως, να δούμε τον άνθρωπο, την οικολογική ισορροπία, την άμεση δημοκρατία… στη λειτουργία μετά τη Θεία λειτουργία, και στον κοινωνικό όρθρο πριν την επόμενη θ Λειτουρργία, αν μου επιτρέπεται να θεολογήσω λιγάκι…
Την καληνύχτα μου
[…] Περισσότερα στο Μανιτάρι […]
Να κανω το συνηγορο του… διαβολου Ψωμιαδη; Ενας νομαρχης δεν θα επρεπε κανονικα ως αμεροληπτος να παρισταται εαν κλιθει και σε συναξη των Εβραιων ή των Καθολικων; Η ξεφτιλα για μενα δεν εγκειται στο οτι παρεστη εκει αλλα στο οτι κατα τα αλλα το παιζει ultra ορθοδοξος.
Τωρα βεβαιως δεν ξερω τι κυρος και τι υποσταση εχει αυτο το γκρουπουσκουλο ωστε να αποτελει σοοβαρο φορεα στον οποιο θα επρεπε να παραστη ο νομαρχης ως πολιτειακη ηγεσια. Και τελος παντων ποσα ελληνιστικα γκρουπουσκουλα υπαρχουν εν τελει.
Αν κρινω παντως απο το καρακιτσαριο που θυμιζει κατι μεταξυ my big fat Greek wedding και καραεπαρχιωτικη τουριστικη καφετερια ή συνοικεσια του τηλεφως μαλλον η ψηφοθηρικη παρουσια του Ζορρο ηταν απολυτως περιττη. Εκτος ΑΝ, ο Ψωμιαδης ειναι στην πραγματικοτητα….
Ω θεοί! Δεν σας αξιζε τετοια καταντια!
Φυσικά εκεί είναι το πρόβλημα. Το ότι παρέστη σε μια σύναξη ανθρώπων που βρίζουν χυδαία τον Χριστό, την Εκκλησία, το Βυζάντιο, και μας αποκαλούν Ιουδαιοχριστιανούς, αίρεση των Εβραίων και άλλα προσβλητικά, όπως το να αμφισβητούν την ελληνικότητά μας.
Η συμμετοχή του σε εκδήλωση υβριστών των Ορθοδόξων Χριστιανών αποτελεί επιβράβευση των ύβρεων κατά του Χριστού και της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Περιμένουμε τις αντιδράσεις των Μητροπόλεων απέναντι στις προκλήσεις νομαρχών και δημάρχων που δίνουν γη και ύδωρ σε ολιγομελείς αιρέσεις και παραθρησκείες νεοεποχίτικες, τύπου παγανισμού.
@ theoprovlitos
…Καλός συνήγορος για πολιτικάντηδες …
Κοίτα: Η εκδήλωση της καθιερώσεως ειδωλολατρικού ναού δεν ήταν βεβαίως συζήτηση και διάλογος ή πολιτική συγκέντρωση- οπότε θα μπορούσε υπό όρους και προϋποθέσεις να πάει – ήταν αντίθετα βαθιά θρησκευτική αντίληψη περί ζωής. Ήταν μια ακραία μορφή συγκρητισμού και μάλιστα σε περίοδο πολέμου εναντίον της ορθόδοξης πίστης (και0 απ’ αυτή την ομάδα. Και μάλιστα καθόταν δίπλα -δίπλα με τον γνωστό Καλόπουλο. Να βγει και να υποστηρίξει τη θέση του περί συγκρητισμού λοιπόν.
@ Νίκος
Σιγά που θα κινηθούν σε κόντρα εναντίον του Νομάρχη από μια φωτογραφία…. Ερωτήματα δημόσια θα μπορούσαν να κάνουν πάντως… Θα χαλάσει ο .. παναγιώτατος τις πολιτικές του φιλίες όμως; Αμφιβάλλω….
@Νικος
Μην περιμενεις αντιδρασεις. Η κοινωνια μας διαλυεται και κατακερματιζεται και εκ των εσω και εκ των εξω. Σχεδιασμος ειναι αυτος ωτσε η παγκοσμιοποιημενη υφηλιος να Αμερικανοποιηθει απο ΚΑΘΕ αποψη με μανδυα την «δημοκρατία» και αιχμη του δορατος τα «ανθρωπινα δικαιωματα». Εχουμε περασει ασυζητητι στην εποχη της δικτατοριας των μειονοτητων οπου οι πλειοψηφιες καπελωνονται και φιμωνονται με διαφορα ευρηματα και τεχνασματα.
Απο θρησκευτικες σεκτες που συνεργαζονται αριστα μεταξυ τους προκειμενου να διαλυσουν καθε τροπο κοινωνικης αυτοάμυνας και συνοχης ως «αντιδημοκρατικης» και εν συνεχεια να επιδοθουν σε ενα προσυλιτιστικο πλιατσικο, από σεξουλικα και ψυχικα διεστραμενους που επιδιωκουν να εισαγαγουν με το νομο το βιτσιο τους στις επόμενες γενεες με στοχο τον πνευματικο θανατο και τον βιολογικο εκφυλισμο του ανθρωπινου ειδους από εθνικες μειονοτητες που αναδεικνυονται σε μοχλο μανιπουλαρισματος ολοκληρων εθνων (Βοσνια, Κυπρος, «Σλαβομακεδόνες») από θρησκευτικες μειονοτητες που ειτε αναδεικνυονται είτε δημιουργουνται με μια νεα, ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ και επιφανειακα ειρηνικη εισβολή συντηρητικων μουσουλμανων μεχρι επιθετικων Ισλαμιστων που δεν εχουμε ξαναδει απο την εποχη της κατακτησης της Ιβηρικης χερσονησου απο τους Άραβες και των Βαλκανιων από τους Οθωμανους κλπ κλπ.
Και μεσα σε ολα αυτα εχουμε να κανουμε με εναν αποπροσανατολισμενο οχλο που εχει λαλησει άλλος από την καλοπεραση και αλλος από την ανεχεια και γι αυτο στις εκλογες πηραν τις παραλιες αφου πλεον σταματησαν να φοβουνται ολα αυτα που θα γινουν γι αυτους χωρις αυτους και οδευουν ως προβατα επι σφαγη.
Οι μονοι που λειτουργουν συλλογικα και συγκροτημενα ειναι αυτοι που ακονιζουν τα χατζαρια τους και τα παπαγαλακια τους.
@Μανιταρι
Ναι ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ του Καλοπουλου, του γυρολογου των καναλιων. Βεβαιως η Ελληνορθοδοξη μασκα του νομαρχη ειναι απατη.
Απλα προσπαθω να γινω οσο πιο αντικειμενικος ή ουδετερος μπορω να ειμαι ΟΧΙ στο να υπερασπιστω τον Ψωμιαδη αλλα στο να διερευνησω ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ στο πια ειναι τα υγειη ορια οπου η Πολιτειακη Αρχη θα πρεπει να παρευρισκεται σε εκδηλωσεις αλλων θρησκευματων, για να μην μας κατηγορουν αλλοδοξοι, αθεϊστες ή ετεροδοξοι οτι εχουμε μετατρεψει την πολιτεια σε προτεκτορατο της Ορθοδοξης Εκκλησιας.
Αυτο ειναι ενα θεμα προς συζητηση το οποιο ισως να μπορουσες να ανδειξης σε μελλοντικη αναρτηση. Δηλαδη την ΥΓΙΕΙΗ θεση της πολιτειας ωστε ουτε να μας καπελωνουν οι θρησκευτικες μειονοτητες και να μας αποχριστιανιζουν αλλα ουτε να αισθανονται πως ασφικτιουν σε ενα «Ελληνορθοδοξον» περιβαλλον σαν πολιτες β κατηγοριας.
@ theoprovlitos
Έχεις απόλυτο δίκιο στο ερώτημά σου. Και με μεγάλη ειλικρίνεια το θέτρεις, όχι για να μη κατηγορούν μόνο, αλλά προσθέτω, για λόγους αλήθειας επί της όντως ζωής. Αν βοηθήσετε και οι σχολιαστές μπορεί να βγει μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση επί του θέματος.
Υστερόγραφο: Ήδη επεξεργάζομαι τη σημερινή ανάρτηση. Έχω την πολύ ενδιαφέρουσα άποψη της Ι. Μονής Αγ. Διονυσίου εν Ολύμπω στα χέρια μου. Αναμείνατε στο ακουστικό σας.
Συμφωνώ με τις αναλύσεις και του Θεοπρόβλητου και του Μανιταριού.
Το ζήτημα είναι καθαρά συγκρητιστικό, δηλαδή το τι μηνύματα περνάει στο μέσα Έλληνα πολίτη η παρουσία ενός εκλεγμένου νομάρχη σε εγκαίνια ειδωλολατρικού ναού, παρέα με ανθρώπους που έχουν εξαπολύσει πρωτοφανείς επιθέσεις εναντίον όλων των Ορθοδόξων Χριστιανών, αμφισβητώντας την ελληνικότητά μας, υβρίζοντας σκαιότατα τον Ιησού Χριστό, τα ιερά και όσια, τη Βυζαντινή Ιστορία, κεκοιμημένους Επισκόπους και Αγίους.
Τα ήξερε αυτά ο Νομάρχης. Και παρόλα αυτά παρέστη, κάνοντας τους έμμεση διαφήμιση, ότι-δηλαδή-δεν είναι κάτι κακό να είσαι και έτσι και αλλιώς… Αφού τους κάνει τεμενάδες, ας μείνει μαζί με τους … 30 του Καλόπουλου και των Προμηθείων.
Τα «Προμηθεια» έχουν καμμια σχεση με τις… προμηθειες; Ετυμολογικα εννοω 😀
@ Νίκος
Προσωπικά δεν θα είχα αντιρρήσεις, υπό όρους και προϋποθέσεις τη συμμετοχή σε πολυποίκιλους διαλόγους, αν την θεωρεί σημαντική ο οποιοσδήποτε – και ο νομάρχης. Η συμμετοχή όμως σε καθιέρωση ναού δεν είναι διάλογος. Όσον αφορά τους ψήφους, «βρείτε τα» αν μπορείτε όσοι μένετε εντός ή στα πέριξ της Θεσσαλονίκης.
@ theoprovlitos
Είναι δυνατόν να μην έχει. Αλλά εκ του αποτελέσματος κρίνοντες μπορεί και να έχει. Σίγουρα όμως θέλει το … Σαραντάκο του το θέμα.
[…] στο Μια εφ’ όλης της ύλης παρέμβα…manitaritoubounou στο Όλυμπος: στους δύο τρίτος δεν…theoprovlitos στο Όλυμπος: στους δύο τρίτος δεν…Νίκος στο […]
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί
Διάβασα με προσοχή τα σχόλιά σας .
Σέβομαι τις απόψεις όλων .
Αν μου επιτρέπετε μια μικρή υπενθύμιση , ειδικά προς τον άγιο ηγούμενο της ιεράς μονής Αγίου Διονυσίου.
Ο Ιησούς είπεν :
»Ο έχων δύο χιτώνας να δίνει τον ένα» .
Τα ΜΜΕ κατηγορούν τον άγιο ηγούμενο ότι έχει 50.000 χιτώνες (στην προκειμένη περίπτωση στρέμματα γης ) και επιθυμεί να αφαιρέσει από τους χωρικούς τους χιτώνες τους (στην προκειμένη περίπτωση 4700 στρέμματα γης ),δεν υιοθετώ τις κατηγορίες των ΜΜΕ ,αλλά επειδή εμείς στην Κεφαλονιά έχουμε Μητροπολίτη που είναι πρωταθλητής σε τέτοιες ιστορίες στενοχωρήθηκα πολύ που δεν δίνουν στην εποχή μας οι ιερωμένοι το καλό παράδειγμα μέσα στην κοινωνία.
@ Fragiskos Tselentis
Καλώς ήλθες!
τα περί -ατομικών ή συλλογικών – χιτώνων τα γνωρίζομε. Τους χιτώνες λοιπόν τους δίνουμε οι ίδιοι σε μη έχοντες και όχι σε κεφαλαιούχους, κομπιναδόρους ή επιχειρηματίες διαπλεκόμενους.
Το ότι δίνουμε από τους δύο τον ένα, σημαίνει ότι κρατάμε τον ένα. Εάν δώσουμε λοιπόν το ένα μετά πρέπει να δώσουμε και το μισό και ούτω καθεξής. Τώρα ομιλούμε για Όλυμπο και όχι για Κεφαλλονιά. Για διάβασε λοιπόν στο ακριβώς επόμενο ποστ τι έχει κάνει το συγκεκριμένο μοναστήρι, και μετά δώσε του συγκεκριμένη πρόταση. Εξάλλου δεν είναι γη καλλιεργήσιμη αυτά που λες, αλλά δάσος…. Δάσος που κάποιοι κεφαλαιούχοι ορέγονται. Το αποδέχεσαι αυτό;
(Αν το αποδέχεσαι δεν ομιλούμε την ίδια γλώσσα… Αν δεν το αποδέχεσαι τότε μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση.)
Κατόπιν διάβασε και το μεθεπόμενο, δηλαδή σημερινό ποστ και βάλε το χέρι στην καρδιά και απάντησε…
Υστερόγραφο: Ελπίζω στη καθημερινή πρακτική σου να κάνεις και εσύ παρόμοια σε ατομικό επίπεδο με αυτό προτείνεις.
manitaritouvounou
δεν σου αρέσει να διαβάζεις απόψεις διαφορετικές από τις δικές σου και έτσι ,χίλια δίκια να έχεις ,όταν φορτώνεις με »κοσμητικά» όσους διαφωνούν μαζί σου χάνεις από το δίκιο σου .
Όποιος δεν συμφωνεί μαζί σου δεν μιλάει Ελληνικά ;
Τα επίθετα »παγανά» ,»παγανιστές » , »συριζίτες» μου θυμίζουν τα αλήστου μνήμης πιστοποιητικά εθνικοφροσύνης .
Τις ιστορίες περί Οθωμανών και Πασάδων άστε της για τους Ιστορικούς γιατί βρωμάνε πάρα πολύ .
@ Spyros Konidaris
καλώς τον.
Αν δεν ήθελα να διαβάζω διαφορετικές απόψεις, δεν θα άφηνα τα σχόλια ελεύθερα. Άλλο λοιπόν αυτό και άλλο να σχολιάζω τα σχόλια.
Ή μήπως θεωρείς ότι πρέπει να μένουν ασχολίαστα; Δεν θα ήθελα να πιστέψω ότι εννοείς αυτό. Τι εννοείς λοιπόν;
δεν αμφισβήτησα τις δημοκρατικές σου ευαισθησίες, αλλά σχολίασα το πολύ τσαντισμένο ύφος σου και πρό πάντων τα κωσμητικά επίθετα …
@ Spyros Konidaris
Ακόμα δεν κατάλαβα. Ποια είναι τα (προσβλητικά) κοσμητικά επίθετα και σε ποιόν τα απηύθυνα;
«Πολύ τσαντισμένο» ύφος; Μα που το είδες; Δεν έχω καταλάβει ακόμα κάτι. Μπορείς να με βοηθήσεις…
Ορισμένα επίθετα ήδη τα έγραψα ,όσο για το ύφος αν από μόνος σου δεν το καταλαβαίνεις εγώ δεν μπορώ να σε βοηθήσω .
Τέλος πάντων
Εύχομαι Καλό ΣαββατοΚύριακο
@ Spyros Konidaris
μάλλον δεν διάβασες καλά. Τα επίθετα σχολιαστών ανήκουν υποχρεωτικά ΚΑΙ στον … admin; Αυτό πρώτη φορά το ακούω στο νετ. Τι να υποθέσω άραγε;
ΥΓ Ανταποδίδω τις ευχές, αλλά θα ήθελε πριν αποχωρήσεις μια ακόμα διευκρίνηση. Θα ήθελα όντως το ΣαβατοΚύριακό μου να έχει όσο γίνεται λιγότερες γκρίζες ζώνες.
Αν πράγματι μένεις κοντά στον Όλυμπο είμαι βέβαιος ότι θα περάσεις ένα ωραίο Σαββατοκύριακο.
@ Spyros Konidaris
Αντεύχομαι, αλλά να ξέρεις ότι μένω εδώ και δεκαετίες στην Πάτρα…
αν όμως ,λόγω ηλικίας , δεν ξεχώρισα τα δικά σου κείμενα από άλλων σχολιαστών , τότε ζητώ συγγνώμη.
Τότε είμαστε γειτόνοι !!!
@ Spyros Konidaris
… σχωρεμένος γείτονα και καλό Σαββατο-Κύριακο!
@MτΒ
Πολλές κλωστές οδηγούν στον ίδιο μαμώνειο μίτο:
«Αίσθηση προκαλεί το τελευταίο διάστημα το θέμα που απασχολεί έντονα την κοινή γνώμη και τον τύπο του νομού Πιερίας, αλλά και οι τοποθετήσεις αιρετών και μη του γειτονικού νομού, που κάνουν λόγο για την προοπτική αξιοποίησης της άλλης πλευράς του Ολύμπου, με την κατασκευή και άλλου χιονοδρομικού κέντρου στο νομό Πιερίας, τη στιγμή που ήδη ολοκληρώνεται ο δρόμος «Σπαρμός – Βρυσοπούλες» στην παρολύμπια περιοχή της Ελασσόνας.
Ο δήμαρχος Λιτοχώρου δημοσιοποίησε ότι είναι θετικός στο ενδεχόμενο δημιουργίας Χιονοδρομικού Κέντρου στην περιοχή του, με συγκεκριμένες παρεμβάσεις. Όπως ο ίδιος ανακοίνωσε πρόσφατα, υπάρχει έτοιμη μελέτη η οποία έχει εκπονηθεί πριν 3 χρόνια και η οποία προβλέπει τη δημιουργία χιονοδρομικού κέντρου και την ανάλογη χρηματοδότηση. Η μελέτη κάνει λόγο για κατασκευή χιονοδρομικού σε υψόμετρο 2.300 μέτρων και πάνω, και οι πίστες του θα μπορούν να λειτουργούν από το Σεπτέμβριο έως το τέλος Μαΐου. Η παρέμβαση προβλέπεται, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη, στη νοτιανατολική πλευρά, στην περιοχή «Λιβαδάκι». Θα ξεκινά από την περιοχή «Σκανδαλιάρα», σε υψόμετρο 1.000 μέτρων περίπου, όπου εκεί θα δημιουργηθούν κάποιοι πυλώνες και πάει με κλειστό βαγονάκι επάνω, και από εκεί και πάνω θα αρχίσει να δημιουργείται το χιονοδρομικό.
«Εκείνο που αποδίδει είναι να γίνει επαφή με τους αρμόδιους και να πειστούν και αυτοί. Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να πειστεί πρώτα η κοινή γνώμη, και όχι μόνο του Λιτοχώρου, αλλά της ευρύτερης περιοχής, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν και αντικρουόμενα συμφέροντα…», δηλώνει ο δήμαρχος Λιτοχώρου κ. Αθανάσιος Τσιφοδήμος, που προχωρά ακόμη πιο πολύ: «Για παράδειγμα, υπάρχει χιονοδρομικό κέντρο, δίπλα και παραδίπλα. Η Αθήνα για παράδειγμα κάνει σκι στον Παρνασσό και παραθερίζει στην Αράχωβα το χειμώνα. Για να πάει ένας Αθηναίος ακόμη και από τα βόρεια προάστια χρειάζεται 3 ώρες για να πάει στην Αράχωβα. Τρεις ώρες χρειάζεται και για το Λιτόχωρο πλέον. Και μάλιστα από ένα καλύτερο δρόμο. Γιατί λοιπόν να μην έρθει σε εμάς. Και μιλώ για την Αθήνα, δεν μιλάω για τη Θεσσαλονίκη η τη Βόρειο Ελλάδα η τους ξένους που τον ξέρουν τον Όλυμπο. Θα μπορούσε ο Όλυμπος να θρέψει όχι μόνο το Λιτόχωρο, αλλά και όλο το νομό…».
Τελικά, η επιζητούμενη και πολυσυζητημένη αξιοποίηση του Ολύμπου περνάει μέσα από το Λιτόχωρο (…πάλι από το νομό Πιερίας) και …όχι από την Ελασσόνα;
Το θέμα «τρέχει» και σίγουρα μας αφορά όλους, Ελασσονίτες και μη… »
http://www.elassona.com.gr/news/content/view/39/2/lang,el/
Μένει να δούμε τα τοπογραφικά της περιοχής για να φανεί κατά πόσον οι εκτάσεις της μονής εμποδίζουν τα σχέδια των αρπακτικών.
σημείωση:ο δήμαρχος του Λιτόχωρου εκλέγεται με τη ΝΔ
@ Misha
Μπράβο!! Μάζευε και ας και ρώγες από εδώ και πέρα.
Ήδη λοιπόν έχουμε τρία άκρως άναρχα και εμπορευματοποιημένα «αναπτυξιακά» δεδομένα: Χιονοδρομικό, επέκταση αμμορυχείου στους πρόποδες, Επτάπολη με τεράστιες εγκαταστάσεις. Από την άλλη μεριά συλλογικό υποκείμενο, δηλαδή ένα παραδοσιακό Μοναστήρι που έχει στην ψιλή του κυριότητα κάποιες εκτάσεις και δάση, τα οποία ούτε δέχτηκε να ανταλλάξει με σοβαρές αποζημειώσεις και διατηρεί όχι απλά σε αειφορία, αλλά σχεδόν σε παρθένα κατάσταση.
Εάν παραδοσιακοί, ριζοσπάστες οικολόγοι, αντικαπιταλιστές αριστεροι δεν συμμαχήσουν τότε η μάχη θα είναι αμφίρροπη. Εάν συμμαχήσουν θα ηττηθούν οι δασομάχοι.
TYXAIA ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ το παρακατω στιχουργημα που ειχα γραψει σε αναλογον περιστασιν :
—————————————————
Αραγες Δωδεκα θεοι θα ερθουν με Χλαμύδες
και πλήθη αλλαλαζοντα θ’ουρλιάζουν στις κερκίδες ;
Μηπως θε ναρθει ο Ηρακλής ; Μην ο Θεός ο Δίας ;
Μηπως αγαλματα ξανά θα φτιαξει ο Φειδίας;
Μη ταχα βγει ο Ποσειδών απο την παραλία
Να τύπτει με την Τριαινα τον καθε Μητραλοία ;
Μη πεσει ο Μεγα Αλέξανδρος από τον Βουκεφάλα
ενώ ο Πανικας τραγουδα παλι την ”Μαντουβάλα ”;
Καμμια φορα στην πόλη μου με πιάνει απελπισία
που βλεπω να βυθιζεται βαθια στην αφασια
Απο την μια ο Ανθιμος, απο την αλλη ΒΛΗΜΑ
πειτε μου …τι καλό θα βγει μεσα σε τετοιο Κλίμα;
το καλό με τον νομάρχη βρίσκεται στο ότι ορισμένοι χριστιανοί εναντιώνονται σ’ αυτόν μόνο όταν θίγει το θρησκευτικό τους κριτήριο. αλλά δε θα έπρεπε να κάνουν έτσι, για πολλούς λόγους. ένας μόνο εξ αυτών είναι: να μην ταυτίζονται από το λασκαρατιστάν με τον κ. νομάρχη
@ Γιάννης
Χαχαχαχχαχαχα Αποκωδικοποιισέτο. Μόνο οι βαθιά «μυημένοι» κατανοούν τι έγραψες…
μανιτάρι,
χρειάζεται αποκωδικοποίηση; εννοώ ότι ούτε πολιτικά ούτε θρησκευτικά είναι ορθή η εναντίωση στον συγκεκριμένο νομάρχη εκ μέρους χριστιανών μόνο όταν/επειδή αυτός (ή ο άδωνις) γίνεται φιλοαρχαιολάτρης.
[…] Όλυμπος: στους δύο τρίτος δεν χωρά […]
[…] Πηγή manitaritoubounou.wordpress.com […]
Προς τον συντάκτη του άρθρου:
Μόλις τώρα είδα το άρθρο σου και τα σχόλια των αναγνωστών. Αν το ενδιαφέρον σου για τον Όλυμπο είναι ειλικρινές, θα πρέπει να φροντίζεις ώστε η ειλικρίνεια αυτή να διαχέεται σε κάθε σημείο και σε κάθε αναφορά των γραφομένων σου.
Δεν διακρίνεται όμως κάτι τέτοιο όταν συγχέεις εμμέσως τις γιορτές των «Προμηθείων» και αμέσως τους «δωδεκαθεϊστές» με τα διάφορα σχέδια για την οικονομική εκμετάλλευση του Ολύμπου. Αν ωστόσο είσαι ειλικρινής αλλά κακά πληροφορημένος, σε πληροφορώ ότι ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ δεν έχει το σωματείο «Όλυμπος» (και τα σχέδια «Επτάπολις» που αναφέρεις), ούτε με τις γιορτές των Προμηθείων ούτε με… δωδεκαθεϊστές. Το ποια και τι είδους επιχειρηματικά συμφέροντα αντιπροσωπεύει το εν λόγω σωματείο, είναι πανεύκολο να το διαπιστώσει κανείς ρίχνοντας μια ματιά στην ιστοσελίδα του.
Οι γιορτές των Προμηθείων, οι άνθρωποι που τα διοργανώνουν αλλά και εν γένει ο ελληνοπρεπής χώρος (στις γραμμές του οποίου βρίσκονται και χιλιάδες συμπολίτες μας που τιμούν τα νομιζόμενα των προγόνων μας), δεν έχουν ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ είτε με το εν λόγω σωματείο, είτε με την «Επτάπολις» είτε με οποιαδήποτε οικονομικά, επιχειρηματικά κλπ συμφέροντα. Οι γιορτές δε των Προμηθείων που διοργανώνονται με μεγαλοπρέπεια κατ’ έτος στον Όλυμπο, εκτός του ότι αναδεικνύουν τις αξίες των προγόνων μας, αποτελούν επίσης μια οικονομική ανάσα για τους επαγγελματίες της περιοχής από τους χιλιάδες επισκέπτες των γιορτών. Εκ των πραγμάτων αλλά κι από πεποίθηση, πρόθεσή μας είναι να συμβάλλουμε στη διαφύλαξη του Ολύμπου από οποιαδήποτε κακοποίηση στο όνομα της δήθεν «ανάπτυξης».
Το να συγχέεις (εσκεμμένα;) τα Προμήθεια αλλά και όσους τιμούν την αρχαία λατρεία με επιχειρηματικά συμφέροντα που ορέγονται να κερδοσκοπίσουν στις σάρκες του Ολύμπου (χωρίς μάλιστα την παραμικρή διασταύρωση των πληροφοριών σου), είναι αντιδεοντολογικό, ανεπίτρεπτο και στα όρια της εξαπάτησης του αναγνωστικού κοινού. Διότι προκαλεί την μήνι άσχετων και απληροφόρητων ανθρώπων (πράγμα οφθαλμοφανές από τα σχόλια των αναγνωστών) ενάντια σε συνανθρώπους τους χωρίς κανένα λόγο, απλώς μόνο και μόνο επειδή παραπλανήθηκαν.
Γιώργος Φωτεινός
Καλλιτεχνικός επιμελητής των Προμηθείων
@ Γιώργος Φωτεινός
Εύχομαι να αποδειχτεί ότι έχεις δίκιο, όσον αφορά τη φυσιογνωμία του Ολύμπου.
ΥΓ: Δεν έχουμε την αίσθηση εσκεμμένων αποψεων, αλλά στοιχείων και πληροφοριών με επίκεντρο ένα ιστορικό Μοναστήρι. Και επιδή έχει περάσει ο κουρνιαχτός ας αφήσουμε τον Όλυμπο και τους ανθρώπους εκεί στην … ησυχία τους, εκτός και αν…. διαψευστούμε.