• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 605,640 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Ιωάννης της Κροστάνδ… στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Ιβάν ο οχληρός στο Ιωάννης της Κροστάνδης ο άγιος…
    Chaturbate στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Βασιλικη στο Οι τελευταίες θετικές εξελίξει…
    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Αύγουστος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιολ.   Σεπτ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Η Δίκη της Πάτρας, 3ο, απολογίες Γ. Πουντουράκη και Κ. Βογιατζή στη δίκη του αφκ της Πάτρας στις 10-08-1973

 Οι μέρες Αυγούστου του 2008 με έφεραν πάλι στις μέρες Αυγούστου του 1973 στο κέντρο της Πάτρας!!! Μου θύμισαν το χρέος μου να φέρω στο φως και τα υπόλοιπα[1] τεκταινόμενα από τη δίκη της Πάτρας, στις 10 Αυγούστου του 1973, ενάντια σε 8 αγωνιστές του τότε αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος εκεί. Έχουν γραφτεί αρκετά ποστ μέχρι τώρα.

Σήμερα θα παρουσιάσω αντιγράφοντας από τις στήλες της αντιστασιακής εφημερίδας «Χριστιανική» τις απολογίες των Γιάννη Πουντουράκη[2] και Κώστα Βογιατζή.

«Στις 10 Αυγούστου έγινε στην Πάτρα η δίκη των «οκτώ» φοιτητών ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείο. Κατηγορούντο δι’ «απείθειαν» κατά της Αρχής..». Έχουμε δημοσιεύσει επίσης τις απολογίες της Τζόγιας Καππάτου – Δημ. Ταγκαλάκη και   Νίκου Ηλιόπουλου.

Απομένουν βέβαια και άλλα στοιχεία που σύντομα θα βγουν και σε ηλεκτρονική μορφή. Υπενθυμίζω ότι πλήρης συγκέντρωση του υλικού θα βρείτε στην ειδική ιστοσελίδα www.afkpatras.gr, όπου φιλοξενούνται και στοιχεία από αυτό το ιστολόγιο.

Δημοσιεύεται λοιπόν στην αντιστασιακή εφημερίδα «Η Χριστιανική», φ. 48, σελ. 4, 20-09-1973:

Η δίκη της Πάτρας

Συνεχίζουμε τη δημοσίευση αποσπασμάτων από τις απολογίες των 8 φοιτητών, που δικάστηκαν τελευταία στην Πάτρα. Κατηγορούμενοι για «απείθεια και προτροπή εις απείθειαν» κατά της Αρχής, ύψωσαν το ανάστημά τους – και από το εδώλιο του κατηγορουμένου – ασπίδα για το πανεπιστημιακό άσυλο και τα κεκτημένα τους δικαιώματα.

Απολογία ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΥΝΤΟΥΡΑΚΗ

«Τα φοιτητικά αιτήματα γνωστά, και ο φοιτητικός αγώνας δικαιωμένος ηθικά στη συνείδηση του κάθε εθνικά σκεπτόμενου Έλληνα. Σήμερα λοιπόν, κύριοι δικασταί, δικάζεται το φοιτητικό κίνημα στο πρόσωπο των οκτώ φοιτητών, υπό την μορφήν της απείθειας. Αγωνιστήκαμε για ελευθερίες και δικαιώματα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Τι γνωρίζεις για τα γεγονότα της λέσχης;

ΠΟΥΝΤΟΥΡΑΚΗΣ: Πρέπει ν’ αναπτυχθούν οι θέσεις μας, κύριε πρόεδρε, διότι η σημερινή δίκη είναι δίκη σκοπιμότητος και είναι σκοπιμότητος διότι στην αρχή είχε προσδιοριστεί την 17 Μαρτίου. Εν συνεχεία ανεβλήθη, προσδιορίσθηκε για λίγες μέρες την 4ην Σεπτεμβρίου και επειδή δεν υπήρχαν πολλοί φοιτητές την εποχή εκείνη προσδιορίσθηκε την σημερινή ημερομηνία.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Την ώρα των επεισοδίων ευρισκόσουν στη Λέσχη;

ΠΟΥΝΤΟΥΡΑΚΗΣ: Θ’ αναφερθώ στη κατηγορία όπου, σύμφωνα με το εγκλητήριο θέσπισμα, υπάρχει μία ομάδα ατόμων οι μισοί χαρακτηριζόμενοι σαν αρχηγοί οι άλλοι μισοί σαν υπαρχηγοί, όπου σύμφωνα με εγκλητήριο οι υπαρχηγοί ήλεγχον μία μάζα 150 – 200 φοιτητές και η οποία μάζα υπάκουε τυφλά σ’ αυτούς. Ούτε λίγο ούτε πολύ παρουσιάζει τους συμφοιτητές μου σαν αγέλη. Αλλά αν προσωρινά αποδεχτούμε την συμπεριφορά αυτή τότε, κύριοι, αποτύχατε σαν γονείς, σαν εκπαίδευση και σαν κράτος. Αλλά ευτυχώς οι φοιτητές…

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Άστα αυτά και πες μας που ήσουνα την ημέρα των επεισοδίων.

ΠΟΥΝΤΟΥΡΑΚΗΣ: Θα φτάσωμε στην ημέρα των επεισοδίων αλλά πρώτα πρέπει να εξετάσωμε πως έτυχε να βρεθούμε εκεί και τι προηγήθηκε.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Επί των γεγονότων.

ΠΟΥΝΤΟΥΡΑΚΗΣ: Δεν ευρισκόμουν στη Λέσχη, όταν η αστυνομία θα έκανε εισβολή, μέσα σε πέντε λεπτά φύγαμε από το Πανεπιστήμιο με ταξί. Και ενώ όλοι οι δρόμοι προς τη Λέσχη είχαν αποκλειστή, άφησαν να περάση μόνο το αυτοκίνητο που επιβαίναμε, όπου με νοήματα των μαρτύρων κατηγορίας πλησιάσαμε, μας συνέλαβαν και μας ωδήγησαν στην Ασφάλεια. Εδώ, κύριοι δικασταί, θέλω να επιμείνω και ν’ αναφέρω τι συνέβη εκεί.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Δεν μας ενδιαφέρει. Συνέχισε.

Τότε δεν έχω να προσθέσω τίποτα παρά ότι δεν αποδέχομαι την κατηγορία. Δεν ζητάω επιείκεια, ζητάω αθώωσή μου. Εν εναντία περιπτώσει, η ποινή η δική σας, κύριοι δικασταί, θα είναι επειδή αγωνίστηκα για ελευθερία και δικαιώματα, οπότε για μένα θ’ αποτελεί τίτλο τιμής».

Η απολογία του Κ(ώστα) ΒΟΓΙΑΤΖΗ[3]

«Κύριε πρόεδρε, το γεγονός ότι βρίσκομαι κατηγορούμενος μπροστά σας αποτελεί για μένα ιδιότυπη έκπληξη. Λέω ιδιότυπη αντί να πω δυσάρεστη γιατί έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη και περιμένω να αθωωθώ. Και λέω έκπληξη γιατί παραπέμπομαι σε δίκη χωρίς νάχω κάνει τίποτα το αξιοποινο.

Το πρωί της 13/3 πήγα στο Πανεπιστήμιο και βρήκα τους συναδέλφους μου να εμποδίζωνται να μπουν σ’ αυτό, από μια ανυπόγραφη ανακοίνωση, τη στιγμή που όλες οι ανακοινώσεις φέρουν την υπογραφή του Προέδρου του Πανεπιστημίου ακόμα και οι ευχετήριες κάρτες για το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και από τους ανθρώπους του συλλόγου, αυτούς τους ίδιους που βλέπω και εδώ μέσα σήμερα, ενώ δεν βλέπω τους άλλους συναδέλφους μου μια και δεν τους επετράπη η είσοδος στην αίθουσα αυτή.

Εγώ ο ίδιος χρειάστηκε να δηλώσω ότι είμαι κατηγορούμενος και να δείξω ταυτότητα για να μπω. Κινδύνεψα να χάσω τη δίκη μου κ. πρόεδρε.

Μπόρεσα να μπω στο Πανεπιστήμιο τη μέρα εκείνη με την ιδιότητα του μέλους της επιτροπής αποχής. Τη μέρα εκείνη (16.3) δεν ζητήσαμε καμμιά άδεια για συγκέντρωση αφού είχαμε κάνει την προηγούμενη το απόγευμα. Δεν είμαστε συγκεντρωσιομανείς κ. πρόεδρε. Θέλαμε απλώς να μπούμε στο Πανεπιστήμιο. Είχαμε αποχή από τα μαθήματα όχι από το Πανεπιστήμιο. Που θα πηγαίναμε  στα σφαιριστήρια και τα καφενεία;

Μόλις μπήκα στο Πανεπιστήμιο ο καθηγητής κ. Γούδας μου είπε: «Κύριε Βογιατζή πείτε στους φοιτητάς να διαλυθούν και ελάτε στο γραφείο μου», εννοώντας την επιτροπή.

Ανακοίνωσα στους φοιτητάς τις απόψεις του κ. καθηγητού. Αυτός ήταν ο ρόλος μας σαν επιτροπή, να μεταφέρουμε τις απόψεις των φοιτητών στους καθηγητές και των καθηγητών στους φοιτητές. Δεν είμασταν αρχηγοί. Τα φοιτητικά κινήματα δεν έχουν αρχηγούς, δεν είναι δυνατόν να έχουν αρχηγούς. Οι φοιτητές δεν είναι λόχος.

– Σας είπε ο καθηγητής κ. Χριστοδούλου ότι καθημερινά συζήταγε με 30 – 40 φοιτητές τα φοιτητικά θέματα. Που είναι λοιπόν οι αρχηγοί;

Μετά έπεσε η ιδέα της Λέσχης και οι φοιτητές έφυγαν για ‘κει. Εμείς (Τσουρινάκης, Καππάτου, Πουντουράκης και γω) πήγαμε στο γραφείο του κ. Γούδα και αρχίσαμε τη συζήτηση. Καταλήξαμε σε ωρισμένες συμφωνίες και είμασταν έτοιμοι να πάμε  στη Λέσχη να τις ανακοινώσουμε.

Μάλιστα ο συνάδελφος Τσουρινάκης σημείωσε σ’ ένα απλό χαρτί τις θέσεις των καθηγητών για να τις μεταφέρουμε επακριβώς στους φοιτητές. Το χαρτί αυτό μας το πήραν στην Ασφάλεια και δεν είναι στη δικογραφία…».


[1] Με το άρθρο αυτό θ’ αρχίσει να αναπτύσσεται σε συνέχειες ένα σημαντικό ντοκουμέντο του αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος της Πάτρας κατά το έτος 1973 και πριν τη κατάληψη του Παραρτήματος!

Πρόκειται για τις ανταποκρίσεις της αντιστασιακής εφημερίδας «Η Χριστιανική» το 1973, από τη δίκη των «οκτώ φοιτητών» του Πανεπιστημίου της Πάτρας. Η εφημερίδα τότε πωλούσε περί τα 150.000 φύλλα, μέχρι που έκλεισε επί Ιωαννίδη, μετά το Πολυτεχνείο. Η «Χ» παρακολούθησε και κατέγραψε από κοντά τα γεγονότα.

[2] http://www.ece.ntua.gr/index.php?option=com_dep&task=profile&id=53&Itemid=62&lang=el

[3] Το μανιτάρι του Βουνού βρέθηκε τυχαία με τον Κώστα Βογιατζή φέτος. Η κουβέντα έφτασε και στα σχετικά με τη δίκη ποστ εδώ. Με ενημέρωσε ότι ο συντάκτης της εφημερίδας «η Χ», έβαλε αντίθετα τις στήλες και μου ζήτησε να διορθώσω το κείμενο στη σειρά, όταν θα ανέβαζα το ποστ. Δεν μπορούσα παρά να μη φύγω απ’ αυτό. Δεν πρόκειται για αυθαιρεσία μου λοιπόν.

Advertisements

4 Σχόλια

  1. Καλώς ορίσατε δυναμικά όπως βλέπω! Θα κάνω μια ερώτηση έτσι προβοκατόρικη αλλά την εννοώ.
    Ποιά είναι η σημασία αυτών των γεγονότων; Δεν γνωρίζω ούτε τα γεγονότα ούτε το πλαίσιο και την έκταση τους. Πρόκειται για μια ευαισθησία που αφορά την προσωπική πορεία του Μανιταριού ή άσχετα απ’ αυτό, για κάτι που δεν έχει καταγραφεί επαρκώς ενώ είναι σημαίνον;
    (Χαιρόμαστε που σας ξαναβρίσκουμε, υποσχόμαστε όποτε έχουμε το χρόνο να σας πειράζουμε.. 🙂 )

  2. @ stinathina,

    καλώς τον!!!

    Εάν μπεις στους συνδέσμους που έχω στο ποστ ή στη κατηγορία “17 Νοέμβρη”, θα δεις μια μεγάλη ομάδα από τα γεγονότα του 1973 στην Πάτρα.

    Επί πλέον έχω προσωπική σχέση, αφού ήμουν πρωτοετής φοιτητής το 1973, αλλά και παρατηρητής των γεγονότων όταν ήμουν μαθητής στη Στ Γυμνασίου εκεί…

    Επί πλέον τα στοιχεία αυτά συγκεντρώνονται σιγά -σιγά στην ιστοσελίδα http://www.afkpatras.gr, και τα κείμενα αυτά, όπως και τα πρωτότυπα της αντιστασιακής Χριστιανικής συγκεντρώνονται εκεί:
    http://arcadia.ceid.upatras.gr/afkpatras/doc/index.html

    Νομίζω ότι υπάρχουν πλευρές που δεν έχουν καταγραφεί επαρκώς και αυτό γίνεται ΚΑΙ με τη σελίδα αυτή.

    Το Μανιτάρι του Βουνού λοιπόν έχει σκοπό να φέρει σταδιακά πολλά τέτοια στοιχεία στην επιφάνεια. Οι “ορθόδοξοι χριστιανοί” δεν ήταν μόνο κάποιοι στημένοι χουντικοί κληρικοί…

  3. Χμ.. οκ. Υπερασπίζεστε τους Ορθοδόξους και την ιστορική αλήθεια. Δε θα σας ενοχλήσω άλλο. Μόλις γυρίσατε! Ομολογώ πως είναι μεγάλος ο πειρασμός!

  4. @ stinathina,

    Συν-ομολογώ ναι!

    …. Αλλά να με κουράζετε, αλλά εάν δεν αντέχω δεν θα απαντώ τουλάχιστον σύντομα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: