• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,818 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Φεβρουαρίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιαν.   Μαρ. »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Κουπόνια παιδείας και tabula raza: κολόνια σε άπλυτα ρούχα

Πολλές «Κασσάνδρες»[1] τα έβαλαν με το ΔΣ της ΟΛΜΕ γιατί δεν αποδέχτηκε το «διάλογο» από «μηδενική βάση»[2] για το νέο (;) σύστημα πρόσβασης που εξήγγειλε η Μ. Γιαννάκου, σιγοσφύριζε ο Ευρ. Στυλιανίδης και παίζει ο Αρ. Σπηλιωτόπουλος. Παίζει γιατί έχει ήδη αποκαλυφθεί από οκτώ[3] προηγούμενα άρθρα του. Εδώ στις σημειώσεις μου σας δείχνω ένα ενδεικτικό[4]. Όμως τίθενται    πολλά ερωτήματα – ερωτηματικά τόσο προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ, όσο και προς τον Υπουργό  Άρη  Σπ. του και Πρωθυπουργού  Κώστα Καρ. της ΝΔ.

Τα τρία πρώτα ζητήματα που βγαίνουν απ’ αυτό το «Όχι» του ΔΣ της ΟΛΜΕ είναι:

α) Θα πάρει ουσιαστικές πρωτοβουλίες με μέτρα στήριξης, εν όψει και του 14ου συνεδρίου της τέλος Ιουνίου για σοβαρό κοινωνικό διάλογο με την πλειοψηφία της κοινωνίας (Εκπαιδευτικούς, Μαθητές, Γονείς – και παπούδες, γιαγιάδες μαθητών – Φοιτητές, Σπουδαστές ως υποψήφιοι εκπαιδευτικοί οι μισοί), μέσω των 80 συν ΕΛΜΕ της χώρας;

β) Σε ποια σημεία θα αντιτάξει τον «κοινωνικό αντίλογο» στον νέο υπ. Παιδείας και στο δίδυμο Βερέμη- Μπαμπινιώτη;

γ) Γιατί το ΔΣ της ΔΟΕ είπε κατ’ αρχή ναι[5], οπότε που πήγε τον κοινό μέτωπο κορυφής ΟΛΜΕ-ΔΟΕ σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα (κοινός παρονομαστής η ΠΑΣΚ-ΠΑΣΟΚ). Ποιο «λάκο έχει η φάβα» του συνδικαλισμού;

Υπάρχουν επίσης τρία – τουλάχιστον – ερωτήματα στο νέο υπουργό παιδείας;

α) Αφού αποδέχεται την «Μπολόνια» (τριετή πτυχία, δηλαδή προπαρασκευαστικό πανεπιστημιακό έτος και τα λοιπά) και δεν την απορρίπτει τώρα σειρά άρθρων του (καταθέτω εδώ ένα ενδεικτικό), τότε γιατί ψεύδεται για τη μηδενική βάση;

β) Η επιλογή Μπαμπινιώτη (επικεφαλής των σχεδόν ιδιωτικών Αρσακίων) έχει να κάνει με περιφερειακές εξετάσεις που είχε προτείνει στο παρελθόν και τη συμμετοχή των βαθμών του Λυκείου στα εισαγωγικά φίλτρα; Οπότε για ποια αποδέσμευση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συστήματος πρόσβασης κόπτεται;

γ) Γιατί δεν τίθεται επί τάπητος η ουσία του σχολείου: η νέα διδακτική και τα λοιπά αμερικάνικα στο δημοτικό, που φέρνουν 30-40 λειτουργικά αναλφάβητους στο Γυμνάσιο και εκεί τα παιδιά εξουθενώνονται με άπειρη ποσότητα ύλης που δεν «περπατά» παρά τα απάνθρωπα επτάωρα, ο τεράστιος για την εποχή μας αριθμός μαθητών στα τμήματα, η έλλειψη ολόπλευρης ανάπτυξης των παιδιών (νου- κρίσης και γνώσης, δεξιοτήτων σε εφαρμογές, συναισθημάτων συνεργατικές διαδικασίες;

Υστερόγραφο: Αν  παραμείνει το σχολείο λοιπόν με τα ίδια, χωρίς μορφές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, χωρίς εργασιακό μέλλον ούτε στους αποφοίτους της Τεχνικής Εκπαίδευσης κατά κανόνα, τα ίσα κουπόνια φτωχών και πλούσιων, χωριατόπαιδων και αστόπαιδων, μοναχόπαιδων και πολύτεκνων θα έχουμε ισότητα ευκαιριών; Αστεία πράγματα για ένα διάλογο που μυρίζει κολόνια σε άπλυτα ρούχα…


[1] ΔΑΚΕ Δ. Ε.: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank4_2_9_829.php

[2] «… Αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε το ΔΣ της ομοσπονδίας των καθηγητών με τον υπουργό Παιδείας, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Κώστας Μανιάτης, τόνισε ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχουν στον διάλογο στο πλαίσιο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αντιπρότειναν διμερή διάλογο μεταξύ ΟΛΜΕ και ΥΠΕΠΘ…»:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=13098&subid=2&tag=8777&pubid=2308803

[3] http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=349&Itemid=170

[4] Άρθρο για την εφημερίδα «ΑΞΙΑ» με θέμα : «Για ένα νέο τοπίο παιδείας«,

Αθήνα, 4 Απριλίου 2007

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΤΗΣ ΝΔ ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΑΞΙΑ» ΜΕ ΘΕΜΑ «ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΟΠΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»

Η παιδεία, είναι το βασικό στοιχείο της ευημερίας μιας κοινωνίας. Στη σωστή μορφή της διαμορφώνει ενεργούς πολίτες, ενώ η ασύντακτη παιδεία βυθίζει τις αξίες μιας κοινωνίας προκαλώντας ένα τεράστιο έλλειμμα κουλτούρας. Και αυτό το έλλειμμα παιδείας είναι πολύ πιο σοβαρό από το έλλειμμα του κρατικού κορβανά.

Στα χρόνια που πέρασαν, δυστυχώς μείναμε πίσω. Και ποτέ δεν απαντήσαμε στο ερώτημα τι παιδεία θέλουμε. Θέλουμε τελικά ή δεν θέλουμε να εφαρμόσουμε πολιτικές που εξασφαλίζουν την πρόοδο και την ανταγωνιστικότητα; Ακόμα και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα χωρίς κινδυνολογίες και λαϊκισμούς. Δεν έχουμε απαντήσει στο πως η παιδεία θα επαναπροσδιορίσει τους στόχους της ώστε να μπορούμε να μιλάμε για παιδεία ισότητας όχι μόνο στην θεωρία αλλά και στην πράξη.

Έτσι φτάσαμε από τη μια να συμφωνούμε όλοι πως η ανώτατη εκπαίδευση δε ζει και τις καλύτερες μέρες της και από την άλλη να είμαστε αντίθετοι με οποιαδήποτε απόπειρα διόρθωσης.

Η παιδεία αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο αγαθό με δημόσιο χαρακτήρα και η Πολιτεία έχει την υποχρέωση να μεριμνά για την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων σε αυτή. Ωστόσο, ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης δεν είναι και αποκλειστικός. Η διεθνής εμπειρία μας δείχνει πληθώρα διαφορετικών εκπαιδευτικών πολιτικών, όπου τα όρια ανάμεσα στο ιδιωτικό και το δημόσιο είναι δυσδιάκριτα (π.χ. ιδιωτικά σχολεία που επιδοτούνται ή δημόσια που απαιτούν δίδακτρα). Έχουν όμως ένα κοινό χαρακτηριστικό: τη διοικητική αυτονομία που απολαμβάνουν και ο μεταξύ τους ανταγωνισμός προκειμένου να προσελκύσουν σπουδαστές, κρατικές ενισχύσεις, χορηγίες κ.α.

Με άλλα λόγια, το δίλημμα «ιδιωτική ή δημόσια εκπαίδευση» είναι ψευτοδίλημμα. Και ας δούμε λίγο πιο μπροστά. Η διακήρυξη της Μπολόνια αποβλέπει στη δημιουργία ενός ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης με καθιέρωση δύο κύκλων σπουδών που θα καταλήγουν σε συμβατά και συγκρίσιμα μεταξύ τους πτυχία.

Διαμορφώνεται συνεπώς ένα νέο τοπίο παιδείας μέσα στο οποίο θα πρέπει να εφαρμόσουμε πιστά τη δική μας πρόταση. Σε αντίθεση με το γνωστό επιχείρημα των διαφωνούντων με τη μεταρρύθμιση, η ίδρυση μη κρατικών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα πανεπιστημίων θα έχει άμεσα και απτά αποτελέσματα στην βελτίωση των παρεχόμενης δημόσιας παιδείας με τους εξής τρόπους.

Πρώτον, η απορρόφηση μέρους του φοιτητικού πληθυσμού θα οδηγήσει στη αποσυμφόρηση των κρατικών πανεπιστημίων, με ευεργετικά αποτελέσματα στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Δεύτερον, θα εξοικονομηθούν πόροι ώστε να βελτιωθεί το κόστος ανά φοιτητή.

Τρίτον, θα μειωθεί δραστικά η αιμορραγία κεφάλαιων και νέων ανθρώπων που φοιτούν στο εξωτερικό.

Τέταρτον, θα μπορούμε να εγγυηθούμε την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα. Τα δίδακτρα που προβλέπονται από τα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα θα μπορούσαν κάλλιστα να καλυφθούν από τα «κουπόνια παιδείας».

Επαναφέρω λοιπόν, την πρόταση που είχε από δεκαετίες διατυπώσει ο βραβευμένος με Nόμπελ Oικονομίας Milton Friedman. H σκέψη του ήταν απλή: Αφού το κράτος πρέπει να επιδοτήσει την εκπαίδευση των χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων, τότε πρέπει να χρηματοδοτεί τους σπουδαστές και όχι τα σχολεία. Έτσι, οι φοιτητές θα μπορούν να παίρνουν ένα κουπόνι εκπαίδευσης που αντιστοιχεί σε χρηματικό ποσό αντίστοιχο με τα έξοδα που θα έκανε η πολιτεία για ένα ακαδημαϊκό έτος. Aυτό το καταθέτουν στη σχολή της επιλογής τους και η σχολή με τη σειρά της εισπράττει από το κράτος το ποσόν που αντιστοιχεί ανά σπουδαστή. Με αυτόν τον τρόπο, τα ΑΕΙ θα προσπαθούν, προσφέροντας καλύτερες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, να προσελκύσουν περισσότερους σπουδαστές.

Πέμπτον, θα πρέπει να συνδέσουμε τα προγράμματα σπουδών με την αγορά εργασίας, ώστε να ενισχυθεί η απασχολησιμότητα και έτσι να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη απορρόφηση των πτυχιούχων από την αγορά εργασίας.

Μόνο έτσι θα πετύχουμε το διττό στόχο της ανόδου του εκπαιδευτικού επιπέδου στη χώρα μας αλλά και της επιτυχούς ανταπόκρισής του στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού και γενικότερα του διεθνούς εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Γιατί η παιδεία μας μπορεί και πρέπει να γίνει ένα από τα συγκριτικά, ακόμα και οικονομικά, πλεονεκτήματα της χώρας.

[5] «….Δ. ΜΠΡΑΤΗΣ: Πρέπει να σας πω πώς όταν και όποτε η Ομοσπονδία µας κλήθηκε να συµµετάσχει σε διάλογο πάντα ήταν παρούσα. Στο διάλογο που θα γίνει εµείς θα πάμε, αλλά η συµµετοχή µας θα εξαρτηθεί από τις ουσιαστικές απαντήσεις που θα πάρουμε σε αυτά τα αιτήματα που έχουμε θέσει…»: http://www.doe.gr/index.php?categoryid=18&p2_articleid=2906

Advertisements

2 Σχόλια

  1. Χρονοδιάγραμμα ζητά απ το υπ. Παιδείας η ΟΛΜΕ για τις διμερείς διαπραγματεύσεις

    Πέμπτη, 05 Φεβρουάριος 2009
    Ρεπορτάζ:esos.gr

    Να ξεκινήσουν άμεσα οι διμερείς διαπραγματεύσεις με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ζητά απ’ το υπ. Παιδείας ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Κ. Μανιάτης ώστε, όπως σημειώνει, να ολοκληρωθούν σύντομα, και η όλη διαδικασία να οδηγήσει σε θετικές απαντήσεις και λύσεις για το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης.

    «Θα λάβουμε μέρος σε ουσιαστικό διάλογο μέσω διμερούς διαπραγμάτευσης ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και την ΟΛΜΕ για όλα τα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, για τα οποία ο κλάδος μας έχει από καιρό καταθέσει αναλυτικές, τεκμηριωμένες και αξιόπιστες προτάσεις»τονίζει ο κ. Μανιάτης

    Όσον αφορά το διάλογο για την αναμόρφωση του Λυκείου ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δικαιολογεί την αρνητική στάση της Ομοσπονδίας ως προς τη συμμετοχή, ως εξής:

    «Η κυβέρνηση αποφάσισε μονομερώς να διεξαχθεί η συζήτηση για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το λύκειο, στο ΕΣΥΠ, ένα όργανο το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για την επιβολή προειλημμένων κυβερνητικών αποφάσεων. Σε αυτό το συγκεκριμένο «ΕΣΥΠ» είναι ναρκοθετημένος ο οποιοσδήποτε διάλογος και δεν συμμετέχουμε».

    http://www.esos.gr

  2. […] ο Ευρ. Στυλιανίδης και παίζει ο Αρ. Σπηλιωτόπουλος.Περισσότερα>>> (0 votes, average: 0 out of 5)You need to be a registered member to rate this post.  Loading […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: