• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,689 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Μαρτίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Φεβ.   Απρ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ανοικτή επιστολή στον Λαρίσης Ιγνάτιο

της «Φιλορθόδοξης Ένωσης – Κοσμάς Φλαμιάτος»

Ως γνωστόν οι φίλοι μου και «οι εχθροί μου» γνωρίζουν ότι δεν τα πάω καλά με τις λεγόμενες «παραεκκλησιαστικές» οργανώσεις, κινήσεις, συλλόγους, «αδελφότητες», κλπ. Ο κυριότεροι λόγοι είναι:

α)  εμποδίζουν έμμεσα την ενοριακή σύναξη να συγκροτηθεί ως σώμα προσώπων ευχαριστιακά, αφού λειτουργούν ως σκληρές «ομαδοποιήσεις».

β) Δίνουν επιχειρήματα για ισχυροποίηση της δεσποτοκρατίας, παρότι πολλές απ’ αυτές τελευταία παίζουν και παιχνίδια «λυκοφιλίας» μαζί τους.

γ) Έχουν εισάγει «αιρετικές» θεολογίες και δύσκολα τις αποβάλλουν.

Όλα αυτά όμως δεν με εμποδίζουν να αναρτήσω σήμερα μια σπουδαία ανοικτή επιστολή της λεγόμενης «Φιλορθόδοξης Ένωσης Κοσμάς Φλαμιάτος». Αυτή απευθύνεται στον Μητροπολίτη Λαρίσης κ. Ιγνάτιο δικαιολογημένα. Η στάση του μητροπολίτη για την προσπάθεια «κουκουλώματος» του Αττικής Παντελεήμονα είναι γνωστή, αφού ήταν ένας των «7» και κατόπιν άρχισε να αποσύρει κάπως ή δήθεν την ψήφο του. Γι’ αυτό έχω μιλήσει για την απόφαση των «6,5».

{UP DATE 04-04-2009, ώρα 21.30

Έλαβα και αναρτώ διόρθωση ανακρίβειας στην ανοικτή επιστολή από το Σύλλογο «Κοσμάς Φλαμιάτος», σήμερα με ημερομηνία 30-03-2009.

anakriveies-larisis-kosmflamiatos_30-03-09}

Διαβάστε λοιπόν την ανοικτή επιστολή …

ali8ini-syggnwmi-tou-larisis-ignatiou3

Η επιστολή μου εστάλη σήμερα ηλεκτρονικά:

από Φιλορθόδοξη Ένωση Kοσμάς Φλαμιάτ <k_flamiatos@yahoo.gr>
προς ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛ <iera-synodos@ath.forthnet.gr>
ημερομηνία 28 Μάρτιος 2009 1:55 πμ
θέμα ΑΛΗΘΙΝΗ Η «ΣΥΓΓΝΩΜΗ» ΤΟΥ ΜΗΤΡ.ΛΑΡΙΣΣΗΣ;
ΑΛΗΘΙΝΗ Η «ΣΥΓΓΝΩΜΗ» ΤΟΥ ΜΗΤΡ.ΛΑΡΙΣΣΗΣ;
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΡΙΣΣΗΣ κ. ΙΓΝΑΤΙΟ(ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ pdf)
Advertisements

17 Σχόλια

  1. Αγαπητό Μανιτάρι χαίρε,
    θεωρώ εν μέρει σωστό να δημοσιεύονται τέτοια κείμενα. Έχουν κι αυτά την λειτουργία τους. Το συγκεκριμένο το θεωρώ υποκριτικό και ενοχλητικό. Δε με πείθει για την θλίψη που μόνον κατά γράμμα δηλώνει για τον έλεγχο του επισκόπου (κι αυτό με ενοχλεί «ουσιαστικά»), ομιλεί από καθέδρας και ανακατεύει τα πάντα στο ίδιο τσουβάλι. Δεν έχει ήθος εκκλησιαστικό και δεν αποπνέει ούτε ειρήνη ούτε καταλαγή. Έχει την αξία του σε μια γενικότερη διαδικασία ζυμώσεων, σ’ ένα τοπίο γενικό και καταδηλώνει την σύνολη κατάσταση του εκκλησιαστικού σώματος η οποία είναι νοσούσα (και γι’ αυτό ευχαριστούμε και πάλι τον Κύριο). Παρά ταύτα το κείμενο καθαυτό προδίδει τον εαυτό του, τον οποίο και απολαμβάνει μέσα στις κατηγορίες, η οποίες κατηγορίες αυτομάτως τον εαυτό αυτό τον δικαιώνουν. Ως εκ τούτου, και άλλων, ακόμα κι αυτά που υποστηρίζει και ενέχουν ουσία τα βλάπτει.
    Ευτυχώς με ή χωρίς την βοήθεια τέτοιων κυρίων η αλήθεια θα λάμψει (κατά την πίστη μας) και όσοι τέτοιοι σπέρνουν την σύγχυση τελικώς είναι κομμάτι της θείας οικονομίας και αποδείξεις του μεγαλείου της ανθρώπινης ελευθερίας.

  2. @ stinathina

    Χαίρε την ανεκλάλητο χαρά.

    Οι αδελφοί μου έστειλαν το κείμενο και το δημοσίευσα χωρίς να μπω στην ουσία του. Τα αφήνω σε σας, το κοινό.

    Το ζήτημα του ύφους είναι πάντα ένα σημαντικό κριτήριο. Προσωπικά αναμένω τα δέοντα από την ιεραρχία. Αν δεν γίνουν, τότε θα δικαιωθεί το ύφος.

    Την καλησπέρα μου!

  3. Δυστυχώς τίποτα εξωτερικό δε μπορεί να δικαιολογήσει την εσωτερική μας στάση. Αυτά είναι δικαιολογίες κοσμικού τύπου. Αυτά τοποθετούνται με τρόπο άχρονο. Το τι κάνουν οι άλλοι, σ’αυτό το επίπεδο, δεν αλλάζει τίποτα. Μπορεί να κάνεις όλα τα σωστά αλλά το πνεύμα σου να είναι φαύλο. Δε καταλαβαίνω τι περιμένεις από την ιεραρχία. Να πει πως ο Πατριάρχης είναι νεοεποχίτης; Αγαπητό Μανιτάρι ξαναδιάβασε το κείμενο και πες μου.
    Δε σε καταλαβαίνω.
    Το δημοσίευσες χωρίς να μπεις στην ουσία του; Πως το κάνεις αυτό;
    κι αφού συνέβη λοιπόν, πως μπορείς να πεις με άγνοια της ουσίας να πεις: «Προσωπικά αναμένω τα δέοντα από την ιεραρχία. Αν δεν γίνουν, τότε θα δικαιωθεί το ύφος.»
    Δε καταλαβαίνω. Δε ξέρεις δηλαδή για τι πράγμα μιλάς.
    Και ξέρεις πολύ καλά τις διαθέσεις μου απέναντι σου, δε ψάχνω για καυγάδες και χάσιμο χρόνου αλλά εδώ υπάρχει κάτι που, κατά την γνώμη μου, δεν ευσταθεί. Δες τι λες και πες μου αν έχω άδικο.

  4. Διάβασα προσεκτικά την επιστολή. Δεν γνωρίζω τις προθέσεις του συντάκτη της, το βαθμό της ορθοδοξίας του, όπως και τις προθέσεις του αναρτήσαντος και τη «stinathina». Εκείνο που καταλαβαίνω είναι, πως τα καταγγελόμενα είναι φοβερά. Η σαπίλα προχωρημένη ως το μεδούλι. Για τούτο και πιστεύω, ότι η Ιεραρχία δεν θα προβεί σε καμιά ενέργεια κατά του Λαρίσης. Και πως να κινηθεί εναντίον του; Δεν σας κατέπληξε αυτό που πληροφορεί η επιστολή: «κατέχετε παρανόμως ως εξουσία, χωρίς εισέτι την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που να νομιμοποιεί τη θέση σας». Δηλαδή, ο Μητροπολίτης Λαρίσης είναι ξεκρέμαστος νομικά δυό δεκαετίες; Η Σύνοδος που είναι εκτεθειμένη για την μηνόμιμη τοποθέτησή του, θα τον τιμωρήσει; Μόνο αν αναγκασθεί νομικά. Κάτι γράφει το ευαγγέλιο για έσχατους καιρούς, για το αν θά εύρει ερχόμενος ο Χριστός την πίστη επί της γής, για σύγχιση και των εκλεκτών. Δεν ξέρω πόσο κοντά είναι όλα αυτά, αλλά ήδη, νομίζω, προγευόμαστε καταστάσεις εσχατολογικών διαστάσεων. Δεν ξέρω αν είμαι επηρεασμένος από κάποια Πατερικά κείμενα (χθές διάβαζα κάτι από τον Οικουμένιο), αλλά τα σύννεφα πύκνωσαν παντού γύρω μας.

  5. Oι δεσποτάδες ,τύπου νυν και πρώην Λαρίσης,«δεν καταλαβαίνουν Χριστό».
    Τα φράγκα πέφτουν κάθε μήνα,τα χειροφιλήματα επίσης,«φιλούσι δε την πρωτοκλισίαν εν τοις δείπνοις και τας πρωτοκαθεδρίας εν ταις συναγωγαίς
    και τους ασπασμούς εν ταις αγοραίς και καλείσθαι υπό των ανθρώπων ραββί ραββί»(Ματθ. κγ 6,7)
    Η επιστολή επισημαίνει την δεσποτοκρατική ομερτά που εξοντώνει τους αντιρρησίες συνειδήσεως,ανιδιοτελείς κληρικούς ενώ κουκουλώνει ,με στοργή και προδέρμ, τα σαπρόφυτα με τα οποία μοιράζεται κοινές «ιδιαιτερότητες».
    Σιγά μη τη λάβει κανείς υπόψη…

  6. Καλά αυτή η υπογραφή του προέδρου της Ένωσης ως «πρώην παπικός», με έχει συγκλονίσει. Σκέψου να άρχιζαν να υπογράφουν διάφοροι πολιτικοί, τύπου Πάγκαλου, Αβραμόπουλου, Δαμανάκη ως «πρ. κομμουνιστής ή τύπου Αλαβάνου ως «πρ. πατριώτης αριστερός, νυν κοσμοπολίτης αντεθνικός» Η ειληκρίνια, νομίζω, είναι εχέγγυο αξιοπιστίας…

  7. @ stinathina

    Δεν είμαι αρμόδιος να εισέλθω στα «εσωτερικά» κανενός. Πολύ δε περισσότερο σε ανθρώπων που δεν γνωριζόμαστε ιδιαιτέρως. Μερικές επομένως παρατηρήσεις στα «εξωτερικά» και δι’ αυτών κάποιες σκέψεις:

    1) Είμαι αποδέκτης της ανοικτής επιστολής, όπως και άλλων. Αυτή παρ’ ότι απλώνεται σε πολλά εκκλησιαστικά και εκκλησιολογικά ζητήματα έχει μια ιδιαιτερότητα: γράφτηκε μετά το «6,5». Δεν μπορεί ένας Ιεράρχης (εκ των γνωστών «7») να θέλει να πάει μια υπόθεση στο αρχείο, όταν έχουν βουήξει και οι πέτρες. και μετά από λίγες μέρες να μυξοκλαίει. Ακολούθησαν η ανακοίνωση των 27 Ιεραρχών και άλλες προσωπικές προς τον πρόεδρο της Ιεραρχίας.

    2) Τα εξωτερικά δεν είναι άσχετα από τα εσωτερικά και αντιστρόφως. Η υπόθεση της Μητρόπολης Λαρίσης είναι μια ακραία ειδική περίπτωση. Μη ξεχνάμε πως ο λίαν αγαπητός προηγούμενος Μητροπολίτης Σεβ. Δημήτριος ανεχώρησε και δημιουργήθηκε προσωποπαγής Μητρόπολη Γουμενίσσης…

    3) Τέτοιες καταγγελίες οφείλουμε να βοηθούμε να παίρνουν το φως της δημοσιότητας.

    4) Όσο και αν δεν συμφωνώ προσωπικά με το ύφος, όσο και τη δημιουργία συλλόγων κλπ αυτού του είδους (εξού και ο πρόλογος) αναλαμβάνω την ευθύνη της δημοσιοποίησης, όσο μου αναλογεί.

    5) Δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος, όσο εσύ, ή όσο άλλοι. Ελπίζω πάντα στη Θεία Πνοή.

    6) Δεν γνωρίζω αν έχεις άδικο. Γνωρίζω βεβαίως τις προθέσεις σου και το γλυκό σου ύφος. Εγώ βλέπεις είμαι μανιτάρι άγριο. Πιθανά και δηλητηριώδες…

    Την καλημέρα μου.

  8. @ Ιωάννης

    Τα σύννεφα όντως είναι πυκνά γύρω μας. Αλλά υπάρχει και το θείο Νέφος…

    @ Misha

    Ελπίζω τα πράγματα να μην είναι τόσο προχωρημένα… Την επιστολή ελάχιστοι θα την λάβουν υπόψη, ΄σο και στα σοβαρά (λόγω του ύφους και της ποικιλίας της θεματολογίας). Υπάρχει όμως το μείζον ζήτημα της επιστολής των «27». Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα…

    @ Δελφινάκι

    χαχαχαχα Καλά, αυτό είναι στοιχείο του .. ύφους!!! Όντως είναι και περιττό και αστείο.

  9. Έχει καλώς. Δε διαφωνούμε γενικώς. Τα πρόσφατα γεγονότα απαιτούν παρεμβάσεις, λόγο δημόσιο,
    Αλλά:

    Το εισαγγελικό ύφος εν ονόματι της «Ορθοδοξίας» ενοχλεί τόσο από Άμβωνος όσο κι από τους ζηλωτές κάθε είδους. Κι αν φέρουν στοιχεία αληθή χρειάζεται σχολιασμός (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) που να ισορροπεί τα λεχθέντα. Κι αυτό μου φαίνεται παράξενο να το ρίχνεις στο «κοινό», έτσι κι ότι να ναι.

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΥΦΟΥΣ. Αυτό δυσκολεύομαι να μη το σχολιάσω. Βρε Μανιτάρι νομίζω είναι προφανές πως το ύφος και το ήθος είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Ο διαχωρισμός αυτός αν τον υποθέσουμε (διότι π.χ. κάποια στιγμή αυτό βολεύει) μιλάμε ταυτόχρονα για έναν οντολογικό διαχωρισμό σώματος και ψυχής ή φιλοσοφίας και αισθητικής. Το πράγμα δε μπορεί να κρυφτεί κάτω από το χαλί. Φαίνεται. Είναι τεράστιο. Προς το παρόν λοιπόν θα έχουμε την χαρά να διαφωνήσουμε.

    Δεν είμαι καθόλου απαισιόδοξος. Το αντίθετο. Επειδή δε δεν είμαι απαισιόδοξος θεωρώ πως είναι δυσπαράδεκτο αυτό το είδος λόγου. Δεν είναι απαισιοδοξία η αντίσταση στην έκπτωση. Εδώ κι αλλού. Χρειάζονται διακρίσεις. Το κάνεις κι εσύ συχνά οπότε δε μιλάμε κινέζικα. Δεν απολαμβάνω τα ξεκατινιάσματα, δεν ευνοούν την συναίσθηση, ταράζουν και σφίγγουν τις ψυχές, ευχαριστούν μόνον τα όρνεα τα οποία και τρέφουν.
    Υπάρχουν τρόποι και τρόποι, αυτός εξουθενώνει και το χαίρεται. Δε θέλουμε να αρχίσουμε εδώ τα χορεία των Γραφών και των Πατέρων γιατί θα πέσει πολύ γέλιο..

    Όσο για το ύφος «μου» μπορεί να μην είναι καθόλου γλυκό ακόμα κι αν είναι συγκριτικά έμμετρο που κι αυτό δεν ισχύει πάντα. Να πω την αλήθεια το προτιμώ έτσι, χαίρομαι εδώ να γράφω αλλιώς, ίσως έχεις δει κάποια σχόλια στο μπλογκ με τις επιφυλλίδες του κου Γιανναρά..
    Χαίρε πάντοτε

  10. @ stinathina

    … θα συμφωνήσω ότι το ύφος σχετίζεται με το ήθος (αλλιώς θα ήμουν μανιχαϊστής), αλλά οφείλουμε να πούμε πως το ύφος δεν είναι πλήρες με το λόγο και δη τον ηλεκτρονικό.

    Χαίρομαι που γράφεις εδώ. Αυτό το γνωρίζω – και το ξέρεις – εδώ και πολύ καιρό.

    Καλό απόγευμα, με αυτά τα λακωνικά (μου).

  11. Χαιρετώ το «μανιτάρι του Βουνού» και τους φίλους του.

    Διατέλεσα γραμματέας του συλλόγου αυτού («Κοσμάς Φλαμιάτος») για ενάμιση χρόνο. Συμφωνώ με την παρατήρηση αυτού που είπε ότι δεν πρέπει να αποπνέουν αέρα εμπάθειας τα κείμενα, αλλά να είναι γραμμένα με ταπείνωση και να μην μιλούν «από καθέδρας». Αυτό είναι το καλύτερο γιατί αλλιώς «χάνεις το δίκιο» σου. Αλλά ας δούμε τα πράγματα κατάματα:

    Έχουμε, σήμερα, στην Εκκλησία ένα ολοκληρωτικό καθεστώς (τη δεσποτοκρατία) που καταδυναστεύει τα πάντα. Η εκκλησιαστική «δικαιοσύνη» αντί να αποπνέει αλήθεια και δικαιοκρισία θυμίζει φασιστικά καθεστώτα: Ο δεσπότης είναι και ο κατήγορος και ο εισαγγελέας και ο δικαστής! Καταπάτηση κάθε στοιχειώδους αρχής Δικαίου! Τα πιο δυστυχισμένα πλάσματα στη χώρα μας είναι οι ιερείς μας. Τρέμουν τους δεσποτάδες. Ενδεικτικά θα σας αναφέρω ότι, δύο φορές, 400 και πλέον ιερείς της μητροπόλεως Αττικής εξέδωσαν «ψήφισμα συμπαράστασης» στον σκανδαλοποιό «Ποιμενάρχη» τους, Παντελεήμονα Μπεζενίτη, θέλοντας, προφανώς, να φανούν αρεστοί απέναντί του!

    Πόσοι από σας, άραγε, γνωρίζετε ότι και ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης «αφόρισε» άδικα ένα θεολόγο, το 1993, και μάλιστα χωρίς να τον καλέσει σε απολογία, χωρίς κλήση μαρτύρων, χωρίς να του απαγγείλει κατηγορητήριο και χωρίς να του κοινοποιήσει τον αφορισμό; Η δικτατορία έλειξε το 1974. Στην Εκκλησία, όμως, υφίσταται ακόμη. Κανείς δεν τολμά να αμφισβητήσει το εξουσιαστικό καθεστώς των δεσποτάδων, οι οποίοι ταυτίζουν τους εαυτούς τους με την «Εκκλησία». «Ξεχνούν», όμως, ότι η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού και ως εκ τούτου κλήρος και λαός. Τον λαό, όμως, τον βλέπουν μόνο ως διακοσμητικό στοιχείο και οικονομικό χορηγό.

    Γιατί ο λαός δεν συμμετέχει στην επιλογή των ποιμένων του, στην ενορία; Γιατί οι επίσκοποι εκλέγονται από μια κλειστή «κάστα» 80 ατόμων που αναπαράγει τον εαυτό της και όχι από ένα διευρημένο σώμα κλήρου και λαού της τοπικής μητρόπολης; Αυτό δεν γινόταν στην αρχαία Εκκλησία; Εκείνα τα ευλογημένα χρόνια οι επίσκοποι ήταν ή θεόκλητοι ή δημόκλητοι (από το λαό). Οι σημερινοί είναι, στην πλειοψηφία τους, αυτόκλητοι και ευνοούμενοι του εκάστοτε Αρχιεπισκοπικού περιβάλλοντος. Επομένως, απέναντι στο καθεστώς της δεσποτοκρατίας, ένα καθεστώς ανελεύθερο και παχύδερμο, χρειάζεται και η σκληρή γλώσσα.

    Αυτό που γράφει το «μανιτάρι» ότι η ενορία θα πρέπει να είναι ο πυρήνας της δραστηριότητας των χριστιανών, είναι σωστό. το ιδανικότερο. Πόσα περιθώρια, όμως, έχει ένας ιερέας, να κινηθεί ελεύθερα; Μέχρι εκεί που δεν θα ενοχληθεί ο επίσκοπος. Τα χριστιανικά σωματεία, όμως, δεν έχουν αυτούς τους περιορισμούς. Μπορούν να κινηθούν πιο ελεύθερα και να μιλήσουν για αλήθειες που δεν θα αποτολμούσε να θίξει ένας κληρικός.

    Διαφωνώ με το «μανιτάρι» ότι εμφανίζουν αιρετικές δοξασίες και ότι είναι «παραεκκλησιαστικές» οργανώσεις. Αυτήν την ταμπέλα την έβαλε το εκκλησιαστικό κατεστημένο για ευνόητους λόγους. Θα μνημονεύσω τα λόγια του μακαριστού πατρός Επιφάνειου Θεοδωρόπουλου, αυτού του μεγάλου Κανονολόγου της Εκκλησίας μας: «Αν ένας Άγγελος κατέβαινε στη χώρα μας και μάζευε όλους όσους άμεσα ή έμμεσα έχουν ωφεληθεί από τις Οργανώσεις, δεν γνωρίζω πόσοι ευσεβείς θα απέμεναν στην Ελλάδα…
    Αυτές [οι επιθέσεις στις οργανώσεις] είναι μονομέρειες, στην ουσία τους αιρετικές. … Όλα όσα γίνονται στο χώρο της Εκκλησίας για τη δόξα του Θεού, είναι δεκτά» («Υποθήκες ζωής, έκδ. Ι. Ησυχ. Κεχαρ. Θεοτόκου, Τροιζήνα, 1992, σελ.234»).

    Επίσης θα ήθελα να πληροφορήσω τους αναγνώστες του blog ότι στην ιστοσελίδα:
    http://intv.gr/site/index.php/video/biblio/119-vartholomaios
    υπάρχει (σε μορφή βίντεο) όλη η εκδήλωση που η Ένωσή μας έκανε το Νοέμβριο στην Πάτρα, με αφορμή την εκεί έλευση του Πατριάρχη.

    Σας χαιρετώ όλους.
    Βασίλης Κερμενιώτης
    kermeniotis_b@yahoo.gr

  12. @ Βασίλης Κερμενιώτης

    Καλώς ήλθες! Πάντως μεγάλες κουβέντες είπες, μεγάλα θέματα άνοιξες… Που να πρωτοσταθεί κανείς. Ισως αναγκαστώ να ανεβάσω ποστ για τις οργανώσεις του χώρου….
    Αυτό δεν θα περάσει έτσι στα μουλωχτά από μένα. Σην βατικανοποίηση των δεσποτάδων, δεν δέχομαι την προτεσταντοποίηση των οργανώσεων. Ετσι ορθά κοφτα για αρχή.

    Όλα τα άλλα τα συζητάμε. Νασαι καλά.

  13. 29/03/2009
    Μήπως… έχει στο χέρι ο πρώην Αττικής τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο;

    Απρόβλεπτες διαστάσεις για τη διοικούσα Εκκλησία, με δυναμική βόμβας στα θεμέλιά της παίρνει η υπόθεση του πρώην Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη.

    Μετά τη δημοσίευση από τον Άρειο Πάγο της απορριπτικής απόφασης στην αίτηση του πρώην Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονα για να ξαναδικαστεί η υπόθεσή του στο πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων, η ποινή της εξαετούς φυλάκισής του για την κακουργηματική πράξη της κατάχρησης μεγάλου χρηματικού ποσού από τη Μονή Αγίου Εφραίμ Νέας Μάκρης έγινε τελεσίδικη και αμετάκλητη.

    Ήδη διανύει τον πρώτο χρόνο (21/6/2008) της ποινής στις φυλακές Κορυδαλλού, έχοντας χάσει τη βεβαιότητα ότι θα επιστρέψει «δικαιωμένος». Σταμάτησε πλέον να τηλεφωνεί και να γράφει, προειδοποιώντας προς κάθε κατεύθυνση ότι «τώρα που θα αποφυλακιστώ θα τα πούμε». Πέραν τούτου, καλά πληροφορημένες πηγές της 6ης πτέρυγας των φυλακών Κορυδαλλού ψιθυρίζουν ότι έχει τακτικότατη τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και η… οικειότητά τους είναι φανερή.

    Η «αθώωση»

    Από την άλλη βλέπουν το φως της δημοσιότητας λεπτομέρειες του παρασκηνίου με αποφορά αρχιεπισκοπικής καμαρίλας. Μητροπολίτης του περιβάλλοντος Ιερωνύμου μας εμπιστεύτηκε ότι ήδη δύο από τους δικαστές – Μητροπολίτες πού αθώωσαν τον πρώην Αττικής διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους (ο ένας από αυτούς γραπτώς) και κατηγορούν ευθέως τον Αρχιεπίσκοπο ότι, ενώ τους έδωσε γραμμή να αθωώσουν τον υπόδικο Μητροπολίτη, αργότερα στο δελτίο Τύπου της 10/3/09 της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου τούς «άδειασε» δηλώνοντας ότι κακώς δεν τον δίκασαν. Παράλληλα είναι ερευνητέο εάν για κάποιους από τους δικαστές-Μητροπολίτες έχει κατά το παρελθόν ακολουθηθεί επί προσωπικού η εύκολη «φόρμουλα» να τεθεί στο Αρχείο υπόθεσής τους.

    Συνεχίζοντας ο ίδιος Μητροπολίτης την ενδιαφέρουσα διήγησή του, που θυμίζει σενάριο μεσαιωνικής ίντριγκας, αποκαλύπτει ότι σύμφωνα με πληροφορίες ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος πρώτα εξασφάλισε την πλειοψηφία των επτά Μητροπολιτών (σημ.: τον υποστήριξαν και οι επτά στην αρχιεπισκοπική κούρσα). Έπειτα έβαλε (μάλλον εν αγνοία του εν λόγω ότι χρησιμοποιείται, αφού συνυπέγραψε αργότερα και την επιστολή διαμαρτυρίας των 35 Μητροπολιτών που κυκλοφόρησε με τη σωτήρια για το κύρος της Εκκλησίας φροντίδα των Μητροπολιτών Ναυπάκτου Ιεροθέου και Πειραιώς Σεραφείμ) έναν εκ των πιστότερων εν γένει Μητροπολιτών υποστηρικτών του, αλλά και στην πρόσφατη αρχιεπισκοπική εκλογή, να «θηριομαχήσει» κατά της απαλλακτικής απόφασης, ώστε να υπάρχει άλλοθι-τεκμήριο αθωότητας του ενορχηστρωτή Αρχιεπισκόπου προς την κοινή γνώμη. Έτσι εξηγείται η δριμεία κριτική που τώρα του ασκούν τα επτά φερέφωνά του από το παρασκήνιο, ξεχνώντας ότι της νύχτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά και η πονηρία λαμβάνει πάντοτε τα επίχειρά της.

    Οι μεθοδεύσεις αυτές, αντί να εκτονώσουν την κατάσταση, όπως υπολόγιζαν, την πόλωσαν περισσότερο, θυμίζοντας κυβέρνηση που αντιπολιτεύεται τον εαυτό της ή στην ποδοσφαιρική γλώσσα τα περί «αυτογκόλ».

    Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ήταν έτοιμη να εκδοθεί «εν κρυπτώ και παραβύστω» η αθωωτική απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου, ώστε να «διευκολυνθεί» και ο Άρειος Πάγος να ακολουθήσει στο ίδιο μοτίβο. Όμως η κατακραυγή και ο σάλος που ξέσπασαν για την απόφαση του Συνοδικού Δικαστηρίου ανέτρεψαν άρδην το καλό κλίμα που καλλιεργείτο στο ανώτατο δικαστήριο.

    Μετά από αυτές τις μεθοδεύσεις, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, που θεώρησε ότι βγαίνει… αθώος του αίματος και του βαρύτατου πλήγματος που δέχθηκε η Εκκλησία, κινήθηκε για τη χαμένη αξιοπρέπεια του φυλακισμένου Μητροπολίτη.

    Συσκέπτεται με Μητροπολίτες που δεν ελέγχει πλήρως, συναντά νομικούς για να εξεύρει… λύση για ένα θέμα που είναι λυμένο. Απευθύνθηκε και σε κυβερνητικούς παράγοντες με έναν και μόνο στόχο. Να μην εφαρμοστεί ο νόμος που προβλέπει σαν άλλο «αυτόματο διαζύγιο» την «αυτόματη» καθαίρεση του πρώην Μητροπολίτη Αττικής (που αρνείται ακόμα και σήμερα ως δείγμα καλής θέλησης να παραιτηθεί). Να μην εφαρμοστεί δηλαδή το αυτονόητο. Ό,τι ο νομοθέτης του Ν. 5383/1932 και ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας (Ν. 590/1977) συνομολόγησαν ως Εκκλησία και Πολιτεία, δηλαδή ότι δεν είναι δυνατόν φυλακισμένος κληρικός για εγκληματική (πάνω από 5 χρόνια) ποινή να παραμένει κληρικός.

    Είναι γνωστό ότι ο νόμος αυτός έχει πάμπολλες φορές εφαρμοστεί, οδηγώντας στην καθαίρεση απλούς κληρικούς. Γιατί θα πρέπει να αδρανοποιηθεί και να μην ισχύει σε Μητροπολίτες που πρέπει να έχουν ισχυρότερη «έξωθεν καλή μαρτυρία» από τους λοιπούς κληρικούς και να αποτελούν ηθικό παράδειγμα;

    Ο Μακαριστός Χριστόδουλος προσπάθησε να «εκσυγχρονίσει» τον περί εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης νόμο, αλλά πολεμήθηκε ανελέητα στην προσπάθειά του αυτή εντός και εκτός Συνόδου, πρωτίστως από την ομάδα των Μητροπολιτών που ανέβασε τον Ιερώνυμο στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, μέχρις αποχωρήσεως κατά τη συζήτηση από την αίθουσα της Ιεραρχίας σημαντικού αριθμού Μητροπολιτών, μεταξύ των οποίων και ο Θηβών Ιερώνυμος!

    Μάλιστα απ’ αυτούς 13 προσέφυγαν εγγράφως στον Οικουμενικό Πατριάρχη. Και βεβαίως όχι τυχαία… Ήξεραν πού χτύπαγαν την πόρτα. Στην απαντητική επιστολή του ο κ. Βαρθολομαίος διευκρινίζει ότι το Φανάρι «έχει καθήκον να εντοπίσει τυχόν αβλεψίας κατά την έως του νυν πορείαν της καταρτίσεως του Νομοσχεδίου περί της Εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης» (2/4/2007).

    Σιγή ιχθύος…

    Στο μεταξύ, επισημαίνεται η πλήρης σιωπή για το θέμα αυτό του κατά τ’ άλλα λαλίστατου Μητροπολίτη Ζακύνθου. Ποιος τον αναγκάζει σε… σιωπητήριο; Τα ίδια ισχύουν και για τον πολυγραφότατο και δραστήριο Μητροπολίτη Νικόδημο Γκατζιρούλη, τον οποίο έβρισκε κάθε στιγμή μπροστά του ο Μακαριστός Χριστόδουλος. Άραγε, κάτι να του έχει υποσχεθεί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, γι’ αυτό και έχει σφραγίσει το στόμα του; Πού κρύφτηκαν οι «παπάδες επαρχίας ορεινής Ελλάδας», που με σφραγίδες και αμέτρητα ανώνυμα και συκοφαντικά λιβελογραφήματα κατακεραύνωναν κάθε αξιόλογη ή μη πρωτοβουλία του Μακαριστού Χριστόδουλου, σκορπίζοντας δηλητήριο και λάσπη προς πάσα κατεύθυνση; Η σιωπή τους κατά τη μετά Χριστόδουλο περίοδο αποκαλύπτει την ταυτότητά τους, τους σκοπούς και την προέλευσή τους. Μήπως με τον θάνατο του Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου αποκαθάρθηκε η Εκκλησία, γι’ αυτό σιώπησαν; Βεβαίως τι γνώμη έχουν για τις τελευταίες εξελίξεις και την υπόθεση του πρώην Αττικής δεν χρειάζεται να μας πουν, γιατί οι ίδιοι χαράσσουν ανεπιτυχώς τη γραμμή χειρισμού της από την ασφάλεια του παρασκηνίου.

    Προσπάθειες ανατροπής

    Ο κατά τ’ άλλα σιωπηλός Αρχιεπίσκοπος προσέτρεξε (17/3/2009) σε συνάντηση με τον υπουργό Δικαιοσύνης κ. Δένδια, προσπαθώντας να τον πείσει να ανεχθεί την παρανομία της μη εφαρμογής του επίμαχου άρθρου 160, αλλά ο υπουργός επιμένει: «Είναι δυνατόν τώρα να συζητήσουμε υπάρχουσες διατάξεις; Δεν έχει καμία έννοια αυτό το πράγμα. Νομίζω ότι η κουβέντα πάνω σ’ αυτό το θέμα έχει ολοκληρωθεί…».

    Το ίδιο συνέβη και αργότερα και με την αιφνιδιαστική συνάντηση της Δευτέρας με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, προς τον οποίο ενώ ο Αρχιεπίσκοπος πρόσφερε ως αντάλλαγμα «γη και ύδωρ», δηλαδή αφενός την εκποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας προς ενίσχυση των κυβερνητικών μέτρων για την οικονομική δυσπραγία και αφετέρου την υλοποίηση ενός «άτυπου» χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας χωρίς ανάμειξη στα interna ο ένας του άλλου, ο πρωθυπουργός του αρνήθηκε το μοναδικό αντάλλαγμα που ζητούσε, όπως λέγεται, την αλλαγή του επάρατου άρθρου 160, δηλαδή την τροποποίηση του νόμου.

    Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, έλαβε σαφείς ξεκάθαρες και κοφτές αρνητικές απαντήσεις για τη μη καθαίρεση του καταδικασμένου πρώην Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη.

    Σώφρων Ιεράρχης παρατήρησε ότι η στάση αυτή, της… προστασίας του Μπεζενίτη, αποτελεί χρυσή ευκαιρία για τους υποστηρικτές του de jure χωρισμού Εκκλησίας και κράτους.

    Έντονη εξάλλου είναι η δυσαρέσκεια του δικαστικού σώματος και σύννεφα σκιάζουν μια παραδοσιακά φιλική σχέση μεταξύ των λειτουργών της Δικαιοσύνης και της Εκκλησίας.

    Ύστερα από την απόφαση της 9/3/2009 του Συνοδικού Δικαστηρίου για την τοποθέτηση στο Αρχείο της υποθέσεως (αθώωση) του πρώην Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονα, η εκκλησιαστική Δικαιοσύνη εγκαλεί εμμέσως την πολιτική Δικαιοσύνη για κακοδικία, διότι τα ακλόνητα στοιχεία έπεισαν τους οκτώ ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς για την ποινή (7 και 6 χρόνια αντίστοιχα) και απέρριψε την αναίρεση της έγκλεισής του στον Κορυδαλλό πρώην Αττικής.

    Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κατατεθούν μηνύσεις κατά των μελών του Πρωτοβάθμιου για Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου και του Αρχιεπισκόπου, με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 239β, 259, 261 και 262 του Ποινικού Κώδικα εάν δεν προχωρήσουν στην καθαίρεση Μπεζενίτη, όπως το άρθρο 160 του νόμου 5383/1932 προβλέπει.

    Το διά ταύτα

    Μητροπολίτης που υποστηρίζει πολύ τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, έχει ηλικία και γνωρίζει άριστα τα «τερτίπια» της αυλής του, με δεδομένη την προειδοποίηση του πρώην Αττικής τον Φεβρουάριο του 2005: «Θα πάρω πολλούς μαζί μου στον τάφο αν ανοίξω το στόμα μου… Αν μιλήσω θα γίνει σεισμός» («ΠΑΡΟΝ», 15/3/2009, «ΕΘΝΟΣ», 14/3/2009), πάγωσε τη συζήτηση και την ατμόσφαιρα ψιθυρίζοντας κάτω από τα μουστάκια του με σαρδόνιο χαμόγελο: «Μήπως “έχει στο χέρι” ο πρώην Αττικής τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο;».

    Οψόμεθα! Οι επόμενες μέρες θα δείξουν αν πράγματι ο Μπεζενίτης «κρατάει» τον Ιερώνυμο…

    Σχόλιο δικό μου: Αυτή την εβδομάδα παρέρχεται η προθεσμία της καθαίρεσης του πρώην Αττικής. Η σιωπή που επικρατεί είναι λαλίστατη…

  14. @ Cacofonix

    Έκανα κι εγώ την ίδια παρανόηση: η 15ήμερη προθεσμία για την καθαίρεση εκκινεί από την ημέρα δημοσίευσης τής απορριπτικής απόφασης του Αρείου Πάγου και κοινοποίησης της στην Ιερά Σύνοδο.

    Νομίζω πως η δημοσίευση δικαστικών αποφάσεων είναι μια διαδικασία αργή, σε γενικές γραμμές.

  15. Κανένα άλλο σχόλιο…

  16. Στο ιστολόγιο του Σεβ. Καλαβρύτων οι επιστολές του – και όχι μόνο – προς τον πρ. Αττικής Παντελεήμονα και νυν μοναχού (από χθες):

    ΜΕ ΠΟΝΟ ΨΥΧΗΣ….

    http://mkka.blogspot.com/2009/05/blog-post_14.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: