• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,872 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Φεβρουαρίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιαν.   Μαρ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Παιδεία: άρχισε ο κοινωνικός διάλογος από τα κάτω στην Πάτρα

Η πρώτη ανοικτή εκδήλωση – όχι σε επίπεδο επικοινωνιακής πολιτικής κορυφής – στην Ελλάδα για το περιεχόμενο του σχολείου και της καρδιάς του εκπαιδευτικού ζητήματος έγινε στην Πάτρα. Η εκδήλωση, όπως τόνισαν οι διοργανωτές, είχε ήδη αποφασιστεί στο τέλος της εξέγερσης – ξέσπασμα του Δεκέμβρη, δηλαδή πολύ πριν γίνει η αλλαγή επικοινωνιακής πολιτικής στο ΥΠΕΠΘ.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ήταν:

α) Οι εισηγητές απλά άνοιξαν το θέμα και δεν άνοιξε κύκλος ερωταποκρίσεων, αλλά δόθηκε επί δύο ώρες και πλέον ο λόγος στο ακροατήριο!

β ) Μετατοπίστηκε το κέντρο στο περιεχόμενο του σχολείου, στη γνώση, στον τύπο μαθητή και όχι στις εισαγωγικές εξετάσεις (παρ’ ότι και αυτές ειδώθηκαν κάτω από το προηγούμενο πρίσμα.

γ) Οι δυο εισηγητές ήταν μάχιμοι εκπαιδευτικοί από την Πάτρα (ένας δάσκαλος και ένας φιλόλογος) και ο τρίτος μάχιμος μεν, αλλά ειδικός ερευνητής από Αθήνα (ο Χρ. Κάτσικας).

δ) Τα τοπικά ΜΜΕ διχάστηκαν. Τα μισά έδωσαν δημοσιότητα και μάλιστα πολύ καλή και τα άλλα μισά όχι. Και ο διχασμός δεν είχε να κάνει με το «χρώμα» των εφημερίδων!

ε) Η διοργάνωση έγινε από κοινού από δύο αυτόνομα σχήματα δασκάλων και καθηγητών (Αγ. Συσπείρωση α/θμιας Πάτρας – Εκπ. Παρέμβαση β/θμιας Αχαΐας), πρώτη φορά για τα δεδομένα της Πάτρας.

στ) Είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση, παρά την καταρρακτώδη βροχή που προηγήθηκε. Τόσο σε επίπεδο παρουσίας, όσο και ενεργούς συμμετοχής στο διάλογο.

Δείτε περισσότερα (ρεπορτάζ, φωτογραφίες, πατρινό τύπο και λοιπά) στο ιστολόγιο του σχήματος των καθηγητών:

►  Μια ματιά στη χθεσινή εκδήλωση

Συνέντευξη του Χρ. Κάτσικα στην «Πελοπόννησο» και μικρό ρεπορτάζ

►  Ρεπορτάζ από συνέντευξη τύπου της οργανωτικής επιτροπής την προηγούμενη μέρα της εκδήλωσης

Απ’ ότι γνωρίζουμε σύντομα θα αναστηθούν οι εισηγήσεις και κάποιες από τις τοποθετήσεις.

Advertisements

14 Σχόλια

  1. πολύ καλή πρωτοβουλία!
    Η συνειδητοποίηση είναι πάντα η αρχή..

  2. @ τσουκνίδα

    … και μια καλή αρχή μπορεί να δημιουργήσει χιονοστιβάδα…. (όνειρο ή ελπίδα; Τι λες;)

  3. ας μην γίνουμε ως και οι λοιποί οι μη έχοντες ελπίδα..

  4. Φίλε «Μανιτάρη»,

    Αισιόδοξα και καλοδεχούμενα εν πολλοίς όλα αυτά. Με την επιφύλαξη ότι ο «νέος πολιτισμός» δεν έρχεται βέβαια με παρθενογένεση αλλά ούτε και με ανακάτεμα της καθεστυκίας μαιευτικής τράπουλας. Σ’ αυτό το δύσκολο καιρό, ότι ελπιδοφόρο έρθει, προυποθέτει πλέον τα λόγια και τα έργα να έρθουν στα ίσα, μακριά και από τις θρησκειοποιημένες «πολιτικές» επικλήσεις «άλλων εφικτών κόσμων» με τα συμπαρομαρτούντα άλλοθι της «αναπόφευκτης» ενσωμάτης στην καπιταλιστική βαρβαρότητα και τις εναλλακτικές της στρατηγικές, τακτικές, και εν είδει λαμπρές κι εύχρηστες πρωτοβουλίες.

    Αυτός είναι ένας αναπόφευκτος «διχασμός» και βέβαια δεν έχει να κάνει με το «χρώμα» των πολιτικών υποκειμένων, για να παραλλάξω λιγάκι το δικό σου σχόλιο.

  5. @ τσουκνίδα,

    .. αρκεί η ελπίδα να έχει σχέση με εμπιστοσύνη (πίστη) και σχέσεις (αγάπη) στα κατάλληλα προσωπικά και συλλογικά υποκείμενα…

    @ Ερημίτης,

    Αυτός ο «διχασμός» ελλοχεύει σε όσες ψυχές-πνεύματα δεν βολεύονται με «λίγο ουρανό», είτε του παρόντος, είτε κάποιου μέλλοντος.

    Για να παραλλάξω και εγώ λίγο το γραφικό: » Η βασιλεία τους Θεού εντός υμών εστί»…

  6. φιλε Πανο
    αν η ουσια της πολιτικης ειναι ο διαλογος (που ειναι)
    κι αν σαν διαλογο εννοουμε το αυθορμητο και ανιδιοτελες ξεγυμνωμα των καρδιων σαν καλεσμα σε κοινωνια-συλλογικο υποκειμενο
    τοτε οσο περισσοτερο δια-λεγομαστε τοσο περισσοτερο ο θανατος, που η εξουσια ανθρωπου σε ανθρωπο σκορπα, υποχωρει.
    δυστυχως πολλοι «νεκροι» (αυτοι που θαβουν τους εαυτων νεκρους) νιωθουν σαν «βια» το ξεγυμνωμα της καρδιας (…)
    και θα παλεψουν να θαψουν ο,τι ζωντανο.

    καλη δυναμη!

  7. @ vassilip

    ότι ήδη παλεύουν οι «νεκροί» είναι τοις πάσι γνωστό σχεδόν. Το ότι κάποιοι ανοίγουν τις καρδιές όσο γίνεται πιο γυμνά, τους αποθαρρύνει. Το μυστήριο της Ιστορίας είναι ότι και οι δυο πλευρές μπορούν κερδίσουν και οι δυο να χάσουν.

    Να χάσουν αν οι θεωρούντες ότι είναι ζώντες δεν βλέπουν τα βήματα των α-σώτων.

    Να κερδίσουν αν οι ά-σωτοι αγκαλιαστουν τελικά με τους ζώντες σε όντως πατρικό χωροχρόνο

  8. Ας ανοίξουν λοιπόν οι καρδιές, ας κερδίσουν οι ζώντες αλλά ας έχουν όλοι «ά-σωτοι» και μη, κατά νού ότι: «ουκ έξεστιν δυσί κυρίοις δουλεύειν…»

    Και γιατί απαραιτήτως «να χάσουν αν οι θεωρούντες ότι είναι ζώντες δεν βλέπουν τα βήματα των α-σώτων»;

    Υπάρχει πάντα και η κλασική περίπτωση, εν μέσω του διαρκούς … ξέφρενου καρναβαλιού, κυρίαρχος (να συνεχίσει «κατ’ οικονομίαν» να θεωρείται) ο Τρουφαλδίνο – Αρλεκίνος που… αφέντης των αφεντάδων του … καταφέρνει να τους κοροϊδεύει αδιάκοπα, να πληρώνεται κι απ’ τους δυο, να σερβίρει και τους δυο και να τρώει το φαΐ και των δυο, να τους αναστατώνει ολοένα και να τους συμφιλιώνει, αλλά και να τους γλιτώνει…

    http://www.in.gr/ath/theater/article3303.asp

  9. @ Ερημίτης

    όσοι το καταφέρνουν αυτό είναι ευλογημένοι και … αρκετά ζώντες…

  10. Με αφορμή τον κοινωνικό διάλογο της Πάτρας που είχε αποφασιστεί πολύ πριν γίνει η αλλαγή επικοινωνιακής πολιτικής στο ΥΠΕΠΘ, ένα σχόλιο και τρεις παραπομπές (οι δύο πρώτες, άμεσες, η άλλη, έμμεση):

    Ας σημειώσουμε δυο συμπτώσεις.1 Όταν δεν επιδιώκεται ουσία, κηρύσσεται διάλογος, …σε περιπτώσεις ανάγκης, ταμπουλακρασάτος. 2 Κάθε κήρυξη διαλόγου για την παιδεία συνοδεύει η εμφάνιση των αυτοαριστερών τελάληδων-πραματευτάδων, υπαλληλων των μεγαλεμπόρων, πρέσβεων «της παιδείας και του πολιτισμού».

    1
    Καθίσταται, όμως, απολύτως σαφές ότι αυτό που εν προκειμένω επιδιώκεται είναι η υποκατάσταση της πραγματικά κρίσιμης συζήτησης από έπεα πτερόεντα: η προσχηματική κουβέντα με στόχο την παρέλκυση και ματαίωση του απαραίτητου έργου. (βλ άρθρο «Ο διάλογος ως ύβρις» του Σεραφείμ Σεφεριάδη: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=6&artid=255397)

    2
    Στην «εικονική δημοκρατία» τα συλλογικά προβλήματα επιδεινώνονται, αλλά αυτό δεν αφορά τους εκάστοτε «εικονικούς» κυβερνήτες (βλ. άρθρο «Οταν όλα είναι «εικόνα»… του Χαρίδημου Τσούκα: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_15/02/2009_303568)

    3
    Πώς και γιατί εμφανίζεται η φαυλοκρατία στο ελλαδικό κράτος από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής του; (αναφορά στον Ευάγγελο Κοροβίνη, βλ άρθρο «Η αυτοπαγίδευση της φαυλοκρατίας» του Χρ. Γιανναρά: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_15/02/2009_303577)

  11. Αναρωτιέμαι, τι να φταίει που τελικά αυτοί οι μπλογκοδιάλογοι δεν είναι … αρκετά ζώντες…;

    Ίσως το «Ο διάλογος ως ύβρις» σε μια γενικότερη πρόσληψη να είναι μια κάποια λύσις. Και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς α-σώτους; Να κάνουμε «διάλυση» ενός όψει Καθαράς Δευτέρας;

  12. @ Ερημίτης

    …. ο φόβος φυλάει τα έρ’μα….

    αλλά και μετά την καθαρά Δευτέρα καθαρές απόψεις δεν φαίνονται… στον ορίζοντα.

  13. Θα διαφωνήσω, ορίστε δύο εκ διαμέτρου αντίθετες:

    «…αν δε γίνει γρήγορα η μεταρρύθμιση, εγώ θα τα παρατήσω και θα πάω στο ΣΚΑΪ να κάνω τον παρουσιαστή…»

    «…Αραγε, το «βιομηχανο-πανεπιστημιακό λόμπι» θα μπορέσει να ολοκληρώσει το εγχείρημα της «αποδιανοουμενοποίησης του κόσμου», που συνοδεύει την «κοινωνία της γνώσης»;… »

    http://www.enet.gr/online/online_fpage_text/id=53120612

    Αυτά στην κορυφή, πιο κάτω όμως στην , ξεμείναμε στο «δεν πρέπει» :

    https://manitaritoubounou.wordpress.com/2008/08/29/mousiki-mousikasxoleia-epistoli-stzygouras/#comment-2003

    σκέφτεσαι τίποτα καλύτερο;

  14. @ Ερημίτης

    …Αυτές οι «μασκλας’ απόψεις ΔΕΝ θα περάσουν…. (κορδώνομαι όπως βλέπεις…)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: