• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,083 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Δεκέμβριος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Νοέ.   Ιαν. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Παπα-Ηλίας, ο σύγχρονος … Παπαφλέσσας

Είναι πνευματικό παιδί του παπα-Ανυπόμονου, του πρωτοπαλίκαρου του Άρη Βελουχιώτη, ο οποίος όρκιζε τους αντάρτες του ΕΛ.ΑΣ. στο βουνό. Στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία στο Μενίδι Αττικής, όπου λειτουργεί, εκτός από το Χριστό και την Παναγία, σε περίοπτη θέση στο γραφείο του έχει δύο φωτογραφίες: του Ευαγόρα Παλληκαρίδη και του Τσε Γκεβάρα.

papahlias-1

Με καταγωγή από την ορεινή Αρκαδία, δεν δίστασε ποτέ να πει την άποψή του, ακόμη κι αν δεν άρεσε στην ιεραρχία. Ο λόγος για τον παπα-Ηλία Κωνσταντόπουλο, ο οποίος το περασμένο καλοκαίρι έκανε το γύρο της Ελλάδας με τη «γουρούνα» του, ένα τετράτροχο όχημα «με το οποίο πηγαίνεις αργά, βλέπεις γύρω τα πρόσωπα των ανθρώπων και απολαμβάνεις τους τόπους», όπως λέει ο ίδιος. Με τη χαμηλή ταχύτητα της «γουρούνας» ταξίδεψε από τη Λαμία μέχρι και το τελευταίο χωριό της Πελοποννήσου. Αλλά δεν το έκανε για τουρισμό.

«Πήγα να υποβάλω τα σέβη μου, να αποτίσω φόρο τιμής στα μνημεία της αρχαίας και της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Πήγα να μάθω από κοντά την αλήθεια», δηλώνει στον «Φιλελεύθερο» ο παπα-Ηλίας.

papa-hlias-sygxronos-papaflessas-filelel-30-11-08«Το επόμενό μου ταξίδι θα είναι στην Κύπρο. Θέλω να πάω και στα άγια χώματα της Κύπρου με τη «γουρούνα» μου. Να γνωρίσω τον κόσμο και τον τόπο σπιθαμή προς σπιθαμή. Οι πρώτοι κάτοικοι της Κύπρου ήταν Αρκάδες…», μας λέει.

Έμπνευση από Καζαντζάκη

Γόνος οικογένειας «πετράδων», τεχνιτών της πέτρας δηλαδή, ο Ηλίας Κωνσταντόπουλος έζησε από νωρίς την αγωνία και τις δυσκολίες των ανθρώπων του κάματου.
Το 1964, σε ηλικία 15 ετών, μετακόμισε στην Αθήνα, όπου χρειάστηκε να κάνει πολλές δουλειές για να επιβιώσει. Παρότι από τα 9 του χρόνια τον είχε εμπνεύσει η εκκλησία και «η ομορφιά της βυζαντινής εποχής», δούλεψε αρχικά σε οικοδομή, αλλά και σε άλλες βαριές δουλειές για να εξασφαλίσει τα προς το ζην. «Εμπνεύστηκα από το γίγαντα της αλήθειας, το Νίκο Καζαντζάκη, ο οποίος έγραψε για τις ψευτιές που μας δίδαξαν στα σχολεία».

«Μην πιστεύετε τους παραχαράκτες της ιστορίας», είχε πει.

«Ακολουθώντας τα λόγια του, άρχισα να ψάχνω και να ανακαλύπτω για την Ορθοδοξία, την ορθή δηλαδή τοποθέτηση του λόγου», μας εξηγεί ο 59χρονος σήμερα ιερέας.
«Το ταξίδι που έκανα στη μισή Ελλάδα είναι μέρος της αναζήτησης της αλήθειας. Είμαι κατά όλων όσοι προσπάθησαν να καπηλευτούν τα ιερά σύμβολα του ελληνισμού και του πλανήτη. Όπως το πουλί που αναγεννάται από τις στάχτες του, ένα σύμβολο του Καποδίστρια, το οποίο εκμεταλλεύτηκαν οι αχρείοι της Χούντας…», μας λέει.

«Δυσμενής» μετάθεση Στην ενορία του προφήτη Ηλία στο Μενίδι βρέθηκε πριν από 17 χρόνια, σε «δυσμενή» μετάθεση…

«Βρέθηκα εδώ, σε ένα εκκλησάκι του 8ου αιώνα, χωρίς νερό, χωρίς ρεύμα… Κάθε μέρα μαζεύαμε ένα κουβά από σύριγγες… Ήρθα μόνος, ολομόναχος, σε αυτό το μέρος που δεν ήξερα κανέναν», διηγείται.

«Έφτασα στο λόφο, κοίταξα την Αθήνα γύρω-γύρω, είδα τις εργατικές κατοικίες δίπλα και σκέφτηκα ότι εδώ πιο κάτω είναι το βασικό σημείο απελευθέρωσης της πόλης από τον Καραϊσκάκη. «Εδώ θα φανεί αν αξίζει, είπα στον εαυτό μου»», λέει.

Με τα χέρια του, αλλά και με την εμπειρία του ως οικοδόμος, έχτισε τη νέα εκκλησία του Προφήτη Ηλία.

papa-hlias-2

Έφτιαξε περίβολο, δρομάκο, καθώς και έναν κήπο, όπου καλλιεργεί χωρίς φυτοφάρμακα και χημικά, σπόρους ελληνικούς, με ονομασία προέλευσης (όπως πεπόνι Θεσσαλίας, ντομάτα κατσαρή Νάξου, αγγουράκια Πίνδου και πολλά άλλα).
Αλλά, κυρίως, έγινε αγαπητός από το ποίμνιό του, τους μεγαλύτερους και τους μικρότερους ενορίτες.

«Πλάνταξα μονάχος, αποθύμησα τη συντροφιά. Αλλά με αγαπάει ο κόσμος. Όχι όλοι -αν ήταν έτσι θα ανησυχούσα. Γιατί δεν φοβάμαι να πω την άποψή μου, γιατί δεν κάνω κομπλιμέντα. Λέω την αλήθεια και αυτό το εκτιμούν όλοι και κυρίως τα παιδιά στα σχολειά, που πηγαίνω για να κάνω αγιασμό», τονίζει.

Θρησκευτικά και Γέροντας Γερμανός (Δημάκος)

Κι όταν τον ρωτάμε για το θέμα που έχει ανακύψει σχετικά με τη διδασκαλία των Θρησκευτικών, ο παπα-Ηλίας σχολιάζει: «Είμαι εναντίον της θρησκοληψίας. Το μάθημα μπορεί να παραμείνει, αλλά για να μαθαίνουν τα παιδιά την πραγματική ιστορία των θρησκειών, όχι για να χωρίζουν τα παιδιά μεταξύ τους και να τα προσηλυτίζουν».

Αγώνας για την επιβίωση. Γόνος οικογένειας «πετράδων», τεχνιτών της πέτρας, ο Ηλίας Κωνσταντόπουλος έζησε από νωρίς την αγωνία και τις δυσκολίες των ανθρώπων του μεροκάματου. Το 1964, σε ηλικία 15 ετών, μετακόμισε στην Αθήνα, όπου χρειάστηκε να κάνει πολλές δουλειές για να επιβιώσει.

Παρότι από τα 9 του χρόνια τον είχαν εμπνεύσει η Εκκλησία και «η ομορφιά της βυζαντινής εποχής», αρχικά δούλεψε σε οικοδομή και σε άλλες βαριές δουλειές, για να εξασφαλίσει τα προς το ζην.

Μνημονεύει συχνά τον πνευματικό του πατέρα, τον παπα-Ανυπόμονο. Μόλις φόρεσε τα ράσα ο παπα-Ηλίας, επέλεξε να βρεθεί δίπλα στον Γερμανό Δημάκο, που στα χρόνια της Κατοχής, καλόγερος ήδη, εντάχτηκε στον ΕΛΑΣ, παίρνοντας το ψευδώνυμο «παπα-Ανυπόμονος» από τον Αρη Βελουχιώτη. Μέχρι το 2004 ο παλιός αντάρτης συμβούλευε και «καθοδηγούσε» τον «παπά αντάρτη του Μενιδίου».

ΑΧΡΕΙΟΣ Ο ΕΦΡΑΙΜ

Μέχρι το 2004 ο παπα-Ανυπόμονος, συμβούλευε και «καθοδηγούσε» τον «παπά αντάρτη του Μενιδίου».

papa-anypomonos-1

«Τι σχέση έχει ο παπα-Ανυπόμονος ή ο γέροντας Παϊσιος με τον Εφραίμ; Και ο ίδιος και όσοι συνεργάστηκαν μαζί του στο Βατοπέδι είναι αχρείοι. Προσπαθούν να ρίξουν το «κάστρο» από μέσα, όπως θέλει άλλωστε η παγκοσμιοποίηση. Ευτυχώς, το Αγιον Ορος είναι αυτοδιοίκητο και η Ελλαδική Εκκλησία δεν έχει εμπλακεί. Αλλά πέφτει στις δικές μας πλάτες το χρέος να πούμε ότι ο Χριστιανισμός δεν είναι Εφραίμ και Αρσένιος, αλλά τα έργα που μιλούν αντί για λόγια», σημειώνει.

Φοβάμαι προδοσία στην Κύπρο

Ο παπα-Ηλίας πάρκαρε τη «γουρούνα» του μπροστά στο Πολεμικό Μουσείο, για να παρακολουθήσει μια μαζική εκδήλωση για το Κυπριακό. Το ενδιαφέρον του, εξάλλου, για το εθνικό μας θέμα υποδηλώνεται από το γεγονός ότι στο εκκλησιαστικό γραφείο του δεσπόζει και η φωτογραφία του Ευαγόρα Παλληκαρίδη.

«Φοβάμαι πως το σχέδιο Ανάν θα επιστρέψει, ότι η Κύπρος βαδίζει προς προδοσία. Κι αν επιστρέψει το σχέδιο αυτό, θα σημάνει το τέλος του κυπριακού κράτους», μας λέει. «Αλλά φταίνε και οι ίδιοι οι Κύπριοι. Δεν επισκέπτονται συχνά την κρεμάλα του Ευαγόρα Παλληκαρίδη. Η ευμάρεια κλείνει το στόμα. Αυτό έκαναν οι Αγγλοι: ξέρουν καλά ότι όπου δεν φτάνει το αγγλικό κανόνι, φτάνει ο αγγλικός χρυσός», λέει με νόημα.

ΠΗΓΗ1: Φιλελεύθερος της Κυριακής (Κύπρου)/ ΠΡΟΣΩΠΑ, 30-11-2008, σελ. 26

ΠΗΓΗ2: ΕΘΝΟΣ, «E» 29/11/2008.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8334&pubid=1930789

Advertisements

46 Σχόλια

  1. ωραίος ο παδρε κοματάντε

  2. «…Έμπνευση από Καζαντζάκη…»

    «…Εμπνεύστηκα από το γίγαντα της αλήθειας, το Νίκο Καζαντζάκη, …»

    Xωράει άραγε κάποιο σχόλιο στα παραπάνω?
    Δλδ κάποιοι που τυγχάνει να είμαστε εκπαιδευτικοί να αρχίσουμε να προωθούμε τον «γίγαντα»?

    Κάποιος γέροντας σε κάποιο λόγο του, είπε:
    «…όταν πιαστεί το νύχι του αετού στην παγίδα, όλος ο αετός πιάστηκε…»
    Ας προσέχουμε λοιπόν!

  3. […] Παπα-Ηλίας, ο σύγχρονος … Παπαφλέσσας Δημοσιεύθηκε την Δεκέμβριος 1, 2008 από manitaritoubounou […]

  4. ο Καζαντζάκης είναι ο πιο ορθόδοξος λογοτέχνης μας.
    Με μια επισήμανση. Λογοτεχνία έγραφε, δεν φιλοδόξησε να γίνει καθηγητής δογματικής θεολογίας.
    Κύριε ΚΑ, αυτό είναι το πρόβλημα μερικών θεολόγων ή θεολογούντων, αδυνατούν να κατανοήσουν το πλαίσιο του σύγχρονου κόσμου και θέλουν ο κόσμος να συνεχίσει να λειτουργεί, όπως ακριβώς ο κόσμος τους…

  5. και με την ευκαιρία, πάλι θα θυμηθώ τον αλησμόνητο Νίκο Ματσούκα.
    «Η Ελληνική (ορθόδοξη έπρεπε να γράψει αλλά φοβήθηκε) παράδοση στο Νίκο Καζαντζάκη»

  6. ουδέν σχόλιον…

  7. και βέβαια ως εκπαιδευτικοί οφείλετε να ασχοληθείτε με τον «γίγαντα», έστω και αν σας φαίνεται αντίπαλος.
    Όφείλετε να σέβεστε κάθε «γίγαντα», έστω και διαφωνείται μαζί του και να τον προωθείτε εν διαλόγω.
    Εγώ συνεχίζω τα σχόλια…

  8. @ tsouknida,

    πράγματι ωραίος ο παπα – Ηλίας!!! Με Γέροντα τον αέιμνηστο Ηγούμενο της Ι.. Μ. Αγάθωνα γερμανό (Δημάκο) τον αγωνιστή της εθνικής αντίστασης δίπλα στον Αρη!

    Ταυτόχρονα φανερώνει ένα όντως εναλλακτικό πρόσωπο στο κατεστημένο, με αληθή αγάπη στον δικό μαςπολιτισμό, με ανοικτό νου και οικολογική ευαισθησία.

    Την ευχή σου παπα Ηλία!

    @ ΚΑ

    αν και αλλάζεις συνεχώς ψευδο-email (δες ότι βγαίνει άλλο σήμα στα σχόλιά σου), που σημαίνει γράφεις εκ του .. ασφαλούς, θα πάρω στα σοβαρά τα σχόλια σου:

    1) Δέχεσαι ότι ο παπα – Ηλίας είναι Αητός. Αυτό μου φτάνει από σένα.

    2) Το αν πιάστηκε από το νύχι αυτός θα το κρίνει ο ΑΔΕΚΑΣΤΟΣ κριτής και όχι ένας σμουλοχτός σχολιογράφος στο νετ…

    3) Ο Ν. Καζαντζάκης είναι όντως γίγαντας της Λογοτεχνίας (και ελληνικής), της φιλοσοφίας και της αμφισβήτησης. Το αν είναι γίγαντας και στον εσωτερικό του κόσμο πάλι ο ΑΔΕΚΑΣΤΟΣ κριτής θα το κρίνει και όχι εμείς φίλε.

    ΥΓ Φυσικά έχει και «δογματικά» λάθη αφού δεν ήταν συνειδητά ορθόδοξος, αλλά μόνο πολιτισμικά…

  9. Έψαχναν, έψαχναν, να βρουν το προχθεσινό Έθνος, να δουν το αφιέρωμα στον Παπά Λια και ακόμα ψάχνουν. Όμως ας είναι καλά το Ίντερνετ και οι διασυνδέσεις μου. Ουρανοκατέβατο, μου το έστειλε το Μανιτάρι του Βουνού, ένα blog από την γεννέτειρά μου την Πάτρα. Ένα μικρό παράπονο μόνο στον παπά-Λια. Ούτε μια αναφορά στο Κοπανάκι.

  10. Ε! που να θυμάμαι το μεΪλ που βάζω! Αλλά και τι σημασία έχει τούτο! όπως και το οτι γράφω ανωνύμως! Το τι γράφω και το τι γράφεις έχει σημασία! σμουλοχτά ή με τη ντουντούκα!

    Τώρα αν επιμένεις στα του «γίγαντα» δε μένω και άφωνος αφού από τό πρωί φαίνεται η μέρα η καλή! Και η μέρα στο μπλογκ ετούτου είναι κάπως «μουντή» είτε το θέλεις είτε όχι, είτε το καταλαβαίνεις είτε όχι! Τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται εμένα, του σκυφτούλη….

    Δεν ήθελα να πω οτι κάποιος συγκεκριμένα, είναι αετός ! όλοι μας είμαστε αετοί, εν δυνάμει! To κατα πόσο καταλαβαίνουμε οτι πιάνεται το νύχι μας στην παγίδα είναι το μέγα θέμα!
    και για να μη ξεχνιόμαστε:
    «…ός δ᾽ αν ποιήσῃ καὶ διδάξη, ούτος μέγας κληθήσεται εν τή βασιλείᾳ τών ουρανών….» τα άλλα περί «γιγάντων» είναι «περίεργα» έως και επικίνδυνα.

    *
    αλήθεια θα μου έστελνες μεϊλ αν έβαζα σωστό?

  11. κάθε άνθρωπος έχει κάτι γιγάντιο να πει. Μη κλείνεστε αγαπητέ ΚΑ

  12. Υπάρχουν άγιοι παπάδες που προσφέρουν τεράστιο έργο, πνευματικό και κοινωνικό, αλλά δεν δέχονται ούτε να φωτογραφηθούν «παίζοντας» τους επαναστάτες, και πολύ περισσότερο να προβάλλονται ως τα απόλυτα πρότυπα. Προσωπικά, ο παπα-Ηλίας με τον Τσε δεν με πείθει καθόλου.
    Παρόμοια πρότυπα στο παρελθόν υπήρξαν, κυρίως στον Ρ/καθολικό χώρο, αλλά και σε εμάς, και τελικά η προσφορά τους, αν τη δούμε σε βάθος χρόνου και με κριτήρια πνευματικά,
    ήταν πολύ μικρή. Λυπούμαι εντούτοις που πρέπει σώνει και καλά να προβάλλεται το πρότυπο του «αριστερού παπά» ως δήθεν του σωστού παπά. Δεν μου αρέσουν ούτε οι «αριστεροί» ούτε οι «δεξιοί» παπάδες, γιατί και οι μεν και οι δεν απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο «κοινό», που εκ των προτέρων θέλει να τους ακούσει, δεν απευθύνονται ούτε στο εκκλησίασμα γενικά ούτε στον σύγχρονο άνθρωπο. Δηλαδή, εγώ που δεν είμαι αριστερός, είμαι εκτός του ποιμνίου του διαφημιζόμενου παπα-Ηλία;

    Και λυπούμαι για το πόσο προσκολλημένη είναι η ελληνική αριστερά στους μύθους της και στις αγιοποιήσεις της. Θα καταντήσει ένα είδος θεματικού πάρκου στο τέλος.

  13. @ kopanakinews,

    Ώστε Κοπανάκι λοιπόν! Τι μικρός είναι ο κόσμος! Μήπως ο γέροντας Φιλάρετος Κωνστ/λος είναι και αυτός από το Κοπανάκι;

    Να είστε καλά για την αναδημοσίευση.

    @ ΚΑ,

    το χοντραίνεις το παιχνίδι και αρχίζει να μου αρέσει «γνωστέ – άγνωστε»:

    «…Και η μέρα στο μπλογκ ετούτου είναι κάπως “μουντή” είτε το θέλεις είτε όχι, είτε το καταλαβαίνεις είτε όχι! …»

    Κοίτα είμαι λίγο βλάκας και δεν καταλαβαίνω. Πάντως αν δεν θέλεις «μουντά», πάψε να ψάχνεσαι στο διαδίκτυο. Μπορείς να βρεις είτε Μανιχαίους (που κυκλοφορούν πολλοί) είτε αγίους, που κυκλοφορούν λιγότεροι… Εδώ άδικα χάνεις το χρόνο σου, νομίζω.

    Όσο για το:

    “…ός δ᾽ αν ποιήσῃ καὶ διδάξη, ούτος μέγας κληθήσεται εν τή βασιλείᾳ τών ουρανών….”

    δείχνει ότι πρώτο δεν είναι τι λέει (σμουλωκτά ή με ντουντούκα) αλλά τι ποιεί κανείς. Και επειδή δεν με γνωρίζεις (απ’ ό,τι φαίνεται) κοίτα καλύτερα το δικό σου κάρφος…

    ΥΓ Το πραγματικό μαίλ δεν το βάζεις για να σου στείλει κάποιος γράμμα μόνο. ΤΟ βάζεις για είσαι καλά με τη δική σου συνείδηση… σκυφτούλη…

    Νάσαι καλά γιατί σκέφτομαι ότι είσαι και εσύ τελικά ένας σμουλωκτός γίγαντας και ίσως μου φανούν χρήσιμα ό,τι παρατηρείς.

    @ Μάρκος Τ.

    καλά τα λες, αλλά εσένα σε πείραξε το «αριστερόν» του παπά; Καλά, εντάξει…. θα ψάχνουμε μόνο για ουδέτερους, για να μη προσβάλλονται οι σταμπαρισμένοι…

    ΥΓ Πάντως καλό ήταν το σχόλιό σου, γιατί έβαλε κι άλλη διάσταση στη συζήτηση. Καλό σου μεσημέρι αδελφέ.

    @ Τσουκνίδα,

    Ναι, αλλά εμείς συχνά δεν ψάχνουμε το γιγάντιο, αλλά το λάθος τους άλλου… ανάλογα με τις ψυχολογικές ή πνευματικές μας ανάγκες ή αδυναμίες.

    Παρακαλώ μπορείς να μιλήσεις για το «μουντό» μου; Και νόμιζα ότι δεν είχα «μουντά»…

  14. ΤΟ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ «ΜΟΥΝΤΟΣ» ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ..έτσι είναι η ανθρώπινη επικοινωνία.
    Το να είναι κανείς πάντα μουντός (δηλαδή μπλαζέ)
    ή σοβαρός, ή γελαστός, ή γλυκούλης είναι αρρώστια ή σκόπιμη μάσκα, που φορούν κάποιοι «απεσταλμένοι»
    Πάντως δεν μου φάνηκες εσύ σήμερα;

  15. Γιατί βρε παιδιά μόλις γράψει κάποιος κάτι που δεν είναι ‘κοπλιμαν’ τον πιάνετε από τη μύτη? και τώρα και την προηγούμενη φορά τα ίδια!
    Στο δια ταύτα, αγαπητέ! Τους χαρακτηρισμούς εσείς τους ξεκινάτε δλδ εσείς το πηγαίνετε το ‘παιχνίδι’ εκεί που θέλετε….!

    Και …διδάξει…. αγαπητέ και …διδάξει… και τρόπον τινά κι εσείς και όλοι μας, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, με τη συμπεριφορά του κτλ,, δίνουμε μαθήματα, ποικίλα, στους γύρω μας και τώρα με το νετ σε πολύ περισσότερους απ’ότι παλαιότερα,,,

    Έτυχε αγαπητέ, έτυχε να «περάσω» από το μπλογκ σας …
    το ζήτημα είναι οτι αν κάθε φορά που θα γράφω για κάτι με αποπέρνετε έτσι ε! δεν υπάρχει λόγος να γράφω…

    Η αλήθεια είναι οτι άλλα είπα κι άλλα καταλάβατε! δεν αναφέρομαι σε εσάς όταν γράφω ‘ος δ’αν ποιήσει και διδάξη….»
    αλλά τέλος πάντων, μη χειροτερέψουμε τα πράγματα! ….

  16. ωραίος ο παπα Ηλίας.
    πρέπει να ναι κι απ τους τύπους που κάνουν καλή παρέα.
    στα περί «γίγαντα της αλήθειας Καζαντζάκη» θα διαφωνήσω καθώς θεωρώ ότι πρόκειται για έναν εξαιρετικό καταγραφέα μπερδεμένων και αξεδιάλυτων εσωτερικών συγκρούσεων με φόντο την αναζήτηση του υπερβατικού.

  17. Η τοποθέτηση μου «ωραίος ο παδρε κοματάντε» είχε να κάνει με το ευχάριστο ξάφνιασμα της «γουρούνας», του Καζαντζάκη των ταξιδιών κλπ.
    Είναι ένας ωραίος παππάς, διαφορετικός, και το ευχάριστο ξάφνιασμα μπορεί να σπάσει τις προκαταλήψεις.
    Εξ΄αιτίας της «προϊστορίας» μου, έχω κάποιους νέους φίλους έγγαμους παππάδες.
    Προχθές μου έλεγε κάποιος από αυτούς ότι δυσκολεύεται να πάρει την παπαδιά του και να πάνε να δούνε ένα πρωτοποριακό θεατρικό έργο που του αρέσει, να πάνε να δούνε ένα σινεμά κλπ μην τους δει κάποιος και τους «καρφώσει».
    Για αυτό είναι ωραίος ο κάθε πάτερ Ηλίας, γαιτί σπάει τα προκάτ.
    Εδώ εμείς λέμε καλός ο Καζαντζάκης, αλλά έχει και κάτι γωνίες.. και αυτός λέει «γίγαντας της αλήθειας» και τι έγινε;
    Αυτό που εισπράτει ο άνθρωπος είναι ότι ομ παππάς του είναι αυθεντικός..
    (Ειρήσθω εν παρόδω Misha ok «εξαιρετικός καταγραφέας μπερδεμένων και αξεδιάλυτων εσωτερικών συγκρούσεων με φόντο την αναζήτηση του υπερβατικού», αυτό δεν μας βοηθά να αναζητήσουμε ο καθένας την αλήθεια, την μικρή του αλήθεια.; Οι μεγάλες Αλήθειες δεν καπελώνουν, αντίθετα λιπαίνουν τις μικρές αλήθειες. )

    Από κει και πέρα μάλλον έχει δίκαιο και ο Μάρκος Τ, ο ρόλος του παππά, σε καιρό δημοκρατίας, πολιτικής ελευθερίας και θεσμικής έκφρασης του εργαζομένου λαού, είναι μάλλον του καλού συντονιστή της κοινότητας και όχι του κινηματία. Του δασκάλου, του συμπαραστάτη, του εμψυχωτή είναι ο ρόλος του παπά και όχι του ινστρούχτορα…
    Άλλά ακόμα και να ανακαλύψει μέσα του φλέβα ακτιβιστή, υπάρχουν πράγματα να κάνει ως έκφραση ενότητος της κοινότητας του. Για παράδειγμα ο θρυλικός Παπα- Γιάννης του Ασωπού που πολέμησε την μόλυνση με χρώμιο.

  18. Χαίρομαι που από την τσουκνίδα έγινε κατανοητός ο λόγος της ένστασής μου. Στον παπα-Γιάννη από τα Οινόφυτα αξίζουν όχι ένα, αλλά χίλια μπράβο.
    Από την άλλη, καταλαβαίνω πολύ καλά τους νέους παπάδες που διστάζουν να πάνε στο σινεμά ή στο θέατρο. Για να μην πω να πάνε να γυμναστούνε. Πρέπει όμως κάποια στιγμή να ξεπεραστούν αυτά. Δυστυχώς, ο κόσμος δεν ξέρει τι θέλει. Από τη μια σου λένε θέλουμε τον παπά να είναι κοινωνικός, από την άλλη αν πάει σε μία πρωτοποριακή παράσταση θα αρχίσουν κάποιοι τα σχόλια.
    Η πλάκα είναι ότι η εικόνα του αργόσχολου παπά στο καφενείο του χωριού θεωρείται φυσική, ενώ η εικόνα του παπά στο θέατρο μαζί με τη γυναίκα του θεωρείται περίεργη. Ίσως ένας λόγος που κάποια νέα παιδιά με καλή παιδεία και κοντά στην Εκκλησία διστάζουν να γίνουν παπάδες είναι αυτοί οι έντονοι περιορισμοί που επιβάλλει μία κοινωνία, η οποία κατά τα άλλα είναι ουσιαστικά αδιάφορη απέναντι στην πίστη αυτή καθεαυτή.

  19. @ ΚΑ,

    ας κάνω ένα βήμα πίσω!

    Πάντως δεν θέλω εδώ να κάνω κήρυγμα – διδαχή, αλλά να κουβεντιάσω μέσω της πίστης μου τα ζητήματα κοινωνίας. Γιατί δεν είμαι άξιος να το κάνω.

    Συγγνώμη που δεν σε κατανόησα… ΈΡχω και εγώ τις δικε΄ς μου μυτερές γωνίες…

    @ Misha,

    δεν ρωτάμε τον παπα -Ηλία καλύτερα τι εννοεί «γίγαντας»;

    @ τσουκνίδα,

    ας αφήσουμε όλα τα λουλούδια ν’ ανθίσουν…. Και ο παπα – Ηλίας είναι λουλούδι, και ας έχει και μερικά αγκάθια. Εξάλλου κι αυτά χρειάζονται για τους α-σεβείς…

    @ Μάρκο Τ,

    συμφωνώ με τις αποψινές σου σκέψεις…

    Καληνύχτα φίλοι…

  20. ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΑ ΠΑΛΛΙΚΑΡΙΑ ΠΟΥ ΟΡΚΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΙΝ ΠΑΠΑ ΑΝΥΠΟΜΟΝΟ ΠΟΣΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΕΣΦΑΞΑΝ;
    ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ Ο ΙΕΡΕΑΣ ΗΛΙΑΣ;
    ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΓΝΩΡΙΖΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΓΙ΄ΑΥΤΟΝ.
    ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΜΑΣ.

  21. @ cnikol,

    Κατ’ αρχάς καλώς ήλθες.

    Τώρα, αν ανοίγουμε το ζήτημα των πολέμων, άρχισε να μετράς από την εποχή του Μ. Κωνσταντίνου για πολεμικές «σφαγές» και φτάσε μεταξύ ορθοδόξων βαλκανικών λαών…

    Το ζήτημα των πολέμων δεν είναι τόσο απλό γιατί δεν μιλάμε για ατομικούς τσακωμούς και μαχαιρώματα.

    Εξάλλου απ’ όσο γνωρίζω ο φόνος δεν ανήκει στα «επτά θανάσιμα αμαρτήματα» και δεν το λέω για να δικαιολογήσω «σφαγές», αλλά για να ανεβάσω το επίπεδο της κουβέντας.

    Για τον Καζαντζάκη ήδη απαντήθηκε.

    ΥΓ Αυτά τα περί:

    ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΜΑΣ.

    είναι κουβέντα που μπορεί να ισχύει για τον καθένα μας, δηλαδή και για σένα αγαπητέ.

    ΥΓ Άσε τον Τσε στην άκρη της Λατινικής Αμερικής προς το παρόν… και ας κοιτάξουμε λίγο προς τα «… ορθόδοξα..» Βαλκάνια…

  22. Για τα «7 θανάσιμα αμαρτήματα», όπως και τα «7 μυστήρια» (όχι οι επτά πληγές του Φαραώ είναι στην Παλαιά Διαθήκη) είναι γνωστό ότι πρόκειται για μεσαιωνική ρωμαιοκαθολική κατασκευή. Ξέρεις όταν προσπαθούσαν να αποδείξουν «επιστημονικά» ότι το κρασί και το ψωμί γίνονται σώμα και αίμα Χριστού..
    Όταν ευλογάμε τα όπλα του ΕΛΛΑΣ και του Τσε Γκεβάρα, διαπράτουμε θανάσιμο σφάλμα, όταν ευλογάμε όμως του καθεστωτικού στρατού, όταν στην ιερότερη στιγμή της εκκλησίας λέμε του «φιλοχρίστου ημών στρατού», δεν υπάρχει θέμα…
    Γι΄αυτό λέω ότι έχει έναν προορισμό ο παππάς να γεφυρώνει, αλλά να γεφυρώνει όμως!

  23. @Tσουκνίδα

    έτσι ακριβώς!
    όταν ο τσάρος και οι αυλικοί του καταπίεζαν τους μουζίκους ήταν «θεοπειθείς», όταν όμως οι μουζίκοι ξεσηκώθηκαν, μη αντέχοντας την εξαθλίωση, έγιναν αντίχριστοι.

    αμ, αυτό με τα 7 μυστήρια πάλι…
    μέχρι και στις πανεπιστημιακές δογματικές διδασκόταν!!!

    μας μαθαιναν πως είναι μυστήριο ο γάμος και δεν είναι πχ η μοναχική κουρά που χαρακτηρίζεται από τους πατέρες δεύτερο βάπτισμα! τέλος πάντων…

    για τους παπάδες εν καιρώ πολέμου είναι μεγάλη κουβέντα.
    προσφάτως είχαμε τη συγκρουση Ρωσίας -Γεωργίας, αμφότερες ορθόδοξες χώρες όπως και παλιότερα με εμάς και τους βούλγαρους.

    Οικουμενικό Πατριαρχείο vs Βουλγαρική Εξαρχία.

    δυσκολοι γρίφοι πράγματι ….

  24. @ Τσουκνίδα,

    δεν μπορώ να αγιάσω σ’ αυτό το μπλογκ εξ αιτίας σου.. (χεχεχεχεχεχ)

    Έριξα μια «πεπονόφλουδα» και εσύ είπες ωραίο φαγητό (7 θανάσιμα αμαρτήματα…). Τέλος πάντων… απενεργοποίησες τη χειροβομβίδα…

    Όσον αφορά την ‘ευλογία’ των όπλων κάποιοι, όπως είδες, βλέπουν μόνο αυτά που «σφαγιάζουν» ιερείς… Τα άλλα είναι αόρατα….

    @ Misha,

    παρότι δεν απευθύνεσαι σε μένα, λέω να μιλήσουμε κάποια φορά και γι αυτούς τους «γρίφους»…

  25. @cnikol
    Ας μην γινόμαστε ανόητοι. Ο ηγούμενος και Στρατιωτικός ιερέας π. Ανυπόμονος, όπως και οι 2-3 μητροπολίτες(Ιωακείμ Ηλίας, αν δεν απατώμαι, κ.α.) που ευλόγησαν την Π.Ε.Ε.Α., τελώντας Αγιασμό, δεν ευλόγησαν το «δεύτερο αντάρτικο». Για αυτό μιλάει με αρκετά σκληρά λόγια ο π.Ανυπόμονος.

    Αλλά είναι ΑΊΣΧΟΣ, όταν δεν αναγνωρίζουμε το Ε.Α.Μ. μέχρι και …σήμερα, εννοώ ως Χριστιανοί ΟΡΘΌΔΟΞΟΙ. Το Ε.Α.Μ. μπορεί να ξεκίνησε από το τότε Κ.Κ.Ε. κ.α.(ιερείς έσφαξαν και οι εν πολλοίς και … ιεροκρυφίως βασιλόφρονες του Ε.Δ.Ε.Σ.), αλλά, φυσικά, στην πορεία και πιθανότατα λόγω και του (μεγάλου εθνικού μας ήρωα) Άρη, απέκτησε στελέχωση και υποστήριξη από άπειρους μη-μαρξιστές-λενινιστές. Αυτό το έλεγε και ο Γ.Παπανδρέου ο πρεσβύτερος, βεβαίως.

    Προτείνω ανάγνωσμα: «Στο βουνό με τον σταυρό, κοντά στον Άρη», του ηρωικού Αγαθωνίτη ηγουμένου Γερμανού Δημάκου και «κατά κόσμον» π.Ανυπόμονου.

    Με τέτοιες «αντιλήψεις», στρεβλώνουμε το «Ευαγγέλιο» και τοις πράγμασι «δικαιώνουμε τον Μαρξ», όπως έλεγε ορθότατα και ο Καμάρα.
    Ώρα να τις αποβάλουμε μετά βδελυγμίας, λοιπόν…… Και καλώς ήλθες και από εμένα. Ελπίζουμε να μείνης, καθώς έχουμε πάρα πολλά να πούμε…

    @Misha
    Πολύ σωστή η παρατήρησή σου. Η πολιτεία των Ρομανώφ(όχι του Νικολάου Β’ μόνο) ήταν από τις πιο αντίχριστες που έχουμε δη για υποτιθέμενο «χριστιανικό βασίλειο».

    @manitaritoubounou
    Ωραία (ανα)δημοσίευση. Πάντως, πρέπει να πω, ότι θυμήθηκα κάποιον άλλο παπά-Ηλία, που εδώ και τόσα χρόνια, μαζύ με τον αείμηστο πλέον π.Ε.Σκορδά και άλλους αγωνίζεται για τον δημοκρατικό καταστατικό χάρτη στην Εκκλησία ΣΎΜΦΩΝΑ, ΔΗΛ., ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΎΣ ΚΑΝΌΝΕΣ…

    Τελικώς, και αυτός μας εξέπληξε ευχάριστα. Οι θέσεις του συζητήσιμες. Και ο Καζαντζάκης υπερβολικά πολύπλοκη προσωπικότητα. Λέγεται, πάντως, ότι ήταν βαθύτατα «φραγκισκανός»…

    Τις ευχές μου. 🙂

  26. φίλε ΜτΒ

    για τους ιερείς που σκοτώσουν άνθρωπο, σε ειρήνη ή εν καιρώ πολέμου, εν δικαίω ή εν αδίκω ευρισκόμενοι, εκουσίως ή ακουσίως, προβλέπεται από τους Ιερούς Κανόνες μία και μόνη ποινή που δεν επιδέχεται οικονομία και εκπτώσεις:

    αυτή τής καθαίρεσης.

    νομίζω ότι αυτή είναι μια καλή βάση για να αρχίζει να ξετυλίγεται ο, όντως περιπεπλεγμένος, μίτος: oρθόδοξος χριστιανός και πόλεμος.

  27. Να προσθέσω ότι για όλους τους πολεμιστές, ακόμα και για αυτούς που στρατολογήθηκαν υποχρεωτικά, οι κανόνες του Μ. Βασιλείου προβλέπουν ένα διάστημα αποχής από την Θεία Ευχαριστία (αν θυμάμαι καλά 1 χρόνο). Αυτό δεν πρέπει να το δούμε ως τιμωρία, αλλά ως διάστημα θεραπείας των προσωπικών και κοινωνικών τραυμάτων που προκαλεί ο πόλεμος.
    Μέγάλη συζήτηση. Υποτίθεται ότι στρατιωτικοί ιερείς δεν σκοτώνουν, αλλά με την συμμετοχή τους σε μια μηχανή που σκοτώνει;

  28. @ Misha,

    συμφωνώ, αλλά στην περίπτωσή μας ο φίλος δεν μίλησε γι αυτό. Μίλησε για την «ευλογία'» του παπα-ανυπόμονου στην εθνική αντίσταση.

    Είναι το ίδιο;

    @ tsouknida,

    ακριβώς: οι κανόνες δεν είναι κανόνια, όπως έλεγε ο γέροντας Παΐσιος.

  29. Δεν ξέρω, μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά ο παπα-Ηλίας μού φαίνεται προσωπικότητα ψυχολογικά στερημένη. Χρειάζεται έτσι την προβολή. Γι’ αυτό προσπαθεί να ξεχωρίσει με πρωτότυπες ασχολίες (πολύ καλή βέβαια η προσπάθεια με τους σπόρους, αλλά ο παπάς πρέπει να θεωρεί ώς άξιο αναφοράς κυρίως τον πνευματικό σπόρο που σπέρνει), με κάπως στημένες φωντογραφίες του (π.χ. εκεί που σκάβει) , με φωτογραφία επαναστάτη εκεί που έχει θέση η εικόνα του Ιησού. Δε λέω, τον αδίκησαν, αλλά αυτά δεν έχουν σημασία για τον χριστιανό. Άξιο λόγου για έναν ιερωμένο είναι για μένα, το τι θυσία έκανε για τον σταυρωμένο Χριστό, τι έργο πνευματικό προσφέρει στην άρρωστη κοινωνία μας. Για να πω ένα παράδειγμα, το έργο του πατρός Α ντωνίου, η «Κιβωτός» που περιθάλπει παιδιά που ζουν στο δρόμο, αυτό μάλιστα. Και αυτός και η πρεσβυτέρα του, δίνουν από τον εαυτό τους και πονούν για το έργο αυτό. Τώρα όλα τα άλλα, οι Καζαντζάκηδες και οι Τσε, αυτά μού φαίνονται φιοριτούρες, για να προκαλέσουν το «κατεστημένο» της εκκλησίας.

    Ανδρομάχη
    (παρακαλώ να μη δημοισευτεί η ηλεκτρονική μου διεύθυνση)

  30. Θα συμφωνήσω μαζί σου σχεδόν σε όλα . Μπράβο στον Παπά-Ηλία και λεβέντης είναι και παλικάρι είναι και μαγκάκι είναι και κοινωνική δράση έχει. Με προβληματίζει όμως όπως και τον Μάρκο(Και δεν είμαι συντηρητικός) η ύπαρξη εσωτερικής πνευματικότητας που είναι απαραίτητη για ιερωμένο και μάλιστα ορθόδοξο. Κατά τα λοιπά εύγε για την επιλογή του θέματος

  31. @ Ανδρομάχη,

    καλώς ήλθες στα σχόλιά μας. Μου φαίνεται πολύ προχωρημένη , μα και πολύ δικακινδυνεύσιμη η ερμηνεία σου. Φυσικά ως αδύναμοι άνθρωποι (και οι ιερείς που δεν έχουν περάσει στο θείο φωτισμό τέτοιοι είναι) έχουμε «αχίλλειες πτέρνες».

    Πολύ θα ήθελα να ήξερα αν ο παπα – Ηλίας θα μποριούσε να διαβάσει τα εδώ σχόλια.

    Τώρα, όσον αφορά τις μη θρησκευτικές φωτογραφίες, νομίζω υπερβάλλουμε. Σας παρακαλώ κοιτάχτε πίσω από το κεφάλι του ιερέα… Και μια ερώτηση: έχετε πλήρη όραση σε όλο το χώρο;

    @ Νέαρχος Γαλανάκης,

    προσωπικά δεν μπορώ να κάνω τον ιεροεξεταστή (για την εσωτερική πνευματικότητα). Οι εμπειρίες είναι τέτοιες που έχω πέσει από τα σύννεφα και από τις δυο μεριές…

    Καλό σας απόγευμα.

  32. Χμ, επειδή γράφτηκαν παρακινδυνευμένες ερμηνείες («ψυχολογικά στερημένος») να υπενθυμίσω ότι το κείμενο που ανέβασε το Μανιτάρι ήταν αναδημοσίευση από ρεπορταζ εφημερίδας. Να σημειώσω ότι πολλές φορές ο δημοσιογραφικός λόγος, που αρέσκεται στην υπερβολή αξιοποιεί ορισμένες μόνο «ατάκες» του προσώπου που δίνει συνέντευξη, που θα δημιουργήσουν αίσθηση.
    Τέτοιες ερμηνίες, μόνο αν γνωρίσεις κάποιον αρκετά μπορείς να δώσεις και πάλι όχι με βεβαιότητα.
    Τι εκκλησία θα αποτελέσουμε αν δεν έχουμε θετική διάθεση για τον Άλλον;
    Όπως ακριβώς γράφτηκε, ότι δεν μπορεί να γίνει πρώτυπο για τον κλήρο μια αριστερίστικη μανιέρα, δεν μπορεί να

  33. (συνέχεια αναγκαστικά) να βάλουμε και καλούπια Παπα Αντώνης ας πούμε και παπα Γιάννης που θα ακολουθούν όλοι..

  34. […] Παπα-Ηλίας, ο σύγχρονος … Παπαφλέσσας Δημοσιεύθηκε την Δεκέμβριος 1, 2008 από manitaritoubounou […]

  35. Ο ηγούμενος Φιλάρετος είναι από το χωριό των προγόνων μου την Σαρακινάδα.
    …Και άρχισε το κλαρίνο και του δώσανε και κατάλαβε του χορού και πρώτος και καλύτερος ο Κώστας ο Τσαμάκος (το παρατσούκλι της οικογένειας) και καμαρώνανε οι τρεις γιοί του, που ήτανε παρόντες. Ναι ήτανε και ο γιός του ο Φιλάρετος, ο ηγούμενος της Αγίας Λαύρας, μαζί μας, το καμάρι του χωριού.

    Και ο παπά-Σταμάτης καμάρι του χωριού.
    Όλο το ρεπορτάζ την ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.
    Γειά σου πατρίδα.
    Δημήτρης Γιαννόπουλος.

  36. @ kopanakinews,

    πολύ όμορφα! Ευχαριστώ για τα στοιχεία που μας παράθεσες.

  37. μπρε πανο, τι γραφικοτητες ειναι αυτες ?

    (συμπαθα με, αλλα ακομη στην πετσα στριφογυρνας ? απο σενα περιμενω περισσοτερα κ βαθυτερα. τελος παντων)

  38. @ vassilip,

    χμ, μπα μη περιμένεις σπουδαία πράγματα από μένα…
    Τώρα αυτό το «ακόμα» σημαίνει ότι περιμένεις ένα χρόνο για σπουδαία πράγματα.

    Έχω όμως την εντύπωση ότι τον αδικείτε το παπα Ηλία…, βλέποντας το θέμα από τη δημοσιογραφική όψη μόνο…

    Ο παπα – Ηλίας δεν είναι υποκριτής, αλλά ένας γνήσιος λαϊκός παπάς χωρίς βιτρίνα και φτιασίδια.

    (Η συμπάθειά μου είναι άλλου παπά «ευαγγέλιο»…)

  39. δεν μπορω να αδικησω τον ανθρωπο αφου δεν τον γνωριζω

    ουτε …δημοσιο-γραφος ειμαι

    σχολιασα μονο την αναρτηση σου αφελως (=φιλικα =με αγαπη)

    ακομη περιμενω πολλα απο.. ολους (…=>ειμαι α-νοητος)

    🙂

  40. @ vassilip
    Προσωπικά έχω πάψει να περιμένω πολλά από τους άλλους, εδώ και καιρό.
    Τα σχόλιά τους (σας, σου) είναι πάντως ευπρόσδεκτα.

    Αυτή η ανάρτηση φαίνεται ότι δεν αρέσει σε πολλούς.
    Είναι ένα ακόμη σημάδι των νέων προσδοκιών. Ποιές άραγε όμως είναι οι νέες προσδοκίες;
    Μυστήριο παραμένει ακόμα σε μένα…

    Ίσως δεν είμαι ο καταλληλότερος να τις εκφράσει. Μάλλον απο-γοητεύω πολλούς…

  41. Το μόνο σίγουρο είναι πώς ο άνθρωπος είναι γνήσιος και αυθεντικός. Θα έπινα με ευχαρίστηση ένα κρασί μαζί του.
    Τώρα τα περί του Καζαντζάκη, αριστερισμού κτλ είναι ίδιες θεωρήσεις που δεν του προσδίδουν κάτι ιδιαίτερο κατ’ εμέ, αλλά ίσως αφορούν στη μοναδικότητα του. Δεν μ’ αρέσουν τα δημοσιογραφικά τρυκ προβολής των «ιδανικών ποιμένων».
    Αν ο κάθε άνθρωπος είναι αυθεντικός είναι για αυτό που είναι.
    Ένας ιερέας συντηρητικός ή μοντέρνος δεν είναι πρότυπο ιερέα.
    Το πρότυπο του ιερέα βρίσκεται στην παράδοση.
    Θα μπορούσε να έχει μία φωτό του Τζέιμς Ντιν και να διάβαζε Κωστή Παλαμά.
    Πιο πολύ με γοήτευσε το γεγονός ότι φαίνεται άνθρωπος εργατικός, της προσφοράς, απλούς και γνήσιος. Ζήλεψα λίγο την ιδιόμορφη περιοδεία του, που δηλώνει αγάπη για τον συνάνθρωπο…

  42. διευκρίνιση-συμπλήρωμα: «Θα μπορούσε να έχει μία φωτό του Τζέιμς Ντιν και να διάβαζε Κωστή Παλαμά και να ήταν ακόμα ένας γνήσιος άνθρωπος και καλός ποιμένας».

  43. Υπάρχει κάποιος τρόπος να επικοινωνήσουμε με τον παπά?

    τηλέφωνο ή mail?

  44. @ Παναγιωτάκης

    Αυτή τη στιγμή όχι. Παρακαλώ όποια ή όποιον έχει στοιχεία, μπορεί να τα στείλει στο e-mail που βρίσκεται πάνω αριστερά στην κεντρική μας σελίδα.

    Ελπίζω κάτι να γίνει.

  45. Ευχαριστώ και αν βρείτε κάτι θα είμαι υπόχρεος!

  46. @ Παναγιωτάκης

    Σου έστειλα ηλ. γράμμα. Όταν το λάβεις ενημέρωσέ με.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: