• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,059 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιανουαρίου 2009
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Δεκ.   Φεβ. »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Το μοντέλο των επαναστατών σε εισαγωγικά έχει συντριβεί

Ο αντιεξουσιαστής Επαμεινώνδας Σκυφτούλης σε μια απρόσμενη συνέντευξη επιτίθεται σε «επαναστάτες» και «πρωτοπορίες». Συνέντευξη στο Σταύρο Θεοδωράκη στα ΝΕΑ τον περασμένο…  Νοέμβρη…

Είχα να τον δω χρόνια. Ίσως και πάνω από μια δεκαετία. Προχωρούσε στην πλατεία κοιτώντας με αυστηρότητα δύο μεθυσμένους που έκαναν πλάκα σπάζοντας μπουκάλια μπίρας. «Παιδιά τέλειωσε», τους είπε και αυτοί, σαν να τον άκουσαν, σηκώθηκαν κι έφυγαν προς τη Στουρνάρη. Ίσως να ήταν τυχαίο και να ήταν η ώρα τους να φύγουν για τα σπίτια τους. Εγώ το είδα πάντως ως σεβασμό. Άλλωστε, το όνομά του «ακουγόταν» πάντα στην πλατεία. «Επαμεινώνδας Σκυφτούλης», για τους φίλους του «Νώντας». «Γνωστός άγνωστος» για τρεις δεκαετίες – δεν ξέρω καν αν έχει βγει πια από τη λίστα – «επισκέπτης» του Κορυδαλλού στα χρόνια του ΄90, «ύποπτος για ΕΛΑ» και μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη της 17Ν.

Το ραντεβού μας ήταν στο «Νosotros», στην αρχή της Θεμιστοκλέους, μια πόρτα πριν από τον «Κάβουρα». Η μαυροκόκκινη σημαία στο μπαλκόνι του πρώτου ορόφου φωνάζει ότι «κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ». Ανεβαίνω μαζί του τις σκάλες και ξαφνιάζομαι. Νεαροί παίζουν ποδοσφαιράκι στο μικρό δωμάτιο. Στη μεγάλη αίθουσα γίνεται προβολή video art, μια ντραμς ακούγεται από την ταράτσα και από τον πάνω όροφο ακούγονται παιδικές φωνές. «Είναι η θεατρική ομάδα» με ενημερώνει η κοπέλα στο «αυτοδιαχειριζόμενο μπαρ». «Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος», θα προσπαθήσει να μου εξηγήσει ένας κομψός νεαρός με τατουάζ στο μπράτσο. «Το στέκι των αναρχικών» είχε γράψει προ μηνών μια εφημερίδα.

«Η ομάδα Σκυφτούλη κάνει πολιτισμό» είχε αφήσει να διαρρεύσει η Ασφάλεια. Η γιαγιά που με χαιρετάει κρατώντας από το χέρι την εγγόνα της, δεν δείχνει και πολύ ύποπτη. «Μου άρεσε η εκπομπή με την Πριγκίπισσα Ειρήνη», μου λέει χωρίς ενοχές. Ο Σκυφτούλης συνεχίζει δήθεν αμέριμνος να διαβάζει τη «Βαβυλωνία» του, αλλά κρυφογελάει. Έχει κερδίσει το στοίχημα. Του τηλεφώνησα για να μιλήσουμε, μέρες που είναι, για την Αντιεξουσιαστική Κίνηση, τη μεγαλύτερη «οργάνωση» του χώρου και μου είπε: «Έλα από το Νostros, θα ξαφνιαστείς».  Εμείς δεν έχουμε την τακτική να πετάμε πέτρες δεξιά- αριστερά και να τρέχουμε. Στη λογική μας είναι να συγκρουόμαστε όποτε το θέλει η κοινωνία. Στη Λευκίμμη για τα ΧΥΤΑ, στην Κοζάνη για τον λιγνίτη, στο Πέραμα…

Τι κάνουν λοιπόν οι αναρχικοί όταν γεράσουν; Πόσο χρόνων είσαι αλήθεια;

Πενήντα ένα. Συνεχίζουν όπως βλέπεις. Δεν συνταξιοδοτούνται.

Δημιουργούν ομάδες πολιτισμού;

Ομάδα Σκυφτούλη δεν υπήρξε, ούτε θα υπάρξει στον αντιεξουσιαστικό χώρο, όπως δεν υπάρχει και καμία ομάδα με προσδιορισμό ένα επώνυμο από αστυνομική ταυτότητα.

Πάντα κάπνιζες τόσο πολύ;

Ναι, πάντα δύο πακέτα. Άλλες κακές συνήθειες έχεις; Τι εννοείς; Δεν έχω καμία κακή συνήθεια.

Έχεις μετανιώσει για τίποτα στη ζωή σου;

Τι αξία έχει να σου απαντήσω; Θα αλλάξει κάτι;

Έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τι απολογισμό κάνεις ύστερα από τόσα χρόνια.

Τέλος πάντων. Δεν θα ήθελα να περνούσα τόσα χρόνια μαγεμένος από τις ιδεολογίες. Θα ήθελα να είχα απεγκλωβιστεί νωρίτερα από τα στερεότυπα και τους ρόλους που παράγονται από τα ιδεολογικά συστήματα.

Αναρχικός δεν ήσουν πάντα;

Αναρχικός ήμουν, αλλά δεν σημαίνει τίποτα αυτό. Το κριτήριό μου πλέον δεν είναι αν είχε δίκιο η ιδεολογία μου ή η ιδεολογία σου. Γιατί θεωρώ ότι όλες οι ιδεολογίες οδηγούν στον ολοκληρωτισμό.

Πότε κατέληξες σε αυτό το συμπέρασμα;

Εδώ και κάποια χρόνια. Η δημιουργία της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης και η επιτυχία της έγκειται σε αυτό: ότι εναρμονίστηκε με την απομαγευμένη σημερινή πραγματικότητα όπου έχει καταρριφθεί η ιδεολογία-θεός.

Να μην έχουμε ιδεολογία σημαίνει να μην έχουμε αρχές;

Όχι, το αντίθετο. Η ιδεολογία δεν έχει αρχές. Γιατί η ιδεολογία έχει δύο και τρεις γλώσσες. Είσαι κομμουνιστής ή αναρχικός και σκέφτεσαι: «Αυτό που κάνω είναι αναρχικό ή δεν είναι». Και αναζητάς απαντήσεις στην ιδεολογία. Στους-ισμούς. Αυτά για μένα έχουν τελειώσει. Άλλωστε κανείς πια δεν θέλει να ακούει τις υποσχέσεις ενός ψεύτη ιδεολόγου.

Πώς μεταφράζεται αυτό στην καθημερινή σου δράση;

Δεν λέω πια θα κάνω αυτό «για την κοινωνία». Λέμε «με την κοινωνία». Το μοντέλο των επαναστατών σε εισαγωγικά έχει συντριβεί. Γι΄ αυτό συμμετείχαμε στο μπλοκ του λιθάνθρακα στη Θεσσαλονίκη, γι΄ αυτό συμμετείχαμε στον Αχελώο, στο «Νo Βorder» με τους Αφγανούς της Πάτρας.

Ενώ παλιότερα…

Παλιότερα αυθαιρετούσαμε. Θεωρούσαμε ότι έχουμε το δίκιο και ότι οι άνθρωποι αργά ή γρήγορα θα στρατολογηθούν στο πλευρό μας. Όλες οι ιδεολογικές ομάδες θεωρούν ότι είναι πρωτοπορία, ότι κάποια μέρα θα λάμψει η αλήθεια και η κοινωνία θα γεμίσει τα κόμματά τους ή τις ομάδες τους. Όμως αυτό δεν πρόκειται να γίνει. Πρέπει να το πάρουν απόφαση, ότι ο μόνος δρόμος του αγώνα βρίσκεται στον διάλογο με την κοινωνία.

Θα σου πει κάποιος πάντως ότι «η κοινωνία συντηρητικοποιείται».

Κι εγώ θα του πω ότι υπάρχει ελπίδα, αρκεί και ο ίδιος να απομαγευτεί, να γίνει πιο αληθινός και να σεβαστεί το μεγάλο ποτάμι της κοινωνίας. Σε αυτή την κοινωνία ζούμε, και αν είναι να αποδράσουμε, θα αποδράσουμε όλοι μαζί. Όλοι μαζί θα ζήσουμε καλύτερα ή χειρότερα. Η αλήθεια δηλαδή δεν έρχεται ούτε από τον θεό ούτε από τον κομμουνισμό ούτε από την αναρχία. Έρχεται από την πραγματικότητα. Και αν το υιοθετήσει αυτό, δεν θα κινδυνεύει να σχιζοφρενιάσει ανάμεσα στην πραγματικότητα και στον ιδεατό κόσμο που έχει στο κεφάλι του. Τα ιδεολογικά οράματα είναι επικίνδυνα, γιατί είναι συλλήψεις μεταφυσικές.

Α, αυτό ισχύει, δεν αφορά μόνο τον Λένιν αφορά και τον Μπακούνιν.

Και τον Νετσάγιεφ, όλους τους αφορά. Δεν υπάρχει πρόγραμμα αναρχικό και εκεί οφείλεται και η ήττα της ισπανικής επανάστασης. Οι αναρχικοί το ΄36 ήταν πλειοψηφικό ρεύμα, αλλά δεν ήξεραν πού να πάνε. Καμία ιδεολογία δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι αδικήθηκε. Ο άνθρωπος πήγε με τους αναρχικούς, με τους κομμουνιστές, με τους φασίστες και όλοι τον κατεξευτέλισαν. Και τώρα δεν θέλει να πιστέψει σε κανέναν. Καλύτερα όμως ασημαντότητα παρά ιδεολογικά τάγματα εφόδου.

«Τάγματα εφόδου» στα οποία συμμετείχατε κι εσείς.

Όλοι συμμετείχαν. Συνήθως είναι ένας ρόλος θνησιγενής, κάτι σαν τριετή θητεία. Μετά μεγάλωνες, γινόσουν γιατρός και έλεγες πρέπει να πάψω να είμαι αναρχικός, γιατί ήταν απαγορευτικό. Εμείς στην Αντιεξουσιαστική λέμε: Μπορεί να είσαι γιατρός και να είσαι και αναρχικός. Όπως στην Αμερική, είναι και καθηγητές πανεπιστημίου και αναρχικοί. Για εμάς, αυτές οι σκέψεις τη δεκαετία του ΄80 ήταν απαγορευμένες. Ο αναρχικός δεν δούλευε, δεν πήγαινε στον Στρατό και δεν σπούδαζε. Πολλοί παρατήσαμε τα πανεπιστήμια και δεν δουλεύαμε, υπακούοντας στο δόγμα.

Ποιος καθορίζει όμως τη δράση σας αν όχι η ιδεολογία;

Στην Αντιεξουσιαστική έχουμε μια ανοιχτή συλλογικότητα. Μπορεί δηλαδή να μπει ο Κάβουρας να σε διαμορφώσει και να φύγει. Δεν έχουμε μέλη, ούτε καταστατικά. Συμφωνούμε μόνο στη μη κατάληψη της εξουσίας, την αντι-ιεραρχική δομή και την άμεση δημοκρατία. Έχουμε ενηλικιωθεί και μπορούμε να πατάμε πάνω στον τάφο του θεού, για να ξεπατικώσω μια φράση του Καντ.

Θα συμμετέχετε στις εκδηλώσεις του Πολυτεχνείου;

Θα συμμετέχουμε, ναι. Με κεντρικό πανό: Αλληλεγγύη στο κίνημα των φυλακισμένων. Θα είναι εκεί οι μαθητές μας, Urbi et Οrbi.

Όταν λέτε «οι μαθητές σας»;

Η Αντιεξουσιαστική λειτουργεί με συνελεύσεις. Των μαθητών, των εργατών, αυτών που ασχολούνται με την ενέργεια, την οικολογία. Η «Κραυγή Ελευθερίας» είναι μια άλλη συνέλευση για την καταστολή και τα δικαιώματα.

Κι αν χρειαστεί, θα συγκρουστείτε με την Αστυνομία.

Ναι. Η πρόθεσή μας είναι να κάνουμε μια μεγάλη πορεία. Συνήθως όμως, και κυρίως επί Πολύδωρα, μας επιτίθονταν απροκάλυπτα.

Αν ρωτήσεις πάντως και έναν ματατζή, τα ίδια θα σου πει. Θα χτυπήσουμε μόνο αν μας προκαλέσουν οι αναρχικοί.

Κοιτάτε, εμείς δεν έχουμε την τακτική να πετάμε πέτρες δεξιά- αριστερά και να τρέχουμε. Στη λογική μας είναι να συγκρουόμαστε όποτε το θέλει η κοινωνία. Στη Λευκίμμη για τα ΧΥΤΑ, στην Κοζάνη για τον λιγνίτη, στο Πέραμα…

Ο κλεφτοπόλεμος στα στενά των Εξαρχείων δεν σε αφορά πια;

Δεν με αφορά και λόγω ηλικίας, αλλά και λόγω άποψης. Τα Εξάρχεια είναι ένας χώρος με ιστορία και δεν συνοψίζεται σε κάποιες πέτρες ή σε κάποιους αναμμένους κάδους που δείχνουν οι τηλεοράσεις 8 ώρες την ημέρα. Εδώ για 30 χρόνια έδρασε ένα κίνημα αντίστασης και δημιούργησε μια ελευθεριακή ρωγμή στην κοινωνία.

Ο αναρχισμός πάντως για κάποιους έχει καταντήσει συνώνυμο του καίω ένα αυτοκίνητο ή πλακώνω κάποιον επειδή δεν μου αρέσουν οι απόψεις του.

Ναι. Επειδή εγώ έζησα σε εποχές μεγαλύτερης έντασης, αυτά που γίνονται σήμερα τα θεωρώ προσκοπικά μπροστά σε αυτά που κάναμε τη δεκαετία του ΄80. Τη δεκαετία του ΄80 χιλιάδες νέοι έφευγαν από τα κόμματα, ο αριστερισμός είχε καταρρεύσει και είχαν ανοίξει οι πύλες του παραδείσου για μας και θεωρήσαμε ότι έχουμε άνοδο του επαναστατικού κινήματος. Την πατήσαμε βέβαια

Τι κάνατε τότε εσείς δηλαδή;

Ασκούσαμε συμβολική βία. Αυτό μας βοηθούσε, εμάς τους 50 του ΄78, να γίνουμε γνωστοί. Δεν είχαμε και άλλα μέσα… Ήμασταν αποκλεισμένοι από παντού. Πάντως, δεν είναι σπουδαίο είτε επαναστατικά είτε ποινικά ότι κάηκαν δέκα αυτοκίνητα. Όσο το κίνημα ενηλικιώνεται, δεν θα έχει ανάγκη από αυτά τα πράγματα. Φυσικά, δεν θεωρώ ότι όλο το αναρχο-αντιεξουσιαστικό κίνημα έχει ενηλικιωθεί. Πολλές φορές κυριαρχεί το εφηβικό φαινόμενο.


«Είμαι 16άρης…»,που λέει και ο τραγουδιστής.

Ναι, διότι οι έφηβοι, όπως γνωρίζεις σπάνε τζαμαρίες γενικώς, είτε είναι αναρχικοί είτε δεν είναι. Είναι ο μόνος τρόπος να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των μεγαλυτέρων τους. Όλοι αυτοί που τα σπάνε, λοιπόν, δεν είναι ακριβώς αναρχικοί. Είναι αγανακτισμένοι νέοι, οι οποίοι ψάχνονται και οι οποίοι αργά ή γρήγορα, οι περισσότεροι θα «ενταχθούν» κατά τα πρότυπα των «Αοράτων» του Νάνι Μπαλεστρίνι.

Θα ενταχθούν στο κίνημα ή στο σύστημα;

Στο σύστημα, βέβαια. Αν ήταν να ενταχθούν στο κίνημα, θα ήμασταν τώρα δύο εκατομμύρια. Το τραγικό ξέρεις ποιο είναι; Τη δεκαετία του ΄80, χιλιάδες νέοι έφευγαν από τα κόμματα, ο αριστερισμός είχε καταρρεύσει και είχαν ανοίξει οι πύλες του παραδείσου για μας και θεωρήσαμε ότι έχουμε άνοδο του επαναστατικού κινήματος. Την πατήσαμε βέβαια. Διαψευστήκαμε οικτρά.

Ποιο σύνθημα που φώναζες το ΄80 δεν θα το φώναζες τώρα;

«Κομμουνισμός, Ελευθερία, αυτή είναι αναρχία». Αυτό το σύνθημα για μένα ήταν βλακώδες. Δεν θα το ξαναφώναζα ποτέ, γιατί δεν μπορεί να υπάρξει κομμουνισμός με ελευθερία.
«Όταν ποινικοποιείται ο αναρχικός ή αναρχοποιείται ο ποινικός γίνεται μπέρδεμα»

Τηλεόραση είναι το μόνο που δεν θα δεις στο «Νosotros». Στα τραπέζια είναι όμως παρατημένες εφημερίδες. Όχι μόνο του «χώρου» αλλά και μεγάλες πολιτικές. Σε λίγες ώρες στη μεγάλη αίθουσα αρχίζει συζήτηση για τις φυλακές.  Κούρτοβικ, Πατσάκης, Καρύδης. Θα ακουστούν και ηχογραφημένες ομιλίες του Βαγγέλη Πάλλη, κρατούμενου στη Χίο, και του Μιχάλη Μακρυγιάννη, κρατούμενου στην Αλικαρνασσό.

Έχεις κάνει και εσύ φυλακή.

Ναι, επί Μητσοτάκη το ΄92 για 6 μήνες και πέρασα ωραία, εντάξει. Είδα τα προβλήματα.

Ποιο είναι το πιο άσχημο που μπορεί να σου τύχει στη φυλακή;

Να είσαι στο κελί και να διαβάζεις τα ζώδια. «Να αποφύγεις το κέντρο σήμερα»… Το χειρότερο στη φυλακή είναι ο χώρος, δεν έχεις χώρο αναπνοής, βλέπεις μονίμως σίδερα.

Αντιλαμβάνομαι ότι έχετε πολύ στενές σχέσεις με τους φυλακισμένους.

Η επαφή με τους φυλακισμένους είναι τριάντα χρόνια τώρα. Επειδή μέσα από τον χώρο μας μπαινοβγαίνουν συνεχώς άνθρωποι στη φυλακή, υπάρχει μια όσμωση ποινικών και αναρχικών. Πολλές φορές αυτή η όσμωση είναι θετική και άλλες φορές είναι αρνητική. «Ο διάλογος πρέπει να γίνει μεταξύ των κρατουμένων και του υπουργού»

Για πες μου μια αρνητική συνέπεια.

Όταν συγχέονται οι ρόλοι. Όταν ποινικοποιείται ο αναρχικός ή αναρχοποιείται ο ποινικός. Όταν θεωρεί ο ένας τις πράξεις του άλλου ως πρώτο του αξίωμα. Εκεί γίνεται μπέρδεμα.

Πάντως στην περίπτωση των φυλακών δεν λειτουργείτε ως πρωτοπορία;

Σε καμιά περίπτωση. Έχουμε φτιάξει μια επιτροπή που λέγεται «Κοινή Δράση Αλληλεγγύης στον Αγώνα των Φυλακισμένων» και βοηθάμε να ακουστούν τα αιτήματά τους. Εμείς θεωρούμε ότι ο διάλογος πρέπει να γίνει μεταξύ της Πανελλαδικής Επιτροπής των κρατουμένων και του υπουργού. Δεν μοιάζουμε με κάποιους που πηγαινοέρχονται στο υπουργείο προκειμένου να χριστούν πάση θυσία αντιπρόσωποι για να κερδίσουν ρόλους και ψήφους. Με τους κρατούμενους και όχι για τους κρατούμενους, λοιπόν. Η αυτοοργάνωση θα νικήσει.

Βλέπω μια αφίσα σας που ζητάει μια κοινωνία χωρίς φυλακές.

Εγώ πιο ρεαλιστικά θα σας έλεγα «αποσυμφόρηση». Η ιταλική κυβέρνηση το 2006 έδωσε 3ετή αμνήστευση όπως τη λέμε εμείς και από τους 70.000 βγήκαν οι 30.000 έξω και έγινε πράγματι αποσυμφόρηση. Αυτό γιατί να είναι ουτοπικό για εδώ; Γιατί δεν το κάνει το ελληνικό κράτος;

ΠΗΓΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008, http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=1409276&ct=1

Σημείωση: Οι υπογραμμίσεις με τα πράσινα γράμματα έγιναν από τΜτΒ.

Advertisements

20 Σχόλια

  1. ωραία ανάρτηση, για να δούμε ποιός χριστιανο-φιλήσυχος, θα διαφωνήσει;

  2. @ Tsouknida

    ναι την κράταγα μέρες, αλλά τα γεγονότα μου την έφερναν πίσω. Μια παρατήρηση μόνο έχω να κάνω σε μια έκφραση του «Νώντα»:

    »… Η αλήθεια δηλαδή δεν έρχεται ούτε από τον θεό ούτε από τον κομμουνισμό ούτε από την αναρχία. Έρχεται από την πραγματικότητα…»

    Μπορώ να αποδεκτώ ότι η αλήθεια δεν έρχεται από «το θεό», όταν ο «θεός» δεν ενσαρκώνεται, δεν γίνεται άνθρωπος, δεν γεννιέται σε σπήλαια, δεν είναι φτωχός, δεν συμπάσχει με τους απόκληρους, βασανισμένους, φυλακισμένους, καταπιεσμένους, ψυχασθενείς, ανάπηρους, γυναικόπαιδα κλπ. Όταν δεν σταυρώνεται, όταν δεν γίνεται ένα με το κεφάλαιο και το κράτος. Τέτοιος «θεός» δεν ήταν ο Θεάνθρωπος.

  3. ένα τέτοιος Χριστός, όμως δεν μπορεί να γίνει ένα αποστεωμένο δόγμα…

  4. @ Tsouknida

    Βεβαίως. Και να θέλεις να τον κάνεις, δεν γίνεται. Και τότε γελάει ο κόσμος. Ο Νώντυας λοιπόν, ως «πολιτισμικά ορθόδοξος» τουλάχιστον το λέει καθαρά.

  5. Εγώ πάλι βλέπω τον Νώντα ως φολκλορικό κατάλοιπο. Τιμή του που εμμένει στην ιδεολογία του βέβαια, αλλά δεν μπορούμε να απαντούμε στα σημερινά προβλήματα με τσιτατολογία του 19ου αιώνα και πρότυπα της «κοινωνικής αυτοδιαχείρισης» της εποχής του Ισπανικού εμφυλίου.

  6. @ ppanos

    την καλημέρα μου!

    Γράφεις:

    «…. Εγώ πάλι βλέπω τον Νώντα ως φολκλορικό κατάλοιπο. Τιμή του που εμμένει στην ιδεολογία του βέβαια, αλλά δεν μπορούμε να απαντούμε στα σημερινά προβλήματα με τσιτατολογία του 19ου αιώνα…»

    Εάν ξεγράφουμε έτσι τις παραδόσεις, δηλαδή ως «κατάλοιπα», «ως Φολκορικά», ως «τσιτατολογία του 19ου αιώνα» και τα τοιαύτα, τότε:

    α. Μηδενίζουμε άλλες παραδόσεις μη θρησκευτικού τύπου χωρίς δημιουργική κριτική.

    β. Σπρώχνουμε άκριτα τους νέους ανθρώπους στη real politik που οδηγεί την ανθρωπότητα σε πολύ σκοτεινά μονοπάτια.

    γ. Αποδυναμώνουμε τη χριστιανική παράδοση που έ4ρχεται από τον 1ο αιώνα

    δ. Διαγράφουμε την παράδοση της Γένεσης πού έρχεται πριν από 4000 χρόνια και βάλε…

    Προτείνω λοιπόν δημιουργική κριτική και δημιουργική αποδοχή επί συγκεκριμένων πραγμάτων. Ουδείς «πάπας»

  7. Αγαπητό ΜτΒ,

    επίσης την καλημέρα μου.

    1.Οι παραδόσεις του αναρχισμού, διαλεκτικού υλισμού, ουτοπικού σοσιαλισμού κλπ δεσμεύονται από το κοινωνικό γίγνεσθαι, τις εκάστοτε συνθήκες και συγκυρίες. Όταν επιχειρείς να εξηγήσεις τις σημερινές οικονομικές συνισταμένες της χώρας με τις ιδέες του..Χαρίλαου Τρικούπη ας πούμε, όταν νομίζεις πως η αντίδραση απέναντι στο καπιταλιστικό σύστημα πρέπει να είναι ίδια με του Τσε Γκεβάρα, τότε επιχειρείς ένα «κοινωνικό πισωγύρισμα», έναν κοινωνικό αναχρονισμό που μόνο στατιμότητα και αποτυχία φέρνει.

    Η χριστιανική παράδοση δεσμεύεται από το (κτιστό) γίγνεσθαι μόνο στους εξωτερικού τύπους της. Το μήνυμά της πατάει με το ένα πόδι «εκτός του μη όντος», εκτός της κτιστής πραγματικότητας-για αυτό το λόγο δεν επηρρεάζεται άμεσα από τις ρυθμιστικές παραμέτρους των άλλων «παραδόσεων» που αναφέρεις.

    2. Συμφωνώ πως η real politik που αναφέρεις είναι η αρχή ενός σκοτεινού μονοπατιού. Στη χώρα που μένω τα ίχνη της επικράτησης αυτής της «πολιτικής» είναι ακόμη έκδηλα.

    3.Η χριστιανική παράδοση έρχεται από τον 1ο αιώνα αλλά δεν τελείωσε τον 4ο αιώνα!Συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Δεν έχουμε την «βασική πεντάδα» Πατέρων οι οποίοι είναι πανάκεια για κάθε πρόβλημα. Ούτε η τσιτατολογία με βάση τα δικά τους έργα μπορεί να απαντήσει σε σύγχρονα προβλήματα (βιοηθική πχ) διότι για αυτούς απλά το πρόβλημα δεν υπήρχε στην εποχή τους. Αν ώς χριστιανοί έχουμε μονίμως το κεφάλι στραμμένο «πίσω» για όλα τα θέματα που προκύπτουν χωρίς εμείς οι ίδιοι να κάνουμε δημιουργική σύνθεση και να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες,τότε εμείς οι ίδιοι νεκρώνουμε την πίστη μας.

    4.Η Γένεση. Δεν έλαβα μέρος στην πολύ όμορφη συζήτηση για το θέμα της Δημιουργίας διότι ως επί το πλείστον η κουβέντα τέθηκε σε άκρως προτεσταντικά πλαίσια-κυρίως από το κείμενο του π.Σεραφείμ. Και αφού επιμένουμε «πατερικά» θα έπρεπε να σκεφτούμε για ποιο λόγο η χριστιανική σκέψη δεν έκανε κάτι παρόμοιο (αντιπαράθεση με την επιστήμη) αλλά «περίμενε» τον π.Σεραφείμ για να «απαντήσει». Απλά διότι δεν υπήρξε ποτέ αντιπαράθεση μεταξύ Επιστήμης-Πίστης στην σκέψη των Πατέρων. Το ζήτημα είχε λυθεί από τότε. Δεν νομίζω λοιπόν πως διαγράφω την Γένηση, απλά δεν την μεταποιώ σε κονίστρα αντιπαράθεσης.

  8. @ Γίνεται λοιπόν σήμερα κατανοητή έτσι η ανάγκγη τους τότε να επιμένουν στο Πλήρης Θεός και Πλήρης Άνθρωπος. Εκ του Αποτελέσματος, εκ της σημασίας που έχει στο γίγνεσθαι του ανθρώπου.
    Όσα και σεντόνια διατυπώσεων να έχουν γραφτεί για να στηρίξουν αυτή τη θέση, αυτό που μένει είναι το πρόσωπο του Χριστού και η σχέση που κάνεις μαζί του.

    Αυτό προσπαθώ να ψελλίσω και στην άλλη κουβέντα.

  9. @ ppanos

    1. Ναι, αλλά οφείλουμε να αυτές τις παραδόσεις τις βλέπουμε ως μέρος της πραγματικής κίνησης των ανθρώπων, με την εξέλιξή τους (δεν είναι πάντα αποστεωμένες) και οφείλουμε να διαλεχτούμε μαζί τους. Η χριστιανική παράδοση είναι έτσι όταν κινείται από το πνεύμα…

    2. Όμορφα… για πάρα πέρα…

    3. Το κεφάλι οφείλει να περιστρέφεται και το βλέμμα να μη χάνει τα έσχατα…

    4. Ναι έτσι είναι, αλλά η ελλαδική εκκλησία είναι πιο πίσω από την εποχή των πατέρων. Κυκλοφορούν πολλά βιβλία, γράφονται άρθρα βρωμάνε πολλά «κατηχητικά» απ΄αυτή την κονίστρα… Οφείλουμε να μη κλείνουμε τα μάτια μας στην πραγματικότητα.

    Καλό μεσημέρι.

    @ Τσουκνίδα

    Ας μείνουμε λοιπόν στο Πλήρης Θεός και στο Πλήρης Άνθρωπος. Για να κατανοηθεί τι είδους Πλήρης Θεός, οφείλουμε να δείξουμε εν τοις πράγμασι το πλήρης Άνθρωπος…

  10. Ας μείνουμε λοιπόν στο Πλήρης Θεός και στο Πλήρης Άνθρωπος. Για να κατανοηθεί τι είδους Πλήρης Θεός, οφείλουμε να δείξουμε εν τοις πράγμασι το πλήρης Άνθρωπος…

    αυτό ακριβώς!

  11. Λέγει ο γέροντας Σωφρόνιος

    «Οι σπόροι της τραγωδίας – το διαπίστωσα στη νεαρή μου ηλικία – σπέρνονται όταν ο άνθρωπος συναρπάζεται από κάποιο ιδανικό. Για να πετύχει αυτό το ιδανικό, ο άνθρωπος είναι έτοιμος να διακινδυνεύσει κάθε θυσία, κάθε ταλαιπωρία, ακόμα κι αυτή τη ζωή του. Συμβαίνει όμως, όταν πετύχει το αντικείμενο των προσπαθειών του, ν’ αποδεικνύεται ότι αυτό είναι μια ανόητη χίμαιρα. Η πραγματικότητα δεν ανταποκρίνεται σ’ αυτό που είχε κατά νου. Αυτή η λυπηρή ανακάλυψη οδηγεί σε βαθειά απαγοήτευση, σ’ ένα τραυματισμένο πνεύμα, ένα τερατώδη θάνατο.

    Ζούσε την τραγωδία όλου του ανθρώπινου γένους αλλά αυτός ο ίδιος (ο Χριστός) δεν ήταν τραγωδία.
    Έως ότου επιτύχουμε την υπέρτατη ελευθερία από τα γήινα πάθη, η ταλαιπωρία και η θλίψη μπορούν να καταβάλλουν το σώμα, αλλά μόνο το σώμα θα πεθάνει.
    Βγαίνοντας από το κελί της φυλακής του ατομισμού και μπαίνοντας στην ευρύτητα της ζωής της καθ’ ομοίωσιν του Χριστού, γινόμαστε μέτοχοι της φύσεως της προσωπικότητας σύμφωνα με το Ευαγγέλιο. … το «εγώ» είναι το όπλο στη μάχη για την ύπαρξη του ατόμου που αρνείται την κλήση του Χριστού για το άνοιγμα της καρδιάς σε μια παγκόσμια καθολική αγάπη. »

    Νομίζω πως άνθρωποι σαν τον Σκυφτούλη, τον Άσιμο, τον Κάιν, φιλότιμοι κι ανιδιοτελείς κατά τεκμήριο, «την πατάνε», όπως ο παλιός Ισραηλ εξελθών τής Αιγύπτου αλλά και πολλοί από εμάς, περιφερόμενοι επί δεκαετίες σε ιδεολογικές ερημιές, πλανώντες και πλανώμενοι.
    Ίσως και να κάνω λάθος.

  12. @ Misha

    …»και τούτο ποιήσαι, κακείνο μη αφιέναι..«

    Το ζήτημα είναι να μη κάνουμε μανιχαϊστικούς διαχωρισμούς.
    Σε εμπόδισε κανένας όντας πιστός προς το «καθ’ ομοίωσιν» (1η μεγάλη «εντολή») να εργαστείς στα κοινά, στις «κοινότητες» (εφαρμόζοντας και τη 2η μεγάλη «εντολή»);

    Ούτε μονοφυσιτισμός, ούτε αρειανισμός φίλε Misha

  13. Αυτη ειναι η καλυτερη συνεντευξη που εχω διαβασει ή ακουσει για πολυ καιρο και με καλυπτει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ.

    Το προσωπικό μου όραμα θα μπορουσε να ήταν ενα Nosotros αλλα προς το Χριστιανικοτερο, αλλα οχι δεδηλωμενα Χριστιανικό σαν κατηχητικό.

    Με συγκλονισε που ενας ώριμος πλεον αναρχικός απομυθοποιησε τις ιδεολογιες ως αποκλειστικο σημειο αναφορας. Αυτη η αυτοαναίρεση ειναι σημαντικη και οι περισσοτεροι ιδεολογοι πασχουν από τραγικη ελλειψη του γνωθι σ’αυτον.

    Επίσης (καταθετω την προσωπικη μου άποψη και δεν ζητω απο κανενα να την συμμεριστει) η συνεντευξη του Σκυφτουλη περιγραφει άριστα το γιατι προσωπικα ειμαι εναντιον του ΣΥΡΙΖΑ και των τελευταιων εκπροσωπων του, διοτι ειναι ο κατ εξοχην πολιτικος χωρος που με αλαζονια καυχαται πως πρεσβευει αυτα που ο Σκυφτουλης εχει ήδη απορρίψει. Δηλαδη εναν δογματισμό σε συνδυασμό με μια αλαζονια που οχι μονο διεκδικει το αλαθητο και την μονοπώληση της υποτιθέμενης εναλλακτικής πολιτικης προτασης, αλλα και μια απεριγραπτη μισαλλοδοξια προς οτιδηποτε και οποιονδηποτε τολμησει να προτεινει κατι το οποιο ειναι έξω από τα στερεότυπα του μπλαζε επαναστατη με ημερομηνια λήξης.

    Ουσιαστικα η θεσεις του Σκυφτουλη ειναι η πραγματικη καταργηση της προκαταληψης και του ρατσισμου ο οποιος σημερα εχει μεταλλαχτει σε ενα μοντελο του τυπου «οι καλοι προοδευτικοί» με συνθηματα της μοδας και του συρμου που κτιζουν ενα ανεξελεγκτο υπερεγω «και όλοι οι αλλοι συντηρητικοί ή φασιστες.»

    Ο πραγματικα ελευθερος και δημοκρατικος άνθρωπος δινει βημα ακομα και στον Άδωνι Γεωργιαδη και δεν σπευδει να τον απαξιωσει ή να τον ακυρωσει ότι και αν πει, πριν καν ανοιξει το στομα του. Δεν βαζει τους ανθρωπους στο κρεββατι του Προκρουστη ώστε να προκυψει απο τον τεμαχισμο του το μοντελο του συγχρονου προοδευτικου. Δεν διακδικει το μονοπωλειο στην προταση λυσεων, δεν εκπροσωπει αυτοκλητως την κοινωνια και δεν επιβαλει με το ζορι την κατ αυτον σωτηρία.

    Δυστυχως η εμπειρια μου από το blogging ειναι τραγικη, διοτι οποτεδηποτε προσπαθησα να προσεγγισω με καθε καλη διαθεση ιστολογια αθεϊστικά, πατριωτικά, προοδευτικα-αριστεριστικα, θρησκευτικα, ομοφυλοφιλικα (με διαφορες αφορμες) βρεθηκα μπροστα σε αξεπεραστους τοιχους και μαλιστα από ατομα που υποτιθεται πως αγωνιζονται για την καταργηση τους.

    Ο Σκυφτουλης ειναι ο πρωτος άνθρωπος που ομολογει πως τα μοντελα και οι ιδεολογιες εχουν καταρευσει (και κατ’ εμε θα κατερρεαν ουτως ή αλλως) ακριβως επειδη δεν είναι αληθινες αλλα κατασκευασμενες σε κάποιο χημειο και επιβεβλημενες σε αυτους που είτε από ανασφαλεια είτε από αδυναμια προτιμουν να ζουν, να ενεργουν και να σκεφτονται με δανεικες σκεψεις.

    Η εκκλησια μας βεβαιως δεν αποτελει εξαιρεση σε αυτην την καταντια με το άθλιο προτυπο του καλου χριστιανου που εχει κατασκευασει, και το οποιο λειτουργει σαν ανθρωποδιώκτης.

    Δεν συμωνω βεβαια με τα παντα με τον Σκυφτουλη αλλα ελπιζω πως τουλαχιστον θα ειχα την δυνατοτητα να διαφωνήσω (Ας πουμε εκει που μιλαει για απελευθερωση φυλακισμενων, ΠΟΙΩΝ φυλακισμενων δηλαδη, ενω μιλαει για αναρχοποιηση των ποινικων.)

    Η χωρα αυτη ΔΕΝ πασχει από δημοκρατικες θεσεις. Πασχει απο δημοκρατικη νοοτροπία και συμπεριφορά κυριως εκεινων που τις ευαγγελίζονται. Γιατι τους άλλους εύκολα του διακρινουμε, έυκολα τους αναγνωριζουμε και ευκολα φυλαγομαστε από αυτους.

  14. Πολύ καλή συνέντευξη και θα ευχόμουν πολλοί ομοιδεάτες του φίλου αυτού να διδαχθούν από αυτά που λέει.

    Με εντυπωσιάζουν αυτά που λέει εδώ, αν και κάποιος θα έλεγε, ότι μοιάζουν με τα περί «τέλους των ιδεολογιών» και φιλοσοφίας επιστημών τύπου Popper(νεοθετικισμός) ή, ακόμη, Feyerabend(μεταμοντερνισμός).:

    «Κι εγώ θα του πω ότι υπάρχει ελπίδα, αρκεί και ο ίδιος να απομαγευτεί, να γίνει πιο αληθινός και να σεβαστεί το μεγάλο ποτάμι της κοινωνίας. Σε αυτή την κοινωνία ζούμε, και αν είναι να αποδράσουμε, θα αποδράσουμε όλοι μαζί. Όλοι μαζί θα ζήσουμε καλύτερα ή χειρότερα. Η αλήθεια δηλαδή δεν έρχεται ούτε από τον θεό ούτε από τον κομμουνισμό ούτε από την αναρχία. Έρχεται από την πραγματικότητα. Και αν το υιοθετήσει αυτό, δεν θα κινδυνεύει να σχιζοφρενιάσει ανάμεσα στην πραγματικότητα και στον ιδεατό κόσμο που έχει στο κεφάλι του. Τα ιδεολογικά οράματα είναι επικίνδυνα, γιατί είναι συλλήψεις μεταφυσικές.»

    Πράγματι, θυμίζει τον ευρύ και πολύ «ανοικτόμυαλο» ορισμό του Έριχ Φρομ για την θρησκεία. Και σίγουρα ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί συμφωνούμε, ακριβώς λόγω του «εμπειριστικού» και αντιμεταφυσικού τρόπου μέθεξης στις Άκτιστες Ενέργειες και στην καθ’ημάς Θεολογία…

    Αλλά ……….»πάω στοίχημα», ότι αυτά δεν τα γνωρίζει κανείς. Ούτε ο Σκυφτούλης ούτε φυσικά οι νεανίες αναρχοαυτόνομοι ούτε οι φωταδιστάδες ούτε και, για να θυμηθώ την …..ταξική μ-λ ανάλυσι, οι ιεροκήρυκες και μητροπολιτάδες του μικροαστικού ρασιοναλισμού που προτάσσουν π.χ. την αντι-Πατερική αγαπολογία αντί για την εν αγάπη οργή και εξέγερσι κατά του (κοινωνικού) κακού, όπως έκανε και κήρυσσε ο Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς στο κείμενό του για την «Εκκλησία και επαναστατική παιδαγωγική»…

    Περαστικά μας, λοιπόν… 🙂

  15. Φιλαληθη, θα πρεπει μεσα σε ολα να αποσαφηνισθει και ο ορος ΟΡΓΗ. Διοτι δεν νομιζω στην Ελλαδα τουλαχιστον να εχουμε προβλημα περιγραφεις των προβληματων. Εκει μαλιστα υπαρχει σε επι μερους ζητηματα 100% συμφωνια, από την εξωκοινοβουλευτικη Αριστερα και το ΚΚΕ μεχρι και το ΛΑΟΣ και την Χρυση Αυγη. (πχ.χ Σφαγες στην Γαζα).

    Εκει που αρχιζουν οι διαφορες ειναι στο τι θεωρει ο καθενας ως ΛΥΣΗ και ακομα χειροτερα στο πως θα την προωθησει ή μαλλον θα την επιβαλει στην κοινωνια.

    Δηλαδη ας πουμε στην περιπτωση της Κουνεβα υπαρχει νοήμων Έλληνας από ολους τους πολιτκους χωρους που να μην αντιλαμβανεται και να μην κατακρινει το συγκεκριμενο περιστατικο το οποίο ειναι αποτελεσμα διεφθαρμενης και ανεξελεγκτης εργοδοσιας σε συνεργασια με την επισης ανεξελεγκτη μαφια? Πιστευω πως σε αυτο συμφωνει το 99% του λαου και το καταδικαζει.

    Απο εκει και περα το πλαισιο αντιμετωπισης του κακου διαφοροποιειται.

    Ο Σκυφτουλης μπορει να ειναι κατι σαν τον Σωκρατη, δηλαδη προ Χριστου Χριστιανος. Δεν νομιζω πως οι μετροπολιταδες μας ειναι αναισθητοι (Μακεδονικο, Ταυτοτητες). Απλα ειναι ευαισθητοι επιλεκτικα όταν ας πουμε κανουν δηλωσεις για εφοπλιστες που απηχθησαν ενω ουτε καν φτανει στα αυτια τους η ιστορια της μάννας από την Καλυμνο που της απήγαγαν το παιδι οι Κρητικοι συγγενεις του εν διαστασει συζυγου της.

    Και εγω αισθανομαι μια συνεχη οργη μεσα μου απλα προσπαθω να την διοχετευσω με πιο πασιφιστικους τροπους απο το να βαζω φωτιες σε καδους ή πιο αποτελεσματικους απο το να συμεμτεχω σε μια πορεια διαμαρτυριας χωρις πραγματικο στοχο και αντικειμενο που εχει εκφυλιστει και σε κουλερ λοκαλ της καθημερινοτητας μας,

    Για την Κουνεβα έμαθε ποτε κανεις ΠΟΙΟΣ ηταν ο εργοδοτης της; Πως το λενε τον κυριο αυτο; Εκανε κανεις διαμαρτυρια εξω από το συγκεκριμενο μαγαζακι και εξω από κατι Δουλεμπορικα γραφεια ευρεσεως εργασιας;

  16. @ theoprovlitos

    Αγαπητέ μου, βεβαίως πρέπει να αποσαφηνιστή το περιεχόμενο της οργής.

  17. @ theoprovlitos

    Λάθος. 🙂
    Ξαναγράφω, λοιπόν:

    Αγαπητέ μου φίλε, βεβαίως πρέπει να αποσαφηνιστή το περιεχόμενο της οργής. Η οργή μας πρέπει να έχη ως αποτέλεσμα το να γίνουμε «έκδικοι αδικουμένων», όπως έλεγε ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, να ωθήσουμε προς αυτό που οι Πατέρες ερμηνεύουν ως «Βασιλεία του Θεού και επί της Γης», όπως ο Χρυσόστομος, καταργώντας την θεσμική ανισότητα, την θεσμική τοκογλυφία, την θεσμική εκμετάλλευσι, την θεσμική μισθοδουλεία και τα όμοια με αυτά.

    Οι αδελφοί του παρελθόντος και οι Άγιοι έχουν λάβη εξόχως δυναμικά μέτρα κατά όλων αυτών. Μέχρι και καταλήψεις …..ναών έχουν κάνη… Και ουδόλως τυχαίο είναι, ότι η Χριστιανική πολιτική, όπως αυτή των Αγίων συνέτριψε τους ισχυρούς, όπως επί Αγίου Ιωάννου Γ’ Βατάτζη Ελεήμονος, τους εμφανιζόμενους φεουδάρχες.

    Είναι σύνθετα ζητήματα αυτά. Πάντως, δεν ισχύει ούτε στο ελάχιστο αυτό που βλέπω αναδημοσιευμένο στο περιοδικό «Πειραϊκή Εκκλησία» κάποιου κου Απ. Νικολαϊδη, που λέει μανιχαϊστικότατα και καλβινιστικότατα:

    «Ὁ Χριστὸς δὲν ἀποβλέπει σὲ κοινωνικοπολιτικὲς ἀλλαγὲς ποὺ ἔχουν πεπερασμένη χρονικὴ σημασία.»

    Θαρρεί κανείς, ότι είναι η Καινή Διαθήκη ο γραπτός Λόγος του Θεού και μόνη πηγή Πίστεως και δεν είναι ο Ίδιος ο αποκαλυπτόμενος διαχρονικά εν Πνεύματι στους Αγίους ο ένσαρκος Λόγος……

    Σχετικά δε με τους μητροπολίτες, έχουμε αξιολογότατες παρεμβάσεις, όπως του Ναυπάκτου και του αρχιεπισκόπου. Τα όσα λέει ο Άνθιμος δε εν σχέσει με τα εξωτερικής πολιτικής ζητήματα έχουν αρκετές αλήθειες και για αυτό «σκάνε» κάποια ΜΜΕ των προπαγανδιστών της ελληνοτουρκικής φιλίας των επιχειρηματιών κ.τ.ο.. Ταύτα, όμως, ΣΕ ΠΛΉΡΗ ΑΝΤΊΘΕΣΗ με τα κοινωνικοπολιτικά, όπως όντως έχει μπει, όπως λέει ο Άγιος Ν.Βελιμίροβιτς «στην ταπεινή υπηρεσία του καπιταλισμού» και παπαγαλίζει τα «τσιτάτα» του, ίσως ανεπίγνωστα… Η αλήθεια, παραταύτα, είναι, ότι οι Ιεροί Κανόνες ορίζουν, ότι οι επίσκοποι πρέπει να ασχολούνται στις επαφές τους με τους πολιτικούς άρχοντες ΜΌΝΟ με ζητήματα αδικουμένων και καταπιεσμένων αδελφών και συνανθρώπων ευρύτερα… Και αυτό το ζήτημα είναι πρώτο-πρώτο στην λίστα.

    υ.γ Όσο για την Κ.Κούνεβα, βλέπω εδώ φαρμακερόν πλην…. ελληνορθόδοξο σχόλιο:

    «μας ΕΧΟΥΝ ΠΡΗΞΕΙ με τη συγκεκριμενη (φαινεται πως μετα τον ηδη ξεχασμενο Αλεξη βρηκαν νεο ηρωα να χρησιμοποιησουν για τους ιδιοτελεις σκοπους τους)»

    http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2009/02/blog-post.html

    Και κάτι μου λέει, ότι υπάρχουν κάποιοι που διαφωνούν με την στοιχειώδη αυτή κινητοποίησι(υποκρύπτονται πολλά από πίσω, και πολλές αλήθειες αποκαλύπτονται δια του εν λόγω περιστατικού, και δεν μιλώ φυσικά για τον ……»ρατσισμό») και «πρήζονται». 🙂 Να που και στην πιστοποίησι στοιχειωδών ζητημάτων ακόμη διαφωνούμε, όχι απλώς όλοι, αλλά και διάφοροι «αδελφοί»…

  18. Θα παρακαλουσα τον απο πανω χρηστη να μην προπαγανδιζει ασκοπως σε βαρος μου, δημιουργωντας εντυπωσεις.Το συγκεκριμενο λινκ που παραθετεις δεν αφορα την κουνεβα,αλλα τους βανδαλισμους των αναρχικων (;) στα ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ.

    Ζητω προκαταβολικα συγνωμη απο τον ιδιοκτητη του αξιολογου μπλογκ για την ασχετη με το θεμα παρεμβαση μου, αλλα ορισμενοι, υπο το καλυμμα μιας ομιχλωδους ηθικολογιας και αφ’ υψηλου κριτικης των παντων, τόχουν παρακανει…

  19. @ dim79

    Αγαπητέ μου, «ου λαμβάνω πρόσωπον ανθρώπου«…
    Δεν υπάρχει καμμία διάθεσις αργόλογης ενασχολήσεως με κάποιο ιστολόγιο, το τάδε ή το δείνα.

    ΑΠΛΏΣ, ξαναλέω αυτό που λες, έστω και παρεμπιπτόντως…

    Αν είναι διαφορετική η θέση σου και παρερμηνεύω, βεβαίως να αιτηθώ συγχώρησης…..

    Πολλές ευχές σε όλους…..! 🙂

  20. […] Τέλος το Μανιτάρι μάς θυμίζει μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη: Το μοντέλο των επαναστατών σε εισαγωγικά έχει συντριβ…. […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: