• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

    Αρχαιολογικά Γ. Ν. Παναγιωτίδης Ειρήνη Πρωτοετείς Φυσικού Πάτρας 1973
  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 636.927 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Δημήτρης Καλιντερης στη Ο κ. Χ. Γιανναράς ξεσάλωσε στα…
    Ο Καλός Άθεος… στη Φασισμός ή αυτοπυρπόληση στη «…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στη Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασίλης στη Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στη Μετανάστευση και μετανάστες απ…
    Tsekourikaifotia στη Μετανάστευση και μετανάστες απ…
    manitaritoubounou στη Μετανάστευση και μετανάστες απ…
    delfinaki στη Μετανάστευση και μετανάστες απ…
    ανωνυμος στη Αναμνήσεις από τις μακρινές ημ…
    Αλέξανδρος Παναγιωτί… στη Ναοί kitsch, λατρευτές trendy…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στη Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στη Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Ιβάν ο οχληρός στη Περί υποχρεωτικής προσευχής κα…
    Ο νεοελληνικός Καραγ… στη O οθωμανικός Karagöz, ο νεοελλ…
    manitaritoubounou στη Λίγα σχόλια για την «Κυριακή σ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Σεπτεμβρίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Παρακαταθηκών και Δανείων και η Παρακαταθήκη της Παράδοσης

 Η νέα ανακοίνωση[1] που εξέδωσε σήμερα η «Γεροντική Σύναξις της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους» είναι ένα βήμα πίσω από το Γκρεμό. Βεβαίως είναι δύσκολο να κατανοηθεί στην πράξη το «πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, οι δε εκζητούντες…», αλλά αυτό είναι τέλος πάντων ένα κάποιο ατελές πρώτο βήμα.

 Το πρόβλημα που θέσαμε και εμείς παραμένει!!!

Είναι θεολογικό για το πώς αποκτάται ο πλούτος και όχι μόνο πως διανέμεται. Στο ζήτημα αυτό η «Σύναξις» φυσικά δεν μπορούσε να μπεί, είχε όμως τα πρώτα αντανακλαστικά να σταματήσει η φυγή προς τα μπρος μιας «θεολογίας» απόκτησης συλλογικού πλούτου  με επιθετικό dael! Σ’ αυτό έπαιξε και  η μικρή ηλικία που έγινε ηγούμενος ο γ. Εφραίμ ή ίσως και η κυπριακή του καταγωγή;

Ποια όμως για μένα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της ανακοίνωσης;

1) Δηλώνεται ότι αντιλαμβάνεται η σύναξη την πραγματικότητα. Διαβάζοντας όμως τη συνέχεια εννοεί τη νομική και όχι τη θεολογική.

2) Αποδέχεται ότι έγινε δεκαετής «προσπάθεια αναγνώρισης της κυριότητάς της επί της Λίμνης Βιστωνίδος και ανταλλαγής της με κτήματα του ελληνικού δημοσίου». Φανερώνει εμμέσως ότι είχε την ευρεία και περίεργη και αδιαφανή στήριξη μέρους του κρατικού μηχανισμού και με κυβερνήσεις των δύο κομμάτων επομένως (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ). Εμμέσως πλην σαφώς μεταθέτει το νομικό πρόβλημα στη Πολιτεία. Και έχει δίκιο. Τίθεται επομένως άμεσα και πολιτικό και νομικό ζήτημα στα δύο κόμματα εξουσίας.

3) Κατανοεί η Σύναξη ότι τίθεται και θεολογικό πρόβλημα. Απαντά ότι «στόχος των ενεργειών αυτών, ήταν, όχι οι προσπορισμός οιουδήποτε προσωπικού οφέλους, αφού ως μοναχοί είμεθα ακτήμονες, αλλά η συνέχιση και ενίσχυση του υπερχιλιετούς ιστορικού έργου της Ιεράς Μονής, η συντήρηση και αναστήλωση των μεγάλων μνημειακών χώρων της, η διαφύλαξη και ανάδειξη των ανεκτίμητης αξίας κειμηλιακών θησαυρών της και το πλούσιο φιλανθρωπικό έργο της».

Αυτό είναι αλήθεια μέχρι ένα σημείο. Ο πλούτος μιας μονής περνάει και στα πρόσωπα, ανεξάρτητα από την υπόλοιπη προσωπική άσκηση. Δηλαδή όσοι είμαστε οικογενειάρχες με λίγα ή πολλά παιδιά μπορούμε να πλουτίζουμε με οποιοδήποτε τρόπο ως «οικογένεια» και να ζούμε ασκητικά;

4) Η κατάθεση στο «Παρακαταθηκών και Δανείων» αποτελεί ένα απλό πάγωμα της διαδικασίας για αγορά πολύτιμου χρόνου για τις όποιες νομικές, πολιτικές και εκκλησιαστικές συνέπειες ή  θα δημιουργήσει και νέα δεδομένα στην άσκηση της  διοίκησης μιας «αγιορείτικης»  Μονής με στοιχεία της Καινής Κτίσης που κουβαλά και το Περιβόλι της Παναγίας;

5)   Καταγράφεται μια διφορούμενη έκφραση στην κατακλείδα: «πρόσκαιρες ηχηρές κατηγορίες».  Μήπως μ’ αυτή μηδενίζονται τα ερωτηματικά για το θεολογικό πρόβλημα του τρόπου κτήσης με το dael; Ή αντίθετα, μήπως μας δίνεται μια «χρυσή ευκαιρία» να μετατρέψουμε το «πρόσκαιρο» σκάνδαλο σε καθημερινό και συνεχές ζήτημα αναζήτησης του κανόνα της Παράδοσης (το Π κεφαλαίο) για το «πώς» της απόκτησης προσωπικού και συλλογικού πλούτου;

6) Παραμένει από το κείμενο αδιευκρίνιστη μια ερώτηση που τίθεται δημόσια: Πήγαν όλα τα χρήματα εκεί που μας λέτε ή απολάμβαναν τις «σουίτες» πολιτικοί, δήμαρχοι, δημοσιογράφοι, εκλεκτοί, κλπ για σχέδια εκκλησιαστικά και πολιτικά; Έφυγαν χρήματα για μη καθαρά φιλανθρωπικούς σκοπούς, αλλά για πολιτικούς, όπως κατηγορείστε, π.χ. για το κόμμα «Νέοι Ορίζοντες» και μάλιστα χωρίς διαφάνεια;  Μήπως εμπλέκεται και το κόμμα ΛΑΟΣ, όπως άφησαν δημοσιεύματα να εννοηθεί;


[1] Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Με απόλυτη συναίσθηση της ιεράς αποστολής μας και αντιλαμβανόμενοι πλήρως την πραγματικότητα, η οποία διαστρεβλώνεται με υπερβολές και ψεύδη και αναδεικνύεται επίμονα στη δημοσιότητα το τελευταίο διάστημα, δηλώνουμε τα ακόλουθα:

Η Ιερά Μονή μας από το 1998, ξεκίνησε την προσπάθεια αναγνώρισης της κυριότητάς της επί της Λίμνης Βιστωνίδος και ανταλλαγής της με κτήματα του ελληνικού δημοσίου. Οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν σε όλη αυτή την περίοδο ήταν απόλυτα νόμιμες και επικυρώθηκαν πολλές φορές από ομόφωνες αποφάσεις τόσο του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων, όσο και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Ο στόχος των ενεργειών αυτών, ήταν, όχι οι προσπορισμός οιουδήποτε προσωπικού οφέλους, αφού ως μοναχοί είμεθα ακτήμονες, αλλά η συνέχιση και ενίσχυση του υπερχιλιετούς ιστορικού έργου της Ιεράς Μονής, η συντήρηση και αναστήλωση των μεγάλων μνημειακών χώρων της, η διαφύλαξη και ανάδειξη των ανεκτίμητης αξίας κειμηλιακών θησαυρών της και το πλούσιο φιλανθρωπικό έργο της.
Το πνευματικό έργο ήταν, είναι και θα παραμείνει ιερό μας καθήκον και από αυτό δεν θα μας αποσπάσουν οι πρόσκαιρες εντυπώσεις που δημιουργούνται.

Γνωστοποιούμε ότι η υπόθεση αυτή έλαβε αρχή το 1922 όταν η Νομική Σχολή Αθηνών, με τους επιφανέστερους των καθηγητών της, γνωμοδότησε υπέρ των δικαίων της Ιεράς Μονής μας. Θεωρούμε ότι όλα τα θεσμοθετημένα όργανα της ελληνικής πολιτείας, που αρμοδίως επιλήφθησαν των σχετικών διαδικασιών επί δεκαετία και πλέον, ενήργησαν έννομα, αντικειμενικά και άμεμπτα, κατ’επίγνωσιν του καθήκοντός τους.

Εχοντας πλήρη πεποίθηση ότι η δικαιοσύνη θα αποδώσει το δίκαιο, η Γεροντική Σύναξις της Ιεράς Μονής μας απεφάσισε ομοφώνως όπως προβεί στην εξής ενέργεια:

Εντός της προσεχούς εβδομάδος, η Ιερά Μονή θα καταθέσει στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων τα χρήματα που αποκόμισε από την πώληση των ακινήτων που αντηλλάγησαν και τα οποία θα παραμείνουν ανέγγιχτα. Ταυτόχρονα, θα διατηρήσει αμετάβλητα και ανέγγιχτα όλα τα λοιπά περιουσιακά στοιχεία της που προέκυψαν ή σχετίζονται με τις πραγματοποιηθείσες ανταλλαγές της Λίμνης Βιστωνίδας. Οι τίτλοι αυτών θα κατατεθούν σε συμβολαιογραφικό γραφείο της Θεσσαλονίκης και θα συνταχθεί συμβολαιογραφική πράξη.

Με την πιο πάνω ενέργεια, παραδίνουμε στο ελληνικό δημόσιο προς φύλαξιν τα ανωτέρω περιουσιακά στοιχεία της Ιεράς Μονής μας, αναμένοντας την ολοκλήρωση της εν εξελίξει εισαγγελικής έρευνας.

Ως προς τις πρόσκαιρες ηχηρές κατηγορίες, όπως αρμόζει στο μοναχικό σχήμα, τις αντιμετωπίζουμε αδιαμαρτύρητα.
Η Γεροντική Σύναξις της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Ορους

31 Αυγούστου/13 Σεπτεμβρίου 2008»

ΠΗΓΗ: http://www.ert3.gr/news/et3newsbody.asp?ID=418920

 

21 Σχόλια

  1. μα καλε μου Πανο τι ειναι αυτη η «παραδοση» παρα ενα ειδωλο;

    (και σαν τετοιο δεν ακυρωνει την αγαπη…;)

    και τι πα να πη «πώς αποκταται ο πλουτος»;
    οπως και να αποκταται, ειναι ή δεν ειναι σαν τετοιος βλασφημια κατα της ενεργειας του Πνευματος;


    τελος παντων… «καλη ψυχη»

  2. Πάντα είχα την απορία … ΔΕ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ?
    Αναφέρομαι σε όλους τους καλά σκεπασμένους στην θαλπωρή του ζεστού κρεβατιού τους λειτουργούς, που έχουν χαμηλώσει την ένταση της φωνής της συνείδησης τους και έχουν ύπνο ελαφρύ παρ’ ότι ξέρουν και ονομαστικά κάποιες φορές τα ονόματα ανθρώπων που έμειναν νηστικοί γιατί απλά είναι φτωχοί !!!

  3. φίλε Μανιτάρι του Βουνού,

    συμφωνώ γενικώς και ιδιαιτέρως με την επισήμανση
    για την καταγωγή και το νεαρό της ηλικίας, κατά την ανάληψη της ηγουμενίας, του αρχιμ. Εφραίμ.

    τα κυρίαρχα ερωτήματα, πνευματικής και κοσμικής φύσεως, που προκύπτουν απ τις συνεχόμενες κτηματομεσιτικές δραστηριότητες της σημερινής διοίκησης της Μ. Βατοπεδίου δεν απαντήθηκαν από την ανακοίνωση που διάβασε και από την ΕΤ3 – δίκην διαγγέλματος – ο ηγούμενος της Μ. Βατοπεδίου.

    Ποιος έθεσε σαν σκοπό του νεοβατοπεδινού μοναχισμού τη φιλανθρωπία, ώστε αυτή να προβάλλεται σαν προκάλυμμα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των νεοβατοπεδινών; Μήπως αυτό δεν ανήκει ,ως προνόμιο και καθήκον, στις τοπικές εκκλησίες και μητροπόλεις;

    Η ζημιά που έκαναν οι συμπεριφορές τύπου νεοβατοπεδινών, ως κορύφωση του μοντερνιστικού κύματος που σαρώνει το Αγιονόρος τις δύο τελευταίες δεκαετίες, είναι πολύ ευρύτερη από την πρόσκαιρη αρνητική δημοσιότητα.

    Κι αυτό γιατί η ησυχαστική παράδοση έγινε καταναλωτικό αγαθό, μέσον υπνωτισμού συνειδήσεων, απόκτησης πλούτου και εξουσίας.

    Η θεολογία έγινε θεοκουτσομπολιό και η καταραμένη εκκοσμίκευση μπήκε με τον επισημότερο τρόπο στην καρδιά του Ορθόδοξου ασκητισμού.

    Η πραγματική τραγωδία είναι ότι οι νεοβατοπεδινοί δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται πως το θέμα δεν είναι μόνο νομικό αλλά κυριώτατα πνευματικό και θεολογικό.

    Εάν όντως πιστεύουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τις πράξεις τους τότε η κατάσταση δεν είναι τόσο χάλια όσο φαίνεται αλλά πολύ χειρότερη.

    Πατέρες αφιππεύσατε του καλάμου, ότι «Ίππον καί αναβάτην εις θάλασσαν Ερυθράν (στην περίπτωση σας μάλλον εις λιμνοθάλασσαν Βιστωνίδα), ο συντρίβων πολέμους, εν υψηλώ βραχίονι, Χριστός εξετίναξεν»

  4. @ vassilip,

    η Παράδοση (με Π κεφαλαίο) μπορεί να είναι δυναμική και εξελισσόμενη από το Πνεύμα, αλλά δεν μπορεί να είναι και χυλός, όπου ισχύει το «εμπάτε σκύλοι αλέστε’.

    Βεβαίως και έχουμε πολλές παραδόσεις – είδωλα και γι αυτό υπάρχει και το καμίνι της ιστορίας και οι «κραυγές των λίθων»…

    @ MYRIAM

    η ντροπή τη σημερινή εποχή είναι μια σπάνια συν-αίσθηση… Ευκαιρία να την νοιώσουμε ως αφετηρία όχι απλά ένοχων ενοχών, αλλά εσωτερικής ανακατανομής προτεραιοτήτων της βιωτής μας…

    @ Misha

    πολλές φορές προσπάθησα να πάω στο Βατοπέδι εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά πάντα κάτι εμπόδιζε το δρόμο μου…. Είναι νομίζω καλή ευλογία και αυτή η κρίση για το αγιονόρος…

    Ελπίζω να αλλάξουν πράγματα…. από τους «φτωχούς τω πνεύματι…»

  5. Δυστυχώς, συμφωνώ με τα περισσότερα… Αν και οι μοναχοί στηριχθούν στα… business plans και σε εν γένει κοσμικές μεθόδους, προκειμένου να συντηρήσουν τα μοναστήρια ή να ελεήσουν, κι όχι στη φιλότιμη προσευχή που βγαίνει από ψυχές ταπεινές και γεμάτες αγάπη, οι οποίες έχουν δέσει τα πάθη τους, με αποτέλεσμα να προσελκύσουν τη Θεία Πρόνοια, τότε -συγχωρήστε με- ίσως είναι καλύτερα να μη μείνει μοναστήρι για μοναστήρι, αφού δεν θα διαφέρει και πολύ ως προς την ουσία από τα αντίστοιχα των Ιησουιτών και των Καπουτσίνων.
    Μια ψυχή αν είναι να σκανδαλιστεί και να χαθεί εξαιτίας όσων ακούγονται, τότε ίσως είναι καλύτερα να εξαφανιστούν όλα τα μοναστήρια και να επιστρέψουν οι μοναχοί στις τρύπες της γης. Έτσι ώστε και να καταφανεί ποιοι είναι πραγματικοί μοναχοί, που δεν παρασύρονται από περισπασμούς και κοσμικά δηλητήρια, και να εξακολουθήσει ν’ αποτελεί δροσερή πνευματική πηγή για μας τους ολιγόπιστους λαϊκούς η ιερή αθωνική έρημος.
    Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί η συντήρηση αρχαιολογικών μνημείων και «πολιτιστικών κληρονομιών», όπως, φευ, ονομάζουμε, αλλά και αντιμετωπίζουμε, πλέον, τα κέντρα του Ορθόδοξου Μοναχισμού, να γίνουν αυτοσκοπός των Ορθόδοξων μοναχών και όχι μόνο, αντικαθιστώντας τον πραγματικό σκοπό της εκ νεκρών Ανάστασης και της κατά Χάριν Θέωσης.
    Ας μεσιτεύσει η Κυρία του Αθωνικού Περιβολιού, ώστε ο καλός Θεός να φέρει σε συναίσθηση εκείνους και μας, για να μη χάσουμε τις έρημες ψυχές μας!..

  6. Ο κεραυνός δεν έπεσε εν αιθρία, ούτε και η «παράδοση», ως «κατ’ οικονομίαν» χρηστικός και μονωμένος απ’ την παραλαβή της, ταμιευτήρας, για πρώτη φορά εξετράπη (και) σε para-δοση. Επίσης αν δεν έχουμε αφοριστικές διαθέσεις, καλό είναι να μην πληρώνουν «άλλες» δοξασίες τα «ημέτερα» ολισθήματα. Σ’ ένα χαμηλής οριζόντιας δυναμικής «συνυπαρξιακό» μόρφωμα, είναι αναμενόμενο το: Ουκ αν (παρα)λάβεις παρά του μη έχοντος.

  7. Επειδή, όσα χρόνια (και δεν είναι λίγα) ασχολούμαι με τα εκκλησιαστικα, πνευματικά και ορθόδοξα πράγματα έχω βαρεθεί να ακούω και το (μόνιμο πια;) τσιτάτο για την «συμπεριφορά» των μοναχών, θέλω με όλη την αναξιότητά μου να καταθέσω τα ακόλουθα:
    Με τι μούτρα τολμάω εγώ και ο κάθε ένας «εγώ» να κατακρίνω ανθρώπους από τους οποίους και με τους οποίους δεν έχω εξάρτηση; Ποιός είναι άραγε «καθαρός» στην καρδιά για να κρίνει τον οποιονδήποτε άλλον; Είσαι καθαρός και τίμιος αδελφέ εκπαιδευτικέ, γιατρέ, έμπορε, επιχειρηματία, τραπεζικέ, αγρότη, ψαρά στην ζωή και την βιοτή σου ώστε να έχεις λόγο κρίσης για οποιονδήποτε άλλον; Αντί να προσπαθούμε να σώσουμε το Βατοπαίδι και τον μοναχισμό ολόκληρο, δεν κοιτάμε άραγε να σώσουμε την κατάμαυρη ψυχή μας; Ή μήπως ψηφήσατε για άρχοντες τους μοναχούς και σας «πούλησαν» με κότερα και βίλες, όπως κάτι άλλα κουμάσια τα οποία μάλιστα εσείς οι ίδιοι θα ξαναψηφίσετε;
    Δεν υπερασπίζομαι κανέναν, αλλά δεν κατακρίνω και κανέναν, να εξηγούμαστε. Εαν όμως δεν μου «κάθεται» κάτι, είτε προσπαθώ να το αλλάξω μαθαίνοντάς το και παλεύοντας με αυτό, είτε κάνω τουμπεκί και στρίβω. Οι χιλιάδες άνθρωποι που μπαινοβγαίνουν καθημερινά στο Όρος, δεν πάνε (όλοι) για τουρισμό. Και οι μοναχοί που τους (και μας) φιλοξενούν και τους (και μας) ανέχονται με όση δύναμη αντέχει το ασθενές σαρκίο και όση αγάπη η ταλαιπωρημένη ψυχή τους (σκεφθείτε άραγε γιατί «έφυγαν» από τον κόσμο…), δεν είναι ντε και καλά επιχειρηματίες.
    Επιτέλους ας διαλέξουμε: ασκηταριά στις σπηλιές, απροσπέλαστα για όλους μας, μοναχισμό που να λειτουργεί ΚΑΙ σαν πνευματικό – βιωματικό καταφύγιο ή και τα δύο; Το δεύτερο και το τρίτο δεν μπορεί πάντως να γίνει μόνον με «ακρίδες και μέλι άγριο» έτσι δεν είναι;

  8. @ Evagelos,

    ..εν ερημίαις πλανόμενοι τελικά….. Εξάλλου το ζήτημα επιστρέφει για άλλη μια φορά στο καθένα και από το καθένα (μας) στη συλλογική μας αλλαγή πλεύσης…

    @ Ερημίτης

    Το είπαμε καθαρά για τη διαφορά της Π-αράδοσης, των π-αραδόσεων και της para-δοσης. Και φυσικά οι κεραυνοί δεν πέφτουν εν αιθρία…

    @ Δεν κατακρίναμε οι εδω πρόσωπα ούτε το μοανισμό. Κριναμε την την χρήση του μοναχισμού, της εκκλησίας, της Πίστης (μας) από νεωτερικές πρακτικές με φτάνουν μέχρι το καλύτερο dael.

    Οφείλουμε πέρα από τη Σιωπή και τα παραπόμενά της να κάνουμε και σύλ-λόγο για τα κριτήρια ποιου μοναχισμού μπορούμε να είμαστε ακόλουθοι.

    Εσύ ήδη συν-ομίλησες για «…ασκηταριά στις σπηλιές, απροσπέλαστα για όλους μας…»

  9. Κατάκοπος από εξαντλητική δουλειά, έπεσα να κοιμηθώ πολύ νωρίς, χθες, ξύπνησα τα χαράματα και περιδιαβάζοντας τα blog είδα τα τελευταία σχόλια εδώ.

    Αν και δεν είναι πρόθεσή μου η έντονη αντιπαράθεση (ΙΔΙΩΣ σε αυτό το blog – που μάχεται με νύχια και με δόντια για μια εντελώς διαφορετική, ανεκτική μορφή Χριστιανισμού, που πραγματικά έχει τίμιο διάλογο με εμάς τους «άλλους»…)

    Ρε συ Δρακουμέλ, όνομα και πράμα μου φαίνεσαι…

    …δεν μπορεί πάντως να γίνει μόνον με “ακρίδες και μέλι άγριο” έτσι δεν είναι;

    Δηλαδή, η επιλογή είναι μεταξύ ακρίδων ή άγριου μελιού και… άγριας κερδοσκοπίας – που π.χ. έχει ΗΔΗ στην κατοχή της περισσότερη Γη από όση ΟΛΟΙ οι συνεταιρισμοί της χώρας μαζί; Μεταξύ ακρίδων ή άγριου μελιού και… μελωμένης χλιδής, που ενίοτε δεν σέβεται ΟΥΤΕ τη φύση, ΟΥΤΕ τους έχοντες ανάγκη (το τελευταίο προκύπτει από την πιο τελευταία αγωγή που κατάθεσε το Βατοπαίδι κατά…. κάποιων άαααλλων)…

    Πιο πριν, λες τα εξής… εξωφρενικά:

    «Με τι μούτρα τολμάω εγώ και ο κάθε ένας “εγώ” να κατακρίνω ανθρώπους από τους οποίους και με τους οποίους δεν έχω εξάρτηση;

    Δηλαδή
    1) Νομίζεις ότι μπορούμε να κατακρίνουμε ΜΟΝΟ όσους (με ή από τους οποίους) έχουμε «εξάρτηση»; Με ΠΟΙΑ λογική ισχύει αυτό; Απαγορεύεται να κατακρίνουμε π.χ. προέδρους ληστρικών χωρών ή εγκληματίες που «τη γλύτωσαν φτηνά με μέσο» επειδή… «δεν έχουμε εξάρτηση από αυτούς»;

    Να τη ΒΡΑΣΩ, την «κριτική» όσων (από ή με τους οποίους) έχει κανείς «εξάρτηση». ΜΟΝΟ ο 100% _ανεξάρτητος_ μπορεί _πραγματικά_ να είναι _αμερόληπτος_ στην κρίση του, ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΟΣ που λέει (π.χ.) «όσα χρόνια (και δεν είναι λίγα) ασχολούμαι με τα εκκλησιαστικα, πνευματικά και ορθόδοξα πράγματα».
    Ε, …ΚΑΚΩΣ ασχολείται κανείς, ΤΟΟΟΣΟ πολύ, αλλά εφόσον ΗΔΗ ασχολείται, τότε δεν θα μπορεί να τα υπερασπιστεί με _αμεροληψία_, διότι (μέσω σοφιστείας) θα δικαιολογήσει τα _απολύτως αδικαιολόγητα_, με μια λογική «υπάρχουν και χειρότερα» (πούναι τελειωμένη ιστορία ΚΑΙ στην πολιτική)…

    Ποιός είναι άραγε “καθαρός” στην καρδιά για να κρίνει τον οποιονδήποτε άλλον;

    Εεε… (για παράδειγμα) εγώ είμαι. καθαρός 100%. Κι αν δεν το πιστεύεις, είναι ΚΡΙΜΑ που δυστυχώς δεν υπάρχει (νομίζω) ΚΑΝΕΝΑΣ «προσωπικός θεός» να του ρίξει καμιά δεκαριά ΚΕΡΑΥΝΟΥΣ να σ ε κάψει, εκεί που κάθεσαι και ρίχνεις λάσπη σε αγνώστους ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ.

    Δεν αποκλείω βέβαια τίποτα, αλλά… αν υπάρχει Θεός, μια μέρα «θα του την πω» κι αυτουνού! 🙂 ΑΧΡΗΣΤΟΣ είναι αν υπάρχει, αλλά εμείς οι ΑΘΩΟΙ μη-πιστοί ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΔΗ η αθωότητα που για σας είναι «άπιαστη και ανέφικτη». (Οχι όλοι βέβαια, αλλά αρκετοί…)

    Είσαι καθαρός και τίμιος αδελφέ εκπαιδευτικέ, γιατρέ, έμπορε, επιχειρηματία, τραπεζικέ, αγρότη, ψαρά στην ζωή και την βιοτή σου ώστε να έχεις λόγο κρίσης για οποιονδήποτε άλλον;

    Ε,. δεν ξέρω ΤΙ κάνουν οι εκπαιδευτικοί, οι γιατροί, οι έμποροι, οι επιχειρηματίες, οι αγρότες, οι ψαράδες και άλλα… ξεπερασμένα στο ΜΕΛΛΟΝ (που έρχεται) επαγγέλματα, αλλά εμείς οι Καλλιτέχνες και Επιστήμονες της Γνώσης, που μια μέρα θα οικοδομήσουμε τον κόσμο ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικά (αν μας δοθεί η ευκαιρία) απαιτείται να ΕΙΜΑΣΤΕ εντελώς καθαροί και τίμιοι και αθώοι για να μιλήσουμε καν, ή για να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας. Και μερικοί ΗΔΗ είμαστε.

    Είμαστε «η λαλιά που δεν ξέρει από ψέμα» (Ελύτης)
    Επειδή (κυρίες και κύριοι) «η άνοιξη που ΔΕΝ φέραμε είναι ακριβώς η Αγνότητά μας» (πάλι Ελύτης)…

    «Ελλην καθαρός είμαι» (πολιτιστικά και μορφωτικά). «Πλυμένος με απόσταγμα βερβέννας» (το ίδιο) – Ελύτης

  10. Αγαπητό Μανιτάρι,

    καταλαβαίνω ότι είναι επιβαρυντική η καταγωγή του κ Εφραίμ για τη συνολική διαγωγή του. Αφού είναι Κύπριος ο κ Εφραίμ, βάλε και το παπάς και το γλυκό έδεσε… Άλλωστε αυτό το επιχείρημα το απαντά κανείς και στην Ελευθεροτυπία, που τον καταδικάζει κι αυτόν και τον αδερφό του, ενώ θέτει την πολιτική τοποθέτηση και τη συγγένεια ως αποδεικτικά ενοχής. Που τα έχουμε δει άραγε όλα αυτά;

    Για όσους αναρωτιούνται, η μονή έχει ήδη καταφύγει στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο για τις εν λόγω εκτάσεις και φυσικά, όπως και κάθε άλλη μονή, έχει δικαιωθεί. Άλλωστε ποιος νομίζεις ότι ήταν ο λόγος που σταμάτησε το ζήτημα της εκκλησιαστικής περιουσίας επί του «τρισμέγιστου» Τριτση; Κι αν κάποιος ήταν «έξυπνος» ή ήθελε να βρει την «αλήθεια» θα έψαχνε να βρει αν οι εκτάσεις που επικαλείται η μονή χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια από ποιους και για ποιου το όφελος… Θα ήταν ενδιαφέρον δεν θα ήταν;

    Αλλά για μια δεύτερη άποψη του γιατί και του πως πρέπει να έχει ή πρέπει να αφαιρεθεί η εκκλησιαστική περιουσία σε προσκαλώ στο δικό μου blog, κι αφήνω τον Σολζενίτσυν να διηγηθεί…

    Οι ομοιότητες και οι συμπτώσεις είναι τραγικά πολλές. Και περιμένω κι απαντήσεις στα περί ολυμπιακών ακινήτων. Ή πάλι πιστεύεις ότι είναι κι αυτό άσχετο με το βα(λ)τοπαίδι.

    Ο «αιρετικός» επισκέπτης σου…

  11. Και κάτι ακόμη για την ελευθερορυπία. Από πότε η συγγένεια και η καταγωγή είναι αδίκημα, εκτός από τις «δημοκρατίες» του υπαρκτού;
    Το κείμενο της «εφημερίδας» είναι κατάπτυστο το λιγότερο…

  12. Διευκρινίσεις και ενστάσεις: Πιο πάνω κρίνω καταστάσεις κι όχι πρόσωπα. Δεν κατακρίνω τις προσωπικές αδυναμίες των μοναχών ως ανθρώπων. Αυτές έχουν να κάνουν με τους ίδιους και με τον Πνευματικό τους και, προπάντων, με τον Θεό.
    Όταν, όμως, συγκεκριμένες συμπεριφορές γίνονται αιτία να κατηγορηθεί από εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια άθεους ο Χριστός, νιώθω πως ακόμη κι εγώ ο ανάξιος των αναξίων θα πρέπει να εκφέρω άποψη. Όχι επειδή ο Χριστός έχει ανάγκη την υπεράσπισή μου, αλλά επειδή νιώθω πως δεν έχω το δικαίωμα να σιωπήσω, αφήνοντας κάποιους να πιστέψουν ότι συγκαλύπτω, βασισμένος σε φατριαστικές λογικές.
    Αν γνώριζα εγώ μόνο κάποιο σκάνδαλο, φυσικά θα συζητούσα την περίπτωση με τον Πνευματικό μου, χωρίς και πάλι να φωτογραφίσω πρόσωπα, για το κατά πόσο θα έπρεπε να μεταφέρω τις πληροφορίες που ενδεχομένως θα είχα στα αρμόδια όργανα της Διοίκησης της Εκκλησίας. Αλλά τώρα που βούηξε το πανελλήνιο δεν θα πρέπει να πω σε όσους δεν ξέρουν ούτε τα βασικά ότι αυτά δεν είναι του Χριστού και της Εκκλησίας του;
    Θα επιλέξω ν’ αμολήσω μελάνι, προκειμένου να προστατεύσω, δήθεν, τους καημένους τους μοναχούς, οι οποίοι, προκεμένου ν’ ασκήσουν το θεάρεστο έργο της φιλοξενίας, κάνουν… business;
    Αν δεν έχουν τα μέσα να με φιλοξενήσουν, θα πάρω μαζί μου από τον κόσμο το ψωμί μου πριν πάω στο Άγιο Όρος! Στο κάτω της γραφής δεν είναι η φιλοξενία το κύριο έργο τους!
    Κι έπειτα, χίλιες φορές να γεμίσω τσιμπούρια σε μια σπηλιά και να φάω μουχλιασμένο παξιμάδι ή χόρτα για τέσσερεις μέρες, κάνοντας προσευχή δίπλα σ’ έναν πραγματικό Μοναχό, παρά μετά την αγρυπνία να πηγαίνω για ύπνο σ’ ένα κελί με κρεβάτια και κομοδίνα και μπάνια με ζεστά νερά, το οποίο δημιουργήθηκε με χρήματα που αποκτήθηκαν με τρόπους που ούτε σε πρακτικές λαϊκών Ορθόδοξων δεν παραπέμπουν, πόσο μάλλον σε Ορθόδοξο Μοναχισμό. Αφού είτε πρόκειται για κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για… πολιτιστικές κληρονομιές είτε είναι καρποί εκκοσμίκευσης και… business plans είτε ακόμη και απλού περισπασμού από την προσευχή και την άσκηση! Ας θυμηθούν κάποιοι την περίπτωση που αναφέρει ο μακαριστός Γέρων Παΐσιος, του μοναχού που ήθελε να φτιάξει στο καλύβι του κήπο με ζαρζαβατικά και λουλούδια! Ακόμη και γι’ αυτό το φαινομενικά ανώδυνο, έφαγε παιδαγωγικό χαστούκι απ’ την Παναγία!
    Έπειτα, αν και γω που θέλω να λέω και να περηφανεύομαι ότι είμαι Ορθόδοξος πάω στο Όρος για θρησκευτικό τουρισμό κι όχι για να βοηθηθώ πνευματικά και ν’ αποβάλλω τις τοξίνες του κόσμου, αν δεν πάω για να συναντήσω μια ανώτερη κατάσταση από τη δική μου την άθλια, για ποιο λόγο να τρέχω; Για να δω τα χρυσόβουλα και τα Ευαγγέλια με τους πολύτιμους λίθους; Τέτοια μπορώ να δω και σε μουσεία!
    Μπορεί να κάνω λάθος, βεβαίως. Ένας απλός άνθρωπος είμαι με πάρα πολλές αμαρτίες.
    Άν όντως κάνω λάθος, σας παρακαλώ να μου το επισημάνετε, να με συγχωρήσετε και να προσευχηθείτε για την πλανεμένη ψυχή μου…

  13. Ακόμα θα θυμάμαι την γαλήνια ματιά ενός γέροντα στην Σιμωνόπετρα. Την πιο γαλήνια ματιά που είδα ποτέ σε άνθρωπο, πιο γαλήνια ακόμα και από τις εικόνες των εκκλησιών.
    Θα θυμάμαι κάποιον πρώην διπλωμάτη στην Ιβήρων, που αφού μας εξήγησε με ιστορική ακρίβεια και χωρίς συναισθηματικούς φραμαπλάδες την ιστορία του μοναστηριού και μας έδειξε με κάθε σχολαστικότητα τα κειμήλια, εμάς εικοσάρηδων παιδιών, αφού συζητήσαμε ελεύθερα για τον Ψελλό και τον Πλήθωνα, φεύγοντας μας ζήτησε να μη τον ξεχνάμε στις προσευχές μας…
    Η αλήθεια από τότε 90 είχα προσέξει ότι το καλοκαίρι που πήγαμε μια φορά, οι επισκέπτες κάθε είδους ήταν περισσότεροι από τους μοναχούς και αναρωτήθηκα πως είναι δυνατόν να είναι πρόβλημα μια γυναίκα βυζαντινολόγος που θα πάει να μελετήσει επί τόπου και δεν είναι πρόβλημα τα τσούρμα των απλώς περιέργων (σαν και του λόγου μου ίσως..)

    Από τότε δεν ξαναπήγα καυά καιρούς άκουγα για κάποιους που αναπαύονταν στο ¨Αγιο Όρος και μετά άκουγα τα έργα τους…

    Πολλοί Θεολόγοι (π.χ. Αγουρίδης) έχουν μιλήσει για την ψευτονηπτική Θεολογία που πάει να επιβληθεί ως μη κριτική Θεολογία…
    Ίσως τελικά για του πιστούς να είναι σημάδι της ύπαρξης του Θεού, αυτή η σημερινή κατάσταση..
    όπως το μαστίγιο στον Ναό του Σολωμόντα…

  14. @ omadeon,

    πάντως δεν υπάρχουν ούτε απόλυτα καθαρές λύσεις, ούτε απόλυτα καθαρές πράξεις, ούτε απόλυτα καθαρές συνειδήσεις κλπ.

    Υπάρχουν όμως συχνά κατευθύνσεις καλής θέλησης… Απ’ αυτή την άποψη να το δεχτώ σε οποιονδήποτε άνθρωπο. Για να μετασχηματιστεί σε πράξη, σε βαθιά προσωπική συνείδηση, σε συλλογική συνείδηση χρειάζεται (το υποκείμενο καλής θέλησης) το γνώθι σαυτόν και τα τοιαύτα.

    Ε αυτά προσπάθησε να μας πει ο Δρακουμέλ ως … άγριος δράκοντας, …ολίγον άτσαλα

    @ Cacofonix

    δεν υιοθετώ εκ των προτέρων όλες τις χειρότερες απαντήσεις που δίνουν πολλοί, από τα ερωτήματα που έθεσα.

    Δεν αποδέχομαι όμως τη συγκάλυψη στην επιθετική επιχειρηματική δραστηριότητα μια μονής, που θέλει να παίξει κεντρικό ρόλο εκκλησιαστικής πολιτικής και όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή μας ΚΑΙ με μη εκκλησιολογικούς όρους.

    Επέτρεψέ μου να διαθέτω ένα κάποιο αισθητήριο, μια κάποια κριτική εκτίμηση και κάποιες ενδείξεις που έχω εδώ και 6-7 χρόνια…. γι αυτά που έγραψα. Πάντως θα προτιμούσα να είμαι «εκτός θέματος» και η Μονή να αδικείται πλήρως… Μα δεν το βλέπω…

    Σου χαρίζω το άρθρο του Νίκου Ξυδάκη για να σου φύγει μη «ξυνίλα από το ποστ», παρά την τραβηγμένη εκδοχή ..Σολτζενίτσιν.

    @ Ευάγγελος

    έχει πολύ, μα πάρα πολύ δίκιο.

    Συνυπογράφω τις αγωνίες σου, τις σκέψεις, τις λέξεις σου. Όχι ότι θα «σώσουμε» εμείς την Εκκλησία (αυτή καλείται να μας σώσει), αλλά οφείλουμε στο δημόσιο σκάνδαλο μια απλή … μη σιωπή.

    @ Τσουκνίδα

    μου γλύκανες την ψυχή μετά από μια κουραστική μέρα. Καλό σου βράδυ.

  15. Τελικά, πόσο μοναχοί είναι οι μοναχοί; έχω ακούσει και άλλα σκανδαλιστικά, ηθικής φύσεως. Δεν είναι βέβαια όλοι έτσι, αλλά και αυτοί έχουν τα πάθη τους, που δεν ξέρω κατά πόσο τους έχει κουράσει ο αγώνας να τα νικήσουν, και παραιτήθηκαν. Και πώς να γυρίσουν τώρα στον κόσμο; Θα γίνουν ρεζίλι και θα έχουν και τύψεις.
    Φίλε Δρακουμέλ. σε δικαιολογώ που λές τι θα έβλαπτε αν πήγαινε μιά γυναίκα (σοβαρή εννοείται0 βυζαντινολόγος να μελετήσει το Άγιο Όρος, και δεν βλάπτει που πηγαίνουν κάθε καρυδιάς καρύδι και αλητεία στα μοναστήρια και κάνουν τουρισμό, αρκεί να είναι άντρες. Λές και δεν υπάρχει και άλλης μορφής αμάρτημα, να σκανδαλίσει ο ένας τον άλλον, εννοούμεθα.
    Έπειτα είναι και ο ελιτισμός. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να βλέπεις σε χριστιανικούς κύκλους να υπάρχουν οι ημέτεροι, οι τιμώμενοι, οι ευνοούμενοι, καθώς και οι «παρείσακτοι».Και αυτό δεν συμβαίνει σε μοναστήρια μόνο αλλά και στον κόσμο. Πάντως σε όσα (γυναικεία κυρίως) γυναικεία μοναστήρια έχω πάει, δεν είδα κάτι τέτοιο.

  16. Προς ενημέρωση. Από την εφημερίδα ΘΕΣΣΑΛΙΑ του Βόλου.

    Η αλήθεια για τη Μονή Βατοπεδίου (Κωνσταντίνος Λούλης, τέως Διοικητής του Αγίου Όρους)

    http://www.e-thessalia.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=165914:2008-09-14-17-02-15&catid=46:apopseis&Itemid=69

  17. σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Οικονομίας ανακαλούνται όλες οι υπουργικές αποφάσεις (επί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) που παραχώρησαν την κατοχή της Βιστωνίδας στο Βατοπέδι

    Νομίζω πως αυτη ηταν η πρώτη αρμόζουσα και ουσιαστική απάντηση στο ,μετά ότο κιού,διάγγελμα του βατοπεδινού ηγουμένου.

  18. 1. H κατάθεση στο ΤΠΔ, αγαπητό μανιτάρι, δεν έχει – δεν μπορεί να έχει – κανένα υπερκόσμιο σουπερ-wow θεολογικό μήνυμα. Δείχνει δε – για μένα – ένα μόνο πράγμα: ότι η Μονή Βατοπεδίου έχει πολύ καλούς δικηγόρους – έτσι έπρεπε να γίνει, νομικά, ούτωσώστε να είναι καλυμμένοι σε περίπτωση ήττας και να γλυτώσουν τους τόκους υπερημερίας. Περιτεύει να πω ότι καλούς δικηγόρους μπορούν να πληρώσουν μόνο όσοι έχουν χρήματα… τα περί ανέχειας κτλ παν περίπατο.

    2. @ Κακοφωνίξ
    ΑΝ υπονοείτε την υπόθεση των Ιερών Μονών κατά της Ελλάδος (Application no. 13092/87; 13984/88 – Δεκέμβρης 1994) λυπάμαι, η Μονή Βατοπεδίου ΔΕΝ υπήρξε διάδικος. Τα διάδικα μοναστήρια ήταν:
    – Ano Xenia,
    – Ossios Loukas,
    – Agia Lavra Kalavriton,
    – Metamorphosis Sotiros,
    – Asomaton Petraki,
    – Chryssoleontissa Eginis,
    – Phlamourion Volou
    – Mega Spileo Kalavriton
    (συγγνώμη για τα Greeklish, τα αντέγραψα από τον ιστότοπο του ΕυρΔΑ).
    Φυσικά, μπορεί και να μην έψαξα καλά. Αν έχετε την υπόθεση όπου νίκησε η Μονή Βατοπεδίου μοιραστήτε τη με τους υπόλοιπους, να την μελετήσουμε και να τοποθετηθούμε, για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις. Πάντως, αν ήταν όντως όπως τα λέτε, πρώτος ο Κύπριος Ηγούμενος Εφραιμ δε θα προσέθετε άλλη μια νομική νίκη στο θεολογούν διάγγελμά του;

    3. @ Δρακουμέλ (ποία άρα γε η σημειολογία των ονομάτων των Ελληνορθοδόξων σχολιαστών; Μνήσθητί μου…!)
    Λέτε
    «Με τι μούτρα τολμάω εγώ και ο κάθε ένας “εγώ” να κατακρίνω ανθρώπους από τους οποίους και με τους οποίους δεν έχω εξάρτηση; Ποιός είναι άραγε “καθαρός” στην καρδιά για να κρίνει τον οποιονδήποτε άλλον;»

    Αυτά τα «καθαρός στην καρδιά κτλ» είναι χριστιανικά κατάλοιπα – μονέδα που περνά μόνο στους ομοδόξους σας. Ως ΠΟΛΙΤΗΣ αυτής της χώρας δε χρειάζεται νάμαι καθαρός στην καρδιά (που ΕΙΜΑΙ) για να στηλιτεύω τον κάθε θεομπαίχτη ταυραμπά που σαβουρώνει Ευρωπαϊκά προγράμματα και ακίνητα του Ελληνικού δημοσίου. Άλλο η Ηθική, άλλο η χριστιανική ηθική (contradictio in adjectum) και άλλο ο Νόμος.

    «Αντί να προσπαθούμε να σώσουμε το Βατοπαίδι και τον μοναχισμό ολόκληρο, δεν κοιτάμε άραγε να σώσουμε την κατάμαυρη ψυχή μας;»

    Προσωπικά, δεν προσπαθώ να σώσω κανένα ΒατοΕδι και κανένα μοναχισμό. Όσο για το χρώμα της ψυχής μου, μη κρίνετε παρακαλώ εξ ιδίων ταλλότρια.

    » Ή μήπως ψηφήσατε για άρχοντες τους μοναχούς και σας “πούλησαν” με κότερα και βίλες, όπως κάτι άλλα κουμάσια τα οποία μάλιστα εσείς οι ίδιοι θα ξαναψηφίσετε;»

    Εδώ έχετε ένα δίκαιο – τους πολιτικούς ψηφίσανε, όσοι ψηφίσανε… τους πολιτικούς που πωλήθηκαν στους καλόγερους και έγιναν τα αίσχη που έγιναν. Και όντως, πρέπει να μαυριστούν οι πολιτικοί (που φέρουν πολιτική ευθύνη) – και να υποστούν ποινικές και αστικές κυρώσεις οι μοναχοί (αν τελικά αποδειχθεί ότι ήσαν εγκληματίες)… Αυτά σε έναν κόσμο ιδανικό. Τι θα συμβεί; Η υπόθεση θα τεθεί στο αρχείο για τους πολιτικούς, οι παπάδες θα τη σκαπουλάρουν και οι μόνοι που θα την πληρώσουν θα είναι τα πιόνια οι εμπειρωγνόμωνες και ΝΣ του κράτους…

    Την καλημέρα μου

  19. @ Hera,

    όντως ο ελιτισμός είναι μια μεγάλη νεωτεριστικού τύπου «αμαρτία», ειδικά για την Μονή Βατοπεδίου τα τελευταία χρόνια.

    @ Aris P.,

    ευχαριστούμε για την ανακοίνωση του πρώην διοικητή και νυν επικοινωνιολόγου της ΝΔ.

    Πάντως από το κείμενό του σημειώνω και κρατώ το παρακάτω:

    »

    Στην Αγγλία όσο πιο βαθιές είναι οι ρίζες μιας δωρεάς, τόσο περισσότερο αυτή προστατεύεται.
    Αν ο Ηγούμενος άφηνε τα περιουσιακά στοιχεία της Μονής να ρημάξουν και να καταπατηθούν, με αποτέλεσμα να περιοριστούν σημαντικά τα έσοδα της μονής και το αναστηλωτικό της έργο, τότε δεν θα υπήρχε καμία κριτική, άσχετα αν το Μοναστήρι παρήκμαζε.
    Στην περίπτωση αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας θαυμάζω την Καθολική Εκκλησία – στο μοναδικό αυτό σημείο – γιατί μεθοδικά θεμελίωσε όλη την ανάπτυξη και τη δράση της σε ένα σοβαρό οικονομικό υπόβαθρο δεκαπλασιάζοντας έτσι το ποίμνιό της έναντι της Ορθοδόξου Εκκλησίας και πραγματοποιώντας παράλληλα ένα τεράστιο αξιοθαύμαστο κοινωνικό έργο.
    Όπως οι περισσότεροι Ηγούμενοι του Αγίου Όρους που είχα την τύχη να γνωρίσω, έτσι και ο Γέροντας Εφραίμ, πτωχός γεννήθηκε, πτωχός έζησε και ζει και θα πεθάνει με μόνη περιουσία το ράσο του…»

    Σ’ αυτό καμιά κουβέντα για το επιχειρηματικό dael. Μάλιστα βάζοντας ως πρότυπο την.. «τράπεζα του αγίου πνεύματος» των ρωμαιοκαθολικών και μιλώντας για ανάπτυξη, ουσιαστικά βάζει τον καλβινισμό (η θεολογική βάση του καπιταλισμού) ως πρότυπο της ορθόδοξη κοινωνιολογίας.

    Όπως έδειξα στο κύριο ποστ, καμιά σχέση δεν έχει αυτό με την ορθόδοξη θεολογία.

    Ουσιαστικά ο κ. Λούλης επιβεβαιώνει τη θεολογική προσέγγιση τΜτΒ εκ του αντιθέτου!!!!

    @ Μisha,

    θα δούμε τι αποτέλ3εσμα θα έχουν οι ανακλήσεις… Θεολογικό, πολιτικό, νομικό….

    Τόσα κόλπα γίνονται…. στο «ελλαδιστάν»…

    @ undantag,

    αν κατάλαβες το ίδιο περίπου είπα για το ΠκΔ. Η κίνηση – απόφαση της Ι. Σύναξης της Ι.Μ. Βατ. έδωσε ουσιαστικά προς τη δημοσιότητα μια νομική απάντηση και όχι θεολογική.

    ΥΓ Έστω κι έτσι ευχαριστώ για τα στοιχεία. Μήπως έχεις περισσότερα για το 1988;

  20. Φυσικά και κατάλαβα αγαπητέ οικοδεσπότη, και δεν είπα ότι διαφωνώ!

    (Βέβαια – απ’ την δική μου πάντα οπτική γωνία- έτσι που ρθαν τα πράγματα, καλύτερα που δίνουν μόνο νομικά επιχειρήματα, στα νομικά μ’ ‘εναν καλό δικηγόρο τη βγάζει κανείς καθαρή… ενώ περι του της δίκης οφθαλμού, ος τα πανθ’ ορά, αν και δεν με αφορά ιδιαίτερα, σκούρα τα βλέπω τα πράματα!!)

    Τι στοιχεία θέλεις για το 1988, δεν κατάλαβα! Αν εννοείς την απόφαση στο θέμα των Ιερών Μονών κατά Ελλάδος, τη βρίσκεις εύκολα στο echr.coe.int …

  21. @ undantag.

    Εντάξει συνεννοηθήκαμε.

    Πάντως στα ζητήματα που εσύ ονόμασες

    » περι του της δίκης οφθαλμού, ος τα πανθ’ ορά «

    ούτε εμένα μου πέφτει λόγος κρίσης. Είναι δική Του δουλειά κατ αρχήν. Φτάνουν τα δικά μου «κρίματα». Εδώ όμως έβαλα το ζήτημα της Ορθόδοξης θεολογίας στο ζήτημα του πλούτου (φυσικού και κυρίως οικονομικού) με τα λόγια του Ιωάννη Χρυσόστομου:

    «… Τι ουν, ειπέ μοι; Όταν οι κεκτημένοι αυτά πλεονεκτώσιν, αρπάζωσιν, αγαθούς αυτούς καλέσομεν; Ει γαρ αγαθόν ο πλούτος, από δε πλεονεξίας συνάγεται, όσω αν αύξηται, τοσούτω μάλλον τον έχοντα αγαθόν ποιήσει νομίζεσθαι. Άρα ουν αγαθός ο πλεονεκτών; Ει δε ο πλούτος αγαθός, υπό δε πλεονεξίας αύξεται, όσω αν πλεονεκτή, αγαθώτερος έσται. Είδες την εναντίωσιν; Αλλά ας μη πλεονεκτή, φησί.

    Και πως ένι γενέσθαι; Ολέθριον γαρ το πάθος, και ουκ έστιν, ουκ έστι μη αδικούντα πλουτείν. Τούτο και ο Χριστός απεφήνατο λέγων. Ποιήσατε υμίν φίλους εκ του Μαμωνά της αδικίας. Τι ουν φησίν, αν παρά πατρός δέξηται τον κλήρον; Τα εξ αδικίας συλλεγέντα εδέξατο.

    Ου γαρ από Αδάμ ο πρόγονος εκείνου πλούσιος ήν, αλλά πολλούς ευρεθήναι τινά αδίκως τα των άλλων ειληφότα και καρπούμενον…»

    (Ιω. Χρυσοστόμου, ΙΒ΄ ομιλία στην Α΄ προς Τιμόθεον επιστολή, Migne, Ελληνική Πατρολογία, 62, 561-562)….»

    ΥΓ Ευχαριστώ για το λινκ, απλά το διορθώνω γιατί δεν έπαιζε στο σχόλιό σου: http://echr.coe.int/echr/

    Αν έχεις διάθεση και χρόνο, επειδή δεν γνωρίζω αγγλικά, δώσε μας και το συγκεκριμένο με το θέμα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: