• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,872 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Νοέμβριος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Οκτ.   Δεκ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ο συνήγορος του πολίτη μπήκε από το φεγγίτη στα δημόσια σχολεία!!!

Ανεξάρτητες αρχές και εξαρτημένες, ως μοχλοί εκπαιδευτικής πολιτικής – Η περίπτωση των Θρησκευτικών.

1) Όταν ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) το καλοκαίρι «θεολογούσε για την Παλαιά Διαθήκη», πολύ δε περισσότερο πέταγε την ατάκα για κατάργηση «των δευτερευόντων» μαθημάτων, έριχνε αδειανά για να πιάσει γεμάτα. Όντως το πρόγραμμα των μαθητών είναι βεβαρημένο εξ αιτίας δυο σημαντικών παραγόντων:

ouranios-feggitis-1

α) Ενδοσχολικά η ποσότητα ύλης είναι τεράστια και ο λειτουργικός αναλφαβητισμός αυξάνεται.

β) Εξωσχολικά, οι ανταγωνιστικοί μαθητές «ξεπατώνονται» με ξένες γλώσσες, μουσική, αθλητισμό, φροντιστήρια….

Η λύση είναι η μείωση μαθημάτων, δηλαδή γνωστικών πεδίων ή η μείωση της ποσότητας ύλης σε κάθε γνωστικό αντικείμενο ώστε να ανασάνουν τα παιδιά;

Το σχολείο θα απευθυνθεί σε όλη την ύπαρξη των παιδιών (νους, καρδιά, κορμί, αισθήσεις, συνεργατικότητα, αλληλεγγύη, φύση, μυστήριο) ή θα οδηγηθεί από τον ερχόμενο μεταλλασσόμενο καπιταλισμό στην εμπορευματοποίηση των πάντων;

Ο επικεφαλής του ΕΣΥΠ απαντά ναι στην πρώτη εκδοχή και σκέφτεται – για «χάρη» του «προπαρασκευαστικού έτους» – να καταργήσει  ή την  ά δημοτικού ή το 1ο έτος στα ΑΕΙ…

Ο κ. Ευρ. Στυλιανίδης εδώ λέει ότι «όλα είναι θέμα παιδείας», αλλά βάζει πλάτες για να γίνουν όλα μια ανταγωνιστική παιδειά…

2) Όταν ο υπουργός παιδείας έπαιζε το καλοκαίρι με τις εγκυκλίους (10-07-08 ως 1η, 04-08-08 ως 2η, 26-08-08 ως 3η μελανοφορούσα) για τις απαλλαγές από τα Θρησκευτικά και με τη λογική της προαιρετικότητας στο μάθημα, αλλά για χάρη της «θρησκευτικής ομοσπονδοποίησης» φοβήθηκε (;) τη «ΔΑΚΕ» και τους παραεκκλησιαστικούς, πέταξε «μελάνι» με την  3η εγκύκλιο και κατόπιν πέταγε και την μπάλα στην «εξέδρα».

Καλά δεν γνώριζε ότι οι «ανεξάρτητες αρχές» και οι «συνήγοροι του πολίτη» έχουν συστηθεί μόνο στη βάση των «ατομικών δικαιωμάτων» χωρίς να λογαριάζουν τις ευρύτερες πολιτισμικές ταυτότητες; Κάνει πως δεν γνωρίζει ότι ο σύγχρονος παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός τα θέλει όλα εμπορεύματα και επομένως «ανταγωνίζεται» κάθε έννοια συλλογικού, από τα συνδικάτα μέχρι τους πολιτισμούς  υπέρ  της ιδιώτευσης;

Τα «θαύμα» της 3ης εγκυκλίου κράτησε μόνο 76 μέρες (26-08-2008 έως 17-11-2008), οπότε ήλθε, το αναμενόμενο άλλωστε, ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, των βοηθών του συνηγόρου του πολίτη να αποδείξει ότι τα σχολεία έχουν πολλούς φεγγίτες ανοιχτούς για να μπαίνουν μέσα τα αρπακτικά πουλιά της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης: Δεν είναι μόνο τα ΣΔΙΤ σε πολλά καινούρια σχολικά κτίρια, οι ΕΠΑΣ της αγοράς, τα ΚΕΣ των δεξιοτήτων, οι εταιρίες που περνούν με τα διάφορα ελαστικά προγράμματα, οι μάνατζερ που ετοιμάζονται από τους εκσυγχρονιστές των θεσμικών αξιολογήσεων, τα ΣΕΚ και μεταλυκειακά ΤΕΕ, που ετοιμάζονται για μετοίκηση, οι «Βερέμηδες» που εκτιμούν ότι μπορούν να ξεπατώσουν «δευτερεύοντα» γνωστικά πεδία που είναι δήθεν άχρηστα ή επικίνδυνα στον εμπορευματοποιημένο τύπο ανθρώπου, έρχονται και «ανεξάρτητες αρχές» να διαπραγματεύονται με τους διευθυντές των σχολείων ως «Υπουργείο Παιδείας Β΄».

180px-poreia-athina-080606

Γιατί διαμαρτύρεστε[1] κ. Υπουργέ, ότι «κάποιοι» συνήγοροι θεσμικοί του συστήματος αποφασίζουν ανεξάρτητα; Για τι διαμαρτύρεστε κ. cacofonix-cacofonix;

Χμμμ!!! Για να δούμε η Ι. Σύνοδος[2] θα κατανοήσει ότι τα σχολεία δεν είναι χώροι θεσμικής κατήχησης, αλλά ζωντανού διαπολιτισμού και  η κατήχηση δεν είναι θέμα πτυχίου ή απλής θεσμικής θέσης;

Όταν – αγαπητοί μου φίλοι – ανοίγουν εξωσχολικοί φεγγίτες στη δομή των σχολείων, δεν βοηθούμε και δεν εμπιστευόμαστε τους συλλόγους διδσκόντων, κάνουμε την πλειοψηφία των στελεχών εκπαίδευσης «κομματικό ή παρακομματικό στρατό, ε τότε, μπαίνουν δυναμικά τα πιο δυναμικά επιθετικά πουλιά μέσα


[1] «…Είναι αντιδεοντολογικό, το υπουργείο να πληροφορείται για παρέμβασή σας σε θέμα της αρμοδιότητάς του από δελτίο Τύπου, που κυκλοφόρησε στο σύνολο των ΜΜΕ με επισυναπτόμενη τη σχετική επιστολή, που δεν είχε ακόμη φθάσει στον αποδέχτη της…».

ΠΗΓΗ: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank20_11_08_1630.php

[2] «…. Επίσης ανεγνώσθησαν το από 14.11.2008 έγγραφο του Συνήγορου του Πολίτη προς το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και το από 17.11.2008 Δελτίο Τύπου, σχετικά με την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα Σχολεία.

Σύμφωνα με αυτά υποστηρίζεται ότι η Ελλάδα υποχρεούται να συμμορφωθεί, με σχετική Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για την απαλλαγή μαθητών από την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος υπενθυμίζει ότι η εν λόγω απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με ειδική αναφορά μόνο στο μάθημα των Θρησκευτικών, δεν υπάρχει, σύμφωνα με εκτιμήσεις νομικών.

Παρόμοιο γεγονός συνέβη στη Νορβηγία, όταν προσέφυγαν αλλόθρησκοι στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καταγγέλοντας την χώρα, μόνον διότι δεν τους επέτρεπε ολική απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών αλλά τους επέτρεπε μόνον μερική.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατεδίκασε τη Νορβηγία γι’ αυτό τον λόγο, και μόνον. Προς την υποχρέωση αυτή η Ελλάδα έχει ήδη συμμορφωθεί από πολλών ετών και δεν ανακύπτει νέα υποχρέωση συμμορφώσεώς της.

Υπενθυμίζει επίσης ότι η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη στη Χώρα μας…».

ΠΗΓΗ: http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1926&Itemid=2

Advertisements

22 Σχόλια

  1. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΜΑΧΗΣ.
    Και επειδή τα πάντα είναι βιωματικά, η γεννιά που θέλει να καταργήσει τώρα τα θρησκευτικά είναι αυτή που έχει υποστεί τον υποχρεωτικό εκκλησιασμό, το έλεγχο της ηθικής ποιότητας από τον θεολόγο κλπ κλπ..
    Δυστυχώς όμως δεν περιμένω και από την πλειοψηφία των θεολόγων να δώσει μάχες για να διαχωρίσει το μάθημα από την «εθναρχούσα εκκλησία»..

  2. Και εδώ που φτάσαμε, δύο είναι οι δρόμοι:
    Μάθημα αποκλειστικά γνώσης του υπαρκτού θρησκευτικού πολιτισμού.
    Ομοσπονδοποίηση και πλήρης κατηχητικοποίηση.
    Διαλέγετε και παίρνετε.

  3. Και ο π. Μεταλληνός έχει πει πολλά για το θέμα, σήμερα άκουσα μια ομιλία του, διάρκειας περίπου 1 ώρας, στην οποία συνδέει το θέμα των θρησκευτικών με γενικότερα χτυπήματα «κατω απο την ζώνη» προς την εκκλησία. Μάλιστα μιλάει γι’ αυτά σε ένα γενικευμένο πλαίσιο που καλύπτει τις σχέσεις κράτους – Εκκλησίας και διαμορφώνει συνειδήσεις. ΑΣΧΕΤΩΣ απο το αν συμφωνεί η διαφωνεί κανείς εν μέρει η ολικα είναι μια πολύ χρησιμη ομιλία και για το γενικότερο θέμα μας, που είναι οι σχέσεις «Εκκλησίας – Πολιτείας» .

    http://oode.wordpress.com/2008/11/18/metallinos-polit/

  4. με μια απλή δήλωση απαλλάσσεται ο μαθητής από το μάθημα της ορθοδοξίας, όχι των «θρησκευτικών» – πρέπει να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, νομίζω ότι είναι ένα αρκετά δημοκρατικό μέτρο, και ο συνήγορος πολύ καλά έκανε και το υπενθυμίζει. Πιστεύω να μην έχετε αντίρρηση σε αυτό.

    Όπως δεν πρέπει να έχετε αντίρρηση στο γεγονός ότι ο Αρχ. κ. Λιάπης ανησύχησε για το μάθημα-κατήχηση της ορθοδοξίας, ενώ ακόμη να εκφράσει κάποια, τέλος πάντων, ανησυχία για το βόθρο του επίσης ορθόδοξου θέματος του βατοπεδίου. Για τη μαφιόζικη αυτή ομερτά υπάρχουν άπειροι λόγοι που τηρείται, και δεν είναι στη σφαίρα της φαντασίας.

  5. …και βέβαια δεν την άκουσα σήμερα αφού εγώ την ανέβασα στις 18 του μηνός και την μοντάρισα.. 🙂 μετά απο την κούραση της ημέρας ό,τι να’ναι γράφω. 🙂

  6. Πολλά θα δούμε οσονούπω…
    Κατά πόσον όμως είμαστε έτοιμοι για τα μέλλοντα συμβαίνειν;;;;

    υ.γ. Τον φεγγίτη στην τελευταία φωτό έχω αποτυπώσει στα νησιά των Στροφάδων: http://pakapodistrias.blogspot.com/2007/09/blog-post_06.html Ευχαριστώ για την αναδημοσίευση.

  7. Αυτά που είχε πει ο Βερέμης για την Παλαιά Διαθήκη ήταν απογοητευτικά, όχι από άποψης χριστιανικής, αλλά καθαρά από άποψη κουλτούρας. Δεν είναι δυνατό να αγνοείται η θέση της Παλαιάς Διαθήκης στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού πολιτισμού – μέχρι και την ποίηση και τις τέχνες – και ένας, υποτίθεται. ευρωπαϊστής να λέει ότι κακώς διδάσκονται στοιχεία της Παλαιάς Διαθήκης στα σχολεία. Δυστυχώς, στην περίπτωση του κυρίου Βερέμη και άλλων ομοϊδεατών του, πίσω από τη βιτρίνα του ευρωπαϊσμού και του φιλελευθερισμού κρύβεται ένας βαθύτατα δογματικός αντιχριστιανισμός.

  8. @ tsouknida,

    συμφωνώ και στα δυό σου σχόλια…

    @ oode,

    την άκουσα και εγώ όλη και με προσοχή. Η προσέγγισή του έχει διάφορες πλευρές. Η πολιτική του προσέγγιση δυστυχώς είναι πολύ συντηρητική, παρότι έχει πολλά καλά σημεία.

    @ Po,

    βεβαίως και τα σημερινά θρησκευτικά είναι σε μεγάλο ποσοστό της «Ορθοδοξίας», αλλά θρησκευτικά λέγονται (καλώς ή κακώς).
    Επομένως με την μη ολιστική λογική των ατομικών δικαιωμάτων ήταν αναμενόμενο ο συνήγορος του πολίτη να κάνει ενέργειες. Προσωπικά το έχω θέσει ήδη εδώ και καιρό. Kατά τη γνώμη μου ΠΟΛΥ ΑΡΓΗΣΕ!!!

    Σημείωση: Το άλλο θέμα που θέτεις δεν είναι γι αυτό το ποστ. Ως άνθρωπος εσύ του ευρωπαϊσμού, έτσι όπως έχεις καταγραφεί από τα γραφόμενά σου, και παρ’ όλες τις πιθανές παιδικές και εφηβικές σου εμπειρίες στην Ελλάδα, εκτιμώ ότι σου λείπουν κάποιες σταθερές για την κατανόηση της στάσης του Αρχιεπ. Ιερώνυμου (Β΄).

    Επειδή όμως εδώ το θέμα είναι ο ρόλος των ανεξάρτητων αρχών, αλλά και των εξαρτημένων στο ρόλο τους στο χώρο του σχολείου, δεν θα μπω επί της ουσίας στο 2ο θέμα.

    Ως διανοούμενος που είσαι και στους χώρους που κινείσαι, κατανοείς βαθιά ότι εκφράζω ένα ρεύμα σκέψης και στάσης (εντός της Ορθόδοξης πίστης) που δεν έχει σχέση με την «ιερή ομερτά».
    Όμως το πότε, τι και πως θα γράφω είναι δικό μου θέμα, αυτονοήτως

    Καλό σου βράδυ!

    @ Π.Κ.,

    δεν είμαστε όλοι έτοιμοι, αλλά αρκετοί!

    Σημείωση: καλά μιλάμε για καταπληκτική φωτογραφία. Ευχαριστούμε για τα δημόσια δώρα σου! (Η φωτό οδηγεί με κλικ σε σένα). Την ευχή σου.

    @ Μάρκο Τ,

    συμφωνώ απολύτως, αλλά το ζήτημα δεν είναι ο Βερέμης αυτός καθαυτός, αλλά η ΝΔ που τον έχει συνειδητά εκεί.

    Την καληνύχτα μου σε όλους!

  9. Aν μη τι άλλο, η επιστολή του συνηγόρου του πολίτη εισάγει στα σχολικά πράγματα, τα καλά ελληνικά, τη συνέπεια του λόγου, μια στοιχειώδη λογική τέλος πάντων.

    Η αφ’ υψηλού -με τους πάσης φύσεως υφιστάμενους θιασώτες της- συναμφότερη πατέντα για τις «δυό βάρκες» (και) στη «Δημόσια Παιδεία» μόνο στον οριστικό της τελευταίας αφανισμό μπορεί να οδηγήσει, ειδικά όταν ο βαρκάρης έχει δρομολογήσει τις βάρκες του για κόψιμο, χάριν του επελαύνοντος καινοτόμου επιχειρηματικού στόλου και των μουγκών -έστω και απρόθυμων- υποψηφίων πολύχρωμων πελατών του.

  10. @ Ερημίτης,

    βεβαίως και θα συμφωνήσω μαζί σου – για το συνήγορο του πολίτη – , ειδικά στη

    «… συνέπεια του λόγου, μια στοιχειώδης λογική τέλος πάντων…».

    Αλλά, όπως ήδη γνωρίζεις προ πολλού, η λογική στήριξης των ατομικών δικαιωμάτων χωρίς στήριξη των κοινωνικών και πολιτισμικών δικαιωμάτων, είναι ελλειπτική. Παράλληλα είναι η λογική του σύγχρονου παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού.

    Απ’ αυτή την έποψη η κριτική μου πήγε σε δυο στόχους:

    1) Στη λογική δημιουργίας επιλεγμένων ανεξάρτητων αρχών (τύπου συνηγόρου του πολίτη) με στόχο τον βίαιο εκσυγχρονισμό με συμβατότητα στον μεταλλασσόμενο καπιταλισμό, αλλά και των εξαρτημένων (π.χ. ΕΣΥΠ)

    2) Στη κριτική προς τη

    «… συναμφότερη πατέντα για τις “δυό βάρκες” (και) στη “Δημόσια Παιδεία”…»,

    αφού

    «… Η αφ’ υψηλού -με τους πάσης φύσεως υφιστάμενους θιασώτες της-»

    οδηγούν

    «… μόνο στον οριστικό της τελευταίας αφανισμό μπορεί να οδηγήσει, ειδικά όταν ο βαρκάρης έχει δρομολογήσει τις βάρκες του για κόψιμο, χάριν του επελαύνοντος καινοτόμου επιχειρηματικού στόλου και των μουγκών -έστω και απρόθυμων- υποψηφίων πολύχρωμων πελατών του.»

    Και για τις παρατηρήσεις σου αυτές είμαι ευγνώμων αδελφέ.

  11. φίλε manitaritoubounou,
    δεν σκέφτηκα ποτέ, ούτε και μίλησα για ομερτά από μέρους σου, αλλά από μέρους της Ιεραρχίας.

    Η άποψή μου για σένα:
    Μακάρι να υπήρχαν κι άλλοι με τις ευαισθησίες σου στο χώρο της ορθοδοξίας.

    (με παρεξήγησες)

    🙂

  12. λοιπόν σήμερα άκουσα τον συνήγορο του πολίτη μια χαρά τα έλεγε. Και βέβαια αν το μάθημα νομοθετικά χαρακτηριστεί θρησκειολογικό θα είναι υποχρεωτικό για όλους Ιδού η Ρόδος λοιπόν!

  13. Όσον αφορά την εκκλησιαστική περιουσία ετοιμάζω αρθράκι, σύντομα στη Τσουκνίδα.
    Γιατί η ιστορία του Βατοπεδίου απαιτεί διάθεση για αλλαγές!

  14. Ο Στυλιανίδης θα πληρώσει το τίμημα της υποκρισίας του. Ο ίδιος άνοιξε το ζήτημα αρχικώς, προσπάθησε να το … κουκουλώσει κατόπιν και τώρα ξιφουλκεί μαινόμενος κατά του Συνηγόρου του Πολίτη.
    Δύο σχόλια:
    1) Δεν εμπιστεύομαι καμιά «Ανεξάρτητη» Αρχή. Μου θυμίζουν τις περιβόητες «Μη» (!!!) Κυβερνητικές Οργανώσεις οι οποίες λειτουργούν ως απενοχοποιητικοί μηχανισμοί της δυτικής αστικής συνείδησης (στην καλύτερη περίπτωση) και ως μοχλοί άσκησης ιμπεριαλιστικής πολιτικής (στη χειρότερη περίπτωση). Οι δήθεν Ανεξάρτητες Αρχές είναι το μετανεωτερικό εφεύρημα για την κάλυψη του ΚΕΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ των σύγχρονων δημοκρατιών και υπάρχουν ως ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ (!) εξουσίες για να .., βγάζουν ενίοτε εις πέρας τη βρώμικη δουλειά. Δεν έχουν καμιά άμεση και λαική νομιμοποίηση και γι’ αυτό η αντικαπιταλιστική αριστερά θα ‘πρεπε προ πολλού να αποκαλύψει την προσχηματική και αντιδημοκρατική τους λειτουργία.
    2) Αναφορικά με το μάθημα των Θρησκευτικών:
    είναι έρμαιο της διαμάχης δύο φονταμενταλισμών. Από τη μια, των «παραδοσιακών» οι οποίοι διεκδικούν ρόλο κατήχησης όχι εντός της Εκκλησίας αλλά στο χώρο του δημόσιου σχολείου. Και από την άλλη των «εκσυγχρονιστών» οι οποίοι βάλλουν κατά του μαθήματος το οποίο θεωρούν βαρίδι (μαζί με την Ιστορία και τη Γλώσσα) στην εξέλιξη της «πολυπολιτισμικής» κοινωνίας που οραματίζονται.
    Θα λεγα ΟΧΙ και στον εθνικισμό που υπονομεύει το μέλλον, και στο διεθνισμό που υποτιμά το παρελθόν.
    Ένα μάθημα Θρησκευτικών που αρδεύεται από την εγχώρια θρησκευτική και πολιτισμική μας παράδοση και που γονιμοποιείται διαλεγόμενο ανοιχτά (χωρίς φοβικά σύνδρομα) με την παρουσία του Άλλου είναι για μένα η μόνη ρεαλιστική προοπτική.

  15. @ Po,

    ευχαριστώ για το «κοπλιμέντο», ναι είναι κατανοητό ότι δεν έχω σχέση με την όποια «ιερή ομερτά», απλά η οπτική μου στάση είναι από τη μεριά – κατά το δυνατόν – της αυθεντικής ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης και όχι φυσικά αυτής του στρατευμένου αθεϊσμού που για μένα είναι μια ακραία μορφή φονταμενταλισμού.

    Ο καθείς στο έργο του. Καλό απόγευμα.

    @ tsouknida,

    βεβαίως από νομική πλευρά πολύ καλά τα λέει ο «συνήγορος του πολίτη». Και φυσικά με τα επιχειρήματα που θέτει, δικαιώνει την στάση που έχει το ΜτΒ τόσο καιρό με την κριτική που ασκεί στο ΥΠΕΠΘ.

    Αυτό που δεν μπορεί βεβαίως να πει ο συνήγορος του πολίτη είναι ότι ο οποιοσδήποτε φορέας νομικά ανεξάρτητος (όπως αυτός) ή μη (όπως το ΕΣΥΠ) παράγει πολιτική από τη φύση του, έστω και εξ αντανακλάσεως.

    Βεβαίως και ο Υπουργός έχει πολιτική ευθύνη γιατί δεν ανοίγει επί της ουσίας το ζήτημα, αλλά αντίθετα πετάει το απίστευτο ότι το μάθημα σήμερα δεν είναι (καθόλου) ομολογιακό ή κατηχητικό. Παρότι οι έννοιες ομολογιακό και κατηχητικό δεν έχουν πάντα σαφή θεολογική, πολιτική και επιστημονική διάσταση, ουδείς σοβαρά σήμερα δέχεται ότι το μάθημα δεν έχει αρκετό ομολογιακό χαρακτήρα και κατηχητιστικές διαστάσεις.

    Και φυσικά δεν είναι υπεύθυνος μόνο ο Υπουργός, αλλά και η Ιεραρχία, οι θεολογικές σχολές, οι οργανωμένοι θεολόγοι, οι ανένταχτοι, κλπ, όλοι μας. βεβαίως τα πράγματα δεν είναι άσπρα – μαύρα, ήτοι το εναλλακτικό του ομολογιακού δεν είναι το θρησκειολογικό οπωσδήποτε, αλλά μπορεί να είναι το πολιτισμικό – γνωσιολογικό, κλπ. Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρόν για την αναζήτησή του.

    ΥΓ1: Στην σπουδαία εκδήλωση της πρωτοβουλίας θεολόγων της Πάτρας άνοιξε όντως το ποιό μπορεί να είναι το εναλλακτικό μάθημα. Σύντομα θα ανέβει η συζήτση στο ΜτΒ.

    ΥΓ2: Γιατί ο συνήγορος του πολίτη πάλι θέτει ζήτημα συνείδησης και όχι θρησκευτικής συνείδησης; Υπάρχει νομικό ζήτημα; Θεωρώ ότι αυτή η ορολογία είναι πολιτικά επικίνδυνη να ανοίξει νέα ζητήματα που αφορούν πλήθος άλλων μαθημάτων…

    @ Λίνα,

    καλώς ήλθες, μάλιστα με ένα πολύ καλό σχόλιο. Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Τα ξαναλέμε.

  16. Ο συνήγορος στην εκπομπή δήλωσε ότι όντως υπήρξε πρόοδος στην εγκύκλια ύλη και τα βιβλία, αλλά το πρόβλημα είναι ο νόμος του 1984 αν δεν κάνω λάθος που ορίζει τον σκοπό του μαθήματος με καθαρά κατηχητικά χαρακτηριστικά.
    Δεν θα κολλήσουμε στην ορολογία. Επί της ουσίας συμφωνούμε.
    Και ας κάνω μια δήλωση να μου πεις αν κάνω λάθος:
    «Πολιτιστικό, ανοιχτό μάθημα με εκτενή αναφορά σε όλα τα μεγάλα θρησκεύματα και χωροχρονικό εντοπισμό στον υπαρκτό θρησκευτικό πολιτισμό τηςΕλλάδας σήμερα και τα προβλήματα που αναδεικύονται σε αυτό το πλάισιο..»

  17. Δες σχέδιο απόφασης που κατατέθηκε στο ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας από την Εκπ. Παρέμβαση, το οποίο δεν ψηφίστηκε, διότι η μεν ΔΑΚΕ (ΝΔ) είχε πρόταση «θρησκευτικής ομοσπονδοποίησης» και επομένως προαιρετικό, η δε Αγ. Συνεργασία (ΣΥΝ) δεν ήθελε να τοποθετηθεί, καλυπτόμενη στο γενικό πλαίσιο απόφασης του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
    Κοντά στο πλαίσιο αυτό βρισκόταν η ΠΑΣΚ, έχοντας διαφωνίες στο σημείο 5 και το σημείο 6β.

    «… Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας μετά από δυο συζητήσεις για το θέμα, κατέληξε ότι, εφόσον το μάθημα συνεχίζει να είναι σε μεγάλο βαθμό μονοφωνικό – παρά τις προσπάθειες τα τελευταία χρόνια – και με πολλά ομολογιακά, μέχρι και κατηχητικά, χαρακτηριστικά, ήταν επόμενο να υφίστανται απαλλαγές για λόγους «θρησκευτική συνείδησης» (και όχι απλά «συνείδησης»).

    Μελετώντας κανείς προσεκτικότερα τις πρόσφατες εγκυκλίους (10-07-2008, 04-08-2008 και 26-08-2008) και αναλύοντας τις συνέπειές τους στη λειτουργία του σχολείου, μπορεί να αντιληφθεί τον αποσπασματικό και προσχηματικό τους χαρακτήρα. Οι εγκύκλιοι όμως είναι και οι τρεις παρούσες, αλληλοσυμπληρούμενες και δημιουργούν μαζί τοπίο σύγχυσης, το οποίο σύντομα μπορεί να εξελιχθεί σε εκρηκτικό, αν στο μεταξύ δεν υπάρξει άμεση στρατηγική για ένα ενιαίο μάθημα θρησκευτικών (α) και οι απαιτούμενες προσωρινές διορθώσεις (β).

    Στα πλαίσια της πρόσφατης απόφασης του ΔΣ της ΟΛΜΕ (ώστε όλοι οι μαθητές να παρακολουθούν ένα μάθημα που σχετίζεται με τη θρησκεία), θεωρούμε ότι συμπληρωματικά οφείλουμε να ορίσουμε τις αρχές που οφείλουν να διέπουν το θρησκευτικό μάθημα, ώστε να μη νομιμοποιείται το δικαίωμα της απαλλαγής και ταυτόχρονα να μην εμφανιστεί στα σχολεία ένα πρωτόγνωρο για την Ελλάδα Ευρωπαϊκό φαινόμενο, αυτό της «θρησκευτικής ομοσπονδοποίησης» του σχολείου.

    1. Το μάθημα ως υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές, δεν μπορεί να είναι μονοφωνικό με ομολογιακό χαρακτήρα, αλλά πολιτιστικό, γνωσιολογικό, επιστημονικό, θρησκειολογικό και βιβλικό σε σημαντικό βαθμό, όσο αφορά τις δυο μεγάλες θρησκείες της περιοχής.

    2. Σύμφωνα και με τη σύσταση του Συμβουλίου της Ευρώπης, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις τοπικές θρησκευτικές παραδόσεις. Προτείνουμε να λαμβάνει κεντρικά υπόψη την ηλικία των μαθητών, το θρησκευτικό πολιτισμό της ευρύτερης περιοχής της ανατολικής Μεσογείου με επίκεντρο την ορθόδοξη χριστιανική παράδοση, της Ευρώπης, την ιστορική εξέλιξη του φαινομένου, την ύπαρξη μεταναστών, προσφύγων, μειονοτήτων, κλπ.

    3. Συνταγματικά οφείλει να ανήκει στην αρμοδιότητα του κράτους, η οποία εκφράζεται μέσω των υπεύθυνων εκπαιδευτικών φορέων του και ρυθμίζεται με βάση εκπαιδευτικά κριτήρια. Στην υπόθεση μπορούν να έχουν λόγο οι θρησκευτικές κοινότητες μόνο στο βαθμό που προσβάλλονται οι θρησκευτικές τους αντιλήψεις.

    4. Ως προς το περιεχόμενο οφείλει να μην έχει σχέση με τον ηθικισμό, τον πουριτανισμό, την «εθνοκεντρική αιχμαλωσία»,αλλά και τον «αστιγματικό κοσμοπολίτικο πολτό». Να συνδεθεί με τα σύγχρονα υπαρξιακά και κοινωνικά προβλήματα και δεν πρέπει να είναι εφαλτήριο ποδηγέτησης συνειδήσεων, αλλά να συντελεί, τόσο στη γνώση της ελληνικής και οικουμενικής ορθόδοξης παράδοσης, όσο και να εμπλουτισθεί αρκετά με θρησκειολογικά στοιχεία, χωρίς διάθεση αντιπαράθεσης, αλλά με κριτικά, παιδαγωγικά και επιστημονικά χαρακτηριστικά. Ως βάση του δηλαδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί το θρησκευτικό φαινόμενο γενικά, οι μεγάλες θρησκείες του κόσμου, ο Χριστιανισμός και η Ορθοδοξία ειδικότερα, με έμφαση στην ιστορία και στον πολιτισμό.

    5. Η πλήρης διασάφηση έχει σχέση και με το ζήτημα του ριζικού διοικητικού διαχωρισμού του αστικού καπιταλιστικού κράτους από τη θεσμική εκκλησία.

    6. Λόγω των προβλημάτων που δημιουργούν σε βάθος χρόνου οι τρεις εγκύκλιοι για τους μαθητές που απαλλάσσονται, τους εκπαιδευτικούς των άλλων ειδικοτήτων και το σχολείο, για φέτος προσωρινά και μέχρι να πάμε σε νέο αναλυτικό πρόγραμμα, να υπάρξει 4η εφ’ όλης της ύλης εγκύκλιος, όπου:

    α) Οι όποιες απαλλαγές θα γίνονται για λόγους «θρησκευτικής συνείδησης», ώστε να μην αναπτυχθεί η όποια απαίτηση στο δικαίωμα της απαλλαγής και από άλλα ανθρωπιστικά μαθήματα, όπως Ιστορία, Γλώσσα, Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή, Αρχαία Ελληνικά, κλπ.

    β) Οι απαλλαχθέντες να παρακολουθούν προσωρινό μάθημα πολιτισμικής θρησκειολογίας με ειδικό αναλυτικό πρόγραμμα.»

  18. Η πασκ διαφώνησε » Η πλήρης διασάφηση έχει σχέση και με το ζήτημα του ριζικού διοικητικού διαχωρισμού του αστικού καπιταλιστικού κράτους από τη θεσμική εκκλησία.»; ; ;
    Αχ τα ψηφαλάκια τα έρμα..

  19. Επί της ουσίας συμφωνώ.
    Και εδώ πρέπει να δείξει την δύναμή του ο κλάδος των θεολόγων. Καμία ψήφος στη ΔΑΚΕ που τους στερεί το δικαίωμα να είναι επιστήμονες και παιδαγωγοί, αλλά τους θέλει κατηχητές. Στην λογική της αυτή η θέση συμφωνεί με αυτή του ΠΑΜΕ, μόνο που οι μπλε λένε μέσα οι κατηχητές και οι κόκκινοι όξω!

  20. @ tsouknida,

    πάντως το πρόβλημα δεν ήταν ΠΑΣΚ, αλλά η ΣΥΝεργασία!!! Το σημείο αυτό μπορούσαμε να το απαλείψουμε και να μέναμε μόνο στο μάθημα.

    Δυστυχώς ο Συνασπισμός ως χώρος είναι ανέτοιμος να κάνει συνθέσεις. Κάνει μόνο κριτική στη μορφή. Φαίνεται ότι δεν έχει να προτείνει πράγματα (πέρα από τα δικαιώματα και τα πολυπολιτισμικά ανακατέματα και κάποια αυτονόητα στην ρεφορμιστική αριστερά), πλην κάποιων μικρών ομάδων ή προσώπων… με οράματα, αλλά δεν φτάνουν.

  21. Eάν δεν έπιανε ένας μαθητής τη βάση στα Θρησκευτικά έμενε μεταξεταστέος και εάν προστίθεντο και ένα πρωτεύον «κλάφτα Χαράλαμπε».

    Αλλά -θα μου πεις- περασμένοι καιροί, περασμένα «μεγαλεία».

    vloutis.wordpress.com
    vloutis.blogspot.com

  22. π. Γεώργιος Μεταλληνός:
    Ορθά μεν οι μη Ορθόδοξοι απαλλάσσονται αυτοδίκαια. Αφού όμως και οι Ορθόδοξοι έχουν δικαίωμα υποβολής αναιτιολόγητης αίτησης απαλλαγής, πώς το μάθημα είναι γι’ αυτούς «υποχρεωτικό»; Και πώς εξ άλλου, υπό το κράτος των «προσωπικών δεδομένων», μπορεί να αποδειχτεί ή όχι σε κάποιον η ιδιότητα του «Ορθοδόξου»; Ναι, πρόκειται για συμπαιγνία, για να μη πω «απάτη»! Ανάλογη είναι και η κίνηση για μετατροπή του μαθήματος σε θρησκειολο­γικό. Η μεταβολή αυτή, πού προγραμματίζεται μεθοδικά (ήδη επεβλήθη «άνωθεν» σχετική προεργασία στις Θεολογικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης) οδηγεί στην απονεύρωση του μαθή­ματος…

    Η συνέχεια:
    http://thriskeftika.blogspot.com/2008/11/b.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: