• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,647 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουνίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Μάι.   Ιολ. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Aναμονή του 40% του λαού για πολλαπλές εξελίξεις!!!

– Είχαμε λοιπόν δύο μικρούς νικητές, δηλαδή τα συστημικά κόμματα ΛΑΟΣ και   Οικολόγους – Πράσινους, που είχαν πραγματική άνοδο σε απόλυτους αριθμούς, σε ποσοστά και ένα ευρωβουλευτή.

– Καταγράφτηκε μια μη ήττα του ΠΑΣΟΚ (μείωση σε απόλυτους αριθμούς της τάξης του 1.000.000  και θετική διαφορά 4,35% από τη Ν.Δ.).

– Εκφράστηκε μια βαθιά αποδοκιμασία της κυβέρνησης της ΝΔ (και σε απόλυτους αριθμούς της τάξης των 1.300.000,  σε ποσοστά  της τάξης  του 10%, σε ένα Ευρωβουλευτή και βλέπει για πρώτη φορά την πλάτη του ΠΑΣΟΚ κατά 4,35%).

– Καταγράφτηκε πλήρως η αδυναμία και των τριών χώρων της αριστεράς να αποτελέσουν εναλλακτικές πολιτικές συνιστώσες μεταδίδοντας νέο πολιτισμό, όραμα, στόχους και πολιτική δύναμη στα πληβειακά στρώμματα, στη νέα γενιά, στους μετανάστες και κατοίκους τοπικών κοινωνιών.

Η αντιπροσωπευτική δύναμη όλων των προηγουμένων πολιτικών φορέων εκφράστηκε μόνο από το 60% των ζώντων πολιτικών υποκειμένων, επομένως υφίσταται ένα 40% μέσα από το οποίο τελικά θα φανεί το είδος των αναμενόμεων νέων πολιτικών εξελίξεων. Έτσι λοιπόν θεωρώ ότι έκλεισε το κεφάλαιο «ευρωεκλογές 2009». Για να δούμε όμως αναλυτικότερα τα αποτελέσματα:

Ι) Όλα τα κόμματα της αριστεράς (ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κλπ) ηττήθηκαν και στα τέσσερα επίπεδα:

Α) Δεν απορρόφησαν την αποδοκιμασία της κυβέρνησης.

Β) Δεν αύξησαν τα ποσοστά τους σε σχέση με τις προηγούμενες Ευρωεκλογές του 2004, ούτε σε σχέση φυσικά με τις εθνικές εκλογές του 2007.

Γ) Είχαν τρομερές απώλειες σε απόλυτους αριθμούς.

Δ) Έχασαν (ΚΚΕ) ή δεν κέρδισαν, ενώ το θεωρούσαν σχεδόν βέβαιο, επί πλέον Ευρωβουλευτή (ΣΥΡΙΖΑ).

ΙΙ) Η αποδοκιμασία στα έξι τελικά ευρω-κοινοβουλευτικά κόμματα εκφράστηκε ενεργητικά με έγκυρη ψήφο προς τα «λοιπά» κόμματα (377.982 – 7,37%, δηλαδή άνοδος 7,37-4,53=+2,84%) με νέους κύριους αποδέκτες το ΠΑΜΜΕ  των Παπαθεμελή-Ζουράρη (65.177 – 1,27%), Κυνηγούς (64.782 – 1,26%), Δράση των Μάνου-Κοντογιαννόπουλου-Μπουτάρη (38.895- 0,76%) και Ψηφοδέλτιο «Λευκό» (10.572 – 0,21%) μέσα στο οποίο εκφράστηκε πιθανότατα κάποια τουρκόφωνη ομάδα στη Ροδόπη (2,591 – 4,84% και 4ο κόμμα!!!)

ΙΙΙ) Εκφράστηκε ενεργητικά με μη έγκυρα ψηφοδέλτια από 500.000 πολίτες, ως εξής: με λευκά ψηφοδέλτια (61.008 – 1,16% επί των ψηφισάντων) και άκυρα (72.791- 1,38% επί των ψηφισάντων), δηλαδή σύνολο 133.799 – 2,54 επί των ψηφισάντων, δηλαδή περίπου 3% επί των εγκύρων).

Επομένως είχαμε ενεργητική αποδοκιμασία με συμμετοχή στην κάλπη με 377.982 (λοιπά) + 133.799 (Α-Λ) = 511.781 πολίτες!!! Δηλαδή περίπου 500.000 πολίτες.

IV) Η ζώσα αποχή (είτε ως διαμαρτυρία, είτε ως αδιαφορία, είτε ως αδυναμία λόγω της προαιρετικότητας της ψήφου στις ευρωεκλογές) υπολογίζεται στο 25% των δυναμένων να ψηφίσουν. Αν πάμε σε απόλυτους αριθμούς, όλη η «λογιστική αποχή» υπολογίζεται μαθηματικά ακριβώς σε 9.995.992 – 5.261.036 = 4.734.956 ( 47,37%), η ζώσα όμως αποχή είναι περίπου 25% χ 9995992=2.498.998 πολίτες, δηλαδή περίπου 2.500.000 πολίτες!!!

Συμπερασματικά:

Αν θεωρήσουμε ότι άλλα 2.500.000 έχουν εγγραφεί νοθευμένα (αποθανόντες, διπλοεγγεγραμμένοι, κλπ) στους εκλογικούς καταλόγους (το υπόλοιπο 22,37% της αποχής που καταγράφτηκε) οι δικαιούχοι ψήφου είναι περίπου 7.500.000.

Τελικώς 3.000.000 πολίτες από τους 7.500.000 αποδοκίμασαν ή κρατούν στάση αναμονής για το πολιτικό σύστημα, δηλαδή το  40%  των δικαιουμένων ψήφου!!!

Σημείωση: Παρόμοια χαρακτηριστικά είχαμε στις χώρες της Ε.Ε. Επομένως η ασταθής πολιτική ισορροπία υπάρχει σε όλη την Ε.Ε. με αύξηση τόσο των εθνικιστικών και ρατσιστικών κομμάτων (τύπου ΛΑΟΣ), όσο και των συστημικών και κατά κανόνα αεθνικών, μη αντικαπιταλιστικών, αλλά διαχειριστικών ιλουστρασιόν Πρασίνων (έχουν 64 Ευρωβουλευτές)…

Τι μέλλει γενέσθαι;

Το μόνο βέβαιο είναι ότι το πολιτικό σύστημα ευρίσκεται ήδη σε ασταθή ισορροπία και μάλιστα εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής και όχι μόνο κρίσης. Η χωρίς Λόγο – αλλά για πολλούς λόγους – εξέγερση του Δεκέμβρη δεν πιστοποιήθηκε επί της ουσίας στο πολιτικό σύστημα, αλλά εναντίον του – και πάλι χωρίς Λόγο.

Υπάρχουν, κατά τη γνώμη μου, έξι ακόμη ζητήματα που βρίσκονται στον «αέρα»:

α) Το είδος της κυβέρνησης που θα αντικαταστήσει την παραπαίουσα ΝΔ, εκτός και αν το 40% εκφραστεί πολύ συντηρητικά και της δώσει πολιτική ανοχή στις επερχόμενες εθνικές εκλογές. Ταυτόχρονα είναι υπό αίρεση πως θα εκφραστεί η δυναμική του ΛΑΟΣ από τη μια όσο και των Ο.Π. από την άλλη.

β) Το είδος των βέβαιων διεργασιών στο χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με αβέβαιη την κατάληξή τους, όπου τώρα τον κύριο ρόλο θα έχει η ανανεωτική (και πολλαπλά διαχειριστική) πτέρυγα του ΣΥΝ. Έχουμε ήδη τέσσερα καταγραμμένα δεδομένα γι’ αυτό).

1)  Έχουν διασπάσει την ενιαία Συσπείρωση στην ΠΟΣΔΕΠ και έχουν στραφεί  σαφώς στην κεντροαριστερά.

2) Η ΚΟΕ έχασε για 2η φορά βουλευτή, έστω και τυπικά οριακά.

3) Οι Οικολόγοι-Πράσινοι έχουν πάνω από το 50% των θέσεων κοινές απόψεις και προτάσεις με αυτήν.

4) Από το βράδυ των εκλογών μιλούσαν αυτοί, ενώ εξαφανίστηκε ο Αλέκος Αλαβάνος (πιθανά να παραιτηθεί οριστικά..)

γ) Το ΚΚΕ συρρικνώνεται με αργό ρυθμό, αλλά δεν φαίνεται ότι μπορεί να αλλάξει και ρότα. Οι αποφάσεις του τελευταίου συνεδρίου ούτε τη δυναμική τύπου «Άρη Βελουχιώτη – ΕΑΜ» μπόρεσαν να δείξουν, ούτε ενεργητική συμμετοχή στα κινήματα,.

Αντίθετα φαίνεται μια τάση «συριζοποίησης», που εκφράστηκε με τον τρόπο που μίλησε η Αλέκα Παπαρήγα το βράδυ των εκλογών. Η τάση αυτή βεβαίως οδηγεί και στην πλήρη συρρίκνωση, έστω και με αργότερους ρυθμούς απ’ αυτούς του ΣΥΡΙΖΑ…

γ) Στο χώρο της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς το πείραμα ΑΝΤΑΡΣΥΑ δεν απέτυχε, αλλά ούτε φαίνεται να έχει δυναμική. Το άθροισμα όλων των κοινοβουλευτικών πολιτικών οργανώσεων έφτασε το κρίσιμο 0,8-1% σε ευρωεκλογές, που αποτελεί μεν πρόκριμα νέων δεδομένων (ο, 81% ΑΝΤΑΡΣΥΑ+ΜΛ-ΚΚΕ+ΕΕΚ), αλλά παραμένει το ερώτημα εάν μπορούν να δημιουργήσουν πολιτικό χώρο ώστε να αλλάξουν τα δεδομένα και με άλλες συνιστώσες και εάν αυτό θα το πιάσουν με μικρή αποχή και λίγα άκυρα-λευκά σε εθνικές εκλογές…

δ) Οι δυνάμεις που προωθούν μορφές άμεσης δημοκρατίας και δίκτυα είναι ακόμη πολιτικά αδύναμες.

ε) Η ελλαδική ορθόδοξη εκκλησία φαίνεται ότι αδυνατεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σύσσωμη. Δεν ευνοεί κανένα από τα εναλλακτικά σενάρια που σημειώσαμε, αλλά δεν φαίνεται ακόμα ότι μπορεί να ανοίξει ακόμα ζητήματα συνοδικότητας, τόσο σε επίπεδο Ιεραρχίας, όσο καις ε επίπεδο ευχαριστιακών συνάξεων…

Υστερόγραφο: Τα επίσημα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε, όπως και εμείς

στο ekloges.ypes.gr, στο ekloges.dolnet.gr, και  στο naftemporiki.gr.

Advertisements

28 Σχόλια

  1. Ερμηνεύοντας τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ανάγνωση μιας έρευνας με θέμα την ΑΥΤΟΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΡΕΥΜΑ (της εταιρείας Public Issue που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5000 περίπου ατόμων που ερωτήθηκαν την περίοδο από 11 -27 Μαΐου 2009, δείτε το στο http://www.publicissue.gr/wp-content/uploads/2009/05/0945_graphs_euroelections_0905_specialedition.pdf )

    Παρά το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που είχε η έρευνα αυτή, κρύφτηκε από το φως της δημοσιότητας ακόμα κι απ΄το συγκρότημα Αλαφούζου, για λογαριασμό της οποίας έγινε, σε αντίθεση με δημοσκοπήσεις της ίδιας περιόδου που παρουσίαζαν μόνο τη δυναμική των κομμάτων.

    Κατά τη σειρά δυναμικής:
    27 % δηλώνουν ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΕΣ/ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ
    (κυρίως ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ το 2007, το 1/3 ψηφοφόρων ΣΥΡΙΖΑ, το 11% ψηφοφόρων ΚΚΕ, το 10% ψηφοφόρων ΛΑΟΣ)

    15 % δηλώνουν ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ / ΠΡΑΣΙΝΟΙ
    (ψηφοφόροι απ΄όλο το πολιτικό φάσμα το 07 με ιδιαίτερη προτίμηση από ψηφοφόρους ΣΥΡΙΖΑ και…ΛΑΟΣ )

    14 % δηλώνουν ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ
    (εκτός του 1/3 των ψηφοφόρων της ΝΔ, δεν παρουσιάζει σε άλλη κατηγορία ψηφοφόρων ιδιαίτερη δυναμική)

    8 % δηλώνουν ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΙ – ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ

    ( 17% ψηφοφόρων ΝΔ, 13% ψηφοφόρων ΛΑΟΣ

    4 % δηλώνουν ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ
    (κυρίως οι μισοί ψηφοφόροι του ΚΚΕ, μόνο …9 % των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ – οι ΚΟΕδες κι ΑΚΟΑδες φαντάζομαι)

    3 % δηλώνουν ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ (1/4 του ΛΑΟΣ, 10% της ΝΔ)

    2 % δηλώνουν ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ/ΑΝΤΙΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ
    (10% του ΣΥΡΙΖΑ, 4% του ΚΚΕ, 6% του…ΛΑΟΣ)

    Οι υπόλοιποι ερωτηθέντες δεν καλύπτονταν από τις κατηγορίες, ή δεν ήθελαν να απαντήσουν.

    Τα συμπεράσματα δικά σας.

    Δελφινάκι, 9/6/2009

  2. @ Δελφινάκι

    Η έρευνα αυτή, που ελπίζω να μην είναι χαλκευμένη, δείχνει μία έποψη που βοηθά να κατανοήσουμε και την εκλογική συμπεριφορά. Πάντως και αυτή η έρευνα επιβεβαιώνει ότι "κεντροαριστερά" αντίληψη και πέρα υπερτερεί της κεντροδεξιάς και πέρα…

    Ευχαριστούμε.

  3. Ας ξεκινήσω κι εγώ με την έρευνα.
    Δεν είναι κακή η «κεντροαριστερή» τοποθέτηση και αυτό ας το καταλάβουμε, με την έννοια ότι δεν υπάρχει κάτι ελκτικό στον αριστερό πόλο που να ενθουσιάζει.
    Ο κόσμος νιώθει ότι κάτι δεν πάει καλά- αλλιώς θα υπερτερούσε το «φιλελεύθερος» – αλλά δεν πάει λάου- λάου να πιάσει το νήμα. Αυτό πρέπει να το καταλάβει όποιος θέλει να είναι αριστερός, δηλαδή αναμορφωτής του συστήματος.. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα βάλει νερό στο κρασί του, αλλά θα μέινει περισσότερο στο να κατανοήσει και να εξηγήσει και να οργανώσει..
    Βέβαια δομικό λάθος της έρευνας είναι ότι ταυτίζει το σοσιαλιστής με το σοασιαλδημοκράτης, ενώ δεν ταυτίζει το φιλελεύθερος με το χρισταινοδημοκράτης..
    Τώρα, αν και στα πιο πολλά συμφωνώ θα γράψω μόνο κάποιες ενστάσεις μου..
    1. Τον Λαος τον ξέρουμε, θυρωρός της Πολυκατοικίας..
    2. Του Οικολόγους δεν τους ξέρουμε, διότι είναι πολυσυλεκτικό κίνημα…
    3. Στον Συριζα φταίνε και οι 2 πόλοι με τα αλληλοπαρατιθέμενα «εικονίσματα»

    Πρακτικά για να έχει μέλλον μια αριστερή πρόταση-έστω κεντροαριστερή πρόταση, πρέπει να έχει ένα καλύτερο υπόδειγμα από ότι οι συνεργασίες στη Γαλλία με τον Ζοσπέν (που ήταν η πιο «αριστερή», αλλά αποτυχημένη μέχρι τώρα πρόταση εντός Ε.Ε.). Αν πετύχει ένα τέτοιο πείραμα τότε θα σπαρεί σε όλη της Ευρώπη, όπως στην Λατ. Αμερική με τον Τσάβες.. ακια υτό φοβούνται οι ελίτ. Μέχρι τώρα καλά τα πάνε με Μπαρόζο και συν αυτώ..

  4. @ Μανιτάρι

    To strong που κολλάει;;;; (γιαυτό σου κόλλησα και σένα το string – και θα σουν τρέλλα με string…)

    Πέρα από την πλάκα, τι κεντροαριστερά και κεντροδεξιά. Τα δικά μου συμπεράσματα:
    1)Η αναφορά στην οικολογία είναι φαίνεται το δεύτερο ισχυρότερο πολιτικό ρεύμα στην κοινωνία, και οι μούφα Ο-Π δεν κατάφεραν να πείσουν ούτε το 1/4 όσων έχουν τέτοια αναφορά.
    2)Τι σόϊ αριστερά είναι ο ΣΥΡΙΖΑ: Το 1/3 των ψηφοφόρων του έχουν αναφορά σε σοσιαλισμό ή σοσιαλδημοκρατία αλλά όχι σε κομμουνισμό-που έκφράζει μόλις 9% – ίδιο ποσοστό περίπου με όσους δηλαδή έχουν αντιεξουσιαστική αναφορά
    3) Μεγάλο ποσοστό των ψηφοφόρων ΛΑΟΣ και ΚΚΕ καταφεύγουν σ΄αυτά τα κόμματα ως ψήφο διαμαρτυρίας, και όχι γιατί έχουν ιδεολογική αναφορά στα κόμματα αυτά…
    4) Είναι ώριμες οι συνθήκες για μια νέα αντισυστημική πολιτική συγκρότηση, που να εκφράζοει τις κοινωνικές δυνάμεις εκείνες με αναφορά στην οικολογία, στον κοινοτισμό/ αντιεξουσιαστικό κομμουνισμό, στον καλά εννοούμενο και μη σοβινιστικό πατριωτισμό/αντι-ιμπεριαλισμό και στην κοινωνική χειραφέτηση / αντιπαγκοσμοιητικό -αντικαπιταλισμό Το πως και το που δεν ξέρω…

  5. @ tsouknida

    Η ανάγνωση μου ως κεντροαροστερά και κεντροδεξιά μπήκε συνειδητά σε » …». Απλά ήθελα να δείξω τάσεις.

    Κεντροαριστερά κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί πια να ευδοκιμήσει στον καπιταλισμό και μάλιστα στον παγκοσμιοποιημένο. Ας δούμε λίγο από λατινική Αμερική για να πάμε πιο πέρα. Ο κόσμος το κατανοεί σε όλη την Ευρώπη. ¨η τρώει κανα κοκαλάκι από την εξουσία ή αδιαφορεί κυρίως. Γι΄αυτό τελικά η πορεία «ΣΥΡΙΖΑ» δεν μπορεί να περπατήσει πέρα από διαμαρτυρία… Το ίδιο και σημερινή πλεύση «ΚΚΕ»…

    @ Δελφινάκι

    τεχνικό λάθος που διορθώθηκε….

    Λοιπόν μου αρέσει η αναλυσούλα σου. Θέλει όμως συγκρότηση από υποκείμενα σε θεωρία και πράξη αλλιώς είναι μορφή «αυτοϊκανοποίησης»…. Και ο δρόμος αυτός στην αρχή του είναι επίπονος…

  6. @Μανιτάρι, Δυστυχώς εγώ δεν έχω την τεχνική δυνατότητα να σου αφαιρέσω το string από το δικό μου προηγούμενο σχόλιο. Αν θέλεις αφαίρεσέ το εσύ…Χεχεχε.

    Στα περί υποκειμένου, θα κάνω μια παραβολή στην παροιμία αν «η κότα έκανε το αυγό, ή το αυγό την κότα», και διερωτόμαι κατά πόσο υπάρχουν επαρκή και συνειδητοποιημένα υποκείμενα=αυγά, ικανά για υπερβάσεις και νέες συγκροτήσεις, ή αν τα υποκείμενα αυτά θα «συνειδητοποιηθούν» ή και θα ¨’δημιουργηθούν» από, φοβάμαι πολύ επώδυνες, κοινωνικο-πολιτικο-οικονομικο-γεωστρατηγικές συγκυρίες και από μια πρωτοπορία-κότα (εγώ προσωπικά προτιμώ τα αυγά, αλλά μη μας φάνε οι κότες μέχρι να εκκολαπτήσουν …)
    Όσο για την «αυτοικανοποίηση», κι η κουβέντα στο μπλογκ δεν έχει κι ένα τέτοιο χαρακτήρα;

  7. @ Δελφινάκι

    έχεις πάλι δίκιο. (Γιατί αυτή τη φορά συνεχώς συμφωνώ μαζί σου; Μπας και είμαι πιομένος; χαχαχχαχαχχα)

    Λοιπόν καθάρισα τα παράσιτα. Όσον αφορά το «αυγό» και την «κότα», εγώ λέω «και αυγό και κότα».

    Υγ Ε δεν είναι μόνο αυτοϊκανοποίηση, αλλά παράγεται και διάλογος και διαβάζει πολύς κόσμος (αποδεδειγμένα).

  8. Στο δικό σου το μπλογκ συμφωνώ και επικροτώ. Άντε μάλλιασε η γλώσσα μας, νυστάξαμε, παρατήσαμε και τις δουλειές μας (εγώ θα έπρεπε να έχω τελειώσει μια αναφορά που ξεκίνησα από το απόγευμα). θα μιλήσει και κανένας άλλος;

  9. Έγιναν οι εκλογές και τώρα ακολουθούν οι αποτιμήσεις.
    Οι ερμηνείες που διατυπώνονται αποδεικνύουν την πολλαπλότητα του συμβάντος: εκλογές.
    Μπορούμε να πούμε ότι αποκομίσαμε κάτι από αυτή τη διαδικασία;
    Από τη μία η απόσταση από τις εκλογές δηλώνει την αδιαφορία, την απογοήτευση αλλά εγώ θα σταθώ σε μία αναρχική αποτίμηση στην αντίσταση απέναντι σε ό,τι ελέγχεται από το Κράτος. Όντως η συμμετοχή στις εκλογές είναι η συναίνεση στο αστικό σύστημα και άρα δεν μπορεί να υπάρξει ή είναι πάρα πολύ δύσκολο να υπάρξει επαναστατική πολιτική. Όμως την ίδια στιγμή δημιουργούνται ερωτήματα του τύπου: Και ; θα αφήσουμε το κράτος σε αυτούς; Δεν εγκαταλείπουμε τόσο εύκολα το κράτος στους εχθρούς;
    Από την άλλη, ο καπιταλισμός μεταλλάσσεται τόσο εύκολα που μπορεί και ενδυναμώνεται από τις (εξωκοινοβουλευτικές) τάσεις ανατροπής του. Ο καπιταλισμός ακόμα και από την επανάσταση παράγει υπεραξία. Φαίνεται να υπάρχει μία σύγκλιση ανάμεσα στη δυναμική της καπιταλιστικής εξουσίας και στη δυναμική της αντίστασης σε αυτήν.
    Επομένως, η διάκριση μέσα και έξω του συστήματος είναι ένα ψευδοδίλλημα;
    Θα έλεγα ναι αν ακολουθούσαμε μια μαρξιστική σκέψη: ότι δηλ. οι στιγμές της αλήθειας είναι οι εξαιρέσεις του κανόνα. Πιο συγκεκριμένα: οι καπιταλιστικές κρίσεις για τον καπιταλισμό είναι επιδιορθώσιμες, αλλά για τον μαρξισμό είναι στιγμές αλήθειας, είναι ο τόπος , ο «καιρός»:η συγκυριακή στιγμή που μας επιτρέπει να συλλάβουμε την αλήθεια του συστήματος. Σε τέτοιες ρωγμές η αλήθεια γίνεται ορατή και ο Μαρξ δεν μας προτρέπει να δούμε προς τα έξω(για αυτό και χαρακτήρισα το παραπάνω δίλλημα ως ψευτοδίλλημα), αλλά να δούμε κυριολεκτικά τη φύση του σημερινού καπιταλισμού, ώστε όταν βλέπουμε κάτι καλά, να μπορούμε να βγούμε και έξω από αυτό.
    Κάτι τέτοιο όμως δεν οδηγεί σε ένα παθητικό εφησυχασμό, ώστε σαν τις μωρές παρθένες να περιμένουμε τον Ιησού, και αυτός να περνάει από δίπλα μας χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι; Θέλω να πω ότι η κατάσταση για ένα επαναστατικό συμβάν, δεν είναι ποτέ ώριμη. Η επαναστατική δράση είναι εξ ορισμού πρόωρη. Επομένως, και η απάντησή μας στους τυχόν ανήσυχους προοδευτικούς που «θέλουν» την επανάσταση αλλά δε βρίσκουν την κατάλληλη στιγμή, θα απαντούσαμε όπως και στους ανήσυχους οικολόγους που φωνάζουν για την πιθανότητα της καταστροφής :
    Μην ανησυχείτε, η καταστροφή θα έρθει.

    Τελικά, το δίλλημα μετατρέπεται σε τι; Στο εξής : Αγωνιστικές πράξεις ελάχιστης σημασίας, όπως συμμετοχή στις εκλογές; Ή αναμονή του τεράστιου γεγονότος ; Ποιο από τα δύο θα ανατρέψει το σύστημα; Αναλογιστείτε πόσες φορές ένα σύστημα μπορεί να ανατραπεί από «ασήμαντα» γεγονότα …
    Η περεστρόικα ευελπιστούσε με 2ουσες μεταρρυθμίσεις να σώσει το σύστημα, αλλά το σύστημα καταποντίστηκε. Ο Μάο δικαιολογημένα δεν φοβόταν μήπως ένας ελάχιστος συμβιβασμός με την οικονομία της αγοράς δεν θα εξέφραζε μία ολική παράδοση στον καπιταλισμό; Ας δούμε έτσι και τη δυνατότητα που ανοίγει το εκλογικό σύστημα. Βέβαια τώρα, όσοι φαίνονται ανατρεπτικοί, να δίνεται η εντύπωση για αυτούς ότι είναι σαν τον Οδυσσέα ανάμεσα στη Σκύλλα της εκλογικής διαδικασίας και Στη Χάρυβδη της εξωκοινοβουλευτικής δράσης , αφού και οι 2 εναλλακτικές φαίνονται να απορροφούνται από τον καπιταλισμό.
    Δεν πρέπει όμως να ξεχνούμε αυτό : Τη δύναμη της επανάληψης.
    Το καινούργιο μπορεί να αναδυθεί μόνο από τη επανάληψη. Εξηγούμαι θυμίζοντας τον Μπένγιαμιν που έλεγε ότι η Οκτωβριανή Επανάσταση επανέλαβε τη Γαλλική, ρεφάροντας για την αποτυχία της.
    Η επανάληψη της επανάστασης δεν είναι απλώς μόνο η αναπαραγωγή του παλιού αλλά μια κίνηση προς τα μπρος. Το παρελθόν προδόθηκε από αυτό που εν τέλει υλοποιήθηκε. Ύστερα όμως από αυτήν την αποτυχία, έμεινε ένα πλεόνασμα. Ένα πλεόνασμα παθιασμένο για πραγματοποίηση αυτού που δεν πραγματοποιήθηκε από τις προηγούμενες επαναστάσεις. Αυτό το πλεόνασμα εγγράφεται και στοιχειώνει το ανθρώπινο σώμα και ζητά να βγει στη επιφάνεια δυνατότερο και ακόμη πιο παθιασμένο. Το επαναστατικό πρόσταγμα λοιπόν δεν μπορεί να πεθάνει. Είναι ένα απέθαντο τραύμα, ένα φάντασμα που κληρονομούμε και που θα αναπαυθεί εν ειρήνη, μόνο όταν θεραπευθεί.

  10. δεν καταλαβαίνω τι εννοείς και που βλέπεις την ΣΥΡΙΖΟποίηση του ΚΚΕ

  11. Κάποια Συμπεράσματα απο τις Εκλογές

    http://efhbos.wordpress.com/2009/06/08/resultelection2009/

  12. @ Δελφινάκι

    Ε, για το δικό μου μιλάμε και κάμποσα ακόμα… Όπως είδες ομιλούν…

    @ rakis

    Ευχαριστώ για τη μουσική νότα που έδωσες στα πολιτικά πράγματα. Χρειαζόταν αυτή βασική έποψη των πολιτικών πραγμάτων. Εξάλλου το 40% γύρω απ΄αυτό ψυχανεμίζεται – χωρίς ακόμα Λόγο – και ένα μέρος του 60%….

    @ xamogelo

    Εντάξει κατανοώ ότι είναι βιαστικός ο λόγος αυτός, αλλά πρόσεξε μερικά σημεία:

    α) Τα αντιρατσιστικά και αντιεθνικιστικά της Αλέκας το βράδυ των εκλογών. Είχε ήδη απωλέσει το ΚΚΕ κάτι πάνω από 150.000 ψηφοφόρους (το 25% της δύναμής του) και ο ΛΑΟΣ είχε νικήσει…

    β) Είναι υποχρεωμένο να μπει στα κινήματα ώστε να πάρει από το ΣΥΡΙΖΑ μέρος και να τον στείλει στην εποχή… ΣΥΝ-Δαμανάκη.

    γ) Θα έχουμε γεγονότα στον ΣΥΡΙΖΑ αναμφίβολα με πιθανές αποσκιρτήσεις. Βλέπω σε δύσκολη θέση τους «αντικοσμοπολίτες» – «αντιεμπεριαλιστές»-εντιΕΕ, ΔΗΚΚΙ και ΚΟΕ.

    δ) το ΑΝΤΑΡΣΥΑ άντεξε και αν γίνει κάτι με ΕΕΚ (το ΜΛ-ΚΚΕ δεν το βλέπω) ίσως υπάρξουν νέες εκεί συσπειρώσεις.

    ε) Λέτε το ΚΚΕ να μη ξανασκεφτεί τον τρόπο που αντέδρασε το Δεκέμβρη του 2008;

    @ Καναλιώτης

    Ευχαριστούμε για την ζεύξη. ΟΙ ζεύξεις δίνουν τη δυνατότητα να συνθέσουμε αντιλήψεις…

  13. » Τα αντιρατσιστικά και αντιεθνικιστικά της Αλέκας το βράδυ των εκλογών. Είχε ήδη απωλέσει το ΚΚΕ κάτι πάνω από 150.000 ψηφοφόρους (το 25% της δύναμής του) και ο ΛΑΟΣ είχε νικήσει…»
    ναι λογικό είναι να πέρνει τέτοια θέση γιατί οι εκλογές με μια ματιά αυτό δείχνουν. Δεν νομίζω ότι το ΚΚΕ υπήρξε ποτέ εθνικιστικό κόμμα κτλ (όπως λένε ορισμένοι)

    » Είναι υποχρεωμένο να μπει στα κινήματα ώστε να πάρει από το ΣΥΡΙΖΑ μέρος και να τον στείλει στην εποχή… ΣΥΝ-Δαμανάκη.»
    Καλά αυτό κατα την άποψη μου αποτελεί ανέκδοτο. Το ΚΚΕ έχει παρουσία σε αγώνες στα σωματεία κτλ είτε συμφωνεί κάποιος είτε όχι με τις πρακτικές του. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι που δεν έχει. (άσχετα που στα κανάλια προσπαθούσε να καπελώσει τον κόσμο για να τον εμφανίζει σαν δικό του) Όταν π.χ. έπιαναν οι δημοσκοπήσεις 18% εγώ αναρωτιώμουν που στο καλό ήταν αυτός ο κόσμος. Ο ΣΥΡΙΖΑ με αυτά τα αποτελέσματα ήρθε σε επαφή με την πραγματικότητα.

    «Θα έχουμε γεγονότα στον ΣΥΡΙΖΑ αναμφίβολα με πιθανές αποσκιρτήσεις. Βλέπω σε δύσκολη θέση τους “αντικοσμοπολίτες” – “αντιεμπεριαλιστές”-εντιΕΕ, ΔΗΚΚΙ και ΚΟΕ.»
    Συμφωνώ 100% και επίσης το θεωρώ πολύ θετικό. Είχαν καταντήσει οι ΚΟΕ κτλ να αποτελούν το αριστερό προφίλ-αλόθι

    » το ΑΝΤΑΡΣΥΑ άντεξε και αν γίνει κάτι με ΕΕΚ (το ΜΛ-ΚΚΕ δεν το βλέπω) ίσως υπάρξουν νέες εκεί συσπειρώσεις.»
    Δεν ξέρω. Ίσως αλλά να σου πω μου είναι ψιλοαδιάφορο.

    «Λέτε το ΚΚΕ να μη ξανασκεφτεί τον τρόπο που αντέδρασε το Δεκέμβρη του 2008»
    Δεν ξέρω πως θεωρείς ότι θα έπρεπε να είχε αντιδράσει.(Συμφωνώ βέβαια ότι ήταν λάθος) για να ξέρω αν ταυτίζοντε οι απόψεις μας. Όμως πιστεύω ότι ναι θα προβληματιστεί. Και αυτό το βρίσκω αρκετά θετικό.

  14. υγ.Πάντως από τις παραπάνω θέσεις εξακολουθώ να μην μπορώ να αντιληφθώ τι εννοείς όταν λες ΣΥΡΙΖΟποίηση του ΚΚΕ

  15. @ xamogelo

    Αφού ξέρεις ότι δεν ομιλώ με πλήρη ιδεολογική ακρίβεια. Πολιτικά ομιλώ. Λέω ότι βλέπω τάσεις που μοιάζουν με κάποια στοιχεία λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν εννοώ π.χ. ότι θα αλλάξει άποψη για την Ε.Ε. Μίλησα μάλιστα για βραδύ ρυθμό. Εξάλλου μια προσωπική εκτίμηση είναι ενός μη ντούρου μαρξιστή…

    Υγ Για το ζήτημα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς δεν είμαι της άποψης «εκεί δεν συμβαίνει τίποτα». Απλά τίθεται ένα ζήτημα «πολιτική ενηλικίωσης». Εκτός και αν παραμείνουν έφηβοι για πάντα… θα σε δικαιώσουν.

  16. » Για το ζήτημα της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς δεν είμαι της άποψης “εκεί δεν συμβαίνει τίποτα”.»
    εγώ δεν πολυ ασχολιέμαι επειδή από ό,τι βλέπω έχει αδυναμίες κτλ που δεν το κόβω να τις ξεπερνάει.

  17. @ xamogelo

    Μέχρι στιγμής ισχύει σε μεγάλο βαθμό. Ένα μικρό φωτάκι άναψε με το ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Λες να σβήσει; Λες να λάμψει; Λές να τρεμοπαίζει ως πυγολαμπίδα;

    Ίδωμεν πως θα διαβάσουν τα πράγματα, κοντά, πιο πέρα και μακριά από τη μύτη τους…

  18. Οι πολίτες παίρνουν απόφαση ΚΑΙ στην Ελλάδα ότι με την ψήφο τους ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ, γι αυτό και απέχουν.
    Οι αποφάσεις λαμβάνονται από τους υπερεθνικούς, ή μάλλον εθνομηδενιστές, νταβατζήδες των Βρυξελλών.
    Και μέσα σε αυτή την αποχή βρίσκουν αφορμή τα κολοβά φίδια, τύπου Χρυσής Αυγής, να παραστήσουν ότι έχουν υπόσταση και επιρροή.

    ΥΓ.
    Χτές το βράδυ άκουσα την μεγάλη ελληνίδα Βούλα Δαμιανάκου, να περιγράφει το πώς ο νεοελληνικός εκσυγχρονισμός του ευρωπαϊστή Σημίτη και του « μεγάλου τραγουδιστή» (ψευδώνυμο του τότε ΥΠΕΞ ,Πάγκαλου) πούλησε στους αμερικάνους, και απο κεί στους τούρκους , τον ηγέτη του κουρδικού κινήματος,Οτσαλάν.

    Οι άνθρωποι έπρεπε να έιχαν οδηγηθεί σε νέο Γουδή επ΄εσχάτη προδοσία κι αντ΄αυτού τους (ξανα)περιμένουμε να μάς (ξανα) σώσουν.

    Καλύτερα λοιπόν, με τα κουβαδάκια μας και στις παραλίες 🙂

  19. @ Misha

    Λες συν τοις άλλοις:

    Οι πολίτες παίρνουν απόφαση ΚΑΙ στην Ελλάδα ότι με την ψήφο τους ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ, γι αυτό και απέχουν.

    Μπορούν, αλλά οφείλουν να ματώσουν, όχι μόνο ψηφίζοντας…

    Καλύτερα λοιπόν, με τα κουβαδάκια μας και στις παραλίες

    Οι Παραλίες ευνοούν τα κόμματα που καταποντίζονται και τα κόμματα που έχουν πολίτες «δεδομένους»….

  20. Η πολιτική εκτίμηση που έκανα για το έγκυρο ψηφοδέλτιο «Λευκό» στη Ροδόπη (που ήλθε 4ο κόμμα) επιβαιβαιώθηκε.

    Διαβάστε σε Θρακικό ιστολόγιο της ΦΩΝΗΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ σχετικά:

    Έσπασε τα μούτρα της η «Συμβουλευτική Επιτροπή» της Μειονότητας

    «Δεν πέρασε η σκληρή «γραμμή» για το λευκό

    Σύμφωνα με πληροφορίες τα εξτρεμιστικά στοιχεία της μειονότητας καλυπτόμενοι πίσω από την ψευδεπίγραφο τίτλο της «Συμβουλευτικής επιτροπής» προσπαθούν με διάφορα δελτία τύπου να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε ζητήματα αποκλειστικής αρμοδιότητας της Ελληνικής Πολιτείας. Ζητούν χωρίς αναστολές την ανατροπή των Ελληνικών νόμων σε σοβαρά ζητήματα της καθημερινής ζωής, ενώ παρεμβαίνουν με τον πλέον προκλητικό τρόπο στη λειτουργία της δημοκρατίας…»

    Κατόπιν αναφέρουν:

    «…

    Η ανακοίνωση της «Συμβουλευτικής Επιτροπής Μειονότητας» :

    «Η Συμβουλευτική Επιτροπή της «τουρκικής» μειονότητας δυτικής Θράκης στην συνεδρίασης την 1η Ιουνίου 2009, ως θέμα ημερήσιας διάταξης, αξιολόγησε το ζήτημα των βουλευτικών εκλογών του Κοινοβουλίου της Ευρώπης που θα γίνουν την 7η Ιουνίου.

    Η Συμβουλευτική Επιτροπή της τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης, με σκοπό να διαμαρτυρηθεί για τον λόγο ότι δεν βρίσκεται λύση στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια η τουρκική μειονότητα, αποφάσισε πλειοψηφικά, 2 στους 34, να χρησιμοποιήσει λευκή ψήφο.

    Πιστεύουμε πως τα κόμματα, μη δείχνοντας την πρέπουσα εκτίμηση στην τουρκική μειονότητα δυτικής Θράκης, δεν έβαλαν σε εκλόγιμη θέση τους μειονοτικούς υποψηφίους που πήραν στους συνδυασμούς τους για τις εκλογές της 7ης Ιουνίου, οπότε και εκτιμούμε πως υποτίμησαν την τουρκική μειονότητα δυτικής Θράκης. Ως εκ τούτου, ως συμβουλευτική επιτροπή αποφασίσαμε να ρίξουμε λευκή ψήφο στις εκλογές της 7ης Ιουνίου. Ανακοινώνεται προς ενημέρωση του κοινού της τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης».»

    Και καταλήγουν:

    «… Όμως οι δημοκράτες μειονοτικοί πολίτες παρά τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχτηκαν τις προηγούμενες δεν ακολούθησαν τους εξτρεμιστές της μειονότητας και ψήφισαν κατά συνείδηση…»

  21. Μανιτάρι, Εγώ στο Κεντροαριστερά βάζω τον άνθρωπο που έχει κάποιες αξίες και κατανοεί κάποιες ανάγκες, αλλά δεν έχει αποφασίσει ακόμα, πως θα τις πραγματώσεις, ή αν θέλεις βρίσκεται με το ένα πόδι στο συστημικό και το άλλο στο αντισυστημικό.
    Οκ, η Κεντροαριστερά ταλαιπωρήθηκε από τα νεοφιλελεύθερα κόμματα που έλκουν την καταγωγή τους από την Β’ διεθνή, όπως αν θέλεις ένας χρυσοποικιλτος δεσπότης έλκει την καταγωγή του από έναν ιεραπόστολο των πρωτοχριστιανικών κοινοτήτων… (αν θέλεις να σε πάω σε προσφιλή σου θέματα), αλλά δεν έχουν όλες οι έννοιες ταλαιπωρηθεί,
    1. Κουμουνισμός (το ευρωπαϊκό κοινωνικό κράτος συνολικά υφίσταται ένα μεγάλο μέρος του ξεχαρβαλώματός του, επειδή κάποιοι στην Πολωνία και την Ουγγαρία ακούνε Κουμουνισμός και Σοσιαλισμός και δαιμονίζονται.. και έχουν πολλούς ψήφους στο κοινό ευρωπαϊκό κουτί οι άτιμοι.. έτσι ελέω Γιαρουζέλσκι επιβιώνουν οι Μπαρόζο..)
    2. Αναρχία- αντιεξουσιαστές.. ταυτίζονται με την κουκούλα και…
    3. Κοινοτισμός- Πατριωτισμός- υπό προϋποθέσεις μπορεί να τα προβάλλει και ο ΛΑΟΣ

    Ας πιάσουμε το νήμα από την ΑΡΧΗ η κοινωνική αριστερά ευτυχώς ή δυστυχώς δεν είναι κληρονόμος καμιάς ιδεολογικής μοντέρνας ή παραδοσιακής ταυτότητας.. Δεν χρειάζεται μίξη, αλλά νέα δημιουργία με
    «Λογική και μ’ όνειρο» (να κι ένα καλό που είπαν οι Παπανδρέου…)

  22. @ tsouknida

    Νέα δημιουργία; ναι μου αρέσει η έκφραση. Αλλά ερωτώ, εάν κατά πόσο αποδέχεσαι της λογική του κεντρώματος:

    Ποια θα είναι τα υλικά πάνω στα οποία θα γίνει το κέντρωμα; Ποιοί θα κεντρώσουν; με τι;

    ΥΓ Ο κοινοτισμός και οι πολιτισμικές ταυτότητες μίλια απέχουν από τον ΛΑΟΣ. Καλά πως το φαντάστηκες αυτό; (Με ξενοφοβία, ρατσισμό και εθνικισμό παίζει ο ΛΑΟΣ και με ρητορίες για τις τράπεζες, λες και τα έχουν τα μέσα παραγωγής αυτές… και με ρητορίες για σαπίλα, λες και αυτοί δεν βγήκαν από πολιτικά σκ…ά… Ο κύριος με τη γραβάτα κτυπούσε με ρόπαλο ανθρώπους, ο άλλος κύριος και πάρα άλλος….

  23. Τις διαρροές τις απορροφούν ΛΑΟΣ και ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ. Είναι κάτι σαν τα φορτηγά «ο φαταούλας» ή «ο αχόρταγος». καταλαβαίνεις! Δεν έχουν ρόλο ύπαρξης αφού καλύπτονται από όμορα κόμματα. Απλά υπάρχουν για να ..υπάρξουν 2-3 άλλοι αρχηγίσκοι. Δες πως κατέλξηαν οι εκλογές: να γίνεται θέμα συζήτησης ο ΛΑΟΣ και η ατζέντα του να προσαρμόζεται στην κυβερνώσα παράταξη

  24. @ phlou…flis

    Ναι. Άλλος έχει το όνομα και άλλος τη χάρη»….

    Το «όνομα» προς το παρόν το έχει ο ΛΑΟΣ (εξ’ ού και η ευασφάλεια της Κυβέρνησης σκούπες σε μετανάστες, στρατόπεδα συγκέντρωσης, αντί για ωσμώσεις κλπ).

    Τη «χάρη» θα την έχουν σύντομα οι Οικολόγοι – Πράσινοι μαζί με τον ΣΥΝ (συνειδητά δεν είπα ΣΥΡΙΖΑ)….

  25. Σχετικα με την ψηφο του κομματος «Λευκο», ρωτησα τον υπάλληλο μου τον Πομακο και μου ειπε οτι επεσε γραμμη στην Κομοτηνη για λευκο (δηλαδη τιποτα) και αρκετοι παρενοησαν και ψηφισαν κομμα λευκο.

    Αυτη η γραμμη για μενα αποτελει δικαιωση του ΛΑΟΣ και οσων λενε οτι η δημιουργια μειονοτητων στην Ελλαδα θρησκευτικων και εθνικων όμορων κρατων ειναι βραχυπροθεσμα ή μακροπροθεσμα επικινδυνη για την χωρα για λογους που μπορει ο καθενας να φανταστει. Αλλωστε γι αυτο καθιερωθηκε και το πλαφον 3% για να μπει ενα κομμα στην βουλη, μετα απο τα αλλεπαλληλα προβληματα που αντιμετωπισε η χωρα απο «ανεξαρτητους» μειονοτικους βουλευτες.

    Προσωπικα δεν εχω καμμια διαθεση με μαζικες ελληνοποιησεις αλλοδαπων που εξηγγειλε σχεδον προγραμματικα εκεινο το φροκαλο ο Τσιπρας και τον ακολουθησε ο Παπανδρεου (λες και η υπηκοοτητα και η εθνικοτητα -για την οποια καποτε ανθρωποι εχυναν αιμα- και το δικαιωμα της ψηφου που απορρεει απο αυτη σημερα κατανησε περιπου σαν τις ψηφους της Γιουροβιζιον) ωστε να αποκτησει η χωρα και Νατοϊκους βουλευτες οι οποιοι θα ελεγχουν ολοκληρες κυβερνησεις αλα Παυλιδη, Κατσικη, Σαδικ κλπ.

    Επομενως ΔΕΝ ειναι θεμα ρατσισμου αλλα κοινης λογικης και κατα ποσον ΘΕΛΟΥΜΕ να παραδωσουμε τη χωρα αμαχιτι.

    Δευτερον γνωριζω απο τι κυκλους προερχονται τουλαχιστον 9 ψηφοφοροι του ΛΑΟΣ και τελικα αλλοι ειναι από την ΝΔ, άλλοι απο τον μεσαιο χωρο άλλοι κεντροαριστερα και 2 τουλαχιστον απο το χωρο του ΚΚΕ. Συνεπως θα πρεπει να σταματησει καποτε αυτη η συζητηση που μας ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ τα καναλια και οι δημοσκοποι οτι οι ανθρωποι κινουνται σε σιδηροτροχιες που κινουνται δεξια αριστερα. Δεν ειμαστε βαγονια του ηλεκτρικου!

    Σχετικα με την μεταναστευτικη πολιτικη για μενα ειναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ πως η Νεα Ταξη υλοποιει το σχεδιο Σταλιν και λοιπων αντιστοιχων καθεστωτων όπου με μεθοδευσεις εγιναν ΜΑΖΙΚΕΣ μετακινησεις πληθυσμων ωστε να αλλαξει η ανθρωπογεωγραφια της ΕΣΣΔ. Αποτελεσμα αυτων των μεθοδευσεων ειναι να εχουν καπελωθει οι Εσθονοι από 35% Ρωσσους, οι Λεττονοι από 45% Ρωσσους, αντιστοιχα σε αλλες δημοκρατιες, οι Ποντιοι ξαφνικα ξημερωσαν στην Τασκενδη και στην Κεντρικη Ασια. κλπ. Παλιο καλο και δοκιμασμενο κολπο καταστρατηγησης της ανεξαρτησιας των λαων και διαλυσης της θρησκευτικης, γλωσσικης και εθνικης ομοιογενειας τους ωστε συν τω χρονω να ειναι ΑΔΥΝΑΤΟ να αντισταθει κανεις και να αποκτησουν ολοι την ταυτοτητα του ανεγκεφαλου Σοβιετικου πολιτη.

    Και δεν καταλαβαινω τον χθεσινοβραδυνο εφιαλτη του Εσθονου, του Σερβοβοσνιου ή του Γεωργιανοαμπχαζιου πως ειναι δυνατον να τον κανουμε εμεις ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ.

    Εξ αλλου οι χωρες που με νυχια και με δοντια παλευουν να πεισουν τις εθνοτητες τους οτι δηθεν αποτελουν εθνος ειναι στην Τουρκια και την Αμερικη με τα γνωστα τσιτατα «Τι ευτυχια να εισαι Τουρκος» και «One Nation».

    Η καταπιεση αυτη βεβαιως επειδη ειναι τεχνητη και επιβεβλημενη μακροπροθεσμα δημιουργει Γιουγκοσλαυιες, Κοσοβα, Βοσνιες, Κραϊνες, Μακεδονιες, Θρακες, Αμπχαζιες κλπ και επομενως ερχεται ο απο μηχανης θεος να επιβαλει την Ταξη.

    Αλλα και σε οικονομικο επιπεδο, μετα την «εννοποιηση» της Ιταλιας ο βιομηχανοπιημενος πλουσιος Νοτος αποβιομηχανοποιηθηκε, ο Μουσολινι εκλεισε τα εργοστασια και τα μετεφερε στον Ιταλικο βορρα και ο Νοτος εμεινε με την φτωχεια και την ανεργια. Κατι αναλογο δηλαδη με αυτο που γινεται στην Ελλαδα της ΕΕ.

    Τωρα αν η αντιδραση σ ολα αυτα αποτελουν εθνικισμο ενω το σφαξε μου πασα μου ν’ αγιασω αποτελει πολιτικη θεση τι να πω. Εν τοιαυτη περιπτωσει αν ο ΜΟΝΟΣ που ειδε το προβλημα, το περιεγραψε και προτεινε μια καποια λυση η οποια ειναι προτιμοτερη απο την ΚΑΜΜΙΑ ειναι ο Καρατζαφερης ε τοτε να τον ψηφισουμε.

    Διοτι τα μεν αστικα κομματα την δουλειτσα τους κανουν συζητωντας σε διαφορες λεσχες, τα αντιδραστικα κομματα (ΣΥΡΙΖΑ, Οικολογοι Πρασινοι) ουσιαστικα αποτελουν τον ιδεολογικο τους Βελιγκεκα πασπαλισμενα με μια σκονη γκλιτερ και στρας περι ανθρωπινων δικαιωματων που ειναι και τρεντυ οπως καποτε ήταν τα Γαλλικα και το πιανο και υπονοει σκεπτομενο και δραστηριο άνθρωπο (ενα αναλογο πραγμα με την κα Βαρδινογιαννη την κορη Μητοστακη και αλλες φιλανθρωπος κυριες αλλα στο πιο σπορ) και στην ουσια απομενουν καποια κομματα με ξεκαθαρες και διαχρονικες θεσεις και ας εχουν την ρετσινια του ακραιου.

    Τα παιδια μου ψηφισαν Οικολογους (η μια του τηλεφως ή μικρη τους Πρασινους) Και οταν ειπα στην μικρη γιατι ψηφισε τους Πρασινους μου εκανε σαφες οτι ηταν αρνητικη ψηφος. Και οταν της εξηγησα τις θεσεις των πρασινων μου θυμωσε και μου λεει: Τα βλεπεις τωρα, καλα δεν ηθελα εγω να ερθω να ψηφισω. Εσυ φταις που με πιεσες να ερθω.

    Μετα απο δυο μερες μου λεει οτι ολοι της οι φιλοι από το σχολειο εν χωρω ψηφισαν Πρασινους χωρις ΚΑΝΕΝΑΣ να ξερει την παραμιρη θεση τους. Δηλαδη μεχρι και τον Νορβηγο που ψηφισαν στο φεστιβαλ τον ειχαν δει πριν 2-3 φορες. Τον Τρεμοπουλο καμμια.
    Οταν ρωτησα γιατι δεν ψηφιζουν ΚΚΕ η απαντηση ειναι διοτι τους καπελωνει στο σχολειο και ειναι κολλημενοι με παρωπιδες το δε ΛΑΟΣ επειδη ειναι… καρακιτσαριο (και συνεπως διολου trendy σαν κομμα).

    Ηταν η πιο απολιτικ ψηφος που ξερω και λυπαμαι για τα παιδια μου και για τους νεους. Λοιπον που την βλεπετε την ελπιδα;

    Το απολυτο κενο. Εγω παντως χαρηκα που ανεβηκε ο Καρατζαφερης. Και ως επιβραβευση των θεσεων του στην ΕΥΡΩβουλη (την στιγμη που αλλοι επαιρναν μεχρι και ανθελληνικες θεσεις) αλλα και για να σφιξουν λιγο οι κωλοι που περιφερονταν απο τηλεοτπικη πολυθρονα σε πολυθρονα και ασχολοντουσαν ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ με τον καταλληλοτερο ή τον σκανδαλοδεστερο την στιγμη που ο κοσμος ουρλιαζει απο αγωνια.

  26. @ Theoprovlitos

    Το ζήτημα των μεταναστευτικό είναι μείζον όντως. Οι «εύκολες» λύσεις θεωρώ είναι και οι πιο επικίνδυνες από κάθε πλευρά. Ειδικά για μας που ως πιστοί είαμστε με την «φιλοξενία»και την «καταλλαγή».

    Και αυτές είναι αφ’ ενός οι σκούπες και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης ή οι απελάσεις των όντως πολιτικών προσφύγων και από την άλλη το «χωρούν άπειροι» τους οποίους βεβαίως στέλνει το Κεφάλαιο και ιμπεριαλισμός με τους υποτακτικούς του..

    @ expaganus

    Βρε βρε «χρόνια και ζαμάνια». Ελπίζω να είσαι – είστε καλά.

    Συμφωνώ μαζί σου.

  27. Παντως εχω διαχωρισει πληρως την ιδιοτητα του «Ρωμαιου πολιτη» απο αυτη του Χριστιανου.

    Δηλαδη ως Χριστανοι θα πρεπει σαφεστατα και ξεκαθαρα ανθρωπιστικα να συνδραμουμε εκεινον που καλως ή κακως βρεθηκε μπροστα μας, κανοντας ομολογια Χριστου και αντιμετωπιζοντας εκεινον σαν εικονα Θεου ακομα και αν προκειται περι τερατος. Με το ιδιο σκεπτικο δηλαδη που επισκεπτομαστε τον εν φυλακη οχι ως αθωο θυμα καποιας δικαστικης πλανης αλλα ως ΕΝΟΧΟ. Τεραστια η ανατροπη αυτη του καθωσπρεπισμου απο τον Χριστο που μας λεει οτι και Εκεινος ακομα ευρισκεται στην φυλακη.

    Αλλα σαν συντεταγμενη πολιτεια που θα πρεπει να εχει καποιους νομους εκει δεν μπορω να συμφωνησω με το απολυτο χαος ουτε με την υποχρεωση του να δεχομαι ακριτα και απεριοριστα τον οποιοδηποτε αλλοτε ζητα, άλλοτε διεκδικει και αλλοτε απαιτει απο μενα και ων ουκ εστιν αριθμος. Με το σκεπτικο οτι ο φυλακισμενος δικαιως βρεθηκε στην φυλακη από καποιους δικαιους (οχι βεβαια παντα) νομους που καλως υπαρχουν.

    Άλλο το τι οφειλει να κανει η πολιτεια θετωντας καποια ορια και άλλο το καλεσμα του Χριστου στο να φερθουμε ανθρωπινα ακομα και σε εκεινον που ευρισκεται εν αδικω,

    Τις προαλλες στο Μοναστηρακι εκει που τρωγαμε σουβλακια κατι μαυροι πουλαγανε λαθραια CD. Δεν το συζητω βεβαια οτι ειναι λαθρεμπορια και κυκλωμα εκατομμυριων που πλουτιζει απο την πειρατεια και οτι θα πρεπει να δοθει ενα τελος. Ξαφνικα κανει ντου η αστυνομια και αρπαζει εναν νεαρο μαυρο, ενα παλλικαρακι 18 χρονων. Δεν του φερθηκαν ασχημα αλλα βεβαια του περασαν χειροπεδες και τον μαζεψαν μπροστα στα ματια των τουριστων που παρακολουθουσαν. Αρτος και θεαματα!

    Οσο και να χαρηκα σαν πολιτης και να συμφωνησα εγκεφαλικα το θεαμα ενος νεου παλικαριου που αντι να πεταξει τα φτερα του καταντα να οδηγειται ακομα και δικαιως στο αυτοφωρο, εκεινη την ωρα μου θυμισε τον Χριστο στο Πραιτωριο και μου ηρθε να βαλω τα κλαματα.

    Καμμια φορα βλεπω κατι μαυρους ή κατι Πακιστανους να σερνουν κατι τσαντες με πραματεια τοσο βαριες μεσα στην ζεστη που ο σταυρος του Χριστου ελαφρυτερος θα μοιαζει, Παω και αγοραζω για να χαρουν λιγακι γιατι η τσαντα αυτη δεν περιεχει μονο παρανομα εμπορευματα αλλα τοννους απελπισια που βουλιαζει και η ασφαλτος.

    Αλλη φορα πήρα CD απο ενα φουκαρα Πακιστανο αργα το απογευμα και εκεινη την ημερα του εκανα σεφτε. Προσπαθουσε να βρει ρεστα και δεν ειχε στις τσεπες παρα ενα δυο κερματα. Σκεφτομουν μετα οτι θα δοξαζε το Θεο που βρεθηκε καποιος να παρει την σαβουρα του,

    Θα μου πεις αποδεκτης παρανομων δραστηριοτητων; Ναι, και κλεπταποδοχος γινομαι μπροστα στο ανθρωπινο δραμα. Αλλα σαν πολιτης αλλο τοσο φωναζω πως πρεπει να δοθει ενα τερμα σε αυτο το χαλι. Και το κυριοτερο οπου εκει ειμαι καθετα ανυποχωρητος: Θα πρεπει ολος αυτος ο ετεροκλητος οχλος να μαθει σε αυτη την χωρα που ηρθε να ζει συμφωνα με τους νομους, τα ηθη και τα εθιμα τα δικα μας και οχι το αντιστροφο. Δεν ειμαστε υποχρεωμενοι να ανεχτουμε ουτε το αλκοολικι του Πολωνου, ουτε τον τσαμπουκα του Αλβανου, ουτε την βια του επιθετικου Ισλαμ. Σε οποιον αρεσει καλως, οι υπολοιποι δρομο. Αλλα γι αυτο χρειαζεται να καταλαβουν πως οντως υπαρχουν νομοι εδω και οτι οντως εφαρμοζονται.

    Γελασατε με το τελευταιο;

  28. Μια ακόμη πληροφορία από ειδικό ιστολόγιο όχι μόνο για Ροδόπη, αλλά και για Ξάνθη:

    Παρασκευή, 12 Ιούνιος 2009

    ΘΡΑΚΗ Πώς το «λευκό» έγινε «πράσινο»

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: