• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,085 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Νοέμβριος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Οκτ.   Δεκ. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Τα μυστικά της Στροφυλιάς και της μελετημένης φωτιάς

Επιχειρηματίες κοσμικοί,  εραστές του εκοσμικευμένου επιχειρείν κληρικοί, έλλειμμα ντόπιας τοπικής προστασίας μιας απύθμενης ομορφιάς σπάνιου οικοσυστήματος περιοχής και αποφυγής προστασίας από το κράτος «δια του αρραβώνος» μια ομάδα αιτιών της φωτιάς. Εθελοντές με βάρδιες φύλαγαν το καλοκαίρι και η Πυροσβεστική κράταγε μέχρι τις 31 Οκτώβρη προληπτικά  εκεί τα πυροσβεστικά της οχήματα.

Την επομένη 1 Νοέμβρη 2008 άρχιζε τυπικά ο χειμώνας και η ελεύθερη χρησιμοποίηση καύσης των ξερών στα χωράφια. Οι μετεωρολόγοι μιλούσαν βέβαια για θερμό Νοέμβρη, οι κλιματικές αλλαγές έχουν ήδη μπει σε άλλη τροχιά, οι επιχειρηματίες επιζητούν ανάπτυξη, οι ντόπιοι των «Σαμαρέϊκων» ακόμα διστάζουν, οι εθελοντές πήγαν στις δουλειές τους, η Μητρόπολη Αιγιαλείας συνεχίζει να διεκδικεί τη χρήση γης στις νέες συνθήκες (για ποιο στόχο;) και οι εμπρηστές έδρασαν την 1η Νοέμβρη…

Έκαψαν 400 στρέμματα μια περιοχής που:

α) Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

Το ιστορικό στέλεχος της ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ. (Οικολογικής Κίνησης Πάτρας) Γιώργος Βασιλακόπουλος

basilakopoulos-giwrgos-1σε συνέντευξη στη εφημερίδα «ΗΜΕΡΑ» της Πάτρας στις 4-11-2008, δηλάδη τρεις μέρες μετά τη φωτιά καταγγέλει ανάμεσα στα άλλα:

«…Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η φωτιά μπήκε μια ημέρα μετά τη λήξη της επιφυλακής και σε μια μέρα όπου οι καιρικές συνθήκες ευνοούσαν την εξάπλωσή της. Να το πούμε καθαρά: Εάν ήμασταν ακόμα στην περίοδο πυροπροστασίας θα υπήρχαν μέσα οχήματα της Πυροσβεστικής και περιπολίες, οπότε…».

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη, όπου κάνει και τις πρώτες προτάσεις που είναι επεξεργασμένες από την ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ, η οποία ως γνωστόν χρόνια τώρα έχει πάρει «εργολαβικά» σχεδόν την υπόθεση της περιοχής:

basilakop-giwrg-xroniko-strof-4-11-081

β) Ιατρικό χωριό και Ιχθυοτροφείο…

«… Το σύμπλεγμα πεδινού δάσους, λιμνοθαλασσών (Πάπας, Πρόκοπος, Κοτύχι) των Μαύρων Βουνών και του έλους της Λάμιας που εκτείνεται από το ακρωτήριο Άραξος ως το νότιο όριο του Κοτυχίου στην Ηλεία, ενταγμένο στους υγροτόπους διεθνούς σημασίας της συνθήκης RAMSAR και η υπεράσπιση του καθώς και η νομοθέτηση και εφαρμογή ενός μονίμου διαχειριστικού καθεστώτος, είναι, χωρίς αμφιβολία, ο υπ’ αριθμόν ένα τακτικός στόχος της ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ.

strofylia-5

Όπως είναι φυσικό τα δημοσιεύματα, στην «εν αιθρία» από μονόστηλα ως δισέλιδα αφιερώματα είναι πλήθος. Η αποτροπή της «αξιοποίησης» ήτοι οικοπεδοποίησης των Μαύρων Βουνών με το αλήστου μνήμης σχέδιο του ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ, μετά από καταγγελίες της Κίνησης υπήρξε μια χαρακτηριστικά επιτυχημένη παρέμβαση της Κίνησης στα της Στροφιλιάς.

Ηδη στο πρώτο τεύχος (1991) βλέπουμε δημοσίευμα για την τότε σχεδιαζόμενη ακόμη ΚΥΑ για τη διαχείριση της Στροφιλιάς που τελικά υπεγράφη στα μέσα του 1993.

strofylia-1

Επανηλλειμένα δημοσιεύματα και αναφορές έχουμε το 1991 για την σχεδιαζόμενη τότε μονάδα 750 κλινών στην περιοχή της Καλογριάς, ενώ το 1992 παρεμβήκαμε επιτυχώς στην επιχειρούμενη εγκατάσταση ιχθυοτροφείου στο έλος της Λάμιας. Έκτοτε, και μετά την υπογραφή της ΚΥΑ (1993) ζητήσαμε (μόνοι!) την ανανέωση της το 1995 και συνεχίζουμε την προσπάθεια για την εφαρμογή των προβλέψεων της.

Ηδη κύριος στόχος είναι η ψήφιση και ΕΦΑΡΜΟΓΗ οριστικού καθεστώτος με μορφή ΠΑ.»

γ) Κίνδυνος οικοπεδοποίησης της περιοχής

«Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την προστασία των υγροτόπων Κοτυχίου – Στροφυλιάς από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, αποτελεί ασφαλώς μια θετική εξέλιξη, παρά τη 15χρονη καθυστέρησή της. Η υπογραφή της από τον κ. Σουφλιά δεν σημαίνει και αυτόματη εφαρμογή, μιας και απαιτείται η συνυπογραφή της από δύο ακόμη συναρμόδια υπουργεία και η δημοσίευσή της στην εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Από μια πρώτη ανάγνωση και εκτίμηση των διατάξεών της, έχουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:

1) Η υπογραφείσα ΚΥΑ αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τη μια από τις δύο μεγάλες «πληγές» της Στροφυλιάς τα Λατομεία του Αράξου…

2) Δυστυχώς δεν αντιμετωπίζει το ίδιο αποτελεσματικά τη δεύτερη μεγάλη «πληγή» του δάσους, τα «Σαμαρέικα».

Η υπογραφείσα ΚΥΑ εξαιρεί  από την προστατευόμενη περιοχή την επίμαχη και πολύπαθη περιοχή για την οποία υπάρχει η παρακάτω ασαφής διατύπωση…».

Αναλυτικά σε άρθρο της ΟΙ.ΚΙ.ΠΑ. πριν τη φωτιά.

δ) Όλη τη Στροφυλιά διεκδικούν δύο Ι. Μονές!

«Δύο οικόπεδα – «φιλέτα», μέσα στην προστατευόμενη περιοχή Στροφυλιάς – Κοτυχίου, διεκδικούν οι Ιερές Μονές Μεγάλου Σπηλαίου και Ταξιαρχών, σε μια προσπάθεια να τα αξιοποιήσουν κατά το δοκούν.

Η Ι.Μ. Μεγ. Σπηλαίου, σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφέρεται για έκταση 11.000 στρεμμάτων στα διοικητικά όρια της Αχαΐας, ενώ η Ι.Μ. Ταξιαρχών περί τα 4.500 στρέμματα στην Ηλεία. Μάλιστα, την έντονη αντίδραση των οικολογικών οργανώσεων έχει προκαλέσει η στρατηγική επιλογή της Μονής Μεγ. Σπηλαίου να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της απόφασης που έχει υπογράψει ο τέως περιφερειάρχης, Παναγιώτης Καββαδάς, με την οποία διατάσσει την αναδάσωση της περιοχής των Σαμαρεΐκων…»

Αναλυτικά σε ρεπορτάζ του Θάνου Χριστακόπουλου στην πατρινή εφημερίδα «Σημερινή» μια μέρα πριν τη φωτιά!!!

ε)  …Αφόρητες πιέσεις τουριστικής αξιοποίησης

«… καθώς καταλήγει σε μια πανέμορφη παραλία. Ακόμα και η πρόσφατη υπουργική απόφαση αφήνει ένα σωρό παραθυράκια για «ανάπτυξη» της περιοχής (δημιουργία εστιατορίων, οικιών, διατήρηση των λατομείων!). Όπως με θρασύτητα δήλωσε πρόσφατα ο επικεφαλής του φορέα διαχείρισης του πάρκου, Δημ. Κατσαρός, ο συμβιβασμός με τα διάφορα μικρά και μεγάλα συμφέροντα ήταν η μόνη λύση:

«Η περιοχή του Κοτυχίου και της Στροφιλιάς δεν βρίσκεται σε κάποιο απομακρυσμένο βουνό. Είναι μια περιοχή που δέχεται κάθε χρόνο χιλιάδες παραθεριστές. Δεν θεωρώ ότι η ήπια ανάπτυξη είναι ασύμβατη με το χαρακτήρα ενός εθνικού πάρκου… Οι πιέσεις πρέπει να εκτονωθούν, ειδάλλως ο κόσμος ωθείται στην αυθαιρεσία».
Φανταστείται όταν αυτά τα λέει ο εντεταλμένος για την προστασία του Πάρκου άνθρωπος, πώς ακριβώς εννοούν την «ήπια ανάπτυξη» τα διάφορα συμφέροντα που θέλουν να το εξαφανίσουν! Γι’ αυτό και έδωσαν με τη φωτιά την απάντησή τους: «Κανένας συμβιβασμός. Τα θέλουμε όλα!«..»

Περισσότερα στο ποστ του eksapodo/2008/11/02

στ) Στροφυλιάς παθών το ανάγνωσμα

«…Οι βδέλλες της Λάμιας και οι βδέλλες των «επενδυτών». Όταν το έτος 1993 εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) και το δάσος της Στροφιλιάς μαζί με τις λιμνοθάλασσες Κοτυχίου και Προκόπου και το έλος της Λάμιας χαρακτηρίστηκαν βιότοπος διεθνούς σημασίας και εντάχθηκαν στην Σύμβαση Ραμσάρ και καθορίστηκαν  ζώνες προστασίας, μας δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι κάτι πρόκειται  να γίνει για την προστασία, την βελτίωση και ανάδειξη του βιοτόπου.

Δημιουργήθηκε το Κέντρο Πληροφόρησης στο Λάππα, στελεχώθηκε με υπαλλήλους, έγιναν κάποιες εγκαταστάσεις στο δάσος (παρατηρητήρια, λυόμενα οικήματα), που έχουν όμως αφεθεί στην τύχη τους και ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν  για  τίποτα. Η προστασία του βιότοπου υποβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο αφού στο προσωπικό του Κέντρου Πληροφόρησης δεν ανατέθηκαν καθήκοντα φύλαξης και ούτε κανένα άλλο μέτρο από τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ εφαρμόστηκε. Στο μεταξύ ανατέθηκε η σύνταξη Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης με σκοπό να προταθούν οριστικά μέτρα προστασίας και βελτίωσης του βιοτόπου, τα οποία θα εθεσπίζονταν με την έκδοση προεδρικού διατάγματος (Π.Δ.). Η μελέτη αυτή εγκρίθηκε  από το ΥΠΕΧΩΔΕ  αλλά το Π.Δ. δεν εκδίδεται και η κατάσταση του βιοτόπου διαρκώς χειροτερεύει…»

Περισσότερα σε άρθρο της ΟΙΚΙΠΑ πολύ πριν τη φωτιά…

ζ) Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην περιοχή είναι η φύλαξη και η ενεργός διαχείριση

«…Ο Έλληνας Επίτροπος Περιβάλλοντος, στην απάντηση του, επισημαίνει ότι: «Η Επιτροπή γνωρίζει τα προβλήματα εφαρμογής των διατάξεων των σχετικών με το δίκτυο Natura 2000 στην Ελλάδα. Τα περισσότερα προβλήματα προκύπτουν από την έλλειψη σχεδίων διαχείρισης και τη μη θέσπιση στόχων διατήρησης για τους τόπους του δικτύου Natura 2000. Η Ελλάδα συνέστησε διαχειριστικό φορέα για τον προαναφερθέντα τόπο, ο οποίος καταρτίζει το σχέδιο διαχείρισης για τον εν λόγω τόπο, καθώς και για δύο άλλους γειτνιάζοντες τόπους του δικτύου Natura 2000 (τόποι GR2330006: λιμνοθάλασσα στο Κοτύχι, Βρινιά και GR2330005: θίνες και παραλιακό δάσος Ζαχάρως, λίμνη Καϊάφα, Στροφυλιά, Κακόβατος.

Αναφερόμενος στην έλλειψη προληπτικών μέτρων προστασίας, ο κ. Δήμας τόνισε: «Ένα άλλο παρατηρούμενο πρόβλημα είναι η έλλειψη εφαρμογής προληπτικών επιτόπιων μέτρων προστασίας. Έργο του προγράμματος LIFE-Φύση που υλοποιήθηκε στην περιοχή του δάσους της Στροφυλιάς και της λιμνοθάλασσας στο Κοτύχι (2003-2007), αναγνώρισε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην περιοχή είναι η φύλαξη και η ενεργός διαχείριση, οι οποίες θα επιτρέψουν την υλοποίηση δράσεων εγγεγραμμένων στους στόχους προστασίας και στο υπό κατάρτιση σχέδιο διαχείρισης«…».

Περισσότερα εδώ.

Και το αποτέλεσμα;

Ι) «…Τρόμος στη Στροφυλιά …. Με κομμένη την ανάσα παρακολούθησε η Κοινή Γνώμη τον πύρινο εφιάλτη στην Στροφυλιά. Πάνω από 400 στρέμματα έγιναν στάχτη, τα αεροπλάνα απέτρεψαν περαιτέρω καταστροφή.

Αυτό που φοβούνταν όλα αυτά τα χρόνια οι οικολογικές και περιβαλλοντικές οργανώσεις της Αχαϊας και της Ηλείας έγινε πραγματικότητα το απόγευμα του Σαββάτου, και μάλιστα σε ένα χρονικό σημείο κατά το οποίο η αντίδραση των Πυροσβεστικών δυνάμεων ήταν δυσκολότερη…».

ΙΙ) «…Μεγάλη πυρκαγιά στο προστατευόμενο δάσος της Στροφυλιάς Ανεξέλεγκτη μαινόταν το βράδυ του Σαββάτου μεγάλη φωτιά στο προστατευόμενο δάσος της Στροφυλιάς στη δυτική Αχαΐα….

Η περιοχή προστατευόταν ήδη από τη συνθήκη Ramsar, ωστόσο η Ελλάδα είχε παραπεμφθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιβάλλοντος για τη μη προστασία της…».

Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι από το νετ. Οι κυριότερες ιστοσελίδες είναι:

http://www.epop.gr/,

http://www.dpgr.gr/index.php,

http://www.patranews.gr,

http://assets.in.gr,

Advertisements

23 Σχόλια

  1. φίλε ΜτΒ

    αυτό που συνειδητοποιώ με τα χρόνια είναι πως εάν τα μοναστήρια έχουν βαλθεί να ξεχερσώνουν την ομορφιά για να βγάλουν φράγκα,τότε σε εμάς τους χριστεπωνύμους δε μένει παρά το δημόσιο «κράξιμο» τους σε όλα τα επίπεδα.

    παλεύουμε πια για τα στοιχειώδη του βίου: το νερό,τον καθαρό αέρα, τη γαλανή θάλασσα, τη δυνατότητα τα παιδιά μας να δούν από κοντά τα δέντρα, τα πουλιά, τα ζωντανά του λόγγου και όχι από plasma οθόνες.

    τελικά ο βιομηχανικός καπιταλισμός δε χρειάστηκε παρά μερικές δεκαετίες για να μάς δείξει, δίχως ντροπή, το ειδεχθές προσωπείο του, με ράσα ή χωρίς.

  2. @ Misha,

    θέλω να σημειώσω ότι ναι μεν τα μοναστήρια είχαν δικαιώματα νομής στη περιοχή, αλλά επίσης ότι η Μητρόπολη (Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, δηλ. ο Σεβ . Αμβρόσιος) φήμες λένε ότι «απεμάκρυνε» το γέροντα και ηγούμενο Αρχιμ. Νικηφόρο λόγω σχεδισμών «ανάπτυξης» , όχι τόσο στη Στροφυλιά, όσο σε άλλα μέρη.

    ΥΓ Σεβασμιώτατε Αμβρόσιε κάνω λάθος που αναφέρομαι στο σεβάσμιο γέροντα Νικηφόρο; Τι σχέση είχε με τη Ι. Μ. Μ. Σπηλαίου ο φυτευτός τωρινός της «ηγούμενος»;

  3. Αγαπητέ μοι,
    Υπάρχουν πράγματα που δεν λέγονατι δημοσίως. Αν νομίζετε ότι είμαι τόσο άδικος, τότε ερευνηστε τον εσωτερικό σας κόσμο.
    Η απαλλαγή του π. Νικηφόρου από ακαθήκοντα του Ηγουμένου του Μεγ. Σπηλαίου έγινε εξ αδιρήτου ανάγκης. Ο άνθρωπος είχε φαντασιώσεις και ενοχοποιούσε αδελφούς της Μονής κάποιον άλλον κάθε φορά! Τελικά η Αστυνμική Αρχή, παρουσία Εισαγγελέως, διενήργησε «κατ΄ οίκον έρευνα¨ στα κελλιά δύο Μοναχών για την ανεύρεση όπλων και ναρκωτικών! Φυσικά δεν ανευρέθη κάτι.
    Έπειτα από το γεγονός αυτό ο π. Νικηφόρος έχασε το κύρος του. Οι Μοναχοί εζήτησαν να αναχωρήσουν εκ της Μονής. Η αλλαγή Ηγουμένου ήταν το ελάχιστο που μπορούσε να γίνει. Όμως ο π. Νικηφόρος αμυνόμενος εξέβαλε τό όνομά μου ως πονηρόν! ΉΤαν το ευχαριστώ, επειδή ήταν ένα ΤΙΠΟΤΕ και τον ανεδειξα στη θέση ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ! Αυτή είναι όλη η αλήθεια. Αν θέλετε το πιστεύετε. Δόξα τω Θεώ
    Με αγάπην Χριστού
    + Ο Κ & Αι Α

  4. καλησπέρα σας
    ομολογώ οτι μου φαίνεται τόσο περίεργος ο τίτλος του blog αυτού: …ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ….

    Συγγνώμη αλλά κάτι με ζούγκλα θυμίζει ο χώρος, ε;! δεν βρίσκετε;… «»…Όλη τη Στροφυλιά διεκδικούν δύο Ι. Μονές!….»»
    Θέλει πολύ προσοχή ο χειρισμός ευαίσθητων θεμάτων!

    Και πάλι θα πω κάτι και μη το πάρετε για ανέκδοτο! Μήπως είστε συνεργάτες της ‘ζούγκλας’; Αλήθεια έχω απορία!
    Και πάλι καλησπέρα σας!

  5. @ Σεβασμιώτατε

    ευλογείστε με την ευλογία του επισκόπου,
    (αφού θεωρώ τον εαυτό μου μέλος της ορθ. εκκλησίας)

    Είμαι υποχρεωμένος να σας πιστέψω. Όμως:

    1) Θέλω να βεβαιώσω ότι σέβομαι πολύ το γέροντα.

    2) Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στους σημερινούς δ’υσκολους και πονηρούς καιρούς.

    3) Το θέμα συζητιέται δημόσια στη ευρύτερη περιοχή και η ειλικρίνεια και διαφάνεια στα δημόσια πράγματα είναι η καλύτερη απάντηση σε πολλές από άδικες δυσφημήσεις και ευλογία για διόρθωσή μας σε όποιες λανθασμένες κινήσεις μας.

    Συγχωρέστε με εάν και όσο σας αδίκησα ως επίσκοπο.

    ΥΓ Προσωπικά και εσωτερικά είμαι δυστυχώς ακόμα στη αρχή της διαδικασίας της «πνευματικής κάθαρσης». Ευχαριστώ που απαντήσατε τόσο γρήγορα στο e-mail που σας έστειλλα. Ειλικρινά το πίστευα ότι θα απαντούσατε.

    @ ΚΑ,
    καλησπέρα και σε σένα
    γράφεις:

    «… Συγγνώμη αλλά κάτι με ζούγκλα θυμίζει ο χώρος, ε;! δεν βρίσκετε;… “”…Όλη τη Στροφυλιά διεκδικούν δύο Ι. Μονές!….”»
    Θέλει πολύ προσοχή ο χειρισμός ευαίσθητων θεμάτων!
    Και πάλι θα πω κάτι και μη το πάρετε για ανέκδοτο! Μήπως είστε συνεργάτες της «ζούγκλας»; Αλήθεια έχω απορία!..»

    Το ζήτημα όπως θα είδες ετέθη δημόσια από τις εφημερίδες και δεν αρνήθηκε ο Σεβ. Καλαβρύτων ότι οι δύο Ι. Μ. διεκδικούν δικαιώματα νομής. Στη σημερινή εποχή δεν μπορούμε παρά να συζητούμε δημόσια τα δημοσίως γενόμενα.

    ΥΓ1: Μετά το άρθρο και το σχόλιο που έκανα έστειλλα αμέσως e-mail στον Σεβ, Καλαβρύτων και προς τιμή του απήντησε αμέσως και τον ευχαριστώ δημόσια και πάλι.

    ΥΓ2: Τα περί «ζούγλας» είναι φαντάσματα και αποκυήσεις λογισμών.

  6. χαίρομαι που δεν είστε συνεργάτες της ‘ζούγκλας’ αλλά θα χαιρόμουν πιο πολύ αν οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν ασχολούμασταν με ‘σκάνδαλα’, υπάρχουν τόσοι και τόσοι που περιμένουν την ευκαιρία να επιτεθούν στον κλήρο και τους μοναχούς. ….

    Σχετικά με την εποχή μας που είπατε, δεν βρίσκω διαφορά από την εποχή που οι άγιοι γεροντάδες δεν είχαν μάτια παρά για τις δικές τους αμαρτίες!

    Δεν γνωρίζω ούτε τον Σεβ. Καλαβρύτων ούτε καν που είναι αυτές οι μονές αλλά μικρή σημασία έχει αυτό! Μεγάλη σημασία έχει ο σκανδαλισμός του ποιμνίου!
    Τέλος συγγνώμη αν παραφέρθηκα.

  7. @ ΚΑ,

    αδελφέ δεν είμαι γέροντας, ούτε καν μοναχός. Έγγαμος είμαι και με μεγάλη οικογένεια για την οποία έχω και ευθύνη και για τα δημοσίως γενόμενα…

    Με συγχωρείς που τα σημειώνω, αλλά υπάρχουν δυο σημεία που οφείλουμε να διακρίνουμε:

    1) άλλο λάθος (αμάρτημα) του βίου και άλλο (δημόσιο) της πολιτείας (μας).

    2) τα ήδη δημοσιευμένα δεν μπορούμε να τα χώνουμε κάτω από «χαλιά»…

    ΥΓ Νάσαι καλά και να γράφεις. Εδώ ο χώρος είναι ανοικτός συ-γχωρεί πολλούς και πολλές. Ο δε admin είναι και δηκτικός και ανεκτικός… Μη ξεχνάς ότι είμαι «Μανιτάρι του Βουνού»

  8. @ΚΑ

    Ενώ οι Ρωμαιοκαθολικοί θεωρούν πως ο Πάπας έχει το αλάθητο, εμείς για να θεωρηθούμε Ορθοδόξοι πρεπει να αποδεχθουμε πως οι δικοί μας Εκκλησιαστικοί άρχοντες έχουν ΚΑΙ το αλάθητο ΚΑΙ το… απυρόβλητο;

    Και αν αρνηθουμε να το αποδεχθουμε αυτό, τότε κατ’ αναγκην συνεργαζομαστε με την Zουγκλα και δεν είμαστε και Ορθοδοξοι;

    Το να λεμε και πολυ λιγοτερα από ότι πραγματικα ξέρουμε και από οτι βλεπει και ολος ο κόσμος το αποκλείεις;

  9. Δεν έχει σημασία αν είσαι λαϊκός ή μοναχός. Μοναχοί και λαϊκοί έχουν ένα σκοπό! Και πρέπει να είναι προσεκτικοί!
    Τώρα αν έστω και λίγο μπορεί κάποιος να έχει σα σκοπό το ξεσκέπασμα ‘σκανδάλων’ τι να πω…
    Το να πω παραδείγματα αγίων πατέρων για το πως αντιδρούν σε ανάλογες περιπτώσεις το θεωρώ περιττό γιατί ήδη τα γνωρίζετε!
    Τα σχετικά με τη ‘ζούγκλα’ ήρθαν κι έδεσαν από προηγούμενο άρθρο αγαπητέ…..

    Και μη θεωρείτε οτι τις άλλες εποχές, τις παλαιές, των μεγάλων αγίων δεν ήταν γνωστά τα σκάνδαλα! Ήτανε! Και πια η αντίδραση των αγίων… Ε! καλά ο απ. Παύλος είναι ο απ. Παύλος και σε πολλές επιστολές είναι πολύ αυστηρός αλλά με πολύ πόνο καρδιάς όπως και ο ίδιος λέει! όχι έτσι επειδή κάποιοι Χ δημοσιογράφοι λένε ό, τι λένε να αρχίσουμε κι εμείς!
    Και πάλι συγγνώμη για την αντίδρασή μου!

  10. @ ΚΑ,

    χμ για να προσπαθείς να με διορθώσεις κάποιο ιδιαίτερο λόγο θα έχεις… Συνέχισε. Καλό κάνεις.

  11. εσύ προσπάθησες να κάνεις τον ρεπόρτερ, εγώ τον αρθρογράφο, οι σκοποί ίσως είναι κοντά…

  12. αρθρογραφείς-σχολιάζω
    Δεν μου άρεσε η σχετική αναφορά για τη διεκδίκηση εκτάσεως από 2 μονές και το έγραψα! Είχαμε και τα σχετικά με τη ζούγκλα και τάγραψα κι αυτά! Από κει και πέρα το ένα φέρνει το άλλο και σου φάνηκε οτι σε διορθώνω! Απλώς σχολιάζω! Κι αν συνεχίσουμε κι άλλα θα γράψουμε, με τη φώτιση του Κυρίου προς κοινή οικοδομή! Αλλιώς δεν ξαναγράφω, απλό το πράγμα.

  13. @ tsouknida,

    βάλε ΚΑΙ το λινκ γιατί κατά λάθος έσβησα το σχόλιο στα σπαμ, ώστε να φανείς ως … αρθρογράφος και όχι ως σχολιαστής μόνο..

    @ ΚΑ,

    δεν γνωρίζω στα σίγουρα ποιός είσαι, από ποιά «πόλη» έρχεσαι και σε «ποια» θα πας. Γράφε, γράφε αφού σου αρέσει. Εδώ δεν «λογοκρίνουμε», ούτε «ληστεύουμε» αυτούς που γράφουν.

    ΥΓ Πολλοί έχουν πει ότι δεν ξαναγράφουν, αλλά «επιστρέφουν στον τόπο του εγκλήματος»…

  14. Αγαπητέ,΄’έρχομαι’ από μια όμορφη πόλη της Μακεδονίας, είμαι λαϊκός και θα ήθελα να πάω σ’αυτή την πόλη που όλοι οι χριστιανοί θέλουν να πάνε!
    Ειλικρινά δεν κατάλαβα το’ληστεύουμε’, και το ‘επιστρέφουν στον τό….» …. μήπως με μπερδέψατε με κάποιον άλλο; Δεν έχω ξαναγράψει στο παρόν μπλόγκ με άλλο όνομα και αν δεν θέλετε να ξαναγράψω απλώς πείτε το…..

  15. @ ΚΑ,

    μάλλον σε μπέρδεψα. Συνέχισε να σχολιάζεις.

  16. Ελπιζω καποτε να γινει πιο ξεκαθαρη στους Χριστιανους η διαφορα μεταξυ σιωπης και φίμωσης και η διαφορα μεταξυ ελεγχου και κατακρισης.

    Διοτι αν καποιος αναφερθει στις ασχημιες τις δικες μας, «μας ελεγχει». Αν καποιος αναφερθει στις ασχημιες ρασοφορων, «κατακρινει.»

    Και βλεπουμε τον κοσμο να φευγει απο την Εκκλησια εξ αιτιας ρασοφορων και το ονομα του Χριστου να εξευτελιζεται επειδη πολλοί εκπροσωποι του δεν στεκονται στο υψος των περιστασεων. Και οσο ανεβαινεις στην ιεραρχια, τοσο περισσοτεροι ειναι αυτοι.

    Ειμαστε αραγε υποχρεωμενοι να το αποδεχθουμε και να περιμενουμε στωϊκα την εποχη που οι ρασοφοροι θα ειναι χειροτεροι από τους λαϊκους όπως προειπε και ο Αγιος Κοσμας ο Αιτωλος;

  17. για να ελαφρύνουμε λίγο την φυσιοθρηνητική ατμόσφαιρα

    MτΒ

    έγραψες:«Ο δε admin είναι και δηκτικός και ανεκτικός… Μη ξεχνάς ότι είμαι “Μανιτάρι του Βουνού”…»

    τι μπορεί αλήθεια να συνδέει ένα ΜτΒ με ένα μοναχικό αρκούδι όπως ο Misha του αγίου Σεραφείμ;

    ιδού:

  18. Μια αλλα πτυχη:
    Η περιοχη της στροφυλιας ειναι «φιλετο» για τους ελεύθερους κατασκηνωτές, που κατα πλειοψηφία έχουν και οικολογικες ευαισθησίες, (οταν κοιμασαι σχεδον στο χωμα, ακουγοντας τις μελωδίες των τζιτζικιων, παει να πει οτι γουσταρεις). Ομως αυτοι ειναι που διωκονται και οχι οι οσο και περισσοτερο επεκτατικες δραστηριοτητες των τουριστικων επιχειρήσεων στο βόρειο κομμάτι της Στροφυλιάς, σε μια περιοχη που ειναι προστατευόμενη. Αυτή είναι η λεγόμενη αειφόρος ανάπτυξη.

  19. @ Theoprovlitos,

    με διάκριση ας λειτουργήσουμε…

    @ Misha,

    ..τελικά γλύτωσες από μένα…. Ποιό είναι το μυστικό σου;

    @ halepensis,

    βασική πτυχή που οφείλουμε να αναδείξουμε. Αν έχεις αλληλεπιδράσει με το χώμα της Στροφυλιάς για γράψε μας περισσότερα.

  20. Αντιγραφω ενα σημειο, μια φραση του Μητροπολιτου Αμβροσιου, παρατιθεται πιο πανω απο τον ιδιο …

    «ΉΤαν το ευχαριστώ, επειδή ήταν ένα ΤΙΠΟΤΕ και τον ανεδειξα στη θέση ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ! Αυτή είναι όλη η αλήθεια. »

    και σκεπτομαι σιωπηρα, αραγε ο δαιμων της γραφιδος εχει βαλει το χερι του ή κατι αλλο;

    Δεν γνωριζω ουτε τον τεως Ηγουμενο, ουτε τον Μητροπολιτη γνωριζω, ομως οτι οποιος αναδεικνυει το ΤΙΠΟΤΕ σε ΠΡΩΤΟ αυτος ειναι υπευθυνος. Αν καποιος απο εμας ειναι το ΤΙΠΟΤΕ, καλο ειναι να μην εκτιθεται δημοσιως, μιας και οδηγειται σε ακομη χειροτερη θεση, η αγαπη ας μας αγγιζει σε ολη μας την πορεια. Η μνημη της διακρισης στη ζωη μας ειθε ναναι παντα ισχυρη.

    Ο πολλακις λανθανων Γατος ανευ μπλογκιου.

  21. http://tsouknida.blogspot.com/2008/11/blog-post.html
    ας βάλω, έστω και σήμερα το λινκ…
    είναι δηλαδή σαν τη διαφήμιση.. κάθε μέρος έχει το βατοπέδι του;

  22. Εγω παντως εχω στεναχωρηθει πολυ. Διοτι σε αναλογο θεμα σε blog επειδη παιρνω την θεση οτι η Εκκλησια θα πρεπει πριν ασχοληθει με τα ατοπηματα των αλλων να ασχοληθει πρωτα με τα του οικου της και να κανει μια αυτοκαθαρση για να μην σκανδαλιζει τον κοσμο, δεχομαι επικρισεις οτι επιτιθεμαι στην εκκλησια, οτι κατακρινω, παριστανω τον Θεο και τον κριτη των παντων κλπ.

    Εχω διαβασει χιλιαδες αρνητικες κριτικες κατα της Εκκλησιας σε αντιχριστιανικα blogs αλλα δεν με επιρεασαν. Αλλα οταν δεχομαι επιθεση από ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ επειδη τολμω να εκφρασω το αυτονοητο και να αρθρωσω λογο κατα της αλαζονιας των ταγων της εκκλησιας και οσων ρασοφορων σκανδαλιζουν τον κοσμο, αυτο με πληγωνει.

    Οχι τοσο γιατι εγω (ή το Μανιταρι αντιστοιχως) δεχομαι επιθεση για τις θεσεις μου (σπουδαια τα λαχανα), αλλα επειδη οσο συνειδητοποιω πως η όποια φωνη διαμαρτυριας, βαπτιζεται ως «ιεροκατηγορια» και «κατακριση» και πως οσο Χριστιανοι αποδεχονται αυτο το αρρωστημενο καθεστως σκυβωντας το κεφαλι, τοσο πιο απιθανο καθίσταται το να αλλαξουν τα πραγματα, τοσο πιο πολυ βυθιζομαι στην απελπισια για το μελλον της Εκκλησιας ως Οργανωσης και τοσο πιο πολυ βλεπω να πλησιαζουμε στην εποχη που η Εκκλησια των κατακομβων θα γινει αναγκαιοτητα διοτι η ηγετες της θα εχουν καταστει ΑΠΟΛΥΤΩΣ μελη του συστηματος που μας οδηγει σταδιακα και ταχεως προς την εποχη του Αντιχριστου.

    Λυπαμαι βαθεια…

  23. Στην καταπάτηση της Στροφυλιάς έχουν ρίξει και δήθεν αριστεροί το λιθαράκι τους. Προ δεκαετίας, γνωστός πατρινός συνασπισμένος ποιητής-δικηγόρος υπερασπιζόταν καταπατητές που είχαν περιφράξει αμμόλοφους στην περιοχή της Καλόγριας Στροφυλιάς, προφασιζόμενοι ότι ήσαν κακόμοιροι αγρότες με τίτλους από πάππο προς πάππο. Βέβαια την περίφραξη σε περιοχή αναμφισβήτητης υψηλής προστασίας, αλλά και με υψηλό ενδιαφέρον τουριστικής αξιοποίησης (δίπλα στην πιο δημοφιλή παραλία της Δυτικής Ελλάδας) την είχαν βάλει μόλις τους προηγούμενους μήνες. Ο ευαίσθητος αυτός δικηγόρος έλεγε ότι οι πελάτες τους καλλιεργούσαν την περιοχή με πατάτες από παλιά, αλλά ο (παλιοΜαϊστρε!) αέρας είχε φέρει την άμμο από την Αφρική και τους κάλυψε τις καλλιέργειες! . Όταν θέσαμε την απορία πως αυτός ένας ευαίσθητος αριστερός έμπαινε στη διαδικασία υπεράσπισης καταπατητών που προκαλούσαν ανυπολόγιστη οικολογική βλάβη όχι μόνο του περιβάλλοντος αλλά και της πλειοψηφίας συμπολιτών που θέλουν ιδίως εκείνο το περιβάλλον απείραχτο γιατί το νέμονται άμεσα καθημερινά κάθε καλοκαίρι , εκείνος έκανε και τον μάγκα, λέγοντας ότι είναι ταξική η επιλογή του που υπερασπιζόταν αγρότες απέναντι σε αστούς οικολόγους που έχουν βίλες με πισίνες στο Καστρίτσι! Κι αυτό ενώ έμαθα πως ο ίδιος έχει βίλα στη ίδια περιοχή, αλλά μάλλον ζήλευε κάποιον συνάδελφό του (που θα συνευρίσκονται πλέον στα πλαίσια του ΣΥΡΙΖΑ) που εκείνος ΕΙΧΕ πισίνα. Βράσε ρύζι!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: