• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,092 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαΐου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Απρ.   Ιον. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Βραδιά Μουσικής Δωματίου στο Πανεπ. Πατρών

Clarinet Με το τρίο

κλαρινέτο:    Κώστας Αγκιναρασταχάκης

viola_1_th

βιόλα:            Λίνα Τσακλάγκανου

πιάνο:            Ειρήνη Λαλιώτου – Βραχάτη

piano-1

Σε έργα: Mozart, Schumann, Bruch

Παρασκευή 29 Μαΐου 2009 – Μεγάλο Αμφιθέατρο – Πανεπιστήμιο Πατρών

Ωρα 21:00

bradia-mous-dwm-panpat-megamf-29-05-09

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1. Mozart Wolfgang Amadeus (1756 – 1791)

“Kegelstatt-Trio” in Eb major, KV 498

Andante

Menuetto-Trio

Allegretto

2. Schumann Robert (1810 – 1856)

“Märchenerzählungen” op. 132

(Αφηγήσεις Παραμυθιών)

  1. I. Lebhaft, nicht zu schnell

(Ζωηρό, όχι γρήγορο)

  1. II. Lebhaft und sehr markiert

(Ζωηρό και πομπώδες)

  1. III. Ruhiges Tempo, mit zartem Ausdruck

(Ήσυχο tempo με διάφανη έκφραση)

  1. IV. Lebhaft, sehr markiert

(Ζωηρό και αποφασιστικό)

3. Bruch Max (1838 – 1920)

Eight Pieces op.38

1.  Andante (A minor)

  1. Allegro con moto (B minor)
  2. Andante con moto (C minor)
  3. Allegro agitato (D minor)
  4. Rumänische Melodie Andante (F minor)
  5. Nachtgesang Andante con moto (G minor)
  1. Moderato (Eb major)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ:

1) Ο Wolfgang Amadeus Mozart γεννήθηκε το 1756 στο Σάλζμπουργκ και πέθανε το 1971 στην Βιέννη. Μόλις 3 ετών έδωσε δείγματα ασυνήθιστης ιδιοφυΐας ως βιολιστής πιανίστας και συνθέτης ενώ ένα χρόνο αργό-τερα προσπάθησε να γράψει το πρώτο του κονσέρτο για πιάνο χωρίς να έχει διδαχθεί. Το 1762 έξι μήνες αφότου ο πατέρας του Leopold (συνθέτης και  αρχιμουσικός) ανέλαβε τη θεωρητική και πρακτική του εξάσκηση πραγματοποιήθηκε το πρώτο καλλιτεχνικό ταξίδι μαζί με την αδερφή του Nannerl (επίσης πιανίστα) στο Μόναχο και ακολούθησαν εμφανίσεις στη Στουτγκάρδη, Μανχάιμ, Άουξμπουργκ, Βιέννη. Ένα χρόνο αργότερα ακολουθεί ένα μακρύ τριετές  ταξίδι μέσω Φρανκφούρτης (όπου εκεί τον άκουσε ο Γκαίτε) στην Γαλλία, Αγγλία, Ολλανδία. Από το 1769 μέχρι το 1773 ζει με τον πατέρα του σε διάφορες πόλεις της Ιταλίας, έρχεται σε επαφή με τους μεγαλύτερους μουσικούς (Sammartini, Piccini, Paiseillo, Martini) και γράφει τις πρώτες του όπερες, λειτουργίες, σερενάτες και κουαρτέττα. Ως ενήλικας  εργάσθη- κε για τον αρχιεπίσκοπο του Saltzburg και αργότερα στη Βιέννη ως ελεύθερος καλλιτέχνης. Το έργο του περιλαμβάνει όλα τα μουσικά είδη λειτουργίας, ορατόρια, ύμνους, όπερες, συμφωνίες, κουαρτέττα, κονσέρτα, σονάτες, ντιβερτιμέντι, παραλλαγές. Η μουσική του έχει το χάρισμα της αιώνιας νεότητας και συνθέσεις του αποτελούν άυλα μνημεία εμπρός από τα οποία περνά ευλαβικά ο χρόνος χωρίς να επιχειρεί να τα κλονίσει από τα βάθρα τους.

Το Kegelstatt trio γράφτηκε σε 10 σελίδες χαρτί στις 5 Αυγούστου του 1786. Καινοτομεί στο συνδυασμό οργάνων τόσο γιατί η βιόλα σπάνια χρησιμοποιείται ως σολιστικό όργανο στη κλασσική εποχή όσο και για το γεγονός ότι το κλαρινέτο αριθμεί μόλις 20 χρόνια ύπαρξης.
2) Ο Robert Schumann γεννήθηκε το 1810 στη πόλη Τσβικάου και πέθανε το 1856 στη Vonn. Άρχισε μαθήματα πιάνου και θεωρίας όταν ήταν 7 ετών με τον F.Wieck. To 1828/29  φοίτησε στη νομική σχολή της Λειψίας και της Χαϊδελβέργης χωρίς όμως ιδιαίτερη θέρμη γιατί στην πραγματικότητα είχε αφιερωθεί  από μικρός στη μουσική. Ένας

τραυματισμός του δαχτύλου ματαίωσε για πάντα την πιανιστική καριέρα και έτσι αφοσιώθηκε στη σύνθεση,τη διδασκαλία και τη διεύθυνση ορχήστρας. Το 1840 παντρεύεται τη Clara Wieck κόρη του δασκάλου του επίσης πιανίστα και αποκτούν 8 παιδιά. Από νέος υπέφερε από κατάθλιψη και έμμονες ιδέες,το 1854 μετά από μία απόπειρα αυτοκτονίας νοσηλεύεται μέχρι το θάνατο του σε ψυχιατρείο. Το έργο του (4 συμφωνίες, 2 κονσέρτα για πιάνο και τσέλο περισσότερα από 250 τραγούδια διαφόρων ποιητών,μουσική για πιάνο, 1 ορατόριο, 1 όπερα και συνθέσεις μουσικής δωματίου) αποτελεί το κέντρο του γερμανικού όψιμου ρομαντισμού με πλήθος καινοτομιών στη φόρμα,την αρμονία και στα μέσα έκφρασης. Το τρίο Marchenerzahlungen κατέχει μια από τις κύριες θέσεις στα έργα μουσικής δωματίου του συνθέτη (Marchenbilder, Phantasiestücke) και γενικότερα της ρομαντικής περιόδου δίνοντας σολιστικό χαρακτήρα στα όργανα που χρησιμοποιούνται τυποποιημένα στη συμφωνική ορχήστρα.

3) Ο Max Bruch γεννήθηκε το 1838 στη Κολωνία και πέθανε το 1920 στο Βερολίνο. Υπήρξε από τους πλέον ευυπόληπτους συνθέτες και διευθυντές ορχήστρας της εποχής του στα μεγαλύτερα μουσικά κέντρα της Ευρώπης. Το 1891 αναλαμβάνει τη διδασκαλία σύνθεσης στη μουσική ακαδημία του Βερολίνου μέχρι το θάνατό του. Στυλιστικά ευθυγραμμίστηκε με τον J.Brahms έδωσε όμως ιδιαίτερη έμφαση στο μελωδικό στοιχείο πράγμα που συμβάδιζε με τις αισθητικές προτιμήσεις του κοινού της εποχής του. Το έργο του περιλαμβάνει συμφωνίες, όπερες, τραγούδια για πιάνο έργα μουσικής δωματίου,το περίφημο κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα Ορ. 26 και το Kol Nidrei για τσέλο και ορχήστρα Ορ.47 τα οποία κατέχουν σταθερή θέση στα προγράμματα συναυλιών όλου του κόσμου. Συνέθεσε τα 8 κομμάτια για κλαρινέτο, βιόλα και πιάνο αρχικά για τον κλαρινετίστα γιό του, που τα ερμήνευσε σε πρώτη εκτέλεση στην Κολωνία το 1909. Αναμφισβήτητα ο Bruch μελέτησε τα έργα των Mozart (Kegelstatt-Trio) και Schumann (Märchenerzählungen-Τrio) αφομοιώνοντας πολλά από τα στοιχεία τους δημιουργώντας ένα νέο έργο με τον ίδιο συνδυασμό οργάνων.

Τρίο – Βιογραφικά

Η Ειρήνη Λαλιώτου-Βραχάτη φοίτησε με υποτροφία ως αριστούχος στο Ωδείο Αθηνών (τάξη Λ. Βιτσεντζάτου) απ’ όπου πήρε δίπλωμα πιάνου με βαθμό άριστα παμψηφεί και Α’ βραβείο. Το 1984 κέρδισε τον διαγωνισμό Gina Bachauer και συνέχισε τις σπουδές της με υποτροφία στην Ανώτατη Ακαδημία  Μουσικής στη Βιέννη της Αυστρίας (τάξη P. Badura Skoda, Fr. Fleischmann και L. Brumberg) απ’ όπου αποφοίτησε το 1991. Από το 1991 μέχρι το 1998 δίδαξε στη Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Graz της Αυστρίας και στο Konservatorium der Stadt Wien και μαθητές της βραβεύτηκαν σε διεθνείς, πανευρωπαϊκούς και Αυστριακούς διαγωνισμούς (Gorizia, Monte Carlo και Wien). Από το 1991 έως το 2000 συνεργάστηκε με τον βιολοντσελίστα Friedrich Kleinhapl και έχουν από κοινού ηχογραφήσει για την Αυστριακή Ραδιοφωνία και Τηλεόραση  έργα των Beethoven, Brahms, Debussy, Webern, Shostakovich, Dvorak καθώς και σύγχρονων Αυστριακών συνθετών. Επίσης ρεσιτάλ της από την ηλικία των επτά ετών έχουν μαγνητοσκοπηθεί για την Ελληνική Τηλεόραση. Από το 2002 είναι ιδρυτικό μέλος του μουσικού σχήματος «Ευφωνία» που στόχο έχει την παρουσίαση έργων μουσικής δωματίου για πιάνο, έγχορδα και πνευστά τα οποία δεν είναι γνωστά στο ευρύ μουσικό κοινό. Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία, Μονακό, Ουγγαρία, Ιταλία και Αυστρία. Έχει συμπράξει ως σολίστ με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την ορχήστρα μουσικής δωματίου Bach της Βιέννης καθώς και με την ορχήστρα ProArte της Βιέννης. Από το 1998 διδάσκει στο Ωδείο Φ. Νάκας της Αθήνας πιάνο και μουσική δωματίου.

Η Λίνα Τσακλάγκανου γεννήθηκε το 1978 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Μαθήτευσε για μία δεκαετία περίπου αρχικά βιολί και αργότερα βιόλα με τον Ιωάννη Βατικώτη στο Ελληνικό Ωδείο, και στη συνέχεια στο Ορφείο Ωδείο όπου και πήρε το Πτυχίο Αρμονίας υπό τον καθηγητή Κωνσταντίνο Νόνη. Το Μάιο του 2003 αποφοίτησε από το Brooklyn College Conservatory of Music (City University of New York ) αποκτώντας πτυχίο στη Μουσική Ερμηνεία (Bachelors in Music Performance – Viola) όπου και απέσπασε το βραβείο Herbert Lowenfish Music Award . Mε υποτροφία του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Μουσική και στη

Μουσική Παιδαγωγική, στο Columbia University της Νέας Υόρκης. Έχει συμμετάσχει και ερμηνεύσει σε διεθνή σεμινάρια και φεστιβάλ μουσικής στη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, και το Λίντς της Αυστρίας, σπουδάζοντας με καθηγητές όπως ο Masao Kawasaki, Burton Kaplan , Karen Dreyfus και Georg Hamann. Στην Ελλάδα έχει συμμετάσχει ως εποχιακό μέλος σε παραστάσεις της Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής καθώς και σε άλλες ορχήστρες. Ήταν μέλος του Συνόλου Σύγχρονης Μουσικής CUNY υπό τη διεύθυνση της Tania Leon , όπου έχει ερμηνεύσει πρώτες εκτελέσεις έργων νέων συνθετών καθώς και εκτελέσεις έργων της σύγχρονης μουσικής σκηνής. Συμμετείχε εποχιακά σε διάφορα σύνολα μουσικής δωματίου όπως το Balkan Trio , Columbia University Chamber Music Ensemble , Brooklyn Philharmonic και σε θεατρικά μιουζικαλ όπως το How to Succeed in Business από την Harlequin Theater Co., ως μέλος της ορχήστρας. Είναι ενεργό μέλος του κουαρτέτου με όμποε «Φαντασία» καθώς και του κουαρτέτου εγχόρδων «Ηχώ». Ασχολείται και ερευνά τρόπους ανάπτυξης της μουσικής δημιουργικότητας με διδακτικές στρατηγικές που τροφοδοτούν την εσωτερική ανακάλυψη και την ελεύθερη έκφραση και είναι η μόνη δασκάλα στην Ελλάδα με πιστοποιητικό στη διδασκαλία της μεθόδου Suzuki. Διδάσκει βιολί και βιόλα στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου.

Ο Κωντσαντίνος Αγκιναρασταχάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Πήρε δίπλωμα κλαρινέτου από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης το 2001 με βαθμό «Άριστα Παμψηφεί και Β’ Βραβείο». Συνέχισε τις σπουδές του στο “Conservatoire Royale de Musique” στο Mons του Βελγίου όπου παρακολούθησε μαθήματα με τους Ronald van Spaendonck (κλαρινέτο) και Guy van Waas (Μουσική Δωματίου). Έχει παρακολουθήσει επίσης σεμινάρια με τους O. Caplescu, P. Radev, B. Kovacs, Σ. Μουρίκη, Ε. Κιοσόγλου. Συμμετείχε σε παραγωγές της «Όπερας δωματίου Θεσσαλονίκης» από το 2002 ως το 2004. Έλαβε μέρος στη διεθνή θερινή ακαδημία – εργαστήριο όπερας στο Orvietto της Ιταλίας το 1997 καθώς και στη διεθνή θερινή ακαδημία Σύγχρονης Μουσικής και avant-garde του “Ensemble Modern” της Φρανκφούρτης στους Παξούς, με πρόγραμμα που παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τον Φεβρουάριο του 2008. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διδάσκει κλαρινέτο στο Μουσικό Σχολέιο Ιλίου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: