• Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός… πάντα!

  • Η Αποικία μας επί τα ίδια λημέρια!!!

  • Που και που περνόντας και από το Facebook

  • Επικοινωνία

  • PageRank

    Free Google PageRankChecker Script
  • Ανά την υφήλιο από 9-2-09

    free counters
  • Παγκόσμια όραση από 30-9-08

  • Εσείς τώρα είστε στην παρέα μου

    website stats
  • Επισκέψεις φίλων και περαστικών

    • 601,983 μελέτες ή ματιές από 10-11-2007
  • οι ερχόμενοι μετά πολλών επαίνων

    free web stats
  • Φρέσκα σχόλιαααα…

    Wag the Dog: Το μετα… στο Περί γάμου στη Μεγάλη Σύνοδο τ…
    manitaritoubounou στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ιβάν ο οχληρός στο Γάμος εν γένει και ορθόδοξος χ…
    Ηθικισμός στην Ορθοδ… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Κριτικά υποστηρικτικ… στο Δυνατότητες και κίνδυνοι στην…
    Ιβάν ο οχληρός στο Οι βασικοί άξονες του Μισθολογ…
    Στέργιος (Αλέξανδρος… στο Το άτομο ως «ομφάλιος λώρος» τ…
    Το Zωντανό Iστολόγιο… στο Να μην χάσουμε τα πάθη – Να τα…
    Χρηματίτες, στεφανίτ… στο «Παραδοσιακό» αλώνισμα στην Κέ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    Yiannis Zagos στο Ο Δαρβίνος, ο Σεραφείμ Ρόουζ κ…
    manitaritoubounou στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    eleni στο Άξιος!!!! Εψηφισμένος Επίσκοπο…
    Οι 19+2 εκκλησιές τη… στο Η Παναγιά της Κέρτεζης ως ΜτΒ…
  • Καλά, μ΄αυτά φάγατε το χρόνο σας αυτές τις μέρες;

  • Του μήνα μας, μέρες λόγου και σιωπής

    Ιουλίου 2008
    Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
    « Ιον.   Αυγ. »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Τα τελευταία σφυρίγματα του τραίνου

  • Πρώτες κουβέντες στο Μανιτάρι του Βουνού

  • RSS Φιλαλήθης / Philalethe00

  • RSS Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

  • RSS Τσουκνίδα θεολογική

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Ἀγαθὸν τὸ ἐξομολογεῖσθαι…

  • RSS Κόκκινη Πιπεριά

  • RSS π. Λiβυος

  • RSS Στον ίσκιο του Ήσκιου

  • RSS ο Σα της Στροφής

  • RSS Άλιος φίλος

  • RSS Ιδιωτική Οδός

  • RSS Το ζωντανό ιστολόγιο

  • RSS Το βλέμμα κάθε Βδομάδας

  • RSS Black Cat ★ Red Cat

  • RSS Το μικρό κελλάρι

  • RSS Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

  • RSS Πόντος και Αριστερά

  • RSS Απλή και ήσυχη ζωή…

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • Ανασκαφές στο ορυχείο μας

  • Ομάδες μανιταριών στο καστανόδασος των αναστεναγμών

  • a

  • Ενώ σας καλώ κοντά μου, εσείς πάτε μακρυά μου

  • Μεταστοιχεία

  • RSS Κίν. Υπεράσπισης προσφύγων-μεταναστών Αχ

  • RSS ΚΥΝΟΚΕΦΑΛΟΙ

  • RSS Το εγκόλπιο του Ναύκο

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Πατρινή εκπ. Γκρίνια

  • RSS Εξαποδώ

  • RSS Καλλιτεχνική πατρινή διάδραση

  • RSS Θεαμαπάτες & Δικτυώματα

  • RSS OMADEON

  • RSS Ιθαγενείς

  • RSS utopia vs pragma

  • RSS GREEK RIDER

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Herr K.

  • RSS Άρωμα Ασίας πατρινής

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS Το κονάκι του Αντώνη

  • RSS α-εργώδες

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • RSS οοδε-Ιστολόγιο

  • RSS Θεολογία Ζάντε – περιβάλλοντος

  • RSS Theoprόvlitos

  • RSS Ardalion’s Weblog

  • RSS ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Εικόνα από ένα αισιόδοξο μέλλον

Είναι παρήγορο ότι στην μεγέθυνση της «κάθετης» απόστασης εκπαιδευτικών και πρωτοβάθμιων σωματείων, που για πάρα πολλούς λόγους αναπτύσσεται στα νέα προσωπικά, κοινωνικά και πολιτικά δεδομένα, με πολλαπλούς τρόπους αναπτύσσεται παράλληλα μια άλλη προσπάθεια ΚΑΙ για «οριζόντια» διασύνδεση των εκπαιδευτικών ως πρόσωπα ή συλλογικότητες.

Εκτός από κάπως οργανωμένη τέτοια προσπάθεια εκπαιδευτικών με κέντρο τη Θεσσαλονίκη που πρωτοπορεί σ’ αυτή, έχουμε πολλές προσπάθειες και στο εσωτερικό των παρατάξεων, κυρίως στις Παρεμβάσεις της β/βάθμιας εκπαίδευσης (πρόκειται περισσότερο για Δίκτυο και όχι για Παράταξη με την κλασική έννοια), αλλά και σε άλλες παρατάξεις.

Δυο ορατές εκφράσεις τέτοιων προσπαθειών με κέντρο τους συλλόγους διδασκόντων είδαμε πρόσφατα με αυτούς του Λυκείου Παραλίας Πατρών ή του Μουσικού σχολείου Θεσσαλονίκης.

Το άρθρο του Παύλου Τσεκούρα έρχεται να συνδέσει αυτές τις προσπάθειες. Απ’ αυτή την άποψη θεωρώ ότι αποτελεί σημαντικό στοιχείο για μια παραπέρα διερεύνηση κάθετης και οριζόντιας διασύνδεσης των πρωτοβάθμιων σωματείων στην εκπαίδευση.

Του Παύλου Τσεκούρα[1]

Ξαφνικά, μια απλή δράση των συναδέλφων

από το Γενικό Λύκειο Παραλίας Πατρών με την ανάρτηση στις 13-6-08 μιας διαμαρτυρίας αξιοπρέπειας και υπευθυνότητας και ο θετικός αντίκτυπος που είχε αυτή στα σχολεία, έδειξαν πώς μπορεί να κάνει ένα βήμα βελτίωσης το κυριότερο στοιχείο του εκπαιδευτικού-συνδικαλιστικού κινήματος, αυτό της μαζικής και ενεργητικής συμμετοχής των καθηγητών.

Το αδιέξοδο του μέχρι τώρα οργανωτικού σχήματος, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση- το νιώθει ο καθένας, το συζητάμε με πίκρα και απογοήτευση στους συλλόγους. Η δυσλειτουργία άλλωστε των οργάνων, τα αδιέξοδα πολλαπλής αιτιολογίας που δεν είναι του παρόντος προβληματισμού και εν τέλει το τέλμα του συνδικαλιστικού κινήματος είναι αναμφισβήτητα. Ο καταμερισμός των ευθυνών επίσης -οι οποίες δεν είναι ίδιας ποσότητας, ποιότητας ή αξιακής βαρύτητας -στον καθένα από τους συμμετέχοντες σ’ αυτό το γίγνεσθαι, δεν είναι το ζητούμενο αυτή τη στιγμή.

Η διαστρέβλωση της έννοιας «συμμετοχή στα κοινά» με το να εμφανίζονται την ημέρα των εκλογών και να ψηφίζουν πάνω από τα 3/4 του κλάδου και τις υπόλοιπες 364 μέρες να απομένουν δυστυχώς μόνοι, έρημοι και ίσως μοιραίοι, κομματικο-πολιτικά αλληλοσπαρασσόμενοι οι αιρετοί μας εκπρόσωποι, δε νοείται να μας χωρά πια ως σύγχρονη εκπαιδευτική-συνδικαλιστική λειτουργία. Ως παζάρι και πελατειακό αλισβερίσι μιας άλλης εποχής ναι, αλλά όχι ως διεκδικητικό, γνήσια δημοκρατικό, συνδικαλιστικό κίνημα του σήμερα.

Είναι καιρός λοιπόν, να συντονιστούμε παράλληλα από άτομο σε άτομο, από σύλλογο σε σύλλογο. Όχι άλλες ατελείωτες συζητήσεις χωρίς «δια ταύτα», αλλά δράση με τακτική δημοσιοποίηση της γνώμης και της απαίτησης επίλυσης των προβλημάτων, με ενημέρωση και υπογραφές όλων των συλλόγων. Πιστεύω ότι θα διαπιστωθεί εντυπωσιακή σύμπτωση απόψεων και διαθέσεων στους καθηγητές της πράξης, της μάχης και του επίπονου μα τόσο θαυμαστού εκπαιδευτικού έργου. Είμαι βέβαιος δε ότι έτσι, τόσο όσοι μας θεωρούν κομματικούς πελάτες, όσο και όσοι μας νομίζουν αδιάφορους και απροβλημάτιστους θα διαψεύδονται.

H προτεινόμενη παράλληλη λειτουργία – ενημέρωση-αυτόνομη δράση –δεν αμφισβητεί βέβαια την κάθετη λειτουργία-Τοπική συνέλευση-Γενική συνέλευση προέδρων -Δ.Σ ΕΛΜΕ -ΔΣ ΟΛΜΕ, αλλά συμπληρώνει, εμπλουτίζει και πυκνώνει τη συμμετοχή στο κίνημα των καθηγητών.

Άμεση ανάγκη και προτεραιότητα παίρνει συνεπώς η καταστατική κατοχύρωση της δυνατότητας συνδικαλιστικής έκφρασης των συλλόγων ως οντότητας.Γιατί δυστυχώς θα βρίσκονται πάντα φορείς της διοίκησης που θα επιδείξουν υπερβάλλοντα ζήλο και θα αμφισβητήσουν αυτό το δικαίωμα λόγου και δράσης των συλλόγων.

Καταλήγοντας, πρέπει να γενικευτούν δράσεις πρωτοπόρες και ρηξικέλευθες- όπως των συναδέλφων του Λυκείου Παραλίας- σε κάθε αφορμή και με κάθε ευκαιρία, να δημοσιοποιούνται σε όλα τα μέσα και να υπερψηφίζονται από τους συλλόγους της χώρας. Ας αρχίσουμε από τα εκπαιδευτικά ζητήματα, τα βιβλία, τους αναπληρωτές, τους ωρομίσθιους, την «κομμένη» αλλά τόσο αναγκαία Ενισχυτική Διδασκαλία του Γυμνασίου, την απειλούμενη με κόψιμο Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη του Λυκείου, την εντατικοποίηση της εξεταστικοκεντρικής γνώσης, το άνευρο περιεχόμενο σπουδών, τις άψυχες αίθουσες, τις τσιμεντένιες αυλές, τους γκρίζους τοίχους, …

Η πρόταση «ας αρχίσουμε από τα εκπαιδευτικά» δεν αμφισβητεί, ούτε μειώνει την αναζήτηση εκ μέρους του κινήματος πολιτικής ανάλυσης, βάση της οποίας κάθε φορά θα διαμορφώνεται το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης.

Δεν ξέρω αν με αυτές τις σκέψεις μπορεί να φτάσουμε και στο πολυπόθητο δημιουργικό σχολείο και την κοινωνία του μέλλοντος.

Σίγουρα όμως θα έχουμε συμβάλει στο παρόν!

ΠΑΤΡΑ 28-6-2008

ΠΗΓΗ: http://alfavita.gr/anakoinoseis/ank872a.php


[1] Ο Παύλος Τσεκούρας είναι εκπαιδευτικός στο Γυμνάσιο Οβρυάς

Advertisements

7 Σχόλια

  1. Συγγνώμη, από που είπαμε πάνε για το «Σχολείο του Μέλλοντος»;

    Εκεί που «όχι μόνο προβλέπουν αλλά και εν πολλοίς διαμορφώνουν το κοινό μας μέλλον»… Άκ’σες τίποτα;

    Μικρή κι απαλή ησυχία …σχεδόν παντού. «Ανάθεμα» τω Αγνώστω Νεοφιλελευθέρω «Θεώ» ρίχνουν στα μάτια στάχτη πρόχειρη και πόζουν πόκερ για τις έδρες της κοινής βολικής ησυχίας…

  2. @ Φιλαδελφεύς ο Βιοκλιματικός

    …. ακούω την ησυχία του δάσους, τα βογγητά μια μισο-σκοτωμένης αρκούδας, το σούρσιμο κάποιων φιδιών στα πεσμένα φύλλα, το κυνηγητό μεταξύ αγρίων ζώων και που και που κάποια καλλικέλαδα πουλιά να ηχούν για το σχολείο του μέλλοντος.

    … Από κει πάνε…

  3. -Ώ Εκτροπή του Αχέροντα,
    -Ώ Διαστολή του Κρόνου,
    -Μικρή, Απαλή,
    -Μεγάλη εσύ, Στιγμή…
    του ανθρωπόμορφου πουλιού τ’ απανθρωπίσια λόγια

    Κι αδιάφορα σφυρίζουν οι Μαστόροι,
    του Πρωτομάστορα φλερτάρουνε την Κόρη …
    και νάτοι που στην Τράπεζα καθήσαν μ’ απορία,
    μασώντας ανεπιστρεπτί
    ευώνυμες δυο φέτες Εξ- Ουσία…

  4. @ Τσιράκι,

    … είσαι άφταστο στην ποίηση.. για τη Εξ-Ουσία.

  5. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΝΑΝΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΣ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΑ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΞΕΛΗΠΕ Η ΑΝΘΡΩΠΙΑ, Η ΑΡΕΤΗ, Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΘΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ….ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΣΕ ΤΙ ΚΟΣΜΟ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΠΟΤΕ ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΦΤΥΣΟΥΝ!

  6. @ Μodern Father,

    τώρα έρχεται η δική μας σειρά… ας δώσουμε το κορμί μας, το νου μας και την ψυχή μας οριζόντια, κάθτεα και διαγώνια…

    Διαφορετικά όχι μόνο πέτρες αλλά και θρανία θα πέσουν…. αν και πρέπει να πάνε πολύ ψηλά….μα πάρα πολύ ψηλά μέχρι… Βρυξέλλες μεριά…

  7. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ …

    – Σε ό,τι αφορά την «εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων» ή τις «προτάσεις για
    καινοτόμες δραστηριότητες», επαναφέρουμε τη θέση μας ότι αυτές οι
    δραστηριότητες δεν πρέπει να συνδέονται με εταιρείες, με χορηγούς και γενικότερα
    με τη διείσδυση ιδιωτικών συμφερόντων στο χώρο του σχολείου.

    http://olme-attik.att.sch.gr/files/annolme/egyklios030708.pdf

    ***

    ΑΝ ΥΠΟΨΙΑΣΤΩ ΘΑ ΠΕΘΑΝΩ…

    http://www.microsoft.com/hellas/education/pil/innovativeteachers.mspx

    http://www.ypepth.gr/docs/21_5_2008_omilia_microsoft_hellas_080521.doc

    http://e-emphasis.sch.gr/articles.php?pId=1&iId=17&sId=339&aId=559

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: