• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 602,942 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Σεπτεμβρίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Αυγ.   Οκτ. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Πάμε (για) ενιαίο ΜΘ (σε ενιαίο σχολείο) για όλα τα παιδιά;

 Πέντε κείμενα φωτιά που κάνουν κάνουν τις εγκυκλίους Στυλιανίδη φύλλο και φτερό φιλοξενεί τΜτΒ με τίτλο  Απόψεις – Ενιαίο Μ(άθημα) Θ(ρησκευτικών).

Πρόκειται για υπόμνημα που κατατέθηκε μετά τις 26-08-08 στον Υπουργό Παιδείας Ε. Στυλιανίδη από τρία ειδικά μέλη του Π.Ι., τις προτάσεις του τμ. Θεολογίας του ΑΠΘ, ένα κείμενο 1+7 στελεχών των Παρεμβάσεων Β/βάθμιας εκπ/σης που γράφτηκε τον Μάρτη του 2005, μια ανακοίνωση 14 καθηγητών θεολόγων στις 5-9-08 της Αχαΐας και μία ανακοίνωση του Συντονιστικού των Παρεμβάσεων Β/θμιας Εκπ/σης στις 1-9-08.

Τα στοιχεία που αξιολογούμε για τις τρεις εγκυκλίους Στυλιανίδη:

Α) Αντιφατικές και προκαλούν και σύγχυση και αναστάτωση στα σχολεία  και από την άλλη οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη θρησκευτική ομοσπονδοποίηση μέσα στα σχολεία και την ανάδειξη θρησκευτικού φονταμενταλισμού!

Β) Διακόπτει τη συμφωνία του Π.Ι. και ΥΠΕΠΘ με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία στην Ελλάδα που «…ήδη από το 2005, προκειμένου να χρησιμοποιούν στις Κυκλάδες και στην Κέρκυρα και οι ρωμαιοκαθολικοί μαθητές γυμνασίου τα νέα διδακτικά βιβλία Θρησκευτικών του Π.Ι.» ( Καινούρια βιβλία Δημοτικού και Γυμνασίου).

Γ) Προσπαθούν να αναδείξουν ότι «…Αν, λοιπόν, καθιερωθεί στο δημόσιο σχολείο προαιρετικό μάθημα Θρησκευτικών, τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος το υπάρχον θρησκευτικό μάθημα να προσανατολισθεί προς μια απόλυτα ομολογιακή και κατηχητική έκφραση..» που όμως δεν θα έχει όλους μαθητές μέσα στις τάξεις ή θα οδηγήσει σε ολική κατάργηση το μάθημα.

Δ) Θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα με το είδος της εναλλακτικής απασχόλησης στους μαθητές που απαλλάσσονται, στους καθηγητές όλων σχεδόν των άλλων ειδικοτήτων και στο σχολείο ως κοινότητα.

Προτείνουν:

Ι) Την άμεση θεσμοθέτηση νέου ενιαίου μαθήματος έτσι ώστε να μη νομιμοποιείται ζήτημα απαλλαγής για κανένα μαθητή και διατήρηση του μαθήματος ως υποχρεωτικού στις νέες κοινωνικές συνθήκες

ΙΙ) Ο χαρακτήρας θα είναι, όπως ανακοίνωσε το Συντονιστικό των παρεμβάσεων « … μάθημα της θρησκειολογίας, το οποίο θα προσεγγίζει κριτικά και επιστημονικά το φαινόμενο της θρησκείας στην κοινωνιολογική, ιστορική, αισθητική, πολιτιστική και πολιτική του διάσταση. Με αυτόν τον τρόπο θα προφυλαχθούν και τα εργασιακά δικαιώματα των θεολόγων εκπαιδευτικών…»

Ή «…Σύμφωνα με την πρώτη πρόταση θα μπορούσε να υπάρχει ένα κοινό μάθημα πολιτιστικού και γνωσιακού χαρακτήρα, το οποίο θα είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν όλοι οι μαθητές, σύμφωνα με την προαναφερθείσα δεύτερη αρχή…» (Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ). Το τμήμα συζητά και 2η πρόταση «…μπορεί να βελτιωθεί το υπάρχον μάθημα, παίρνοντας έναν περισσότερο οικουμενικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, με στόχο να το παρακολουθούν καταρχήν οι Χριστιανοί. Ταυτόχρονα πρέπει να προστεθεί ως εναλλακτική δυνατότητα, για όσους δεν θα ήθελαν να το παρακολουθούν για λόγους συνείδησης, ένα δεύτερο μάθημα διαθρησκειακό ή γνωριμίας με τις θρησκείες του κόσμου.

Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να επιλέγουν να παρακολουθήσουν όποιο από τα δύο θα ήθελαν, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να δηλώσουν το λόγο της επιλογής τους…».

Να σημειωθεί ότι τα τρία μέλη του Π.Ι. δεν συζητούν τη 2η περίπτωση και ταυτίζονται με την άποψη των Παρεμβάσεων. Πάντως η 2η περίπτωση θα μπορούσε υπό όρους, προϋποθέσεις και δεσμεύσεις να μπει στο τραπέζι ως πραγματιοκά προσωρινή.

ΙΙΙ) Φαίνεται ότι με την επιμονή του Στυλιανίδη στη σύγχυση, ανοίγει όλο το πλαίσιο των σχέσεων Εκκλησίας – Πολιτείας και άλλων θρησκειών, ούτως ή άλλως.

ΙV) Τίθεται το ζήτημα του συντάγματος και της κοινωνικής κριτικής σε γερά θεμέλια, χωρίς φανατσιμό και δαιμονοποιήσεις στο χώρο του σχολείου.

V) Υπάρχουν βεβαίως και σημεία αποκλίσεων που αξίζουν να μπουν στο διάλογο, αλλά αυτό που κάνει τελικά μεγάλη εντύπωση είναι ότι για το περιεχόμενο του νέου μαθήματος (ανεξάρτητα από την αφετηρία και το όνομά του) μπαίνουν ολιστικά οι επιστημονικές, γνωσιολογικές, παιδαγωγικές, πολιτισμικές, ιστορικές, αισθητικές και πολιτικές όψεις του ζητήματος και από τα πέντε κείμενα.

VΙ) Δίνονται ερεθίσματα στην Ελλαδική Ορθοδοξία να προσανατολιστεί σε κατήχηση μέσα στο φυσικό της χώρο και να μη θεωρηθούν οι καθηγητές θεολόγοι ως «μισθωμένοι» ιεραπόστολοι, όπως τονίζουν οι «14».

Επίλογος

Φυσικά οι εκπαιδευτικοί θεολόγοι (όπως και όλων των ειδικοτήτων) έχουν και οφείλουν να ασκούν με πλήρη παιδαγωγική ελευθερία το έργο τους, χωρίς να λειτουργούν ως άβουλα όντα και στα ζητήματα της όποιας πίστης χωρίς στοιχεία πλύσης εγκεφάλου. Αυτό θα είναι μια θετική παρενέργεια μιας τέτοιας προοπτικής για τους καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, πράγμα που η ελλαδική Εκκλησία φαίνεται να έχει ξεχάσει σε θεσμικό επίπεδο!

Advertisements

23 Σχόλια

  1. Mπράβο σου που συνεχίζεις να προβάλλεις το ζήτημα.
    Είναι τακτική αυτής της κυβέρνησης να κάνει το μαύρο άσπρο. Έτσι το βαθύτατα οπισθοδρομικό (κατηχητικό στα σχολεία), θέλει να το περλασει ως προοδευτικό μέτρο (απελευθέρωση από την υποχρεωτική θρησκευτική διδασκαλία)

  2. @ ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ,

    με τη δική σας συμμετοχή και κριτική στάση πάντα…

    ΥΓ Τρέχουν πολλά ζητήματα αυτή την εποχή, αλλά γι αυτό ισχύει αυτό που λες. Ας είμαστε καλά θα πάμε και στα άλλα…

  3. βεβαια μια τετοια προσεγγιση για ενιαιο μαθημα θρησκευτικών
    προυποθετει και την ριζική αλλαγή των θεολογικών σπουδών
    οπως και την συστηματική προσεγγιση της κοινωνιολογιας της θρησκεια ς(προς ..θεου(γελάκι ;)) δεν θελω να φερω σε αντιπαραθεση κοινωνιολογους με θεολογους ..ισα ισα ,νομίζω οτι ενα τετοιο μαθημα θα τους φερει πιο κοντα
    …θαθελα ομως επιτελους να γινεται και ια προσεγγιση του θρησκευτικου φαινομενου που να δινει καποιες γνωσεις για τον Μαξ Βεμπερ , η Ντυρκεμ , η Ελιαντε(και τωρα διδονται αλλά με τροπο αντιφατικό και ασυντονιστο-αλλα λέν οι κοινωνιολογοι αλλα οι θεολογοι )

    ισως ετσι ξεπεραστει κι η αγνοια των Αριστερων-ή οχι μονο αριστερών Αθέων που μαλλον αντιμετωπιζουν τοζητημα της θρηκευτικότητας με τροπο.. θεολογικό καπως ως αντιποδες των θεουσών
    … και αγνοουν την βαθυτατη κοινωνιολογική ριζα της καθε θρησκειας..
    Παντως παιδια χαιρομαι ειλικρινά που ανοιγει επιτελους μια συζητηση για ενα μαθημα στα σχολεια ..

    και νομίζω βεβαια οτι περπει να ανοιξει περισσοτερο για σχεδόν ολα τα μαθηματα ……

    οπως και για τους τροπους διδασκαλίας και τις παιδαγωγικές και το τι συμβαινει στα σχολεια μας σημερα και πως μπορουν να αλλαξουν ..
    Σε μια τετοια ευρυτερη συζητηση θα μπορουσε να συνεισφαιρει και η Σπηλια οπως φανταζομαι και αλλα μπλογκ
    Και νομίζω οτι μια σε βαθος συζητηση για την παιδεια σημερα ειναι και το αντιδοτητο στην αβασταχτη ρηχοτητα του κ.Ευριπίδη και του καθε Ευριπίδη ..

  4. ενα ακομη σχολιακι να μου επιτρεψεις…
    ο γιος μου -θυμαμαι ειχε το γυμνασιο και στο λύκει αγαπημενο του μαθημα τα ..θρηκσυτικά .που το περιεργο θα μου πεις ; μα ηταν ενα παιδι που καθε αλλο παρα με χριστιανικές αρχες ανατραφηκε..

    ομως είχε εναν ΕΞΑΙΡΕΤΟ θεολογο ..και ενα πραγματικά μορφωμένο (με την ευρυτερη σημασια)ανθρωπο που μιλουσε κατευθειαν στη καρδια ..
    ε μαλλον κατι τετοιο δεν ρειαομαστε ..περα απο μαηματα -τα οποια μαθηματα- δεν χρειαζομαστε Επειγοντως και εκπαιδευτικους με μερακι και παθος ..
    Δεν λεω Σωστους (γιατί η λεξη μου ηχει Κομφορμιστικά ) εννοω μερακι για την παιδεια , αγάπη …

  5. η τακτική αυτής της κυβέρνησης ειναι ίδια με την τακτική της προηγούμενης και της προπροηηγούμενης με Οτσαλάν,Ιμια,ιδιωτικοποιησεις,χρηματιστήρια κι όλο το νεοταξίτικο γαϊτανάκι που καλά κρατεί.

    οφείλω ωστόσο να πω ότι τρομάζω μπροστά στο τσουνάμι νεοταξισμού που φαίνεται πως έρχεται εάν και εφόσον ο Κωστάκης μάς τελειώσει:Γιωργάκης μετά Ρόντος και Βαλλιανάτου ,Μπακογιάννη μετά του πατρός αυτής Δρακουμέλ και Αλέξις(με ιώτα) μετά των λαθρομεταναστών και των gay pride parade.

    όσον αφορά τα θρησκευτικά και τη διδασκαλία τους επιτρέψτε μου να προσθέσω μια δυο ταπεινές απόψεις:
    1.για να λυθει το βιοποριστικό και αγωνιώδες ερώτημα των θεολογούντων καθηγητών προτείνω νατους διδονται κατα προτεραιότητα ή μεσω μοριοδότησης τα κυλικεία των σχολείων ,τα οποια είναι νομισματοκοπεία.

    ή να τους δοθεί η δυνατότης να διοριζονται ως δημοδιδασκαλοι αφού παρακολουθήσουν καποια επιπλεον επιμορφωτικά σεμινάρια.

    2.να καταργηθει πάραυτα η διδασκαλία των θρησκευτικών και να αντικατασταθεί από μάθημα ελληνικής λαογραφίας
    στο οποίο θα εντάσσονται και στοιχεία της θρησκευτικής αντιληψης του ορθοδοξού δόγματος.

    εναλλακτικά μπορεί να διδάσκεται η θεωρία και πράξη της επιχειρηματικότητας με διδάσκοντες ενοικιαζόμενους καθηγητές από το Southeastern ,το Deeree,το Anatolia ή τo Alba College.

    κατόπιν οι μαθητές θα είναι έτοιμοι να ανοιξουν τα φτερά τους και αφού ευημερήσουν να πιαστούν σαν πρωτόβγαλτες μυγες στο διχτυ της αράχνης Hippocappucio monetarium.

    3.προτείνω να ενταχθεί επισήμως και με συναίνεση της εκκλησιαστικής διοίκησης η προαιρετική διδασκαλία του αθεϊσμού στα σχολεία με εγχειρίδιο το διάσημο βιβλίο «η περί Θεού αυταπάτη» .
    έτσι θα μάς πάρει ο διάολος μια κι έξω κι όχι με μίζερες μιθριδατικές δόσεις.
    αφού φαίνεται πως οι κρατούντες μας το« γουστάρουν τρελά» το άθλημα,ας το κάνουν με τη μία να δούμε πώς είναι η κόλαση της ανέλπιδης ζωής ,να τη δοκιμάσουμε ,να τη γευτούμε κι αν μάς αρεσει να μείνουμε.
    ε,αν δε μάς αρεσει ή αγκαλιά του φιλόστοργου πατέρα θαναι πάντα ανοιχτή.
    και τα παγκάρια επίσης….

  6. Βεβαίως είναι γνωστό πως ένα «Πολιτισμικό» Μάθημα Θρησκευτικών, σε μακροχρόνια βάση σημαίνει κατάργηση των Θεολόγων. Γιατί «Πολιτισμικό Μάθημα» μπορούν να το διδάξουν και οι φιλόλογοι, ενώ θεολογία μπορούν μόνο οι θεολογοι. Σε ένα βάθος χρόνου η θεολογική σχολή θα είναι αχρηστη….και οι θεολόγοι συνταξιούχοι…

  7. @ Νοσφεράτος,

    Ναι και βεβαίως προϋποθέτει αλλαγή των θεολογικών σπουδών, αλλά και ειδική επιμόρφωση (ετήσια τουλάχιστον των μονίμων κλπ θεολόγων στα ΑΕΙ).

    Όμως επειδή τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη έχει ανοίξει το ζήτημα από το 1981 (!!! ) Πρόσεξε τι έχει κάνει αυτό το τμήμα με την πρόσφατη ανακοίνωσή του:

    1) «…. Το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ, ευαίσθητο πάντοτε απέναντι στις κοινωνικές εξελίξεις και τους προβληματισμούς που προκαλούνται από αυτές, θεωρεί ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να πραγματοποιηθούν ορισμένες παρεμβάσεις που μακροπρόθεσμα θα αντιμετωπίσουν τα σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών προβλήματα…»

    2) «… Για την υλοποίηση οποιασδήποτε από τις παραπάνω προτάσεις πρέπει να μετεκπαιδευτούν οι υπηρετούντες θεολόγοι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αφού κατά τεκμήριο είναι οι μόνοι ειδικοί για να διδάξουν οτιδήποτε σχετίζεται με τη θρησκεία ή τις θρησκείες.

    Τα Θεολογικά Τμήματα διαθέτουν την απαραίτητη υποδομή για να ανταποκριθούν στην ανάγκη αυτή, αφού στο πρόγραμμά τους περιλαμβάνονται θρησκειολογικά, κοινωνιολογικά, φιλοσοφικά, πολιτιστικά και παιδαγωγικά μαθήματα.

    Ταυτόχρονα μια μερική αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών τους σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, πράγμα που το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ ήδη μελετά, μπορεί να καταστήσει εμφανέστερη τη δυνατότητά τους αυτή με την καθιέρωση μιας ειδικής κατεύθυνσης για την εκπαίδευση…»

  8. @ Αγαπητέ άγνωστέ μου Cofee Annan ή Cofee Anan,

    βεβαίως και ένα πολιτιστικό ή πολιτισμικό μάθημα δεν θα ανήκει σε θεολόγους καθηγητές μόνο. Σ’ αυτό συμφωνούμε. Για κάνε όμως τον κόπο να διαβάσεις και τα πέντε κείμενα που προτείνω στο κυρίως ποστ.

    Να σταθείς σε προτρέπω στη πρόταση των 3 μελών του Π.Ι. που είναι στην ίδια κατεύθυνση με την πρόταση του τμ. Θεολογίας του Α.Π.Θ. και στην οποία συμφωνούν οι πρώτοι υπογράφοντες 14 καθηγητές και μόνιμοι παρακαλώ της Αχαΐας.

    Λες να είναι αυτοί όλοι ηλίθιοι και εσύ ο μόνος που έπιασε το πρόβλημά τους; Άπαγε …

    Εξάλλου ούτε στο κείμενο των Παρεμβάσεων ( με μια έδρα στο ΔΣ της ΟΛΜΕ από τις 11) απλώνουν το ζήτημα.

    Ξαναδιάβασε: «… Την αντικατάσταση του μαθήματος των θρησκευτικών από το μάθημα της θρησκειολογίας, το οποίο θα προσεγγίζει κριτικά και επιστημονικά το φαινόμενο της θρησκείας στην κοινωνιολογική, ιστορική, αισθητική, πολιτιστική και πολιτική του διάσταση.

    Με αυτόν τον τρόπο θα προφυλαχθούν και τα εργασιακά δικαιώματα των θεολόγων εκπαιδευτικών…»

    Βάζουν πέντε διαστάσεις για να πιο καθαροί στην πρότασή τους. Και για να προφυλάξουν και τα εργασιακά δικαιώματα των αδιόριστων και διορισμένων καθηγητών θεολόγων!!!

    ΥΓ Κάπου έχεις κάνει κάποιο λάθος φίλε…. Για ψάξου…

    @ Misha,

    κάπου βλέπω μια διάθεση φιλοσοφικής ειρωνείας, υψηλού επιπέδου. Και οφείλω να ομολογήσω ότι μου άρεσε.

    Υπάρχει όμως και πρακτέο. Και εκεί δεν μπορούμε να χώνουμε τη «μούρη» μας στην άμμο. Επειδή τώρα ανοίγουν μάλλον «οι ασκοί του Αιόλου», ανοίγει ένας άτυπος αλλά ουσιαστικός εθνικός διάλογος για το θέμα, τώρα οφείλουμε ως Προ-μυθείς να πούμε σκέψεις και προτάσεις..

    Όχι ως επι-μυθείς μετά να καμαρώνουμε. Διαφωνείς;

  9. φιλτατε Μανιτάρι του Βουνού (σε ινδιανικο όνομα μου φέρνει και μ αρεσει) βαδίζουμε με βήματα γοργά προς ένα μεταχριστιανικό, ήγουν δαιμονικό, κόσμο κυριαρχούμενο από τα «άλαλα και τα μπάλαλα», την δοκησισοφία των μηχανών και των μηχανουργών τους.

    τι να κάνουμε;να αρχίζουμε να τζιρίζουμε σαν υστερικές γεροντοκόρες στη θέα ενός επιδειξία και να προσπαθήσουμε να συμπήξουμε ανίερες συμμαχίες θρησκευομένων για «να σώσουμε τις ευρωπαϊκές χριστιανικές αξίες» ή μήπως να συλλογιστούμε νηφαλίως, με αυτοκριτική διάθεση τα πολλά σφάλματα μας και να δημιουργήσουμε, με τη Χάρη Του, ένα περιβάλλον εσώτερης αποταγής και ξενιτείας;
    έλεγε ο παπουλης μας π. Παίσιος:

    «-Γέροντα, θα μπορούν να επιβάλλουν με την βία το σφράγισμα;
    -Μέχρι εκεί η … ευγένεια τους δεν θα φτάσει! Θα είναι ευγενείς, γιατί θα είναι Ευρωπαίοι. Θα δείξουν ανωτερότητα. Δεν θα βασανίζουν τους ανθρώπους, αλλά δεν θα μπορεί να ζήσει ο άνθρωπος αν δεν έχει το σφράγισμα. Θα λένε: «Χωρίς το σφράγισμα ταλαιπωρείσθε! Αν το δεχόσασταν, δεν θα δυσκολευόσασταν».»
    Αν τα θρησκευτικά δε καταργηθούν σημερα, αυτό θα γίνει αυριο ή το πολυ μεθαύριο μαζί με τον διαχωρισμό Εκκλησίας- Κράτους.
    Ο Προμηθέας το σταύρωμα στον Καύκασο δεν το γλύτωσε, ουτε το βάσανο να του τρώει το όρνιο τα σωθικά κάθε μέρα… και τις επιλογές του τις έκανε εν επιγνώσει του επερχόμενου μαρτυρίου του. ;)

  10. @ Misha

    Τα θρησκευτικά ως κατηχητικό-ομολογιακό μάθημα τα έχουμε ήδη καταργήσει αφού τα παραδώσαμε ως Εκκλησία στον «Καίσαρα». Απλά νομίζαμε ότι εκεί «κάναμε» κατήχηση, λόγω μιας ιδεολογίας «ελληνοχριστιανισμού» με συμμαχία με το κράτος (συχνά και με δικτατορίες).

    Η αλήθεια είναι ότι μπορούμε να κρατήσουμε ένα μάθημα θρησκειολογικό, πολιτισμικό, ιστορικό βιβλικό, κοινωννιολογικό, γνωσιολογικό.

    Τα άλλα είναι χάρισμα που το έχουν μόνο «χαρισματούχοι» και αυτοί πάνε παντού και χωρίς πολύ θόρυβο στην αρχή…

    Στον Προ-μυθέα έγραψα το μυ με ύψιλον αν πρόσεξες συνειδητά…

  11. @ αγνωστό μου Μανιτάρι

    α) Το γεγονός πως κάτι το ψηφίζουν 2…3…1013 δεν το κάνει περισσότερο η λιγότερο σωστό….. κατα τα άλλα περιμένω μία απάντηση στο πως θα εμποδιστεί η ΑΠΑΞΙΩΣΗ των υπαρχοντων Θεολόγων. Το πολιτισμικο μάθημα θα μπορούν να το διδάσκουν και άλλες ειδικότητες όπως π.χ. φιλόλογοι κτλ. Πως θα γίνει να μην απαξιωθούν οι Θεολόγοι;; Με μαγικά;

    το αν το κατάλαβαν η όχι, καθόλου δεν με ενδιαφέρει…

    β) Δεν μίλησα για «Θρησκειολογικό» μάθημα, αλλα για ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ. Θρησκειολογικό, βεβαίως και θα το διδάσκουν και Θεολόγοι. Το Θρησκειολογικό υποστηρίζει τα «μικροσυμφέροντα» του κλάδου, αλλα και τον διαφωτιστών, αθεϊστών και λοιπών…προοδευτικών δυνάμεων!

    Συνεπώς απλά δεν πρόσεξες το τι ρώτησα…μην προτρέχεις.

  12. Να διευκρινήσεις σε παρακαλώ, ΜανιτάριΤΒ, αν με το «Πολιτισμικό» εννοείς Ορθόδοξο Πολιτισμικό, η με παρουσίαση και άλλων Θρησκειών (δηλαδή ουσιαστικά Θρησκειολογικό). Εγώ τουλάχιστον δεν έχω καταλάβει. Να με συνχωρέσεις.

  13. @ Cofee Annan

    α) Δεν απαντάς στο αν διάβασες την πρόταση – ΥΠΟΜΝΗΜΑ των τριών μελών του Π(αιδαγωγικού) Ι(νστιτούτου) προς τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και την πρόταση του τμ. Θεολογίας του Α.Π.Θ.. Όσο δεν απαντάς σ΄αυτό, μάλλον παίζεις εν ου παικτοίς…

    β) Συγγνώμη για το ύφος μου, αλλά κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις: δεν μιλάει κανένας για σκέτο «πολιτιστικό». Αυτά είναι δικά σου ατομικά εφευρήματα.

    γ) Εγώ δεν είπα ατομική μου γνώμη ακόμα πλήρως. Παρουσίασα αυτά των Π.Ι. κλπ. Νομίζω το έχεις προσέξει τουλάχιστον αυτό.

  14. Οφείλω να σημειώσω την πρόσθεση και έκτου κειμένου στη σελίδα Απόψεις – Ενιαίο ΜΘ,
    με τον τίτλο:

    6) Να καταργηθεί το μάθημα των θρησκευτικών, Tου Χρήστου Γιανναρά με πηγή την Καθημερινή της Κυριακής 7-09-08.

    Σημειώνω την πρότασή του:

    «… Κάθε παιδί που τελειώνει την εγκύκλια εκπαίδευση σε ελληνικό σχολείο οφείλει να γνωρίζει ποια μεταφυσική γέννησε τον Παρθενώνα, το άγαλμα, την τραγωδία και ποια μεταφυσική γέννησε την Αγια-Σοφιά, τη βυζαντινή Εικόνα, τη βυζαντινή λειτουργία. Σπουδάζοντας στο σχολείο ποια «γιγαντομαχία περί της ουσίας» οδήγησε σε αυτές τις κορυφαίες εκφάνσεις πολιτισμού των Ελλήνων, δεν σημαίνει και ότι υποχρεώνεται το παιδί να ασπαστεί συγκεκριμένη μεταφυσική πρόταση…»

    Στη συνέχει ορίζει τις δυσκολίες και αφήνει ανοικτό το ζήτημα περί «θρησκειολογικού μαθήματος», εφόσον και εάν δεν πάμε στη πρότασή του.

    Η εκτίμησή μου μου είναι ότι δεν είχε διαβάσει – μελετήσει τα πέντε προηγούμενα κείμενα….

  15. Μια και δεν είμαι πολυ ειδημων στα θεολογικα και θρησκειολογικά, θα θέσω ένα αλλου τυπου ερωτημα.
    ΓΙΑΤΙ δημιουργηθηκε αυτο το θέμα ΤΩΡΑ?

    Εξοφληση γραμματιων?
    Δοκιμη των αντανακλαστικων των ελληνων πολιτων?
    Αλλαγες στο εκπαιδευτικο συστημα, εν μεσω καπνου?

    Ολοι ασχολουνται με την καταλληλοτητα και το περιεχομενο του μαθηματος των θρησκευτικών , και καλα κανουν….
    Ομως
    η διαδικασία που ακολουθειται δεν σας προβληματιζει?
    οι διαδικασιες που θα ακολουθηθουν για να αντιμετωπιστουν οι δυσκολιες που ανακυπτουν, δεν σας προβληματιζουν?

    Ετσι απλώς ρωταω?

  16. @ Ελενη Β.,

    το ερώτημά σου είναι καίριο και δίνει την αφορμή για ένα επόμενο ποστ. Ήδη έχω το απαραίτητο υλικό που εισαγάγει στη πορεία για την απάντησή του.

    Προκαταβολικά να πω ότι χρειάζονται τουλάχιστον δυο προσεγγίσεις:

    Μια θεολογική και
    μια πολιτική.

    Βεβαίως υπάρχουν και άλλες (πολιτισμική, ιστορική, κλπ).

    Ελπίζω να ανέβει το εν λόγω ποστ σύντομα.

    Σ’ ευχαριστώ για το ερέθισμα.

  17. είναι προφανές πως κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να περάσει ούτε το 1967 με το «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών»,ούτε το 1981 παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες του κ.Γεωργίου Γρράλλη να απαλλάξει την ελληνική κοινωνία από το «άγος» των αρχαίων ελληνικών .
    Ηταν του μάτς για τότε.
    ίσως θα μπορούσε να γίνει κάτι όταν υπουργός Παιδείας ήταν ο Τρίτσης αλλά ,ας όψεται η Μιμή που ξετρέλανε τον παπού Αντρέα και τον έκανε να χάσει τα επαναστατικά αντανακλαστικά του καθώς και ο συχωρεμένος Σεραφείμ που ρύθμισε υπογείως τα ανακύψαντα ζητήματα με την εκκλησιαστική περιουσία.

    ε,μετά μπλέξαμε σε συγκυβερνήσεις με ρευστες πολιτικές ισορροπίες ,κατοπιν ανέλαβε ο Μητσοτάκης ο οποίος είχε αλλες προτεραιότητες,επεσε και το Αλβανικό με το Σκοπιανό καπάκι…καταλαβαίνεις…

    επι Σημίτη ανοιξε το παιχνίδι με τις διαφορες Συνθήκες (Μάαστριχτ,Σενγκεν κλπ),τα εκατομμύρια των μεταναστών, την καταργηση της αναγραφης του θρησκευματος και την συνοδό ,κατά κράτος ήττα επί του θέματος της εκκλησιαστικής διοικήσεως.

    τώρα πλέον, με τη «Δεξιά του Κυρίου» στο κεφάλι μας,με τον Μπεζενίτη αγανακτισμενο στον Κορυδαλλό (μάλλον επειδή δεν εχει τζακούζι) , τις ιερές μπιζνες της Μ.Βατοπαιδίου και τον χαμηλών τόνων Ιερώνυμο στη Μητρόπολη Αθηνών ,ήγγικεν η ώρα.

    «όταν κατι το θέλεις πολύ όλο το Σύμπαν συνωμοτεί για να το καταφέρεις» έγραψε ο Κοέλιο και ι η ελληνική κοινωνία περιμένει «σαν έτοιμη από καιρό» πότε επιτέλους θα μετασχηματιστεί σε κοσμικό,άθρησκο,διχως ταυτότητα σύνολο αποχαυνωμένων καταναλωτών αγαθών και νεκρών γνώσεων.

    και οπως φαίνεται ο αγώνας τωρα δικαιώνεται!

  18. “… Κάθε παιδί που τελειώνει την εγκύκλια εκπαίδευση σε ελληνικό σχολείο οφείλει να γνωρίζει ποια μεταφυσική γέννησε τον Παρθενώνα, το άγαλμα, την τραγωδία και ποια μεταφυσική γέννησε την Αγια-Σοφιά, τη βυζαντινή Εικόνα, τη βυζαντινή λειτουργία. Σπουδάζοντας στο σχολείο ποια «γιγαντομαχία περί της ουσίας» οδήγησε σε αυτές τις κορυφαίες εκφάνσεις πολιτισμού των Ελλήνων, δεν σημαίνει και ότι υποχρεώνεται το παιδί να ασπαστεί συγκεκριμένη μεταφυσική πρόταση»

    Μωρε τι μας λεει ο Γιανναράς ..; Αυτό ειναι πολύ χειροτερο απο την κατηχηση…

    Μηπως θελει να διαδσκονται και υποχρεωτικά τα Βιβλια του;

    Βρε που ΠΆΜΕ ΒΡΕ ΠΟΥ ΠΑΜΕ (που ελεγε κι ο Αυλωνιτης

    (ακου »Γιγαντομαχια περι ουσιας »
    δεν ειμαστε καλά

    Εχει υποψιαστει ο κυριος αυτός το τι γινεται σημερα – ποια Τραγωδια πληρους εγκαταλειψης παιζεται σημερα στα Ελληνικά σχολεια;

    Τα Παιδία παιζει ..Και οι Ναρκισσοι αυτοθαυμαζονται ..

  19. Misha έφη

    «όταν κατι το θέλεις πολύ όλο το Σύμπαν συνωμοτεί για να το καταφέρεις» έγραψε ο Κοέλιο και ι η ελληνική κοινωνία περιμένει «σαν έτοιμη από καιρό» πότε επιτέλους θα μετασχηματιστεί σε κοσμικό,άθρησκο,διχως ταυτότητα σύνολο αποχαυνωμένων καταναλωτών αγαθών και νεκρών γνώσεων.

    η Ελληνική κοινωνία είναι ΗΔΗ όλα αυτά (και ΠΟΛΥ χειρότερα) από πολύν καιρό, π.χ. πρωτίστως έχασε το σεβασμό προς το συνάνθρωπο. Επί της ουσίας μηδέν δηλαδή, ένα ΚΕΝΟ που ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ από την ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ότι «όλα πάνε καλά» επειδή… υπάρχουν π.χ. τα Θρησκευτικά.

    και οπως φαίνεται ο αγώνας τωρα δικαιώνεται!

    Του ΚΟΕΛΛΟ ο αγώνας, σίγουρα… 😉

    Εγώ με τον Κοέλλο είμαι,
    του ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ συνομώτης (ΚΑΙ συνειδητός νάρκισσος βέβαια, χωρίς όμως να το παρακάνω -χεχε)

  20. Συγνώμη, έβαλα λάθος τα quotes και μάλλον έγινε μπάχαλο. H ακόλουθη παράγραφος ήταν δική μου:
    […]

    η Ελληνική κοινωνία είναι ΗΔΗ όλα αυτά (και ΠΟΛΥ χειρότερα) από πολύν καιρό, π.χ. πρωτίστως έχασε το σεβασμό προς το συνάνθρωπο. Επί της ουσίας μηδέν δηλαδή, ένα ΚΕΝΟ που ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ από την ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ότι “όλα πάνε καλά” επειδή… υπάρχουν π.χ. τα Θρησκευτικά.

  21. Ενταξει να μην αρχισουμε τωρα τις Ναρκισσιτικές Κενολογιες
    επειδή το αρχισε ο Γιανναράς ..

    Η συζητηση εξελισσοταν πολύ καλά .. Ας κοιταξουμε (οχι μονο εμεις)
    αλλαά οι σχεδιαστες της εκαπιδευτικής πολιτικής λιγακι το Τι ακριβώς συμβαινει στην Ελληνική Εκαπαιδευση σημερα – Πρωτοβαθμια και Δευτεροβαθμια .. Ας κανουν μια εκπαιδευτική ερευνα
    ας ρωτησουν εκπαιδευτικους και μαθητες (καποτε το ειχε κανει με εναν εκτεταμένο διαλογο ο Τριτσης( ολοι συμμετειχαν ..εκαπιδευτικοι μαθητες γονεις σε εναν εκτεταμένο διαλογο απο τα κατω συζηττωντας καταλήγοντας σε προτασεις ..ασχετα αν μετά ολη εκεινη η τεραστια δουλεια πεταχτηκε στα σκουπίαδαι

    – Πρωτα να δουμε και να μαθουμε τι συμβαινει
    -σε μια Ελληνική εκπαιαδευση οπου ενα τεραστιο ποσοστο μαθητών ειναι πια αλλοδαποι – σε ενα περιβαλλον εφηβειας γεματο βια και ναρκωτικά , με ποδοπατημενους απο την απογοητευση εκαπιδευτικους μαθητες γονεις

    και μετά να προβαλουμε τις Μεταφυσικές Γιανναρικές α-νοησιες περι Ουσιας και δεν συμμαζευεται ..
    και ..λίγη Αιδώς βρε παιδια ..Αιδώς Αιδ…..!!

  22. @ Misha,

    Θα σου απαντήσω με παροιμίες:

    «Δεν θα τα βάψουμε και μαύρα…», γιατί πρόκειται για μια τεράστιας σημασίας ευκαιρία αυτοκριτικής και αυτογνωσίας προσωπικής και συλλογικής.

    «Δεν κάτσουμε και με σταυρωμένα χέρια…» γιατί ως ζώντα υποκείμενα έχουμε χρέος και ευθύνη να βρούμε και να προτείνουμε λύσεις για όλα τα παιδιά.

    Σε κάθε περίπτωση «ουδέν κακόν αμιγές καλού» ή «όπως στρώσαμε θα κοιμηθούμε»: Μα είναι δυνατόν να αναθέτουμε την κατήχηση ως θεσμική εκκλησία στο αστικό σχολείο όπως τονίζει και η Παγκληρική Κίνηση; Αστεία πράγματα.

    Κατά κανόνα είχαμε (παλαιότερα περισσότερο) τάσεις «πλύσης εγκεφάλου» ή προσπάθειες από φιλότιμο σε λιγότερες περιπτώσεις δημιουργίας ζωντανού παιδαγωγικού χώρου αναζήτησης του βαθύτερου μυστηρίου της ζωής…

    @ semnotapeinos

    ενδιαφέρουσα ανάλυση απ’ αυτή τη σκοπιά του Πάνου Ζ.

    @ Νοσφεράτος,

    δυστυχώς ο ύστατος Γιανναράς των … τριάντα τελευταίων χρόνων …. έχει την τάση στο τέλος των αναλύσεών του να «χύνει την καρδάρα«!!!!

    @ omadeon

    Συμφωνώ. Η ελληνική κοινωνία είναι εν πολλοίς μπάχαλο.

    @ luciferidis,

    μα αυτοί οι νεοφιλελευθερίζοντες λειτουργούν με … σοκ!!! Έτσι δεν είπε κάποια στιγμή ο ΥΠέπθ μας;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: