• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,026 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Δεκέμβριος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Νοέ.   Ιαν. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Η παραδοσιακή μουσική σπρώχνεται βίαια έξω από τα μουσικά σχολεία!

Απίστευτο, και όμως αληθινό! Η παραδοσιακή μουσική δεν είναι ούτε καν ισότιμη στα μουσικά σχολεία της χώρας με την ευρωπαϊκή… Χρόνια τώρα επί της διακυβέρνησης της «δεξιάς του Κυρίου» οι μουσικοί στα μουσικά σχολεία της χώρας διαμαρτύρονται. Στο ΜτΒ έχουμε ανεβάσει σχετικά θέματα από το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.[1]

Άραγε ο «ευρωπαϊστής» Υπουργός κ. Ε. Στυλιανίδης  και ο «εθνικιστής» Υφυπουργός κ. Α. Λυκουρέντζος δεν μπορούν να ομονοήσουν, ή ο κοσμοπολίτικος καπιταλιστικός χυλός κυκλοφορεί σε όλους τους διαδρόμους και γραφεία του ΥΠΕΠΘ και θεωρείται in; Διαβάστε την εναγώνια  έκκληση των καθηγητών μουσικής του Μουσικού σχολείου Παλλήνης.

mpouzoukia-1

Ανοιχτή επιστολή καθηγητών του Μουσικού Σχολείου Παλλήνης

ΠΡΟΣ:

–    ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, Κο ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

–    ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ Κο ΑΝΔΡΕΑ ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟ

Αξιότιμοι κκ. Υπουργοί

Πριν από είκοσι χρόνια, με την ίδρυση του πρώτου μουσικού σχολείου, καθιερώθηκε ο ταμπουράς ως όργανο αναφοράς για το μάθημα της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Η ατομική διδασκαλία του κρίθηκε απαραίτητη για την κατανόηση του ρυθμού και των διαστημάτων της παραδοσιακής μουσικής (εκκλησιαστικής και λαϊκής), τα οποία διαφοροποιούνται πλήρως από αυτά του ευρωπαϊκού μουσικού συστήματος. Ταυτόχρονα καθιερώθηκαν ανάλογα όργανα αναφοράς για τα κατά τόπους μουσικά ιδιώματα της ελληνικής παράδοσης (η λύρα στην Κρήτη, το μαντολίνο στα Επτάνησα, το κλαρίνο στην Ήπειρο κλπ).

tabouras-1Ο ταμπουράς, όντας υποχρεωτικό όργανο, εισάγει τους μαθητές – εύκολα και γρήγορα – στο χώρο της ενόργανης παραδοσιακής μουσικής, σ΄ένα μουσικό πλούτο που τα περισσότερα παιδιά  ούτε καν υποψιάζονται τη ύπαρξή του πριν φοιτήσουν στα μουσικά σχολεία. Τυχόν κατάργησή του ταμπουρά και των λοιπών κατά τόπους οργάνων αναφοράς θα έχει ως αποτέλεσμα τον μαρασμό του παραδοσιακού τομέα καθώς ολοένα και λιγότεροι μαθητές θα επιλέγουν να μάθουν παραδοσιακά όργανα. Κάτι που, εκτός των άλλων, θα υπονομεύσει σε βάθος χρόνου και το εγχείρημα της ακαδημαϊκής διδασκαλίας των ελληνικών μουσικών οργάνων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας-Θράκης και στο Α.Τ.Ε.Ι  Ηπείρου.

lyra-1Η διδασκαλία, διάσωση και διάδοση της παραδοσιακής μας μουσικής (στην περιφέρεια αλλά και στα αστικά κέντρα, όπου ήταν σε μεγάλο βαθμό άγνωστη) αποτέλεσε και αποτελεί ως γνωστόν βασικό και ουσιώδη λόγο ύπαρξης των μουσικών σχολείων.

  • Δυστυχώς, σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που εκπονήθηκε μετά από σχετική εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η υποχρεωτική διδασκαλία του οργάνου αναφοράς της παραδοσιακής μουσικής ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ !! Παραμένει υποχρεωτικό μόνο το αντίστοιχο όργανο αναφοράς της ευρωπαϊκής μουσικής, το πιάνο. Παράλληλα περιορίζεται και η διδασκαλία του μαθήματος «θεωρία και πράξη της παραδοσιακής μουσικής» με περικοπή διδακτικών ωρών από το μάθημα της βυζαντινής μουσικής θεωρίας και συγκεκριμένα του παραδοσιακού τραγουδιού, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί το κίνητρο των παιδιών για την εκμάθηση της βυζαντινής μουσικής γραφής.

Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ

Δεν έχουμε κανένα λόγο  να αμφιβάλλουμε για τις κατ’ επανάληψη διακηρυγμένες προθέσεις σας να στηρίξετε και να ενισχύσετε τον σπουδαίο θεσμό των μουσικών σχολείων. Και υποθέτουμε ότι θα συμφωνήσετε πως μόνον η  ισότιμη διδασκαλία των δύο μουσικών παραδόσεων (ευρωπαϊκής – ελληνικής),

mousika-organa-pagkosmia-1και μάλιστα μέσα στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό κοινωνικό περιβάλλον, εγγυάται τη διατήρηση του εθνικού μουσικού μας πλούτου και  διευρύνει τους ορίζοντες των αποφοίτων των μουσικών σχολείων, προσφέροντας αυτό το τόσο σπουδαίο «κάτι παραπάνω» που δεν παρέχει η ωδειακή μουσική παιδεία. Πιστεύουμε ότι η σημαντική δραστηριότητα των μουσικών που διαπρέπουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό υπηρετώντας και εξελίσσοντας την ελληνική παραδοσιακή μουσική και είναι απόφοιτοι των μουσικών σχολείων, αποδεικνύει έμπρακτα την επιτυχία του «μοντέλου» που ισχύει μέχρι σήμερα.  Δυστυχώς όμως – την ώρα που οι γειτονικές χώρες έχουν ακαδημίες για τη μουσική τους- φαίνεται (από την «φιλοσοφία» του νέου ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος) ότι εμείς αποδυναμώνουμε και ουσιαστικά καταργούμε την διδασκαλία της μουσικής μας διερωτώμενοι για τα αυτονόητα!!!

Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ

Επικαλούμενοι την ευαισθησία σας απέναντι στο θεσμό των μουσικών σχολείων και το ενδιαφέρον σας για την εθνική μας μουσική, σας καλούμε να επανεξετάσετε το ζήτημα και να μην αποδεχθείτε μιαν ατεκμηρίωτη και μονομερή  εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που αλλοιώνει τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό και την φυσιογνωμία των μουσικών σχολείων, αντιστρατεύεται  άρδην και άνευ λόγου τα θετικά συμπεράσματα από την ως τα σήμερα λειτουργία του θεσμού και – συν τοις άλλοις – απομακρύνει από τα μουσικά σχολεία μεγάλο αριθμό συναδέλφων με πολυετή και σημαντική προσφορά.

laouta-1Η αναγέννηση της μουσικής μας παράδοσης στα αστικά κέντρα, μια πραγματική κοσμογονία που συντελείται τα τελευταία είκοσι χρόνια, οφείλεται σε μέγιστο βαθμό στην εκπαιδευτική και καλλιτεχνική δραστηριότητα των μουσικών σχολείων. Για πιο λόγο να απαξιωθεί και να ακυρωθεί αυτό το τόσο σπουδαίο επίτευγμα;

mpaglamas-1

ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ:

Αντωνόπουλος Βασίλης

Γράμπας Κώστας

Κουκλάκης Κάρολος

Μπαραμπούτης Βασίλης

Ξανθάκος Γιώργος

Ρήγας Ανδρέας

Καρακίτσου Α.

Παππάς Παναγιώτης

Κουτρούλη Ασημίνα

Μανιάτη Αναστασία

Βλάχου Μαριάννα

Παυλίδη Μικαέλλα

Σταθόπουλος Αντώνης

Αβραμίδης Ιωάννης

Λαμέρας Γιώργος

Καψοκαβάδης Αλέξανδρος

Καλαιτζάκης Κώστας

Ζαιτίδου Έφη

Γεωργουλή Στέλλα

Χριστοπούλου Σταυρούλα

Πατρινού Κ.

Πονηρίδου Δέσποινα

Αετόπουλος Αντώνης

Κεσσίσογλου Μαριέλλα

Καραγιώργης Αστρινός

Αλατσάκη Ευανθία

Λεπίδας Σωτήρης

Αξιώτης Παναγιώτης

Κουκλάκης Γιώργος

Αρβανίτης Ιωάννης

Δερέμπεη Ειρήνη

Σιδερής Κωνσταντίνος

Κοσμάς Κωνσταντίνος

Χαρατσάρη Ιωάννα

Χατζηγεωργίου Βασιλική

Γιαννούλη Έλενα

Καλλιεράκη Αλεξάνδρα

Παπαπετροπούλου Μαρ’ια

Κώστας Θωμάς

Ψαραδέλλης Στράτος

Κιουλχατζή Ιωάννα

Πούλος Ξενοφών

Μπαρμπάτσης Ανέστης

Τζιώτη Μαρία

Κυριαζή Κωνσταντίνα

Θεοφανίδου Μαρία

Κατσιάνης Στέλιος

Μητροπάνος Χρυσόστομος

Βάρσου Θεοδώρα

Τσολακίδου Αποστολία

Πιλάλης Ηλίας

ΠΗΓΗ: http://parodos.net.gr/ms/an-ep-ypepth-pal-08.htm


[1] 1)  Και τώρα το άλλο … «δευτερεύον»: Η Μουσική και τα μουσικά σχολεία!!!

Δημοσιεύθηκε την Αύγουστος 29, 2008

2) «Καινοτομίες» και «Κενοτομίες» στη Μουσική και στην Παιδεία

Δημοσιεύθηκε την Ιούνιος 19, 2008

3) Μια πρόταση που δεν έπαιξε γερά στο 8ο συνέδριο της ΟΛΜΕ…

Δημοσιεύθηκε την Μάιος 16, 2008

4) Επιπρόσθετα, για την 3ωρη στάση εργασίας στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Δημοσιεύθηκε την Μάρτιος 4, 2008

5) Τ’ απομεινάρια της συλλογικότητας, στεφάνι στο μνημείο της υποκρισίας;

Δημοσιεύθηκε την Φεβρουάριος 16, 2008

6) ΜΟΥΣΙΚΗ (και) ΠΑΙΔΕΙΑ

Δημοσιεύθηκε την Νοέμβριος 24, 2007

Advertisements

16 Σχόλια

  1. Μετά την ελπιδοφόρα άνθηση της, λόγω της κοινωνικής της δυναμικής, -ως φέρουσας στοιχεία του ζώντος πολιτισμού- η λαϊκή ή και λόγια «ανατολική» (κατά το μουσικό σύστημα) ως επί το πλείστον, κοσμική μουσική, και αφού στραγγαλίστηκε στις στενόμυαλες κατα-χρηστικές, «εθνο»λαγνικές, αποστεωμένες, κοινωνικά, πολιτισμικά και επιστημονικά, σχολικές (και όχι μόνο) εκδοχές της, με την εύκολη σήμανση «παραδοσιακή μουσική», σύρεται πλέον στη μεταμοντέρνα κατάσταση του φτωχού, διαθεματικού συγγενούς, ως προαιρετικό πλάς (ξέπλυμα α-νοήματος), ως άλλοθι στη γενικευμένη αμουσία των στοχευμένων «μουλτιπαιδαγωγικών» κ»ε»νοτόμων εγχειρημάτων.

    Και βέβαια ο κομψός πληθυντικός: «ελληνικές μουσικές παραδόσεις» εν μέσω της προσχεδιασμένης βαρυχειμωνιάς δεν φέρνει την άνοιξη.

  2. […] Η παραδοσιακή μουσική σπρώχνεται βίαια έξω από τα μουσ… Δημοσιεύθηκε την Δεκέμβριος 6, 2008 από manitaritoubounou […]

  3. Εμμμμ… (που λέει και κάποιος φίλος)
    Το είχε πει ο Κίσινγκερ, αλλά το πήραμε αψήφιστα…
    Όπως όλα…
    Όπως στρώσαμε ας κοιμηθούμε.
    Πάντως, είτε «η δεξιά του Κυρίου» είτε «η αριστερά του άλλου» να ήταν, πάλι να συνδεθούμε με… «κέντρο» (συγχωρήστε με) θα καταλήγαμε…
    Εν ολίγοις , όλα τα γουρούνια, μηδενός εξαιρουμένου, ίδια σούρλα (μύτη) έχουν…
    Χρόνια πολλά στις Νικολίτσες και στους Νικολάους! 🙂

  4. Τώρα, μετά από τόσες τιμητικές αναφορές, μου είναι δύσκολο να πω ότι το πιο αντιπροσωπευτικό μου άρθρο που προσπαθεί να προσεγγίσει τα πρωτογενή αίτια των πολυσύνθετων ζητημάτων της μουσικής παιδείας είναι το: Μουσική-Μουσικολογία-Πολιτεία-Παιδεία ( http://www.parodos.net.gr/mmpp/mmpp.pdf, )

    Η διαμόρφωση της μουσικής παιδείας στην Ελλάδα. Η αντιγραφή του μοντέλου και η ιστορική του διαμόρφωση στο δυτικοευρωπαϊκό χώρο. Οι κεντρικές και οι επί μέρους πολιτικές επιλογές ως παράγωγα των κοινωνικών αντιλήψεων στη χώρα μας. Η μουσική παιδεία ως ζήτημα της παιδείας (θα τολμούσαμε σήμερα να εξετάζουμε και το αντίστροφο;)

    ΜΟΥΣΙΚΗ: Γενικό ή ειδικό αντικείμενο παιδείας; Τέχνη ή Επιστήμη; Ανατολική ή Δυτική μουσική; ΥπΕΠΘ ή ΥπΠΟ; Παιδεία ή Καλλιτεχνία; Δημόσια ή ιδιωτική μουσική παιδεία;

    Με άξονα τα παραπάνω και άλλα συναφή διλήμματα ή ψευτοδιλήμματα, κατατίθεται ένας προβληματισμός για τα πρωτογενή προβλήματα της μουσικής παιδείας πάνω στο δίπολο Μουσική-Μουσικολογία, Πολιτεία-Παιδεία. Στο άρθρο επιχειρείται τόσο η ιστορική διείσδυση, όσο και η αναφορά σε καθημερινές πολιτικές πρακτικές, προκειμένου να διαπιστωθεί η μεταξύ τους σύνδεση, με τελικό στόχο μια νέα οριοθέτηση των ζητημάτων/προβλημάτων μουσικής παιδείας. Αναγκαστικά, ο προβληματισμός αγγίζει την οριοθέτηση της μουσικής με την ευρύτερή της έννοια, και την τοποθετεί πολύ κοντά στις έννοιες της παιδείας και του πολίτη που η πολιτεία επιθυμεί να διαπλάσει.

    Το άρθρο παρουσιάστηκε ως εισήγηση στο 2ο Συνέδριο για τα Μουσικά Σχολεία ( Μυτιλήνη, 28-29/3/2008)

    Όσον αφορά το υπάρχον σύστημα πάντως, συνεχίζει ακούραστο να κατατάσσει (και) τη μουσική στην «καινοτομία» (http://www.esos.gr/news/49/kallitxnikoi-6-12-2008.htm)

  5. Σιγά μην άφηναν οι «πολυπολιτισμικοί» τον ταμπουρά στην ησυχία του… Ταμπουρά έπαιζε ο Μακρυγιάννης και τέτοιοι «τύποι» πρέπει να εξοβελισθουν από μια «πολιτισμένη» καθωσπρέπει Αγγλοσαξωνικού-ιμπεριαλιστικού τύπου ραγιαδοκοινωνία.

    Σιγά μην και μάθουν τα παιδιά μας την χιλιόχρονη παράδοση του ελληνισμού μέσω βυζαντινής μουσικής. Σιγά μην τ’ αφήσουν ν’ αποκτήσουν περηφάνεια όταν καταλάβουν την πολιτιστική επιρροή που έχει ασκήσει η παράδοσή μας στην μεσόγειο ολόκληρη.

    Προτείνω λοιπόν στους καθηγητές μουσικής:

    Στα βλαχομπαρόκ υπουργεία δεν πρέπει να απευθύνεσθε με αιτιάσεις παιδείας. Πείτε τους απλά ότι τα αδέλφια μας οι Τούρκοι έχουν μια εξαίρετη μουσική παράδοση που κρατάει από την Οθωμανική αυτοκρατορία και έχουν ακόμα εξαίρετη βιβλιογραφία (που έχουν) και θαυμάσα εκπαιδευτικά μουσικά προγράμματα (που έχουν) και θα σκιστούνε να τα εντάξουν στο πρόγραμμα στα πλαίσια της «φιλίας»! Αν νομίζετε ότι υπερβάλλω δεν έχετε παρά να δοκιμάσετε…

    Έτσι με αντιδάνειο θα μπορέσετε να διδάξετε την παράδοσή μας. Μέσω τουρκιάς… Ο σκοπός αγιάζει καμμια φορά τα μέσα!

  6. Καλησπέρα,

    Εξαιρετικά σημαντικό, συμφωνώ απόλυτα! Όπως και σε όλες τις υπόλοιπες τέχνες χάνουμε πλέον την ταυτότητά μας και γινόμαστε ένα «χωριουδάκι» χωρίς καν τοπικό χρώμα, αντί να είμαστε φορείς πολιτισμού. Είναι απογοητευτικό ότι όχι μόνο η μουσική αλλά όλες οι παραδοσιακές τέχνες που «τρέχουν στις φλέβες» μας έχουν πρακτικά χαθεί και εμείς μιμούμαστε τη δύση. Ο Κόντογλου έχει γράψει κάποια εκπληκτικά κείμενα πάνω σε αυτό το θέμα («Ευλογημένο καταφύγιο») που καυτηριάζει τη δυτικο-λατρεία. Όπως λέει κάπου (αν θυμάμαι καλά), «πετάξαμε τα μαργαριτάρια μας και φορέσαμε τα στολίδια που βάζουν στα άλογα»… και όποιος κατάλαβε κατάλαβε…

  7. Δεν ντρεπόμαστε λίγο… Η απαράδεκτη τακτική του Υπουργείου θέλει γερό ΚΡΑΞΙΜΟ με δυναμικό τρόπο! Αφίσες με κοροϊδευτικές γελοιογραφίες, διαδηλώσεις από μουσικούς και στη συνέχεια δημόσια μουσική παράσταση (να έχουν κάτι να δείξουν και οι ειδήσεις) και ό,τι άλλο ήθελε προκύψει.

  8. Να σημειώσω επίσης ότι την ώρα που εμείς κάνουμε επισήμως αυτά τα πράγματα σε βάρος της μουσικής μας παράδοσης, μουσικοί δεξιοτέχνες και διεθνούς εμβέλειας όπως ο αγαπημένος μου Andy Irvine εισάγουν ανατολικά όργανα στην πλούσια ιρλανδική μουσική παράδοση και δημιουργούν το… Irish bouzouki. Κάντε μιά έρευνα στο YouTube με λέξεις-κλειδιά Andy Irvine και irish bouzouki και θα εκπλαγείτε…

  9. ΝΕΑ απόφαση Συλλόγου Μ.Σ. για το ίδιο θέμα:

    Ομόφωνο Ψήφισμα του Συλλόγου Διδασκόντων του Μουσικού Σχολείου ΠΕΙΡΑΙΑ

    http://parodos.net.gr/ms/psifisma-ms-peir-08.htm

  10. Και μια ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ της ΠΕΑΩΜΔΕ:
    http://parodos.net.gr/ms/PEAOMDE-Organo-anaforas08.pdf

  11. Πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες…
    Να το πω πάλι;
    Ας το πω:

    «Το «Ευρωπαϊκό Βραβείο Καρλομάγνου για τη Νεολαία» απονέμεται σε δράσεις που ενισχύουν την αμοιβαία κατανόηση, καλλιεργούν την ανάπτυξη μιας κοινής αντίληψης της ευρωπαϊκής ταυτότητας και ολοκλήρωσης, λειτουργούν ως υπόδειγμα για τους νέους που ζουν στην Ευρώπη και παρέχουν πρακτικά παραδείγματα Ευρωπαίων που ζουν μαζί ως μία κοινότητα.»
    http://e-emphasis.sch.gr/articles.php?pId=1&iId=13&sId=246&aId=417 (μύτη δεν άνοιξε…)

    http://www.parodos.net.gr/mmpp/Dhm-Pap.pdf (από παλιά φαινόταν πού πάει το πράγμα με την κυριαρχία της ασύνδετης με την τέχνη επιστήμης πάνω στην τέχνη, αλλά και την εκπτωτική μεταφορά ξένων προσπαθειών για αποτίναξη αλλότριων προβλημάτων…)

    «Σκοπός της μουσικής αγωγής είναι πρωταρχικά η ανάπτυξη και καλλιέργεια της ικανότητας για αισθητική απόλαυση κατά την ακρόαση, εκτέλεση και δημιουργία μουσικής…»:
    http://www.pi-schools.gr/download/programs/depps/13deppsaps_Mousikis.pdf (ποιος στοιχειωδώς καταρτισμένος μουσικός, ποιος στοιχειωδώς συγκροτημένος πολίτης θα το συνέτασσε, ποιος στοιχειωδώς αξιοκρατικός ελεγκτικός μηχανισμός θα το ανεχότανε…)

    Πόσες σοβαρές προσπάθειες έγιναν να ξεφύγουμε από αυτό:
    http://www.parodos.net.gr/mmpp/Kal-Th.pdf
    και από αυτό:
    http://www.parodos.net.gr/mmpp/Dub-Harm.pdf
    που μας φέρνουν στο Μουσικό Λύκειο-Φροντιστήριο του μουσικού κατακερματισμού / άμουσου τοπίου:
    http://www.parodos.net.gr/mmpp/DICTEE04_M.doc

    http://users.thess.sch.gr/veccio/ereyna/taboomde.htm (πέρσι, έπαιζε ήδη το θέμα…)

    Και πώς μπορούμε να ξεφύγουμε από όλα αυτά, όταν στη βάση επικρατεί η δημόσια ιδιώτευση που με νύχια και δόντια πολύπλευρα στηρίζεται:
    http://users.thess.sch.gr/szygouras/themata/mpdi.htm

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΓΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ…αν υπάρχει ΒΟΥΛΗΣΗ

  12. @ szygouras

    συμπληρώνεις τα στοιχεία με κάθε πληρότητα. Συνέχισε το όμορφο έργο σου…

  13. […] Η παραδοσιακή μουσική σπρώχνεται βίαια έξω από τα μουσ… Δημοσιεύθηκε την Δεκέμβριος 6, 2008 από manitaritoubounou […]

  14. Νεότερες ανακοινώσεις:
    Ανοιχτή επιστολή καθηγητών του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου προς την ηγεσία του ΥπΕΠΘ: για την παραδοσιακή μουσική στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα
    ( http://parodos.net.gr/ms/an-ep-ypepth-Hrakl08.htm )

    Ένωση Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων Μ.Ε.προς το ΥπΕΠΘ: Η πλήρης αποβολή των εικαστικών από τα Μουσικά Σχολεία
    ( http://parodos.net.gr/ms/kallitexn-gia-M.S.08.htm )

  15. Ανοιχτή επιστολή καθηγητών του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου:
    http://parodos.net.gr/ms/an-ep-ypepth-Agr08.htm

    Υπόμνημα καθηγητών και μαθητών του Μουσικού Σχολείου Αλίμου προς τον Υπουργό ΕΠΘ:
    http://parodos.net.gr/ms/ypomn-alimos08.htm

    Ψήφισμα της Γ.Σ. της Δ ΕΛΜΕΘ:
    http://parodos.net.gr/ms/psifisma-ms-DELMETh-08.htm

    Συντονιστικό όργανο εκπαιδευτικών μουσικής: Η μουσική εκπαίδευση σε καιρό πολέμου
    http://parodos.net.gr/ms/synt-org-mous_mousikh-polemos08.htm

  16. alfavita.gr:

    Το ΥΠΕΠΘ δεν θα μειώσει το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων;

    Πληροφορίες που έφτασαν στην alfavita λένε ότι η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ αποφάσισε να μην προχωρήσει στη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης με την οποία μειωνόταν το ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων κατά 5ώρες.

    Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με πρόταση του Π.Ι. την οποία είχε υπογράψει ο Υπουργός Παιδείας καταργούνταν το μάθημα του Ταμπουρά και γενικότερα το μάθημα ατομικού οργάνου αναφοράς της παραδοσιακής μουσικής, το μάθημα των Καλλιτεχνικών και του Θεάτρου και μειώνονταν οι ώρες διδασκαλίας άλλων μουσικών μαθημάτων.

    Μετά την πίεση που ασκήθηκε από ψηφίσματα καθηγητών των Μουσικών Σχολείων, σε σύσκεψη υπό τον Γ. Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ δόθηκε η διαβεβαίωση σε παριστάμενους Διευθυντές Μουσικών Σχολείων ότι δεν πρόκειται να υλοποιηθεί η εισήγηση του Π.Ι.

    http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank22_12_08_1748.php

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: