• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,872 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Οκτώβριος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Σεπτ.   Νοέ. »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Παιχνίδια «εξέδρας» της ΝΔ με τα Θρησκευτικά

Η ΝΔ σ’ όλο το χώρο του «ΥΠΕΠΘ» παίζει παράταση, πετώντας τη «μπάλα» συνεχώς στην «εξέδρα » και πετώντας θρησκευτικό μελάνι ως «πολιτική σουπιά» και όποιον πάρει ο … χάρος[1]! Ορίστε τα τεκμήρια:

Ι) Ζητούν τα υπεύθυνα μέλη του Π.Ι. από το Υπουργό Παιδείας: «…Για όλους αυτούς τους λόγους θα έπρεπε, πριν συνταχτεί η αρχική εγκύκλιος και οι διευκρινίσεις που ακολούθησαν για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, μια ειδική επιτροπή…. Ωστόσο, η επιτροπή αυτή μπορεί να συνέλθει ακόμη και τώρα, για να επεξεργαστεί ένα ενιαίο και τελικό πλαίσιο σχετικά με το ζήτημα της απαλλαγής…».

Την επιτροπή αυτή όσο την είδατε εσείς, την είδαν και τα μέλη του Π. Ι.!!!

ΙΙ) Ζητούν οι τρεις εν λόγω σύμβουλοι του Π(αιδαγωγικού) Ι(νστιτούτου) – Στ. Γιαγκάζογλου, Γ. Στάθης, Παντ. Καλαϊντζίδης -νέα τέταρτη εγκύκλιο όπου να τεθεί τέλος σε δυο άμεσα ζητήματα. Μέχρι να οδηγηθούμε σε υποχρεωτικό μάθημα θρησκευτικών για όλα τα παιδιά, να φύγει η ορολογία «για λόγους συνείδησης» και να αντικατασταθεί για λόγους «θρησκευτικής συνείδησης».

Αντ’ αυτού ο υπουργός παιδείας κ. Ε. Στυλιανίδης, σε απάντηση προς ερωτώντες βουλευτές του ΛΑΟΣ, (17-09-2008) αναφέρει «…η οποία προβλέπει ότι «οι μη Ορθόδοξοι μαθητές, δηλ. οι αλλόθρησκοι ή οι ετερόδοξοι που απαλλάσσονται από το μάθημα για λόγους συνείδησης,..», ενώ παραπλανιόμαστε, αφού σ’ αυτή την ίδια εγκύκλιο  προηγουμένως διαβάζουμε: «…Ειδικότερα, σε ότι φορά τη διασφάλιση της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, το ΥΠΕΠΘ…».

Ποιά είναι η επίσημη έκφραση κ. Υπουργέ Παιδείας μέχρι σήμερα; Γιατί μιλάτε δυο γλώσσες κ. Υπουργέ; Μια επίσημη για τας «Ευρώπας» και μια λαϊκίζουσα για μας τους  «κολωέλληνες»;

Βλέπετε φίλοι, ότι έχει μεγαλύτερη ευαισθησία και υπευθυνότητα από τον Υπουργό του «σπάστε τη σιωπή», ένα εναλλακτικό – αριστερό εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό υποκείμενο  όπου άμεσα προτείνει και απαιτεί: «2. Για φέτος προσωρινά και μέχρι να πάμε σε νέο αναλυτικό πρόγραμμα, να υπάρξει 4η εφ’ όλης της ύλης εγκύκλιος, όπου: α)  Οι όποιες απαλλαγές θα γίνονται για λόγους «θρησκευτικής συνείδησης»…»

ΙΙΙ) Τι κάνουν οι μαθητές που απαλλάσσονται; Φυσικά κάθονται στο προαύλιο και όχι εκεί που απλά λέει η  απάντηση του Υπουργού «…παρακολουθούν υποχρεωτικά τη διδασκαλία διαφορετικού διδακτικού αντικειμένου σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης…».

Και αυτό γιατί δεν είναι αυτό δυνατόν να συμβεί για πολλούς εκπαιδευτικούς λόγους. Τελικά δεν θάπρεπε να «…β) Οι απαλλαχθέντες να παρακολουθούν προσωρινό μάθημα πολιτισμικής θρησκειολογίας με ειδικό αναλυτικό πρόγραμμα…», όπως πάλι ζητά το ίδιο συνδ. σχήμα;

ΙV) Ζητούν τα τρία μέλη του Π.Ι.:

«…Στο συνημμένο υπόμνημά μας, αναλύονται τα σχετικά με το δικαίωμα της απαλλαγής, οι παιδαγωγικές και άλλες επιπτώσεις από τις τελευταίες ρυθμίσεις, ο χαρακτήρας και η φυσιογνωμία του ισχύοντος θρησκευτικού μαθήματος, καθώς και οι προοπτικές για μία περαιτέρω αλλαγή του θεσμικού πλαισίου του, ώστε με μια νέα και διευρυμένη νομιμοποιητική βάση να απευθύνεται και να ενδιαφέρει όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος…».

Πως απαντά ο Υπουργός; «…Το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει υποχρεωτικό τόσο στη πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση..». Έτσι είναι στην πράξη; Φυσικά όχι γιατί οι μαθητές που απαλλάσσονται δεν κάνουν κανένα μάθημα θρησκευτικών!!!

V) Ποιοι μαθητές απαλλάσσονται; Φυσικά όποιος επιθυμεί με συναίνεση των γονέων του. Ξέρετε όμως τι συμβαίνει; Οι Περιφερειακοί Διευθυντές (για να μη φαίνεται ο υπουργός επίσημα;) δίνουν αλλού προφορικές[2] και αλλού γραπτές γνωμοδοτήσεις[3] (!!!) ότι απαλλάσσονται μόνο οι «…οι μη Ορθόδοξοι μαθητές, δηλ. οι αλλόθρησκοι ή οι ετερόδοξοι..», όπως δηλαδή απάντησε ο υπουργός στους βουλευτές του ΛΑΟΣ.

Ερώτημα: Αφού είναι σε ισχύ οι δυο πρώτες εγκύκλιοι, δεν παίρνουν απαλλαγές οι παλαιοημερολογίτες, οι άθεοι, οι αγνωστικιστές, κλπ;

Φυσικά και παίρνουν, όταν δεν έχουν πέσει θύματα παραπληροφόρησης – της διοίκησης της συνδικαλιστικής παράταξης ΔΑΚΕ καθηγητών – ή το επιθυμούν αυτοί ή οι γονείς τους χωρίς άλλα παρατράγουδα!

Είναι τυχαίο ότι δεν έχει πεισθεί ούτε το μέλος του Π.Ι.; Δείτε: «τα σχολεία, ως υπηρεσιακές μονάδες, διοικούνται και λειτουργούν με βάση τις εγκυκλίους που στέλνει το ΥΠΕΠΘ, και όχι με τις υπουργικές δηλώσεις».

Σημείωση: Ένα ενδιαφέρον «πακέτο» υπηρεσιακών ερωτημάτων για το ζήτημα μπορείτε να δείτε από τον σχολικό Σύμβουλο Θεολόγων Νομών Αχαΐας, Αιτ/νίας, Κεφαλληνίας κ. Χρήστο Ζήκο, με ημερομηνία 19/9/2008.

VΙ) Όσοι «υπνώτουν», εντός και εκτός ΥΠΕΠΘ, πως θα αντιδράσουν όταν το ντόμινο των απαλλαγών θα μεγαλώσει; Γιατί δεν ακούν τουλάχιστον τις προτάσεις του Π.Ι., αν η πρόταση της ΟΛΜΕ (που θέλει όντως αρκετές συμπληρώσεις) τους φαίνεται λίγη;

Έχω άδικο που μιλώ για πέταμα της μπάλας στην εξέδρα;

Υστερόγραφο: Παραπέμπω σε τρεις συνόψεις με αρθογραφία για το ζήτημα :

α) http://www.dide.ach.sch.gr/thriskeftika/news/apallagi.htm

β1)http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=45&Itemid=49

β2)http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=35&Itemid=49

γ) http://theologylar.blogspot.com/


[1] Γράφω για τη ΝΔ, διότι αυτή κυβερνά. Πιθανά χρειάζεται ένα ακόμη ποστ για το τι λένε τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα κατ’ αρχήν.

[2] Περιφερειακός Δ/ντής Δυτ. Ελλάδος σε διημερίδα 10-11/10/2008 στην Πάτρα μετά από πρόκληση του προέδρου της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, χωρίς όμως να το κάνει μέχρι τώρα γραπτά, από όσο γνωρίζω.

[3] ΣΧΕΤ.:  1. Το με Α.Π. Φ.2/5238/15-09-2008, Περ/κή Δ/νση Π.Ε. & Δ.Ε. Κρήτης, Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ, http://www.m-lagoudakis.com/content/view/2499/32/

Advertisements

38 Σχόλια

  1. Καταθέτω ολόκληρη την Εγκύκλιο Α.Π. Φ.2/5238/15-09-2008, Περ/κή Δ/νση Π.Ε. & Δ.Ε. Κρήτης,
    που υπογράφει ο γνωστός από άλλη υπόθεση περιφερειακός Δ/ντής εκπ/σης της Κρήτης
    Αρκάδιος Σπανουδάκης:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ
    ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
    ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
    Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
    ΚΡΗΤΗΣ

    Δ/νση Λ. Κνωσού 6
    Τ.Κ. 71306
    Πληροφορίες Κισσανδράκη Αλεξ.
    Τηλ. 2810-302440
    Fax 2810-302444
    Ε-mail mail@kritis.pde.sch.gr

    Ηράκλειο 15/9/2008
    Αριθμ. Πρωτ: Φ.2/5238
    ΠΡΟΣ: 1. Δ/ντές Δ/νσεων Π.Ε. και Δ.Ε. Κρήτης
    Έδρες τους

    2. Προϊσταμένους Γραφείων
    Π.Ε. και Δ.Ε.
    (Δια των Δ/νσεων)
    3. Σχολικούς Συμβούλους
    Π.Ε., Δ.Ε. Προσχολικής Αγωγής, Ειδικής Αγωγής Κρήτης
    Έδρες τους

    4. Δ/ντές και Εκπ/κούς Σχολείων
    Π.Ε. και Δ.Ε. Κρήτης
    (Δια των Δ/νσεων και Γραφείων που υπάγονται)
    5. Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας

    ΘΕΜΑ: «Διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών»

    ΣΧΕΤ.: Οι : 1) 10407/Γ2/4.8.2008 και 2) Φ12/977/109744/Γ1 Εγκύκλιοι του ΥΠ.Ε.Π.Θ.

    Προκειμένου να αποσαφηνισθούν τυχόν παρερμηνείες που δημιουργήθηκαν με αφορμή τη διαδικασία απαλλαγής κάποιων μαθητών, από το μάθημα των θρησκευτικών, διευκρινίζονται τα εξής:

    Το μάθημα των θρησκευτικών διδάσκεται στους ορθόδοξους μαθητές, σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα επίσημα υποχρεωτικά Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα που έχουν καθορισθεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

    Οι ανήλικοι, αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι μαθητές απαλλάσσονται από το μάθημα το θρησκευτικών για λόγους συνείδησης, σύμφωνα με υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους, η οποία δεν απαιτείται να είναι αιτιολογημένη και κατά την ώρα διδασκαλίας του συγκεκριμένου μαθήματος παρακολουθούν υποχρεωτικά τη διδασκαλία διαφορετικού διδακτικού αντικειμένου, σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης.

    Στην περίπτωση, που η συγκεκριμένη τάξη λειτουργεί μόνο ένα τμήμα, οι αλλοδαποί αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα της ελληνικής γλώσσας, ενώ οι υπόλοιποι παρακολουθούν μάθημα ανάλογο με τις μαθησιακές τους ανάγκες, σύμφωνα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που καθορίζεται για το σκοπό αυτό από το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου.

    Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

    ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ

  2. αν ο στόχος δεν είναι να καταργηθεί κάποια στιγμή το μάθημα de facto και να αντικατασταθεί από αβαθμολόγητη ενδοσχολική καταήχιση από εντενταλμένους διαφόρων δογμάτων, πρέπει αυτόχρημα ο υπουργός να δεχτεί αυτά που του προτείνουν οι σύμβουλοι.
    Αλλιώς δεν θα είναι θέμα παρεξήγησης, αλλά σκοπιμότητας.

  3. όσο για το προσωρινό μάθημα πολιτισμικής θρησκειολογίας θεωρώ ότι όλοι οι σημερινοί απόφοιτοι θεολογικών σχολών μπορούν να το διδάξουν φέτος και χωρίς εγχειρίδιο

  4. Σε καμιά χώρα της ευρώπης δεν υπάρχει αυτό που γίνεται εδώ. Τα παιδιά των Ρ/Καθολικών διδάσκονται την ομολογία τους, ομοίως και των Προτεσταντών ή των Λουθηρανών. Στις ορθόδοξες κοινότητες στέλνονται διδάσκοντες από τις τοπικές ορθόδοξες μητροπόλεις. Τα μουσουλμανόπαιδα κλπ. είτε διδάσκονται τη δική τους θρησκέια, ή αλλιώς διδάσκονται φιλοσοφία ή κάτι σχετικό. Πάλι δηλ ένα εξεταζόμενο μάθημα. Όχι χάζεμα και μπάλα.Αυτά συμβαίνουν στην Αγγλία, Γερμανία κλπ.Στην Γαλλία του Διαφωτισμού όλοι οι ηγέτες των κομμάτων έχουν τελειώσει σχολέια της Καθολοκής Εκκλησίας, και ομολογούν ότι έχουν ωφεληθεί. Εμείς εδώ, αφού λύσαμε όλα μας τα προβλήματα, μας ενοχλούν τα θρησκευτικά. Ξύλο που θέλουμε…

  5. @Hera,
    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.
    Αυτή είναι η Ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Θυμάμαι όταν ήμουν στην Τήνο πριν αρκετά χρόνια , οτι τα παιδιά που είχαν Ρωμαιοκαθολική ομολογία, έκαναν μάθημα με τον Ρωμαιοκαθολικό θεολόγο που ερχόταν για εκείνη την ώρα μόνο. Αλλά έκαναν θρησκευτικά, δε παίζανε μπάλα…….Και καλά γιατί την στιγμή που εδώ προσπαθούν να περιθωριοποιήσουν το μάθημα των θρησκευτικών και τους θεολόγους καθηγητές, κάποιοι πολιτικοί ζητούν των διορισμών Μουφτήδων στα μουσουλμανικά σχολεία?
    Αστα να πάνε…………..

  6. Νο2 ή Χάος

  7. Αγαπητοί φίλοι
    Θα ήθελα να σας ενημερώσω λίγο περί ευρωπαϊκής πραγματικότητας, μια και ακούγονται και γράφονται διάφορα.

    Στην Ιταλία, πατρίδα του ρωμαιοκαθολικισμού, το μάθημα των θρησκευτικών είναι προαιρετικό, και το διδάσκονται ΜΟΝΟ μετά από αίτηση του γονέα ή του ίδιου του μαθητή, εάν είναι άνω των 16.

    Στη Γαλλία, χώρα του διαφωτισμού όπως προαναφέρθηκε, το μάθημα των θρησκευτικών ΔΕΝ διδάσκεται στα δημόσια σχολεία και απαγορεύεται ακόμα και η έκφραση της προσωπικής γνώμης του καθηγητή πάνω σε θέματα πίστεως…

    Στη Γερμανία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, το Βέλγιο και τη Φιλανδία, το μάθημα διδάσκεται, αλλά με δυνατότητα να διδαχθούν οι μαθητές κάποιο «εναλλακτικό» στη θέση του, συνήθως ηθική ή φιλοσοφία.
    Ξύλο που θέλουμε……………

    Πριν βιαστείτε να διαφωνήσετε, δείτε και:

  8. Υπάρχουν οι εξής εκδοχές για το μάθημα:

    1) Να μείνει ως έχει, με ό, τι μπορεί να συμβεί δια της διολισθήσεως… Δηλαδή θρησκευτική ομοσπονδοποίηση… (ΝΔ- ΛΑΟΣ) και απαλλαγές χωρίς εναλλακτικό θρησκευτικό ή ανθρωπιστικό μάθημα, που όλο θα πληθαίνουν (επομένως και ουσιαστικά προαιρετικό) με πιθανότητα να καθορίζουν οι θρησκείες ή «ομολογίες» το περιεχόμενο.

    2) Να καταργηθεί (ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών – ΚΚΕ)

    3) Να γίνει απλό θρησκειολογικό – κριτικό χωρίς ιδιαίτερη βαρύτητα στο πολιτισμικό θεολογικό υπόβαθρο της περιοχής (ΣΥΡΙΖΑ) για όλα τα παιδιά και υποχρεωτικό. Η ύλη θα καθορίζεται από το Π.Ι.

    4) Να αναζητηθεί πολιτισμικά θρησκειολογικό με επίκεντρο τον ορθόδοξο πολιτισμό με γνωσιολογική, επιστημονική και εκπαιδευτική διάσταση (σύνεδροι Π.Ι., θεολογικό τμ. Θεσσαλονίκης, κλπ) για όλα τα παιδιά και υποχρεωτικό. Η ύλη θα καθορίζεται από το Π.Ι.

    Προσωπικά είμαι πιο κοντά στην 4η εκδοχή. Εδώ δεν είναι δυτική Ευρώπη. Εξάλλου στη Γαλλία πάει να επιστρέψει προς τη άποψη του ΣΥΡΙΖΑ.

  9. @ ΜτΒ

    Η 4η περίπτωση ίσως είναι η πλέον ορθή, τουλάχιστον επί του παρόντος.
    Ώστε και οι τα παιδιά των Ορθόδοξων να μην αποξενωθούν εντελώς από την πίστη των πατέρων -παρότι οι πολιτικοί μας επιχειρούν διακαώς να τους καταστήσουν απλές μηχανές στην υπηρεσία της παγκοσμιοποιημένης ισοπέδωσης- αλλά και έμμεση, έστω, ιεραποστολή, τρόπον τινά, να γίνεται σε όλους τους υπόλοιπους, αφήνοντας τα υπόλοιπα στον Θεό…
    Όμως κάτι παραπάνω δεν θα πρέπει να κάνει και η Διοικούσα Εκκλησία γι’ αυτό;
    Προχείρως σκεπτόμενος, ίσως σχολεία-ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με ύλη που θα καθορίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σε συνεργασία, ωστόσο, με αντίστοιχη Επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος, αποτελούμενη από θεολόγους τριών κατηγοριών: Ιερομονάχων, έγγαμων κληρικών και λαϊκών. Η οποία θα συγκροτείται -εγκαίρως, εννοείται- κατόπιν κληρώσεως και της οποίας η θητεία θα είναι ετήσια.
    Η δε κλήρωση να γίνεται με παραδοσιακό τρόπο -χωρίς μηχανήματα και μπαλάκια με μαγνητάκια ή ελλειπτική «φυγοκέντρηση» και δεν ξέρω τι άλλο- στη διάρκεια τακτικής συνεδρίασης της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, και όχι διορισμού, ώστε ν’ αποφευχθεί, κατά το ανθρωπίνως δυνατό, το ενδεχόμενο διαπλοκής κληρικών και θεολόγων με την κοσμική εξουσία.
    Οι δε προτάσεις της συγκεκριμένης Επιτροπής να επικυρώνονται, έστω κατά πλειοψηφία, από την Ιερά Σύνοδο, ως όντως ορθοτομούσες τον Λόγον της Αληθείας.
    Οι μηχανισμοί υπάρχουν ήδη!..
    Και κάτι ακόμη: Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι γίνεται αλλού, όμως στον τόπο που ζω η κατήχηση είναι ανοργάνωτη, ανούσια και αποσπασματική ως προς τους φορείς που την πραγματοποιούν, δεδομένου ότι γίνεται μόνο εντός κύκλων συγκεκριμένων παρεκκλησιαστικών οργανώσεων, οι οποίες λειτουργούν εν πολλοίς ως φατρίες χριστιανών της γραβάτας με χορτάτες αξιοπρέπειες κι επαρχιώτικο, φαρισαϊκό καθωσπρεπισμό.
    Δεν θα πρέπει η Διοικούσα Εκκλησία να κάνει κάποια στιγμή κάτι;
    Δεν θα πρέπει να το προτείνουμε;
    Ούτε το σταυρό τους ξέρουν να κάνουν τα περισσότερα παιδάκια σήμερα!
    Θα δώσουμε λόγο επειδή δεν φροντίσαμε να μείνει προζύμι!
    Όχι επειδή χρειάζεται εμάς ο Χριστός για να συνεχίσει να υφίσταται η Εκκλησία Του, αλλά επειδή χρειαζόμαστε εμείς την Ομολογία Πίστεως, ώστε να μην βρεθούμε κάποια στιγμή τελείως αναπολόγητοι…
    Θα χαρώ πολύ να διαβάσω διαφωνίες και, ει δυνατόν, αντιπροτάσεις…

  10. Οι πολιτικοί (όλων των κομμάτων) παίζουν τα παιχνίδια αθείας και αποχριστιανοποίησης που ξέρουν. Εκτός όμως από αυτούς και οι θεολόγοι του Π.Ι. ή του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ οδηγούν το μάθημα των Θρησκευτικών σε ομολογιακό αποχρωματισμό. Στην Ορθόδοξη Ελλάδα πρέπει να διδάσκονται ορθόδοξη πίστη, λατρεία και ζωή. Το μάθημα των Θρησκευτικών πάντα είχε και θα έχει πάντα χαρακτήρα βιωματικό, ορθόδοξο και αληθινό. Δεν μπορούμε να μιλάμε για μάθημα θρησκειολογίας ή «ανοιχτό» σε όλες τις θρησκείες. Η Αλήθεια του Χριστού είναι μία. Αν δεν τη φανερώσουμε στα παιδιά τότε θα τα οδηγούμε από σύγχυση σε σύγχυση. Λοιπόν, Ορθόδοξα Χριστιανικά Θρησκευτικά, υποχρεωτικά ασφαλώς για όλους (απαλλαγή σε αλλόθρησκους και ετερόδοξους, αν το ζητούν ίσχυε πάντα. Ας ισχύει και τώρα). ΌΧΙ στα νερόβραστα θρησκευτικά της σύγχυσης, της πολυπολιτισμικής ανοησίας και της δια-χριστιανικής, δια-θρησκειακής ψευτοθεολογίας.
    Δείτε για το μάθημα των Θρησκευτικών και το blog:
    http://thriskeftika.blogspot.com

  11. @ Ιωάννης,

    κατ αρχήν καλώς ήλθες από τα λημέρια μας και καλή πρόοδο στο ιστολόγιό σου.

    Μια διαφορετική θεώρηση του ζητήματος απ αυτή που θέτεις εδώ -και αναλυτικά στο ιστολόγιό σου – μπορείς να δεις στο δεσμό που σου δίνω.

    Τα πράγματα δεν είναι πάντα οφθαλμοφανή και μονοδιάστατα… Σ’ αυτόν γράφουν δυο ενεργοί θεολόγοι, τους οποίους θα έχεις ήδη συναντήσει κάπου.

    https://manitaritoubounou.wordpress.com/2008/09/25/thriskeytika-ski-laspi-ekklhsia/

    Επίσης στη σελίδα Ενιαίο μάθημα Θρησκευτικών μπορείς να δεις πάλι το κείμενο των 14άρων θεολόγων της Πάτρας ανάμεσα και σε άλλα…

    https://manitaritoubounou.wordpress.com/apopseis-eniaio-mathr/

  12. @ ΜτΒ

    Έλαβες αυτά που έστειλα;..

  13. Προς manitritoubounou
    Έχω μελετήσει τα άρθρα που μου λες. Διαφωνώ με τους συναδέλφους και όσα γράφουν. Προσωπικά πιστεύω ότι εδώ που φτάσαμε χρειάζονται:
    1. Εγκύκλιος (4η) του ΥΠΕΠΘ που να απαγορεύει την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά(όπως ισχύει και στα άλλα μαθήματα) όλων των Ορθόδοξων μαθητών.
    2. Απαλλαγή των θεολόγων όλων των θέσεων (Συμβούλων, εκπαιδευτικών κ.α.) από το σύμπλεγμα της πολυπολιτισμικής δια-χριστιανικής δια-θρησκειακής θεολογίας. Δεν υπάρχει τέτοια θεολογία. Θεολογία είναι ο λόγος ο αληθής και ξεκάθαρος περί του Θεού. Δεν μπορούμε να μιλάμε το ίδιο για το Χριστό τον Αλλάχ, το Βούδα, τον Πάπα ή δεν ξέρω ποιον άλλο. Οδηγός θεολογίας είναι οι άγιοι Πατέρες. Αυτοί ξεκαθάρισαν την Πίστη. Με Συνόδους καθαίρεσαν και αφόρισαν τους αιρετικούς. Δεν πρόσφεραν σε μας σύγχυση. Αλλά κρυστάλλινη ορθόδοξη Πίστη. Εγώ ως θεολόγος σε σχολεία (ας φανερώσω και ένα… προσωπικό δεδομένο) δεν πρόκειται να διδάξω άλλο τίποτε παρά Πατερική Ορθόδοξη Θεολογία.

  14. Κατ’ εμέ οι θεολόγοι του ΠΙ δίνουν αγώνα οπισθοφυλακής. Δηλαδή: Αφού πάμε για κατάργηση του μαθήματος μακροπρόθεσμα και αφού δεν είναι και «πολιτικώς ορθό» να γίνεται «κατήχηση», τουλάχιστον ας δώσουμε στο μάθημα χαρακτήρα πολιτισμικό (μήπως και ελαφρώς αδογματικό;) μπας και το διασώσουμε.

    Προσωπικά έχω έναν άλλο προβληματισμό:
    Υπάρχουν θεολόγοι που τελείωσαν τη Θεολογική επειδή έτυχε και πέρασαν εκεί. Πάρα πολλοί δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τη λατρευτική ζωή της εκκλησίας, δεν γνωρίζουν ούτε καν τη βασική δομή της θείας λειτουργίας. Όσο για θέματα δογματικά, άστα να πάνε…Ο μαθητής που έχει μία χαλαρή, τυπική θρησκευτική πίστη, τί μπορεί να μάθει από έναν τέτοιο θεολόγο, με δεδομένη τη σημερινή φύση του μαθήματος; Μου έλεγαν περίπτωση θεολόγου που ρωτούσε για τη λειτουργία θρησκευόμενο καθηγητή άλλης ειδικότητας, προκειμένου να μπορέσει να πει κάτι στα παιδιά εν όψει εκκλησιασμού!

    Η άποψή μου σχετικά με το θέμα; Είμαι προβληματισμένος. Ίσως θα έπρεπε να υπήρχε κάποιου είδους σύμβαση μεταξύ ΥΠΕΠΘ και θρησκευτικών κοινοτήτων, ώστε κάθε κοινότητα να αναλάβει ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ την κατήχηση των μαθητών που είναι μέλη της. Οι καθηγητές θα έχουν υποδειχθεί από την κάθε θρησκευτική κοινότητα, αλλά θα πληρώνονται από το ΥΠΕΠΘ, αφού η διδασκαλία θα γίνεται εντός του σχολικού προγράμματος. Επίσης, με το σύστημα αυτό, την ευθύνη για τη σύνταξη των αντίστοιχων θρησκευτικών εγχειριδίων θα την έχουν από κοινού οι θρησκευτικές κοινότητες με το ΥΠΕΠΘ.
    Για όσους δεν επιθυμούν τέτοιο μάθημα (με γραπτή αιτιολόγηση όμως, όχι έτσι), να υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα πολιτισμικής θρησκειολογίας από καθηγητές του ΥΠΕΠΘ. Ούτε μάθημα γλώσσας, ούτε ενισχυτική διδασκαλία, ούτε μπάλα, ούτε τίποτα άλλο. Η θρησκεία, όπως και να το δει κανείς, είναι διαχρονικά πολύ σημαντικός παράγοντας στην ανθρώπινη ιστορία και δεν μπορεί να απουσιάζει από την εκπαιδευτική διαδικασία.

    Το παραπάνω σύστημα που προτείνω θα αναγκάσει επιτέλους την ιεραρχία της Εκκλησίας μας να ξυπνήσει από τον βαθύ κρατικοδίαιτο ύπνο στον οποίο βρίσκεται και να κοιτάξει να ετοιμάσει στελέχη καταρτισμένα από παιδαγωγική και θεολογική άποψη, προκειμένου να αναλάβουν τον ρόλο καθηγητή Ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας στα δημόσια σχολεία σε όσους μαθητές το επιθυμούν.
    Ειρήσθω εν παρόδω, το γαλλικό σύστημα, της αυστηρής «αθρησκείας» (laicité) καθιερώθηκε σε μία εποχή έντονου αντικληρικαλισμού, αρχές 20ού αι., και σε μία χώρα με έντονη κληρονομιά μαχητικού αντιχριστιανισμού, λόγω Γαλλικής Επανάστασης. Το σύστημα αυτό και στη Γαλλία θεωρείται ξεπερασμένο και αποτελεί unicum στην Ευρώπη.

  15. Μετά τις δύο έσχατες (από πάνω μου) και ακραίες τοποθετήσεις είναι να μην ενισχύεται η ακραία θέση της κατάργησης;
    Για μένα καλύτερα να καταργηθεί το μάθημα, παρά να χρειάζεται ο εκπαιδευτικός παπικές βούλες για να διδάξει.
    Το σχολείο κα-τα-λα- βε- τε- το είναι χώρος ελευθερίας!!!!!!!!!!!!!!

  16. @ Ιωάννη, Μάρκο Τ και Τσουκνίδα:

    γνωρίζω ένα γέροντα μαθηματικό (άνω των 80 ετών τώρα) που «δίδασκε» πατερική θεολογία στο σχολείο και όχι μόνο κάνοντας μαθηματικά, κάνοντας πράγματα αδιανόητα για 500 θεολόγους καθηγητές της ψευτοκατήχησης.

    γνωρίζω τωρα ένα φυσικό και μια φιλόλογο που «διδάσκουν’ πατερική θεολογία σε εκατονταδες μαθητές τους κανοντας φυσική και ιστορία και γλώσσα.

    Θεωρώ την άποψη ότι αυτό θα διδαχτεί ΜΟΝΟ από το θρησκευτικό μάθημα (που εισήγαγαν οι Βαυαροί προτεστάντες στη Χώρα μας) ως έσχατη κατάπτωση θεολογική και εγωϊστική αντίληψη άκρως «αντιπατερική» και «αντινηπτική».

  17. Αγαπητοί φίλοι, προσωπικά, πιστεύω ότι η πρόταση του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ μπορεί ν’ αποτελέσει τον «μπούσουλα» για την κατοχύρωση της γνωσιακής και παιδαγωγικής αξίας του θρησκευτικού μαθήματος στο σχολείο.

    http://theologylar.blogspot.com/2008/09/blog-post_04.html

    Εννοείται ότι θα πρέπει να ξεκαθαρισθεί πως ουδείς αμφισβητεί τη σπουδαιότητα της Κατήχησης, θα πρέπει, όμως, να ξεκαθαρισθούν οι ρόλοι του σχολείου (που οφείλει να παρέχει γνώσεις, βλ. σχετικό http://theologylar.blogspot.com/2008/09/21.html) και της Εκκλησίας μας (που είναι η αρμόδια να ενεργεί την – ασφαλώς, αναγκαία, για τα παιδιά μας- Κατήχηση).

  18. Κανείς δεν είπε πως μόνο οι καθηγητές θρησκευτικών (θεολόγοι) μπορούν να μιλήσουν στα παιδιά για το Χριστό. Όχι. Ασφαλώς κάθε εκπαιδευτικός, κάθε ειδικότητας μπορεί να χρησιμοποιήσει το αντικείμενό του με τρόπο έξυπνο και να μιλήσει ορθόδοξα, πατερικά χριστιανικά. Ασφαλώς και δεν είμαστε μόνο οι θεολόγοι αρμόδιοι για κάτι τέτοιο. Το θέμα μου όμως ήταν το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών (το οποίο διδάσκουν οι θεολόγοι). Και το πρόβλημα είναι ότι τόσο η θέση του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, όσο και αυτή του Π.Ινστιτούτου πόρρω απέχουν από μία πατερική ορθόδοξη θεολογική παιδεία των ελληνοπαίδων. Οι θέσεις τους πάσχουν από σύντρομα «μοντέρνας» ευρωπαϊστικης θεολογίας.

  19. @ τσουκνίδα

    Χώρος ποιας ελευθερίας; Της κοσμικής;
    Υπάρχει για τον χριστιανό και δη τον Ορθόδοξο μεγαλύτερη από την κατά Χριστόν Ελευθερία;..

  20. @manitaritoubounou
    Μα εγώ δεν είπα ότι καθηγητής άλλης ειδικότητας δεν μπορεί με το παράδειγμά του να διδάξει πατερική θεολογία. Αυτό που ήθελα να τονίσω ότι δεν είναι δυνατό η κατήχηση να επαφίεται στο κράτος, με τις γνωστές συνέπειες. Άρα, είτε το Κράτος αποφασίζει να αναθέσει την κατήχηση σε παιδαγωγούς με θεολογική κατάρτιση, σε συνεργασία με την αντίστοιχη θρησκευτική κοινότητα (Ορθόδοξη, Ρ/καθολική, Διαμαρτυρόμενη, Μουσουλμανική), ανάλογα με το δόγμα των μαθητών, με παράλληλη ύπαρξη μαθήματος θρησκειολογικού, είτε αποφασίζει να καταργήσει γενικά την Κατήχηση.
    Και τα δύο προϋποθέτουν ουσιαστικά συνταγματική μεταβολή και κατάργηση της επικρατούσας θρησκείας. Κατά τη γνώμη μου εκεί βαδίζουμε, είτε το θέλουμε είτε όχι. Θα πρέπει επομένως να προετοιμαστεί η ιεραρχία της Εκκλησίας και να αναλάβει ουσιαστικές πρωτοβουλίες για τη διδαχή του ποιμνίου της. Μέχρι στιγμής είχε βολευτεί η Εκκλησία ότι η Ορθόδοξη κατήχηση (=θρησκευτικά) διδάσκονται στα σχολεία.

  21. Και κατήχηση από την Ορθόδοξη Εκκλησία και Ορθόδοξα Χριστιανικά Πατερικά Θρησκευτικά στα σχολεία. Και γιατί βαδίζουμε προς το χωρισμό κράτους -Εκκλησίας, είτε το θέλουμε είτε όχι; Ποια δικτατορία θα μας τον επιβάλλει; Στο χέρι μας είναι να μην τον επιτρέψουμε. Και τώρα ισχύει χωρισμός σε διοικητικό επίπεδο. Περαιτέρω χωρισμός (τύπου ΣΥΡΙΖΑ) θα σημάνει πλήρη αποχριστιανοποίση της Ελλάδος. Ας μην λέμε μοιραλατρικά …θα γίνει τι να κάνουμε; ΌΧΙ να μη γίνει. Να μην το επιτρέψουμε.

  22. @ Χάρης Ανδρεόπουλος,

    συμφωνώ μαζί σου. Η απόφαση του θεολ. τμήματος μπορεί να γίνει το όχημα για ένα ενιαίο μάθημα Θρ. χωρίς να χρειάζονται απαλλαγές. Όσο γρηγορότερα το κατανοήσουμε, τόσο καλύτερα.

    @ Ιωάννης,

    η άποψή σου είναι σαφώς κατανοητή και δεν ανήκει αυτή τη περίοδο στις μειοψηφικές. Από εκεί και πέρα:

    1) Δεν λαμβάνει υπόψη της ότι το παράδειγμα προηγείται των λόγων (έστω και πατερικών). Δηλαδή προτεσταντίζει.

    2) Ότι οδηγεί σταδιακά στη θρηασκευτική ομοσπονδοποίηση των θρησκευτικών στα σχολεία, έχοντας ως πρότυπο τη λογική των ομολογιών (που δεν είναι ορθόδοξη), πράγμα που επικρατεί στη Δυτική Ευρώπη, που όμως δεν έχει ορθόδοξες χριστιανικές αφετηρίες.

    3) Είναι πρόταση που δεν διαβάζει το μέλλον (που έρχεται).

    4) Κρύβει μέσα της ένα ιδιότυπο θρησκευτικό εγωϊσμό («εγώ» δεν διδάσκω παρά μόνο «ορθόδοξη θεολογία») πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με τη καθολικότητα της Ορθόδοξης πίστης.

    @ Evagelos,

    η ομορφότερη είναι όντως η πνευματική ελευθερία, αλλά και η κοσμική αποτελεί μια έκφρασή της.

    @ Μάρκο Τ,

    έθεσες με λίγες σκέψεις ωμά τα πραγματικά ζητήματα. Έχω μόνο μια αμφιβολία για το αν χρειάζεται συνταγματική αναθεώρηση. Μάλλον θα ετοιμάσω σχετικό ποστ σύντομα.

  23. @ ΜτΒ

    Σαφώς!
    Όμως άλλο ελευθερία κι άλλο ελευθέρια ήθη!
    Στρέβλωση, δηλαδή, της ελευθερίας, που οδηγεί στην ασυδοσία!
    Άλλο ελευθερία του μαθητή να εκφραστεί κι άλλο φασισμός του μαθητή μέχρι του σημείου να κάνει π.χ. καταλήψεις, χωρίς εν πολλοίς να ξέρει και το λόγο, πλην του ότι δεν θα κάνει μάθημα και θα λάβει και μια γεύση… «παράνομα επαναστατικής εμπειρίας», στερώντας απ’ τους υπόλοιπους το δικαίωμα στη μάθηση, έστω κι αυτή την «κατσιποδιασμένη»!..
    Απ’ ό,τι έχω καταλάβει, πρόκειται για ιστοσελίδα την οποία επισκέπτονται πολλοί εκπαιδευτικοί.
    Με βάση την εμπειρία σας, μην μου πείτε ότι διαθέτει το παιδί την κρίση -η οποία, ανάμεσα σε άλλα, προϋποθέτει κατήχηση- ν’ αποδεχθεί ή ν’ αρνηθεί συνειδητά τα θρησκευτικά!
    Επομένως, την ευθύνη φέρουν οι γονείς!
    Από το πώς μεγάλωσαν το παιδί τους έως τι είδους στάση θα κρατήσουν υπό τις παρούσες συνθήκες -λάθη κάνουν όλοι, αλλά αναθεωρούν όταν ο κόμπος φτάσει στο χτένι, αν δεν έχουν αλλοτριωθεί εντελώς…
    Και αναφέρομαι, βεβαίως, στους βαφτισμένους Ορθόδοξους, μαθητές και γονείς.
    Γιατί τα γενικόλογα συνθήματα με κατάλοιπα αριστερίστικων «ιδεολογιών», τα οποία πάντες επαναλαμβάνουμε -ειδικά όσοι είμαστε γύρω στα 45- λόγω κεκτημένης ταχύτητας, πλέον, του τύπου «το σχολείο είναι χώρος ελευθερίας», μάλλον διαιωνίζουν κακώς κείμενα!
    Όχι ότι δεν πρέπει να είναι χώρος ελευθερίας!
    «Μη γένοιτο!»
    Ειδικά ο Χριστός δεν κρατάει με το ζόρι κανέναν ούτε προσηλυτίζει με το μαχαίρι!
    Ο πονηρός και τα καημένα όργανά του -τα περισσότερα δεν το ξέρουν καν- προσηλυτίζουν με το μαχαίρι, απαγορεύοντας τους δρόμους που οδηγούν στον Χριστό και οδηγώντας στον άθεο ορθολογισμό!
    Αλλά η ελευθερία δεν είναι θέμα χώρων!
    Αν η ελευθερία, στην υγιή της έκφραση, δεν υπάρχει ως ανάγκη μέσα μας και ως πράξη σε όλο το φάσμα της ζωής, θα υπάρξει σε κάποιους χώρους μόνο;
    Και ορθολογιστικά καθαρά αν το δει κάποιος, κάτι τέτοιο αποτελεί παράλογη χίμαιρα!
    Εν κατακλείδι, θα ξαναπώ ότι η Εκκλησία ως Θεανθρώπινος Οργανισμός δεν έχει ανάγκη ούτε το κράτος ούτε εμάς!
    Αν έχει τέτοιου είδους ανάγκες ως θεσμός, αυτό σημαίνει ότι κάποια μέλη της αμέλησαν σε πολλά!
    Ε, αυτά τα μέλη ας προβληματιστούν!
    Έχουν την ελευθερία και τις εφ’ όρου παρούσης ζωής ευκαιρίες να το πράξουν!
    Διοικούσα Εκκλησία, αλλά και γονείς εν προκειμένω, ας προβληματιστούν, κι ας αναλάβουν τις ευθύνες τους!
    Των οποίων οι συνέπειες, θετικές ή αρνητικές, υφίστανται «νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων», με θύματα και τα ίδια τα παιδιά τους!
    Και όλοι μας ας αποφασίσουμε, με βιασμό ψυχής τε και σώματος, να κάνουμε νέα αρχή!
    Με σταθερότητα αλλά και ταπείνωση, αναγνωρίζοντας ότι οι αρετές μας χωρίς Χριστό είναι «ράκος αποκαθημένης», ας αποτινάξουμε το ζυγό του παλαιού ανθρώπου!
    Τότε θα είμαστε πραγματικά ελεύθεροι!
    Στο παρόν και στο μέλλον!
    Συγχωρήστε με, εν Χριστώ αδελφοί μου, εάν είμαι αδιάκριτος και δείχνω σαν να μιλάω από καθέδρας!
    Μην δίνετε σημασία στην αμαρτωλότητά μου, αλλά στο αν όσα μου λέει ο λογισμός μου είναι κατά Χριστόν ή όχι.
    Αν δεν είναι κατά Χριστόν, ελέγξτε με, σας παρακαλώ, για να μην απολέσω την ψυχή μου…

  24. @manitaritoubounou

    Η καθολικότητα της Ορθόδοξης Πίστης είναι ότι αυτή αναφέρεται και προσφέρεται σε όλους αδιακρίτως τους ανθρώπους. Τους καλεί όμως κοντά της. Δεν θυσιάζεται η ορθή Πίστη ούτε συμβιβάζεται με άλλες ομολογίες ή πίστεις για να γίνει αγαπητή. Το «τοις πάσι γέγονα τα πάντα» του Αποστόλου Παύλου δεν αναφέρεται ΄στο περιεχόμενο της Πίστης αλλά στην προσφορά όλων των δυνάμεών του για να κερδίσει όλους (Εβραίους, ειδωλολάτρες, τους πάντες) στην ορθή και αληθινή Πίστη που του είχε αποκαλυφθεί.
    Δεν είναι εγωισμός η άρνησή μου να διδάξω άλλων πίστεων περιεχόμενο. Θα το πω απλά: Συγγνώμη που δεν μπορώ να γίνω Ιούδας για να αρέσω στους Εβραίους, Προτεστάντης για να αρέσω στους Προτεστάντες κ.ο.κ. Η θεωρία της «ανοιχτής» θεολογίας και ενός πολυπολιτισμικού δια-χριστιανικού μαθήματος είναι αυτή που καταστρέφει κάθε έννοια ιεραποστολής και ευαγγελίου των Ορθοδόξων. Ή έχουμε όλη την αποκάλυψη στην Ορθόδοξη Πίστη μας (αυτό πιστεύω εγώ) ή πιστεύουμε ότι όλες οι θρησκείες οδηγούν σε ένα Θεό (μεγάλη πλάνη των καιρών μας). Τελειώνω με τούτο: Προτιμώ την πλήρη κατάργηση των Θρησκευτικών από τα σχολεία αν το μάθημα γίνει ξενέρωτο δια-θρησκειακό, δια-χριστιανικό πολυπολιτισμικό κτλ. (παρότι έτσι θα μείνω χωρίς δουλειά). Είναι καλύτερα οι μαθητές μας να μείνουν διψασμένοι (χωρίς Θρησκευτικά) για την ορθή Πίστη, παρά να πάνε να ξεδιψάσουν σε θολά νερά που θα αποδειχθούν μολυσμένα με αιρετικό, ψεύτικο, ανορθόδοξο, αλλόθρησκο, πλανεμένο λόγο.

  25. Καταρχήν εγώ ποτέ δεν είπα ότι το χριστιανικό ήθος θα διδαχθεί από κανένα μάθημα.
    «Μεταβιβάζεται» με την στάση, την οποία μπορεί να διδάξει ο οποιοσδήποτε και όχι μόνο εκπαιδευτικός.
    Εγώ τα θρησκευτικά ως πολιτισμικό μάθημα υπερασπίζομαι και το θεωρώ αναγκαίο για την σύγχρονη πολυτασική κοινωνία μας.
    Η ελευθερία Ευάγγελε δεν είναι κοσμική ή εκκλησιαστική είναι εξωτερική ή εσωτερική, τυπική ή ουσιαστική.
    Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι το σχολείο υπερασπίζεται, όπως δουλεύει, την αξία του ελεύθερου ανθρώπου, αλλά ένα επίπεδο θεσμικής ελευθερίας έχει γίνει κατορθωτο και αυτό πρέπει να ισχύει για όλους τους δασκάλους και όλα τα μαθήματα.
    Αλλεπάλληλες φορές και έγκαιρα έχω ασχοληθεί με το θέμα αυτό με στόχ να καταδείξω αυτό που λέει και ο Χ. Ανδρεόπουλος και το ίδιο το Μανιτάρι
    «ένα ενιαίο μάθημα Θρ. χωρίς να χρειάζονται απαλλαγές»
    Αμέσως και Εμμέσως
    δείτε:
    http://tsouknida.blogspot.com/2008/05/blog-post.html

    http://tsouknida.blogspot.com/2007/11/blog-post_11.html

    http://tsouknida.blogspot.com/2008/04/blog-post_19.html

    http://tsouknida.blogspot.com/2007/09/blog-post_12.html

    http://tsouknida.blogspot.com/2007/09/blog-post_24.html

    http://tsouknida.blogspot.com/2007/09/blog-post_420.html

  26. @ τσουκνίδα

    Προφανώς, δεν κατάλαβες τι εννοούσα…
    Κατ’ αρχάς δεν χρησιμοποίησα τον όρο «εκκλησιαστική» ελευθερία. Για τον απλούστατο λόγο ότι θα μπορούσε να παραπέμψει στη Διοικούσα επί γης Εκκλησία ως ανθρώπινο και εν πολλοίς πολιτικό θεσμό, έτσι όπως την καταντήσαμε, αντί για τον Θεανθρώπινο Οργανισμό Στρατευομένης και Θριαμβεύουσας με κεφαλή τον Χριστό, που είναι στην πραγματικότητα!
    Ούτε είπα ότι υπάρχουν πολλών ειδών ελευθερίες -ψήγματα ίσως, αλλά όχι η τέλεια- παρά μόνο μία και μοναδική, η οποία εκπηγάζει απ’ τον Χριστό και την αιώνια Αλήθεια Του!
    Και σε τούτον τον κόσμο, και στον άλλον!
    Η «διαφωνία» μου, με την οποία, ουσιαστικά, σε «προκαλούσα» κατά κάποιον τρόπο να προβείς σε διευκρινίσεις, ήταν ως προς τη φράση σου «Το σχολείο κα-τα-λα- βε- τε- το είναι χώρος ελευθερίας!!!!!!!!!!!!!!».
    Αυτό σχολίασα ή μάλλον τον τρόπο με τον οποίο το είπες. Δεν με έχεις συνηθίσει σε κοσμική θεώρηση των πραγμάτων και μου έκανε εντύπωση…
    Τώρα, ως προς την ανάγκη ύπαρξης των Θρησκευτικών ως ενιαίου μαθήματος, χωρίς το δικαίωμα απαλλαγής απ’ αυτό, έχω ήδη εκφραστεί πιο πάνω ότι -υπό τις παρούσες, πάντα, συνθήκες- ίσως είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση, «… ώστε και τα παιδιά των Ορθόδοξων να μην αποξενωθούν εντελώς από την πίστη των πατέρων μας -παρότι οι πολιτικοί μας επιχειρούν διακαώς να τους καταστήσουν απλές μηχανές στην υπηρεσία της παγκοσμιοποιημένης ισοπέδωσης- αλλά και έμμεση, έστω, ιεραποστολή, τρόπον τινά, να γίνεται σε όλους τους άλλους, αφήνοντας τα υπόλοιπα στον Θεό…».
    Ενώ στη συνέχεια αναφέρω και την άποψή μου ως προς το τι νομίζω ότι θα πρέπει να κάνει η Διοικούσα Εκκλησία, οι επίσκοποι κυρίως, ως βοσκοί λογικών προβάτων οι οποίοι θα δώσουν λόγο για τις αμαρτίες όλων μας…
    Εάν τώρα τα πράγματα αλλάξουν προς το καλύτερο, το Ευαγγέλιο απλωθεί παντού και είμαστε ακόμη σ’ αυτήν τη ζωή, θα ξανασκεφτώ τη θέση μου…
    Προς το παρόν, όμως, δεν νομίζω ότι διαφωνούμε κάπου, εκτός από αυτό που προείπα και με το οποίο τελικά δεν ασχολήθηκες, ούτε καταλαβαίνω τι νόημα έχει η φράση «… Η ελευθερία Ευάγγελε δεν είναι κοσμική ή εκκλησιαστική είναι εξωτερική ή εσωτερική, τυπική ή ουσιαστική».
    Εξάγεται απ’ όσα έγραψα ότι έχω διαφορετική άποψη;
    Αν ναι, πες το μου ώστε να διορθώσω τη σύνταξη…
    Όπως και να ‘χει, σ’ ευχαριστώ που απάντησες.
    Οι απόψεις σου μ’ ενδιαφέρουν πολύ!

  27. Ζητώ συγνώμη που δεν απέδωσα κατά λέξη αυτό που είπες, παρασύρθηκα.
    Η εν Χριστώ Ελευθερία είναι το μέγεθος στο οποίο συγκεφαλαιώνονται όλες οι «Ελευθερίες» για όποιον πιστεύει βαθιά.
    Ακριβώς για αυτό δεν τις αγνοεί αλλά τις υπερασπίζεται μέχρις εσχάτων χωρίς βέβαια να τις ειδωλοποιεί…

  28. Μήπως – λέω, μήπως – θα πρέπει ν΄ ασχοληθούμε και με το θέμα της Κατήχησης και να δούμε άν και κατά πόσο η (διοικούσα) Εκκλησία εκπληρώνει την υποχρέωση της;

    Γιατί συζητώντας συνεχώς για το μάθημα (γνώση) των Θρησκευτικών και το ρόλο του στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων του σχολείου, έχω την αίσθηση ότι έχουμε λησμονήσει την Κατήχηση και τον ρόλο που οφείλει να διαδραματίσει η Εκκλησία μας για την ωφέλεια των παιδιών μας.
    (‘Η μήπως όλα πάνε ρολόϊ με την Κατήχηση – και εγώ δεν το έχω αντιληφθεί;..)

  29. @ τσουκνίδα

    Μα δεν το είπα, αδελφέ μου, για να ζητάς συγνώμες!
    Δεν έπαθα τίποτα!
    Αν, άλλωστε, είμαστε συνεχώς με το γάντι εδώ μέσα θα μας πάρει ο ύπνος στο τέλος!
    Απλώς πρέπει να καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλον προκειμένου ν’ ανταλλάσσουμε απόψεις.
    Ειδικά όταν λέμε τα ίδια με διαφορετικό τρόπο.
    Αντιθέτως, εγώ σου ζητάω να με συγχωρήσεις που σε έκανα ίσως να νομίζεις ότι σου επιτέθηκα!
    Όσο για το προκείμενο, ο Χριστός, αν και Τέλειος, σέβεται το αυτεξούσιο! Όπως έχει πει κι ο Γέρων Παΐσιος «… δεν είναι γύφτος…»!
    Εμείς που αυτοαποκαλούμαστε χριστιανοί θα φερθούμε αλλιώς;
    Απλώς νομίζω ότι θα πρέπει η Διοικούσα Εκκλησία να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη της τις εξελίξεις και να προβεί σε ουσιαστικό έργο κατήχησης όλων μας, κυρίως δε των παιδιών μας, κι όχι να περιμένει από ένα κράτος του οποίου η πλειοψηφία των κυβερνώντων αποτελείται από παραμορφωμένους, άθεους ορθολογιστές!
    Όσο για όλους τους άλλους, είτε εβαπτίσθησαν εν Χριστώ είτε όχι, καλά θα κάνουμε όλοι μας, με πρώτους τους πνευματικούς μας πατέρες, να κατηχήσουμε με το παράδειγμά μας, αν θέλουμε να τους προσελκύσουμε!
    Όσο μπορεί ο καθένας!
    Ας μην μας διαφεύγει ότι η έως σήμερα ανακολουθία λόγων και έργων ιερωμένων, θεολόγων και λαϊκών χριστιανών έκαναν τους μαθητές να «καταργήσουν» ουσιαστικά το μάθημα, δίνοντας ένα ακόμη όπλο στα χέρια όσων βγάζουν φλύκταινες όταν ακούν για Χριστό!
    Ενθυμούμενος τα μαθητικά μου χρόνια, αυτά που κάναμε δεν ήταν θρησκευτικά -πλην εξαιρέσεων- αλλά κανόνες ενός ηθικοπλαστικού συστήματος το οποίο με είχε μάθει ότι σκοπός του χριστιανού είναι να γίνει… «καλό παιδί»!
    Ακόμη και στο κατηχητικό, με κάτι διδάγματα και κάτι κεντρικές ιδέες, αυτός ήταν ο στόχος!
    Ούτε λέξη, από κανέναν, για εκ νεκρών Ανάσταση και κατά Χάριν Θέωση του ανθρώπου!
    Αυτό το έμαθα στα 35 μου, από κάποιον Ιερομόναχο! Ας είναι ευλογημένος!
    Συνεπώς, αφού η πολιτεία επιχειρεί ν’ αφαιρέσει εντελώς το μάθημα, την ίδια ώρα που -για πολιτικούς, έστω, λόγους- ο Πούτιν π.χ. το προωθεί, ας ζητήσουμε τη μετάλλαξή του, προκειμένου να μην μείνουν τα παιδιά -έστω των γονιών που δεν γνωρίζουν την Αλήθεια- χωρίς αρχές!
    Κι ας πιέσουμε τη Διοικούσα Εκκλησία, που όντως είχε επαναπαυθεί ως τώρα, όπως γράφτηκε κι εδώ μέσα από πολλούς, να πράξει το αυτονόητο, δηλαδή ένα από τα κύρια έργα της, αυτό της Κατήχησης!
    Ξεκινώντας απ’ τα ίδια τα κηρύγματα κάποιων, οι οποίοι τα γράφουν προκειμένου να τους θαυμάσουμε κι όχι προκειμένου να σώσουν τις ψυχές τους και τις ψυχές μας!
    Αλλά παρασύρθηκα και δεν έχω σταματημό…
    Συγχωρησέ με! 🙂

  30. @ Ιωάννης,

    αδελφέ σε κατανοώ πλήρως. Όμως:

    Η πρόταση για αυστηρά ομολογιακά μαθήματα – πέραν όλων αυτών που σημείωσα σε προηγούμενο σχόλιο – έχει και τα εξής 3 μειονεκτήματα:

    1) Παιδαγωγικό: Θρησκευτική ομοσπονδοποίηση στο ΜτΘ, όπου οι μαθητές θα διαχωρίσζονται ανάλογα με την θρησκεία ή «ομολογία’ ή τον θρησκευτικό αποχρωματισμό σε εναλλακτικό μάθημα ουμανιστικού ανθρωπισμού το οποίο θα πάρει τα ηνία σιγά σιγά έτσι.

    2) Ιεραποστολικό: Έλλειψη επαφής μεγάλης μερίδας μαθητών με τον ορθόδοξο πολιτισμό, παράδοση και πίστη, δηλ. αυτών που θα μπαίνουν στις άλλες διπλανές τάξεις. Έτσι δεν θα έχουμε καθολικότητα της καλώς νοουμένης «Ορθόδοξης ιεραποστολής» στα όποια παιδαγωγικά δεδομένα του σχολείου.

    3) Θεσμικό: Ανάπτυξη της ψευδαίσθησης ότι γίνεται «κατήχηση» από την θεσμική Εκκλησία στα σχολεία και συνέχιση του απαράδεκτου υπνωτισμού της για σημαντικές πρωτοβουλίες.

    Επομένως είμαι εχθρός αυτής της ελλειπτικής ομολογιακής τακτικής.

  31. Ίσως φαίνεται εκτός θέματος, αλλά δεν είναι και τόσο:
    Πόσο η Εκκλησία κατηχεί το ποίμνιό της;
    Ένα παράδειγμα από την ενορία μου, μία μεγάλη ενορία στο δυτικό λεκανοπέδιο της ευρύτερης περιφέρειας Αθήνας-Πειραιά (ανήκει στην Μητρόπολη Νικαίας):
    Υπάρχει αίθουσα κάτω από τον ναό, όπου θα μπορούσε μετά την κυριακάτικη λειτουργία να γίνεται συνάντηση των πιστών με τους ιερείς, ώστε και οι πιστοί, και οι νέοι και οι μεγαλύτεροι και τα ζευγάρια με παιδιά, να γνωριστούν μεταξύ τους και με τους ιερείς. Ο ένας ειδικά παπάς είναι νέος και συνειδητός παπάς.
    Αυτό όμως δεν γίνεται. Γιατί, ξέρετε;
    Γιατί η αίθουσα διατίθεται για τα μνημόσυνα που γίνονται κάθε Κυριακή. Δηλαδή, όχι για τους ενορίτες, αλλά για τους άσχετους (που προκαλούν και αταξία μέσα στην κυριακάτικη λειτουργία). Υπάρχουν καφετέριες στην πλατεία δίπλα, αλλά έτσι θα χάσει έσοδα η ενορία.
    Αυτό είναι το ενδιαφέρον του μεγαλύτερου μέρους των ποιμένων για το ποίμνιό τους, ας μην κοροϊδευόμαστε. Και αν ένας παπάς βρεθεί να τα καταργήσει αυτά, θα τον κράξουν και οι υπόλοιποι, θα τον κράξουν και από τη μητρόπολη. Ειδικά από μητροπόλεις γεμάτες από κούφια προβολή ενός επισκόπου άοσμου-άγευστου-άχρωμου.

    Κανενός είδους θρησκευτικά στα σχολεία, ακόμα και τα πιο ακραιφνώς πατερικά ή δογματικά ή ομολογιακά (πείτε το όπως θέλετε) δεν θα μπορέσει να θεραπεύσει τη βαριά νόσο της διοικούσας ή ποιμένουσας (πείτε το όπως θέλετε) Εκκλησίας. Ξέρετε μόνο τι μπορεί να την θεραπεύσει; Χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας υπό όρους δυσμενείς για τη δεύτερη. Συγγνώμη, δεν είμαι εγώ που το λέω, το είπε ο παπα-Γιώργης ο Μεταλληνός.

  32. @ Μάρκο Τ,

    δυστυχώς αδελφέ έχεις πολύ δίκιο και δεν είσαι καθόλου εκτός «θέματος»….

  33. Ένα ορθόδοξο μάθημα Θρησκευτικών είναι και ιεραποστολικό. Έχω μαθήτρια Ρωμαιοκαθολική που δεν έχει ζητήσει απαλλαγή! Και είχα κατα καιρούς πολλά παιδιά από την Αλβανία που τα περισσότερα βαπτίστηκαν ή είχαν ήδη βαπτιστεί ορθόδοξα. Για να μιλάμε και με παραδείγματα. Στην Ελλάδα ήρθαν πλήθος Αλβανών και άλλων ξένων που όμως ήταν (ειδικά οι Αλβανοί) αδιάφοροι θρησκευτικά και όχι μουσουλμάνοι. Με την προσφορά της γνήσιας Ορθόδοξης Πίστης μάλλον τους οδηγούμε στο να γίνουν Ορθόδοξοι και όχι στο να απέχουν από το μάθημα. Έτσι το Ορθόδοξο μάθημα γίνεται ιεραποστολικό. Επίσης το να εχει κάποια΄μορφή κατήχησης γιατί τόσο μας φοβίζει; Ασφαλώς και η Εκκλησία οφείλει να οργανώσει την κατηχητική της προσπάθεια. Αλλά -κακά τα ψέμματα- όλους τους ελληνόπαιδες κοντά τους έχουν οι θεολόγοι στα σχολεία και όχι οι ιερείς στις ενορίες όπου δυστυχώς οι νεοέλληνες δεν πατάνε σχεδόν ποτέ. Μέσα από το μάθημα όμως μπορούμε -και με το παράδειγμά μας – να οδηγήσουμε τα παιδιά και στην κατήχηση της Εκκλησίας. Το Θρησκευτικό μάθημα μπορεί και είναι και πάντα ήταν και ελπίζω ότι θα είναι ένα έναυσμα για προσέγγιση των μαθητών στη ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας (και άρα και στην κατήχηση της Εκκλησίας).

  34. @ Ιωάννης
    το μάθημα των θρησκευτικών οφείλει στο σύγχρονο πλαίσιο να είναι θεσμικά μη ομολογιακό και πολιτιστικό.
    Άλλο, αν ο καθηγητής με τη στάση του δείξει ένα άλλο παράδειγμα ζωής και τα παιδιά αναζητήσουν μόνα τους τις αξίες του, αλλά όπως ειπώθηκε εδώ δεν είναι ανάγκη να είναι καθηγητής θρησκευτικών για να το κάνει αυτό.
    Την ώρα του μαθήματος οφείλει όμως να διδάσκει με βάση την εγκύκλια ύλη ισοδύναμα προς όλες τις θρησκευτικές και μη «αλήθειες».

  35. @ τσουκνίδα,

    συμφωνώ με την απάντησή σου, με μι διαφωνία:

    Όχι τυπικάισοδύναμα, αλλά πολιτισμικά ισοδύναμα.

    Η γνώση πρέπει ναι με σπείρες πολιτισμικές με βάση το πολιτισμό της περιοχής στο τώρα και την ιστορική του ανέλιξη, από τη μια. Και από την άλλη με βάση τις άλλες αλήθειες της ευρύτερης περιοχής και της χώρας.
    Και με μια νέα σπειροειδή μορφή να φτάσει σε όλες τις άλλες «αλήθειες» με λιγότερη «ύλη». Αυτό γίνεται σε όλα τα τα μαθήματα.

  36. Συνεχίζει ο Υπουργός στην ίδια ρότα σήμερα:

    1) Απαλλαγή για λόγους συνείδησης (όχι θρησκευτικής ή έτσι χωρίς καμιά δικαιολογία)

    2) Συνεχίζει να μη βλέπει άθεους, αγνωστικιστές, παλαιοημερολογίτες, αδιάφορους…

    3) Αποδέχεται την άποψη που εξέφρασα ότι έδωσε ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΝΤΟΛΗ σε Περιφερειακούς, αλλά και διευθυντές εκπαίδευσης!!!

    4) Και εντοπίζει κύκλους…

    ΟΡΙΣΤΕ:

    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Αθήνα, 30 Οκτωβρίου 2008

    Δηλώσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη μετά το πέρας της συνάντησης με το Μητροπολίτη Φθιώτιδας κ. κ. Νικόλαο

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το θέμα της υποχρεωτικότητας του μαθήματος των Θρησκευτικών θα μας πείτε;

    Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Το έχουμε απαντήσει αυτό. Έχουμε εκδώσει δυο διευκρινιστικές και συμπληρωματικές εγκυκλίους και έχουμε δώσει και τις αντίστοιχες οδηγίες στους περιφερειακούς Διευθυντές και στους νομαρχιακούς Διευθυντές της εκπαίδευσης. Το μάθημα είναι απαρεγκλίτως υποχρεωτικό, αναπόσπαστο κομμάτι του αναλυτικού προγράμματος.

    Προβλέπεται η εξαίρεση για λόγους συνείδησης που αφορά τους μη ορθόδοξους, δηλαδή τους αλλόθρησκους ή ετερόδοξους, οι οποίοι κατά κανόνα όπως ξέρετε είναι αλλοδαποί. Περίπου το 11% των συμμετεχόντων στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση είναι αλλοδαποί και πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και σεβασμός και προς αυτούς.

    Επίσης προβλέπεται αυτός που εξαιρείται να συμμετέχει σε κάποιο άλλο μάθημα. Όταν είναι αλλοδαπός, προτιμάται το μάθημα της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής ιστορίας και του ελληνικού πολιτισμού. Όταν είναι αλλόθρησκος, ο Σύλλογος των διδασκόντων επιλέγει σε ποιο μάθημα πρέπει να ενισχυθεί ο μαθητής. Αντίστοιχες οδηγίες για την σωστή εφαρμογή της εγκυκλίου για να μην γίνεται εκμετάλλευση από κάποιους κύκλους έχουν δοθεί και στους περιφερειακούς Διευθυντές, οι οποίοι όπως σας είπα, περιφρουρούν την σωστή εφαρμογή της.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί καταλαβαίνετε, υπήρξε μια σύγχυση στην αρχή για το ποιος θα το παρακολουθήσει..

    Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Νομίζω ότι υπήρξε και μια επικοινωνιακή εκμετάλλευση από κάποιους κύκλους, εκτιμώ όμως ότι η αλήθεια αντέχει στο χρόνο και το ψέμα έχει κοντά πόδια. Και αυτό αποδείχθηκε.

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστούμε.

    ΠΗΓΗ: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank30_10_08_1732.php

  37. Τη νέα δήλωση του Υπουργού σχολιάζω στο blog μου.
    http://thriskeftika.blogspot.com

    Συγγνώμη για τη διαφήμιση του blog αλλά δεν μπορώ να μεταφέρω εδώ όλο το σχολιασμό των δηλώσεων του Υπουργού.

    @manitaritoubounou
    Το πρόβλημα με τη δήλωση είναι κυρίως ότι είναι μια απλή δήλωση και όχι νέα Εγκύκλιος που να απαγορεύει την απαλλαγή σε όλους εκτός αλλοθρήσκων και ετεροδόξων. Δεν ξέρω τι εννοείς όταν λες ότι ο Υπ. δε βλέπει τους αθέους, τους αγνωστικιστές ή τους αδιάφορους. Αυτοί δεν μπορούν να έχουν καμία διαφορετική νομοθετική μεταχείριση για το μάθημα. Γιατί τότε υπάρχουν και αδιάφοροι που δεν θέλουν τα μαθηματικά, και ανθέλληνες που δεν θέλουν την Ιστορία της Ελλάδος κ.ο.κ. Μόνη δυνατότητα απαλλαγής από τα Θρησκευτικά πρέπει να υπάρχει για όσους μαθητές είναι αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι και το ζητήσουν (γιατί η πείρα λέει ότι και πολλοί από αυτούς δεν ζητούν απαλλαγή αλλά μένουν μέσα στο μάθημα).

  38. Μανιτάρι συμφωνώ απόλυτα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: