• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 600,689 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Αύγουστος 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιολ.   Σεπτ. »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Προτάσεις Βερέμη-ΕΣΥΠ-ΥΠΕΠΘ και… Θρησκευτικά

Εν μέσω  καλοκαιρινής ζέστης, εργασιακής χαλάρωσης και πολιτικών υπόγειων σχεδιασμών ο εκλεχτός της ΝΔ προοδευτικάριος πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) έριξε τα δίκτυα και τα αγκίστρια του. Το τυράκι λέγεται «ανεξιθρησκία» και το κεφαλοτύρι «αυτονόμηση» του Λυκείου από τις εισαγωγικές, αλλά οι προτάσεις δεν είναι καθόλου αυτονόμηση των εισαγωγικών από το σχολείο, υποχρεωτικό ή μή.

Με την συνταγματική ανεξιθρησκία -όπως αναλύσαμε στο προηγούμενο ποστ -, προσπάθησαν να διασπάσουν και να εξευτελίσουν το σώμα  των προοδευτικάριων εκσυγχρονιστών με το ημίμετρο της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών,

χωρίς να έχουν ταυτόχρονα προτείνει εναλλακτικό μάθημα για τους απαλλασσόμενους μαθητές, που προβλέπονται αρκετοί, ξεκινώντας από ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Ταυτόχρονα παίζοντας μαζί τους με τις παραγράφους 2 και 8 του άρθρου 16 αναιρώντας στην πράξη το σύνταγμα.

Στις προτάσεις του ΕΣΥΠ παίζουν με το φροντιστιριακό – προπαρακευαστικό έτος, ώστε να δώσουν ψωμί (φροντιστήρια) στο χτυπημένο πανεπιστημιακό διδακτικό σώμα και ταυτόχρονα να ζυγίσουν την πιθανότητα να πετάξουν[1] από τα Γυμνάσια και Λύκεια όλα τα (κακώς) ονομαζόμενα δευτερεύοντα μαθήματα, με πρώτο το ευάλωτο στη νεοφιλελεεύθερη κυριαρχία μαθήματος των Θρησκευτικών. Γι’ αυτό εξάλλου ο πρόεδρος Βερέμης προσπάθησε να ομιλεί σε εφημερίδες και ραδιόφωνα και ως … θεολόγος!@!

Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Η πρόταση για κατάργηση της πρώτης δημοτικού με μεταφορά της περισσότερης μαθησιακής ύλης της στο νηπιαγωγείο, δείχνει ότι δεν τους ενδιαφέρει καθόλου το παιδαγωγικό κομμάτι και η αποτελείωση των ψυχικών δυνάμεων και των … νηπίων!!! Οι κύριοι λοιπόν ακροζυγιάζονται να παίξουν με ένα σχολείο δεξιοτήτων και μορφωτικής αμάθειας και ένα φτηνό, ευέλικτο και πειθαρχημένο σχολείο, συμβατό στους χορηγούς εν όψει και του «Καποδίστρια Β΄».

Αξίζει λοιπόν να ξανασκεφτούμε μια ακόμη σκοπιμότητα με τη «θεολογία»[2] των «καλών καγαθών» αρμοδίων – Βερέμη και Στυλιανίδη – που χειρίζονται τη μισή αλήθεια για να γίνουν ανεκτοί ή πιστευτοί στα προοδευτικά ώτα. Η τάση εξοστρακισμού και του εβραϊκού πολιτισμού[3], τον οποία σκόπιμα ( ; )  διαστρεβλώνουν, δεν τους ενοχλεί, ούτε τους ιδρώνει βλέπετε το αφτί των πολυπολιτισμικών κατά τα άλλα διανοουμένων και ηγετών…

Για να κατανοήσουμε την ποιότητα των οπισθοδρομικών απόψεων Βερέμη – ΕΣΥΠ -ΥΠΕΠΘ ας θυμηθούμε το σχόλιο   στην Καθημερινή, στις 07/08/08 του τ. Προέδρου της ΟΛΜΕ  Γρ. Καλομοίρη: «Θέλω να θέσω ένα ερώτημα στον κ. Βερέμη», λέει στην «Κ» ο κ. Καλομοίρης. «Η 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας μας, δυστυχώς, δεν έχει κατοχυρωθεί ακόμα, ενώ η σημερινή κυβέρνηση έχει εξαγγείλει εδώ και 5 χρόνια τη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Μήπως με την πρότασή του μας οδηγεί σε 8χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, δηλαδή μας πηγαίνει πίσω τελικά»;

Έτσι η ώρα της κρίσεως, της σύνεσης και της τόλμης για πιο στέρεες απόψεις φτάνει και όλες και όλοι θα κριθούμε…


[1] Περιοδικό ΕΨΙΛΟΝ Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας 17 – 08 -2008,

Συνέντευξη στον Απόστολο Διαμαντή: …Γιατί περιορίζετε τα μαθήματα; Αυτό δεν συρρικνώνει την εκπαίδευση στο εξεταστικό πλαίσιο; Εάν, όμως, προσανατολιστούμε αποκλειστικά στην πρακτική γνώση ώστε να βρούμε δουλειά, αυτό δεν θα περιορίσει τον γνωστικό ορίζοντα του νέου;

«Ο περιορισμός των μαθημάτων, κατά το παράδειγμα πολ­λών εταίρων μας στην Ε.Ε., απαλλάσσει τους μαθητές από θνησιγενείς γνώσεις και τους επιτρέπει να ασχοληθούν εις βάθος με θέματα του ενδιαφέροντός τους, αλλά και να βιώσουν την ηλικία στην οποία βρίσκονται»!!!

[2] Περιοδικό Ε Κ. Ελευθεροτυπίας 17-08-2008, κλπ: … Προφανώς, θα καταργηθούν και τα Θρησκευτικά. Τα ελληνικά γράμματα, όμως, βυζαντινά και νεότερα, είναι απολύτως συνδεδεμένα με την Εκκλησιαστική Ιστορία. Κάνοντας τα Θρησκευτικά ιστορία των διαφόρων θρησκειών δεν αδυνατίζουμε την ελληνική εκπαίδευση;

«Ο περιορισμός των Θρησκευτικών, τουλάχιστον για τους χριστιανούς, στην Καινή Διαθήκη, θα απαλλάξει τα μικρά παιδιά από τα διδάγματα της Παλαιάς, που είναι ασύμβατα με το χριστιανισμό («οφθαλμόν αντί οφθαλμού») και θα αφαιρέσει μία ακόμα θνησιγενή πληροφορία από τις τόσες που εισπράττουν».

[3] Η φράση αυτή δεν εκφράζει βέβαια το επίπεδο των μακαρισμών του Ιησού, εκφράζει όμως την προσπάθεια του εβραϊκού λαού να διαφοροποιηθεί από το δίκαιο των γύρω λαών που όταν σου έβγαζε το ένα μάτι, του έβγαζες και τα δυο ή εάν έκλεβες σου έκοβε το χέρι. Εξ άλλου είναι ορθό να γίνεται και αναφορά και κριτική προσέγγιση αυτού του πολιτισμού και για διαπολιτισμικούς λόγους.

Advertisements

10 Σχόλια

  1. Αηδίες του υπουργείου. Οι περισσοτεροι εκπαιδευτικοί θέλουν ανεξαρτητοποίηση του Λυκείου για να πάψει πια να είναι απλά «Προναος του Πανεπιστήμιου» και να γίνει αυτόνομο κομμάτι ΠΑΙΔΕΙΑΣ (και οχι εκβιομηχάνισης της εκπαίδευσης).

    Αυτο μπορεί να γινει απλά (;) με την προσθήκη μιας τάξης *μετά* την τρίτη Λυκείου (και αφού το παιδί έχει πάρει το απολυτήριο) η οποία θα περιέχει μαθήματα προπαρασκευαστικά για τις πανελλήνιες και μόνο…γιατί να «κόψουν» μια τάξη απο το δημοτικό;

    Τοσο δύσκολο είναι να προσθέσουν ένα έτος ακόμα μετά το Λύκειο; Πρέπει να πετσοκόψουν την (ηδη προβληματική) παιδεία τόσο ευαίσθητων ηλικιακά ομάδων;; Για να διορθώσουν κάτι πρέπει να καταστρέψουν κάτι άλλο; Τι ανόητη προχειρολογία πια! Κατι που θα μπορούσε να έχει θετική εξέλιξη το κουτσουρεύουν με τέτοιες ανοησίες.

  2. Θα αντιπρότεινα ως μάθημα Βυζαντινή λογοτεχνία και ιστορία! Να δώ με ποιά δικαιολογία θα την απέρριπταν…

    Μάλιστα έτσι και ορθοδοξία θα διδάσκαμε, και συνέχεια ελληνικού πολιτισμού, και γλώσσα μέσω των πατερικών κειμένων… και θα κατανοούσαν τα παιδιά πώς φτάσαμε από τον Μ. Αλέξανδρο στην αναγέννηση…

    Ότι προσπαθούν να εξαφανίσουν υπό το πρόσχημα της πολυπολιτισμικότητας! Η οποία θα «ικανοποιείτο», δεδομένου ότι και η πλειοψηφά των βαλκάνιων τουλάχιστον μεταναστών πού χρησιμοποιούνται εργαλειακά για το ζήτημα, έχουν ενδιαφέρον για την περίοδο.

  3. Όλα πρέπει να γίνουν, όπως έχουν προφητευθεί. Ας μην φοβόμαστε και αγχωνόμαστε. Ας προσπαθούμε να δείξουμε λίγη, έστω, εμπιστοσύνη στη Θεία Πρόνοια. Επειδή, ει ο Θεός μεθ’ ημών, ουδείς καθ’ ημών. Ο Γέρων Παϊσιος είπε ότι ο Θεός θα παρέμβει δυναμικά, όταν Εκείνος κρίνει. Ότι δεν θα μας αφήσει. Ας κοιτάζουμε τα της σωτηρίας μας, προσευχόμενοι και για όσους ακόμη μπορούμε, κι ας πορευόμαστε εν ειρήνη. Επειδή ο Κύριος μπορεί να μας καλέσει πριν καν ολοκληρωθούν οι επιθέσεις των οργάνων του Πονηρού στο «προζύμι» των χριστιανών…

  4. Οι απόψεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια:

    Ο.Λ.Μ.Ε.

    Ερμού & Κορνάρου 2

    ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

    FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338

    http://www.olme.gr

    e-mail: olme@otenet.gr

    Αθήνα, 29.8.08

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των εφετινών εξετάσεων για τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ ολοκληρώθηκε μια ψυχοφθόρα διαδικασία, που κάθε χρόνο ταλαιπωρεί τη μαθητική νεολαία και εξαντλεί οικονομικά την ελληνική οικογένεια.

    Οφείλουμε, όμως, όλοι να σταθούμε κριτικά απέναντι σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που επιτρέπει να μοιράζονται άνισα οι μορφωτικές ευκαιρίες στους νέους, σε βάρος των παιδιών που προέρχονται από τα οικονομικά ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα. Γι’ αυτά τα παιδιά το μορφωτικό μέλλον φαίνεται πιο σκοτεινό, καθώς οι γονείς τους υφίστανται τις συνέπειες μιας οικονομικής κρίσης που διαρκώς επιδεινώνεται.

    Σημειώνουμε ότι εφέτος μένουν κενές 18.441 θέσεις στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ λόγω της καθιέρωσης της βαθμολογικής βάσης, ενώ η ελληνική κοινωνία στερείται αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό. Εάν συνυπολογίσουμε τις κενές θέσεις που έμειναν φέτος σε αυτές των δύο προηγούμενων χρόνων φτάνουμε στο συνολικό αριθμό των 50.000 περίπου.

    Σε αυτές τις συνθήκες υποχρεώνονται περισσότερες ελληνικές οικογένειες να αναζητήσουν διέξοδο στη φοιτητική μετανάστευση ή στην αγκαλιά των «ιδιωτικών πανεπιστημίων» που προώθησε η κυβέρνηση με την αναγνώριση των Κέντρων Ελεύθερων Σπουδών.

    Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί απαράδεκτες και προκλητικές τις δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας με τις οποίες διαφημίζει τα κολέγια ως τον «εναλλακτικό δρόμο» για τα παιδιά που δεν πέρασαν τις συμπληγάδες του εξεταστικού.

    Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν κυνική παραδοχή και ομολογία των νεοφιλελεύθερων προσανατολισμών της κυβέρνησης, που αποκαλύπτει όχι μόνο τον κοινωνικό αμοραλισμό της αλλά και την επιμονή της στην πολιτική επιλογή της εμπορευματοποίησης της παιδείας και της εκπαίδευσης, η οποία από δημόσιο αγαθό μετατρέπεται έτσι όλο και περισσότερο σε αγοραίο-εμπορεύσιμο προϊόν προσιτό στους λίγους και οικονομικά ισχυρούς.

    Ο Υπουργός Παιδείας υποκρίνεται και ταυτόχρονα εμπαίζει δεκάδες χιλιάδες υποψηφίους και τις οικογένειές τους (μαζί με τους δυνάμει υποψηφίους), όταν την ίδια ώρα εξαγγέλλει -για άλλη μια φορά- «εκτεταμένο» διάλογο με σκοπό την αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν ο στόχος αυτής της αλλαγής είναι η ελεύθερη πρόσβαση και στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ, όπως επίμονα απαιτεί η εκπαιδευτική κοινότητα και επιτάσσουν στοιχειώδεις αρχές δημοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης, τότε τα περί «εκτεταμένου» διαλόγου συνιστούν επικοινωνιακή διαχείριση και προσπάθεια συγκάλυψης πραγματικών προθέσεων που δε συγκαλύπτονται. Αν, ωστόσο, η κυβέρνηση θεωρεί τα παραπάνω άδικες κρίσεις και αυθαίρετα συμπεράσματα για την εκπαιδευτική πολιτική της, δεν έχει παρά να προχωρήσει εδώ και τώρα στην κατάργηση της «βάσης του 10» και στην κάλυψη όλων των «ορφανών» θέσεων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ!

    Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να υλοποιήσει την κοινωνικά αναγκαία πρόταση της εκπαιδευτικής κοινότητας, που περιλαμβάνει τα εξής:

    § Κατάργηση του μέτρου της βαθμολογικής βάσης του 10 ως ελάχιστου προαπαιτούμενου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που αποκλείει από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χιλιάδες νέους που προέρχονται από τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα και τους εξωθεί στα ιδιωτικά δίκτυα κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, Κολέγια κ.λπ.).

    § Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για όσους κατέχουν το απολυτήριο Λυκείου, που θα αποκτάται με ενδοσχολικές εξετάσεις. Συνεχή διεύρυνση της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τελικό στόχο την κατάργηση του κλειστού αριθμού εισακτέων, με αντίστοιχη γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των ιδρυμάτων της.

    § Μέχρι την καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης, η επιλογή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

    Υ.Γ. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δημοσιοποιεί την τοποθέτηση της Ομοσπονδίας μας (Σεπτέμβρης 2005) που περιλαμβάνει τους λόγους για τους οποίους δεν θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί η βάση του 10.

    Δυστυχώς οι εξελίξεις στα 3 χρόνια που πέρασαν από τότε επιβεβαίωσαν τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις μας.

    Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

    ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

    ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

    Κύριε Πρόεδρε,

    Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

    Ευχαριστούμε για την πρόσκλησή σας να εκφράσουμε τις απόψεις της Ομοσπονδίας μας για το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου.

    Με το άρθρ. 13 ρυθμίζονται ορισμένα θέματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ουσιαστικά αντιμετωπίζεται ένα από τα ζητήματα, αυτό της θεσμοθέτησης βαθμολογικής βάσης στο επίπεδο του «10» για την εισαγωγή των φοιτητών στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ..

    Η πρόσφατη ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έφερε πάλι στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης τα γενικότερα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, γράφτηκαν και ειπώθηκαν πολλά, αλλά ελάχιστα άγγιξαν την ουσία των πραγμάτων.

    Εκείνο που συνήθως αγνοείται ή υποβαθμίζεται είναι ότι οι στρεβλώσεις και τα αδιέξοδα που συνδέονται με την εξεταστική διαδικασία δεν αποτελούν παρά το ορατό μέρος του προβλήματος. Το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένας από τους πιο καθοριστικούς κοινωνικούς παράγοντες. Λειτουργώντας με συγκεκριμένες και σαφώς προσδιορισμένες πρακτικές, σε τελική ανάλυση παρέχει άνισες ευκαιρίες μόρφωσης στα παιδιά από τα πρώτα τους βήματα στο νηπιαγωγείο. Έτσι, διευρύνει τις μορφωτικές ανισότητες που έχουν ήδη αρχίσει να διαμορφώνονται εκτός σχολείου, στο οικογενειακό και στενό κοινωνικό περιβάλλον. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο κάθε συζήτηση για την επιτυχία ή την αποτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις πρέπει να έχει ως αφετηρία της τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του και ιδιαίτερα στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Και η συζήτηση αυτή, ασφαλώς, πρέπει να εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο, που αναλύει τους εκπαιδευτικούς θεσμούς σε συνάρτηση με τις ευρύτερες κοινωνικές και οικονομικές δομές.

    Επιτρέψτε μου να επισημάνω τα παρακάτω ζητήματα:

    1. Καταρχάς, κανείς βεβαίως δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος με ορισμένες πολύ χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων. Όμως, ενώ το θέμα έχει πολλές παραμέτρους και ακουμπά το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα η διάταξη του άρθρ. 13 αντιμετωπίζει αποσπασματικά αυτό φαινόμενο, με λογική – επιτρέψτε μου την έκφραση – του «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι». Βεβαίως στη δημόσια συζήτηση αξιοποιούνται ως επιχειρήματα πολύ ακραίες καταστάσεις. Όμως στην πραγματικότητα μόνο 2 τμήματα ΑΕΙ είχαν βάση εισαγωγής μικρότερη των 5.000 μορίων και συνολικά 5 τμήματα ΑΕΙ είχαν βάση εισαγωγής μικρότερη των 6.000 μορίων καθώς και 4 τμήματα ΤΕΙ είχαν βάση εισαγωγής μικρότερη των 5.000 μορίων και συνολικά 5 τμήματα ΤΕΙ είχαν βάση εισαγωγής μικρότερη των 6.000 μορίων).

    2. Είναι γνωστό πως η συγκεκριμένη βάση είναι ένας σχετικός δείκτης, που εξαρτάται κάθε φορά από την δυσκολία των θεμάτων στα οποία καλούνται να απαντήσουν οι υποψήφιοι. Και αυτό αποδεικνύεται και από την πραγματικότητα των τελευταίων χρόνων.

    3. Η καθιέρωση της βαθμολογικής βάσης υποτίθεται ότι θα βελτιώσει το επίπεδο των γνώσεων των αποφοίτων του Λυκείου. Ωστόσο κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά αμφίβολο, ακριβώς γιατί το μέτρο περιορίζεται στην εξεταστική διαδικασία και δεν αγγίζει τον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπου και βρίσκεται η πραγματική αιτία των προβλημάτων της χαμηλής επίδοσης και της σχολικής αποτυχίας. Για να ανεβάσει κανείς τον πήχη των απαιτήσεων, πρέπει να εξασφαλίσει πρώτα μια καλύτερη συνολική προετοιμασία και να βελτιώσει τις συνθήκες μέσα στις οποίες διεξάγεται το μορφωτικό έργο. Το Υπ. Παιδείας όμως επιλέγει την εύκολη και ανέξοδη λύση της άσκησης πίεσης μέσω του συστήματος των εξετάσεων, αποφεύγοντας έτσι τη λήψη ουσιαστικών μέτρων, τα οποία απαιτούν και σωστό σχεδιασμό και επιστημονική στήριξη του εκπαιδευτικού και επαρκείς οικονομικούς πόρους. Απαιτείται ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μέτρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης με συνολικό παρεμβατικό χαρακτήρα, όπως είναι οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, που έχουν εφαρμοστεί με ενδιαφέρονται αποτελέσματα σε άλλες χώρες, (όπως η Γαλλία και, τελευταία, η Κύπρος). Αλλά αυτή η προοπτική φαίνεται εξαιρετικά απόμακρη, αν αναλογιστεί κανείς ότι και τα όποια μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης εφαρμόστηκαν κατά καιρούς, όπως η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, η Ενισχυτική Διδασκαλία, οι Τάξεις Υποδοχής κ.λπ., εφαρμόστηκαν τόσο πρόχειρα, αποσπασματικά και ανοργάνωτα, χωρίς να καλυφθούν στοιχειώδεις επιστημονικές προδιαγραφές, ώστε ελάχιστα απέδωσαν.

    4. Η επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις έχει διαπιστωθεί ότι έχει χαμηλή προγνωστικότητα για την πορεία του φοιτητή. Υπάρχουν παραδείγματα φοιτητών που εισήλθαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με χαμηλή βαθμολογία ή με βαθμό κάτω από τη βάση, που προχώρησαν ωστόσο στις σπουδές τους με επιτυχία ή και επαγγελματικά αργότερα αλλά και αντίστροφα.

    5. Θα πρέπει, επίσης, να σημειώσουμε ότι με το ισχύον σύστημα προϋπόθεση εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι η κατοχή απολυτηρίου ενιαίου λυκείου που προϋποθέτει ήδη την κατοχή της βαθμολογικής βάσης.

    6. Οι συνεχείς, αποσπασματικές, μονομερείς από την κυβερνητική πλευρά και χωρίς γενικότερη αποδοχή και ουσιαστικό διάλογο ρυθμίσεις στο εξεταστικό δημιουργούν συνεχείς νέες στρεβλώσεις, για τις οποίες κάθε φορά γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και αυτές αποσπασματικά με νέες ρυθμίσεις, έτσι έχουμε ένα συνεχή φαύλο κύκλο, που δεν βγάζει πουθενά. Κάθε χρόνο ουσιαστικά έχουμε και μια αλλαγή στο εξεταστικό.

    7. Η ίδια αυτή ρύθμιση έχει αντιφάσεις, γιατί ενώ υποτίθεται ότι ενδιαφέρεται, κατά τους συντάκτες της, για την εξασφάλιση ενός στοιχειώδους γνωστικού επιπέδου των εισαγομένων σπουδαστών, ασχολείται μόνο με το μέσο όρο της βαθμολογίας και όχι ίσως με εκείνα τα στοιχεία των επιμέρους μαθημάτων, ακόμα και αυτών της αυξημένες βαρύτητας και όσων έχουν στενότερη σχέση με το γνωστικό αντικείμενο της κάθε σχολής.

    8. Το ΥΠΕΠΘ, ενώ από τη μία υπερθεματίζει για τη βαθμολογική βάση στους αποφοίτους των Ενιαίων Λυκείων και τη θεσμοθετεί, την ίδια στιγμή δεν προχωρεί σε διορθώσεις του παράλογου εξεταστικού συστήματος, που αποκλείει χιλιάδες (4.500 – 5.000 κάθε χρόνο) υποψήφιους αποφοίτους των Τεχνικών Επαγγελματικής Εκπαιδευτηρίων από τα ΤΕΙ. Εδώ υπάρχει θεσμοθετημένη η βαθμολογική βάση. Όμως είναι χαρακτηριστικό (τα στοιχεία του ΥΠΕΠΘ το επιβεβαιώνουν) πως οι μισοί υποψήφιοι κάθε χρονιά, ενώ επιτυγχάνουν επιδόσεις πάνω από το 10 (τη βαθμολογική βάση) ακόμα και μέχρι 15 σε ορισμένους τομείς βρίσκονται τελικά εκτός ΤΕΙ. Έτσι, μόνο 2 στους 10 υποψήφιοι από τα ΤΕΕ συνεχίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για τους απόφοιτους των ενιαίων λυκείων είναι 7 ή 8 στους 10. Άρα διατηρείται μια σοβαρή ταξική διάκριση και επιλογή του εξεταστικού συστήματος μια και κατά τεκμήριο οι μαθητές των ΤΕΕ ανήκουν στα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα του λαού μας.

    9. Οι γενικές τάσεις σε ευρωπαϊκή κλίμακα οδηγούν προς την ενίσχυση της πρόσβασης προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, της οποίας ο χαρακτήρας ταυτόχρονα τείνει να αλλάξει: δεν αποτελεί πια προνόμιο των ολίγων εκλεκτών, αλλά σε μεγάλο βαθμό τείνει να καθιερωθεί ως συνέχεια της λυκειακής βαθμίδας. Προς αυτή την κατεύθυνση ωθεί άλλωστε και η καθιέρωση της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, για την οποία έχει δεσμευτεί και η σημερινή κυβέρνηση. Το μέτρο του αποκλεισμού όμως οδηγεί ακριβώς προς την αντίθετη κατεύθυνση, της μείωσης του φοιτητικού πληθυσμού. Έτσι, αντί να λαμβάνονται μέτρα για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο επίπεδο της 12χρονης, επιλέγεται η εύκολη λύση του αποκλεισμού.

    Τα αποτελέσματα και οι παρενέργειες του μέτρου εκτιμάμε θα είναι:

    1. Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι πέρα πάσης αμφιβολίας ότι θα ενισχύσει την προσφυγή στα κάθε είδους φροντιστήρια, κάνοντας ακόμη πιο δυσβάσταχτο το οικονομικό βάρος των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών στην ελληνική κοινωνία. Ήδη έχουμε τέτοιες ενδείξεις από τη θερινή περίοδο.

    2. Αν ο σκοπός του μέτρου είναι να «προστατευτεί» η ελληνική κοινωνία από «μη ικανούς» επιστήμονες, ακόμα και σε αυτή την επιδίωξη αποδεικνύεται εντελώς ατελέσφορο: Είναι πολύ εύκολο για όσους αποκλειστούν από τα δημόσια τριτοβάθμια ιδρύματα να επιλέξουν άλλες διεξόδους, που οξύνουν αντί να αμβλύνουν τα προβλήματα. Μια διέξοδος είναι η φοίτηση σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Έτσι όμως ενισχύεται η εξωτερική φοιτητική μετανάστευση με όλα τα δυσάρεστα επακόλουθα, κοινωνικά, πολιτισμικά και οικονομικά. Δεύτερη διέξοδος είναι η προσφυγή στα ποικιλώνυμα ιδιωτικά «κέντρα ελευθέρων σπουδών», που συνήθως πρακτορεύουν τις σπουδές ενός πανεπιστημίου του εξωτερικού. Και στις δύο περιπτώσεις ενισχύονται οι ανισότητες στη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ενισχύεται η τάση ιδιωτικοποίησής της.

    3. Επίσης, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τον κίνδυνο να οδηγηθούν σε κλείσιμο αρκετές σχολές, λόγω της βαθμολογικής ανεπάρκειας. Όσο και αν υπάρχει ίσως η εντύπωση στους αρμόδιους των γενικών εξετάσεων ότι είναι δυνατό να προσδιοριστεί εκ των προτέρων το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων που τίθενται, η εμπειρία της πραγματικότητας δείχνει πόσο επισφαλής είναι μια τέτοια εντύπωση. Και εδώ παρατηρείται η αντίφαση από τη μια πλευρά να εγκατασπείρονται αφειδώς πανεπιστημιακές σχολές και τμήματα ανά την επικράτεια και από την άλλη η ίδια πολιτική να οδηγεί σε συρρίκνωση και σε ουσιαστικά κατάργηση αυτές τις σχολές.

    4. Στρεβλώσεις παραπέρα στο ίδιο το εξεταστικό σύστημα (π.χ. πολύ εύκολα θέματα για να μειωθεί η κοινωνική αντίδραση ή μεταφορά θέσεων από κεντρικά ΑΕΙ – ΤΕΙ σε περιφερειακά, όπως αναφέρεται στη συνέντευξη του Γ.Γ. του ΥΠΕΠΘ κ. Καραμάνου).

    Εντέλει, το μέτρο αυτό έχει ταξικά χαρακτηριστικά, ενισχύει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, αφού είναι βέβαιο ότι θα πλήξει τις ασθενέστερες τάξεις. Είναι στην κατεύθυνση της μείωσης των δαπανών για την παιδεία αφού οδηγεί σε κλείσιμο πολλές σχολές, και στην κατεύθυνση του περιορισμού των διεξόδων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση παρά την αντίθετη, καθολική απαίτηση για τη διεύρυνσή της.

    Η ΟΛΜΕ προέβαλλε πάντα το αίτημα της διεύρυνσης της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με αντίστοιχη, βέβαια, γενναία χρηματοδότηση των υποδομών των ιδρυμάτων της, ώστε να μην υποβαθμίζονται συνεχώς οι σπουδές σε αυτά με την είσοδο όλο και περισσότερων φοιτητών με την ίδια χρηματόδηση και την ύπαρξη σοβαρών κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

    Μεταβατικά και στην πορεία για την καθιέρωση της «ελεύθερης πρόσβασης» προτείνουμε τα παρακάτω μέτρα:

    Ø Κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων και της Γ΄ Λυκείου. Το απολυτήριο του λυκείου να χορηγείται με ενδοσχολικές εξετάσεις

    Ø Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ –ΤΕΙ.

    Ø Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις.

    Ø Οι εξετάσεις διεξάγονται με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Ø Οι υποψήφιοι έχουν απεριόριστες ευκαιρίες να συμμετέχουν στη διαδικασία της πρόσβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Για αυτούς τους λόγους:

    · Θα πρέπει να αποσυρθεί η διάταξη αυτή, και να αντιμετωπιστεί συνολικά το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άλλωστε, η ίδια η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ότι θα προχωρήσει σε συνολική αλλαγή του εξεταστικού από το 2008, που θα ανακοινωθεί στο τέλος της φετινής χρονιάς.

    · Να δοθεί το βάρος στην εκπαιδευτική διαδικασία λαμβάνοντας με ταυτόχρονη λήψη όλων των μέτρων για μια ουσιαστική αντισταθμιστική εκπαίδευση (δαπάνες, διορισμοί, Π.Δ.Σ., ενισχυτική κ.λπ.)

    · Να παρθούν άμεσα μέτρα από εφέτος για την άρση των διακρίσεων σε βάρος των αποφοίτων των ΤΕΕ με διεύρυνση των θέσεων που τους αναλογούν (έχει κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση της ΟΛΜΕ). Έτσι, τουλάχιστον όσοι συμπληρώνουν τη βαθμολογική βάση να προχωρούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    · Να γίνει ουσιαστικός και όχι προσχηματικός διάλογος με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την εκπαιδευτική κοινότητα γενικότερα για το σύνολο των μέτρων που απαιτούνται να παρθούν, ώστε να βοηθούνται οι μαθητές να ανεβάσουν το γνωστικό επίπεδό τους και να αντιμετωπίζουν με επιτυχία και τις εξεταστικές διαδικασίες.

    · Βεβαίως, πάνω από όλα η καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η αυτονομία του λυκείου και η άμεση αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ είναι απαραίτητοι όροι για τη συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος που είναι και το ζητούμενο.

    ΠΗΓΗ: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank8829w.php

  5. Manitari
    ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΕΥΤΙΚΑ
    1 είναι η λύση
    ανοιχτό θρησκειολογικό μάθημα για όλους.
    Διαφορετικά θα πάμε σε λύση Γερμανίας, όπου ο πάστορας κάθε δόγματος δογματίζει στο σχολείο..

  6. @ Τσουκνίδα αγαπητέ καλως σε (ξανα) βρίσκω!!!

    Επαναλαμβάνω ότι στη στρατηγική κατά την εκτίμησή μου μπορούμε να πάμε στο ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ με κέντρο το πολιτισμικό, διαθρησκειακό μάθημα, σε ΟΜΟΚΕΝΤΡΟΥΣ χωρο – χρονικούς κύκλους με ανέλιξη με βάση και την ηλικιακή ανάπτυξη των μαθητών.

    Απαραίτητοι όροι:
    1) να κρατήσει και να αναπτύξει το σχολείο (Γυμνάσιο και ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) ΕΥΡΥΤΕΡΟ μορφωτικό χαρακτήρα ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΊ Π.Χ. ΣΕ ΣΧΟΛΕΊΟ ΔΕΞΙΟΤΉΤΩΝ (ΛΙΓΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ).

    2) Οι μαθητές που απαλλάσσονται βραχυπρόθεσμα να πάνε σε ανοικτο, ίσως μη βαθμολογούμενο μάθημα, ανοικτού πολιτισμικού, διαθρησκειακού μαθήματος, ώστε να κάνουν ΟΛΟΙ οι μαθητές θρησκευτικό μάθημα. Αν, όχι τότε δεν θα περάσουμε από το ΕΝΑ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΜΑΘΗΜΑ.

    Τότε θα πάμε σε αυτό που φοβάσε νωρίτερα και σίγουρα στη διάλυση των δημόσιων σχολείων που γνωρίζουμε. Θα δημιουργηθούν, λόγω της προβληματικής θεολογίας στην ελλαδική εκκλησία ( στα θέματα αυτά), εκκλησιαστικά σχολεία ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΑ και ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ κατά τα πρότυπα του εξωτερικού και της «καθ’ ημάς δύσης»…

    ΥΓ Θεωρείς τσουκνίδα εφικτό να πάμε άμεσα στο ένα μάθημα τώρα, όπως το θέτεις; Εγώ νομίζω όχι. Αυτό έπρεπε να γίνει από χθες… Τώρα το πουλάκι πέταξε…

  7. «…Ο σκοπός συγχρόνως της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να είναι να παρέχει στους μαθητές ολόπλευρη παιδεία –γι’ αυτό και η συμμετοχή σ’ όλα ανεξαιρέτως τα μαθήματα πρέπει να είναι υποχρεωτική–, δηλαδή όλες τις γνώσεις εκείνες που τους είναι απαραίτητες για να πορευθούν μέσα στην κοινωνία, καθώς και για να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν, με εργαλείο τα δεδομένα της επιστήμης, τα φυσικά και κοινωνικά φαινόμενα, όπως, από κοινωνιολογική άποψη, είναι και η θρησκεία.
    Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ύπαρξη των θρησκειών στον κόσμο, γι’ αυτό και είναι απαράδεκτο να υπάρχουν μαθητές που ουδέποτε θα έχουν διδαχθεί κάτι γι’ αυτές. Το μάθημα όμως της γένεσης, της εξέλιξης και των επιμέρους διδασκαλιών των θρησκειών πρέπει να στηρίζεται στα δεδομένα επιστημών, έτσι ώστε, χωρίς να παραμερίζεται ή να υποβαθμίζεται η Ορθόδοξη Παράδοσή μας, να μπορούν να μετέχουν σ’ αυτό με την ίδια ψυχολογική άνεση θρήσκοι και άθρησκοι, ένθεοι και άθεοι….»

    http://ecology-salonika.org/lib/?p=2665

  8. @ laikos,

    Καλώς ήλθες!!! Ευχαριστώ για τη συμμετοχή και την ενδιαφέρουσα ανακοίνωση, αφού πλουτίζει τον προβληματισμό μας.

    Δημοσιεύω ολόκληρη την Ανακοίνωση της Παγκληρικής – Παλλαϊκής Αγωνιστικής Κίνησης (έχω την εντύπωση ότι πρόσκειται πολιτικά σε συγκεκριμένο κοινοβουλευτικό κόμμα της παραδοσιακής αριστεράς, χωρίς να γνωρίζουμε ποιοί και πόσοι κληρικοί συμμετέχουν)

    Το μάθημα των Θρησκευτικών

    Μια τοποθέτηση από ριζοσπάστες κληρικούς

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

    Πολλά έχουν ειπωθεί για την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης που δίδει τη δυνατότητα σε μαθητές να απαλλαγούν από την συμμετοχή τους στο μάθημα των θρησκευτικών με αναιτιολόγητη δήλωση των κηδεμόνων τους. Η επιχειρηματολογία περιορίζεται συνήθως στην προαιρετικότητα ή μη του μαθήματος.

    Όμως αυτή καθ’ εαυτή η δράση του κράτους ως κατηχητή –πόσο μάλλον ως μυσταγωγού στην όποια θρησκεία–, εκτός από την ισοτιμία των πολιτών του, αντιστρατεύεται και την ίδια την προβαλλόμενη πίστη. Το αστικό κράτος, το κάθε κράτος, είναι ένας εξουσιαστικός μηχανισμός που υπηρετεί και προωθεί τα συμφέροντα των εκάστοτε ισχυρών.

    Σε μια αταξική κοινωνία το κράτος, ως μηχανισμός επιβολής, δεν θα έχει λόγο ύπαρξης και θα απονεκρωθεί, αφού πλέον θα διοικεί ο ίδιος ο θεσμικά οργανωμένος λαός. Το αστικό κράτος είναι λοιπόν από τη φύση του ο κατ’ εξοχήν ακατάλληλος χειραγωγός για τη μύηση στην εκκλησιαστική κοινωνία.

    Για τον λόγο αυτόν θεωρούμε απαράδεκτη και επικίνδυνη την ανάθεση από πλευράς της Εκκλησίας της κατήχησης των μελών της στο κράτος. Οι άρχοντες των εθνών, λέει ο Κύριος, καταδυναστεύουν και κατακυριεύουν τους λαούς τους, είναι λοιπόν φυσικό το ότι και δια μέσου της παιδείας ο κάθε καίσαρας προσπαθεί να κατασκευάσει υπηκόους.

    Το μάθημα των θρησκευτικών και η πίστη μας αξιοποιήθηκαν πολλάκις μέχρι σήμερα για να στρεβλώσουν ή και να αποκρύψουν την σχέση αιτίας και αιτιατού, στην προσπάθεια δηλαδή δημιουργίας υπάκουων μοιρολατρών, που δεν θα συμμετέ-χουν στις αγωνίες και στους αγώνες της κοινωνίας.

    Ο Χριστός δεν θέλει δούλους, υπηκόους και μοιρολάτρες. Θέλει αδελφούς προβληματισμένους, όρθιους και αγωνιστές, στην πορεία για την οικοδόμηση μιας καινούργιας κοινωνίας αγάπης και αλληλεγγύης.

    Ο σκοπός συγχρόνως της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να είναι να παρέχει στους μαθητές ολόπλευρη παιδεία –γι’ αυτό και η συμμετοχή σ’ όλα ανεξαιρέτως τα μαθήματα πρέπει να είναι υποχρεωτική–, δηλαδή όλες τις γνώσεις εκείνες που τους είναι απαραίτητες για να πορευθούν μέσα στην κοινωνία, καθώς και για να κατανοήσουν και να ερμηνεύσουν, με εργαλείο τα δεδομένα της επιστήμης, τα φυσικά και κοινωνικά φαινόμενα, όπως, από κοινωνιολογική άποψη, είναι και η θρησκεία.

    Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ύπαρξη των θρησκειών στον κόσμο, γι’ αυτό και είναι απαράδεκτο να υπάρχουν μαθητές που ουδέποτε θα έχουν διδαχθεί κάτι γι’ αυτές. Το μάθημα όμως της γένεσης, της εξέλιξης και των επιμέρους διδασκαλιών των θρησκειών πρέπει να στηρίζεται στα δεδομένα επιστημών, έτσι ώστε, χωρίς να παραμερίζεται ή να υποβαθμίζεται η Ορθόδοξη Παράδοσή μας, να μπορούν να μετέχουν σ’ αυτό με την ίδια ψυχολογική άνεση θρήσκοι και άθρησκοι, ένθεοι και άθεοι.

    Μ’ αυτόν τον τρόπο και οι πιστοί, καλλιεργώντας την κριτική τους ικανότητα, θα μπορούν να διακρίνουν το Ορθόδοξο πνεύμα, το πνεύμα της αγάπης, της ελευθερίας και της δικαιοσύνης, από το ατομοκεντρικό πνεύμα που το αστικό καθεστώς σήμερα καλλιεργεί.

    31-8-2008

    Παγκληρική – Παλλαϊκή Αγωνιστική Κίνηση

  9. Μου άρεσε πολύ η τοποθέτηση αυτών των κληρικών. Αλήθεια πόσοι είναι;
    Θα είναι παρήγορο να είναι περισσότεροι από 10.
    Προσυπογράφω: » Για τον λόγο αυτόν θεωρούμε απαράδεκτη και επικίνδυνη την ανάθεση από πλευράς της Εκκλησίας της κατήχησης των μελών της στο κράτος. Οι άρχοντες των εθνών, λέει ο Κύριος, καταδυναστεύουν και κατακυριεύουν τους λαούς τους, είναι λοιπόν φυσικό το ότι και δια μέσου της παιδείας ο κάθε καίσαρας προσπαθεί να κατασκευάσει υπηκόους. »
    Δυστυχώς και ο εκκλησιαστικός θεσμός σήμερα ή θέλει να γίνει καίσαρας ή βολεύεται «παρά τον καίσαρα»..
    και ο καίσαρας του παίζει ένα παιγνίδι ζεστού- κρύου.
    Αλήθεια γνωρίζει κανείς ότι ακόμα και ο Στάλιν, μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, παραχώρησε την παλαιά του λιμουζίνα (από τις ελάχιστες που κυκλοφορούσαν στην ΕΣΣΔ) στον Πατριάρχη του;

    Ναι νομίζω πως μπορεί να υπάρξει ανοιχτό θρησκευτικό μάθημα και ήταν ευκαιρία να περάσει.
    Πρώτα από όλα για τους ίδιους τους Ορθοδόξους, ζούνε σε ένα κόσμο που πρέπει να γνωρίσουν ουσιαστικά τους άλλους. Είναι π.χ. ανεπίτρεπτο να υπάρχουν τόσα λίγα για το Ισλάμ.
    Σίγουρα και στο θρησκειολογικό μάθημα θα υπάρχει χωροχρονικός εντοπισμός.
    Δεν είναι δυνατό να ασχοληθεί κανείς στην Ελλάδα εκτενώς ούτε με την θρησκεία των Μάγια, αλλά ούτε και με τις δογματικές έριδες του Βυζαντίου (όπως γίνεται σήμερα), παρά μόνο εν σχέση με πραγματικότητες όπως οι μη Χαλκηδόνιες Εκκλησίες, οι οποίες είτε στη Συρία είναι είτε στην Αρμενία μας απασχολούν.

  10. α, και για τις Πανελλήνιες.
    Να καταργηθούν.
    Είναι τόσο μεγάλο το παρα-κύκλωμα που έχει θρέψει, που δεν γίνεται σταδιακά, όπως αν κατάλβα καλά λέει η ΟΛΜΕ.
    Απλά να υπάρξει ένα στάδιο στο ανοιχτό Πανεπιστήμιο βασικών τομεακών γνώσεων:
    Π.χ. Ανθρωπιστικές, Βιολογικές, Φυσικές, Τεχνολογικές Επιστήμες (όχι ετήσιο και όχι εκτός του συνολικού χρόνου σπουδών) από το οποίο, θα πηγαίνεις όπου μπορείς, αλλά και όπου θέλεις γιατί θα γνωρίζεις καλύτερα τον χώρο και θα ωριμάζεις περισσότερο.
    Όσες και θέσεις να δημιουργήσεις θα έχεις προβλήματα, γιατί με την ανεργία που υπάρχει όλοι τώρα π.χ. θα θέλουν να γίνουν νηπιαγωγοί.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: